Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ceeee Creative Commons License 2008.04.08 0 0 20222

 

""Indítás után gázadás nélkül meg kell várni, amíg az olajnyomás lámpája kialszik, ez néha 1-2 mp is lehet, az olajnyomás felépül és azonnal el kell indulni. Óvatosan, a motort közepes fordulatszám alatt tartva (benzinesnél olyan 2000-3000 között, dízel 1500-2500 között) folyamatosan, nem nagy gázpedál-állásokkal kell haladni.

 

Ekkor a terhelés hatására a motor gyorsabban melegszik, a katalizátor hamarabb eléri üzemi hőfokát, a kis gázpedál-állások miatt pedig nem lesz nagy a hideg motor terhelése. A hideg üzem így minimális, utunkon haladunk, tehát nem álló helyben szennyezünk, és a kopás minimális lesz.

 

A helyben járatás egyrészt állóhelyben szennyezés (Kanadában és Kaliforniában tilos is), másrészt műszakilag pedig a kis terhelés miatt a motor tovább jár a hideg ciklusban, dízel esetében sok esetben el sem tudja érni üzemi hőméréskletét, ez kerülendő, ilyenkor magas a kopás.

 

Tehát a helyes magatartás: óvatosan indulni, állandó, kis gázpedál-állásokkal közepes fordulaton (kicsit alatta) könnyedén haladni.

 

Üdvözlettel:

Autódoki """

Előzmény: Dave07 (20218)
ceeee Creative Commons License 2008.04.08 0 0 20221

 

..hagyom kb 1/2 percig alapjáraton menni ..

 

 

Na én meg épp azt olvastam több helyen, hogy ez szükségtelen, sőt káros hidegen, terheletlenül járatni,  minél hamarabb el kell indulni a hideg motorral, kis terheléssel, hadd melegedjen gyorsan.

Előzmény: Dave07 (20218)
tgera Creative Commons License 2008.04.08 0 0 20220
Sziasztok

Volt "szerencsém" az előző kocsin új korától eladásig a gyári Michelin Energy gumit tesztelni, 195/65/R15 méretben. Szerintem egy rakás sz@r, már elnézést. A legnagyobb problémám a csúszkálási hajlama volt. Esőben nem lehetett vele még normálisan elindulni sem, folyton ki akart pörögni a legkisebb gázra is.

A másik a beindítás téma. Én, amíg olyan kocsim volt, ahol volt erre lehetőségem (Kártyás Megane van, itt nem kérdés), mindíg úgy indítottam be, hogy gyújtásra raktam és megvártam, amíg elhallgat a benzin pumpa. Ezután idítóztam mindíg. Érezhetően kevesebbet forgatta a motort, könnyebben indultak télen-nyáron.

TGera
technoid22 Creative Commons License 2008.04.08 0 0 20219

kicsi a világ :)))

bennem is felmerült korábban a kétely, de mostanában nem várok semennyit, rögtön indítok. mondjuk én alapjáraton addig járatom, amíg bekapcsolom az övet meg felrakom a cd-előlapot.
Előzmény: Dave07 (20218)
Dave07 Creative Commons License 2008.04.08 0 0 20218

:-)))) ezt én kérdeztem a TC-től!

 

és ezeknek a függvényében nem is várok semmire, mert a gyújtásnál betölt mindenki; elindul a rádió egyebek és utána az inditásnál ugyis megszakitj a gép az ellátást. igy simán végig tudja gondolni a gép hogy mi a helyzet, bár én azért hagyom kb 1/2 percig alapjáraton menni mielőtt elindulok.

 

Előzmény: technoid22 (20206)
technoid22 Creative Commons License 2008.04.08 0 0 20217

akkor ez az az eset, amikor az egyéni tapasztalat felülírja a szakmai álláspontot.
teljesen logikus részedről, hogy a korábbi hengerkimaradási problémák miatt vársz egy keveset. én is ezt tenném.
gyanítom azonban, hogy teljesen "egészséges" motorú lanosoknál ilyesmire nincs szükség, de ez csak feltételezés részemről.

