Utána néztem a Lipo adatainak, 3 V alá nem szabad engedni. Ez érvényes a terhelt, avagy terheletlen értékre. Ha terhelt körülmények között történik a lekapcsolás, akkor rövid idő alatt jelentősen emelkedik a kapocsfeszültség, tehát nem kerül soha 3 V alá. Közlekedési eszköznél célszerű a biztonságosan kivehető maximális értékig kisütni, hogy minél nagyobb lehessen a megtehető út. Jogos az az álláspont is, hogy kíméljük az akkukat. Ennek 4 módja van, nem töltjük fel túl gyorsan, nem töltjük 4.2V ig, és nem sütjük ki a minimális értékig, és Liion esetében nem terheljük üzemszerűen 0.5C fölött. Ennek alapján lehet Ah-ra, és megtehető távolságra méretezni.
Ez a "kicsit szűz" esetére hasonlít. Vagy ez, vagy az. :)
Nem szerencsés a terheletlen feszültségeket alkalmazni használat közbeni állapotra, mert az nem mérhető. Ahhoz meg kell állni, várni 2-3-5 percet, hogy beálljon a nyugalmi állapot.
A terhelt érték pedig nagyban függ az akku típusától, állapotától, a konkrét terheléstől és a hőmérséklettől is. 1-1 konkrét pakkra meg lehet figyelni, hogy bizonyos feszültség hány %-nak felelhet meg _kb._, de ezzel nehéz bármit kezdeni. (A kivett Ah mérése teljesen jó, a feszt pedig vészleállításhoz érdemes figyelni.)
Pl. egy újabb 10-20C-s akku 1C terhelés mellett 50%-on még 3,75V-on lesz, míg egy sima 2C-s ugyanúgy 1C-vel terhelve meg lehet 3,6V, vagy alatta is. Ha a koruk miatt változik a belső ellenállás, akkor ez is másképp alakul, hidegben-melegben szintúgy.
Köszönöm a választ! Nekem Li-ionosak vannak, a 18650-es típusból. 0.5C értéken terhelve 40 % energia maradna a terhelt 3.7-2.8 V között. Ilyen körülmények között a cellák nem melegszenek, és nem is romlanak. Ez a 40 % nálam + 30 kilométert jelent vegyes városi használat esetén. 12 P 13S a blokk szerkezete. Mértem zacskós kiszerelésű akkukat, de a kémia nem volt azonosítható. Az biztos, hogy 4,2 V-ig tölthetők voltak, és az alsó feszültségig ugyanúgy viselkedtek, mint a hengeres cellák. Mértem zacskós 3.7V-ost is, de az nem tölthető 4.2 voltig. Esetleg egy cellát kimérhetnél, hogy a valódi karakterisztikát is megkapd! Természetesen, ha azzal a fajta akkuval van már gyakorlati tapasztalat, és gyári adatlap, ahol megadják a működési tartományt, akkor annak betartásával kell méretezni! Én az általam használtaknál, mint korábban említettem, az eredeti gyári védelmet használom. Mivel méréseim is ezt támasztották alá, és a védelem is a megfelelő helyen kapcsol, bátran ajánlom bárkinek, mert a gyakorlatban is bevált.
Hány mAh-s cellákból épült a 74V/20000mAh-s pakkod? Ha pl.: 20S 5P; tehát 100 cellából áll; teljességgel érthető, hogy terhelés alatt a névleges feszültség eléréséig képes 20000mAh-t leadni.
Legyen úgy, ahogy jónak gondolod! Én évek óta használom 4.2 V felső, és 2.8V alsó határpontokkal. 7000 Km-nél többet mentem vele, nincs gond az akkukkal, pedig bontott példányokból építettem. Az eredeti gyári védelmet használom, és az megfelelő a gyakorlatban.
El kell végezni a blokkon egy kapacitás próbát, és jól mérhető, hogy hány Wh-t tud az akkud 3.7-2.9 V között.
Nincsen olyan lítiumos akku, ahol a Kisütést 3.7V-on kellene abbahagyni! Amelyik 4.2V-ra tölthető, az 2.9 V-ig biztonsággal kisüthető. 3.7 V-nál vagy 40% még benne marad.
Nem tilt le a rendszerem 74V-nal,hanem megfontolasbol ott befejeztem a hasznalatat!
Amugy mikor lemegy az akku 74V ra,ki is nyomta a 20,000mAh magabol,szerintem felesleges kiszivni belole a lelket is ha hosszu tavon szeretne az ember hasznalni :)
Valahol azt olvastam, hogy a lítium-polymer celláknál pont a 2,9V-s feszültség a kritikus érték! Elnézted és f27 akkuját li-ion-snak véled? Van olyan akkuja is, de nem azt használja!
Kalibráld át a műszeredet oly módon, hogy 2.9V legyen az alsó tiltási pont! Ez nálad kb. 58V
Ezzel nem ártasz az akkuknak, de 40 %-al megnőhet a hatótáv. Ha letiltott, várj fél órát, és újabb 10 Km-t tehetsz meg! A 3.7 V-os Liion akkuban még nagyon sok marad benne.
Annyi előnye van a bringának, hogy kényelmesen tekerhető.
A ZT-t is lehet tekerni de tolva gyorsabb a haladás. Pici lánckerék, rövid hajtókar. Szóval csak rendőrbácsinak szól. A raptort is könnyebb volt tolni mint tekerni. Olmosnál olyan bakkecske üzemódba még jobban el ment a tekerés, pillanatokra besegített az akku is. LiFePo-nál ha elérte az alsó határt, hát nem engedi tovább.
Neked szerencséd volt a hátszéllel. Sokszor megyek lányomékhoz és olyan szögbe fúj a szél, hogy jövet menet szembe hatás van. Az meg engem nem vígasztal, ha látom, mindjárt kifogy az energia ha még messze a cél.
Ha szembe szélnek megyek akkor nézem a kivett mAh mivel az akkor is valós marad!
No meg a %-lék ot ami mutatja hol is tartok igazán.
Mentem szélnek szembe én is 50km távra és szélviharban végig.
Meg is ijedtem mert mire be értem fél útra,már csak 30% akkum volt a 20,000mAh bol pedig elfogyott 14,300mAh
Tudtam hogy a haza útra maradt kevesebb mint 6000mAh,viszont akkora hátszelem lesz hogy sokáig elfogok jutni.
Be is igazolódott a gondolatom,és a maradék 5,600mAh vissza hozott még majdnem 20km távon,kb 5km tekertem csak,de persze az akku még vitte volna a bringát ,de ugye nem merítjük 3,7V/cella alá az akkukat!
Amikor nekem 0% mutat a fedélzeti,az akkukban 3,7V van cellánként.
30%-nál jelzi a fedélzeti hogy takarékoskodj mert nagyon kevés van már az akkuban :)
És ha erős szembeszéllel találkozol tartósan akkor mit nézel?
Jártam már úgy, hogy a pakkom bőven elég lett volna 50 Km távra. Oda vissza 40 Km volt az út. Erős szembeszelet kaptam és hazafelá már pár száz métert tekerni kellett! Gondoltam, majd visszafelé meg besegít a szél de olyan furán fújt, hogy jövet menet erős szembehatás volt. Ja! Szélcsendes időbe indultam! Attól kezdve a töltőt mindig vittem megemmal és ha kellett érkezéskor felraktam tölteni a pakkot. Az olmos pakk ilyen esetben azért volt jobb mert bakkecske üzemmódba könnyebb volt tekerni. A ZT-nak is van pedálja de a tekerés csak a rendőr kedvéért!
Az en fedelzeti em van 4 pont amire tamaszkodhatsz!
Irja a megtett kilometert utolso toltes ota.
irja az akku %-at.
irja az akku feszultseget.
es irja az elfogyasztott mAh Az utolso feltoltes ota.
A megtett km hiaba kevesebb ha az elfogyasztott mAh mar messze jar :)
Az akku %-a is figyelemre melto hova mesz elegendo e.
De az elhasznalt mAh a melle rendelt km konnyeden szamolhato.
az akku %-ek ,es az elhasznalt mAh mindig aranyos lesz,vagyis azert tisztaba tud lenni az ember mennyi mAh tud kivenni az akkubol maxon,es kb mi van akkor az akkuba %-os aranyba :)
Itt sokan matematikáznak, de az sohasem jó! Amit kiszámolunk, az a maximum, de az ritkán jön össze! Amikor meghatározott km-re elég az akkupakk, és pont annyi a távolság, nincs biztonsági tartalék, az már nem elég a közlekedéshez! Akkor már mi leszünk a bringáért, és nem fordítva! Mindig a kijelzőt nézni, az szerint menni,h mennyire elég az akku nem lehet! Jöhet szembe szél, egy kis kitérő, és persze az akku is az évek alatt egyre gyengébb lesz! Szóval illik komoly rátartással tervezni! Vagy marad a hybrid, vagy a tekerés...
Szerintem elég megbízhatóak ezek a masinák, csak a hatótáv tudja megviccelni a tulajdonost, ha nem figyel oda, hogy hány km-t tett meg az utolsó töltés óta!
Mindenképp tiszta elektromosra szeretném építeni. Szerencsére reggel befelé, ha gond lenne van teherautó, ami bevisz a géppel együtt. Idebent meg remélhetőleg meg tudjuk csinálni, ha valami baja lenne. :-)) Hazafelé lenne a húzósabb. :-))
Nekem eléri a 60V-ot is ha jól emlékszem visszatöltésnél.Bár lehet hogy az csak egy pillanatra és utána leszabályos 59,x voltra.Régen használtam már a gépet.Most a hétvégén életre keltettem újra a Szilviét,levágtam az összes csatlakozót és forrasztottam a vezetékeket.Mindig elment az áram ha rázós úton mentünk vele.Most jónak tűnik.Bár az akkuk nem viselték jól az elmúlt időszakot.Csak le lett rakva a sarokba,és se töltés se használat nem volt egy évig.Hosszú útra nem kell azzal sem elindulni.Abból is majd 48V-os lesz ha egyszer oda jutok.
14 sorba-kötött lítium-polymer cellához lítium-ionos bms-t használok majd, így a bms nem tilt le. A cellákat lipo-őrrel fogom figyeltetni, így a túlmerítés is elkerülhető.
Egyébként a 13 cellás pakk is elég lenne a 48-s rendszerhez, csak nálam a visszatöltés 59,5V-nál szabályoz le.
Abból indultam ki, hogy van egy Babettád! Ha csak venni készülsz egyet és sikerül kifognod egy jó állapotban lévőt, akkor építsd át hybridnek és kétszeresen is jól jársz! Közlekedsz elektromosan, s ha elszámoltad magad; beindítod a benzinest és gondtalanul utazol tovább!
No tehát akkor nekem van egy 36V-os elvileg 300W-os motorom amit 48V-ról hajtok egy 17A korlátú vezérlővel.Menet közben általában 3-6A között kér a gép,de vegyük csak figyelembe a csúcsáramot is.Akkor ehhez az összeállítással milyen akku lenne a jó nekem?Ami lényeges még hogy bms nélkül használhassam,mert ha menet közben letilt/lekapcsol biztos felgyújtom és az árokba lököm.Ezért az akku meríthető legyen 42V-ig,mert eddig engedi csökkenni a feszültséget a vezérlőm.
a merulesnel viszont figyelni kell mert a vezerlo mikor letint akkor mar tul keso!
A lipo akuk nevleges feszultsege 3,7V es egyuttal itt ures is totalisan!
