Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92524

A 180 -ról tudom, hogy nehéz volt szerelni, túl bonyolult is volt itt-ott, de ettől a mindennapi használatra nem volt rossz gép a maga korában! (Nem a szerelőknek... :-) )

(Valahol van a neten is egy olyan régi film, ami a 180 -as főjavítását mutatja be lépésről lépésre. X km után szétszedték miszlikre és tulajdonképpen újra megépítették. Ha 5-6 év után egy ILYEN helyett kidobták ezeket, akkor a filmen szereplő mire föl kapott ilyen javítást? Azzal újabb 5-6 évet el kellett volna menjen elméletileg... Lehet, hogy Ő volt az egyik vajszínű, piros csíkkal, ami még vagy 10 évet munkásokat szállított. :-) )

Előzmény: trizs77 (92509)
GARAZSMENET Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92523

Így tárgytalan.:(

Előzmény: P.stephenson (92497)
GARAZSMENET Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92522

Keress meg e-mailben!

Előzmény: P.stephenson (92494)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92521

Az 556-al még csak-csak, de 180-al tényleg csak ott álltál meg, ahol az Isten jónak látta, nem ott ahol Te gondoltad.

 

És a nosztalgia 180-asnak is ilyen fékje van vagy az kapott valami korszerűbbet, pl 200-asét?

Előzmény: trizs77 (92509)
esteban* Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92520

A gyárban csak "Kis-Balog"-ként emlegetett - buszt.

A többit el tudod olvasni  "a Volt Ikarus-osok talákozója" csoportnál A Fa....-on 

Előzmény: trizs77 (92512)
Géé200 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92519

Azért "vonatkert" ,mert a vasútállomás mellett van közvetlenül, fákkal és fűvel tarkítva mint egy kert, aminek a közepén áll egy gőzmozdony. (üdvBajáról)

Előzmény: siófoki35 (92492)
torqmatic Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92518

Az Ik-556/180 a szerelők réme volt.

A buszvezetők se voltak oda a taknyos fékjei miatt.

 

Az 556-al még csak-csak, de 180-al tényleg csak ott álltál meg, ahol az Isten jónak látta, nem ott ahol Te gondoltad.

 

Na most akkor kinek van igaza? :P (4:37-től)

 

http://youtu.be/48WGo7fvgIw?t=4m37s

Előzmény: trizs77 (92509)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.05 -1 0 92517

Köszönöm.

Előzmény: Snake-Mojzi (92516)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92516

Tanulmány-midibusz 1969-ből. Ha minden igaz, akkor az Ik404-es hűtókocsi műszaki alapjaiból kiindulva, de farmotorral (ZIL?) készült. Típusszámáról nincs tudomásom, lehet hogy nem is volt neki.

Előzmény: trizs77 (92512)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92515

Az 5-7 éves kocsik kidobását akkor is butaságnak tartottam/tuk amikor ez nagyban futott.

 

Ha ez most így lenne a dorogi garázs összes buszát azonnal ki kéne dobni mert a legfiatalabbak idén lesznek 7 évesek. Kicsit más világ lett.

Előzmény: trizs77 (92513)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92514

543 előfutár.

Előzmény: trizs77 (92512)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.05 -1 0 92513

Jó amit írsz .

Egy megjegyzésem lenne.

 

Tudtommal az  "a"   420.000 km nem annyi volt, hanem a gyári ajánlás 550.000-650.000 km futásról mint "javasolt" élettartamról beszélt.

 

Közös ismerősünk A.B. mindíg azt dörgölte az orrom alá, hogy ez csak egy 197x-es gyári ajánlás, aminek semmi köze nem lehet, a 2000-es évek üzemeltetéséhez.

 

(Volt pár kocsi ami tényleg bkv selejt lett 420.000 km után is).

 

Az 5-7 éves kocsik kidobását akkor is butaságnak tartottam/tuk amikor ez nagyban futott.

Az akkori Ikarusok is tudtak 10 évet.

 

 

Előzmény: Törölt nick (92510)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92512
rezgaras Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92511

Én a leghátsó, nagyon széles ajtóra emlékszem, mint örök problémára.

Előzmény: trizs77 (92509)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.05 0 1 92510

Anno bizony egy fővizsga és egy főjavítás után 420 ezer kilométernél kidobták a kocsikat (Ikarus 200-as városiak).

Volt aki már a 80-as években tudományos dolgozatokat, komoly szakmai háttérmunkát szentelt ennek a "pazarló" gazdálkodásnak.

Annak fényében volt igaza, hogy nem jelentősen eltérő techológiával a közel hatszorosát (!) futották le ezek a kocsik azóta a BKV-nál a tervezettnek.

 

Hogy mi volt a háttere midennek a 420 ezer kimoléteres tervezésnek? Nem feltétlenül műszaki, mint oly sok minden ebben az életben:

 

Ad 1. Az Ikarus gyártott orrba-szájba (utólag megy a hümmögés, hogy így mátyásföldi, meg úgy csepeli, meg amúgy fehérvári kapacítéshiány, ezek nem a mai értelmben felfogható kapacítéshiányok), a hazai piacon elemi érdek volt a folymatos, nagy mennyiségű járműeladás (még ha egyeseket feszített is az örök ellentét, mi menjen exporta, mi maradjon itthon).

