Keresés

Részletes keresés

Pedrofon Creative Commons License 2018.04.25 0 2 125623

Egy saját kép róla januárból:

Előzmény: riversea (125622)
riversea Creative Commons License 2018.04.25 0 0 125622

Ma láttam Budapesten a CRYSTAL MAHLER kabinost. Úgy látszik a tengeri hajóknál mostanában egyre gyakrabban alkalmazott hátracsapott hajóorr már betört a Dunára is. A kormányállás pedig az első fedélzeten van, mint a PINZESSIN CATHARINA-nál volt. Hát szebb nem lett, de legalább funkcionálisan jobb, a felső fedélzetet végig be lehet járni, az utasok biztosan örülnek. No meg nem csapja le a kormányállást a híd...

 

Fotózni nem tudtam, így ez egy internetről leszedett kép:

 

Ep128 Creative Commons License 2018.04.25 0 0 125621

Kérünk majd fotókat! :-)

Előzmény: Collingwood (125618)
PJ69 Creative Commons License 2018.04.24 0 0 125620

Csütörtök reggel 8 körül indulnak Szentendréről.

Előzmény: Collingwood (125618)
smith Creative Commons License 2018.04.23 0 0 125619

Figyeld a MILLENIUM 2 AIS jelét, ő viszi.

Előzmény: Collingwood (125618)
Collingwood Creative Commons License 2018.04.23 0 1 125618

Tisztelt Fórumozók,

 

a Hadtörténeti Múzeum menetrendje (http://www.militaria.hu/hirek/lajta-mozgasban) szerint a Lajta/SMS Leitha szerdán Szentendrén, pénteken pedig Százhalombattán lesz látható. Tehát valamikor csütörtökön fog áthaladni a Duna budapesti szakaszán . Szeretnék néhány fotót készíteni, de nem ismerem a pontos menetrendet. Van valakinek információja hogy mikor érkezik a belvárosi Duna szakaszra (kb a Margit-hídhoz)?

 

Előre is köszönöm.

 

 

 

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.04.23 0 0 125617

Miközben ilyen gyönyörű-magyar és kevésbé magyar-gőzösökről értekezik a fórum,érdemes egy pillantást vetni arra,hogy a világ más tájain mit ki nem találnak.

http://iho.hu/hir/clementine-akar-egy-repulogep-szarnyak-nelkul-180423

Ez a "hajó" például pont úgy néz ki mintha egy ufó sz.rta volna a vízre...De legalább életveszélyes sebességgel lehet vele menetni,és elvileg még keveset is fogyaszt...

pleharkaly Creative Commons License 2018.04.23 0 1 125616

A" múzeumban" nem szó szerint  értettem,de  nem csinálhatok reklámot anélkül,hogy a tulajdonos vagy tulajdonosok hozzájárulnának. A  német múzeumokról nem  beszélnék  csak a  Hamburgi   Häfenmusem- ban 4-5 különböző  nagyságú és vezérlésű van kiállítva  Kiel holtenauTechnische museum szintén és így tovább... ott nem a víz alatt hagyják rohadni a" védett nemzeti értékeinket"

Előzmény: rezgaras (125615)
rezgaras Creative Commons License 2018.04.23 0 1 125615

Új kazánt gyártani már jó ideje csak hegesztett technológiaval engedélyeznek Európában. A nosztalgiás gőzmozdonyok szegecselt kazánja papíron csak felújítás, még akkor is, ha "gombhoz kabátot" jellege van.

 

Ezek a gőzgépek gyönyörű darabok voltak. A hajógépek szinte utolsó fejlettségi szintjén. Persze, hogy nincs sehol múzeumban ilyen. Hasonló, de jóval nagyobb van kiállítva Münchenben, a Deutsches Museumban.

Előzmény: pleharkaly (125605)
Ep128 Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125614

Úgy tudom én is, hogy a feneke most rendben van. Effektív ez nem akadálya annak, hogy önjáró lehessen. (Nyilván be kellene vizsgálni, de sokat nem kellene elvileg macerálni. A gépe pedig szépen megőrzött példány!)

