Keresés

Részletes keresés

ARIBOY Creative Commons License 2004.01.17 0 0 327
Kedves BPO-700!
Az 1958-as térkép szerint,1958-ban még létezett a 45-ös és 53-as villamos.
A 45 ös villamos Keleti pályaudvar és Március 15.tér között járt,a Rákoczi úton.
Az 53-as villamos Nagyvárad tér és a Marx(Nyugati tér)tér között közlekedett.
Előzmény: BPO-700 (322)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.16 0 0 326
Kedves BPO-700!

Az 53-as buszhoz visszakapcsolódva!
Az 1958-as térkép szerint az 53-as busz Boráros tér és Hó utca között közlekedett!
Egyébként a 19-es busz közlekedés története érdekelne!
Üdv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (324)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.15 0 0 325
Vasárnap újabb adatokat tudok írni, ha igény van rá!

Melyek legyenek azok?

Üdv.: BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.15 0 0 324
ARIBOY!

Szerintem 1948. szeptember 1-től.
"A 28-as autóbuszok ismét közlekedtek, ezúttal Széna tér és Béla király út között."

Ez olyan, mint az 53-as busznál: Hó utca = Rácz Aladár utca.

Üdv.: BPO-700

Előzmény: ARIBOY (323)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.15 0 0 323
Kedves BPO-700!

És arról van infód,hogy a 28-as autóbusz mikortól közlekedik mai útvonalán?
Üdv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (320)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.15 0 0 322
Ez igen érdekes!

Mindenki ezen gondolkozik...

A BKV háza táján erről nem tudnak semmit mondani? Esetleg a Vonalhálózat-fejlesztési Osztályon (ha még van ilyen!)?

de a kérdés továbbra is:
"Tehát valamikor 1950 és 1952 között szünt meg a 45-ös és 53-as, a kérdés: mikor?"

Előzmény: SGábor (308)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 321
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Az adatok 15-ös, 28-as, 67-es autóbuszokkal és 71-es, 84-es, 96-os villamosokkal, illetve Fogaskerekű vasút történetével bővültek!

Az adatok száma eddig: 68.

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/

1 (20); 2 (47); 3 (255); 5 (106); 8 (107);
12 (133); 14 (138); 15 (302);
20 (166); 24 (222); 25 (121); 27 (245); 28 (320);
30 (73); 31 (7); 33 (136); 39 (42);
40 (53); 41 (198); 43 (70); 44 (148); 47 (200); 48 (202);
52 (36); 53 (242); 54 (33); 55 (104);
61 (278); 62 (279); 63 (197); 66 (247); 67 (291); 69 (59);
73 (9); 77 (43); 79 (250);
86 (204);
92 (251); 93 (199); 94 (203); 99 (79).

Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

1 (96); 7 (22);
11 (23); 16 (27); 17 (38); 18 (282); 19 (208);
21 (29); 22 (109);
31 (283); 32 (110); 34 (112); 39 (113);
41 (209); 43 (132); 44 (210); 45 (135);
57 (114); 58 (30);
67 (219); 69 (220);
71 (306);
81 (146); 84 (307); 85 (201);
96 (295).

Fogaskerekű vasút (299).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (286)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 320
A 28-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE -TÓL NAPJAINKIG:

1937.12.01.
A 28-as autóbuszok Széna tér és Dániel utca között közlekedtek.

1938.
A 28-as autóbuszok Széna tér és Kútvölgyi út között közlekedtek.

1939.09.01.
A 28-as autóbuszok rövíditett (Széna tér - Dániel utca) útvonalon közlekedtek, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

1939.10.05.
Ismét közlekedett a 28-as autóbusz.

1940.07.02.
A 28-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

1940.07.07.
Ismét közlekedett a 28-as autóbusz.

1940.08.24.
A 28-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

1940.09.09.
Ismét közlekedett a 28-as autóbusz.

1941.04.03.
A 28-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat immár negyedik alkalommal is katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Ismét közlekedett a 28-as autóbusz.

1941.10.05.
A 28-as autóbuszjárat megszűnt.

1948.09.01.
Az alábbi intézkedésre került sor:
--- A 28-as autóbuszok ismét közlekedtek, ezúttal Széna tér és Béla király út között.
--- A 28A jelzésű autóbuszok Széna tér és Dániel utca között közlekedtek.
/A 28A jelzésű autóbuszjárat megszűnési időpontja ismeretlen./

?
A 28Y jelzésű autóbusz Moszkva tér és Városkúti út között közlekedtek.

