Egy gázadás után fekete, majd fehér füst a kipugogóból, kuplung kinyom, fordulatszám 6.e-ig felpörög, majd leáll a motor, utánna be sem indul. Kihűlés után nehezen beindul, de egyenetlenül jár, rendellenes zaj ( csörgés stb ) nem hallatszik, mintha 2 vagy 2 henger kihagyna. Ha a fordulatszámot finomean emelem akkor a motor járás kisimul.
(persze nem mertem sokáig próbálni) Hibajelzés: Depollution system faulty.
Most van doktorbácsinál, aki visszahívást ígért a hibával kapcsolatban.
Köszi az infót! Az nem semmi lesz,ha tényleg a légtömegmérő a ludas!Diagon ez is volt,nem is egyszer,és nem is egy helyen,de semmi konkrét,csak az okoskodás. Holnap kérek kölcsön egyet,és meglátjuk mi lesz. Köszi mégegyszer!
köszi az infót, a pletykáknak nem hiszünk, de ez tényleg igaz! Még én sem tudom mire lesz jó, én nem/sem szeretném itthon javítani a gépet, nem is értek hozzá...
Nekem 2,0 hdi 406-om van. Az enyém is olyan volt mint a tied, néha nem akart menni, főleg nem hirtelen. Semmi hibaüzenet sem volt, komputeren sem. Egy barátommal légtömegmérőt cseréltünk egy napra (pár perc volt kicserélni) és kiderült, hogy az volt a rossz. Így nem kellett találomra kicserélni mindent, szerencsére elsőre összejött a próbálkozás is. Bár a szakik szerint általában jelzi a diagnosztika, ha rossz a légtömegmérő. A puffer egyébként nem a töltőlevegő visszahűtő (intercooler) ?
M_Atts: Hogy finoman fogalmazzak: egy bizonyos oldalon (the pirate bay) "a pletykák szerint" van egy "Citroen Service Documentation Backup 2007" vagy hasonló torrent, ami a teljes Citroen-es szervíz CD/DVD, minden modell 2007-ig. Tartalmaz robbantott ábrákat, alkatrészkódokat és valamennyi leírást is.
De hogy ezen túl mire jó, passz? Talán azoknak, akik otthon akarják bütykölni az autójukat.
Először is köszönöm az infót !! Nagyon remélem hogy nekem is ezzel lesz "csak" bajom. Egy dolgot még tudni kéne ! Hogy hol dolgozok az az ügyes kezű autószerelő :-) Fogok jelentkezni ha valamit tudtam intézni, mert ez minimum kijár neked !
Köszi a gyors választ! Csináltam egy képet a vákuumszivattyúkról,amik vezérlik a turbót.Hogy együtt teszik-e,vagy az egyik a turbóé,másik az EGR-é,azt nem tudom,a lényeg hogy nálam igy néz ki.Ha a tied nem ilyen,akkor feleslegesen fotóznád.Ez esetben köszönök mindent.Ha mégis hasonlitana,akkor egy fotót nagyon megköszönnék!
mint írtam 2,2 HDI motorom van (98 KW-os). Sajnos ennél részletesebben nem tudom leírni, mert kb. ennyi infót kaptam és is akkor a szerelőtől! Feltételezem a két motor nem nagyon hasonlít, de ha segít csinálhatok fotókat az "eredményről". Nem túl informatív/látványos, ezért szerintem csak akkor használható, ha teljesen azonos a motor és minden cső ugyanott van.
Még annyi, hogy szerintem nem ugyanaz a jelenség: az enyém nem torpant meg, nem "gondolkodott", hanem a computer egyszerűen letiltott! A tiltás csak néhány indítás után szűnt meg. (Az átkötés előtt még csak időlegesen...)
Bocsánat hogy idetolakodom,hisz nekem xantiám van,de a hibajelenség nálam is ez.Előzéskor nem megy,megtorpan,"gondolkodik" hogy most mi legyen,én szintén...a szerelőkről meg ne is beszéljek! Leirnád egy kicsit részletesebben,hogy mit is csinált az a szerelő,és mi az a puffer?Az enyémben 2.0 hdi van,nemtom mennyi különbség lehet a két motor között,de remélem itt is az a baj ami nálad volt. Sokan szidják a C5-öt,mert kiirkál mindent,és ettől megijednek,de én azt mondom hogy inkább irkálja ki,mert abból lehet következtetni.A xantia nem ir semmit még a diagon sem,a szerelők pedig kopaszra vakarják a fejüket.
Nálam (2001 évjáratú 2,2 D) C5-nél ugyanez volt a jelenség. Nekem FAP is van de nem ezzel volt baj. Sajnos a hibák nagy részénél ugyanaz a hibaüzenet! Jelenség: A motor a turbó nyomást egy pufferen keresztül építi fel. A rendszer "elkoszolódásakor"/elhasználódásakor a turbó nyomás nem épül fel időben. A diagnosztikán úgy néz ki, hogy a rendszer vezérlő növelné a turbó nyomást, de a nyomás csak késleltetve épül fel, ezért azt érzékeli, hogy a kiadott utasításhoz képest nem épül fel a turbó nyomás/alacsonyabb a mért turbó nyomás! Ekkor a számítógép nem tudja mia helyzet, letiltja a turbót- megóvva a motort az esetleges károsodástól és kiírja az ASR/ESP nem üzemel üzenetet, valaminta az "antipollution fault" vagy valami hasonló üzenetet. Ez utóbbi már csak egy következmény! Remélem érthetően írtam le. Nálam legalábbis így nézett ki. Megoldás: Egy ügyes kezű szerelő "átkötötte" azt a bizonyos puffert, így a turbó nyomás az előírt időn belül felépül. Azóta nincs bajom, illetve az átkötéshez használt turbó nyomást továbbító cső öregedett el. Kis repedés/öregedés után a jelenség az általad is leírt lett. Megoldás az adott -elöregedett, repedt- cső cseréje volt.
