Az eltérő ablak vészkijárat, az alsó, nagyobb része kilökhető. Láttam már 259-est és 261-est is hasonlóval szerelve, valamint a nemrégiben ide is betett 262-esről készült képen is ilyen van a 2-es ajtóval szemben.
Pl. CKH-320. De azon a díszléctől lefelé látszódik a különbség, ha összevetem a többi kétajtós Borsodos 260-asról készült képemmel. Nincs olyan látványos oszlop, mint a Vérteses vagy a Kisalföldes befalazásoknál.
Ács és Komárom között is közlekedik egy Vértes Volános ráncajtós 2-0-2 ajtós, az nem tűnt buheráltnak, elég sokat utaztam vele. A tetőablakokon nagy német nyelvű matrica volt - gondolom visszavett NDK gép lehet.
Nem az volt a konkrét kijelentés, hogy mit miből buheráltak, hanem, hogy nem létezett 2-0-2 ráncos ajtóelrendezésű 260-as. Egyébként létezett gyárilag is készült exporta! 260.19 Aztán az összes repülőtéri átkerült a Széna térről induló viszonylatokra. Sárga volánbuszos festést kaptak és jó sokáig közlekedtek Zsámbék felé! Na azok átalakítottak voltak, de LÉTEZTEK!!!
Elnézést, pótolom a hiányos tudásanyagot - hogy helyt tudjak állni ilyen kemény topikban. De köszi a plusz információkat!! Most már legalább ezt is tudom.
Elvileg igen, gyakorlatilag nem vagyok benne biztos.
Mellesleg meglehet, hogy ezek a fotók nem is az eredetiek, ugyanis valamivel később, már a rendszerváltás után újrajátszottak néhány jelenetet az evakuálásból. Abban viszont biztosan volt 263-as.
A csernobili atomkatasztrófa április 26-án történt, pár nappal május elseje előtt. Azok a felállított oszlopok az ünnepre és a felvonulásra készültek. A buszok egyszerűen ott haladtak el, mivel logikus a népet a főbb utakon kimenekíteni.
Annál is inkább, hogy nemigen mutogatták volna ezeket a fotókat semmilyen propaganda részeként.
A Mávag M5 a távolsági változat, hagyományos módon. De nekem rémlik egy fénykép, egy korai Ik 60-ról aminek szintén a Tr 5-höz hasonlóan tetőkipufogója volt. A városi használat miatt gondolhatták ezt kíméletesebbnek. Aztán elvetették.
Csak a háttér kedvéért: számomra a tudatos busz-látás ott kezdődött, hogy IK620, IK60 csuklós, MTB és IK60 troli, pótkocsis troli stb. (Életre szóló kedvencem a 620-as, és az is marad!)
Nos tehát a "rejtvény":
Melyik az az autóbusz, amelyik az a következőknek megfelel:
Viszont akkoriban már szélesebbek voltak az ajtófélfák. (A BKV-nál próbázó egyetlen 260.01-es, a megerősített vázszerkezetű kísérleti példány 1974-es.)
Na jó, a széles fliratban nem vagyok 100%-ig biztos. De a 74-es BKV-s széria (260.00.2xxx.74-esek) már kis felirattal jött.
És a legdurvább, hogy azóta sorra bukkannak fel olyan buszok, amikről eddig sehol nem volt szó. Pl. ezek az ős-260-asok, aztán kiderült, hogy két 350-es volt, voltak G&S midibuszok, ős-Setrák, stb. Úgyhogy tessék fenntartással olvasni a cikkeket.
Ezekről egyszer szívesen olvasnék valami összefoglalót; mennyi volt belőlük, mettől-meddig közlekedtek, stb. Ez a 260 pl nekem teljesen új, nem is tudtam, hogy volt ilyen. A 280-asnak meg hogy-hogy van rendszáma, kijárkáltak vele a városba is?