1977.01.01.
A 28Y jelzésű autóbusz viszonylatszámát 128-as jelzésre módosították.

1996.03.01.
28É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett József körút és Kőbánya, Mádi utca között.
/A megszűntetett 28É jelzésű éjszakai villamosok pótlására indult be./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 319
Ech! Nem tom!
Előzmény: ARIBOY (315)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.14 0 0 318
Nolan,üdv és kössz a kijavitást,Gogol utcát akartam irni!
Előzmény: Törölt nick (316)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.14 0 0 317
Az 5-ös villamossal kapcsolatbanA villamos.budapest.hu szerint 1974.Január 3.án szünt meg ez a vonal.Akkoriban a Flórián tér és Veder u.között járt.
Üdv:ARIBOY
Törölt nick Creative Commons License 2004.01.14 0 0 316
üdv.
Gogol utca
Előzmény: ARIBOY (315)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.14 0 0 315
Kedves BPO-700

A 15-ös autóbusz mikortól jár a Golgota utcáig?(Lehel tér)

Előzmény: BPO-700 (302)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 314
1915-18 között
71 Kőbánya - Orczy út - Üllői út - Ferenc József híd - Körtér
Előzmény: BPO-700 (306)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 313
Azaz mégsem igaz. A 3köt.-ben 1949.03.21-től a 72-es Óbuda főtér - Bécsi út - Margit híd.
Tehát 49-ben vagy 50-ben történt az átszámozás.
Előzmény: BPO-700 (303)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 312
Igaz lehet, most megnéztem, az 1950-es menetrendben már 7-es van.
De akkor 1957-ben nem volt szükség semmiféle "újraindításra".
Előzmény: BPO-700 (304)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.01.14 0 0 311
Kedves fórumozók!

Aklit érdekel, a www.port.hu/bkv/busz oldalon el lehet érni a bkv rt. régi (1999-es) oldalát. Tele régi menetrendekkel, pl. a 180-as busznak fenn van az 1992. márciusi menetrendje.

Üdv. Újbuda

Peto Creative Commons License 2004.01.14 0 0 310
A 67-eshez

A 67-es busz 70. 04. 03-tól Örs vezér tere - Rákoskeresztúr,Ferihegyi út elágazás között járt, ez volt a XVII. kerület legfontosabb vonala.
A Jászberényi úti felüljáró átadásakor sikerült kiküszöbölni a sorompót, ekkor a Jászberényi úti 61-esek vették át a gerincvonali szerepet, a 67-es Kelet-pesti Tejüzemig rövidült (74.03.01.)

A 61E a 67-es hosszabbításával egyidőben (88.01.30.) került át a Keresztúri útra (ekkor készült el a Keresztúri úti felüljáró).

Előzmény: BPO-700 (291)
Peto Creative Commons License 2004.01.14 0 0 309
A 92-eshez:

Korábban a 44-es busz valóban csak Cinkota, gyógyszertárig járt, viszont a 92-es 1960. 08. 20-án rögtön körforgalomban indult be a ma is járt cinkotai vonalon.
Rákosszentmihályon 1962-ig között a Csömöri út és Rákosi út között a Köztársaság utcában járt, 62-64 között a Csömöri út-Varga J. u. (Szent korona) között továbbra is a Köztársaság utcát használta, és a József utca teljes hosszban csak 64-ben készült el.
1960-ban indult a 92Y is, ami 77-től a 192-es névre hallgat.

Előzmény: BPO-700 (251)
SGábor Creative Commons License 2004.01.14 0 0 308
Hát ez nagyszerű detektívmunka, köszönöm az összes hozzászólást.

Tehát, ha jól értem, eddig ennyit tudunk:

A Margit-híd északi felének megnyitása előtt lŕtezett egy 53-as villamos, amely a mai Moszkva teret kötötte össze a Nyugati pu.-val, egy U-szerű vonalvezetéssel, a Szabadság hídon keresztűl. Ez már önmagában is érdekes, a 3-kötetes erről nem szól.

Tehát megnyílt a teljes Margit híd, megszűnt az 53-as, és indult a Nagyvárad tér - Kiskörút - Margit híd érintésével az 5-ös (Óbudára) és a 45-ös (Maszkva tér - Déli pu.-ra). Ez így volt 1948-ban (vagy 49-ben? nincs elôttem a könyv), a 3-kötetesben található menetrend szerint.

1950 júlis 30-án viszont (tehát születésem elôtt 7 nappal...), a http://villamos.budapest.hu/ -n található menetrend szerint, az 5-ös helyett már egy 53-as járt, de az csak a Nagyszombat u.-ig. A 45-ös viszont maradt a régiben.

A http://villamos.budapest.hu/ hálózattörténete szerint 1952 okt. 26-ától viszont a Keleti pu. - Március 15. térig járó 75-öst átkeresztelték (habár akkoriban valószínűleg nem ez volt a használt kifejezés :) ) 45-ösre, tehát akkor már nem létezhetett a Margit-hídon járó 45-ös!

Ha megnézzük jhoward 1952.-es villamosmenetrendjét, azon sem szerepel a két margit-hídi járat.

Tehát valamikor 1950 és 1952 között szünt meg a 45-ös és 53-as, a kérdés: mikor?

-----------------------------------------

Ami érdekes mellékészrevétel, hogy a háborúból még alig visszaépült Budapesten, csak két működő villamosöszzeköttetéssel Pest és Buda között, átszállás nélkül lehetett eljutni a következő pontok között:

Nagyvárad tér - Moszkva tér/Déli pu./Gellért tér/ Margit híd/Óbuda

Kálvin tér - Moszkva tér/Déli pu./Margit híd/Óbuda

Astoria/Deák tér - Margit híd/Óbuda

Nyugati pu. - Déli pu./Kelenföldi pu.

