Az évi 15e km-t nem gyötört autód is elromolhat , valójában tipushiba.
Amikor kezdő BMW-s voltam én is próbálkoztam régi bevált szakikkal de ezt az autót nem kell méregetni , meg lehet , hogy a vezérlő elektronikád fogod megbolondítani.
Lényeg:
Olyan szaki kell akinek van BMW gyári diagnosztikai szoftvere , rádugja 5e Ft ért ( BMW 8 eFT) ,
A program megmondja , mely gyertyák rosszak darabja kb 7e Ft ( ATITDI - nél megveszed) kicseréled.
Ha régóta nem megy akkor lehet , hogy rosz az izzítást vezérlő az kb 35e Ft.
Fontos kicserélned , mert az izzítás hideg motornál is folyamatosan megy , amely jótékony a motornak valamint fogyasztásnak.
Ha szakinál leszel nézesd meg a vizhőfokot is , amely nem ad hibakódot soha , viszont veszélyes ha nem megy fel 85 fok ra.
Úgy emlékszem , a 2.0d 163Le - nél is le kell venni a szívósort , ha folyamatosan bontogatni akarsz szerintem többe kerül mint a kiolvasás.
Elkellne egy kis segitség!Tud valaki Veszprém környékén olyan szakit aki konyit is valamit az e90 motrjához,és nem csillagász??A jelenség a következő.Az auto 320d 163le,2006 évvégi!Garantált 96000km-rel!Soha nem volt hajva,gyötörve,se melegen,se hidegen!Kérdés:mikor kell izzitania,hány fok alatt?Egy gramm olajat sem eszik,mégis -5alatt nehezen indul!Pontosan merre van az izzitógyertya,és hogy tudom esetleg én is megnézni,jók-e?Melyik hőérzékelöről kell lehuzni a vezetéket,hogy izzitson méréshez?Mennyi az áramfelvétele a normálisan müködő izzitógyertyának A-ban?Elöre is köszönöm a megtisztelő segitő szándékot!
Azt vágom, azt próbáltam csak hangsúlyozni, hogy az ACM esetében speciális a kontroller kezelése, ugyanis leválasztja és újragenerálja a kontroller CAN adatforgalmát. Tehát a CON által generált információk nem az eredeti rendeltetési helyükre jutnak el, hanem az ACM-be. És ő saját hatáskörben dönt arról, hogy továbbengedi-e az infókat, vagy felhasználja saját céljaira (attől függően hogy az orig vagy az ACM menüje aktív éppen).
Kösz, ez tényleg valószínű, meg fogom nézni. (Ha jobb idő lesz. Addig marad a folytonos használat, a töltögetés. Vagy dacolva a hideggel szedjem ki az ACM-t? De akkor meg pont a feszültségt nem látom!)
Ez lehet oka annak, hogy nagy az áramfelvétele valamiknek? Valószínűleg csak kicsit rossz valami, mert minden normálisan működik. Az ACM kap tápot levett gyujtásnál is? Hol lehet megtalálni az ACM hivatalos bekötését?
"Van valami utólagos beépítés az autóban a K-CAN-en?"
Minden bizonnyal. A BMW Performance kijelzős kormány - gondolom - erről a CAN buszról kapja az infot. Ezen kívül valószínű, hogy az ACM (Accessory Controll Modul) is onnan kapja az infot. Tán még a kamerák átkapcsolója is gondolom onnan kapja. Sajnos ezeket az itthoni szerviz szerelte be és lehet, hogy nem a legszebben.
"Mi az a camera splitter? Képvágó?"
Szerintem inkább "egyesítő", tippem szerint az vált az első és a hátsó kamera között. Persze az is lehet, hogy rosszul értettem amit a pasas mondott, mindenesetre valami kamerákkal kapcsolatos izé, amit kimértek, mint nagy nyugalmi áram fogyasztót és ennek cseréjével gondolták orvosolni az állandó akku lemerülést. Akkor még garanciális volt az autó, nem az én költségemre cserélték, így nem tiltakoztam. Csak épp nem javult meg tőle.
"Valami ébreszti az autót szerintem. Minden modul képes erre ami rajta lóg a CAN hálózaton."
Ha (esetleg felesleges) ébresztéskor nagy a fogyasztás, azt is bejelzi, mint túl nagy closed-circuit fogyasztást? Vagy a "túl nagy closed-circuit fogyasztás" az az, amikor alvó állapotban túl nagy a fogyasztás.
