A vezérműlánc egy dolog, de azért mert láncos nem kellene dieselesen kerregnie. Max. annyi, hogy a vezérműlánc miatt másabb a hangja a motornak mint egy vezérműszíjasnak, a lánc járásából adódóan. Ha ezt kombinálom hideg motor esetén egy hidrotőke csattogással akkor a laikus könnyen gondolhat kopogásos égésre. Ha erre akartál utalni akkor igazad van.
Viszont ha megnyúlt a vezérműlánc vagy nem feszít eléggé a feszítő akkor jön a kopogásos éges (diesel szerű kerregés) ami ugye nem barátja a benzines motornak (sem).
Szerintem ez nem is kérdés, persze, hogy van, minden mai autóban van kopogásérzékelő, különben emelkedőn csörögne, mint a trabant!
Én pedig nem 98-ast tankolok, hanem a v povert, és határozottan csendesebb tőle a motor. Szerintem a hidegen "kerregés" pedig valóban sajátja a ceed benzinesnek, hiszen láncos.. persze, elképzelhető rendellenesen hangos kerregés is, azt szervízben kell megnézetni.
Ha van a Ceed-ben kopogás érzékelő akkor nem kopoghat. az ugyanis figyeli a kopogást és küldi a jelet a motorvezérlőnek ami állítja az előgyújtás mértékét. Ha nincs benne ilyen és rossz minőségű a benzin tehát égéshibák lépnek fel akkor vagy kopog (a fokozott igénybevétel miatt) vagy erőtlen lesz a kocsi. Elvileg az oktánszám növelésnek semmilyen hatása sincs a kopogásra ha a motorvezérlő nem képes felismerni a megemelt oktánszámot. Mivel 95-ös üzemanyag az előírás benzines esetén ezért csodálkoznék ha bármit is tudna kezdeni egy 98-as üzemanyaggal. Inkább pszichológiai okai vannak annak ha valaki 98-ast tankol és azt érzi jobban megy tőle a kocsi. Viszont az előírtnál kisebb oktánszám okozhat kopogást, meg az is ha valami miatt túl nagy az előgyújtás meg az is ha nem megfelelő a benzin-levegő arány.
Ha tartósan fennáll a kopogásos jelenség akkor érdemes ellenőríztetni a befecskendező szelepeket illetve a vezérlést (vezető, feszítő görgő, vezérműszíj). Persze nemtom, hogy milyen a benzines ceed vezérlése van e benne pl. feszítő patron. Ugyanis azzal is lehet gond.
Sokan összekeverik a kopogást a hidrotőkék csattogásával. Míg előbbi nem normális jelenség úgy utóbbi az, hideg motor esetén. Ugyanis míg nem épül fel a kellő kenés a motorban addig bizony azok a szerencsétlen hidrotőkék kénytelenek olaj nélkül dolgozni.
Szóval benzines motor esetén a dieseles kerregés (kopogás) hideg motornál is hibára utal. Bár lehet a ceed benzines motorok hidegen hangosak, ami nem feltétlenül kopogás, lehet csak a motorra jellemző hang. Hallani kellene. Meg hát ezek nem V motorok sima, egyenletes járással.
az tuti, hogy ha kopogásos égés van akkor az nem normális, bármilyen szerelő bármit is állít. vagy a kocsival van gond vagy az üzemanyaggal, esetleg mindenkettővel. Ráadásul a kopogásos égés kinyírja motort.
No akkor csak tapasztalta más is az általam felvetetteket a kopogással kapcsolatban! Csak furcsa, hogy korábban nem reagált senki. Szerintem egyébként -legalább is nálam- összefügg a dolog az autó megszokásával. Ahogy használja az ember úgy idomul hozzá a füle, azt is meghallja, amit korábban nem. Ezért is tűnik hangosabbnak!
Más! Olvastátok? Megcsináltuk!!! Az A2-nél a Cee'd lett az év tesztautója!!!
Mintha valaki írta volna korábban, hogy cseréltek már láncfeszítőt ilyesmi hangjelenség miatt. Egyébként a szervízkönyven benne van, ha valaki erősebb kopogást hall, ellenőriztesse a szelephézagokat.
Nálam is ugyanígy hidegindításnál kopog (1,6 Benzines) olyan egy darabig mintha dízel lenne. Ráadásul olyan 2800 és 3000 fordulat között erősebb vibrációt érzek. A kopogás megszűnik ha bemelegszik, viszont a vibráció megmarad. A szervíz szerint ez normális, semmi hiba (15000-es szerviz) Valaki nem tud jobb szervízt a Karácsonyi-Nagy-nál Tatabánya közelében? Vagy valami ötlet hogy mi lehet a hiba?
