Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20153
Szia!

Az enyém is ilyen, már a kezdetektől fogva... 1,4-es. De amig jól megy és keveset fogyaszt egyszerűen nem érdekel...
Nálam is szerelői tanácstalanság fogadott!
Előző autómnál jól megszívtam az érzékeny hallásomat, mert ahányszor hozzányúltak egyre sza*abb lett (váltó)
Szal kicsit dízeles és benzines hangú motor teszi a dolgát és ennyi!
Ha meg szétesik, akkor a KIA fejére húzom.....

Egy jó motorszerelőnek születni kell....
Előzmény: assoka (20141)
ceeee Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20152
Nekem pedig az a gyanúm, hogy a gyár egyszerűen nem bírja ezt a nagyon felfokozott keresletet, és egyszerűen kapkodnak a gyártásnál.
Előzmény: assoka (20151)
assoka Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20151
Tisztelt Brian63 .Köszi a nagyszerü tanácsot,de mivel ez a harmadik ceed-em, dióhélyban az első szabályosan széthullott a másodikat útólérte egy terepjáró,és mivel anyagi helyzetem véges,ezt a harmadikat inkább megjavittatom. Véleményem szerint nem volna etikus, egy leendő ceed várományost bepalizni. A tapasztalatom az, RIOm is volt,a KIAt ki kell fogni ,szerencse kérdése. A Slovákiai gyártás nem biztos,hogy a legjobb választás volt a KIA részéről, apropó, nézzétek meg a hátsóajtó zsanérok környékét ,nekem kettőnél ide nem jutott festék.
Apooca Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20150
Én úgy látom sikeres volt a regisztrációd tegnap 22.47-kor.
Előzmény: Doki50 (20144)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20149

Sztetoszkóppal jól lehet hallani a hidrótőkék hangját.(a jólműködőkét is) Azzal egy gyakorlott szerelő azonnal behatárolja a zaj helyét és azonosítani is tudja az eredetét

 

Nekem a Lanosom épp fordítva csörgött (1.5 benzin). Amikor bemelegedett, 3000 fordulatnál, finom gyorsításkor.

A  Váci Chevi szalonban (fórumokban istenítették) A hidrotőkével kezdve elég sok mindent cseréltek, (vezérműtengely, csapágyak, gyűrűk, dugók...)

 

Hallgatóztak mindenfélével, ezerszer visszavittem, sajnos csak újabb ötleteik voltak...

 

Vagy nem volt sztetoszkópjuk, vagy nem értettek hozzá.... :-(

 

 

 

Előzmény: M.Jocó (20143)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20148

Gyorsan add el.

 

Előzmény: assoka (20141)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20147
Köszi
Előzmény: vlevi (20146)
vlevi Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20146
Nem. Az egy teljesen másik szerver, teljesen másik fórum. Ehhez semmi köze, ezért újra kell regisztrálnod.
Előzmény: Doki50 (20145)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20145
"történő" helyett---szereplőt akartam írni
Előzmény: Doki50 (20144)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20144
Helló!

A ceedservice oldalra történő regisztráláshoz ezen a fórumon történő adataimat kell megadjam? Mert u. ezekkel nem enged regisztrálni.
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20143
Sztetoszkóppal jól lehet hallani a hidrótőkék hangját.(a jólműködőkét is) Azzal egy gyakorlott szerelő azonnal behatárolja a zaj helyét és azonosítani is tudja az eredetét.
Jocó
Előzmény: bago_ (20142)
bago_ Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20142
Szia,

habár nekem sajnos nincsen ötletem a megoldást illetően, de más ötletem lenne. Létezik egy Ceedservice oldal, aminek nagyon jó tematizált fóruma is van. Az alábbi linken éred el:

http://ceedservice.extra.hu/phpBB2/index.php

regisztrálj, és utána a tematikus részen nézd meg melyik téma foglalkozik ezzel. Én is tag vagyok ott, és szívesen látunk mindenkit! Főleg egy olyan emert, akinek már a 3. Ceedje van.

Ott egészen biztosan lesz ötletbrze, hogy segítsünk Neked!