Ad 2. A BKV-nak és Volánoknak marha kényelmes volt. Tudomásul kell venni, hogy ezek a közpénzből müködő szervezetek mindig is szerettek a biztonságra menni, amivel nincs is baj és részben természetes, csak a határt kell jól belöni.

Ad 3. Mindenki tudta a 80-as évek végéig, hogy az állományból kivont eszközök az országhatáron belül maradnak, akár kisebb Volánoknál, akár tüdőszűrőként, akár egyéb társadalmi/félkatonai/csókos szervezetnél, azaz szolgálják még pár évig a népgazdaságot "ócsón".

 

Bárcsak lenne egy nagytestvérünk nekünk is aki ad 400-500 ezer km-es egyforma kocsikat, százasával mondjuk 10-15-20 %-os maradványértéken.

 

Kb ennyi.

Előzmény: trizs77 (92509)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92509

Az Ik-556/180 a szerelők réme volt.

A buszvezetők se voltak oda a taknyos fékjei miatt.

 

Az 556-al még csak-csak, de 180-al tényleg csak ott álltál meg, ahol az Isten jónak látta, nem ott ahol Te gondoltad.

 

----------------

 

de !

 

Kikopásukhoz nagyban hozzájárult az is, hogy akkoriban ('70-es évek vége, '80-as évek eleje) a Volánok évi 700-1000 új buszt kaptak, a fővárosba is évi 250-350 új busz jött.

 

Nem okozott gondot a lecserélésük.

 

Nem csak a 180-k jártak így.

Volt olyan Ik-280 sorozat mely 5-8 éven belül selejt lett, mert jött helyette a gyári új.

 

 

Előzmény: Ep128 (92506)
Krissz31 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92508
Komlósfecskés Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92507

mondjuk az egy érdekes kérdés lehet, hogy az ördögbe kaptak '74-ben GA-s rendszámot

 

Az új autóbuszok központilag kaptak rendszámot, ezek ellenben használt kocsik voltak, nyilván Szegeden számozták át őket, amikor a Volán megvette őket. A vidéki rendőrségeken viszont érthető módon nem pörögtek a fekete alapú buszrendszámok. Így lett a Dégáztól vásárolt 255-ös is '78-ban Csabán GA 38-44. Ott pl. GA 38-01-től ment az '58-as átszámozás, ami tábla megmaradt, az meg nyilván porosodott a raktárban akár 20+ évet is. De ugyanezért osztottak egyes helyeken még a nyolcvanas évek második felében is BV, BZ kezdetű rendszámokat.

Előzmény: Gábrisvitéz (92486)
Ep128 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 92506

Az 556 -ról tudjuk, hogy sok nyűgje volt. De a 180 -as egy főjavítás(sal egybekötött modernizáció) után még simán elment volna újabb 5 évet, annyira nem volt szörnyű, mint szóló társa... Ezen kívül (bár ez nem szempont) az egyik legszebb busz volt szerintem.

Előzmény: Törölt nick (92488)
kukori1112 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 92505

Van egy eladó250 és üzemképes állapotban forgalomból kivonva ha érdekel írj emailt 

 

 

Előzmény: P.stephenson (92494)
BPO-105 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 92504

Már nem él a link, mivel egyesítették a budapesti bejegyzéssel.

Tessék, jelenleg ez van.

Előzmény: -= BPO-478 =- (92490)
Mr.omnibusz Creative Commons License 2015.02.04 0 0 92503

 

. . . :-)

 

Előzmény: P.stephenson (92494)
siófoki35 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 92502

ezt a szépséget azért jobb volna felújítani.

 

Valaki nem akar amúgy ÁMG buszt felújítani? Siófokon van egy sufninak használt roncs.

Előzmény: EKM-765 (92501)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 92501
Előzmény: P.stephenson (92497)
P.stephenson Creative Commons License 2015.02.04 0 0 92500

Szuper! Kérhetnék egy telefonszámot mélben?

Előzmény: kikó (92499)
kikó Creative Commons License 2015.02.04 0 0 92499

Egy Tapolcai ismerősömnek van egy Ik311-e rozsdás roncs amilyet keresel.

Előzmény: P.stephenson (92497)
siófoki35 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 92498

Akkor ez is hasonló, mint a Tükebusz Pécsett :D

Előzmény: Mwin (92493)
P.stephenson Creative Commons License 2015.02.04 0 0 92497

Ja, bocs a lényeg lemaradt, valami régiség kellene (faros, 311, IK60, stb), az se baj, ha rozsdás, sőt.

Előzmény: torqmatic (92495)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 92496
Előzmény: P.stephenson (92494)
torqmatic Creative Commons License 2015.02.04 0 0 92495

A Hajdú Volánnál még van pár motor nélküli metánbusz (Ik 263, 280).

Előzmény: P.stephenson (92494)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!