Ha tele van akkor 4,2V.
tehat nekem pl az akkum 74V nevlegesen 84V csurdig toltve,de,,,74V nal mar tok ures,pedig ott meg megy a bringa kemenyen,semmi nem erzekelheto a merulesbol.
De sajnos a lipok 3,7V alatt elkezdenek gazosodni,es sajat magat is felemeszteni ilyenkor lehet tuzveszelyes a helyzet :)
Van a lifepo4 nek is nagy kisuto teljesitmenye,de nem mindegyiknek,viszont alitolag kibir 3000 ciklust is,bar nekem meg senkisem monta hogy akar 500-at kibirtak volna ,csak azt hogy par ev mulva behalt neki egyik pillanatrol a masikra,viszont olvastam ellenkezojet is.
A lion akkuk inkabb az 1-2 jo esetben 3-4C-s kisutest viselik el,viszont akar 2000 ciklust is kibirnak
Lipoba van akar 160C- akku is,de az altalanos verziok a 20/30C sek
Ujabban vannak ezek a nagyobb 10-12-16Ah cellaknal a 10/20C-s kisutes maximuma,ezek atlag 500-1000 ciklust birnak ki( szerintem fugg a C meritesi ertektol is)
Pl nekem most 1.6kWh az akkum,a motorom pedig max 3kWh tud felvenni igy ugye meg 2C vel sem meritem a 10/20C-akkumat ,es kb 50-60 ciklus van benne 0 valtozassal :)
A lion pakk jo valasztas tud lenni ha nem brutal az igeny.
Falco a max 2000Wh csucsaval nem kinlodott a liontol.
A mostanim ugyan azt az akkut 3Kw motorral egy cellasort zarlatra vert.
Tehat lionbol szelszeru minimum 12 cella/blokkal szamolni ha 2kWh feletti csucsokkal meritened :)
Én csak öregesen betotyognék vele a munkahelyemre, annyira nem húznám a vasnak mint Te! :-DD Bár lehet elkapna a HÉV! :-DDD
Szóval azt is hallottam, hogy a LiPo kigyullad, meg magától bezárlatosodik egy cella és hasonló rémtörténetek. Erről mi a véleményetek?
Illetve az megoldás-e, hogy minden este leveszem a pakkot és a kert végében egy vashordóban tárolom :-DDDD Ez vicc volt. Szóval tényleg leveszem a pakkot és biztonságos helyen tárolom.
Köszi szépen, természetesen semmit nem akarok átalakítani, minek? Van jogsim A, B, amúgy is használom a bukót, a láthatósági meg nem érdekel. :-)) Még így hogy SM-nek van titulálva szerintem ezerszer jobban járok. A 2700 Ft éves biztosítás meg nem igazán vág földhöz. :-)))
Nemrég "Riger" fórumtárs ajánlott egy pár agymotort eladásra. Érdemes lenne rákérdezned, hogy van-e még a készletből!
Ha közlekedésre kell; elég Neked 48V/800W-s motor. Általában ehhez már 40A-s áramkorlátú vezérlőt illesztenek, így majdnem 3kW-s maximumot tudsz kihozni abból a motorból.
Amikor motort választasz, gondolj a hozzá illő akkupakkra is!
Tehát akkor a lipo a nagy kisütőáramok királya,bár ez miatt kicsit rövidebb az élete ha jól szűrtem le a lényeget.A lifepo4 hosszabb életű lenne,de egyenlőre bizonytalan a beszámolók alapján.És akkor hova tegyem a li-ion akkukat?1-2C kisütés,és ezer ciklus?
Kb most lépem át a 2000km távot ezzel az akkuval, és semmit nem csökkent a teljesítménye neki.
A lipo akkuk kb 500 ciklusra vannak kalibrálva,igaz hogy ezt a lipo leadja 10-20-50-100C/ teljesitménytulterhelés esetén is.
Vagyis egy jó akku méretezés esetén 1-2C vel merítve az akku kimondottan jól fogja bírni,akér 1000-1500ciklus is,vagypedig utol ér a 3 éve öregedési idő,ami minden akkut utol ér :)
Illetve az ár érték teljesítménybeli kérdés is ott van,ugyanis én vehetek 2-3szetet is egy valodi lifepo4 árából ami viszont összegezve vagy pont oda jukadsz ki csak több év alatt részletekben,vagy jobban jösz ki,csak párszor akku csere lesz.
Én azt tudom hogy maradok a lipo akkunál,nincsenek meglepetések,és én amúgy sem szeretem a meglepetéseket sok kilóméterrel odébb a házamtól :)
A Babettára vonatkozó játékszabályok lesznek érvényesek. Jogsi, biztosítás, bukó, láthatósági és csak ott mehetsz ahol a babettával mehetnél. HA be van tartva az SM-re vonatkozó előírás rendőrbácsit nem érdekli az üzemanyagod. A szemébe az akkor is babetta ha atommeghajtású.
Másik megoldás ami nehézkes és sokba kerül a tipusengedélyezés. Akkor ha szerencséd van át lehet minősíteni e-bringára, bár ha a 300 wattot megheledja a teljesítmény már SM-nekszámít.
A barátom bringája a nyitó 250Wh-ból még ma is lead 100Wh-át, de mondjuk ki, a LiPo nem az élettartam, hanem a súly/teljesítmény/ár arányban jó. A srác bringája keveset ment, máig újszerű, ami mázli,h mindig töltögette, naptár módszer szerint.
Ha keveset mész, akkor jó a LiPo, hiszen amúgy is öregedik minden pakk, de ha sok lesz a ciklusszám, akkor a nagyobb súly ellenére is a LiFePo4 a javasolt, legalábbis szerintem, de majd gondolom többen is elmondják a véleményüket!
A Párom Csepel csodáját most árulom, 3 éves, 1300km, kb 30-35 ciklus, sima Li-Ion, kimértem 10,2 Ah-át ad le, szóval semmit nem öregedett, és mivel alig van benne km, még van benne pár év. Na az övébe még a LiPo is túlzás lett volna...
Azt elfelejtettem leírni, hogy 48V, 10Ah-ás pakkot gondoltam összerántani a majdani elektromos segédmotor-kerékpáromhoz. Ezzel szeretnék bejárni melózni . A táv 12km, oda-vissza 24km. De mindkét végponton van töltési lehetőség. A terep nem vészes 2 közepes emelkedő van, bringával már simán megtettem az utat többször különösebb erőlködés nélkül.
Főúton (6-os út) kell közlekednem 4 km-t. Vajon a rendőr megbüntethet? Mindig van rajtam bukó és láthatósági is. Nem lesz 4kW-nál több a motor és nem 45km/h-nál többel (mondjuk:-)). Ja és kötök biztosítást is.
Régebben napi rendszerességgel olvastam a fórumot, de eljött a nap, hogy most már valóban neki kell állnom egy bringa építésének. Kinéztem egy Babetta 207 vázat. Arra gondoltam, hogy a hátsó kerekét újrafűzöm egy HUB agy motorral 1-1,5 kW Greentime, Aliról. Dobok rá egy rendes kerékpár ülést. Szépen lefestem, telókat felújítom, de az akku kérdésében bizonytalan vagyok.
Semmiképpen nem akarok savasat. Vacilálok a LiPo RC pakkok között, amiket Feri is ajánlgat és hírdet a jófogáson is és a LiFePo4 akkuk között. Tudom, hogy árban is és tudásban is van köztük különbség.... de annyi?
Szia Laci!
Arra lennék kíváncsi, hogy igaz-e a legalább kétszeres ciklus különbség a LiPo és LiFePo4 akkuk között, vagy ez a gyakorlatban azért árnyaltabb. Azt írtad az előző szett 9 éves. Mennyit használta az illető (barátod, ismerősöd) és mennyit tudott vele menni amikor még új volt és mennyit most?
Szia Feri!
A gépedben amit építettél (gratula hozzá, nagyon irigyellek, fain kis gép lett!!) abban is ezek a Turnigy és társai LiPo akkuk vannak? Vagy csak az összerakott 18650 csiri-biri pakk? :-))
7 cellás, és igen, ha van akkor új cella kellene! A jövő héten csütörtökön reggel mennénk Bpestre, ha megoldható a találkozó akkor Fehérvárnak mennénk!
Ez simán elférne Camel73 akku-dobozában! Csak 1-1 cellát le kellene venni belőle, hogy ne kapjon túl nagy feszültséget a rendszer, egy bms és egy töltő beszerzésével meg is oldódna az akku-gondja!
Rövidre zárnám a tegnapi kérésemet, ami a 42110-es akkucellákra vonatkozott, és köszönöm a segítségeket! Szétszedtem ma ismét a pakkot, hogy megnézzem, hány cellára is van szükségem, és kiderült, hogy a cserélt egy db cella egyik érintkezője rosszul volt meghegesztve és elengedett. Ezután nem csoda, ha össze-vissza hol működött a kerékpár, hol nem. Visszavittem oda, ahol csinálták, újrahegesztették, utána kiegyenlítettem a cellákat egyenként (amennyire sikerült) és most működik a kerékpár. A fekete rész a csomagtartó!
Szerintem érdemes lenne a hosszúság - szélesség - magasság méretét is megadni, mert nagyon sok elektromos kerékpárhoz jó lehet ez a pakk! Ha netán még a súlyát is megadod; leendő tulajdonosa rájön, hogy mennyivel könnyebb ez az akku a fránya ólmosnál!
Egy forumtársnak eladtam,aki sajna nem volt teljesen tisztába azzal hogy a robogója kicsit erősebb mint arrol tudott,és mivel ez csa 2C-s akku ezért nem igazán bírta nagy terhelésen a teljesítményét.
Vissza vettem az akkut tőle így most ismételten eladó.
A srác kb 3x töltötte fel,cellák egyformák benne ,tehát az akku nem hibás,viszont ismétlem figyeljen rá akit érdekel hogy csak 2C-s az akku!!!!
Vagyis csúcsba a bringa ne tudjon többet 1000Wh nál mert különben nem lesz jó neki sem.
Mivel most már igazából használt akkuról van szó,ezért az ára 40,000ft!
Nos ez a váz is eladó lesz hamarosan,ha valakit érdekelne jelezze.(egyenlőre csak foglalás szinten eladó így bontva)
Itt viszont a következő képpen kerül eladásra.
Fő váz,hátsó lengő villa,és egy Magura MT2 hidraulikás fékrendszer előre hátra,mivel a hátsó fékcső bele van húzva a vázba,és csak az olaj leeresztése után lehetne kivenni belőle.
Jár hozzá egy FUN kormánycsapágy is.
Ez így egybe 70.000ft,Ha kéred akkor tudom adni a jelenleg benne lévő Truvativ hajtókart is + 20,000ft ért pedálostól,illetve ha kellene a fedélzeti is kompletten akkor azt is tudok adni 50darab ezresért bele pluszba :)
Engedjétek meg, hogy egy kéréssel forduljak hozzátok. Van egy saját építésű elektromos kerékpárom, amely sajnos nem lett teljesen vízálló, és tavaly ősszel az egyik óriási esőben beázott az akksija. Több cella tönkre ment, újakat szerezni csak - számomra jelenleg - horror áron tudok. (30-40 euróért darabját, plusz szállítás, az eredeti 18 dolláros bruttó ár helyett...) Kettőt már vettem, de kiderült, hogy több cella romlott el. Gondoltam, írok ide, hátha valakinek van elfekvő készlete ilyen cellából efogadható áron. A típusa: 42110 LiFePO4, tehát hengeres 42 mm átmérőjű 110 mm hosszú vasfoszfát cella, 10AH névleges kapacitással. Használt is jó, ha van esetleg egy beteg pakk valahol, amelyben van néhány jó cella, nekem az is tökéletesen megfelelő lenne, ki tudom egyenlíteni, át tudom rakni stb. Nem mértem még ki pontosan, de az előző szétszedéskori mérések emlékei alapján 2-4 cellára lesz még szükségem.
