Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

atiTDI Creative Commons License 2013.01.24 0 0 12560

Köszönöm a reklámot, de csak 4500.-ért adom a gyári gyertyát, és 23000.-ért a vezérlőt.:))

Előzmény: BMWE90320d (12559)
BMWE90320d Creative Commons License 2013.01.24 0 0 12559

Szia!

 

Az évi 15e km-t nem gyötört autód is elromolhat , valójában tipushiba.

Amikor kezdő BMW-s voltam én is próbálkoztam régi bevált szakikkal  de ezt az autót nem kell méregetni , meg lehet , hogy a vezérlő elektronikád fogod megbolondítani.

 

Lényeg:

Olyan szaki kell akinek van BMW gyári diagnosztikai szoftvere , rádugja 5e Ft ért ( BMW 8 eFT) ,

A program megmondja , mely gyertyák rosszak  darabja kb 7e Ft ( ATITDI - nél megveszed) kicseréled.

 

Ha régóta nem megy akkor lehet , hogy rosz az izzítást vezérlő  az kb 35e Ft.

 

Fontos kicserélned , mert az izzítás hideg motornál is folyamatosan megy , amely jótékony a motornak valamint fogyasztásnak.

Ha szakinál leszel nézesd meg a vizhőfokot is , amely nem ad hibakódot soha , viszont veszélyes ha nem megy fel 85 fok ra.

 

Úgy emlékszem , a 2.0d 163Le - nél is le kell venni a szívósort , ha folyamatosan bontogatni akarsz szerintem többe kerül mint a kiolvasás.

 

Üdv:

 

 

 

 

Előzmény: aldato (12558)
aldato Creative Commons License 2013.01.24 0 0 12558

Kedves Fórumtársak!

Elkellne egy kis segitség!Tud valaki Veszprém környékén olyan szakit aki konyit is valamit az e90 motrjához,és nem csillagász??A jelenség a következő.Az auto 320d 163le,2006 évvégi!Garantált 96000km-rel!Soha nem volt hajva,gyötörve,se melegen,se hidegen!Kérdés:mikor kell izzitania,hány fok alatt?Egy gramm olajat sem eszik,mégis -5alatt nehezen indul!Pontosan merre van az izzitógyertya,és hogy tudom esetleg én is megnézni,jók-e?Melyik hőérzékelöről kell lehuzni a vezetéket,hogy izzitson méréshez?Mennyi az áramfelvétele a normálisan müködő izzitógyertyának A-ban?Elöre is köszönöm a megtisztelő segitő szándékot!

Nick_X14XE Creative Commons License 2013.01.23 0 0 12557

Az autoalkatresz.hu-t is érdemes megpróbálni, néhányszor bevált vevőként is eladóként is.

Előzmény: 123Astra (12556)
123Astra Creative Commons License 2013.01.23 0 0 12556

köszi. a bmwfanatics-ra felraktam meg az aprod-ra is. lehet még valahová fel kéne.. nemtom.

Előzmény: BMW E90 (12555)
BMW E90 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 12555

szerinted tedd fel több oldalra pl autóalkatrész,bmwés oldalak ha még nem tetted fel :)

Előzmény: 123Astra (12554)
123Astra Creative Commons License 2013.01.22 0 0 12554

Sziasztok!

továbbra is eladó egy db BMW E90/E91 adaptív Bi-Xenon kanyarkövetős fényszóró eladó ár alatt , csak 43.000 ft.
Cikkszám: 63.11-7161672 

tel: 0630/269-négy-305

Dúrmoller2 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 12553

Már meg is van! Kösz.

Előzmény: Nick_X14XE (12552)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.01.18 0 0 12552

"bmw acm controller pinout"

keresőszavakkal próbálkozz, sztm az első találat (egy PDF) teljesen jó neked.

