Keresés

Részletes keresés

Alkaa Creative Commons License 2008.07.29 0 0 2771
26 nap elteltével hogyhogy ilyen fontos lett? :-D Jön.
Előzmény: dud996 (2770)
dud996 Creative Commons License 2008.07.29 0 0 2770
Mester úr! Ezt nem akarja nagyban átküldeni? :)
Előzmény: Alkaa (2700)
W50LA Z Creative Commons License 2008.07.28 0 0 2769
10% vagy 100% akart lenni?
Előzmény: Törölt nick (2768)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 2768

http://www.beol.hu/index.php?apps=cikk&cikk=162232

 

Összefoglalva: 1 Mb-conecto, 3 Man(talán lion's regio megint:Dezaaaz), és 7db helyközi szóló, ami szerintem 10% hogy credo lesz.:)

Bleaky Creative Commons License 2008.07.19 0 0 2767
Éljen a Körös Volán! :-)
szantaimark Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2766
A mai Pitvaros-Orosháza 4953/866. sz. járaton a HXT-671 volt. Ha minden igaz, ezen a járaton az ENB-873-nak kellene lennie.
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 2765
Ez fincsi volt! :-)
Előzmény: Alkaa (2761)
Alkaa Creative Commons License 2008.07.14 0 0 2764
Köszi! :-)
Előzmény: bajusza (2762)
Csoki bácsi Creative Commons License 2008.07.14 0 0 2763
Levél ment!
Előzmény: szantaimark (2754)
bajusza Creative Commons License 2008.07.14 0 0 2762
nagyon jó lett a videó, gratula.
Előzmény: Alkaa (2761)
Alkaa Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2761
Vadonatúj, a saját képeimből összeállított Körös Volános videóm itt megtekinthető.
szantaimark Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2760

Hosszú idő után végre ismét frissült az oldal! Új galériaként megnyílt két Hajdú Volános képtár, felkerültek a Bács és Jászkun Volános járművekről készített képeim, valamint egy észak-magyarországi összesített a Hatvani, Nógrád, valamint Szabolcs Volán autóbuszairól. Agria városából sem tértem haza képek nélkül, látogatásom eredménye az Agriás galériákban található. Emellett a "szokásos" újabb Körösös képek, a legújabb átszámozások és selejtezések a Viharsarok tömegközlekedésében. Jó böngészést!

Körös Volános buszok oldala

szantaimark Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2759

A restiben voltak. Jómagam pedig a buszon való üldögélés helyett találtam jobb elfoglaltságot két pihenő Jászkunos busz társaságában. :-)

Egyébént is kevesebben voltunk a szokásonál, és én voltam az egyetlen végig uatzó áldozat :-)

Előzmény: RAN 19-77 (2758)
RAN 19-77 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2758
ez nagyon üres,vagy mindenki elment Skandináv lottót játszani a restibe?  :o)
Előzmény: szantaimark (2755)
szantaimark Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2757
A szabadkai járaton is sok kocsi megfordult már. A törzskocsi viszont elvileg még mindig a GZH-184, aki időközben átkeresztelődött LDF-451-re.
Előzmény: RAN 19-77 (2756)
RAN 19-77 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2756

sziasztok

Ma,Röszke oh.40 perces unalmas várakozás közben (köcsögsengen)12:45-kor befutott befutott CLY-001 Szabadkáról majd a vámvizsgálat után egyszerre rajtoltunk  :o)

szantaimark Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2755
Az esemény képes dokumentációja. A képen a kisújszállási vasútállomás előtt tölti 15 perces pihenőjét.
Előzmény: szantaimark (2746)
szantaimark Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2754

OFF

Igen, ez a mail címem.

ON

Előzmény: Csoki bácsi (2747)
boz-021 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2753

Mindjárt az az asztalra borul a fejem így is.
De ha felolvasod, azt szívesen végig hallgatom... :)

Előzmény: HáBé (2752)
HáBé Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2752

Hálám jeléül végigolvashatod!

(kb mint egy gyomorrúgás)

 

:-))

 

Előzmény: boz-021 (2751)
boz-021 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2751
Szívesen. :)
Előzmény: HáBé (2750)
HáBé Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2750

Köszönöm, így már egy picit könnyebb volt, a gúgli ötödik találata kihozta az oldalt, ahova pdf-ben fel van töltve.

De nem irigylem a józan paraszti ésszel megáldott jogkövetőket, mert így éjfél után igencsak neki kellett futnom vagy 3x, hogy megértsem, miről is van benne szó. (inkább kinyomattam és majd pihent állapotomban kivesézem.)