A bringát itt nézheti meg, aki szeretné: www.spaceframebikes.com. Ezen az oldalon vannak az elérhetőségeim is.
Ha valaki tud esetleg segíteni, előre is köszönöm!
Koszonom megalmodom holnapig, mert a linkelt oldalon durvan 10K nalad meg 12K igaz zarral, de elvileg a zaraim rendben vannak kulcs is rendben van hozza, (meg eleinte lemasoltattuk egy normalis minosegure, ami nem hajlik el attol, hogy ranez valaki)
Tudod ezek odakint egy kaptafára készülnek esetleg színvariációk vannak. A Külömbséget az itthoni forgalmazók márkái adják ami cimkézésben és névben eltérő.
Nekem van egy vadi új Arizona BLW 48 voltos dobozom zárakkal kulcsal. Volt egy Arizona Raptor nevű 300 wattos 48 voltos masinám. Tavaj elütöttek és pár dolog tönkrement. Szó volt róla, hogy unoka a barátnőjének megveszi- Ezért elkezdtem beszerezni az alkatrészeket. Van új váz, Akku doboz, Tükrök. Közbe a leány kapozz a szülőktől egy új e-bringát. Így okafogyottá vált a dolog. Mostanában gondolkodtam, szét kellene bontani és eladogatni az alkatrészeket mert nem lessz összerakva. Legalább is jelenleg van egy ZT-09 helyette. Ha érdekel, majd lefényképezem a dobozt. 12 000-ért vettem annyiért odaadom a zárakkal együtt.
Comfort Carry 48V-os elektromos kerekparhoz keresek akkumulátor tartó muanyag dobozt. Igazabol a szurke reszre lenne szuksegem, de ha csak egyben kaphato a bordo resszel, az is megfelelo nekem. Kinai beszerzes is szobajohet.
Léteznek komplex DC-DC konverterek is, kis kocka az egész rengeteg féle fajta van belőlük.A bemeneten van egy tartomány megadva a kimenet meg fix, akár több feszültséggel is. Ilyen márka pl a Traco de sok egyéb is van.
Nem olcsó, de atomstabilak, lehet érdemes lenne azokat is megnézned.
Ha van kiszuperált kapcsolóüzemű telefon töltőd, akkor azokkal is próbálkozhatsz. Lesz közte olyan jó eséllyel ami DC100V-ról is működik. Átlagos kapcsi tápok 80VAC(106VDC kb)-250VAC között működnek.
Az csak kapcsolóüzemben lehetséges nagyobb hőfejlődés nélkül., "egytokos" analóg szabályzással nem.
95V 2A eldiszipálása analóg módon az 190W... Ennyit semelyik tokozás nem bír ki. Vagy egy rakás teljesítménytranyóval kell elfűtened akár több lépcsőben.
szerintem igy nem is tudja,hiszen ha lejebb veszem a feszt akkor is letilt,majd kb 10s enkent raprobal olyankor kb 150W-al tolt de letilt ujra meg ujra.
A jelenség oka az, hogy a két sorbakapcsolt tápodon a fesz x volt, amire meg rákötöd az x-y volt. Azaz hogy megemelje ezt a fesszintet elkezd "végtelen" bagy áramot kiadni.
Mit tud tenni a táp?
Ha egyszerű és nem tud semmit csinálni, akkor túláram fog jelentkezni a kimenetén és letilt valamilyen védelem. Az egyszerűbb tápok (jó esetben) így működnek.
Ha tudja a CC/CV állapotot (Constant Voltage / Constans Current) akkor a kimeneten "beállítja" az áramot az általa max vagy éppen beállított értékre, és ez azzal jár, hogy lejjebb veszi a feszt pl az adott esetben hogy ne folyhasson a kívánatosnál nagyobb áram. Azaz egy állandó árammal kezd el tölteni. A fesz úgy fog emelkedni ahogy az aksik töltődnek, de az áram marad.. Amikor eléri a beállított feszértéket, akkor meg szépen elkezd lekúszni az áram.
Én évekig töltöttem két full különböző sorbakötött tápegységgel. Nálam a trükk az volt hogy előbb elindítottam a tápokat hogy megjelenjen a fesz rajtuk és csak utána dugtam a pakkra. Így nem volt akkora potenciálkülönbség hogy azonnal letiltson valami túláram védelem.
Ja kérem akinek sürgős és futárszolgálattal szállítat, azt meg kell fizetni. Amúgy a DHL az egyik legdrágább! A holland posta 10 nap alatt elhozta, pontosabban 10 nap mulva kézhezkaptam a csomagot. A kínai postának kell 40 nap.
Vigyázat: Ha DHL-el adják fel akkor a DHL 4750Ft.-ot kér el a vámügyintézésért. Ha lehet a DHL-el történő szállítást kerülni kell. A Posta ugyanazt a vámeljárást 2000Ft.-ért végzi.
Ha lithium-polymerre (LiMn2O4) gondolsz akkor az valójában nem merült fel opcíónak, mivel a ciklusállósága kb. fele a lithium vas-foszfát (LiFePo4) aksinak ez utóbbi kb. 2000x tölthető és ez fontos számomra.
De csak a zacskós verzióval csinálják ezt az ő állításuk szerint
20/30C-s csökkentett feszültségű lipo akkukat gyártanak így le.
Az állítása szerint egy 30C-s lipo bőven tovább bírja mint ezek a zacsis lifepo akkuk.
Ellenben a rendes lifepo akkuk jobban bírják mint a lipo,persze cserébe féltéglák,könnyűek de nagyok,igaz a nagyságukhoz azért az 50-200Ah/cella is oda vág :)
A bringába tehető hengeres verzióra viszont nagyon sok panaszt hallottam már.
Volt aki azt mondta hogy csak úgy út közbe fogja magát egy cella és zárlatosra üti magát.
Ha a jelenlegi hagyományos 4x12V 12Ah ólom akkumulátor pakkot, ami 1000 w-os motort táplál kicserélném pl. az alábbi linken látható a LiFePo4 pakkra, akkor maradhat a régi vezérlő, vagy azt is kell cserélnem?
Igen, azért gondolkodom "rendes" méretű 26-28"-nál kisebb járművekben, mert egy panelház kicsi kerékpártárolójába kell beférnem vele,ami ráadásul a pincében van. Plusz van egy 150 centis feleségem :) akinek jelenleg is 24"os bringája van, és azon is majdnem csutkára le van engedve az üléscső. Azért gondoltam valami olyasmire, aminek minimális lenne az átlépőmagassága, ráadásul a súlypontja is lennt lenne, mivel az akksit+vezérlőt is padló alá tenném. Így asszonypajti is tudná használni, meg én is. (meg a gyerekeimmel is tudnék hülyéskedni a játszótéren, hogy felállnak elém a fellépőre, aztán együtt zúzzuk :) Plusz a roller befér autó csomagtartóba, bringa meg nem. Szóval jó sok előnye lenne :)
A roller az alábbi cuccnak a motorizált változata lenne sztem:
Amúgy látom lemaradt a kép a tricikliről, amiről kaptam az ihletet, most megpróbálom újra linkelni:
A 48V /12Ah -s pakk az a Li-ion pakk? Kissé amatőr vagyok a li-ion aksikhoz és a BMS-el való töltéshez.Egy ilyen pakkot egyszerre fel lehet tölteni vagy csak valamennyi cellát és azután a következő cellákat vagy ,hogyan müködik ez?Tanuló vagyok ebben mindig eddig csak ólmos akkukaim voltak.
Ha egy cella meghibásodik azt nagyon bonyolult rájönni,hogy pontosan melyik és nehéz kicserélni ha megvan a rossz?
Szeretnék egy elektromos járgányt összerakni. Két verzió él a fejemben: egy roller vázas és egy tricikli-szerű váz, ami a képen látható modell jócskán update-elt változata lenne (remélem sikerül belinkelnem). A rollerhez ugye hátsókerék-hajtás kellene, a trike-hoz elsőkerekes.
Amire kellene: munkába járás naponta 4km-re, jórészt sík terepen, bár a munkahelyemhez vezető útban az utolsó olyan 1km-en van vagy 10 méter szintkülönbség. (Annyi tény, hogy lefelé/hazafelé jóval gyorsabban leérek, mint fölfelé bringával). Én 85 kg vagyok, táskával, miegymással 92-95kg.
A rollerrel jó lenne ha elérném a 40km/h-t. Nem azért, mert sebességbuzi vagy műmájer vagyok, hanem mert az utolsó 1 km eléggé húzós: A járda ultra**ar, tele van bekötőút-szintmegszakítással, az út meg egy forgalmas 2x2 sávos halálút. Ha bringával kimegyek rá, alig várom hogy vége legyen. Tehát a sebesség azért kellene, hogy minél jobban együtt haladhassak a forgalommal és hogy gyorsabban túllegyek ezen a szakaszon. ehhez a konstrukcióhoz az első és hátsó kerék is 20"-os lenne.
A triciklivel nyilván ez nem opció, nem vagyok sem idióta, sem öngyi típus :) Ott ha 20-25km/h elérem, azzal elégedett lennék. Annak viszont nagyobb a kúlság-faktora :) Cserébe elviselném a kisebb sebességet is. :) Elől 20-os" kerék lenne a hub motorral, hátul pedig motoros roller 10"-os kerekei, mert azokon van tárcsafék.
Ehhez a két konstrukcióhoz tudnátok ajánlani valamiféle conversion kit-et (bár ha jól láttam ezeknél alap feltételezés, hogy csak rásegítős a cucc) vagy olyan hub motor-vezérlő-bms-akkupakk kombót ami jó lehet nekem?
Amit eddig néztem:
1. óccó kínai szettek aliexpress.com-on, de ezekben nem bízok.
2. leafbike.com ez is kínai, de ők mintha nyomokban törekednek a minőségre, erre már vevő lennék. Nem olcsók, mert bár alapból nem drágák a szettjeik, de Mo.-ra valami 200$ a kiszállítás, így már crystalyte szinten vannak az áraik. Bár nekik van 48v 1000w motorjuk is szettben. Amire azért még nekem is feláll :D
3. crystalyte.com emmá' nem kínai (annyira:D ) de ebből a jobb szettek olyan 1000-1100 €-ba fájnak, bár ezek már lítiumos szettek
Lipo akkuktól tartok.Tűzveszélyes kissé olvastam róla a neten.
Li-ion akku volna jobb,de hát én összepakolni nem tudom sajnos.Mennyibe kerülne egy 48V 12Ah vagy 14Ah pakk BMS-el és hozzá illő töltövel ami még jó kapacitásunak mondható cellákból van? Mondjuk még tudja a 1,8 Ah cellánként.
Az a baj,hogy én pakkot személy szerint összeállitani nem tudnék,mert tudatlan vagyok még ehhez és szerszámozottságom és müszereim sincsenek hozzá.Nem tudom bemérni melyik cella mit tud és milyen állapotú.A másik dolog pedig nekem egy L alaku pakk tartóm van ami a Tornádó Trd 16 ban van és csak ebbe tudok akkut rakni ami belefér.Nem tudom mennyi cella férne bele max.