Előzmény: Dúrmoller2 (12547)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.01.18 0 0 12551

Azt vágom, azt próbáltam csak hangsúlyozni, hogy az ACM esetében speciális a kontroller kezelése, ugyanis leválasztja és újragenerálja a kontroller CAN adatforgalmát.
Tehát a CON által generált információk nem az eredeti rendeltetési helyükre jutnak el, hanem az ACM-be.
És ő saját hatáskörben dönt arról, hogy továbbengedi-e az infókat, vagy felhasználja saját céljaira (attől függően hogy az orig vagy az ACM menüje aktív éppen).

Előzmény: Steeef (12549)
Steeef Creative Commons License 2013.01.18 0 0 12550

Más a nyugalmi áramfogyasztás és az ébresztések száma.Ezt az energia menedzsmentből szépen ki lehet olvasni,külön tárolja,kiolvasható DIS 57-tel is.

 

üdv Steeef

Előzmény: Dúrmoller2 (12545)
Steeef Creative Commons License 2013.01.18 0 0 12549

Szia! A karosszérián az összes modul rajta lóg a CAN-en a CON-nak nincs lülön CAN hálózata.Az utólagosan beépített ACM modul is valószínűleg.

Előzmény: Nick_X14XE (12546)
Ibiszkusz Creative Commons License 2013.01.18 0 0 12548

Az elektornikát eladod róla?

Előzmény: Attila0123 (12527)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 12547

Kösz, ez tényleg valószínű, meg fogom nézni. (Ha jobb idő lesz. Addig marad a folytonos használat, a töltögetés. Vagy dacolva a hideggel szedjem ki az ACM-t? De akkor meg pont a feszültségt nem látom!)

Ez lehet oka annak, hogy nagy az áramfelvétele valamiknek? Valószínűleg csak kicsit rossz valami, mert minden normálisan működik. Az ACM kap tápot levett gyujtásnál is? Hol lehet megtalálni az ACM hivatalos bekötését?

 

Előzmény: Nick_X14XE (12546)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.01.18 0 0 12546

Az ACM rajta lóg az iDrive kontroller CAN-jén is, lehet azzal van a bibi.

Előzmény: Dúrmoller2 (12545)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 12545

"Van valami utólagos beépítés az autóban a K-CAN-en?"

Minden bizonnyal. 
A BMW Performance kijelzős kormány - gondolom - erről a CAN buszról kapja az infot.
Ezen kívül valószínű, hogy az ACM (Accessory Controll Modul) is onnan kapja az infot.
Tán még a kamerák átkapcsolója is gondolom onnan kapja.
Sajnos ezeket az itthoni szerviz szerelte be és lehet, hogy nem a legszebben.

 

"Mi az a camera splitter? Képvágó?"

Szerintem inkább "egyesítő", tippem szerint az vált az első és a hátsó kamera között. Persze az is lehet, hogy rosszul értettem amit a pasas mondott, mindenesetre valami kamerákkal kapcsolatos izé, amit kimértek, mint nagy nyugalmi áram fogyasztót és ennek cseréjével gondolták orvosolni az állandó akku lemerülést.
Akkor még garanciális volt az autó, nem az én költségemre cserélték, így nem tiltakoztam. Csak épp nem javult meg tőle.

 

"Valami ébreszti az autót szerintem. Minden modul képes erre ami rajta lóg a CAN hálózaton."

Ha (esetleg felesleges) ébresztéskor nagy a fogyasztás, azt is bejelzi, mint túl nagy closed-circuit fogyasztást? Vagy a "túl nagy closed-circuit fogyasztás" az az, amikor alvó állapotban túl nagy a fogyasztás.

Azt írják, hogy a JBE feljegyzi az ébresztéseket. És valóban, ki lehet olvasni belőle az ébresztéseket. Azt is írják, hogy három modul az, ami normális esetben ébreszt. (CAS, FRM, IBS?) Ami érdekes, hogy én láttam mindenféle ébresztést, pl. a CON ébresztését! A legérdekesebb persze az volt, amikor azt mondta a JBE, hogy "unknonw modul" ébresztette. (Persze lehet, hogy azért mondott ilyet, mert én régi DIS V57-tel olvastam ki és az nem tud még mindent.) Ha hazajövök síelésből, majd újra kiolvasom. (Addig meg nagyon vigyázok, hogy naponta használjam.)

