Keresés

Részletes keresés

Grgabácsi Creative Commons License 2022.11.25 0 0 21116

Nyílván a Köki - Debrecen és a Rákoscsaba - Tura szakasz végig ETCS lesz.

 

Jaja, persze, és akkor hogy mennek majd a tarkák duplakocúrral, meg féltökű sulzerrel rajta? És a start a síkoskingával?

 

Ugyanúgy EVM-el /Mirellel, mint eddig, ahogy (a 25-öst kivéve) minden ETCS-el felszerelt/felszerelendő vonalon.

Előzmény: segélyvonókészülék (21110)
Grgabácsi Creative Commons License 2022.11.25 0 0 21115

Alstomos és Angelstaros járművel még nem teszteltem, a többiben lásd az előző hozzászólást.

Előzmény: segélyvonókészülék (21113)
Grgabácsi Creative Commons License 2022.11.25 0 0 21114

Azért amikor ETCS-t tesztelünk igencsak jól jön, hogy az SR-módot meg tudjuk farkalni és nem kell 15-el szöttyögni a vonalon, amíg mondjuk TAF-ot kapunk és lehet rongyolni tovább. Nem tartanám ezt az egészet ördögtől valónak, bár akkor már inkább az SR nemzeti érték legyen 40 a 15 helyett.

És ezt ugyanúgy tudta a Siemens OBU is, mint a Bombiardier.

Előzmény: segélyvonókészülék (21101)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.11.25 0 0 21113

Megnéztem, hát, érdekes.

Hajlok rá, hogy ez jármű/fedélzeti berendezés specifikus történet.

Előzmény: Áthaladójelző (21108)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.11.25 0 0 21112

Na igen.

Az L1 ilyen szempontból amúgy is egy érdekes történet, miután nem hagyandók(-hatók) figyelmen kívül a helyhezkötött jelzők.

Előzmény: Vendégsín (21111)
Vendégsín Creative Commons License 2022.11.25 0 2 21111

ami tisztán ETCS üzemű, az a 25-ös vonal Jánosháza elág - Őrihodos szakasz. 

 

Ja. Vagy nem. (ETCS ut.)

 

"4.5. Ha a vonat Teljes felügyelet (FS) vagy Látra közlekedés (OS) módban Útsorompót ellenőrző fedezőjelző szerepét betöltő jelzőt közelít, és az Megállj! jelzést vagy Hívójelzést ad, a jelzőt a vonat az F.1. sz. Jelzési Utasításban előírtak szerint, szükség esetén az ETCS forgalomszabályozóval történt értekezés után az ETCS fedélzeti berendezés menetengedélyében engedélyezett sebességtől függetlenül legfeljebb 15 km/h sebességgel haladhatja meg. A vonat sebességét legfeljebb az ETCS fedélzeti berendezés által engedélyezett sebességre akkor lehet növelni, amikor a vonat első járműve áthaladt az útátjárón."

Előzmény: GaGe (21107)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.11.25 0 1 21110

Amíg vannak szintbeli keresztek a vonalakon, addig lesz általános fékúttávolság is. Teljesen mindegy, hogy csak éberségi, EVM, vagy ETCS FS.

 

Ezt nem értem.

Mi az összefüggés?

Máshol is van régi építésű vonal ápgrédelve, vegyes üzemmel, meg szintbeli átjárókkal, meg elég csücskös zárási időkkel.

 

Mindeközben pedig tiltjuk a sorompóprobléma miatti TM! kezelést...

 

Nyílván a Köki - Debrecen és a Rákoscsaba - Tura szakasz végig ETCS lesz.

 

Jaja, persze, és akkor hogy mennek majd a tarkák duplakocúrral, meg féltökű sulzerrel rajta? És a start a síkoskingával?

Előzmény: GaGe (21107)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.11.24 0 0 21109

Megérkezett, köszi, majd tanulmányozom, és válaszolok.

