Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tettestárs Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20213
Biztosan zajos, ha már ennyien állítjátok!Nekem a téli után /Dunlop SP Wintersport/ csendesnek tűnik. Azért ez is milyen érdekes- az A2-ben most van egy cikk a nyárigumikról. Ott azt írja az újságíró, mérések bizonyították, hogy csak egy kínai gumi felelt meg az EU által ajánlásként elfogadott zajkibocsájtási normáknak, miközben emberi füllel hallgatva kifejezetten hangosnak tűnt.
Előzmény: neho (20211)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20212
"bocs, hogy belepofi, de a totalcaron olvastam, hogy benzines autónál indifferens, hogy megvárod-e a kontroll-lámpák kialvását vagy sem. magyarul semmi értelme."

Ez a Totalcar véleménye, és nem jelenti, hogy szentírás!

Az én tapasztalatom, télen a Lanosnál, nagy hidegben: ha rögtön indítóztam, akkor sokszor rángatva, néha csak 3 hengerrel indult be a motor.

Többszöri gyújtás rátevéssel gyakorlatilag szivatóztam, és pöccre indult.
Előzmény: technoid22 (20206)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20211
Igen,

Biztos ilyeneket írnak, egy viszont tény, hogy nekem a téli Nokian wr után igen zajos. Persze ebben benne van az egyébként csendes motor is, de akkor is.
Előzmény: Tettestárs (20201)
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20210
Nekem 195/65 R15 ENERGY (Olasz gyártmány) van a kocsin és én is zajosnak találom.
Jocó
Előzmény: ceeee (20208)
ceeee Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20209

Pedig éppen a Michelin Primacy-t hirdetik így:

 

 

A felső-közép- és felső-kategóriás autók kedvelt első szerelésű abroncsa. A nagy sebesség melletti kiváló menettulajdonságok és a kényelem egyedülálló egyensúlyát rejti magában. Rendkivül csendes futású abroncs, mely kiemelkedő tulajdonságokkal rendelkezik nedves útburkolaton is.

 

:-/

 

Az ördög tudja ezek után miért, mit, mikor, hallunk hangosnak..
Ha most lenne zsém, ..hát nem tudnám eldönteni milyen gumit vegyek, ha a zajszint az egyik fő szempont..

Előzmény: -+Seth+- (20188)
ceeee Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20208

"A Dacia eredetileg Renault volt... sőt, a franciák tanították be a román munkásokat... a minősége mégsem érte el a francia változatét."

Na igen, csak a Daciat soha nem árulták Renault-ként.

a Michelin, meg akárhol gyártják, Michelin. Én el nem tudom képzelni, hogy a gyártástechnológia nem zárt, vagyis országspecifikusan lehet rosszabb, vagy jobb..

 

De egy a lényeg, szerintem is hangoska.. ;)

Előzmény: GregHozta (20207)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20207
Azért a guminál sem mindegy, mekkora a szilkát tartalma, stb.... van egy előírás, azt pedig, hogy mennyire térnek el tőle, max. egy ellenőrzéssel lehet kimutatni...
Megint csak az autókra tudok visszatérni... A Dacia eredetileg Renault volt... sőt, a franciák tanították be a román munkásokat... a minősége mégsem érte el a francia változatét.

De nem is akarok belefolyni a témába... tény, hogy a gyári Michelin hangos, és nem a legjobb minőségű gumi.
De ezt az ADAC tesztje is bizonyítja
ADAC teszt
Előzmény: ceeee (20204)
technoid22 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20206
bocs, hogy belepofi, de a totalcaron olvastam, hogy benzines autónál indifferens, hogy megvárod-e a kontroll-lámpák kialvását vagy sem. magyarul semmi értelme.
na, meg is találtam:



Kedves Autódoki!

Az lenne a kérdésem hogy amikor beinditom az autót akkor várjam meg hogy eltűnnek a visszajelző fények vagy nem?
Pro: elvileg igen, mert akkor tuti ha elalszik a check engine lámpa, feltölt szépen a benzinpumpa, airbag lámpa elalszik etc.
Kontra: nem, mert a gyujtással betölt az összes elektronikus kütyü; rádió, navigáció, ülésfűtés, klima.... és csak utána indul be a motor, igy jól megterhelten...

Köszönöm:

Dávid

Kedves Dávid!

Általánosságban elmondhatjuk, hogy azon dolgoknak, amik igényelnek egy-két másodperc szünetet, van egy olyan védelme (starter interlock), ami nem engedélyezi a motor hamarabbi indítását. Ezt egyes autóknál meg is lehet figyelni, hogy hiába az azonnali kulcselfordítás, az indítómotor csak 1-2 gondolattal később kezd tekerni.

További védelem, hogy azok a fogyasztók, amelyek nagyobb áramot vesznek fel (komfort elektronikai berendezések, esetleg lámpa), indítózáskor lekapcsolódnak, ezt is egy elektronika vezérli a legtöbb (modern) autóban. Ha egyik sincs, tehát nem is kapcsolja le a fogyasztókat, nem is késlelteti az indítást semmi, akkor nyugodtan lehet indítani. Arra azért figyeltek a gyártók, hogy egy-egy hirtelen indításnál ne írja tele a tárolót hibakódokkal, illetve nehogy az legyen, hogy az indítómotornak nem jut elég áram akkor indítani, ha be van kapcsolva több fogyasztó.