 

 

BMWE90320d Creative Commons License 2013.01.17 0 0 12544

A MAGISZ-BAN van egy pár 3-as coupé , használtan is. AZokat tesztkörre el tudod vinni.

Nem nagyon hiszem , hogy Debrecenben tudsz 3-as coupét bérelni.

 

Szia

Előzmény: pasztor.laszlo (12542)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.17 0 0 12543

Tudhaja, de nem is ez volt a lényeg, hanem, hogy létezik ilyen funció és nem véletlenül, mert van fizikai alapja, ami miatt értelmet nyert a műszaki megvalósítése.

Ezek szerint az erősebb kivitelek sajátja. :)

Előzmény: atiTDI (12535)
pasztor.laszlo Creative Commons License 2013.01.17 0 0 12542

Egy kicsit "offtopic", de: tudtok Debrecenben BMW-kölcsönzőt? Szeretném kipróbálni a 3-as coupét, és szerintem ez lenne rá az egyetlen lehetőség.

(Tesztvezetésre nem mennék, mert újat úgysem tudok venni.)

Steeef Creative Commons License 2013.01.16 0 0 12541

Szia! Van valami utólagos beépítés az autóban a K-CAN-en? Mi az a camera splitter? Képvágó? Valami ébreszti az autót szerintem. Minden modul képes erre ami rajta lóg a CAN hálózaton.

 

üdv Steeef

Előzmény: Dúrmoller2 (12540)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2013.01.16 0 0 12540

Tud valamelyikőtök (jó tanáccsal) segíteni?

 

Az autóm (2010 325i) egyre rosszabbul alszik. :-(

Most már ott tart, hogy majd minden állás után az "Increased battery discharge" felirattal indít. (A hátsóablakfűtés nem működik, gondolom takarékosságból, ami ilyen időben nem kevéssé zavaró.) Álló helyzetben 10 perc rádióhallgatás után lekapcsol azzal, hogy folytán a villany. Amikor jár a motor, tölt rendesen, 14,8V-tal. (AGM akku van benne.)  Álló helyzetben viszont pár nap alatt teljesen le tudja meríteni az akkut, ami nagyon zavaró, mert ki szeret úgy indulni hétfő reggelente, hogy bebikázza az autóját?

 

A szerviz szerint a "camera splitter" modul volt a hibás, kicserélték és azóta rosszabb.

(Ja, még egy érdekesség, aminek lehet, hogy köze van ehhez! Most már menet közben  is lehet tévét nézni! Régen, ha elindultam, lekapcsolta a műsort az én biztonságom érdekében, de egy hónapja vettem észre, hogy most már nem. Próbálgattam többször is, tényleg lehet tévézni menet közben.)

 

Diaggal belenézve annyit láttam, hogy sokszor állás közben 200mA...1000mA között van az áramfelvétel. (<80mA lenne a normális, 80-200mA, 200-1000mA és >1000mA kategóriába sorolja a túlfogyasztásokat.) A JBE-ből kiolvasva az ébresztéseket, elég fura események látszanak, mert nem csak a CAS ébreszt, hanem elég sokszor "unknown" az ébresztés forrása, sőt olyan is van, hogy a "CON" vagyis az iDrive ébreszti az autót. A bezárt autót?? Ja igen! A CAN diagnosztikát elindítva azt mondja, hogy a "CON"-nál "terminál hiba" van.

Találkozott már valaki hasonlóval, van valakinek valami tippje, mi lehet a gond?

(Lehet, hogy annyi az egész, hogy a CON-nál leszakadt a lezáró ellenállás?)

