Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bferi56 Creative Commons License 2009.06.23 0 0 496
Mivel járatlan vagyok feribeszedics@gmail.com- ra elküldenéd ennek a lapnak a címét ( ahol a szervíz Cd/DVD van?
Előre is köszi.
Előzmény: John Zero (489)
John Zero Creative Commons License 2009.06.23 0 0 495
Na, jó hír, én most vettem 105 e km-el egy C5 II-est :-)
De remélem nem típushiba.
Előzmény: reseller (494)
reseller Creative Commons License 2009.06.23 0 0 494

106.000 km van a motorban. Most beszéltem a szerelőmmel állítólag valami turbó problépma van. Többet még nem tud mondani , most szedi szét

reseller Creative Commons License 2009.06.22 0 0 493
 

A mai napom nem jól kezdődött.

Adott egy C5II 1,6HDI FAP.

Egy gázadás után fekete, majd fehér füst a kipugogóból, kuplung kinyom, fordulatszám 6.e-ig felpörög, majd leáll a motor, utánna be sem indul. Kihűlés után nehezen beindul, de egyenetlenül jár, rendellenes zaj ( csörgés stb ) nem hallatszik, mintha 2 vagy 2 henger kihagyna. Ha a fordulatszámot finomean emelem akkor a motor járás kisimul.

(persze  nem mertem sokáig próbálni) Hibajelzés: Depollution system faulty.

Most van doktorbácsinál, aki visszahívást ígért a hibával kapcsolatban.

Valakinek volt már ilyen?

xantia99 Creative Commons License 2009.06.19 0 0 492
Szia!

Köszi az infót! Az nem semmi lesz,ha tényleg a légtömegmérő a ludas!Diagon ez is volt,nem is egyszer,és nem is egy helyen,de semmi konkrét,csak az okoskodás.
Holnap kérek kölcsön egyet,és meglátjuk mi lesz.
Köszi mégegyszer!
Előzmény: Erikaviking (490)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.19 0 0 491
Hali,

köszi az infót, a pletykáknak nem hiszünk, de ez tényleg igaz!
Még én sem tudom mire lesz jó, én nem/sem szeretném itthon javítani a gépet, nem is értek hozzá...
Előzmény: John Zero (489)
Erikaviking Creative Commons License 2009.06.19 0 0 490
Nekem 2,0 hdi 406-om van. Az enyém is olyan volt mint a tied, néha nem akart menni, főleg nem hirtelen. Semmi hibaüzenet sem volt, komputeren sem. Egy barátommal légtömegmérőt cseréltünk egy napra (pár perc volt kicserélni) és kiderült, hogy az volt a rossz. Így nem kellett találomra kicserélni mindent, szerencsére elsőre összejött a próbálkozás is. Bár a szakik szerint általában jelzi a diagnosztika, ha rossz a légtömegmérő.
A puffer egyébként nem a töltőlevegő visszahűtő (intercooler) ?
Előzmény: xantia99 (482)
John Zero Creative Commons License 2009.06.18 0 0 489
M_Atts:
Hogy finoman fogalmazzak: egy bizonyos oldalon (the pirate bay) "a pletykák szerint" van egy "Citroen Service Documentation Backup 2007" vagy hasonló torrent, ami a teljes Citroen-es szervíz CD/DVD, minden modell 2007-ig. Tartalmaz robbantott ábrákat, alkatrészkódokat és valamennyi leírást is.

De hogy ezen túl mire jó, passz? Talán azoknak, akik otthon akarják bütykölni az autójukat.
Előzmény: Törölt nick (483)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.18 0 0 488
Mail a címedre ment...
Előzmény: Drzs (487)
Drzs Creative Commons License 2009.06.18 0 0 487
Szia M Atts !

Először is köszönöm az infót !! Nagyon remélem hogy nekem is ezzel lesz "csak" bajom.
Egy dolgot még tudni kéne ! Hogy hol dolgozok az az ügyes kezű autószerelő :-)
Fogok jelentkezni ha valamit tudtam intézni, mert ez minimum kijár neked !