Üdvözlettel:

Autódoki
Előzmény: Doki50 (20197)
Tettestárs Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20205
Most viccelsz? Ugye a guminál számít a keverék összetétele, meg a mintázat és ennyi! Egy autó azért ennél kicsit összetettebb! Félreértés ne essék én nem istenítem a michelint! Van akinek ez jön be, van akinek az. Egy kollégám pl. szidja a bridgestone-t is!
ceeee Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20204
Jó, hát egy autó többezer összeszerelési ponttal, más tészta, ott valóban megesik, hogy egy nem japánban összerakott toyota problémásabb  ,nade egy guminál, ahol viszonylag egyszerű a gyártástechnológia, és azonos a kész futófelület, miben térhet el az országonkénti gyártás minősége?
Előzmény: GregHozta (20202)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20203
Nem tudom, mert nekem nem cserélték... de majd megnézem Derasnak milyet raktak bele...
Előzmény: neho (20200)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20202
Szerintem nem mindegy, hol gyártják... pl. OFF angol, vagy japán Toyota...
...de még sorolhatnám...

Mellesleg a Michelin az árán kívűl, nem nagyon emelkedik ki a tucatgumik közül... :x
Előzmény: Tettestárs (20201)
Tettestárs Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20201
Nem gondolod, hogy tök mindegy, hol gyártják? A gyártástechnológia ugyan az, bárhol készítik! Egyébként a tesztek szerint is egyik legcsendesebb a Michelin. No meg ugye az egyéb tulajdonságok sem mellékesek.
Előzmény: GregHozta (20184)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20200
Akkor ez a jó, vagy nektek is ezel volt problémátok?
Előzmény: GregHozta (20199)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20199

STABILUS - Germany

Előzmény: neho (20196)
Tufaaa Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20198
Sziasztok!

Jött fehér helyzetjelző LED, úgyhogy akit érdekel, mail-em publikus :)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20197
"Amit Gregis mondott (20156), én is pont ezt szerettem volna kérdezni, hogy meg szoktad várni ienkor a motorellenőrzés "lefolyását"? Emiatt pl lehet szerintem. De ez csak egy ötlet. :)"


Természetesen megvárom, ebbőla szempontból már vén róka vagyok.

Hideg motornál például, mindig megvárom a zúgás-kattanást (amíg az AC pumpa dolgozik),így szivatózom-és csak utána indítom a motort.

A Lanosnál pl. több napi állás után akár 2-3-szor is ismételtem, így nem rángatott, és simán indult (nem csak 3 henger).

Üdv.
Előzmény: bago_ (20187)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20196
és a telo?
Előzmény: GregHozta (20195)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20195

Derasnak Made in England. De neki 185/65 R15

Nekem Made in Germany. De 205/55 R16

Előzmény: ilias (20193)
Soldato Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20194
"ez van ráírva, nektek is?"

Igen,és Koblenz,Germany.
Előzmény: neho (20192)
ilias Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20193
Az oldalára van írva. Made in .....
Nekem Germany.
Előzmény: neho (20191)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20192

Tényleg,

 

Megnéztem az 5. ajtó telóit:

Stabilus / lift-o-mat

 

ez van ráírva, nektek is?

 

Ez a sz@r, vagy ez már a jobbik beszállító?

Előzmény: GregHozta (20184)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20191

Aztat a honnan tudom, hogy hol gyártották? Rá van írva, hogy made in makkoshotyka pl?

 

Most komolyan? A Michelin különbséget tesz a gyártásban, mert akkor én is megvizuálom?

Előzmény: GregHozta (20184)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20190

Meg én mondottam aztat vala,

 

szerintem is hangos

Előzmény: ceeee (20182)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20189
4 hengeres soros motor. Szelepeket hallod dolgozni mega hidrotőkéket. :)  
Előzmény: Tettestárs (20181)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20188
Én is bátorkodtam ezt leírni. :) De tényleg zajosak. Főleg a 17-es primacy HP-k és főleg hátul hallani, gondolom ott nem sikerült úgy elszigetelni a kerékjárati ívet. Majd ellenőrzöm a guminyomást is, mert az is ludas lehet a zajkeltésben.
Előzmény: ceeee (20182)
bago_ Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20187
Szia Doki50!

Amit Gregis mondott (20156), én is pont ezt szerettem volna kérdezni, hogy meg szoktad várni ienkor a motorellenőrzés "lefolyását"? Emiatt pl lehet szerintem. De ez csak egy ötlet. :)

szép napot!
Előzmény: Doki50 (20154)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20186
egyébként meg mind1, németországban is a törökök csinálják :))))
Előzmény: ceeee (20185)
ceeee Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20185

Azt honnan lehet tudni, hogy török, vagy német Michelin? Rá van írva valahova?

 

Na, amúgy a yokohamáról nekem is azt mondta egy felhasználó, hogy amikor azt tett fel a Jeepjére, megszűnt a gumizaj

Előzmény: GregHozta (20184)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.06 0 0 20184
"Szerintem jók ezek a Michelinek, bár volt aki erre is azt mondta, hogy zajos."
Szerintem is zajos, pedig nekem a német Michelin van. Hallottam, van akinek Török és van akinek Angol jutott.
A téli Kléberem nem volt hangosabb, ennél a nyárinál. Viszont a régi Yokohamámnak a hangját nem lehetett hallani.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!