Ahelyett, hogy leállította volna a szalagot, (ki tudja milyen indíttatásból) sz@rt az egészre. Mert stresszelik, mert nem fizetik meg, mert balkáni mentalitású....
Verd bele kalapáccsal..... volt a válasz.... És ebben nyilván szerepe volt a túlfeszített munkatempónak és a diktatórikus vezetés elvárásaitól való félelemnek is
Egy autó gyártásánál adott technológiával dolgoznak. Nem lehet gyorsítani, kapkodni.
Akármennyire is kapkodsz, nem tudsz fél óra alatt bablevest csinálni !!! :-)
Amitől szvsz romolhat a minőség:
1. A gyári dolgozók munkakedve... (ez függhet a nyomott bérektől, túlmunkára kényszerítéstől kezdve sokmindentől)
Amikor az esztergomi suzuki gyárban voltam egy munkás nem tudta belekapatni az ülésleszorító csavart. Kérdezte a társát, mi legyen: - Verd bele kalapáccsal..... volt a válasz.... És ebben nyilván szerepe volt a túlfeszített munkatempónak és a diktatórikus vezetés elvárásaitól való félelemnek is
Idővel megszokod a csendességet, és már hangosnak fogod hallani. Velem is ez történt, majd 1hónapra cseréltem párommal (új Swift 1.3). A héten megint a saját kis 1.4 Ceed-emmel mászkáltam, és újra iszonyat csendesnek éreztem. De ugyanez a helyzet az "új szaggal" is. Én már sajna nem érzem, de mikor ismerősök beülnek, mindig megjegyzik, hogy milyen jó új szaga van. A harmadikra való indulást nekem eddig csak egyszer produkálta (kop-kop-kop), és a mai napig nem vagyok benne biztos, hogy megvártam-e az engine check lefutását. (karácsony volt, és rohantunk egyik helyről a másikra)
Üdv! Nekem is volt egy periódus, amikor bizonyos fordulatszámokon mintha brummogósabbá, morgósabbá vált volna a motor. Akkor elkezdtem V powert tankolni, és Spurit használni, és érezhetően halkabb lett, sőt kevesebbet is fogyaszt.
Egyébként meg a jóhoz könnyű hozzászokni, és mára a csend is hangosabbnak tűnik! :-DD
Nekem is 1,4-em van, és a kezdeti csendessége után, most egyáltalán nem tűnik annak.
Igaz, az 1,5 Lanos se volt csendes, de az is, ez is jól ment, jól megy (eddig, és remélem ezután is). Jelenleg 14 ezer km van benne, nemsokára következik egy ceglédi szerviz.
Akkor jelezni fogom, a ritkán előfordult 3. kulcsra történő indulást, és azt, hogy az ülés magassság lassan leereszkedik magától.
Az enyém is ilyen, már a kezdetektől fogva... 1,4-es. De amig jól megy és keveset fogyaszt egyszerűen nem érdekel... Nálam is szerelői tanácstalanság fogadott! Előző autómnál jól megszívtam az érzékeny hallásomat, mert ahányszor hozzányúltak egyre sza*abb lett (váltó) Szal kicsit dízeles és benzines hangú motor teszi a dolgát és ennyi! Ha meg szétesik, akkor a KIA fejére húzom.....
Tisztelt Brian63 .Köszi a nagyszerü tanácsot,de mivel ez a harmadik ceed-em, dióhélyban az első szabályosan széthullott a másodikat útólérte egy terepjáró,és mivel anyagi helyzetem véges,ezt a harmadikat inkább megjavittatom. Véleményem szerint nem volna etikus, egy leendő ceed várományost bepalizni. A tapasztalatom az, RIOm is volt,a KIAt ki kell fogni ,szerencse kérdése. A Slovákiai gyártás nem biztos,hogy a legjobb választás volt a KIA részéről, apropó, nézzétek meg a hátsóajtó zsanérok környékét ,nekem kettőnél ide nem jutott festék.
Sztetoszkóppal jól lehet hallani a hidrótőkék hangját.(a jólműködőkét is) Azzal egy gyakorlott szerelő azonnal behatárolja a zaj helyét és azonosítani is tudja az eredetét
Nekem a Lanosom épp fordítva csörgött (1.5 benzin). Amikor bemelegedett, 3000 fordulatnál, finom gyorsításkor.
A Váci Chevi szalonban (fórumokban istenítették) A hidrotőkével kezdve elég sok mindent cseréltek, (vezérműtengely, csapágyak, gyűrűk, dugók...)
Hallgatóztak mindenfélével, ezerszer visszavittem, sajnos csak újabb ötleteik voltak...
Vagy nem volt sztetoszkópjuk, vagy nem értettek hozzá.... :-(