Értem a dolgot,hogy 160 cellát kapnék hozzá.Nekem az volna nagyon lényeges ,hogy ha most vennék egy pakkot minimum 2 szezont az ideit meg legalább a jövő évet hozza azonos kapacitással olyan 35-40km hatótávval 18km/h átlagsebességgel. Szilikon akkukat is nézegetem,hogy az mit tudhat.Ólmosat ha minden jól menne nem szeretnék már bele venni.Most a cellák a töltö és a BMS kb mennyi lenne össz árban?
6A-s terheléssel két óránál tovább nem bírják azok a 14Ah-snak mondott ólom-akkuk; ezért én 12Ah-snak számolom őket!
Igazad van, hogy erősebbet kell készíteni! Egyenként mérni kell a cellák kapacitását, s először a legjobbakból kell összeállítani a megfelelő pakkot, majd a még legalább 1Ah-t tudókat fel lehet használni erősítésként.
Ha a cellák mindegyike legalább 1500mAh-t tud, akkor 104 cella is elég a mondvacsinált 14Ah-s 48V-s ólom-pakk kiváltására! Egyébként meg 160 cellát kínált Ferenc Neked; abból kijön a 13S12P-s pakk!
Van egy ilyen BMS-m és egy ilyen pakkhoz illő töltőm (mindkettő gyári új); esetleg Ferenccel elboltolhatom polymer cellákért!
Sajnos előfordul ritkán, hogy hibás elektronikát küldenek Kínából, de ha reklamálsz; valószínű, hogy ingyen küldenek egy másikat!
Biztos, hogy mindent jól kötöttél be? Ha kimaradt egy vezeték, vagy érintkezési hiba van, akkor még nem megy tönkre az elektronika. Ha szikra és füst volt, akkor viszont nem érdemes próbálkozni vele!
Kedves Béla! A 104 cellás pakkra gondolsz,hogy simán tudná azt amit a 48V /14 Ah pakkom tudott anno? Annyit bit ki uj korábban a pakkom közel 40km hatótáv ami mára már csak szűk 15km.
Azért irok 18km/h sebességet mert kb általában annyival járok.Ha birna egy közel 35-40km hatótávot az emlitett sebességgel nekem az már bőven jó lenne na meg legalább birná mondjuk az idei évet meg még kettőt.Csak nekem még töltö és BMS is kellene a pakk mellé,mivel csak ólmos pakkom volt eddig és ez egy uj fejezet lenne ami nekem nagyon ismeretlen.
Terdemet utottem csak meg,de akkor nem is ereztem.
Szerintem a kormanyba verhettem be mikor atrepultem a bringa felett :)
A burulas utan vettem tovabb a videot.
A videon alig latszik,de folyamatosan hegymenetnek megyek felfele a burulastol a hegy tetejeig 2km a tavolsag,es kb 300meter lehet a szintkulombseg.
Aztan par igert kep :)
Ezen a kepen alacsonynak tunhet a bringa,mivel az is.
Ugye se gumi az elso kereken,es a masik telom hosszabb is 5-6centivel,tehat 107cm magasan lesz a kormanycsapagy,az az a mostani kephez kepest osszesen 10-12cm magasabban lesz.
Mondjuk 18km/h tempóval mit birna ki a 104 cellás pakk?dube/1 fórumtárs jelezte,hogy kb max 750Wh lehet a Trd16 -os teljesitménye.Rendes tempón mire gondolsz?50 km/h? Nem szeretnék rosszul dönteni.
A Trd 16-s 48V/15A-s vezérlővel van hajtva; tehát számolhatod 750W-snak a maximális felvételét! Az 1500W túlzás, annyival repülne az a csepp gép, s az ólmos akkuja sem bírná még egy fél évig sem!
Ezek a li-ion akkuk kb mennyi töltés ciklust birnak?Régebben irtunk egymásnak már a li-ion pakkról akkor ugy mondtad,hogy 104 cella elengendő lenne a robogómhoz.A mostani 672 Wh kapacitású.Hasonló kapacitású li-ion pakk összeállitva nem hozná azt a tudást mint az ólmos a 672Wh-val? Nem értek hozzá tulságosan ezért kérdezem.
Tornádó Trd 16 tipus. ECOMK 300W-os motor.Olyan magas lenne csúcsba a Wh?Fogyasztása annyi,hogy uj korában az ólom akku 4db 12 V 14 Ah kapacitású teljes feltöltöttséggel közel 40km hatótávot tudott 18-20Km/h sebeséggel.Nem vagyok ebben nagyon járatos,hogy mi a névleges feszültsége meg mennyit eszik sajnos.
Az ár nem volna húzós ,csak mondjuk ez lenne az első Li-ion pakkom amit egyáltalán nem ismerek,hogy töltsem,hogyan kezeljem egyáltalán.Nincs hozzá töltöm nincs BMS.Ezek is kellenének hozzá.Meg persze egy ilyen pakk milyen szolgálati időt birhat ki? :)
Nagyon ugy fest a dolog,hogy hamarosan pakk csere.csak nem tudom az árakat mivel számoljak.Ólom pakk,szilikon pakk vagy Li-Ion pakk?Az volna nekem a lényeg,hogy egy 300W -os háromfázisú motorral 20-25km/h közötti sebeséggel a hatótávam legyen 40km vagy az fölött és néhány évig tudnám használni a pakkot közel azonos kapacitással mint az elején. Lehet ilyen vagy ez nagy kérés?
Ha a BMS másik oldalát is mutatnád; láthatóvá válna a mérővezetékek csatlakoztatása is!
B- : a pakk negatívja
P- : helyes bekötés esetén innen kap a vezérlőd negatívot!
C- : a töltő negatívja
tehát a BMS a negatívot szakítja meg a szabályozás érdekében
"f 27 szerviz" ajánlása: terheléskor ne a BMS-n keresztül kapja a vezérlő a negatívot; így elkerülhető, hogy veszélyhelyzetben lekapcsolódjon a meghajtás! Ilyen bekötés esetén ajánlott pl.: Li-po őr bekötése a rendszerbe!
A két pakkod sorba-kapcsolásakor egymásra kerül két mérővezeték; így a 18 mérővezeték már csak 17!
Az első cella negatív pontja + 16 pozitívpont és az utolsó cella pozitivja (ez nem megy a bmsre! egy ág a töltés pozitívja másik a vezérlőhöz) A negatív pontok a képről látszanak. Külön a töltésé és külön a vezérlő betápja. Mind két irányba a negatívot veszi el a BMS és úgy állítja meg a töltést vagy kisütést ha kell.
A képeken azok a csíkos valamik a cellákat szimbolizálják. A discharge a töltőhöz a charge a motorhoz menő negatív pont. A pirossal jelölt mindenek pozitívja.
Lehetett volna egy olyan kép is, hogy a mérővezetékek hogy csatlakoznak a BMS-hez. A cellák pozitív pontjára kell csatlakoztatni a mérővezetékeket B1-B16.
Nagyon tetszik! és bevallom ezt tartom a legjobb megoldásnak, nincs a hagyományos kiegyenlítés, minden cella tutira a maximumon lesz, nincs túlfeszre lehetőség sem, szóval tuti!
Persze bármikor vihető 300e pénzért úgy ahogy van. Akkuban minden cella tartja a feszültséget volt benne 4 amiben kevesebb volt de azokat egyesével feltöltöttem. 20km-t mentem is vele és még ment volna de nem volt több időm azóta motorozni.
további kettő kuka, mert a 0,7A-t is csak 10-20 percig nyomatják, van még kettő, amiből az egyik szerintem szintén kuka lesz, és talán az utolsó még tud mutatni valamicskét.
A lényeg, hogy sajna a 6 akkuból úgy néz ki, nem lehet összetenni még egy gyenge 36V-os pakkot sem, így asszem tárgytalan a dolog :( Talán ezt a fentebb írt jobb akksit beteszem a 36V-os MP2 meghajtó pakkom mellé.
jáójj, ehhez sajna pénzben asszem kispályás vagyok :( báár : első telót-hajtóművet levehetnéd, akksi-töltő kéne, meg a vezérlőt is levehetnéd, vagy elég lenne kisebb, a 60-70-es tempó nem érdekel, bőven elég lenne a 40 is.
Ha esetleg van valakinek még holnap ideje akkor érdemes kilátogatni a bringexpóra. Van sok sok elektromos bringaféleség is kint. "Érdekesség", hogy a kiállított gépek kb 80%-a viszont nem agymotoros kivitelű, hanem valamilyen középpmeghajtásos verziólu. És egyre több gép van 20 kg környékén vagy alatta egy 36V 9Ah körüli packkal. Elég sokat ki is lehet próbálni.
Van sok pofás vázba rejtett aksis gép. Viszont sajnos a jó konstrukciójú gépek nem olcsók mind fél milla de inkább milla felett vannak :-(. A Bionixnak is láttam egy számomra új motorját. Egy bazi nagy tárcsa kívülről nézve. 28-as kerékben volt, és jóval nagyobb átmérőjú volt mint a szokásos motorok. Talán axiál fluxusu?
sziasztok! Még mindig az elektromos bringáink kijeljőjével küzdök. Találtam klassz kijelzőt, de led-es, még árnyékoló burkolattal is használhatatlan, alig van fénye. Most kaptam egy mini vizálló feszültség kijelzőt, bár ez is led-es, ennek sokkal nagyobb a fénye, egészen látható. Ellenben a másik kijelző szinte átlagot számolt, szóval lassítva követte a feszültség változását, ez pedig ahogyan a sima olcsó kijelzők zavaróan ugrál. Van esetleg vmi trükk, amivel ki lehetne egyenlíteni, egy 470mF kondival próbáltam, nem segített! Esetleg vmi ötlet?
Hegymászáshoz durván jobban jársz egy középmotoros géppel, a többi mint pénzkidobás!
Vegyél egy használtat, aksi nélkül egészen olcsók, építs hozzá egy jobb pakkot, és minden megoldva!
Így lesz egy hátsókerekes eszméletlen nagy nyomatékú bringád, ami a 100 kilódat simán felviszi a hegyre akár 350W-os motorral is, de ha kell tudja a sebességet is!
Laikusként szerintem nem csak a teljesítmény számít, hanem a motor nyomatéka is a szintkülönbségek miatt. Ez a kettő nem mindig arányos. Nekem 250W-os motorom van 36V-os rendszerrel, és a 90 kilómmal könnyedén feljutok Szentendre mellett a Dömörkaputól Dobogókő aljáig. Ez közel 12km út majdnem 400m szintkülönbséggel. Egy másik út Pap-rétre 8km hosszan 320m szintkülönbséggel közepes rásegítéssel is kicsit több mint a felét veszi ki az akku kapacitásából (kb 6-7Ah jelenleg). A motorom max nyomatéka 25Nm.
Az sem mindegy, hogy az írt szintkülönbség mekkora távra értendő. A nygyobb teljesítményű motor nagyobb akksit is kíván. Ez is benne van a 30 ezer pluszban? Árban nagyon széles a skála. Nehéz kivitelezni, de jó lenne párat kipróbálni, és ezek után keresni egy megfelelőt.
Készülök összerakni egy gépet , az alap a meglévő 26- os monti . Akivel beszéltem 350W-os hátsókerekes motort ajánl bele 11 AH- akksival 36V-ról hajtva .
