Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Doki50 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20154
Nekem is 1,4-em van, és a kezdeti csendessége után, most egyáltalán nem tűnik annak.

Igaz, az 1,5 Lanos se volt csendes, de az is, ez is jól ment, jól megy (eddig, és remélem ezután is). Jelenleg 14 ezer km van benne, nemsokára következik egy ceglédi szerviz.

Akkor jelezni fogom, a ritkán előfordult 3. kulcsra történő indulást, és azt, hogy az ülés magassság lassan leereszkedik magától.
Előzmény: Törölt nick (20153)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20153
Szia!

Az enyém is ilyen, már a kezdetektől fogva... 1,4-es. De amig jól megy és keveset fogyaszt egyszerűen nem érdekel...
Nálam is szerelői tanácstalanság fogadott!
Előző autómnál jól megszívtam az érzékeny hallásomat, mert ahányszor hozzányúltak egyre sza*abb lett (váltó)
Szal kicsit dízeles és benzines hangú motor teszi a dolgát és ennyi!
Ha meg szétesik, akkor a KIA fejére húzom.....

Egy jó motorszerelőnek születni kell....
Előzmény: assoka (20141)
ceeee Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20152
Nekem pedig az a gyanúm, hogy a gyár egyszerűen nem bírja ezt a nagyon felfokozott keresletet, és egyszerűen kapkodnak a gyártásnál.
Előzmény: assoka (20151)
assoka Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20151
Tisztelt Brian63 .Köszi a nagyszerü tanácsot,de mivel ez a harmadik ceed-em, dióhélyban az első szabályosan széthullott a másodikat útólérte egy terepjáró,és mivel anyagi helyzetem véges,ezt a harmadikat inkább megjavittatom. Véleményem szerint nem volna etikus, egy leendő ceed várományost bepalizni. A tapasztalatom az, RIOm is volt,a KIAt ki kell fogni ,szerencse kérdése. A Slovákiai gyártás nem biztos,hogy a legjobb választás volt a KIA részéről, apropó, nézzétek meg a hátsóajtó zsanérok környékét ,nekem kettőnél ide nem jutott festék.
Apooca Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20150
Én úgy látom sikeres volt a regisztrációd tegnap 22.47-kor.
Előzmény: Doki50 (20144)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20149

Sztetoszkóppal jól lehet hallani a hidrótőkék hangját.(a jólműködőkét is) Azzal egy gyakorlott szerelő azonnal behatárolja a zaj helyét és azonosítani is tudja az eredetét

 

Nekem a Lanosom épp fordítva csörgött (1.5 benzin). Amikor bemelegedett, 3000 fordulatnál, finom gyorsításkor.

A  Váci Chevi szalonban (fórumokban istenítették) A hidrotőkével kezdve elég sok mindent cseréltek, (vezérműtengely, csapágyak, gyűrűk, dugók...)

 

Hallgatóztak mindenfélével, ezerszer visszavittem, sajnos csak újabb ötleteik voltak...

 

Vagy nem volt sztetoszkópjuk, vagy nem értettek hozzá.... :-(

 

 

 

Előzmény: M.Jocó (20143)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20148

Gyorsan add el.

 

Előzmény: assoka (20141)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20147
Köszi
Előzmény: vlevi (20146)
vlevi Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20146
Nem. Az egy teljesen másik szerver, teljesen másik fórum. Ehhez semmi köze, ezért újra kell regisztrálnod.
Előzmény: Doki50 (20145)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20145
"történő" helyett---szereplőt akartam írni
Előzmény: Doki50 (20144)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20144
Helló!

A ceedservice oldalra történő regisztráláshoz ezen a fórumon történő adataimat kell megadjam? Mert u. ezekkel nem enged regisztrálni.
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20143
Sztetoszkóppal jól lehet hallani a hidrótőkék hangját.(a jólműködőkét is) Azzal egy gyakorlott szerelő azonnal behatárolja a zaj helyét és azonosítani is tudja az eredetét.
Jocó
Előzmény: bago_ (20142)
bago_ Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20142
Szia,

habár nekem sajnos nincsen ötletem a megoldást illetően, de más ötletem lenne. Létezik egy Ceedservice oldal, aminek nagyon jó tematizált fóruma is van. Az alábbi linken éred el:

http://ceedservice.extra.hu/phpBB2/index.php

regisztrálj, és utána a tematikus részen nézd meg melyik téma foglalkozik ezzel. Én is tag vagyok ott, és szívesen látunk mindenkit! Főleg egy olyan emert, akinek már a 3. Ceedje van.