 

Szóval:

"158/2008. (VI. 10.) Korm. rendelet
a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben
tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet módosításáról
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. §-a (3) bekezdése a) pontjának 1., 5. és 8. alpontjában,
valamint a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény 77. §-a (1) bekezdése b) pontjában
kapott felhatalmazás alapján - az Alkotmány 35. §-a (1) bekezdésének b) pontjában meghatározott feladatkörében
eljárva - a Kormány a következőket rendeli el:
1. § A közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT
rendelet (a továbbiakban: R.) 1. §-ának (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A rendelet hatálya azokra a gazdálkodó szervezetekre [a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény
(a továbbiakban: Ptk.) 685. §-ának c) pontja] terjed ki, amelyek
a) a Magyar Köztársaság területén belföldi vagy nemzetközi forgalomban - ideértve az átmenő forgalmat is -
közúti közlekedési szolgáltatást végeznek, illetőleg a Magyar Köztársaság területén közúti járművet (a továbbiakban:
jármű) tartanak üzemben;
b) a Magyar Köztársaság területén kívül magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott járművel közúti
áruszállítást vagy személyszállítást végeznek;
c) a külön jogszabályban meghatározott C1, C1+E, C, C+E, illetve D1, D1+E, D, D+E kategóriában érvényesített
vezetői engedéllyel vezethető gépkocsival közúti áru- vagy személyszállítást végeznek, a 11. § (1) bekezdése és az 1.
számú melléklet rendelkezései tekintetében.
(2) A rendelet alkalmazásában közúti közlekedési szolgáltatás: járművel üzletszerűen [díj ellenében (ellenérték
fejében), gazdasági tevékenységként] végzett személyszállítás, áruszállítás, bérvontatás és autómentés, ideértve a
jármű gépjárművezetővel együtt történő rendelkezésre bocsátását is.”
2. § Az R. 3. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. § A közúti közlekedési szolgáltatás csak abban az esetben kezdhető meg, ha a szolgáltatást végző a 2. § (1)
bekezdésében megjelölt tevékenységre az engedélyt megszerezte, illetőleg a 2. § (2) bekezdésében előírt bejelentési
kötelezettségének eleget tett, továbbá a 2. § (1) bekezdésének c) pontjában foglalt tevékenységhez használt,
engedélyezett járművet (járműveket) külön jogszabályban meghatározott színű hatósági jelzéssel (a továbbiakban:
különleges rendszámtábla) látták el. Különleges rendszámtáblával a 2. § (1) bekezdésének a) és b) pontjában foglalt
tevékenységekhez használt jármű is ellátható.”
3. § Az R. 21. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A nemzetközi szerződések szerint engedélyköteles személyszállítási tevékenységet végző autóbuszok járati
engedélyeit a nemzetközi szerződésekben meghatározott keretek között az NKH Kiemelt Ügyek Igazgatósága adja
ki. Az engedélyt - a másik szerződő fél illetékes hatóságának egyidejű értesítésével - az NKH Kiemelt Ügyek
Igazgatósága határozattal visszavonja, ha az engedélyes az engedély kiadásának feltételeit már nem teljesíti, illetve
súlyosan vagy ismételten megsérti az engedélyezett tevékenység végzésére vonatkozó előírásokat.”
4. § (1) Az R. 23. §-ának (2)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Autóbuszmenetlevélként a 2. számú melléklet A) pontjában meghatározott vagy olyan okmány használható,
amely legalább a következő adatokat tartalmazza:
a) a személyszállítás jellege (szerződéses, különjárati, rendelkezésre bocsátás),
b) az üzemben tartó és - amennyiben van ilyen - a megrendelő (szerződő fél) megnevezése és címe,
c) a jármű rendszáma és a gépjárművezető (gépjárművezetők) neve,
d) a jármű kiállításának helye és ideje,
e) az útvonal az indulások, megállások, érkezések helyének és idejének, a szállított utasok számának, a
kilométeróra állásának, valamint a megtett kilométer-teljesítménynek a feltüntetésével.
(3) Fuvarlevélként a 2. számú melléklet B) pontjában meghatározott vagy olyan okmány használható, amely
legalább a következő adatokat tartalmazza:
a) a szállítás jellege (fuvarozás, rendelkezésre bocsátás, bérvontatás, autómentés),
b) az üzemben tartó és a fuvaroztató megnevezése, címe,
c) a jármű rendszáma és a gépjárművezető (gépjárművezetők) neve,
d) az árura vonatkozó adatok [az áru megnevezése, mennyisége, a csomagolás módja, veszélyes áruknál a
Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Európai megállapodás (ADR) szerinti adatok], illetőleg a
vontatott vagy szállított járműre vonatkozó adatok (tulajdonos vagy üzembentartó megnevezése, címe, jármű
rendszáma),
e) az áru átvételének és kiszolgáltatásának helye, ideje,
f) az útvonal az indulás, a megállások (fel- és lerakodás), az érkezés helyének és idejének, a kilométeróra
állásának, valamint a - rakománnyal vagy rakomány nélkül - megtett kilométer-teljesítménynek a feltüntetésével.”
(2) Az R. 23. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A (4) bekezdésben meghatározott esetekben menetlevélként a 2. számú melléklet A), illetőleg C) pontja
szerinti vagy olyan okmány használható, amely legalább a következő adatokat tartalmazza:
a) az üzemben tartó megnevezése, székhelye és a gépjárművezető neve,
b) a jármű rendszáma, telephelye,
c) a rakományra vonatkozó (a szállítmány megnevezése, mennyisége, származása, a csomagolás módja, veszélyes
áraknál az ADR szerinti adatok), illetőleg a szállított személyek számára vonatkozó adatok az indulás, a megállások
és az érkezés helyének és idejének, a kilométeróra állásának, valamint a megtett kilométer-teljesítménynek a
feltüntetésével.”
(3) Az R. 23. §-ának (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az (1) és (4) bekezdésben meghatározott tevékenységre elrendelt okmány szigorú számadásúnak minősül, azt
eseményszerűen kell vezetni. A gépjármű használatba adásának igazolására az e rendeletben említett menetlevél és
fuvarlevél abban az esetben alkalmazható, ha az tartalmazza a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 21/A.
§-ának (4) bekezdése szerinti adatokat is. A mentesülés igazolásához szükséges adatokat az üzemben tartó utólag is
rájegyezheti a fuvarlevélre, illetve menetlevélre.”
(4) Az R. 23. §-ának (14) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(14) A (2)-(4) bekezdésben meghatározott okmányt az üzemben tartó vagy írásbeli felhatalmazása alapján a
jármű vezetője állítja ki, aki köteles azt a szállítás során eseményszerűen vezetni és aláírásával hitelesíteni. Közúti
közlekedési szolgáltatás esetén a megrendelő, illetőleg a fuvaroztató az okmányon igazolja az elvégzett teljesítményt,
árufuvarozásnál az áru átvételét is.”
5. § (1) Az R. 1. számú melléklete A. része II. fejezetének 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. Az 1. pontban meghatározott nemzetközi autóbuszos szolgáltatói képesítés
a) 2003. szeptember 10-e előtt megszerzett képesítés esetében 2008. szeptember 10-éig,
b) 2003. szeptember 9-ét követően megszerzett képesítés esetében a megszerzésétől számított 5 évig
érvényes, amely a B. részben meghatározott képesítéssel hosszabbítható meg.”
(2) Az R. 1. számú melléklete A. részének II. fejezete a következő 4. ponttal egészül ki:
„4. A 2. pontban meghatározott nemzetközi árufuvarozói szolgáltató képesítés
a) 2004. szeptember 10-e előtt megszerzett képesítés esetében 2009. szeptember 10-éig,
b) 2004. szeptember 9-ét követően megszerzett képesítés esetében a megszerzésétől számított 5 évig
érvényes, amely a B. részben meghatározott képesítéssel hosszabbítható meg.”
6. § (1) Ez a rendelet 2008. július l-jén lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a biztonsági okmányok védelmének rendjéről szóló
86/1996. (VI. 14.) Korm. rendelet 1. számú melléklete II. részének 13-15. pontja.
(3) Ez a rendelet a hatálybalépését követő napon hatályát veszti."

