Valamit félreértünk szerintem. Arról volt szó hogy sebesség és táv kellene. Ahhoz keskenyebb és merevebb hajó kell. Ahhoz hosszabb lesz. Sebesség = hossz. Hossz = tengeri hajó. Nem túrahajó, hanem hosszú hajó. Korzózás ide vagy oda.
Igen, ha lenne gyors 3m-es hajó, nekem az kellene. De nincs. Tudtommal nincs.
Szóval továbbra is bőven 4m felett gondolkodom, mert el akarok jutni valahova, és vissza is egy nap alatt. És a dunán felfelé nagyon nem mindegy mekkora az ellenállás. Szakik szerint legalább egy Tiwok kell nekem vagy még keskenyebb.
Arra, hogy a Dunán korzózz vele, szerintem eleve felesleges tengeri kajak. Drága, lassú és nehéz. Ha ennyire távol ál tőled a többnapos túra lehet, hogy célszerűbb lenne valami könnyebb hajó.
Az egynapos evezés is túra. Mindegy, hogyan nevezed. Ha már viszel magaddal egy kis útravalót meg egy váltás ruhát, az már túra. De ezen felesleges filozofálni. Kajakozz, élvezd, aztán rájössz, merre fejlődsz.
A deckre kötözött csomagoktól nem kell félni. Bár én könnyen beszélek, mert nagy csomagtereim vannak. Amikor nekem már kívűlre kell kötözni a zsákot, akkor a hajó már olyan nehéz, hogy azt már nem befolyásolja egy kis oldalszél.
Különben pedig meglepődnél, ha tudnád, milyen sokan eveznek "expedíció" módban. Csak őket nem látod a Római-partról, mert messzebb mennek.
Ha mindenképp a belső tárolókat akarod használni, akkor ne egy hátizsákba pakolj, hanem oszd szét kisebb pakkokba. Ha kiszállsz a parton rövid időre, az értékeidet magaddal viszed egy kis zsákban, a vizet, kaját, váltás ruhát nyugodtan a hajóban hagyhatod. Tőlem az elmúlt harminc évben semmit se loptak el a hajóból.
Ésszerű csomagolással egyébként komoly háztartást lehet berakni a hajóba. Bár az én esetem szélsőséges, mert az én hajóválasztásomnál az elsődleges szempont a nagy tehertér volt.
Ezzel a merev, műanyag deck boxszal már régóta szemezek, ahol nincs elöl napi tároló ideális lehet telefon, fényképetőgép és más kütyük tárolására a decken.Endru forgalmazza.
Eddig nem éreztem jó megoldásnak, hogy amikor van 1-200l tárolóm akkor még egy tatyót is kötözgessek és áztassak, de végső soron az hogy könnyen magaddal viheted az értékeidet hasznosabbá teszi. Én ugye kiszedegetem a hajóból és az ott tartott üres hátizsákba átpakolom a pár fontosabb dolgot amikor mondjuk kiszállok kajálni Zebegénynél. Így csak leveszed a táskát. Igaz így nekem üresen marad a hajó bendője, mert nyáron 1 napra semmit nem viszek magammal (kamerán, vízen és egy törölközőn kívül). Magyarul a hátizsákom helyett lenne egy vízhatlan másik.
Ezek szerint a rekeszek a több napos túrázóknak vannak, akik elhagyják az autót napokra, azaz nekem nem nagyon kell néznem az űrtatalmat.
Lehet hogy a definicióm is rossz volt, ez inkább "fitness" kajakozás és nem túrázás. Ki tudja? A gyalog túra is túra attól még hogy 1 napos.
Kívánom neked, hogy pár év múlva tényleg jót derülj, ha eszedbe jut ez a mondatod. Én pont az óriási csomagtér miatt szertettem bele ezekbe a kajakokba, és jópár remek helyre vittek el minket. Régen felrakosgattam a gps-trackeket, pár éve felhagytam ezzel, de itt van egy jó példa. Itthon persze, hogy nem nagyon látni többnapos túrázókat. Elvétve akad egy-egy ha sokat túrázol, és az ehhez hasonló fórumok gyűjtőhelyei az ilyen népségnek, de tény, hogy összességében a magyarok nem igazán szeretik a természetjárást. Erről a kérdésről elég összetett véleményem van, a lényeg, hogy nem kötelező követni a rossz példát. Nézd inkább merre jártunk amíg nem babáztunk kajakozás helyett: itt, 21. perctől Fehér tenger
Decktáska kérdése: Én egy Prijon tatyót használok mióta evezek, levenni nem kellett még soha a szél miatt, és belefér egy Canon 7D teleobjektívvel, tokkal, úgy, hogy elő is lehet venni a vízen, mégis védve van.
Ugyanez a cica ott van a kettővel lejjebbi hsz-emben lévő, a Dunán készült fotón is. Előbbi 2021-ben, utóbbi tavaly készült. Szóval igen, kötelező tartozék. :)
Minden nyaraláskor (is) velem van, a kajakon, a vitorláson, az autóban...