Előzmény: gumidani (125612)
Zoltika Creative Commons License 2018.04.22 0 2 125613

A horgonycsörlő gőzgéppel üzemel, és a kipufogás a szabadba történik.

Nincs emlékem, hogy ez régen hogyan történt a hazai gőzhajókon, de csak így lehetett.

 

Előzmény: tehtube (125607)
gumidani Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125612

Nekem úgy rémlik, hogy régebben volt olyan lemezjavítás, ami után a sólyára vissza kellett emelni és aztán betonoztak. De azóta már újra volt Komáromban (2008-ban) és akkor rendesen megcsinálták.

Előzmény: pleharkaly (125611)
pleharkaly Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125611

valaki erősítse-  meg de úgy  emlékszem annak idején  a sajtóban is megjelent  ,hogy nem megfelelő minőségű munka lett elvégezve ,vagy nem elvégezve..?

Előzmény: tehtube (125609)
pleharkaly Creative Commons License 2018.04.22 0 2 125610

A  kétórás  felfűtési  idő    érdekesen hangzik  ,valószínűleg  vízcsöves  kazánról lehetett  szó,nekem csak füstcsöves (szén) kazánokhoz  volt szerencsém 4- 6m3 víz   felfűtése  kb 3 nap,szép lassan először  5 bar  ny. azután  tíz   12 vel már el  lehet  indulni. Szükség esetén lehet egy nap is  de a kazán kímélése miatt  3nap a biztos  .Jegyzőkönyvezik minden télen a  víztelenítés  után   a  láng csövek  átmérőjét több ponton mérve,  és ha  ez  tűrésen kívül megváltozik akkor  oda  a kazánvizsga.Tehát  a  használatban állandóan fűtve  van a kazán így  gazdaságosabb ha  már  fűtve  van akkor meg menni kell vele,vagy 5 bar on tartani  a hétvégére készülve.Ami  a tapasztalat szerint kevesebb szenet emészt fel mintha  a 0-ról kellene felfűteni.

Előzmény: tehtube (125607)
tehtube Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125609

Nem olyan rég lemezelték a Kossuthot. Önjáráshoz nem elég?

Előzmény: HG. (125608)
HG. Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125608

...meg aljra. Meg sok minden másra.

Olcsóbb lenne kvázi nulláról (Petőfi) újjáépíteni egyet, mint azt visszabontani, és újjáépíteni.

MÁr persze ha a Petőfi teste rendben van (erről nem tudok semmit.)

Előzmény: Ep128 (125606)
tehtube Creative Commons License 2018.04.22 0 1 125607

A svájci hajók könnyűolajjal tüzelnek. Úgy talán még könnyebb.

Ezt a kibelezett hajót egy megőrzött másik géppel, vadiúj kazánnal 40 év után aktivizálták.

http://www.paddlesteamers.info/Neuchatel.htm

Itt meg a korábbi két órából félóra lett a kazáncsere után a felfűtési idő. Szerintem különleges videó, mert úgy vélem gőzcsörlővel húzza ki az orrát orrsugár helyett és csak utána indít.

https://www.youtube.com/watch?v=z7SjdZWHqtc

Előzmény: Ep128 (125606)
Ep128 Creative Commons License 2018.04.22 0 1 125606

A Kossuth is tulajdonképpen "csak" kazánra vár, effektív nem hiányos a gőzgép, ami van, az javítható. A kazánt kellene kicserélni. Ha egyszer valaha lesz valami még a Petőfiből, ott is a kazán az egyik, ami kellene. A Lajtánál dettó... Szerintem hatalmas sikertörténet volna a magyar Dunán (is) egy üzemelő gőzhajó!

Előzmény: pleharkaly (125605)
pleharkaly Creative Commons License 2018.04.21 0 1 125605

A  Gustav nevű gőzhajó  is hegesztett , pár éve  legyártott kazánt kapott a  gépésze  szerint  kívül és  belül is  lehegesztették  a  csatlakozó  csöveket amiből később repedés  lett   amit  megint hegesztéssel orvosoltak,tehát  önmagában a  hegesztett szerkezet még nem probléma.A  szegecseltnél   a csövek peremesek és  a  nyomás "neki tolja" a  kazántestnek .Az ár  itt  nem volt  reális mert egy  visszamondott  kazánrendelést  vett át a cég..fél áron,a gyártó így legalább valamit  visszakapott  a befektetésből konkrét  összegről nem tudott  a gépész.Séta  üzem/ kb8-10kmh/holt  víz, 10  lapát  németbrikett 2x a  két  lángtérbe óránként+felfűtés  szóval  aránylag gazdaságos  az üzem,napi két  három kör  majdnem mindig telt házzal.