A leggyakoribb használat napi 15-15 km munkába + haza járás , dimbes dombos terepen , de a max szintkülönbség 50-100m .
A másik ami hetente 1-2szer előfordul egy 14 km-es szakasz 500m-600m es szintkülönbséggel ezt oda vissza .
Ez utóbbi aggaszt jobban , hogy birja e a motor a hegymászást ( a 100 kilómmal ) Vagy megszakadok mire felérek , mint most.
Másik opció a 750w-os motor lenne ( ez se visszatáplálós sajnos) , csak nem tudom ,kell-e érdemes e + 30 ezret elkölteni rá.
Szerintetek melyik motort válasszam ?
Mennyi egy ilyen szettnek a reális ára , beépítéssel ?
A motorok nagy többsége (BionX-ről beszélek) 250W-os, kis részük 350W. Ez az érték rajta van a motoron, de a típusából is egyértelműen adódik. Például PL-250. Az új rendszerek szintén nagy többséggel már 48V-osak. 36V-os akkupakk 5.5Ah-tól 9.6Ah.ig lehet, 48V-os rendszerben ha jól tudom a 11.5Ah a legnagyobb. A fesz általában rá van írva az akkupakkra, a kapacitása már ritkábban. Amiket én régebben nézegettem komplett kerékpár, volt hozzájuk műszaki adatlap, és abból ezek az értékek kiderültek. Ha az eladónak nincs ilyen papírja, és az akkun sincs adat, akkor a feszt a hozzáadott töltő alapján lehet megtudni, a kapacitás viszont kérdéses marad. (A feszt meg lehet tudni a G2-es konzolon keresztül is, ha fel van töltve az akku,de a töltő gyorsabb.)
Az, hogy mennyit bír a rendszer km-ben, azt nem tudom. Csak bizakondi tudok, hogy minél többet.
Nem tudom, hogy ilyen tekintetben mennyire ad hiteles választ egy forgalmazó, de Budakalászon van a fő BionX üzlet, hátha tudnak adatokat adni.
Én BionX rendszert használok a párommal együtt, nagyon meg vagyunk vele elégedve.
Egyet tudok érteni az előttem felszólaló felsorolásával is annyi kiegészítéssel, hogy sebesség állítóból van olyan, ami kiegészítővel több kerékpárt is tud kezelni, illetve van olyan, ami korlátlan számút tud kezelni (nekem is ilyen van). Ettől függetlenül elég sok a 21 ezer az allításért. Ráadásul ha tényleg csak 36V-os a rendszer, akkor veszélyes a 45km/h, nem tesz jót se a motornak, se az akkunak.
Kijelző mindig van a kormányon, a régi típus a G1 (ez van ennél a kerékpárnál), az új típus a G2. Ezen sokkal több a finomhangolási lehetőség.
Az utolsó kérdésként feltett hatótáv nagyon sok mindentől függ.
Alap az akkupakk mérete. Utána jön a terep+súly, és hogy melyik fokozatban használjuk a rásegítést.
Ezeket nézve 40-120km a távolság.
Legjobban úgy lehet kímélni, ha nincs sok indulás, főleg egyenletes tempót diktál az ember. De ez minden e-kerékpárra igaz.
Még annyit megjegyeznék, hogy dimbes-dombos terepen tényleg nagyon jó a motorféke, és sok energiát lehet vele visszanyerni ha jól van beállítva.
Szia! A BionX rendszer nagyon jó amig működik, de a buktatók: 1 a hirdetés szűkszavú, hány voltos, hány Ah az akku, a legdrágább rész ami a komplett bringa árával vetekszik. 2 a külön ájánlott G2 konzol azért járna hozzá. 3 a motort nézve valószinű 36V rendszer, ebben az akku "egyszerűen" cserélhető. A 48V akkupakkot komplett kell cserélni, ami 700Euró.( CAN busz elektronika könnyen meghibásodik, beszerezni szinte lehetetlen) 4 a sebességhatár átállitó valószinű csak ahhoz a bringához való az is járna hozzá. A 250.- ár az extrákkal elfogadható.
A lényeg kiderült számomra, vagyis ha csak a kiegyenlítő rész van rajta az akkupakkon, akkor a kiegyenlítő áramnál nagyobb töltőáram esetén nem lesz képes a cellákat egy szinten tartani. Főleg ha a töltőáram a többszöröse a kiegyenlítő áramnak (márpedig többszöröse). Tehát a biztos egyenlő cellafeszültséghez ildomos használni a C- -t, ami ugyan megnöveli a töltési időt, de cserébe egyenletesen lesznek a cellák feltöltve. Sajnos ez azt jelenti, hogy nem úszom meg az akkupakk szétszedését :(.
Teljesen igazad van! Közvetlenül nem szabad rátenni a töltőt az akkublokk + és - kapcsaira, mert akkor nincs mi leállítsa a töltést. Én a kérdést úgy értettem, ahogy feltették, miszerint szabadon hagyott C mellett működik-e a kiegyenlítés. Igen működik! Például éppen feltöltöttem, és lecsatlakoztattam a töltőt. Ebben az esetben a kiegyenlítés tovább folytatódik, míg alá nem meríti kissé a túltöltött cellát. Persze a töltőt rajta hagyhatom a végtelenségig, mert a BMS a C-n keresztül le fogja kapcsolni, ha szükséges.
Ez így nem teljesen igaz, hisz ha nincs töltés, akkor nincs mit kiegyenlíteni, és ez az áramkör sem fog dolgozni. Adódott a kérdésből, hogy lesz töltőáram, csak annak bekötése nem volt tiszta.
A C- -t célszerű használni, kiegészítve azzal, hogy azon az ágon _csak_ azt! Tehát az nem jó, ha a töltő közvetlenül is rajta van a pakk negatív pontján, mert akkor nincs megszakítási lehetőség. (A kérdés feltevésében ez az opció is benne volt.)
Mivel nálam is ez történt, szóval a gyengébb cella miatt hamar lekapcsolt a BMS én betettem az extrém gyenge cellákhoz +egy-egy cellát, és a töltési feszültséget is lecsökkentettem , jelen esetben a 12db *2,65V azaz 43,8V-ról 43,2V-ra, így kikapcsolás nélkül szépen esik vissza a töltési áram. Még nem esett le a 0,05A-ra, itt kapcsolom ki, aztán egy nap várakozás után is megmérem a feszeket, aztán kisütés. Kíváncsi vagyok ez így használható-e, majd beszámolok róla.
A minusz C a töltés! Ha nincsen bekötve, akkor nincs töltés sem. Attól még a kiegyenlítés megtörténik, mivel a cellák be vannak kötve. Minden egyes cellaágban található egy független terhelő -általában 100 Ohmos ellenállás- mely a töltési folyamatoktól független áramkör segítségével csökkenti a túltöltődött cella feszültségét.
A gyakorlatban az történik, hogy a legkisebb kapacitású cella töltődik fel elsőként, míg a többi még töltődhetne tovább is. Igen ám, de a feltöltődött cella miatt a BMS lekapcsolja a töltést, míg a kiegyenlítő le nem csökkentette a felső szint alatt megadott értékig a túltöltött cellát. Ekkor folytatódik a töltés mindaddig, míg valamelyik cella újra el nem éri a maximum értéket. Ekkor újra megszakad a töltés, és folytatódik a kiegyenlítés az idők végezetéig. A folyamat eredményeképp egy idő után valamennyi cella közel a maximális feszültségre áll be, mely egyben a legjobb, maximális energia-állapot.
Köszönöm! 15 éves cucc, úgyhogy akkor a hőelem lesz az.
Gondolom leállítja a töltést, ha túlmelegszik az akku, azért van a töltőre kivezetve.
A töltő egyébként 2 szálon is tudja intelligensen tölteni az akkut ugye? Tehát érzi a feszültségesésről, ha már nem kell tölteni, mint a régi modellező akkuknál? nicd és nimh.
Általában hőelem, szóval nem árt bekötni! De pl az én TranzX akkuimnál a szerviznek töltési-ciklusszám adatok kiolvasását is tudja a gyári rendszer, persze az enyém nem.
Letörött az akkupakk töltő csatija, kicseréltem rajta.
Az a kérdés merült fel, hogy miért van 3 pólusa?
Az egyik az akku testre megy, a másik az akku pozitív pólusára (eddig tiszta), a harmadik jóval vékonyabb pedig szintén az akku testjéről, de egy vékony vezetéken az akkupakkon KERESZTÜL jön ide.
Tehát az akkuba nem csak a 2 vastag, hanem ez a két nagyon vékony kanóc is bemegy. NICD
Jó lenne tudni mi a szerepe, mert ki kell cserélnem a vezérlőt, és nem akarom elrontani a bekötést.
Mint ahogyan nálam most pont ez a helyzet, két pakkomban is vannak cellák amik megszaladnak! Valójában nem is értettem miért kapcsol ki, eddig ilyen még nem volt, Andris vezetett rá! Szóval köszi! :-)
A teljesítmény megvolt, de töltéskor állandóan előbb lekapcsolgatott, mint amire minden cellát feltöltötte volna. Most egyébként mivel a dobozban még van hely betettem plusz egy-egy akkut, ez jó megoldás? Ezt ma este csináltam, holnap töltöm-kisütöm-töltöm, remélem beválik!
Lehet hülyeséget kérdezek, de ha a lenti képen látható BMS elektronikából csak a jobb oldali csatit kötöm rá az akkupakkra (az akkupakkból ki van vezetve minden cella), akkor töltés során érvényesül a cellakiegyenlítés, (a csati "B" pontja és a panel "B-" pontja a panelon összekötve). Vagy ahhoz, hogy legyen cellakiegyenlítés, a panel töltés negatívot "C-" is be kell kötni?
Hasonlóan nyomom én is, izzókkal, 2 db multiméterrel, egyik a feszt mutatja a másik az áramot, az óra mutatja az időt én meg időnként leírom az értékeket.
MÁS :
Mielőtt kidobnám, érdekelne-e valakit a hibás Lidl - féle okos akksi töltőm :
Nekem ez vált be, 3db 12V halogén sorba kötve, 200W, szinte semmibe sem kerül. Még sorba van kötve vele egy teljesítmény mérő, kiírja Ah és Wh-ba is!
Most az enyémeknél már ki van vezetve a mérőcsatlakozó, oda még ráteszem a közösítő-szétosztó kábellel a két lipoőrt amit beállítok 3V-ra (az enyém LiFePo4, bőven jó), és csipog, leolvasom.
Sziasztok azt szeretném kérdezmi hogy egy 36voltos kefés és egy 36v-os 3fázisú kerékpár agymotort(kínai) tapasztalatotok szerin hány voltal érdemes üzemszerűen mehjajtani?
Korábban mondtam, hogy volna pár felesleges használt ólom akkum. Csinálom a tesztelést, de nem halad gyorsan. Az első viszont már kész, minden szükséges adat látszik a képeken. 500Ft-ot kérnék érte. ( Budaörs )
Sellő 30 vagy Tornádo 33 lehetett. Itt nézelődj és keresd meg őket : http://elektromoskerekpar5.hu/ VLM kereskedés Kecskemét Mindszenti kőrút 32. A Tornádó elektromos kerékpár alkatrészek kizárólagos magyarországi forgalmazója.
Ugyan olyan nehez mint a hatso kerekben,viszon ha az elso kerekbe teszed,akkor az egesz bringat huzza,a kormanyzasa ideges lesz,ha gyenge a villa nyaka el is tori es balaset veszelyes is lehet.