Ott egészen biztosan lesz ötletbrze, hogy segítsünk Neked!

Remélem én már ezzel is tudtam segíteni Neked! :)

bago
Előzmény: assoka (20141)
assoka Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20141
Sziasztok. Tudna e nekem valaki segiteni ? Harmadik Ceed-emet koptatom,de erről majd késöbb mesélek,jót.rosszat. A mostani autom,egy 1800 km-et futott 1.6 SW. Minden hideginditás után kopogó hang hallatszik a motorból,ami bemelegedés utan megszünik.A szerviz szerint ez nem hiba,de lehet hogy a hidrótökék nincseneka helyzet magaslatán.Állitólag ilyen még nem volt a ceed-es történelemben,és én úgy vettem észre teljesen tanácstalanok is. Az 1000-res olajcsere sem hozott változást. Több szervizt is kérdeztem. Szerintetek?
_boris Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20140

igen az az 1MFt kicsit sok, de ahhoz 6 seb-es váltó van, meg még néhány extra, amit nem sajnos lehet kivenni belőle, ezáltal olcsóbbá tenni

a 2.0crdi nem ua, mint ami a dodge-ban van? (arra is crdi van ráirva és 2.0-s is van)

ha más brigád tervezte, akkor valszinű tök más

gyakorlatilag az összes féle tuningmegoldás (a mindeféle box-ok is) a turbónyomást (is) emelik, meg a karakterisztikán változtatnak.

az előzőekben volt szó a box-os tuningmegoldásokról:

nekem azért nem szimpatikus a box-os verzió, mert ott a progi eredeti marad, csak az érzékelők jelét manipulálva verik át a szgépet, ami arra vhogy reagál, pl jobban befordítja a turbólapátot: mert úgy érzi melegebb van, nő a nyomás ... de igen nehéz lehet a motor teljes viselkedését néhány érzékelőjellel manipulálni pontosan

ezzel szemben új proginál, minden paramétert figyelembe véve lehet új karakterisztikát csinálni, és pl. megakadályozni, hogy az eszetlenek, mint pl. én, szétpörgessék a gépet

vagy akár hidegen ne lehessen pörgetni, vagy izomból tolni neki

 

 

-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20139

Jó kérdés, lehet a turbo ugyanaz de nagyobb a töltése, nagyobb nyomáson működik. De ez csak találgatás. Mármint úgy érted, hogy megemeled az 1.6Crdi-ben találhatú turbo nyomását ezáltal nagyobb teljesítményt érsz el? Elméletben lehetséges de van egy határ ameddig a turbo és a motor bírja. Meg hát azonnal ugrik a garancia.

 

A motor (amennyire én tudom) nyilván más mert 2 literes, meg asszem a 2.0Crdi motort koreaban gyártják szemben az 1.6Crdi-vel, más brigád is tervezte.

 

Ritka lehet mint a fehér holló a 2.0Crdi mert brutális felárat kér el érte a Kia. Sajnos.

Előzmény: _boris (20137)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20138

Szivómotornál eszrevehető,gyorsabban reagál a motor gázadásra.

Turbó motornál csak fogyasztás külonbséget,ill minimális változást tudok elképzelni.Hamarabb és kevesebb energiába kerül felépíteni a turbónyomást.Elektronika ugy is leszabályozza.

Előzmény: _boris (20136)
_boris Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20137

azon gondolkozom, hogy a 2.0 crdi-n mennyivel másabb (nagyobb) a turbo?

vagy ugyanaz?

van valakinek erről infoja?

mert ha ua, (és vélhetőleg a 2.0-ban nagyobb a turbónyomás), akkor az 1.6-ban szépen birnia kell a tulnyomást, számottevő élettertamcsökkenés nélkül..

egyáltalán ugyanaz a motor jellege, vagy teljesen más?

(sajnos a weben nem találtam infot erről)

 

van valakinek 2.0 crdi?