Remélem én már ezzel is tudtam segíteni Neked! :)

bago
Előzmény: assoka (20141)
assoka Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20141
Sziasztok. Tudna e nekem valaki segiteni ? Harmadik Ceed-emet koptatom,de erről majd késöbb mesélek,jót.rosszat. A mostani autom,egy 1800 km-et futott 1.6 SW. Minden hideginditás után kopogó hang hallatszik a motorból,ami bemelegedés utan megszünik.A szerviz szerint ez nem hiba,de lehet hogy a hidrótökék nincseneka helyzet magaslatán.Állitólag ilyen még nem volt a ceed-es történelemben,és én úgy vettem észre teljesen tanácstalanok is. Az 1000-res olajcsere sem hozott változást. Több szervizt is kérdeztem. Szerintetek?
_boris Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20140

igen az az 1MFt kicsit sok, de ahhoz 6 seb-es váltó van, meg még néhány extra, amit nem sajnos lehet kivenni belőle, ezáltal olcsóbbá tenni

a 2.0crdi nem ua, mint ami a dodge-ban van? (arra is crdi van ráirva és 2.0-s is van)

ha más brigád tervezte, akkor valszinű tök más

gyakorlatilag az összes féle tuningmegoldás (a mindeféle box-ok is) a turbónyomást (is) emelik, meg a karakterisztikán változtatnak.

az előzőekben volt szó a box-os tuningmegoldásokról:

nekem azért nem szimpatikus a box-os verzió, mert ott a progi eredeti marad, csak az érzékelők jelét manipulálva verik át a szgépet, ami arra vhogy reagál, pl jobban befordítja a turbólapátot: mert úgy érzi melegebb van, nő a nyomás ... de igen nehéz lehet a motor teljes viselkedését néhány érzékelőjellel manipulálni pontosan

ezzel szemben új proginál, minden paramétert figyelembe véve lehet új karakterisztikát csinálni, és pl. megakadályozni, hogy az eszetlenek, mint pl. én, szétpörgessék a gépet

vagy akár hidegen ne lehessen pörgetni, vagy izomból tolni neki

 

 

-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20139

Jó kérdés, lehet a turbo ugyanaz de nagyobb a töltése, nagyobb nyomáson működik. De ez csak találgatás. Mármint úgy érted, hogy megemeled az 1.6Crdi-ben találhatú turbo nyomását ezáltal nagyobb teljesítményt érsz el? Elméletben lehetséges de van egy határ ameddig a turbo és a motor bírja. Meg hát azonnal ugrik a garancia.

 

A motor (amennyire én tudom) nyilván más mert 2 literes, meg asszem a 2.0Crdi motort koreaban gyártják szemben az 1.6Crdi-vel, más brigád is tervezte.

 

Ritka lehet mint a fehér holló a 2.0Crdi mert brutális felárat kér el érte a Kia. Sajnos.

Előzmény: _boris (20137)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20138

Szivómotornál eszrevehető,gyorsabban reagál a motor gázadásra.

Turbó motornál csak fogyasztás külonbséget,ill minimális változást tudok elképzelni.Hamarabb és kevesebb energiába kerül felépíteni a turbónyomást.Elektronika ugy is leszabályozza.

Előzmény: _boris (20136)
_boris Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20137

azon gondolkozom, hogy a 2.0 crdi-n mennyivel másabb (nagyobb) a turbo?

vagy ugyanaz?

van valakinek erről infoja?

mert ha ua, (és vélhetőleg a 2.0-ban nagyobb a turbónyomás), akkor az 1.6-ban szépen birnia kell a tulnyomást, számottevő élettertamcsökkenés nélkül..

egyáltalán ugyanaz a motor jellege, vagy teljesen más?

(sajnos a weben nem találtam infot erről)

 

van valakinek 2.0 crdi?

(bocs, nem olvastam még végig az egész fórumot)

 

 

_boris Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20136

ez teljesen igaz, csak nem volt meg a felszerelésem (= lusta voltam beszerezni és foglalkozni vele), hogy havonta kivegyem, átmossam és beolajozzam, inkább maradtam a hagyományos szűrőnél

számottevő különbséget nem éreztem

de a turbó hangja sportszűrővel szebb volt :)

 

Előzmény: muranyi85 (20131)
muranyi85 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20135
nekem nem a fogyasztás növekedése miatt mondták, hanem hogy szüksége van a motornak a kartergázra,de különösebben nem ástam bele magam a kérdésbe,szoval nem tudom mi az igazság.
Előzmény: barpi36 (20134)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20134

Engem fogyasztásnövekedéssel rémiszgettek.