Előzmény: Doki50 (20212)
drq Creative Commons License 2008.04.08 0 0 20216
Szia!
Cseszhetik, hogy ez hozta a zajkibocsátási normát, ha amúgy mindenben, féktáv, stb a legótvarabb gumi.
Inkább a zajszint legyen a kompromisszum, mint a biztonság!
Nem?
Előzmény: Tettestárs (20213)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20215
egy "a" betű kimaradt :)
Szóval Yokohama C Drive
Előzmény: GregHozta (20214)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20214
"Ha most lenne zsém, ..hát nem tudnám eldönteni milyen gumit vegyek, ha a zajszint az egyik fő szempont.."

Én valószínűleg visszatérnék a Yokohmára. Csak a 205/55 R16-os C Drive is 32ezer/db :(
C Drive
Előzmény: ceeee (20209)
Tettestárs Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20213
Biztosan zajos, ha már ennyien állítjátok!Nekem a téli után /Dunlop SP Wintersport/ csendesnek tűnik. Azért ez is milyen érdekes- az A2-ben most van egy cikk a nyárigumikról. Ott azt írja az újságíró, mérések bizonyították, hogy csak egy kínai gumi felelt meg az EU által ajánlásként elfogadott zajkibocsájtási normáknak, miközben emberi füllel hallgatva kifejezetten hangosnak tűnt.
Előzmény: neho (20211)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20212
"bocs, hogy belepofi, de a totalcaron olvastam, hogy benzines autónál indifferens, hogy megvárod-e a kontroll-lámpák kialvását vagy sem. magyarul semmi értelme."

Ez a Totalcar véleménye, és nem jelenti, hogy szentírás!

Az én tapasztalatom, télen a Lanosnál, nagy hidegben: ha rögtön indítóztam, akkor sokszor rángatva, néha csak 3 hengerrel indult be a motor.

Többszöri gyújtás rátevéssel gyakorlatilag szivatóztam, és pöccre indult.
Előzmény: technoid22 (20206)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20211
Igen,

Biztos ilyeneket írnak, egy viszont tény, hogy nekem a téli Nokian wr után igen zajos. Persze ebben benne van az egyébként csendes motor is, de akkor is.
Előzmény: Tettestárs (20201)
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20210
Nekem 195/65 R15 ENERGY (Olasz gyártmány) van a kocsin és én is zajosnak találom.
Jocó
Előzmény: ceeee (20208)
ceeee Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20209

Pedig éppen a Michelin Primacy-t hirdetik így:

 

 

A felső-közép- és felső-kategóriás autók kedvelt első szerelésű abroncsa. A nagy sebesség melletti kiváló menettulajdonságok és a kényelem egyedülálló egyensúlyát rejti magában. Rendkivül csendes futású abroncs, mely kiemelkedő tulajdonságokkal rendelkezik nedves útburkolaton is.

 

:-/

 

Az ördög tudja ezek után miért, mit, mikor, hallunk hangosnak..
Ha most lenne zsém, ..hát nem tudnám eldönteni milyen gumit vegyek, ha a zajszint az egyik fő szempont..

Előzmény: -+Seth+- (20188)
ceeee Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20208

"A Dacia eredetileg Renault volt... sőt, a franciák tanították be a román munkásokat... a minősége mégsem érte el a francia változatét."

Na igen, csak a Daciat soha nem árulták Renault-ként.

a Michelin, meg akárhol gyártják, Michelin. Én el nem tudom képzelni, hogy a gyártástechnológia nem zárt, vagyis országspecifikusan lehet rosszabb, vagy jobb..

 

De egy a lényeg, szerintem is hangoska.. ;)

Előzmény: GregHozta (20207)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20207
Azért a guminál sem mindegy, mekkora a szilkát tartalma, stb.... van egy előírás, azt pedig, hogy mennyire térnek el tőle, max. egy ellenőrzéssel lehet kimutatni...
Megint csak az autókra tudok visszatérni... A Dacia eredetileg Renault volt... sőt, a franciák tanították be a román munkásokat... a minősége mégsem érte el a francia változatét.