Szereny velemenyem szerint a motor inkabb hatra velo mint elore :)
Durvan szamolva 200bol kijohet egy ilyen szet,persze az akku kozel vagy tobbe van mint maga a motor.
Egy kép a flotta első három bringájáról, a jövő héten elkezdem a negyediket is!
A kb fél éve elkezdett, és nemrég befejezett három akkupakk nagyon lassan áll össze, ebből kettő már eleve kevert, maradék cella, szépen szét vannak csúszva, szóval el lehet játszani vele!
De az első már készen van, és 3V-ig merítve is már tudja a 8Ah-át, ezekkel a cellákkal (Valence 1350mAh*6db/cella) az adatlapja szerint ez a valós! Mivel nekem nincs bekötve terheléskor a BMS az átalakító kábelemmel most kettő lipo őr lett rátéve 3,0V riasztásra beállítva. Gyorsan végignéztem a régebbi akkukat is, mind a három összes cellája 5 századon belül van, szóval amit használtunk az jó is maradt! :-)
Nekem is ez a véleményem. Ha netán olyan terepen jár vele, ahol sok vaspor van a talajban, azt is felszedi. De bárhol rákerül valahonnan egy kis vaspor, nem győzni megtakarítani tőle.
Nálam ugyan a töltő ágba is van bizti, jelenleg egy 5A-es, de jellemzően a töltő csatlakozó pozitívja az akkura van direktbe kötve, a negatív pedig a BMS -C jelölésű pontjára, ami pedig közös a BMS -B pontjával, ami pedig az akku negatív csatlakozója. Szóval ha nincs benne biztosíték csak a vezeték keresztmetszet lenne a korlát, szóval szerintem semmi akadálya! Nekem a bringákon már van USB, de előtte én is készítettem az XLR csatihoz 5V3A-es mikro USB csatlakozós átalakítót!
A normal hubmotor jobb. Nem rantja magahoz a vasat.Felniseruleskor csak felnit kell cserelni nem motort.Es a kisebb legres miatt magasabb hatasfoku ennel. Felninel 1mm legres is nehez.Konnyen deformalodik.
Van egy Li-Po ; vagy ion; vagy valamilyen Li-akkumulátor. Ezeken van egy kimeneti kivezetés a motorvezérlőnek, (a 10-20ampernek), és egy töltő kivezetése (mi 0,2C-vel töltjük, 2 Amper) .
A kérdés az lenne, hogy a töltő kivezetésre rá lehet-e kötni egy kisebb terhelést? (teszem fel 1-2amper)?
[az ötlet úgy jött, hogy az állandó feszültség alatt van, illetve csábító szabványos jó csatlakozója van, és egy 42V-->5V Step Down-nal egy USB töltőt készítenék, és azt arról egyszerű lenne megtáplálni, vagy akár a 60V 60W-os kis hordozható erősítőm is mehetne róla (40V-on nem veszi fel az 1 ampert sem). ]
sziasztok azt kérdezném hogy a taníthatő elektronikán a hall -ok hoz menő 3 vékony vezeték egyformán zöld színű akkor mindegy melyikre megy ? a vastagok ( fázis) a szokásos 3 színű!
Jó napot ha valakit érdekel a zt-35 ös robanó motoros kerékpár tapasztalatom az hogy nem hatot meg se a kis jármü se a szervizhátere se mert ha valami baja van hetek mire esetleg kicserélk!!!!! én 3 hónapja vettem 2 hetet használtam !! és szétment a hátsókerék csapágy és a tengely!! másfél hónapja három naponta hivom öket és nemképesek kicserélni pedig jótállásos!! csak 107 km van benne!! enyi pénzért athatnának ojat ami müködik rendesen nem hibás!! már a csapágy nagynehezen kicserélték de a tengelyt még azótase kültek olyat ami jó lenne hozzá!!!!
Ebbe a fogyasztasba 36,8Wh/km,van ahol 70km/h val szaguldoztam.
van benne kb 1km hosszu domra menetel is,igaz a masik iranyba meg lejtos volt,de ott tepettem egy 90km/h tempot is :)
fuvon,sarba ragadva,kapartatva sok gyorsitgatas.
A motort nemnagyon inzgatja egy olyan emelkedo ahol biciklivel inkabb feltolnam szinte,ott is pikk pakk 50km/h-n van ,igaz ott mar a motor felvesz 3500W-ot is.
sik teruleten 50km/h nal 1800W orat vesz fel sik terepen.
ezert is jon ki folyton 40km megteheto Km tavok,mivel hol lassabban megyek,hol gyorsabban.
Lehet hogy keves lesz az akkum ahoz hogy siman megtudjak tenni 50km tavot 50km/h sebsseggel.
A videóid alapján nagyjából sík úton, ha jól sejtem.
Elvihetnéd valami jócskán lejtős, terepes vidékre is ......és rendesen gyorsítva jó párat.
Kíváncsi lennék az így kapott Wh/km adatra.
Az összsúllyal együtt jól kontrollálná az elméleti saccolásokat.
Sima muuton 150Wh-fogyasztassal 22km/h sebesseggel tud menni a bringam,ami e szerint siman kellene birnia az akkumnak tobb mint 10oran keresztul nem? Az az 220km tavra elkellene mennie? Vagy ez a szamolas mar hulyeseg?
150 Wh/22=6,81 Wh/km nem extrém kicsi, reális lehet.
Ha egyenletes a tempó, sík az út, szélmentes az idő és
Nos ez a fogyasztasom kemeny terepen tortent az elobb.
A %-ot nenezze senki most.
5800mAh vett ki az akkubol 12km-es tav alatt ,atlag 40km-h sebesseg mellett.
kb 38,6Wh/km-re jott most ki a fogyasztasom.
Sima muuton 150Wh-fogyasztassal 22km/h sebesseggel tud menni a bringam,ami e szerint siman kellene birnia az akkumnak tobb mint 10oran keresztul nem? Az az 220km tavra elkellene mennie? Vagy ez a szamolas mar hulyeseg?
Ez csak városi bringa, 36V 8Ah LiFePo4, kb 40-45km! De ha az enyém is elkészül(get) a négy egyforma bringához lesz 6db akku, az már azért használható! :-)
Örökségből hozzám került egy LC méter, a kondi kapacitás mérés világos, de a másik a Henry mérése a gyakorlatban mikor jöhet jól és mi állapítható meg általa a vezérlők és a motorok körül ( meg még esetleg a belsőégésű motorok gyújtása körül ) ?
Én is azon gondolkodom, hogy a raptort kiárúsítsam alkatrészenként vagy rakjam össze és úgy próbálkozzak értékesíteni. Végül is egy két műanyag burkolat két pedál és át lehetne plántálni az új vázba- Meg akku kellene mert a LiFePo4 most a zt09-be teljesít szolgálatot. Bár még megvan az eredeti garnitúra próba erejéig még talán bírná.
Akkor én is beállnék a sorba az eladások tekintetében....
Eladó 4 db magic pie 2 agymotor belső vezérlővel. Amit tudni kell róla
2 db általam átalakítva azaz a gyári vezérlő megtuningolva. Ennek következtében a max feszültség 100V lehet (A fetek és a kondik 120V-osak az új belső dc/dc konverter is elvileg 120V-ig bírja de én 100V-osnalk mondom, nem mentem fel benne sose feljebb, ott stabil), az állítható max áramerősség a gyári 17-18A környékéről felkúszott 25A magasságába (Gyárilag max 18A környékén megy, hiába mondanak rá többet). Egy hátsó és egy első kerék, jelenleg 24-es masszív felnibe fűzve ami a gyárija. Ezt a két kereket feltételesen árulom egyelőre, mert egy kétkerekű chopper bringába van szerelve, és bár elvileg eladásra került, még nem jöttek érte. Ha valakit érdekel kérem magánban érdeklődjön, egy-két héten belül eldől, hogy az eredeti vevő elviszi-e. De mivel már elég régóta várom, hogy vigye....
Ezen kívül van két gyári azaz sosem használt szintén magic pie 2 agymotorom. Itt semmi módosítás nincsen, csak kipróbálás erejéig volt használva. Szintén 24-es kerekek egy első egy hátsó. Áruk 45ezer ft, ha valaki a kettőt együtt viszi kicsit engedek még belőle.
A fentiekhez a saját kábelét kifejtőjét természetesen hozzá adom, de a külső eszközök - gázkar, vezérlőgombok - nincs mindegyikhez, igény szerint megbeszélés kérdése.. Ezek teljesen szabványosak utólag beszerezhetőek.
Van hozzá természetesen programozóm is, de mivel abból csak egy darab van ami működik, ezért azt nem adnám el. De természetesen bárkinek igénye szerint beállítom a kívánatos paramétereket.
A fenti felnikhez 24-es kerékhez vannak elég komoly ballonos chopper jellegű gumik (annyira nem azért mint a big boy.....) is, 24x2.5 - 24x3 méretben, komoly belsővel azaz ami dupla vastagságú elvileg defekt mentesebb, ez külön megbeszélés kérdése lehet.
Ezen kívül van egy igen masszív roller vázam, amiben van ülés is, összecsukható, stb. Valami masszív kütyüt akartam belőle csinálni, de erre most sem időm se energiám, az kell másra. Van benne valami vezérlő is, de elég fura mert "bowdenes", azaz egy fékkarra van rákötve és ahogy húzzuk, benne egy mechanika rányomja egy potira, amiből csinál egy gázkar jelet. Ez most a fékkarra van rákötve, nincs rajta gázkar jelenleg. Azaz amolyan potbox szerűség de ez magában a vezérlőben venne van. hogy működik-e fogalmam sincs, sose próbáltam. Van rajta motor ami dc kefés, ránézésre 150-200W környéke lehet, illetve szíj is . A külseje ütött kopott, de akinek van rá ideje tud belőle jó masinát faragni. Gyakorlatilag kell bele akku es max egy vezerlő, ha az rossz, nem tudom. Ez elvihető 3 db jobbfajta Cserpes túró rúdiért cserébe.
Ezen kívül van pár vezérlőm 5000-4000W kategóriában, meg még kisebb nagyobb motorok, még össze kell írnom, és majd felteszem apránként ahogy van időm.
Nem tudom mennyit lehet elkérni egy ilyen megfőzött motorért, ezért nem írtam árat. Ha valakit érdekel egy ilyen projekt, mondjon rá egy árat...
Egy videót esetleg tudok csinálni arról, ahogy most viszi a fagyis kocsit az agymotor, abból talán lehet következtetni, hogy mire képes. Most 1:2-es áttétellel hajtja a difit.
Mondjuk most csak egy kicsi, 48V/45A-es vezérlő van a járgányban, mert csak arra használtuk a villanymotort, hogy kicsit rásegítsen induláskor. A fix áttétel miatt kínlódik a gokart blokk induláskor, ha rásegít a villanymotort, sokkal simábban indul a járgány.
Van egy Nine Continent agymotorom, széles mágnesekkel, alumínium stratorral és vastag (4-6 mm2) fázis vezetékekkel. Elvileg 1500W-os, én 48V/120A-es vezérlővel használtam, azt bírta. Egész tűrhetően vitte az 1db agymotor a 4-500 kg-os fagyis kocsit. Induláskor 100A körüli áramokat mértem, a max. sebesség kb. 40 km/h volt, akkor 30-40A között alakult az áramfelvétel.
