Keresés

Részletes keresés

Vaskerekű Creative Commons License 2015.03.26 0 0 93180

Az eltérő ablak vészkijárat, az alsó, nagyobb része kilökhető. Láttam már 259-est és 261-est is hasonlóval szerelve, valamint a nemrégiben ide is betett 262-esről készült képen is ilyen van a 2-es ajtóval szemben.

Előzmény: BPO-105 (93178)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 1 93179
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 93178

Meg ezt a fotót is.

Jajj.

 

Az ablakos kérdéseim viszont továbbra is fennállnak.

Előzmény: suraki1 (93177)
suraki1 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 93177
Nézd meg jobban az előzményét!
Előzmény: BPO-105 (93176)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.26 -1 0 93176

Nos, azt látom, hogy a középső ajtóról itt az eltérő motor miatt mondtak le.

De mi a helyzet a másik oldalán azzal a középső ablakkal? Kicsit furcsának tűnik. (No meg korai kivitel ellenére nyitható az utolsó ablak is.)

Előzmény: Törölt nick (93174)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 0 93175

Köszönjük szépen!

Előzmény: -= BPO-478 =- (93173)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 0 93174

:-)))))))))))))))))))))))

 

Előzmény: FAV 20 (93169)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.03.26 0 0 93173


+1:

      via

Befalazás: vélhetően erről a buszról van szó. 2008-ban a ДАРЗ -nál építették át kétajtóssá. Csugujev városban szolgál jelenleg is.

Előzmény: Törölt nick (93146)
ckg471 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93172

'85-ös.

Előzmény: BPO-105 (93170)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93171

Mert az már bizony nem egy háromajtós váz.

Viszont Borsodnál van olyan gép is, ami sose volt négyajtós, viszont a vázcserénél olyan vázat kapott.

Előzmény: Törölt nick (93164)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93170

Ó tényleg, az az 1985-ös BX 50-es széria...

(Vagy az 84-es?)

Az Alba Volánnak is jutott ilyen egyébként.

Előzmény: torqmatic (93163)
FAV 20 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93169

Előzmény: norbee601 (93149)
ckg471 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93168
Előzmény: torqmatic (93163)
siófoki35 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93167

Ha rá ERRE GONDOLSZ, ez utólag befalazott.

 

 

Előzmény: saxi1982 (93161)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93166

Most azóta keresem, volt nekem ilyen képem, ami a gyárudvaron lett lefotózva vadiúj korában, de nem találom. Pedig megkeresem!!!

suraki1 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93165

Igen, a Borsod is csinált 260.02-esből két ajtóst. Jobban passzolt gondolom az igényeikhez.

Előzmény: Törölt nick (93164)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93164
Pl. CKH-320. De azon a díszléctől lefelé látszódik a különbség, ha összevetem a többi kétajtós Borsodos 260-asról készült képemmel. Nincs olyan látványos oszlop, mint a Vérteses vagy a Kisalföldes befalazásoknál.
Előzmény: Törölt nick (93159)
torqmatic Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93163

A Hajdú Volánnál is volt, ráadásul az állítólag gyárilag volt ilyen.

Előzmény: norbee601 (93149)
pumukli89 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93162

Gondolom nem is vázcserés.Pedig annak idején Tatán nem kevés kapott új vázat,illetve komplett átépítést.

Előzmény: saxi1982 (93161)
saxi1982 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93161

Ács és Komárom között is közlekedik egy Vértes Volános ráncajtós 2-0-2 ajtós, az nem tűnt buheráltnak, elég sokat utaztam vele. A tetőablakokon nagy német nyelvű matrica volt - gondolom visszavett NDK gép lehet.

Előzmény: Törölt nick (93159)
siófoki35 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93160

Borsodnál van mindenféle ajtóképlet.... kedvencem a 2-2-0-2 ajtajú 280 :)

Előzmény: Törölt nick (93159)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93159

A Borsod Volán-nál is van pár darab. Aztán, hogy azok milyen kókányoláson estek át, azt nem tudom, de vannak,vagy legalább is voltak.