Semmi ilyet nem tapasztaltam.

A kartergáz keletkezik a motorban,a tulnyomást elkerülendően el kell vezetni.

Éghető és büdös.

Logikus hogy elégetik.

Előzmény: muranyi85 (20133)
muranyi85 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20133
én nemrég azt terveztem hogy nem vezetem vissza a kartergázt hanem hagyom távozni. aztán azt hallottam nem feltétlenül jo a motornak ha nem kap kartergázt.
Előzmény: barpi36 (20132)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20132

Sima szürőnél,is tiszta por minden.

A direktszürőből beszívhat egy kis olajat,ami lerakodik a csövek falára,a por meg beleragad.De a kartergáznál is ez történik,bevezetik a levegőcsőbe,eredménye -kosz.

Előzmény: _boris (20128)
muranyi85 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20131
a direktszürö akkor engedhet be sok koszt ha nincs beolajozva,ha rendszeresen tisztitod és olajozod akkor szür rendesen
Előzmény: _boris (20128)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20130

Na szépen vagyunk,szép kis vita kerekedett!

Egyébként én erre gondoltam:

http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?PHPSESSID=33e517c21e75c2cef4342d62f4df7581&op=termek_reszletes&step1=Kia&step2=Ceed&step3=1.6CRDi

 

Szívó benzines tunningtapasztalataim:

Kipufogó tunning csak leömlővel,sport katalizátorral ért valamit,egyébként csak hangosabb!

A sport betétszürő-direktszürő között csak a szívóhang a különbség.

A levegő keverése /spirex v. venti/minimális

Melegben,hidegben jobb a betétszürő

Prolongot olajcserekor,Catacleant évente érdemes használni.

_boris Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20129

chip tuning:

 

turbó dieselnél a nyomatékon tud nagyot dobni

ha a turbó nem törik el a kb 1,5x-ös nyomástól, akkor kb 1,5x-ös a nyomaték is (általában nem törik el)

végsebesség számottevően nem nő, a jó tuningprogram elveszi a plusz üzemanyagot/levegőt a 4-4500 fölött, hogy ne lehessen szétpörgetni a gépet

nekem a vw-t http://www.diesel-chiptuning.hu -n csinálták

turbó kibirta, a lábam viszont nem birta ki, hogy ne toljam neki és váltsak ész nélkül, ezt meg a kuplung nem akceptálta, 20000 chipes km után gyakorlatilag darabokra tört

okos ember a mások kárán, én a magam kárán tanultam meg helyesen váltani

amúgy a vége 180kmh/4000rpm -ról   203kmh/4700rpm lett, de csak 1-2x használtam, nem illik 4000 felé tolni egy dieselt

( egy vw caddy teherautóról beszélünk :) )

 

_boris Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20128

nekem volt sportlégszűrőm a wv-ben

5000km (kb 1,5 hónap) múlva elvittem diag-ra, hogy nem húz rendesen

na ekkor láttam mennyi dzsuva van benne, és a szűrő mögött a csőben

ez idő óta nincs sport légszűrőm...

_boris Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20127

 

'Talán rosszul gondolom, de az irdatlan mennyiségü por először a motorba jut és ott kéne komoly kopásokat okozni.'

 

rosszul gondolod, a levegőt a turbo hajtja bele a motorba

Előzmény: az igazságos (20110)
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20126
az ismétlés a tudás anyja, de az unalom apja-:))

Jocó
Előzmény: Doki50 (20125)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20125
"smétlés a tudás nagymamája?"

Kinek van mindig ideje mindent vissza olvasni!

....és 1,4 benzinesem van!
Előzmény: Apooca (20123)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20124
Öntsünk bele homokot. De prolonggal kezelt motornak még a homok sem árt. :))))
Előzmény: Doki50 (20122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!