Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Közel 12m varrat sikerült,mig fogyós,1-es magnéziumos,de siliciumosból is használtam keveset,csak kiváncsiság miatt,hogy melyik törik hamarab.
A 770-es irás szerint gyengélkedem,de a sikeres vakbélműtét azért nem kis piskóta.........Az off-ban irtam,tisztelt társunk komoly véleményt irt rá !!!!
Egy csomó dologból látni, pl az akku 1.2 V meg Ni-MH, az elem meg 1.5V. De ami sokkal lényegesebb a képeden az az, hogy szemmel láthatóan nem elem méretű az akku, hanem nagyobb :P
És ne nekem bocsizz hanem magadnak hiszen saját magadat butáztad le.
Elem és akku közt külömbség van,szerintem. A kettő közül csak az akku tölthető. Ha napfény hatására a kazettád működik,job eséllyel akkuk vannak benne. Ha a kazettádba nem hozzáférhető helyen van az áramforrásod,job esélyel mondható,hogy ezek akkuk,vagyis a kazetta egésze egyszerhasználatos. Ha az akku tönkrement,és nem tudsz akkut cserélni,ez igy kuka. Én a sajátomat javitottam,vagyis az akkujai kiforrasztását követően,ceruzaelem akkukat kötöttem rá. Igy még kb 5 évet használtam.
Ha kivehető a gombelemed,ez jóeséllyel mondható elemnek,mert ezek csak a kazetta készenléti áramát biztositják.( ezt én is mástól hallottam,nem biztos) A kazetta napelemje biztositja a fényre sötétedő funkcióhoz szükséges áramot.
Szerintem azok a kazetták a jobbak,amikbe nem hozzáférhető helyen vannak az akkuk.
Saját tesztek alapján LED fényforrásnál inkább az számít, hogy milyen annak az elektronikája (drivere). A vibrálósokra jobban izgul. Azok fénye a teló kameráján is csíkozódik. A fényerő is számít persze. Gázterelőről, fémtiszta felületről becsillanó napfényre az enyém is be tud izgulni, de az érzékenység állítóval lehet rajta segíteni. Ja, a vibrálós LED esetén is, de van olyan, amire nincs orvosság. Teló képernyőt szintén nem tudok nézni benne, azonnal sötétít.
A jelenlegi pajzsom akkor villan be, ha gyenge benne az elem. Iweld red eye II. Úgy tárolom, hogy nappal kapjon az ablakon keresztül a kinti fényből, így csak tavasszal kell bele új elem.
A krómozott pisztolytól viszont elsötétedik ha megcsillan rajta a nap, vagy a LED lámpa fénye. Tekertem rá fekete szigetelő szalagot és megoldódott ez a probléma.
A LED reflektoroktól, ha közel van vagy rálát folyamatosan sötét marad. A matt burkolatú LED-es égőktől viszont nem sötétedik be.
Nekem a legalsó van ezek közül, a termékleírások szerint ez a legjobb. Jó, hogy elfér alatta a félálarc. Az előző 6.000 Ft-os pajzsomnál sokkal jobban lehet vele látni, ez "truecolor". 99%-ban awira használom.
Viszont nekem bizonyos helyzetekben hajlamos a hegesztés közbeni kikapcsolásra, azaz kivilágosodásra (ilyenkor elvakít az ív fénye), ezt már sokszor megcsinálta. Úgy tűnik, hogy ez nem is egyedi eset, bizonyos helyzetekben gyakrabban előfordul. Másik Iweld pajzssal is volt ilyen tapasztalatom, illetve Böhler pajzs esetében csak nagyon ritkán volt ilyen jelenség.
Pl.: volt olyan helyzet, hogy az idős, kissé furcsán ívet gyújtó awi hegesztőgép esetén a varrat befejezésénél, a kb. 6 másodperces végáram (krátertöltés) fázis első szakaszában, amikor folyamatosan csökken az áramerősség, minden esetben kivilágosodott a pajzs (és nem csak ez a pajzs, hanem két másik pajzs is).
Úgy tűnik, mintha a hegesztőgép nagyfrekvenciás gyújtása kapcsolná be a pajzsot. Többször előfordult, hogy a kezemben lévő, levegőben tartott awi pisztoly kapcsolóját véletlenül megnyomva bekapcsolt a pajzs, pedig nem is tudott ívet húzni a pisztoly, csak erőködött a nagyfrekis gyújtás. Talán volt egy kis elektromos kisülés a volfrámon és azt "látta" a pajzs, arra kapcsolt be, nem tudom. A végáram lefutásnál is valami nagyfrekis zavarra gyanakszom az adott gépnél.
Iőben el kellett volna vinnem gariztatni, amikor jelentkeztek ezek a problémák.
Olcsóbban (41.900 Ft-ért) is megvehető a zöld feliratra klikkelve:
A segítségeteket kérem, hogy milyet vegyek. Azok véleményét várom, akik használják valamelyiket.
Ezeket néztem:
IWELDROBOTIC 5.2 - 27 490 Ft
IWELDFALCON 5.5 - 39 500 Ft
IWELDPANTHER DIGITAL 5.1 - 54 900 Ft
A legolcsóbbra szavaz a pénztárcám, a Falcon felé húz a szívem, de ha ár-érték arányban jobb a drágább, akkor hajlandó vagyok a legdrágábbat is megvenni.
Ha van másik pajzzsal jó tapasztalat, ebben az árkategóriában, szívesen meghallgatom.
Nálunk a cégnél ezzel dolgoznak a mérnökök, úgyhogy van offline help is. Amit megtudtam, hogy hobbira ingyenes, rácsaptam. Pár dolognak utána kellett, hogy kérdezzek, de amúgy egyszerű mint a faék. Bár a szimulációs része az nem olyan botcsinált tervezőknek lett kitalálva, mint én...
Nem készülök jelenleg semmire, csak elméleti kérdés volt.
Nem is a befűzés (persze, egyenesbe), hanem a használhatóság volt a kérdőjel.
Az lehet, hogy előny lenne, hogy ez egy Binzel 25AK kábel gyárilag (én cseréltem 15-re az orrát), ezért viszonylag vastag és nem is nagyon lehet kis ívben hajlítani.
Érdekes, hogy a Centroweld pl. 0,6-0,9 mm-hez írja a kék spirált, a többség pedig 0,8-1,0-nak árulja.
A kérdés arra vonatkozik, hogy tudná-e rendesen tolni a huzalt, vagy bele fogja gyűrni a gépbe / spirálba. 2 ember is mesélt már nekem olyat, hogy 3 méteres munkakábellel meg új kék spirállal is küzdöttek, mert nem tolta egyenletesen. Azt mondjuk nem kérdeztem vissza, hogy a görgő megfelelő volt-e. Az én gépem ugye a 205-ös Majom, normális előtolóval. A kérdés inkább csak elméleti, hogy lehetne-e ezzel az 5 méteressel 0,6-ozni.
Megj. a "Yield strength" a rugalmas alakváltozás határát jelenti. Azt a feszültséget, amelyet az anyag még anélkül elvisel, hogy maradó alakváltozást szenvedne.
A 151,635 MPa ugyan ez alatt van, de ez egy statikus teszt: pl. nem számol sem a kanál emelésével, sem rázós úton/terepen közlekedéssel!
Megj2. A torzulási képen a deformáció 6,5-szörös mértékű "nagyításban" van ábrázolva. A valóságban a lemez legmélyebb pontja 15,28 mm-re távolodik el az eredeti helyétől.