Ja, a puffer hiányát semmilyen szempontból nem érzékelem kb. 1 éve!
Utángyártott szélvédőt _NE_ vegyetek! A 206 SW-men póruljártam vele, csere után úgy éreztem magam, mint egy aranyhal a gömb akváriumban. Mindenhol torzított, mint egy szódásüveg. (aki látott még olyat) 20ropival volt olcsóbb, mint a gyári csere (kompletten értendő) 50/70 arányú volt. C5-ön kissé drágább lehet a gyári... :-(
Szevasztok! Behalt a bal első ablakemelőm. Szét lett kapva és kiderült, hogy az ablakemlő motoron levő műanyag fogaskerék fogait ette meg az idő. Szerintetek ez a hiba javítható (cserélhető-e ez a fogaskerék?), vagy a motorral együtt cserélhető. Mennyibe kerülhet egy ilyen motor (új / bontott), ja és nincs valakinek esetleg elfekvőben?
Van még egy bosszantó hiba a kocsin: Ha elindítom a kocsit (gyújtás - motor jár), rögtön felkapcsolódik a tompított fényszóró, függetlenűl attól, hogy verőfény vagy szűrkület van-e. Ha a kormánykapcsoló fényszóró kapcsoló részét kicsit visszafeszítem a nulla állásba, akkor lekapcsol, de pár perc múlva újra felkapcsol. Van valakinek ötlete mi adhatta meg magát? (a autóvillamosságis a komplett kormánykapcsolót szeretné cserélni!)
Sziasztok! Szóval beálltam a sorba.... Olyan baja van a C5-nek (2003-as új szoftveres), van ami teljesen megfejthetetlennek tűnik! Már volt minden féle "szakszervízben" pl. M5 citroen.... (nem tudták megtalálni a hibát, jó pénzért... A jelenség az, hogy a kocsi menetközben, egyenesen haladva, vagy gyorsításkor, nagy gázadáskor kiírja hogy ESP/ASR üzemenkívűl helyezve, a service kiíirás és a motor szimbólum kigyulad egyidőben, "kipufpogó tisztítás" felíratal. A kocsi nem húz. A leállítás után már újra megy rendesen. Nagyon kellemetlen, mert előzés közben kínos ha nincs szufla. Nem tudom tud-e valaki segíteni.
a sors kiszámíthatatlansága egy 2001-es dízel C5-tel hozott engem össze.
szeretnék hozzá venni egy sebességváltó gombot a hozzá tartozó harang alakú takaróval. valaki tud új árat vagy bontót vagy esetleg konkrétan ilyen alkatrészt eladásra?
továbbá van még kérdésem :
kicsit magasnak tünik a futómü normál állása, lehet ezen valamit korrigálni?
a szellöztetö ventillátor kettes állásban és felette büdös és nem is fúj rendesen. mi lehet, le fog égni a motorja, vagy el van dugulva a pollenszürö? mik a gyakori okok? könnyü kicserélni és/vagy megjavítani a motort?
Köszönöm! Gagyi szélvédőt én se akarok... A fényszenzornak viszont sok értelmét nem látom, ha városon kívülre megyek, akkor úgyis fel kell kapcsolni napközben is a fényszórót.
Van Budapesten jó Citroen szervíz? Nem "márkaszerviz" (szóval nem az az átverős-lehúzós fajta), hanem olyanok, akik értenek a Citroenekhez, és normálisan megcsinálják amit kell (normális áron).
moli1: Igen, ez lehetséges. A vaterán olvasgattam az eladó visszajelzései között (98% pozitív), de a negatívak között valóban van olyan, hogy a "vevő" csak ott jött rá, hogy ez sima üveg. http://www.vatera.hu/user/rating/rating.php?id=465003
Na mindegy, először akkor marad a "javítás", a hiba szerencsére egy periférikus helyen van.
A fényszenzor mit takar a szélvédőn? Az esőt még értem :)
Üdvözlet mindenkinek, a mai naptól én is beléptem a C5 tulajdonosok körébe :-) 2004-es gyártmány, elvileg a 2004-200x -es modell, mert 100 kW-os teljesítményű (kombi).
Sajnos az ablakán van egy kavicsfelverődés, amit most javíttatok, de az érdekesség, hogy a vatera-n láttam Citroen C5 szélvédőt 17 000 Ft-ért! Szinte hihetelenül olcsó, lászólag megbízható eladótól. (Lehet persze, hogy bontott.) Olyan olcsó, hogy lehet meg is veszem.
Baloldalt a lábtérből férsz hozzá. Ehhez először a váltó/kézifék burkolatát érdemes meglazítani (két csavar a hátsó szemetes alatt) és néhány cm-t hátrahúzni.
Utána a bal oldali lábtérből levegőterelő műa. elem kiszerel (1 csavar), majd látsz egy 5*20 cm fekete dobozelőlapot (2 csavar), abból kell kihúzni a pollenszűrőt óvatosan, kézzel segítve....