Előzmény: Blöky (294)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 307
A 84-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

A budapesti tömegközlekedésben 84-es jelzéssel villamos nem közlekedett.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 306
A 71-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1979):

1920-as évek végén
A 71-es villamosok Baross tér - Fiumei út - Üllői út - Ferenc József híd - Krisztina körút - Margit híd - Berlini (Nyugati) tér útvonalon közlekedtek.

1940-es években
A 71-es villamosjárat megszűnt.

1951.04.30.
A 71-es (immár) trolibuszok Erzsébet királyné útja - Kossuth Lajos tér - Margit híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.

1953.
A 71-es trolibuszok Erzsébet királyné útja és Balatoni utca között közlekedtek.

1956.
A 71-es trolibuszjárat - a harci események miatt - megszűnt.

1957.10.14.
A 71-es trolibuszok MÁV-Kórház és Marx tér között közlekedtek.

1979.05.02.
A 71-es trolibuszjárat megszűnt.

---

Akinek, pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 305
Kíváncsi lennék, hogy mások mennyire ismerik a múltat...

...mondjuk a 11-es, a 42-es, a 80-as, 96-os autóbusz-, illetve a 2-es, a 9-es, a 60-as, valamint a 70-es, a 78-as, a 83-as trolibusz vonalakról...

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (244)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 304
...mivel a 72-es trolibusz 1952.10.26-án indult el Marx tér és MÁV-Kórház között.

Csak feltételezem, hogy a 72-es villamos 1948.07.31-vel szűnt meg...

Előzmény: BPO-700 (303)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 303
Vagy félreértés történt, vagy én nem írtam érthetően! :(

Mivel, még mindig 1948.08.01-én vagyunk:

A 72-es villamossal írt mondatom is erre vonatkozott.
(Lehet, hogy ott volt a félreértés, hogy a 7-es villamosnál említettem az 1957-es újraindítását...

Ezért elnézést kérek!

Előzmény: Blöky (300)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 302
A 15-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1928-TÓL NAPJAINKIG:

1928.02.15.
A 15-ös autóbuszok Boráros tértől a Ráday utcán és Belvároson át a Csanády utcáig közlekedtek.

1929.06.18.
A 15-ös autóbuszok Boráros tér és Ferdinánd (Lehel) tér között közlekedtek.

1931.
A 15-ös autóbuszok belvárosi útvonala módosult, miután megszűntették a belső-Lipótváros - Erzsébet tér - Bálvány (Október 6.) utca - Hold utca - Szemere utca villamos-vonalat.
Boráros tér - Ráday utca - Kálvin tér - Ferenciek tere - Petőfi Sándor utca - Erzsébet tér - Szabadság tér - Alkotmány utca - Szemere utca - Csanády utca.

1933.12.15.
Ismét módosult a 15-ös autóbusz belvárosi vonala.
/A 48-as villamosjárat megszűntetése miatt./

1944.
A 15-ös autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1946.12.09.
A 15-ös autóbusz újra közlekedtek.

1948.09.06.
A 15A jelzésű autóbuszok Ferenciek tere és Szent István körút között közlekedtek.
/ A 15A jelzésű autóbuszjárat megszűnteésének időpontja ismeretlen./

1983.01.25.
A 15-ös autóbuszok az új Boráros téri autóbusz-végállomásról indultak.

1983.05.17.
A 15-ös autóbuszok már a Közraktár utcában kialakított végállomásról indultak.

1984.03.01.
A 115-ös autóbusz Mechanikai Művek és Diósd, Csapágygyár között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban a két útvonalon közlekedő 113-as egyik vonalán közlekedett, illetve a 115-ös autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 15-ös autóbuszjárathoz./

1988.05.16.
A 15A jelzésű autóbuszjárat Arany János utca, metróállomás és Dimitrov (Fővám) tér között közlekedtek.

1993.12.31.
A 15A jelzésű és a 115-ös autóbuszjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 301
60-as évek:
67 Keleti pu. - Rk., Ferihegyi út
Előzmény: BPO-700 (291)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 300
"1948.07.31-ig"

A Háromkötetesben az 1948. márciusi menetrend már nem tud 7-es villamosról.

A 72->7 átszámozás sztem nem 1957-ben, hanem jóval korábban, a 72-es troli beindításakor kellett hogy történjen.
57-ben rövidült a Margit kórházig.

Előzmény: BPO-700 (281)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 299
A FOGASKEREKŰ VASÚT KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1874-TŐL NAPJAINKIG:

1873.06.03.
Aláírták a Fogaskerekű vasút építésére vonatkozó építési engedélyezési iratokat.

1874.06.25.
Elindult a világon harmadikként, Budapesten a Fogaskerekű vasút Vérmező és Svábhegy között.

1890.
A Fogaskerekű vasút Vérmező és Széchenyi hegy között közlekedtek.

***
Figyelem!
Itt a villamosítást, az 1973-as járműbeszerzésről nem említettem!
***

Ha valakinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 298
A 60-as években egy ideig létezett még 62A Zalka - Ferihegyi út között.
Előzmény: BPO-700 (279)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!