A gyenge pont az elfordulásgátló volt, a tengelyt rögzítő pofákat összefogó 6-os csavarok közül az egyik elszakadt, és megfordult a tengely. A járgányt sajnos haza vontattuk a rövidrezárt fázistekercsekkel, gondolom eközben a mágnesek valamennyire lemágneseződhettek, mert a motor fordulatszáma kb. a duplájára nőtt, a nyomaték meg lecsökkent. A nehéz fagyis kocsit így már nehezen viszi a motor, de még a garázs feljárón így is fel bír menni. Egy bringába/robogóba biztosan elég lenne még. 48V-nál kb. 500-at forgott eredetileg, de most kb. 900 körül van a fordulatszáma. Gondolom ki lehetne cserélni a mágneseket, de nem akarok vele kínlódni, veszek inkább egy új motort.
Van kedve valakinek kísérletezni ezzel a motorral?
A 10"-os felnit leflexeltem a motorról, mert lánccal hajtottam meg a difit. De ha kell, tudok vágatni két db 18 lyukas karikát, hogy be lehessen fűzni egy felnibe. A karikákat lézerrel fel tudom hegesztetni, úgy nem melegednek meg a mágnesek. Ebbe a mopedautóba volt beépítve a motor:
Komolyabb bms-ek balanszer funkciójára valóban nincs mindig szükség, de a cellánkénti fesz-figyelés nem maradhat el. Ne biztassunk senkit arra, hogy töltéskor csak a teljes pakkot mérje, komoly baj is lehet belőle.
Többször volt ez már téma, csak az nem tudja, aki új emberként nem olvas vissza... (szép magyarsággal write-only mód...)
Te egyébként így töltöd a sajátod, vagy csak elméleti gondolat volt? ;)
Először is mindenkinek nagyon köszönöm a válaszokat!
Pontosan ugyanilyen motor van rajta, mint amit linkeltél, ugyanilyen csatlakozóval!
Valóban 4,4 AH-s kicsi volt a vessző, nem vettem észre.
Rá van írva az is, hogy maximum 27A.
Nem csak terheléskor tiltja, hanem véletlenszerűen.
A motor állítólag hibátlan, szénkefét is cseréltek benne (ezek szerint nem csak vetítettek, ha ez szénkefés)
Esetleg próbaképpen ideiglenesen ki lehet iktatni valahogyan a hőmérőt?
Valószínűleg egyébként nem sok szükség van rá, mindig ugyanarra a 3 km-es szakaszra használja após, többet soha nem megy vele, akkora faluban nem is tudna :-) Csípő-műtött, jogsija pedig nincs, azért kell neki nagyon. Természetesen ha az a baja kicseréltetjük benne.
Mindenesetre az jó hír, hogy bármilyen szénkefés vezérlő jó rá. Esetleg linkelnétek egyet, ami viszonylag jó minőségű?
36 voltos ólmos töltőm nekem is van kettő,de azokkal én nem töltök lítium akkut,az biztos. Nekem egy guewer elektromos kerékpárom van,annak a gyári töltőjét használom,/nem ventilátoros/ de van a kerékpáron +2 darab lítium 9 Ah akku pluszban,mert jó messzire el szoktam csatangolni. A Mohos /tech-mobile/ oldalán most húszezer egy 36-os új ventilátoros töltő, én használtan keresek valami hasonló 36 voltos kerékpárról megmaradt töltőt,tehát nem valami profi cuccot.
Külföldi akkus oldalon olvastam, LiFePo4 + BMS és akár olmos töltővel is tölthető. De ijet megbízható kereskedő is mondott a Dekang töltővel kapcsolatba.
Én is azt terveztem, jogy kihasználom ezt a szép időt de keresztlányom telefonált, kb 14 óra körül ideérnek de lehet hamarébb. Így sajna lefújva a kiruccanás pedig szépen kifényesítettem a járgányt.
Kép sincs, az előző leírásod is pontatlannak tűnik, így nincs min elindulni!
Ha a motorhoz pozitív és negatív csatlakozik és a vezérlő nem a motorban van, akkor bizony ez szénkefés, egyfázisú motor!
Pl. 36V/44Ah-s pakk már egy komolyabb robogót is elhajt (hogy arról már ne is beszéljünk, mennyibe kerülhet egy ekkora meghajtásra alkalmas akkupakk)! Vagy 4,4Ah-s a pakk, vagy legfeljebb 14Ah-s lehet, különben nem kerékpárról, hanem mozgássérülteknek gyártott elektromos mopedről lehet szó, de ebben az esetben általában 24V-s a rendszer!
Egy német fórumon azt találtam, hogy a felső kettő a pozitív és a negatív (vastag piros és kék), az alsó kettő pedig a motorvédő két szála (2 vékony fekete). Nem tudom ebből, vagy a képből valami leszűrhető-e.
Már ott elakadtam, hogy egyáltalán milyen motor lehet.
Ha az kiderül, akkor még egy kérdés felmerül. Az univerzális vezérlők jók lehetnek NICD akkukhoz is?
Sajna szerintem senki nem szedett még szét ilyet, szóval azért nem ír rá. Nekem egy rokkant tandemmel volt szerencsém találkozni, de csak az akkut kellett feléleszteni. Robosztus, kinyírhatatlan szerkezetnek tűnt, bár a 20 km/óra végsebesség elég kevés volt egy akkora 400W-os motortól, de ott a biztonság volt a lényeg.
A néha jó-néha rossz pedig a legrosszabb hiba. És azért itt van hibalehetőség bőven. Szóval nehéz javaslatot tenni, hiszen ez akár kefés motor is lehet, több infó kellene róla. De igazából szerintem meg kellene írnod merre vagy, és keresni vkit, aki picit ért hozzá!
Mondjuk nem tudom elado-e mert valakinek mar kellett, csak nem akarja kifihetni tobb bonapja. Meg egy utolso probalkozast teszek vele, ha nem fizeti ki akkor elado lesz.
Ezek a motorvezerlok amik 72V-osak a Kellynel 90Vig mennek el, mert egy 72 volfos aksipack feszultsege csucsban feltoltott allapota ekorul van.
Ha az uzemi nevleges fesz 84 Volt az felmegy felfoltott csucs allapotban 100V fole is. Ezekben a 72v-os kellykben a kondik jellemzoen 100V-osak. Es spec figyelik azt is ha nagyobb fesz van rajta a kelletenel/maximumnal. Ha ezt erzekeli, letilt.
Na igen en is elsonek azt hittem hogy valaki szivat csak,de aztan egy fel ora beszelgetes utan keztem hinni,ha mondom ennyire kitartoan csak nem szivat valaki :)
nameg tenyleg kulfoldi szamrol hivtak :)
Ha tenyleg gyartani kellene ,nagy bajba leszek mert ehez mar tenyleg keves leszek a mindenapi munkam mellett.
Ha nem lennek beteges ez gyerekjacma lenne meg nekem :)
Korrekt lett :) Szeretném ha ennyi időm és energiám lenne rá :) Irigyellek :) Nekem csak tervek célok maradnak :) de ez legalább célt ad az életemnek :) Szeretném képekben látni a követező bringa készültét :)
Nalam is keszuloben egy hasonlo lista, majd hetvegen felrakom. Mondjuk nalam mas az ok,, sajnalom ha olyan dologbol kell lemondanod rolluk, amire utalsz :-(.
Az úgy lehet, hogy az autónak és a tulajnak (üzembentartónak) együtt van biztosítása. Nem a sofőrnek, aki vezeti. Ha a jogsi nélküli tulaj vezeti a saját autóját, az csak baleset esetén érinti a biztosítót, egyébként meg rendőrségi ügy.
Valójában a jogsihoz kellene biztosításnak tartoznia, hisz a sofőr felel egy adott helyzetért, nem a tulaj, de nálunk ez még távolinak tűnik.
Nem szóltak semmit. Még nemzetközi zöld biztosítási lapot is küldtek és simán rá volt írva a Goelix E-box név és az alvázszám. Nem aggódnak ilyenen, lehet rákerestek a neten és látták, hogy 4000W ami még benne van a segédmotor kategóriában.
Egyébként a biztosító nem kérdez semmit. Például hogy kötnek olyan embernek autóra kötelező biztosítást akinek még jogosítványa sincs?
Ök ez vili, csináltam én is ilyet. De a kérdés inkább azt feszegeti, meddig fogadnak el és milyen típust. Ha én veszek egy "Rózsaszín elefánt" típusú kínai-fülöp szigeteki kooperációban készült járművet, akkor is simán adnak rá biztosítást? Azért kérdem, mert bizonyos esetben nem kérnek valami gyártói típusbizonyítványt, hogy van-e egyáltalán olyan típusú motor forgalomban - azaz igazolást? Vagy elfogadják/hiszik az adásvételt és nem firtatják?
Szándékosan írtam a fenti idióta szélsőséges példát, de nem tudtam másképpen megfogalmazni. Nyilván egy jármű gyártásakor kiadnak egy típusbizonyítványt amikor azt engedélyezik az adott országban/EU-n belül. És ezt el kell fogadnia a biztosítónak. De a biztosító tudja, hogy a"Rózsaszín elefánt" típusú motorom az valóban egy típus, és van rá típusengedély, nem csak egy kamu valami vagy típusengedély nélküli jármű? Mert ezt ott az ügyintéző nem fogja neked tudni eldönteni, hacsak nincs valami "lista".
Ez akkor lehet érdekes, ha történik valami, és kiderül, nem létező/nem engedélyezett járműre adtak ki egy papirost/kötelező biztosítást....
Én az Allianz-nál kötöttem a Goelix E-BOX-ra kötelező biztosítást a netrisken keresztűl. Gyártmánynak "egyedi gyártmány" lett megadva, típusnak pedig Goelix E-BOX, és így elfogadta a rendszer.
Nem kell semmi különlegesre gondolni. Írni kell egy adásvételit, hogy a robogót megvetted és az adásvételi szerződéssel már lehet kötni rá biztosítást. Nekem is volt az előző ilyen robogómra 1 évre 3000Ft.-ért. Most hogy eladtam visszakaptam belőle 990Ft.-ot. Nem kértek semmilyen papírt a robogóról. Alvázszám kell rá meg a típus.
Jah azt elfelejtettem, hogy előtte be kellett küldenem a jármű "papírjait" fényképen. Ez tulajdonképpen az osztrák forgalmi volt rajta a nagy plecsnivel hogy forgalomból kivonva.
Simán lehet kötelezőt kötni az E-Maxra mint segédmotor, nekem K&H lett. Anno lebeszéltem velük, hogy mivel nem lehetett online 0ccm-et megadni ezért a minimális 3ccm-et adjam meg, vázszám kellett és általam megadott típus. A pénz náluk, kötvény nálam, innentől mindenki boldog. Felesleges is lenne ennél tovább bonyolítani, kössetek és lesz :)
Tökéletesen igazad van, egyet értek. Én is vettem ilyen kis multiméter jellegű belső ellenállás mérőt, jópofa. meg 4 vezetékes meg AC 1kHz-el mér de ahogy írod, sajnos semmit nem jelent a kapott eredmény. Egyrészt a nagyobb celláknál az ÍGY mért belső ellenállás miliohm vagy inkább kisebb, de egy terheléses teszten mást mutatnak. A kis műszerrel a jó és a rossz 20Ah-s cellára is ugyan azt mértem sajnos. Egyetlen biztos módszert próbáltam eddig ki az pedig a műterhelés. Nem megúszható szerintem, de be kell rendezkedni rá.