Előzmény: Áthaladójelző (21108)
Áthaladójelző Creative Commons License 2022.11.24 0 0 21108

Az elérhető címedre küldtem mailt.

Előzmény: segélyvonókészülék (21104)
GaGe Creative Commons License 2022.11.24 0 0 21107

"Pont az a lényeg, hogy nem vagy előjelzőtávolsághoz kötve, mert a berendezés időben képes kikényszeríteni a fékezés megkezdését, de, és ez is nagyon fontos, nem kényszerít feleslegesen korán lassításra.

 

Ha igaz, amit állítasz, akkor semmi értelme az etcs-nek, akkor az kidobott pénz."

 

Amíg vannak szintbeli keresztek a vonalakon, addig lesz általános fékúttávolság is. Teljesen mindegy, hogy csak éberségi, EVM, vagy ETCS FS.
Egyetlen vonal van MAgyarországon, ami tisztán ETCS üzemű, az a 25-ös vonal Jánosháza elág - Őrihodos szakasz. Ott például lesz értelme az ETCS-nek, mert lehet majd 120-al menni 100 helyett.
De a vonalszakaszok, amik az ETCS-re várnak, hogy lehessen gyorsabban menni 120-nál:
Albertirsa - Cegléd (140 km/óra)
Cegléd - Szolnok A elág (160 km/óra)
Millér - Ebes (160 km/óra)
Szajol - Békéscsaba (160 km/óra)
Aszód - Tura (160 km/óra)

Nyílván a Köki - Debrecen és a Rákoscsaba - Tura szakasz végig ETCS lesz.

Előzmény: segélyvonókészülék (21075)
GaGe Creative Commons License 2022.11.24 0 0 21106

SR sebesség átírható és a megváltoztatott sebesség hossza is megadható.

Előzmény: segélyvonókészülék (21098)
GaGe Creative Commons License 2022.11.24 0 0 21105

"L2-nél nem is kell balíz, ha dög a sorompó, lelövöd a vonatot RBC-n keresztül.

L1-nél meg legfeljebb teszel kettő balízt."

 

Itthon L1 esetén az összes, L2 esetén a nyílt vonali útátjárók vannak TSR balízzal fedezve, 160-as pályán 1120 méterre van a balíz (korábban tévesen 1180 métert írtam), 120-as pályán 1097 méterre.
Az állomási útátjárókat illetve a bejárat és az előjelző közötti útátjárókat fedezi az RBC, utóbbit csak az állomás felől, nyílt vonal felől ugyanúgy TSR balíz van.
L1 esetén a TSR balíz önállóan van, L2 esetén lehet önállóan vagy egy fix balízzal párosítva.

Előzmény: segélyvonókészülék (21078)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.11.24 0 0 21104

Nekem az a 64. oldal kéne... :) 

Előzmény: Áthaladójelző (21103)
Áthaladójelző Creative Commons License 2022.11.24 0 1 21103

Vannak. :/

Előzmény: segélyvonókészülék (21101)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.11.24 0 0 21102

Én kérek... :) 

Előzmény: Áthaladójelző (21099)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.11.24 0 1 21101

Vannak bajok.

Előzmény: Áthaladójelző (21100)
Áthaladójelző Creative Commons License 2022.11.24 0 0 21100

Alapvetően nem, de ha tudod, hogy mikor, miket milyen sorrendben kell nyomkodni, akkor át lehet írni. Nem kéne, de át lehet.

Előzmény: segélyvonókészülék (21098)
Áthaladójelző Creative Commons License 2022.11.24 0 2 21099

Klasszikust idézve: a prototípust bemutatták, a támogatást felvették, a foglalkozás elérte célját.

Előzmény: segélyvonókészülék (21097)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.11.24 0 1 21098

SR sebességértéket járművezető ad meg?

Másik buszra szálltam volna?

Előzmény: Áthaladójelző (21094)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.11.24 0 1 21097

Akkor minek ez az egész?