Üdv? Drzs
Előzmény: Törölt nick (481)
xantia99 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 486
Hát itt sem lehetne sokat látni,de én levettem a burkolatokat...

Azért köszönöm szépen!
Előzmény: Törölt nick (485)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.18 0 0 485
Hi,

Nagyon nem így néz ki, az egész a másik oldalon van.
A burkoló elemek miatt amúgy sem sok látszódna...
Előzmény: xantia99 (484)
xantia99 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 484
Szia!

Köszi a gyors választ! Csináltam egy képet a vákuumszivattyúkról,amik vezérlik a turbót.Hogy együtt teszik-e,vagy az egyik a turbóé,másik az EGR-é,azt nem tudom,a lényeg hogy nálam igy néz ki.Ha a tied nem ilyen,akkor feleslegesen fotóznád.Ez esetben köszönök mindent.Ha mégis hasonlitana,akkor egy fotót nagyon megköszönnék!
Előzmény: Törölt nick (483)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.18 0 0 483
Hali,

mint írtam 2,2 HDI motorom van (98 KW-os). Sajnos ennél részletesebben nem tudom leírni, mert kb. ennyi infót kaptam és is akkor a szerelőtől!
Feltételezem a két motor nem nagyon hasonlít, de ha segít csinálhatok fotókat az "eredményről". Nem túl informatív/látványos, ezért szerintem csak akkor használható, ha teljesen azonos a motor és minden cső ugyanott van.

Még annyi, hogy szerintem nem ugyanaz a jelenség: az enyém nem torpant meg, nem "gondolkodott", hanem a computer egyszerűen letiltott!
A tiltás csak néhány indítás után szűnt meg. (Az átkötés előtt még csak időlegesen...)


Üdv!
Előzmény: xantia99 (482)
xantia99 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 482
Szia!

Bocsánat hogy idetolakodom,hisz nekem xantiám van,de a hibajelenség nálam is ez.Előzéskor nem megy,megtorpan,"gondolkodik" hogy most mi legyen,én szintén...a szerelőkről meg ne is beszéljek!
Leirnád egy kicsit részletesebben,hogy mit is csinált az a szerelő,és mi az a puffer?Az enyémben 2.0 hdi van,nemtom mennyi különbség lehet a két motor között,de remélem itt is az a baj ami nálad volt.
Sokan szidják a C5-öt,mert kiirkál mindent,és ettől megijednek,de én azt mondom hogy inkább irkálja ki,mert abból lehet következtetni.A xantia nem ir semmit még a diagon sem,a szerelők pedig kopaszra vakarják a fejüket.

Köszi!
Előzmény: Törölt nick (481)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.17 0 0 481
Hali!

Nálam (2001 évjáratú 2,2 D) C5-nél ugyanez volt a jelenség. Nekem FAP is van de nem ezzel volt baj. Sajnos a hibák nagy részénél ugyanaz a hibaüzenet!
Jelenség: A motor a turbó nyomást egy pufferen keresztül építi fel. A rendszer "elkoszolódásakor"/elhasználódásakor a turbó nyomás nem épül fel időben. A diagnosztikán úgy néz ki, hogy a rendszer vezérlő növelné a turbó nyomást, de a nyomás csak késleltetve épül fel, ezért azt érzékeli, hogy a kiadott utasításhoz képest nem épül fel a turbó nyomás/alacsonyabb a mért turbó nyomás!
Ekkor a számítógép nem tudja mia helyzet, letiltja a turbót- megóvva a motort az esetleges károsodástól és kiírja az ASR/ESP nem üzemel üzenetet, valaminta az "antipollution fault" vagy valami hasonló üzenetet. Ez utóbbi már csak egy következmény!
Remélem érthetően írtam le. Nálam legalábbis így nézett ki.
Megoldás: Egy ügyes kezű szerelő "átkötötte" azt a bizonyos puffert, így a turbó nyomás az előírt időn belül felépül. Azóta nincs bajom, illetve az átkötéshez használt turbó nyomást továbbító cső öregedett el. Kis repedés/öregedés után a jelenség az általad is leírt lett. Megoldás az adott -elöregedett, repedt- cső cseréje volt.