Nekem is Decathlonos van semmi gond vele . de egy én is kereket cseréltem . Nem akartam a deckken vinni , úgy terveztem , hogy beteszem az elsőrekeszbe . Háttt. az első rekesz átmérője 24,5 cm a kerék 25 cm ... hát nem fért be ls nem lehet annyit legyalulni belőle mert törik .. úgyhogy most van rajta 20 cm -es kukakerék 2000 ft/db ért...... ( a tengely átmérőjére figyelni kell rendelésnél a kukakeréknél ! )
Simán lehagynak : Igen kipróbáltuk , cserélgettük a hajókat . Számított hogy 61 cm és 4,70 hosszú vagy 57 cm és 510 . De nyilván nem hatalmas a különbség . Majd itt a profik is leírják , de az elején veszel egy stabilabb lassabb kajakot , aztán ha rájössz az ízére és messzebb mész majd cseréled gyorsabbra , nagyobbra jobban pakolhatóra .
A Kornatik és Lastovo ugyan valóban természeti/nemzeti parkok, de azt nem mondanám, hogy hű de szigorúan védik őket. Parkőrségi hajót én még soha nem láttam egyiken sem, vagy legalábbis nem tűnt fel, holott elvben mozognak, a policija pedig ugyan rendszeresen járőröz, de mondjuk a Kornatikat illetően (2020-as infóm szerint) összesen 2-3 hajójuk van arra a nagy területre. A sátraimmal a sziklákon amúgysem vagyok feltűnő, párszáz méteren túlról szabad szemmel nem is látni.
A pár év alatt idáig összesen háromszor volt, hogy odajöttek a hajóval az adott kis sziget parti szikláihoz, ahol épp táboroztam, és megkértek, hogy legkésőbb másnaptól már ne lakjak ott. Emlékszem, első alkalommal még szót fogadtam, a másodiknál másnap amúgy is mentem volna, legutóbb pedig maradtam még egy hetet, hisz előtte egy-két nappal érkeztem, és azalatt a hét alatt aztán színüket sem láttam...
A kajakosok eleve nem is érdeklik őket, nem azokra vannak ráállva. Ha nincs motorod, egyszerűen a radar alatt maradsz, temészetvédelmi terület ide vagy oda.
Tengeren nem úgy kajakozom, mint folyókon, hogy x idő alatt elmegyek a-tól b-ig, hanem az x idő alatt bejárok egy adott területet. Mondjuk körbe Hvart, Korculát, Lastovót durván egy-egy hét alatt (autóval/komppal menve az egyikről a másikra), a Kornati-szigeteket keresztül-kasul két hét alatt, vagy volt hogy másfél hónapon át a Kornatikon voltam (Murternél/Biográdnál kempingben hagyva az autót, és onnan a szigetekre evezve), vagy mondjuk Paxost és Antipaxost (Jón-tenger) egyben, szintén két hét alatt szépen megkerülöm (ott speciel a kis vitorlásommal voltam tavaly, azt addig egy paxosi kikötőben hagytam)...
És ilyenkor gyakori, hogy adott parton vagy pici szigeten több napig is ottvagyok, vagy mondjuk a másfél hónapos Kornati-túra alatt másfél héten át táborozom ugyanazon a kis sziklaszigeten (és onnan az üres kajakkal félnapos csillagtúrákra megyek)...
Egyébként tengeren, kajakos szempontból normál hullámzás esetén és teljesen felmálházva (azaz ideértve mondjuk 50 l ivóvizet és egy dugig kajával tömött 40 literes zsákot is) az utazósebességem nem több 5 km/h-nál. Aztán ahogy fogy a víz és kaja, nyilván úgy lesz ez az érték 6 és 7, de annál aztán már nem több.
Ilyenkor persze gondolatban nekindul az ember, hogy azt a mindenit, de maradjunk a valóságnál. Keresem tovább a hajót az én földhözragadtabb életemhez.
Tudsz mondani pár tengeri tól-ig-ot, amerre jártál így 2 hét alatt? Csak hogy mik a reális távok.
Valóban, én pl. rendszeresen túrázom hazai folyókon és nem hazai tengereken akár több heteket is egyszerre, a cicán túlmenően többek közt kempingasztallal és -székekkel felmálházva, tehát ilyenkor folyamatosan vízen vagy vízközelben vagyok, és mondjuk egy nyárközepi, kéthetes Garam-Duna-túra alatt is max ha egyszer látok hozzám hasonlóan felpakolt kajakost/kajakos párost.
Jól van na! Úgy értettem, hogy ha én evezek vagy bicajozok a dunaparton, elvéteve, de inkább soha nem látok túrázókat, csak 1 napos evezősöket a dunakanyarban. Néha-néha látszik, hogy Esztergomtól jönnek lefelé 2 napot, de felpakolva soha senki. Nyilván nem reprezentatív az én 3-4 hétvégi felmérésem, de akkor ez az arány. Elnézést kérek a komoly hajósoktól! Talán még egyszer én is derülük a saját mondásomon. :-)
Erre a problémára a decktáska megoldás lehet. Az alacsony deckű kajakokban nem igazán fér jól az a kis lábközötti tároló, és sokszor, ha van is, nem sok minden fér bele. A Prijon félében ugyan el lehet tárolni egy kisebb DSLR gépet is, de sokszor csak egy műzli, napszemüveg fér oda.