 

BMWE90320d Creative Commons License 2013.01.16 0 0 12539

A 325d  hasonló , de ez leginkább akkor figyelhető meg , ha bal vagy jobb oldalt havon mégy és ráfékezel.

Előzmény: airmax90 (12538)
airmax90 Creative Commons License 2013.01.16 0 0 12538

Üdv. Szerintem is tudja minden 6 hengeres E9x is, az enyém 25i és van ilyen benne a leírás szerint.

Előzmény: Törölt nick (12534)
ch3ck Creative Commons License 2013.01.16 0 0 12537

Mindenesetre érdekes a dolog. Nekem a jelenség jellegéből az esett le, hogy a felkeményedő (és fokozatosan felpuhuló) fékkel próbálja az autó elkerülni a csúszós úton történő túlfékezést. Kellő erővel nyomra képes vagyok blokkolásig fékezni (megy is az ABS). Normál - tehát ide értve a sima vizes ill. száraz utat - viszonyok között a jelenség nem észlelhető semmilyen formában, a fék a megszokott módon kiválóan működik, harap.

Előzmény: Törölt nick (12534)
ch3ck Creative Commons License 2013.01.16 0 0 12536

Nem, teljesen eltérő a jelenség az ABS működésénél tapasztaltótól (nics rezgés és semmilyen hang).

Előzmény: Busz-Travel (12530)
atiTDI Creative Commons License 2013.01.16 0 0 12535

Sztem ezt az e90 is tudja, de lehet csak nagyobb motorral. Nekem úgy rémlik, hogy a 35i-m tud ilyet...

Előzmény: Törölt nick (12534)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.16 0 0 12534

A szennyeződés mindig csökkenti a fékhatást. Annak letisztítésa nem azonnali a pedál lenyomásával. A pillanatok alatti letisztítás is a kerék legalább 2 körbeforgását jelenti, ami közel 4m megtett utat jelent.  Leírva nem is olyan kevés, ennyin sokminden múlhat.

Illetve ne feledd, hogy a fékeknek van egy üzemi hőmérsékletük, amíg azt nem érik el addig nem kapod meg a maximális fékhatást. A hidegben álló kocsi tárcsáján a pára lecsapódás is szennyeződésnek illetve nedvességnek számít, amit le kell szárítani a féknek.

Felsőbb kategóriás autókon pl 5-ös bmw ezzel olyan szinten foglalkoznak, hogy esőben a sofőr által észrevételenül a tárcsákat a betétek enyhe tárcsához való érintésével szárítja és tartja üzemi hőfokon, hogy amikor szükség van rá, akkor rendelkezésre álljon a maximális fékteljesítmény.

 

 

Előzmény: ch3ck (12528)
borgasz Creative Commons License 2013.01.15 0 0 12533

Ezért vettem meg én is "csak" 200 Euroért a gyári iPod interfészt.

Egy használt iPodot meg fillérekért kapsz és egy "életre" letudtad ezt a kérédést.

 

Az már csak hab a tortán ha a feleségemmel együtt utazunk akkor mindkettönk iPhone-ját is tudjuk tölteni egyszerre, egyiket a kesztyűtartóban lévő interfész csatlakozóról, a másikat meg a könyöklőben lévő snapinről. És mivel van rajtuk zene is addig arról szól:)

Előzmény: BMW E90 (12531)
BMWE90320d Creative Commons License 2013.01.15 0 0 12532

Olyan Gateway nincs amely esetleg androiddal ( S3) -al komunikálva.

 

A feleségem Nissan Quashqai autója azonnal bluetuth-on kiolvassa a zenét és jobban szól mint a cd.

A BMW- nél meg mindenfajta kütyüt kell használnom , míg a nissan 80e Ft os lejátszója simán kiolvassa .

 

Üdv:

BMW E90 Creative Commons License 2013.01.15 0 0 12531

Köszi,hát ennyiért nem fogok USB-ét hallgatni az tuti :D

Előzmény: borgasz (12529)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!