Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Doki50 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20197
"Amit Gregis mondott (20156), én is pont ezt szerettem volna kérdezni, hogy meg szoktad várni ienkor a motorellenőrzés "lefolyását"? Emiatt pl lehet szerintem. De ez csak egy ötlet. :)"


Természetesen megvárom, ebbőla szempontból már vén róka vagyok.

Hideg motornál például, mindig megvárom a zúgás-kattanást (amíg az AC pumpa dolgozik),így szivatózom-és csak utána indítom a motort.

A Lanosnál pl. több napi állás után akár 2-3-szor is ismételtem, így nem rángatott, és simán indult (nem csak 3 henger).

Üdv.
Előzmény: bago_ (20187)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20196
és a telo?
Előzmény: GregHozta (20195)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20195

Derasnak Made in England. De neki 185/65 R15

Nekem Made in Germany. De 205/55 R16

Előzmény: ilias (20193)
Soldato Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20194
"ez van ráírva, nektek is?"

Igen,és Koblenz,Germany.
Előzmény: neho (20192)
ilias Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20193
Az oldalára van írva. Made in .....
Nekem Germany.
Előzmény: neho (20191)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20192

Tényleg,

 

Megnéztem az 5. ajtó telóit:

Stabilus / lift-o-mat

 

ez van ráírva, nektek is?

 

Ez a sz@r, vagy ez már a jobbik beszállító?

Előzmény: GregHozta (20184)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20191

Aztat a honnan tudom, hogy hol gyártották? Rá van írva, hogy made in makkoshotyka pl?

 

Most komolyan? A Michelin különbséget tesz a gyártásban, mert akkor én is megvizuálom?

Előzmény: GregHozta (20184)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20190

Meg én mondottam aztat vala,

 

szerintem is hangos

Előzmény: ceeee (20182)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20189
4 hengeres soros motor. Szelepeket hallod dolgozni mega hidrotőkéket. :)  
Előzmény: Tettestárs (20181)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20188
Én is bátorkodtam ezt leírni. :) De tényleg zajosak. Főleg a 17-es primacy HP-k és főleg hátul hallani, gondolom ott nem sikerült úgy elszigetelni a kerékjárati ívet. Majd ellenőrzöm a guminyomást is, mert az is ludas lehet a zajkeltésben.
Előzmény: ceeee (20182)
bago_ Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20187
Szia Doki50!

Amit Gregis mondott (20156), én is pont ezt szerettem volna kérdezni, hogy meg szoktad várni ienkor a motorellenőrzés "lefolyását"? Emiatt pl lehet szerintem. De ez csak egy ötlet. :)

szép napot!
Előzmény: Doki50 (20154)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20186
egyébként meg mind1, németországban is a törökök csinálják :))))
Előzmény: ceeee (20185)
ceeee Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20185

Azt honnan lehet tudni, hogy török, vagy német Michelin? Rá van írva valahova?

 

Na, amúgy a yokohamáról nekem is azt mondta egy felhasználó, hogy amikor azt tett fel a Jeepjére, megszűnt a gumizaj

Előzmény: GregHozta (20184)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20184
"Szerintem jók ezek a Michelinek, bár volt aki erre is azt mondta, hogy zajos."
Szerintem is zajos, pedig nekem a német Michelin van. Hallottam, van akinek Török és van akinek Angol jutott.
A téli Kléberem nem volt hangosabb, ennél a nyárinál. Viszont a régi Yokohamámnak a hangját nem lehetett hallani.
Tettestárs Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20183
:-))) Mostmár meg se szólalok!!!!!
Előzmény: ceeee (20182)
ceeee Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20182
--Michelinek, bár volt aki erre is azt mondta, hogy zajos. --

:-DD Én voltam.. de azt is hozzátéve, hogy az általánosan alacsony beltéri zajszint miatt az ember csak a gumisurrogást hallja 100km/h -ig, mert se motor, se szélzaj..!
Előzmény: Tettestárs (20181)
Tettestárs Creative Commons License 2008.04.06 -1 0 20181
Jó, bocsi igazad van!Rólad megfeledkeztem! Egyébként valószínűleg az van, amit te is említettél, hogy tévesen nevezem én is kopogásnak a dolgot, de jobb kifejezést nem találtam! Egyébként szuper a gép, megy mint a rakéta, úgyhogy nagy "gond" nem lehet. Valószínű, hogy a vájt fülem az oka! Általában OMV-t kap, az meg nem hiszem, hogy rossz lenne. Igazából amit én tapasztalok, az alapjáraton hallatszik ki valami pici kopogásszerű, de csak ha odafigyelek. A dízeles kerregésről szó sincs! Egyébként menet közben csendes, pláne a nyári gumikkal. Szerintem jók ezek a Michelinek, bár volt aki erre is azt mondta, hogy zajos.
Előzmény: ceeee (20173)
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20180
Műszeresen is? -:))

Jocó
Előzmény: -+Seth+- (20179)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20179
Kopogásos égés ki lett elemezve rendesen. :))
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20178
Így van, ahogy mondod: van kopogás korlátozása. Én rákapcsolnám egy szkennerre és ellenőrízném az értékeket. Ha a rosszbenzin miatt van, akkor az értékek közt azonnal látotd a késleltelett gyújtást, amit hengerenként ellenőriz a vezérlő.
Jocó
Előzmény: ceeee (20175)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20177

A vezérműlánc egy dolog, de azért mert láncos nem kellene dieselesen kerregnie. Max. annyi, hogy a vezérműlánc miatt másabb a hangja a motornak mint egy vezérműszíjasnak, a lánc járásából adódóan. Ha ezt kombinálom hideg motor esetén egy hidrotőke csattogással akkor a laikus könnyen gondolhat kopogásos égésre. Ha erre akartál utalni akkor igazad van.