Azt írják, hogy a JBE feljegyzi az ébresztéseket. És valóban, ki lehet olvasni belőle az ébresztéseket. Azt is írják, hogy három modul az, ami normális esetben ébreszt. (CAS, FRM, IBS?) Ami érdekes, hogy én láttam mindenféle ébresztést, pl. a CON ébresztését! A legérdekesebb persze az volt, amikor azt mondta a JBE, hogy "unknonw modul" ébresztette. (Persze lehet, hogy azért mondott ilyet, mert én régi DIS V57-tel olvastam ki és az nem tud még mindent.) Ha hazajövök síelésből, majd újra kiolvasom. (Addig meg nagyon vigyázok, hogy naponta használjam.)
Tudhaja, de nem is ez volt a lényeg, hanem, hogy létezik ilyen funció és nem véletlenül, mert van fizikai alapja, ami miatt értelmet nyert a műszaki megvalósítése.
Szia! Van valami utólagos beépítés az autóban a K-CAN-en? Mi az a camera splitter? Képvágó? Valami ébreszti az autót szerintem. Minden modul képes erre ami rajta lóg a CAN hálózaton.
Most már ott tart, hogy majd minden állás után az "Increased battery discharge" felirattal indít. (A hátsóablakfűtés nem működik, gondolom takarékosságból, ami ilyen időben nem kevéssé zavaró.) Álló helyzetben 10 perc rádióhallgatás után lekapcsol azzal, hogy folytán a villany. Amikor jár a motor, tölt rendesen, 14,8V-tal. (AGM akku van benne.) Álló helyzetben viszont pár nap alatt teljesen le tudja meríteni az akkut, ami nagyon zavaró, mert ki szeret úgy indulni hétfő reggelente, hogy bebikázza az autóját?
A szerviz szerint a "camera splitter" modul volt a hibás, kicserélték és azóta rosszabb.
(Ja, még egy érdekesség, aminek lehet, hogy köze van ehhez! Most már menet közben is lehet tévét nézni! Régen, ha elindultam, lekapcsolta a műsort az én biztonságom érdekében, de egy hónapja vettem észre, hogy most már nem. Próbálgattam többször is, tényleg lehet tévézni menet közben.)
Diaggal belenézve annyit láttam, hogy sokszor állás közben 200mA...1000mA között van az áramfelvétel. (<80mA lenne a normális, 80-200mA, 200-1000mA és >1000mA kategóriába sorolja a túlfogyasztásokat.) A JBE-ből kiolvasva az ébresztéseket, elég fura események látszanak, mert nem csak a CAS ébreszt, hanem elég sokszor "unknown" az ébresztés forrása, sőt olyan is van, hogy a "CON" vagyis az iDrive ébreszti az autót. A bezárt autót?? Ja igen! A CAN diagnosztikát elindítva azt mondja, hogy a "CON"-nál "terminál hiba" van.
Találkozott már valaki hasonlóval, van valakinek valami tippje, mi lehet a gond?
(Lehet, hogy annyi az egész, hogy a CON-nál leszakadt a lezáró ellenállás?)
Mindenesetre érdekes a dolog. Nekem a jelenség jellegéből az esett le, hogy a felkeményedő (és fokozatosan felpuhuló) fékkel próbálja az autó elkerülni a csúszós úton történő túlfékezést. Kellő erővel nyomra képes vagyok blokkolásig fékezni (megy is az ABS). Normál - tehát ide értve a sima vizes ill. száraz utat - viszonyok között a jelenség nem észlelhető semmilyen formában, a fék a megszokott módon kiválóan működik, harap.
A szennyeződés mindig csökkenti a fékhatást. Annak letisztítésa nem azonnali a pedál lenyomásával. A pillanatok alatti letisztítás is a kerék legalább 2 körbeforgását jelenti, ami közel 4m megtett utat jelent. Leírva nem is olyan kevés, ennyin sokminden múlhat.
Illetve ne feledd, hogy a fékeknek van egy üzemi hőmérsékletük, amíg azt nem érik el addig nem kapod meg a maximális fékhatást. A hidegben álló kocsi tárcsáján a pára lecsapódás is szennyeződésnek illetve nedvességnek számít, amit le kell szárítani a féknek.
Felsőbb kategóriás autókon pl 5-ös bmw ezzel olyan szinten foglalkoznak, hogy esőben a sofőr által észrevételenül a tárcsákat a betétek enyhe tárcsához való érintésével szárítja és tartja üzemi hőfokon, hogy amikor szükség van rá, akkor rendelkezésre álljon a maximális fékteljesítmény.
Ezért vettem meg én is "csak" 200 Euroért a gyári iPod interfészt.
Egy használt iPodot meg fillérekért kapsz és egy "életre" letudtad ezt a kérédést.
Az már csak hab a tortán ha a feleségemmel együtt utazunk akkor mindkettönk iPhone-ját is tudjuk tölteni egyszerre, egyiket a kesztyűtartóban lévő interfész csatlakozóról, a másikat meg a könyöklőben lévő snapinről. És mivel van rajtuk zene is addig arról szól:)