13€ fejenként 1,5  óra.

Előzmény: Zoltika (125602)
PJ69 Creative Commons License 2018.04.21 0 0 125604

m/s Csanád tegnap Sződligetre látogatott.

 

gepesz Creative Commons License 2018.04.21 0 1 125603

Még mindig álmodoztok?

Tudom jó, de .........sok de.

Előzmény: Zoltika (125602)
Zoltika Creative Commons License 2018.04.20 -1 0 125602

Messze nem lenne az a kazán olyan drága.

Pár éve körüljártuk a témát egy konkrét projekt kapcsán. Lett volna több olyan hazai kazángyártó is, aki - ha vannak tervrajzok - hétjegyű számért (az eleje nem túl nagy) legyártotta volna.

Persze hegesztve. Olyat, aki szegecselve megcsinálta volna, nem sikerült fellelni.

Aztán hogy a vizen is megkapja az alkalmassági papírokat - a szárazföldön adott nyomásra egyébként engedélyezett kazán - sejtelmem sincs, mennyibe került volna.

Mivel ez a gőzhajó élete nagyrészében inkább állna, mint gőz alatt lenne, valamilyen standard megoldással valószínűleg még olcsóbban is megoldható lenne dolog.

Nem a replika, hanem a megbízható gőzfejlesztés.

Előzmény: pleharkaly (125601)
pleharkaly Creative Commons License 2018.04.20 -1 0 125601

Gőzgépet  valamelyik múzeumi raktárból elő  lehetne varázsolni,  kazánt meg  gyártank még ma is, na ja fél stadion árán.

Mindenesetre  egy  igazi  kuriózummal lenne kis  hazánk gazdagabb.Elég  furcsa  ha  a" Magyar  honvédség T. beli zászlóshajója " vontatva vagy mellévettben érkezik..talán egyszer kerül pénz rá.A  Diesel- valahogy nem passzolna  a képbe.

Előzmény: gepesz (125596)
Pedrofon Creative Commons License 2018.04.20 0 0 125600

Frank22 fórumtárs felfedezte a TULLN kötelékében a POLTAVA exBAJA tolóhajót, aki rövid dnyeperi és hosszabb aldunai kaland után ma visszaérkezett Budapestre:

Pedrofon Creative Commons License 2018.04.20 0 0 125599

Előzmény: PJ69 (125593)
csecsaba2 Creative Commons License 2018.04.20 0 0 125598

Ha a moszva, ami mellévetben cipeli, elmegy 2 moszkva motorral és maga mellett egy monitos testtel, akkor biztosan elég lenne. Talán még 2 Csepel is :-)

Előzmény: gigabursch (125597)
gigabursch Creative Commons License 2018.04.20 0 0 125597

OT rendszámot úgyse kapna.

 

Egyébként két nem nagy teljesítményű motor (kb Moszkvákba való) bőségesen elvinné.

Előzmény: gepesz (125596)
gepesz Creative Commons License 2018.04.20 0 0 125596

Nagy álom ez. A költség is. Rengeteg magasugrást is kívánna.

Előzmény: Ep128 (125595)
Ep128 Creative Commons License 2018.04.20 0 1 125595

Bár csak... :-) (Igazából az volna a poén... Akár úgy is, hogy nem "korhű", mert gőzgépet nyilván nem lehet belerakni már sehonnan... De én mindig annak a pártján voltam, hogy inkább menjen önerőből, akár nem "korhű" módon, de MENJEN! :-) )

Előzmény: tehtube (125594)
tehtube Creative Commons License 2018.04.19 0 0 125594

És odavitt maga mellé véve egy Moszkvát :-)

Előzmény: PJ69 (125593)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!