Ja, a puffer hiányát semmilyen szempontból nem érzékelem kb. 1 éve!
Előzmény: Drzs (476)
molnartiby Creative Commons License 2009.06.17 0 0 480
Utángyártott szélvédőt _NE_ vegyetek!
A 206 SW-men póruljártam vele, csere után úgy éreztem magam, mint egy aranyhal a gömb akváriumban.
Mindenhol torzított, mint egy szódásüveg. (aki látott még olyat)
20ropival volt olcsóbb, mint a gyári csere (kompletten értendő) 50/70 arányú volt.
C5-ön kissé drágább lehet a gyári... :-(
Birdiee Creative Commons License 2009.06.15 0 0 479

Komplett kormánykapcsoló olyan 15ezer HUF körül kering!

Én is nemrég cseréltem.Nekem a kormányátvezető szalagkábelem szakadt el,se kürt se airbag nem volt.

Tudok egy telszámot adni akinek van egy angliából behozott C5 bontásra,aránylag olcsó a bácsi! :)

Ha kell dobj emailt! Egy hátsó lámpát vettem tőle kompletten 6ezerért! Rendes tag!

Ennyit tudok segíteni!

 

colalite Creative Commons License 2009.06.15 0 0 478
Szevasztok!
Behalt a bal első ablakemelőm. Szét lett kapva és kiderült, hogy az ablakemlő motoron levő műanyag fogaskerék fogait ette meg az idő. Szerintetek ez a hiba javítható (cserélhető-e ez a fogaskerék?), vagy a motorral együtt cserélhető. Mennyibe kerülhet egy ilyen motor (új / bontott), ja és nincs valakinek esetleg elfekvőben?

Van még egy bosszantó hiba a kocsin: Ha elindítom a kocsit (gyújtás - motor jár), rögtön felkapcsolódik a tompított fényszóró, függetlenűl attól, hogy verőfény vagy szűrkület van-e. Ha a kormánykapcsoló fényszóró kapcsoló részét kicsit visszafeszítem a nulla állásba, akkor lekapcsol, de pár perc múlva újra felkapcsol.
Van valakinek ötlete mi adhatta meg magát? (a autóvillamosságis a komplett kormánykapcsolót szeretné cserélni!)
John Zero Creative Commons License 2009.06.15 0 0 477
"kipufpogó tisztítás" - ez nem az, amit a Citroen 5-600 km-enként csinál?
Mármint a dízel "katalizátorból" a korom kiürítése?

Vagy neked gyakrabban jön elő, mint kellene? (Vagy én keverek valamit.)

Előzmény: Drzs (476)
Drzs Creative Commons License 2009.06.14 0 0 476
Sziasztok!
Szóval beálltam a sorba....
Olyan baja van a C5-nek (2003-as új szoftveres), van ami teljesen megfejthetetlennek tűnik! Már volt minden féle "szakszervízben" pl. M5 citroen.... (nem tudták megtalálni a hibát, jó pénzért...
A jelenség az, hogy a kocsi menetközben, egyenesen haladva, vagy gyorsításkor, nagy gázadáskor kiírja hogy ESP/ASR üzemenkívűl helyezve, a service kiíirás és a motor szimbólum kigyulad egyidőben, "kipufpogó tisztítás" felíratal. A kocsi nem húz.
A leállítás után már újra megy rendesen.
Nagyon kellemetlen, mert előzés közben kínos ha nincs szufla.
Nem tudom tud-e valaki segíteni.


semgza Creative Commons License 2009.06.14 0 0 475
helló

a sors kiszámíthatatlansága egy 2001-es dízel C5-tel hozott engem össze.