 

Viszont ha megnyúlt a vezérműlánc vagy nem feszít eléggé a feszítő akkor jön a kopogásos éges (diesel szerű kerregés) ami ugye nem barátja a benzines motornak (sem).

 

 

Előzmény: ceeee (20175)
ceeee Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20176
És igazad van, a kopogás nem azonos a "zajos" motorral, csak többen ezt ezzel a szóval írják le, így aztán ez kissé zavaró.
Előzmény: -+Seth+- (20174)
ceeee Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20175

Szerintem ez nem is kérdés, persze, hogy van, minden mai autóban van kopogásérzékelő, különben emelkedőn csörögne, mint a trabant!

 

Én pedig nem 98-ast tankolok, hanem a v povert, és határozottan csendesebb tőle a motor.
Szerintem a hidegen "kerregés" pedig valóban sajátja a ceed benzinesnek, hiszen láncos..
persze, elképzelhető rendellenesen hangos kerregés is, azt szervízben kell megnézetni.

Előzmény: -+Seth+- (20174)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20174

Ha van a Ceed-ben kopogás érzékelő akkor nem kopoghat. az ugyanis figyeli a kopogást és küldi a jelet a motorvezérlőnek ami állítja az előgyújtás mértékét. Ha nincs benne ilyen és rossz minőségű a benzin tehát égéshibák lépnek fel akkor vagy kopog (a fokozott igénybevétel miatt) vagy erőtlen lesz a kocsi. Elvileg az oktánszám növelésnek semmilyen hatása sincs a kopogásra ha a motorvezérlő nem képes felismerni a megemelt oktánszámot. Mivel 95-ös üzemanyag az előírás benzines esetén ezért csodálkoznék ha bármit is tudna kezdeni egy 98-as üzemanyaggal. Inkább pszichológiai okai vannak annak ha valaki 98-ast tankol és azt érzi jobban megy tőle a kocsi. Viszont az előírtnál kisebb oktánszám okozhat kopogást, meg az is ha valami miatt túl nagy az előgyújtás meg az is ha nem megfelelő a benzin-levegő arány.

 

Ha tartósan fennáll a kopogásos jelenség akkor érdemes ellenőríztetni a befecskendező szelepeket illetve a vezérlést (vezető, feszítő görgő, vezérműszíj).  Persze nemtom, hogy milyen a benzines ceed vezérlése van e benne pl. feszítő patron. Ugyanis azzal is lehet gond.

 

Sokan összekeverik a kopogást a hidrotőkék csattogásával. Míg előbbi nem normális jelenség úgy utóbbi az, hideg motor esetén. Ugyanis míg nem épül fel a kellő kenés a motorban addig bizony azok a szerencsétlen hidrotőkék kénytelenek olaj nélkül dolgozni.

 

Szóval benzines motor esetén a dieseles kerregés (kopogás) hideg motornál is hibára utal. Bár lehet a ceed benzines motorok hidegen hangosak, ami nem feltétlenül kopogás, lehet csak a motorra jellemző hang. Hallani kellene. Meg hát ezek nem V motorok sima, egyenletes járással.

 

az tuti, hogy ha kopogásos égés van akkor az nem normális, bármilyen szerelő bármit is állít. vagy a kocsival van gond vagy az üzemanyaggal, esetleg mindenkettővel. Ráadásul a kopogásos égés kinyírja motort.

Előzmény: Tettestárs (20172)
ceeee Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20173
Például én ugyanezt a te felvetésedre is reagáltam:

(19868) h.sz.
Előzmény: Tettestárs (20172)
Tettestárs Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20172
No akkor csak tapasztalta más is az általam felvetetteket a kopogással kapcsolatban! Csak furcsa, hogy korábban nem reagált senki. Szerintem egyébként -legalább is nálam- összefügg a dolog az autó megszokásával. Ahogy használja az ember úgy idomul hozzá a füle, azt is meghallja, amit korábban nem. Ezért is tűnik hangosabbnak!

Más!
Olvastátok? Megcsináltuk!!! Az A2-nél a Cee'd lett az év tesztautója!!!
ilias Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20171
Egy kis dél-balkáni mentalitással tartalmasabb és hosszabb az élet.
Előzmény: Brian63 (20165)
ilias Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20170
A Cee'd a tucatautó kategóriába tartozik. A Land Cruiser nem. Nem hiszem, hogy a Yarisok és a Corollák limitált mennyiségben jönnének.
Előzmény: Brian63 (20160)
Sanja28 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20169
A spurit én is használom, de nem változott. Ráadásul egyre erősebbnek érzem.
Előzmény: ceeee (20168)
ceeee Creative Commons License 2008.04.05 0 0 20168
Ráadásul olyan 2800 és 3000 fordulat között erősebb vibrációt érzek.


Na, érdekes, nálam ugyanez volt  , de mióta a jobbik 95-öt tankolom, és spurit is használok, teljesen megszünt!
Előzmény: Sanja28 (20166)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!