Biztos ilyeneket írnak, egy viszont tény, hogy nekem a téli Nokian wr után igen zajos. Persze ebben benne van az egyébként csendes motor is, de akkor is.
A felső-közép- és felső-kategóriás autók kedvelt első szerelésű abroncsa. A nagy sebesség melletti kiváló menettulajdonságok és a kényelem egyedülálló egyensúlyát rejti magában. Rendkivül csendes futású abroncs, mely kiemelkedő tulajdonságokkal rendelkezik nedves útburkolaton is.
:-/
Az ördög tudja ezek után miért, mit, mikor, hallunk hangosnak.. Ha most lenne zsém, ..hát nem tudnám eldönteni milyen gumit vegyek, ha a zajszint az egyik fő szempont..
"A Dacia eredetileg Renault volt... sőt, a franciák tanították be a román munkásokat... a minősége mégsem érte el afranciaváltozatét."
Na igen, csak a Daciat soha nem árulták Renault-ként.
a Michelin, meg akárhol gyártják, Michelin. Én el nem tudom képzelni, hogy a gyártástechnológia nem zárt, vagyis országspecifikusan lehet rosszabb, vagy jobb..
Azért a guminál sem mindegy, mekkora a szilkát tartalma, stb.... van egy előírás, azt pedig, hogy mennyire térnek el tőle, max. egy ellenőrzéssel lehet kimutatni... Megint csak az autókra tudok visszatérni... A Dacia eredetileg Renault volt... sőt, a franciák tanították be a román munkásokat... a minősége mégsem érte el a francia változatét.
De nem is akarok belefolyni a témába... tény, hogy a gyári Michelin hangos, és nem a legjobb minőségű gumi. De ezt az ADAC tesztje is bizonyítja ADAC teszt
bocs, hogy belepofi, de a totalcaron olvastam, hogy benzines autónál indifferens, hogy megvárod-e a kontroll-lámpák kialvását vagy sem. magyarul semmi értelme. na, meg is találtam:
Kedves Autódoki!
Az lenne a kérdésem hogy amikor beinditom az autót akkor várjam meg hogy eltűnnek a visszajelző fények vagy nem? Pro: elvileg igen, mert akkor tuti ha elalszik a check engine lámpa, feltölt szépen a benzinpumpa, airbag lámpa elalszik etc. Kontra: nem, mert a gyujtással betölt az összes elektronikus kütyü; rádió, navigáció, ülésfűtés, klima.... és csak utána indul be a motor, igy jól megterhelten...
Köszönöm:
Dávid
Kedves Dávid!
Általánosságban elmondhatjuk, hogy azon dolgoknak, amik igényelnek egy-két másodperc szünetet, van egy olyan védelme (starter interlock), ami nem engedélyezi a motor hamarabbi indítását. Ezt egyes autóknál meg is lehet figyelni, hogy hiába az azonnali kulcselfordítás, az indítómotor csak 1-2 gondolattal később kezd tekerni.
További védelem, hogy azok a fogyasztók, amelyek nagyobb áramot vesznek fel (komfort elektronikai berendezések, esetleg lámpa), indítózáskor lekapcsolódnak, ezt is egy elektronika vezérli a legtöbb (modern) autóban. Ha egyik sincs, tehát nem is kapcsolja le a fogyasztókat, nem is késlelteti az indítást semmi, akkor nyugodtan lehet indítani. Arra azért figyeltek a gyártók, hogy egy-egy hirtelen indításnál ne írja tele a tárolót hibakódokkal, illetve nehogy az legyen, hogy az indítómotornak nem jut elég áram akkor indítani, ha be van kapcsolva több fogyasztó.
Most viccelsz? Ugye a guminál számít a keverék összetétele, meg a mintázat és ennyi! Egy autó azért ennél kicsit összetettebb! Félreértés ne essék én nem istenítem a michelint! Van akinek ez jön be, van akinek az. Egy kollégám pl. szidja a bridgestone-t is!
Jó, hát egy autó többezer összeszerelési ponttal, más tészta, ott valóban megesik, hogy egy nem japánban összerakott toyota problémásabb ,nade egy guminál, ahol viszonylag egyszerű a gyártástechnológia, és azonos a kész futófelület, miben térhet el az országonkénti gyártás minősége?
Nem gondolod, hogy tök mindegy, hol gyártják? A gyártástechnológia ugyan az, bárhol készítik! Egyébként a tesztek szerint is egyik legcsendesebb a Michelin. No meg ugye az egyéb tulajdonságok sem mellékesek.
"Amit Gregis mondott (20156), én is pont ezt szerettem volna kérdezni, hogy meg szoktad várni ienkor a motorellenőrzés "lefolyását"? Emiatt pl lehet szerintem. De ez csak egy ötlet. :)"
Természetesen megvárom, ebbőla szempontból már vén róka vagyok.
Hideg motornál például, mindig megvárom a zúgás-kattanást (amíg az AC pumpa dolgozik),így szivatózom-és csak utána indítom a motort.
A Lanosnál pl. több napi állás után akár 2-3-szor is ismételtem, így nem rángatott, és simán indult (nem csak 3 henger).
Én is bátorkodtam ezt leírni. :) De tényleg zajosak. Főleg a 17-es primacy HP-k és főleg hátul hallani, gondolom ott nem sikerült úgy elszigetelni a kerékjárati ívet. Majd ellenőrzöm a guminyomást is, mert az is ludas lehet a zajkeltésben.
Amit Gregis mondott (20156), én is pont ezt szerettem volna kérdezni, hogy meg szoktad várni ienkor a motorellenőrzés "lefolyását"? Emiatt pl lehet szerintem. De ez csak egy ötlet. :)
"Szerintem jók ezek a Michelinek, bár volt aki erre is azt mondta, hogy zajos." Szerintem is zajos, pedig nekem a német Michelin van. Hallottam, van akinek Török és van akinek Angol jutott. A téli Kléberem nem volt hangosabb, ennél a nyárinál. Viszont a régi Yokohamámnak a hangját nem lehetett hallani.
--Michelinek, bár volt aki erre is azt mondta, hogy zajos. --
:-DD Én voltam.. de azt is hozzátéve, hogy az általánosan alacsony beltéri zajszint miatt az ember csak a gumisurrogást hallja 100km/h -ig, mert se motor, se szélzaj..!