szeretnék hozzá venni egy sebességváltó gombot a hozzá tartozó harang alakú takaróval. valaki tud új árat vagy bontót vagy esetleg konkrétan ilyen alkatrészt eladásra?

továbbá van még kérdésem :

kicsit magasnak tünik a futómü normál állása, lehet ezen valamit korrigálni?

a szellöztetö ventillátor kettes állásban és felette büdös és nem is fúj rendesen.
mi lehet, le fog égni a motorja, vagy el van dugulva a pollenszürö? mik a gyakori okok?
könnyü kicserélni és/vagy megjavítani a motort?

köszönöm elöre is.



John Zero Creative Commons License 2009.06.12 0 0 474
Köszönöm!
Gagyi szélvédőt én se akarok...
A fényszenzornak viszont sok értelmét nem látom, ha városon kívülre megyek, akkor úgyis fel kell kapcsolni napközben is a fényszórót.

Van Budapesten jó Citroen szervíz? Nem "márkaszerviz" (szóval nem az az átverős-lehúzós fajta), hanem olyanok, akik értenek a Citroenekhez, és normálisan megcsinálják amit kell (normális áron).
Előzmény: Birdiee (472)
Birdiee Creative Commons License 2009.06.12 0 0 473

Bocsi!

Bal bajuszkapcsolóval!

Birdiee Creative Commons License 2009.06.12 0 0 472

A fényszenzor szürkületben bekapcsolja a világítást,ha bevan állítva az automata fényszóró!

Ez a jobb bajuszkapcsolóval tudod bekapcsolni úgy,hogy félgyújtáson letartod amíg hallasz egy hangot!Kikapocslni ugyanígy!

 

Egyébként utángyártott szélvédőröl van szó,sosem tennék be ilyet az enyémbe!

John Zero Creative Commons License 2009.06.12 0 0 471
moli1:
Igen, ez lehetséges.
A vaterán olvasgattam az eladó visszajelzései között (98% pozitív), de a negatívak között valóban van olyan, hogy a "vevő" csak ott jött rá, hogy ez sima üveg.
http://www.vatera.hu/user/rating/rating.php?id=465003

Na mindegy, először akkor marad a "javítás", a hiba szerencsére egy periférikus helyen van.

A fényszenzor mit takar a szélvédőn? Az esőt még értem :)
Előzmény: moli1 (470)
moli1 Creative Commons License 2009.06.12 0 0 470
Gratula az autóhoz.. Lehet azért olyan olcsó a szélvédő mert nem eső, és fényszenzoros csak a normál szélvédő.
Előzmény: John Zero (469)
John Zero Creative Commons License 2009.06.12 0 0 469
Üdvözlet mindenkinek, a mai naptól én is beléptem a C5 tulajdonosok körébe :-)
2004-es gyártmány, elvileg a 2004-200x -es modell, mert 100 kW-os teljesítményű (kombi).

Sajnos az ablakán van egy kavicsfelverődés, amit most javíttatok, de az érdekesség, hogy a vatera-n láttam Citroen C5 szélvédőt 17 000 Ft-ért! Szinte hihetelenül olcsó, lászólag megbízható eladótól. (Lehet persze, hogy bontott.)
Olyan olcsó, hogy lehet meg is veszem.
V.6. Creative Commons License 2009.06.11 0 0 468
Nagyon szépen köszönöm!!! :-)
Előzmény: m-tom4 (467)
m-tom4 Creative Commons License 2009.06.11 0 0 467

Baloldalt a lábtérből férsz hozzá. Ehhez először a váltó/kézifék burkolatát érdemes meglazítani (két csavar a hátsó szemetes alatt) és néhány cm-t hátrahúzni.

Utána a bal oldali lábtérből levegőterelő műa. elem kiszerel (1 csavar), majd látsz egy 5*20 cm fekete dobozelőlapot (2 csavar), abból kell kihúzni a pollenszűrőt óvatosan, kézzel segítve....

Előzmény: V.6. (465)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!