Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ceeee Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20162
Azt ugye te se gondolod, , hogy a 26-dik megrendelőnek azt mondják, sajnáljuk, elfogyott, nézzen be jövőre!
:DD
Előzmény: Brian63 (20160)
ceeee Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20161

Verd bele kalapáccsal..... volt a válasz.... És ebben nyilván szerepe volt a túlfeszített munkatempónak és a diktatórikus vezetés elvárásaitól való félelemnek is

 

 

Hát akkor mégiscsak lehet kapkodni nem?

Előzmény: Brian63 (20160)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20160

Egy autó gyártásánál adott technológiával dolgoznak. Nem lehet gyorsítani, kapkodni.

Akármennyire is kapkodsz, nem tudsz fél óra alatt bablevest csinálni !!! :-)

 

Amitől szvsz romolhat a minőség:

 

1. A gyári dolgozók munkakedve... (ez függhet a nyomott bérektől, túlmunkára kényszerítéstől kezdve sokmindentől)

 

Amikor az esztergomi suzuki gyárban voltam egy munkás nem tudta belekapatni az ülésleszorító csavart. Kérdezte a társát, mi legyen: - Verd bele kalapáccsal..... volt a válasz.... És ebben nyilván szerepe volt a túlfeszített munkatempónak és a diktatórikus vezetés elvárásaitól való félelemnek is

 

2. Költségcsökkentés miatti technológia lazítás...(nagyobb tűrések elfogadása, minőségellenőrzési szempontok lazítása)

 

Érdekes módon (totalcar cikk) a Toyota pontosan tudja, hogy idén mennyi Land Cruisert fog gyártani és abból pontosan 25db-ot kap magyarország.

És nem azt mondják, hogy egy kicsit belehúzunk és tudunk akár 30-at is szállítani.

 

Szlovákiának (is) még van mit tanulnia gyártási (és egyéb) kultúra terén.

 

Előzmény: ceeee (20152)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20159

Érdekelne, hogy mit jelent kicsit bővebben: szétesett... :-(

 

Előzmény: assoka (20151)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20158
... Svéd vatta :-))
Előzmény: ceeee (20157)
ceeee Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20157
Na és persze egy jó olajcsere ( 5W-30 , 10W-30  !!) is csendesíthet!
Előzmény: Doki50 (20154)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20156
Idővel megszokod a csendességet, és már hangosnak fogod hallani.
Velem is ez történt, majd 1hónapra cseréltem párommal (új Swift 1.3). A héten megint a saját kis 1.4 Ceed-emmel mászkáltam, és újra iszonyat csendesnek éreztem.
De ugyanez a helyzet az "új szaggal" is. Én már sajna nem érzem, de mikor ismerősök beülnek, mindig megjegyzik, hogy milyen jó új szaga van.
A harmadikra való indulást nekem eddig csak egyszer produkálta (kop-kop-kop), és a mai napig nem vagyok benne biztos, hogy megvártam-e az engine check lefutását. (karácsony volt, és rohantunk egyik helyről a másikra)
Előzmény: Doki50 (20154)
ceeee Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20155
Üdv!
Nekem is volt egy periódus, amikor bizonyos fordulatszámokon mintha brummogósabbá, morgósabbá vált volna a motor.
Akkor elkezdtem V powert tankolni, és Spurit használni, és érezhetően halkabb lett, sőt kevesebbet is fogyaszt.

Egyébként meg a jóhoz könnyű hozzászokni, és mára a csend is hangosabbnak tűnik! :-DD
Előzmény: Doki50 (20154)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20154
Nekem is 1,4-em van, és a kezdeti csendessége után, most egyáltalán nem tűnik annak.

Igaz, az 1,5 Lanos se volt csendes, de az is, ez is jól ment, jól megy (eddig, és remélem ezután is). Jelenleg 14 ezer km van benne, nemsokára következik egy ceglédi szerviz.

Akkor jelezni fogom, a ritkán előfordult 3. kulcsra történő indulást, és azt, hogy az ülés magassság lassan leereszkedik magától.
Előzmény: Törölt nick (20153)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20153
Szia!

Az enyém is ilyen, már a kezdetektől fogva... 1,4-es. De amig jól megy és keveset fogyaszt egyszerűen nem érdekel...
Nálam is szerelői tanácstalanság fogadott!
Előző autómnál jól megszívtam az érzékeny hallásomat, mert ahányszor hozzányúltak egyre sza*abb lett (váltó)
Szal kicsit dízeles és benzines hangú motor teszi a dolgát és ennyi!
Ha meg szétesik, akkor a KIA fejére húzom.....