Army, lehet hogy tudok segíteni a pakk legózásban be vagyok rendezkedve az említett terheléses tesztekre és vannak eszközeim, műszereim. Csináltam már ilyesmit. Ha érdekes a többit e-mailben. Annyit még hozzátennék hogy nem megy hipp-hopp 1 nap alatt, sok munka előkészület és mérés mire úgy tudnék visszaadni egy dobozt hogy tudom mit adtam.
Valmikor a 80-as évekbe a vezér fiakkerébe kellet fékpofákat cserélni. Valami ruszki vacak volt csak kapható az meg mint a vonat vészfékezéskor nyikorgott de rettenetesen. Volt vagy egy hónap mire sikerült lecserélni.
Nem kopottak a fékpofák eggyáltalán.Nem írtad hogy fékezés közben,vagy menetközben adja a nyikorgó hangot.Nyikorogni,morogni akkor szokott fékezés közben,de csak akkor ha nedvesség pára jutott a dobba,és fékpofákra.Mostanság ebben a télies időben juthatott bele.Ez a jelenség száraz időben pár fékezés után elmúlik.A másik ok,ha fellazult a fékbetét a pofán vagy a fékdob,de ez lehetetlen mert robogó elsőféknek nézem,az meg egybeöntött a felnivel,a fékpofák meg ragasztottak. Ha már szétszedted,ellenőrizd le a 2 csapágy lógását.Fékkulcsot enyhén zsírozd le a forgáspontoknál,a bowdent sem árt injekciós tűvel beolajozni.Meghálálja hosszú távon.
Biztos maga a dobfek okozza a nem szokvanyos hangot? A fekpofak jo allapotban vannak, esetleg a dob is lehet problemas. De en megnezenem azert a csapagyakat, forgo feluleteket. Esetleg a fekkulcs problemas, hogy nem fordul vissza alaphelyzetbe, igy folyamatosan nekifeszul a dobnak a pofa.
Akitöl szereztem a robogót most küldött képet a másik fajta robogójáról. Az is goelix 7000w-s motorja van és sárga kégla lifepo4 szerű akku van benne. Új 0km-s és állitólag 1 tégla akku rossz benne.
Akku benne van az árban és adok jó cellát is a javításhoz. A robogó 72V 4000W-os motorral szerelt, val hozzá motorvezérlőt programozó USB-s kábel, vadi új a töltő, a robogóban 1km van. Az akku a korábbi robogóimban 83-84V-ra töltődött fel a robogó óracsoportjában levő feszültségmérő szerint.
Basszus tegnap hogy beepitve tesztelgettem a kijelzot a bringaba,es bekotottem a sebesseg merest is,olyan szinten leblokkolja az orajelet ha meghuzom a gazkart mint a huzat :)
magyarul az egesz processor pausalva lesz kazkar huzasra,aztan ha elengedem akkor minden megy tovabb rendesen :)
szerintetek mi bax be neki ennyire?
Szurni kell a tapreszet,vagy sokkal nagyobb lesz a baj?
Létezik az, hogy PAS és a Gázkar közös vezetéken van a vezérlőbe?. Nézegetem a Raptor vezérlőjét és 2 háromas csati van rajta. Az egyiken pluszba egy kis fekete csati is van ami a PAS csatija mindkét esetben piros, zöld, feket a vezeték. A másik háromas csati meg a fokozatkapcsoló csatija, szürke, fekete, rózsaszín vezetékek. Van egy kettes csati egy érintkezővel rózsaszín vezetékkel amiről nem tudom mi lenne? Van még egy züld vezeték végén kúpos apa dugó ez valószínűleg a Km óra jelvezetéke lenne.
A raptornál a riasztó közvetlen a pakktól kapta a feszt. Így alkalmas volt a rendszert távvezérlőről be és kikapcsolni. Ha a vezérlőn található riasztó tápot használnám kikapcsolt állapotban, hogy kapna tápot a riasztó?
Beállítható rajta minden, kisütőáram, alsó küszöbérték, méri a kivett kapacítást időket, stb.
A hátránya az egyedül, hogy a max kisütőáram az 10 A lehet, illetve ha egy Li cellát akarunk kisütni csak 10 A-rel, akkor a hozzáadott 1 ohmos terhelés kevés, még kell belőle 3. De ez is megvásárolható külön is - csak úgy már nem occo.
Gyors, értem alatta a néhány másodperces méréseket, nem adnak használható eredményt a cellák állapotáról. Ha mindössze tucatnyi cellát kell vizsgálni, akkor érdemesebb feltölteni, és kisütni mindet. Maradhatnak sorba kötve, nem kell szétszerelni a blokkot. Először feltöltjük maximális értékre, aztán kezdődhet a kisütés. Egy 20 Ah-s blokknál jó érték a 10 A terhelés. Házi körülmények között megfelelő izzólámpával terhelve. Közönséges multiméter segítségével elegendő 10 percenként végigmérni az összes cellát, kb. 2.8V-ig merítve. A mért értékeket kockás papíron ábrázolhatjuk, és ily módon könnyen meghatározható a valódi Ah érték. Minden esetben az lesz a leggyengébb cella, amelyiknél a terhelést követő néhány perc után a legnagyobb feszültségesést mérhetjük.
A műszer bizonyára tökéletes, de szerintem nem érdemes költeni rá! Ha ad is valamilyen eredményt, az nem a cella belső ellenállása lesz. Összehasonlításra ugyan alkalmas, de csak akkor, ha azonos töltöttségű, és hőmérsékletű cellákat mérünk. Még a tökéletes cella belső ellenállása is nagymértékben feszültségfüggő. Ha jól feltöltjük kisebb, kisütés határán nagyobb, akár többszörös értéket is mutat.
Váltóárammal mérhető, és létezik rá műszer. A mért érték semmitmondó, és rendkívül hőmérséklet függő. Nem érdemes beszerezni az eszközt. Csak a kuka állapotú celláknál mutat eltérést a normálishoz képest. Ha képet szeretnénk kapni a cella állapotáról, akkor töltsük kapacitásának felével két percig áramgenerátorosan, majd süssük ki szintén két percen át ugyanezzel az árammal. A két mért feszültség különbsége már jellemző a cellára. A módszer valamennyi lítiumos konstrukció esetén használható.
Milyen elgondolás alapján méred az akku ellenállását?
Ha nem szakadt az akku, akkor nézd az áramfelvételét és a feszültségének alakulását töltés közben. Én legalábbis ezekből próbálok következtetést levonni az akku tölthetőségére!
A belső ellenállást így nem tudod megmérni, mert egy sima multiméter kiad egy feszt, és nézi az áthaladó áramot. Vagy éppen áramgenerátorosan nézi a feszt. Csakhogy ebben az esetben ez nem jó metodika, mert hozzá kapcsolódik még egy forrás, amivel nem tud mit kezdeni.
Több módja is van a belső ellenállás mérésének. Veszel egy nagyobb -állítható - terhelést. Ráteszed az aksira. Addig csökkented a terhelést amíg a feszültség felét nem fogod mérni az ellenálláson, ebben az esetben a belső ellenállás megegyezik a rátett terheléssel. Ez Li akkuknál nem /nehezen járható út, mert gyakorlatilag szinte rövidzárat kell rátenni hogy felére essen a kapocsfesz. Azzal lehet játszani, hogy aránypárokra osztott ellenállásokkal nézegeted a feszesést és abból ki lehet sakkopzni. Azaz 1A áramfelvételnél mekkora terhelés kell meg mondjuk 10A áramfelvételnél. A többi számolható. Vagy több ellenállást és a feszarányokból kisakkozni.
Vagy rendelsz egy belső ellenállás mérő műszert csájnából, párezer forintért már kapható, az is elég jó támpont - de persze ennyiért tájékoztató jellegű nem pontos műszert kapsz.
Olyat össze tudsz állítani ami 72V/30Ah?Ami donor akkum marad annak a BMS-e és töltöje is jó lehet a LIPO-hoz nem? 85V-al tölt a töltő a BMS 4,1V-ig tölti cellát.
Így a Lipo ezzel nem lesz teljesen feltöltve de legalább kímélve lesznek !?
A fékolajat cserélem le benne elől hátul és az akkut megpróbálom feléleszteni. A többszöri szállításból adódó karcolások vannak a festésen de amúgy egyben vannak a gépek.
Ez a legjobb egyébként teherszállításra pizzafutárkodásra mert a hátsó doboz leszerelhető és oda meg előre is nagy egyedi dobozt is fel lehetne szerelni.
Ha van 2 akku hozzá akkor meg a töltés se gond mert amíg úton van a futár addig a másik akku feltöltődik. 2 óra alatt töltődött nálam korábban egy hasonló és azzal 60km-t el tudtam menni.
330000Ft. az ára. A robogók újak 0 km-esek, Spanyolból vannak, megvan a gyári Spanyol adatkönyve, új 1kW-os töltője van, motorvezérlője is új, USB-vel PC-re köthető, és a vezérlő állítható. Túltárolás miatt az akkukban 1-2 cella lemerült 0.-ra. Egyiket próbáltam az IMAX B6-al tölteni mellékötve egy 3,8V-os jó cellát, hogy elinduljon a töltő, de rövidzárlat hibaüzenettel lekapcsol a töltő. Az ellenállását mérve milyen értékek lennének a normálisak?
Meg lehet kérdezni milyen áron adod a robogókat? Egy ismerős keres teherhordó elektromos segédmotorkerékpárt, épp most agyaltunk egy Honda gyro átalakításán.
Akku nem kellene valószínűleg.
Illetve minden benne van, vezérlő, stb és működőképesek?
A belsejéről is tegyél fel képet, az enyémekben pl biztosan nem lehetett volna cellákat cserélni, esetleg komplett blokkokat, szóval ki kell méregetni, de ekkora teljesítménynél az sem olyan egyszerű!
Valamikor volt olyanom is amibe be volt integrálva a védődióda de most nem találtam meg. A sebességet mutatja a műszerfal ledekkel. Lehet onnan is lehetne jelet lopni? Majd megbontom a fejet ha jobb idő lessz.
Csak óvatosan, a tekercs induktivitás miatt kikapcsoláskor szétbombázhatja a hall szenzor kimenetét ha nem teszel be a tekerccsel párhuzamosan polaritásnak megfelelően egy diódát )1n4148 vagy 1n4007 vagy ami van). Aztán arra is érdemes figyelni hogy elbírja-e a hall a relé tekercs áramát egyáltalán. Én inkább a vezérlőkön szokásos km óra kimenetre illeszteném valahogy, hall-t cserélni nem annyira hálás feladat.
Megvan a megoldás a kilóméter gyüjtésre. A raptornál használt bikemate kütyüt fogom használni. Eredetileg a jeladója egy red kapcsoló amit kivéltok egy dip12-1a72-12l red kapcsolóval.
ennek a belső két lába (1-6) egy elektromágnes tekercs. +5volt hatására bekapcsol a felette elhejezett red kapcsoló ami a külső lábakkal van összekötve (1-7 és 8-14). A jelet valamelyik, motor hall vezetékétől csapolom meg. Az óre észre sem fogja venni a változást. 13-9 láb üres.
Igaz hogy meg csak 12cellaval probaltuk ki,es jo nagy szembeszel lokodott minket,de azert mukodik :)
Onalloan kb 35km/h sebessegre lehet kepes,de ha 24 sebessegbe rasegitve tekeri az ember ,akkor szerintem lehet vele tartani az 50km/h sebesseget is szepen.