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93158

Nem az volt a konkrét kijelentés, hogy mit miből buheráltak, hanem, hogy nem létezett 2-0-2 ráncos ajtóelrendezésű 260-as. Egyébként létezett gyárilag is készült exporta! 260.19 Aztán az összes repülőtéri átkerült a Széna térről induló viszonylatokra. Sárga volánbuszos festést kaptak és jó sokáig közlekedtek Zsámbék felé! Na azok átalakítottak voltak, de LÉTEZTEK!!!

Előzmény: siófoki35 (93157)
siófoki35 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93157

azokat 3 ajtósokból buherálták.

Előzmény: Törölt nick (93156)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93156

Akkor én a matrixban utaztam ilyen 260-asokon? Már hogyne lett volna!

Előzmény: norbee601 (93149)
saxi1982 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93155

Köszi! :)

Előzmény: Blindmouse (93154)
Blindmouse Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93154

1:25-nél ott a pillanat.

 

https://www.youtube.com/watch?v=k4_CgDD_m-k

 

 

Előzmény: saxi1982 (93151)
GRY-569 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93153

Lehet,hogy vóó'tmáá,de az imént találtam.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bt_0cxukeOU#t=149

Aki erre tud egy rsz.-t,illetve hogy kié,mié,azt megköszönném :-) 

Blindmouse Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93152

Ez a Мотыльки című minisorozat 2. epizódjának eleje.  úgy lapátolták össze ezeket a buszokat roncsokból, amiből tudták a forgatásra.

 

Egyébként meg Május elseje elég közel volt, szóval amiatt volt kinn a dekor eredetileg, nem az evakuálást ünnepelték.

 

 

Előzmény: saxi1982 (93135)
saxi1982 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93151

Elnézést, pótolom a hiányos tudásanyagot - hogy helyt tudjak állni ilyen kemény topikban. De köszi a plusz információkat!! Most már legalább ezt is tudom.

Előzmény: trizs77 (93150)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93150

A tudatlanság ilyen hozzászólásokat szül...........................:-((

 

 

Előzmény: saxi1982 (93135)
norbee601 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93149

Elöl-hátul ajtós 2 ajtós 260-asból soha nem volt ráncos.

Előzmény: Törölt nick (93140)
norbee601 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93148

ha jól emlékszem, ez egy 2009-es filmforgatás!!!

Előzmény: saxi1982 (93135)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93147

Valóban! :-)

Előzmény: EKM-765 (93144)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 1 93146

Itt vannak képek a forgatásról!

EKM-765 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93145

Stimmel, mert a 263-as kb 1988-tól létezik.

Előzmény: Törölt nick (93143)
EKM-765 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93144

A harmadik ablak oszlopai vastagabbak ,mint nálunk a befelazott ajtajú buszoknak:

http://indafoto.hu/ekm-765/image/19826961-2a1e5e8c/365017

 

Az eredetileg két ajtós nem ilyen, minden oszlop egyforma.

Előzmény: Törölt nick (93140)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93143
Előzmény: saxi1982 (93135)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93142

Nézd meg a teleablakot, a szélesebb ablakközt és a két külön részes díszlécet a ládaajtók felett. Tuti befalazták.

Előzmény: Törölt nick (93140)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93141

Nem.

A jó részüket szétszerelték, a használható alkatrészeket eladták más közlekedési vállalatoknak, a vázakat meg elásták.

Ezért nem volt a roncstemető tele Ikarussal.

Előzmény: Törölt nick (93138)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93140

Miért falazták volna be? Helyközi 260-as!

 

Előzmény: EKM-765 (93136)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93139

Elvileg igen, gyakorlatilag nem vagyok benne biztos.

Mellesleg meglehet, hogy ezek a fotók nem is az eredetiek, ugyanis valamivel később, már a rendszerváltás után újrajátszottak néhány jelenetet az evakuálásból. Abban viszont biztosan volt 263-as.

Előzmény: EKM-765 (93136)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93138

Ezeket a kocsikat az evakuálás után visszaállították a forgalomba?