 

Iszonyat...

 

HB

Előzmény: boz-021 (2749)
boz-021 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2749
Egy nyom, amin elindulhatsz :
VOLÁN topic -> 48333-as hozzászólás.
Előzmény: HáBé (2748)
HáBé Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2748

Pálinkásat!

 

Osztom véleményüket.

Hiába az e-Magyarország c. mozgalom (amely magyarosabban hangzana "Magyarország-e" ként, kérdőjellel, benne egy halom iróniával), de nem találtam az erről szóló rendeletet, pedig rászántam kábé fél órát. Sem a gúgli, sem a 189@ nem tudott épkézláb választ adni.

Úgyhogy ha valaki ügyesebb volt, kérem ossza meg az ügyességét csacsi fejemmel is! Azaz, hogy szó szerint hogy szól jogász bikkfanyelven ez a rendszámsárgátlanító magisztériumi rendelet.

 

HB

Előzmény: W50LA Z (2736)
Csoki bácsi Creative Commons License 2008.07.12 0 0 2747
OFF:

Márk!

Az itteni mailcímedet használod még? Küldenék egy mailt.

ON:
Előzmény: szantaimark (2746)
szantaimark Creative Commons License 2008.07.12 0 0 2746
Csütörtökön az egri járat (1346/2,3) az FLX-731 Credo EC12 volt.
Csoki bácsi Creative Commons License 2008.07.12 0 0 2745
Ez amúgy érdekes, de 9-én délután már Szegeden pörgött az ARC...
Előzmény: Törölt nick (2742)
sosiforda Creative Commons License 2008.07.12 0 0 2744
Ma a DZA-238-as IK 250-es Volánbuszos kocsi jött Budapestről Gyulára a Szekér Trans 99 Bt. alvállakozó által üzemeltetett Budapest-Gyula járat mentesítőjeként menetiránytábla nélkül.
BPO-106 Creative Commons License 2008.07.08 0 0 2743
Hát, elég durva, de legalább lehet használni, úgyhogy mindegy.
Előzmény: W50LA Z (2733)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.08 0 0 2742
Még holnap lesz itt az ARC 134.01

8, 8A vonalakon.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!