(bocs, nem olvastam még végig az egész fórumot)

 

 

_boris Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20136

ez teljesen igaz, csak nem volt meg a felszerelésem (= lusta voltam beszerezni és foglalkozni vele), hogy havonta kivegyem, átmossam és beolajozzam, inkább maradtam a hagyományos szűrőnél

számottevő különbséget nem éreztem

de a turbó hangja sportszűrővel szebb volt :)

 

Előzmény: muranyi85 (20131)
muranyi85 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20135
nekem nem a fogyasztás növekedése miatt mondták, hanem hogy szüksége van a motornak a kartergázra,de különösebben nem ástam bele magam a kérdésbe,szoval nem tudom mi az igazság.
Előzmény: barpi36 (20134)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20134

Engem fogyasztásnövekedéssel rémiszgettek.

Semmi ilyet nem tapasztaltam.

A kartergáz keletkezik a motorban,a tulnyomást elkerülendően el kell vezetni.

Éghető és büdös.

Logikus hogy elégetik.

Előzmény: muranyi85 (20133)
muranyi85 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20133
én nemrég azt terveztem hogy nem vezetem vissza a kartergázt hanem hagyom távozni. aztán azt hallottam nem feltétlenül jo a motornak ha nem kap kartergázt.
Előzmény: barpi36 (20132)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20132

Sima szürőnél,is tiszta por minden.

A direktszürőből beszívhat egy kis olajat,ami lerakodik a csövek falára,a por meg beleragad.De a kartergáznál is ez történik,bevezetik a levegőcsőbe,eredménye -kosz.

Előzmény: _boris (20128)
muranyi85 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20131
a direktszürö akkor engedhet be sok koszt ha nincs beolajozva,ha rendszeresen tisztitod és olajozod akkor szür rendesen
Előzmény: _boris (20128)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20130

Na szépen vagyunk,szép kis vita kerekedett!

Egyébként én erre gondoltam:

http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?PHPSESSID=33e517c21e75c2cef4342d62f4df7581&op=termek_reszletes&step1=Kia&step2=Ceed&step3=1.6CRDi

 

Szívó benzines tunningtapasztalataim:

Kipufogó tunning csak leömlővel,sport katalizátorral ért valamit,egyébként csak hangosabb!

A sport betétszürő-direktszürő között csak a szívóhang a különbség.

A levegő keverése /spirex v. venti/minimális

Melegben,hidegben jobb a betétszürő

Prolongot olajcserekor,Catacleant évente érdemes használni.

_boris Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20129

chip tuning:

 

turbó dieselnél a nyomatékon tud nagyot dobni

ha a turbó nem törik el a kb 1,5x-ös nyomástól, akkor kb 1,5x-ös a nyomaték is (általában nem törik el)

végsebesség számottevően nem nő, a jó tuningprogram elveszi a plusz üzemanyagot/levegőt a 4-4500 fölött, hogy ne lehessen szétpörgetni a gépet

nekem a vw-t http://www.diesel-chiptuning.hu -n csinálták

turbó kibirta, a lábam viszont nem birta ki, hogy ne toljam neki és váltsak ész nélkül, ezt meg a kuplung nem akceptálta, 20000 chipes km után gyakorlatilag darabokra tört

okos ember a mások kárán, én a magam kárán tanultam meg helyesen váltani

amúgy a vége 180kmh/4000rpm -ról   203kmh/4700rpm lett, de csak 1-2x használtam, nem illik 4000 felé tolni egy dieselt

( egy vw caddy teherautóról beszélünk :) )

 

_boris Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20128

nekem volt sportlégszűrőm a wv-ben

5000km (kb 1,5 hónap) múlva elvittem diag-ra, hogy nem húz rendesen

na ekkor láttam mennyi dzsuva van benne, és a szűrő mögött a csőben

ez idő óta nincs sport légszűrőm...

_boris Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20127

 

'Talán rosszul gondolom, de az irdatlan mennyiségü por először a motorba jut és ott kéne komoly kopásokat okozni.'

 

rosszul gondolod, a levegőt a turbo hajtja bele a motorba

Előzmény: az igazságos (20110)
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20126
az ismétlés a tudás anyja, de az unalom apja-:))

Jocó
Előzmény: Doki50 (20125)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20125
"smétlés a tudás nagymamája?"

Kinek van mindig ideje mindent vissza olvasni!

....és 1,4 benzinesem van!
Előzmény: Apooca (20123)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!