Előzmény: saxi1982 (93135)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93137

Tévedés.

A csernobili atomkatasztrófa április 26-án történt, pár nappal május elseje előtt. Azok a felállított oszlopok az ünnepre és a felvonulásra készültek. A buszok egyszerűen ott haladtak el, mivel logikus a népet a főbb utakon kimenekíteni.

Annál is inkább, hogy nemigen mutogatták volna ezeket a fotókat semmilyen propaganda részeként.

Előzmény: saxi1982 (93135)
EKM-765 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93136

Alsó képhez: utolsó busz középső ajtaját befalazták? 1986-ban már volt bolygó ajtós 263?

Előzmény: saxi1982 (93135)
saxi1982 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93135

Még a legnagyobb vészben is a "propaganda" volt a legfontosabb...

pg54 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93134

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ1O5szXL5flOAsxALOG6zW7tszxmdiWi1n15OuhKrsYJp6muaH

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.03.25 -1 1 93133

Teljesen mindegy, hogy..........

 

-------------------

 

Jogos.

Igazad van.

 

Van olyan szint, ahol mindegy.

 

 

AegonT Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93132

Teljesen mindegy, hogy gyári, vagy helyközi buszból házi átalakítással készült-e. Az attól még helyi busz volt. 

Előzmény: trizs77 (93131)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93131

Városi M5 nem készült.

 

Az M5 a Tr5 városi autóbusz helyközi változata.

Helyközi busz, melyet kocsihiány miatt távolsági üzemeltetésre is használtak.

 

Később, több évvel üzembehelyezésük és helyközi életük kezdete után, több M5 busz (kocsicserékkel) került városi üzemhez, üzemekhez.

 

Ezek átvételük után (budi ajtajaik miatt) külső, akkori szóhasználat szerint : kifutó vonalakon teljesítettek szolgálatot.

Pár év (1-2 év) kültelki szolgálat után, a városi közlekedési cégek egy része, (a FAÜ biztosan) átépítette városi ajtósra, ráncajtósra.

 

A belső üléselrendezésen, mely szintén 2x2-es is változtattak az átépített kocsikon, a városban célszerűbb 1+2 kivitelűre.

 

Mivel eleve nem tervezték hosszú ideig üzemeltetni e buszokat, túl sokat nem költöttek rájuk.

 

 

AegonT Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93130

Volt városi M5, nem egy, de cirka kettő.

Előzmény: --==Ikarus 55==-- (93127)
rezgaras Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93129

Az Ik60-oknak tetőkipufogója volt. A peronon a sarokban egy takarólemez alatt ment fel a cső. Az M5-re nem emlékszem, ritka madár volt.

Előzmény: --==Ikarus 55==-- (93127)
pg54 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93128

Mindenkinek köszönöm!

 

Gyanús ez az IK60 ötlet, ugyanis épp az volt nekem furcsa, hogy a Tr5 külsejére abszolút nem emlékszem.

Viszont a felső kipufogás egészen biztos.

Előzmény: --==Ikarus 55==-- (93127)
--==Ikarus 55==-- Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93127

A Mávag M5 a távolsági változat, hagyományos módon. De nekem rémlik egy fénykép, egy korai Ik 60-ról aminek szintén a Tr 5-höz hasonlóan tetőkipufogója volt. A városi használat miatt gondolhatták ezt kíméletesebbnek. Aztán elvetették. 

 

Előzmény: AegonT (93126)
AegonT Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93126

Az M5 csak tipp volt. Az hol pufogott ki? (Hogy én is okosodjak...)

Előzmény: --==Ikarus 55==-- (93125)
--==Ikarus 55==-- Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93125

Mávag tr 5 :)

Előzmény: pg54 (93122)
AegonT Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93124
Előzmény: AegonT (93123)
AegonT Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93123

Vagy a Tr5, vagy az M5 - fogalmam sincs mikor, melyik járaton milyen típus járt, de a többi stimmel rájuk. 

Előzmény: pg54 (93122)
pg54 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93122

Egy rejtvény...