Egy jó motorszerelőnek születni kell....
Előzmény: assoka (20141)
ceeee Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20152
Nekem pedig az a gyanúm, hogy a gyár egyszerűen nem bírja ezt a nagyon felfokozott keresletet, és egyszerűen kapkodnak a gyártásnál.
Előzmény: assoka (20151)
assoka Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20151
Tisztelt Brian63 .Köszi a nagyszerü tanácsot,de mivel ez a harmadik ceed-em, dióhélyban az első szabályosan széthullott a másodikat útólérte egy terepjáró,és mivel anyagi helyzetem véges,ezt a harmadikat inkább megjavittatom. Véleményem szerint nem volna etikus, egy leendő ceed várományost bepalizni. A tapasztalatom az, RIOm is volt,a KIAt ki kell fogni ,szerencse kérdése. A Slovákiai gyártás nem biztos,hogy a legjobb választás volt a KIA részéről, apropó, nézzétek meg a hátsóajtó zsanérok környékét ,nekem kettőnél ide nem jutott festék.
Apooca Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20150
Én úgy látom sikeres volt a regisztrációd tegnap 22.47-kor.
Előzmény: Doki50 (20144)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20149

Sztetoszkóppal jól lehet hallani a hidrótőkék hangját.(a jólműködőkét is) Azzal egy gyakorlott szerelő azonnal behatárolja a zaj helyét és azonosítani is tudja az eredetét

 

Nekem a Lanosom épp fordítva csörgött (1.5 benzin). Amikor bemelegedett, 3000 fordulatnál, finom gyorsításkor.

A  Váci Chevi szalonban (fórumokban istenítették) A hidrotőkével kezdve elég sok mindent cseréltek, (vezérműtengely, csapágyak, gyűrűk, dugók...)

 

Hallgatóztak mindenfélével, ezerszer visszavittem, sajnos csak újabb ötleteik voltak...

 

Vagy nem volt sztetoszkópjuk, vagy nem értettek hozzá.... :-(

 

 

 

Előzmény: M.Jocó (20143)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20148

Gyorsan add el.

 

Előzmény: assoka (20141)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20147
Köszi
Előzmény: vlevi (20146)
vlevi Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20146
Nem. Az egy teljesen másik szerver, teljesen másik fórum. Ehhez semmi köze, ezért újra kell regisztrálnod.
Előzmény: Doki50 (20145)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20145
"történő" helyett---szereplőt akartam írni
Előzmény: Doki50 (20144)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20144
Helló!

A ceedservice oldalra történő regisztráláshoz ezen a fórumon történő adataimat kell megadjam? Mert u. ezekkel nem enged regisztrálni.
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20143
Sztetoszkóppal jól lehet hallani a hidrótőkék hangját.(a jólműködőkét is) Azzal egy gyakorlott szerelő azonnal behatárolja a zaj helyét és azonosítani is tudja az eredetét.
Jocó
Előzmény: bago_ (20142)
bago_ Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20142
Szia,

habár nekem sajnos nincsen ötletem a megoldást illetően, de más ötletem lenne. Létezik egy Ceedservice oldal, aminek nagyon jó tematizált fóruma is van. Az alábbi linken éred el:

http://ceedservice.extra.hu/phpBB2/index.php

regisztrálj, és utána a tematikus részen nézd meg melyik téma foglalkozik ezzel. Én is tag vagyok ott, és szívesen látunk mindenkit! Főleg egy olyan emert, akinek már a 3. Ceedje van.

Ott egészen biztosan lesz ötletbrze, hogy segítsünk Neked!

Remélem én már ezzel is tudtam segíteni Neked! :)

bago
Előzmény: assoka (20141)
assoka Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20141
Sziasztok. Tudna e nekem valaki segiteni ? Harmadik Ceed-emet koptatom,de erről majd késöbb mesélek,jót.rosszat. A mostani autom,egy 1800 km-et futott 1.6 SW. Minden hideginditás után kopogó hang hallatszik a motorból,ami bemelegedés utan megszünik.A szerviz szerint ez nem hiba,de lehet hogy a hidrótökék nincseneka helyzet magaslatán.Állitólag ilyen még nem volt a ceed-es történelemben,és én úgy vettem észre teljesen tanácstalanok is. Az 1000-res olajcsere sem hozott változást. Több szervizt is kérdeztem. Szerintetek?
_boris Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20140

igen az az 1MFt kicsit sok, de ahhoz 6 seb-es váltó van, meg még néhány extra, amit nem sajnos lehet kivenni belőle, ezáltal olcsóbbá tenni

a 2.0crdi nem ua, mint ami a dodge-ban van? (arra is crdi van ráirva és 2.0-s is van)

ha más brigád tervezte, akkor valszinű tök más

gyakorlatilag az összes féle tuningmegoldás (a mindeféle box-ok is) a turbónyomást (is) emelik, meg a karakterisztikán változtatnak.