Előzmény: Áthaladójelző (21096)
Áthaladójelző Creative Commons License 2022.11.24 0 0 21096

Itthon nincs különbség a két sebességérték között, ezért nem is jelzik külön. És egyelőre deklaráltan nincs is szándék ennek megváltoztatására.

Előzmény: segélyvonókészülék (21084)
Áthaladójelző Creative Commons License 2022.11.24 0 0 21095

Többek közt erről értekezett Vendégsín is alább.

Előzmény: segélyvonókészülék (21075)
Áthaladójelző Creative Commons License 2022.11.24 0 1 21094

"nálunk pl. az SR mód nemzeti értéke 15 km/h."

 

Vagy inkább amit be mersz írni magadnak. Már ha tudod kezelni.

Előzmény: DTUHjldr5d4 (21073)
Vendégsín Creative Commons License 2022.11.23 0 1 21093

Véletlenül pont azok írták az utasítást, akik már töb béve ETCS-eznek a MÁV-nál, rajtuk kívül nem mentek még ETCS-ben többet

 

Írhatnák szándékosan, véletlen helyett...

 

az ilyen mozdonyvezetők kihullanak a fővonalakról, azt mennek piripócsra bz-re...

 

Kevesebb a színes lámpa...

Előzmény: király2644 (21071)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.11.23 -1 3 21092

Orosz rulett.

Így nem lehet vonatozni.

Ez teljesen komolytalan.

És én még azt hittem, hogy a GZU exitnél a kettes baseline-on cold stand-by-os tranzit gáz.

Ehhez képest?

Ez egy rossz vicc, nem etcs.

Előzmény: _Nyuszi (21091)
_Nyuszi Creative Commons License 2022.11.23 0 3 21091

Egy projektben, de mégis külön kezelik Érd alsó elágazás biztosítóberendezési építési és a 30a ezzel kapcsolatos ETCS átalakítási munkálatait, ebből következően nem is egyszerre készültek el. ERE üzembe ment úgy, hogy az ETCS-hez nem nyúltak, ezért részlegesen kikapcsolták (illetve egyes balízokat letakartak). A gyakorlatban ez úgy nézett ki, hogy a végleges hatósági engedélyt megkapta csütörtökön, pénteken pedig lelőtték, mert lett egy Érd alsó elágazás (ERE).

Ha majd lesz hozzá szoftver, meg miegymás (tervek mondjuk már pont vannak, szóval nem igaz, hogy semmi nem történt...), akkor majd lesz újra teljesértékű ETCS L2 a 30a-n. Addig lehet tesztelni Kápnyék - Székesfehérvár között, aki akar tesztelni (és így nem kell lemenni Zalába a KISS-szel :) ).

Előzmény: segélyvonókészülék (21077)
_Nyuszi Creative Commons License 2022.11.23 0 0 21090

Jó, hát én végülis nem értek hozzá, én csak azt tudom, hogy Kápnyék - Szfv között tudsz vele menni. Ha akarsz. Műszakilag.

Előzmény: r1232 (21080)
r1232 Creative Commons License 2022.11.23 0 0 21089

Én arról írtam. Nem én kevertem ide a nemzeti VB által engedett sebességet.

Előzmény: segélyvonókészülék (21085)
r1232 Creative Commons License 2022.11.23 0 0 21088

Akkor felesleges volt ezeket a köröket megfutnod, mert mi erről írunk az elejéről, ezt a sebességet a berendezés nem engedi túllépni.

 

Épp ez lett volna a kérdésem, hogy az itthoni kottában hogy jelzik a FS és a nemzetiben közlekedéshez használandó legnagyobb sebességeket.

 

Jelenleg erre nincs külön jelzés, a menetrendben megadott legnagyobb sebességet írod be.

Előzmény: segélyvonókészülék (21084)
Panzerbear Creative Commons License 2022.11.23 0 0 21087

Automatikusan tranzitál. 

Előzmény: DTUHjldr5d4 (21086)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!