 

Csak a háttér kedvéért: számomra a tudatos busz-látás ott kezdődött, hogy IK620, IK60 csuklós, MTB és IK60 troli, pótkocsis troli stb. (Életre szóló kedvencem a 620-as, és az is marad!)

 

Nos tehát a "rejtvény":

Melyik az az autóbusz, amelyik az a következőknek megfelel:

- általában a 8-as és 15-ös vonalon utaztunk

- 60-as évek legelején vagyunk

- a kipufogócső a busz tetejére van kivezetve

Kisgyerekkori emlékem, melyik típus lehetett?

Scaniás Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93121

Üdv!

Egy kis ide(is) illő anyag a következő linkre kattanva!

A galéria utolsó traktusa....

http://veteranjarmuvek.scanias.fotoalbum.hu/

BPO-105 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93120

Jól látom, hogy az ott BX 55-09?

Előzmény: Törölt nick (93093)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93119

Köszi, akkor nem írtam nagy hülyeséget!

 

Előzmény: BPO-105 (93117)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93118

kösz.

Előzmény: BPO-105 (93117)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93117

Ha az átadást nézzük, akkor a BPO-167 1992. szeptember 29-étől.

Ha a gyári számot (ez esetben már VIN-t) nézünk, akkor a TRA260V3JN1HU0741 az utolsó, mely jelen esetben a BU 10-09II -> BPI-203.

Így a BPI-650 sem a számával (...0738), sem pedig az átadási idejével (1992.08.29) nem lehet utolsó.

Előzmény: trizs77 (93116)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93116

Nem a BPI-650 ?

Előzmény: Törölt nick (93115)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93115

Ha jól tudom BPO-167 pedig az utolsó 260-as volt, ami újonnan a gyárból érkezett  BKV-hoz!

Krissz31 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93114

Sziasztok!

 

Ikarus-ok kicsit másképp.

 

66

180

200

280

 

Aki szereti az Ikarusokat nézze meg:

 

 

http://gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/auto_busz/nagy_ikarus_busz_faldisz_a_nyertes_valaszthat_2056027193.html

 

üdv:

BPO-105 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93113

Már régóta ő őrzi a legtöbbet futott kocsi címét a BKV-nál :)

Előzmény: Törölt nick (93111)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93112

Szerettem vele dolgozni, tényleg finom kis kocsi! :-)

Előzmény: Törölt nick (93111)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 1 93111

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1413329598975328&set=a.1413332215641733.1073741828.100008949039500&type=1&theater

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93110

Plusz volt egy OFF, Neoplán 8008-as is....................:-)))

Előzmény: P.stephenson (93106)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93109
Viszont akkoriban már szélesebbek voltak az ajtófélfák. (A BKV-nál próbázó egyetlen 260.01-es, a megerősített vázszerkezetű kísérleti példány 1974-es.)
Na jó, a széles fliratban nem vagyok 100%-ig biztos. De a 74-es BKV-s széria (260.00.2xxx.74-esek) már kis felirattal jött.
Előzmény: Törölt nick (93105)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93108

      

Előzmény: P.stephenson (93106)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93107

Itt még a gyárudvaron!

 

Előzmény: BV-78-14 (93103)
P.stephenson Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93106

Anno próbáltam összeszedni a repteres buszokat, de igen nehéz volt, mivel szakirodalmat alig találtam:

http://iho.hu/hir/repuelteri-busztoertenelem

http://iho.hu/hir/ikarusok-ferihegy-koetelekeben

http://iho.hu/hir/kueloenleges-kiserlet

http://iho.hu/hir/a-malev-uezemi-autobuszai

 

És a legdurvább, hogy azóta sorra bukkannak fel olyan buszok, amikről eddig sehol nem volt szó. Pl. ezek az ős-260-asok, aztán kiderült, hogy két 350-es volt, voltak G&S midibuszok, ős-Setrák, stb. Úgyhogy tessék fenntartással olvasni a cikkeket.

Előzmény: Törölt nick (93098)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93105

1975-ben is volt széles Ikarus felirat.