az előzőekben volt szó a box-os tuningmegoldásokról:

nekem azért nem szimpatikus a box-os verzió, mert ott a progi eredeti marad, csak az érzékelők jelét manipulálva verik át a szgépet, ami arra vhogy reagál, pl jobban befordítja a turbólapátot: mert úgy érzi melegebb van, nő a nyomás ... de igen nehéz lehet a motor teljes viselkedését néhány érzékelőjellel manipulálni pontosan

ezzel szemben új proginál, minden paramétert figyelembe véve lehet új karakterisztikát csinálni, és pl. megakadályozni, hogy az eszetlenek, mint pl. én, szétpörgessék a gépet

vagy akár hidegen ne lehessen pörgetni, vagy izomból tolni neki

 

 

-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20139

Jó kérdés, lehet a turbo ugyanaz de nagyobb a töltése, nagyobb nyomáson működik. De ez csak találgatás. Mármint úgy érted, hogy megemeled az 1.6Crdi-ben találhatú turbo nyomását ezáltal nagyobb teljesítményt érsz el? Elméletben lehetséges de van egy határ ameddig a turbo és a motor bírja. Meg hát azonnal ugrik a garancia.

 

A motor (amennyire én tudom) nyilván más mert 2 literes, meg asszem a 2.0Crdi motort koreaban gyártják szemben az 1.6Crdi-vel, más brigád is tervezte.

 

Ritka lehet mint a fehér holló a 2.0Crdi mert brutális felárat kér el érte a Kia. Sajnos.

Előzmény: _boris (20137)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20138

Szivómotornál eszrevehető,gyorsabban reagál a motor gázadásra.

Turbó motornál csak fogyasztás külonbséget,ill minimális változást tudok elképzelni.Hamarabb és kevesebb energiába kerül felépíteni a turbónyomást.Elektronika ugy is leszabályozza.

Előzmény: _boris (20136)
_boris Creative Commons License 2008.04.04 0 0 20137

azon gondolkozom, hogy a 2.0 crdi-n mennyivel másabb (nagyobb) a turbo?

vagy ugyanaz?

van valakinek erről infoja?

mert ha ua, (és vélhetőleg a 2.0-ban nagyobb a turbónyomás), akkor az 1.6-ban szépen birnia kell a tulnyomást, számottevő élettertamcsökkenés nélkül..

egyáltalán ugyanaz a motor jellege, vagy teljesen más?

(sajnos a weben nem találtam infot erről)

 

van valakinek 2.0 crdi?

(bocs, nem olvastam még végig az egész fórumot)

 

 

_boris Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20136

ez teljesen igaz, csak nem volt meg a felszerelésem (= lusta voltam beszerezni és foglalkozni vele), hogy havonta kivegyem, átmossam és beolajozzam, inkább maradtam a hagyományos szűrőnél

számottevő különbséget nem éreztem

de a turbó hangja sportszűrővel szebb volt :)

 

Előzmény: muranyi85 (20131)
muranyi85 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20135
nekem nem a fogyasztás növekedése miatt mondták, hanem hogy szüksége van a motornak a kartergázra,de különösebben nem ástam bele magam a kérdésbe,szoval nem tudom mi az igazság.
Előzmény: barpi36 (20134)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20134

Engem fogyasztásnövekedéssel rémiszgettek.

Semmi ilyet nem tapasztaltam.

A kartergáz keletkezik a motorban,a tulnyomást elkerülendően el kell vezetni.

Éghető és büdös.

Logikus hogy elégetik.

Előzmény: muranyi85 (20133)
muranyi85 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20133
én nemrég azt terveztem hogy nem vezetem vissza a kartergázt hanem hagyom távozni. aztán azt hallottam nem feltétlenül jo a motornak ha nem kap kartergázt.
Előzmény: barpi36 (20132)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!