Előzmény: BPO-105 (93102)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93104
https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/1401317_801006556653838_6975600468682402892_o.jpg?efg=eyJpIjoiYiJ9

Képaláírás szerint Balatonfüred, Vasútállomás, 1970-es évek. Hozzászólások szerint Hajdúszoboszló.
BV-78-14 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93103

De lehet az alábbi kocsi is az emlegetett alacsonyra tett díszléces korai 260,hm? Az előzőekben ugye a GB-73-61 szerepelt,

ez pedig itt a GB-73-60:

 

BPO-105 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93102

Emelem a tétet: 1973-as, mert 1974-ben elvileg már nem volt széles Ikarus-felirat.

Előzmény: BPO-105 (93101)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93101

Ha a két képen ez ugyanez a busz, akkor ez egy korai kivitelű 260.01-es volna (az ablakkiosztás legalábbis erre utal), 1973-74 körüli.

Elég jól belőhető az év a már három részbe szelt ablak, az első kerék utáni ládaajtó, illetve az ajtóknál levő keskenyebb vázelemek segítségével.

Előzmény: Törölt nick (93097)
suraki1 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93100

Azért az utolsó kép sem semmi, szerintem külön odafigyeltek, hogy egy bolygós-egy ráncos legyen!

Előzmény: Törölt nick (93093)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93099

Előzmény: Törölt nick (93098)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93098

Igen, én is furcsáltam, de sajnos többet én sem tudok a repülőtéribuszokról!

Előzmény: torqmatic (93095)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93097

És itt már át is van festve, eredetileg bordó fehér flottaszíne volt!

 

Előzmény: pumukli89 (93096)
pumukli89 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93096

Az IK 260-as is kapott egy GB-és rendszámot,érdekes.

Előzmény: torqmatic (93095)
torqmatic Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93095

Ezekről egyszer szívesen olvasnék valami összefoglalót; mennyi volt belőlük, mettől-meddig közlekedtek, stb. Ez a 260 pl nekem teljesen új, nem is tudtam, hogy volt ilyen. A 280-asnak meg hogy-hogy van rendszáma, kijárkáltak vele a városba is?

Előzmény: Törölt nick (93093)
Minimodel Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93094
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.23 0 1 93093

Szintén repülőtér!

 

    

Minimodel Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93092

Kis kép de talán még nem volt.

AegonT Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93091

Majd a Lanta épít belőle FAÜ csuklóst...

Előzmény: norbee601 (93090)
norbee601 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93090

Az a baj ezt már az atyaúristen nem építi vissza eredetire....:(

Előzmény: hory004 (93087)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93089

Az a legviccesebb, hogy a gép két hirdetőoldalon is fent van és azok szerint Szécsényben van :D

Pedig tényleg Bonyhádon áll.

Előzmény: hory004 (93087)
hory004 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93088

Én hülye, nem gondoltam, hogy ennyire pörög a gemenc-topik :)

Előzmény: hory004 (93087)
hory004 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93087

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130965546&t=9043237

 

Az létezik, hogy reggel ezt láttam a bonyhádi DDKK telephelyen?

trizs77 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93086

A két cég (20-as és 22-es) együtt kb. 1000 db Bérautóbuszt üzemeltetett, saját alaptevékenységén FELÜL.

 

Ma 1000 autóbusza 3 megyei volánnak van együtt.

 

 

Előzmény: P.stephenson (93084)
siófoki35 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 93085

szép festéseket álmodtak a fényezők :)

Előzmény: krepsz_zoltan (93079)
P.stephenson Creative Commons License 2015.03.22 0 0 93084
Előzmény: krepsz_zoltan (93079)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 93083

Semmi.

Főleg, hogy GC 49-19 Volánbusz előtti életútja egyértelműen ismert.

Előzmény: bi-02 (93082)
bi-02 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 93082

Nem. Közönséges 260-as befalazott 3. ajtóval. Mi emlékeztet rajta 263-ra?

Előzmény: Racilaci (93080)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2015.03.22 0 0 93081

Ha jól tudom, BKV-tól átvett és átalakított 260-as.

Előzmény: Racilaci (93080)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!