De nem is akarok belefolyni a témába... tény, hogy a gyári Michelin hangos, és nem a legjobb minőségű gumi.
De ezt az ADAC tesztje is bizonyítja
ADAC teszt
Előzmény: ceeee (20204)
technoid22 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20206
bocs, hogy belepofi, de a totalcaron olvastam, hogy benzines autónál indifferens, hogy megvárod-e a kontroll-lámpák kialvását vagy sem. magyarul semmi értelme.
na, meg is találtam:



Kedves Autódoki!

Az lenne a kérdésem hogy amikor beinditom az autót akkor várjam meg hogy eltűnnek a visszajelző fények vagy nem?
Pro: elvileg igen, mert akkor tuti ha elalszik a check engine lámpa, feltölt szépen a benzinpumpa, airbag lámpa elalszik etc.
Kontra: nem, mert a gyujtással betölt az összes elektronikus kütyü; rádió, navigáció, ülésfűtés, klima.... és csak utána indul be a motor, igy jól megterhelten...

Köszönöm:

Dávid

Kedves Dávid!

Általánosságban elmondhatjuk, hogy azon dolgoknak, amik igényelnek egy-két másodperc szünetet, van egy olyan védelme (starter interlock), ami nem engedélyezi a motor hamarabbi indítását. Ezt egyes autóknál meg is lehet figyelni, hogy hiába az azonnali kulcselfordítás, az indítómotor csak 1-2 gondolattal később kezd tekerni.

További védelem, hogy azok a fogyasztók, amelyek nagyobb áramot vesznek fel (komfort elektronikai berendezések, esetleg lámpa), indítózáskor lekapcsolódnak, ezt is egy elektronika vezérli a legtöbb (modern) autóban. Ha egyik sincs, tehát nem is kapcsolja le a fogyasztókat, nem is késlelteti az indítást semmi, akkor nyugodtan lehet indítani. Arra azért figyeltek a gyártók, hogy egy-egy hirtelen indításnál ne írja tele a tárolót hibakódokkal, illetve nehogy az legyen, hogy az indítómotornak nem jut elég áram akkor indítani, ha be van kapcsolva több fogyasztó.

Üdvözlettel:

Autódoki
Előzmény: Doki50 (20197)
Tettestárs Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20205
Most viccelsz? Ugye a guminál számít a keverék összetétele, meg a mintázat és ennyi! Egy autó azért ennél kicsit összetettebb! Félreértés ne essék én nem istenítem a michelint! Van akinek ez jön be, van akinek az. Egy kollégám pl. szidja a bridgestone-t is!
ceeee Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20204
Jó, hát egy autó többezer összeszerelési ponttal, más tészta, ott valóban megesik, hogy egy nem japánban összerakott toyota problémásabb  ,nade egy guminál, ahol viszonylag egyszerű a gyártástechnológia, és azonos a kész futófelület, miben térhet el az országonkénti gyártás minősége?
Előzmény: GregHozta (20202)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20203
Nem tudom, mert nekem nem cserélték... de majd megnézem Derasnak milyet raktak bele...
Előzmény: neho (20200)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20202
Szerintem nem mindegy, hol gyártják... pl. OFF angol, vagy japán Toyota...
...de még sorolhatnám...

Mellesleg a Michelin az árán kívűl, nem nagyon emelkedik ki a tucatgumik közül... :x
Előzmény: Tettestárs (20201)
Tettestárs Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20201
Nem gondolod, hogy tök mindegy, hol gyártják? A gyártástechnológia ugyan az, bárhol készítik! Egyébként a tesztek szerint is egyik legcsendesebb a Michelin. No meg ugye az egyéb tulajdonságok sem mellékesek.
Előzmény: GregHozta (20184)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20200
Akkor ez a jó, vagy nektek is ezel volt problémátok?
Előzmény: GregHozta (20199)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20199

STABILUS - Germany

Előzmény: neho (20196)
Tufaaa Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20198
Sziasztok!

Jött fehér helyzetjelző LED, úgyhogy akit érdekel, mail-em publikus :)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20197
"Amit Gregis mondott (20156), én is pont ezt szerettem volna kérdezni, hogy meg szoktad várni ienkor a motorellenőrzés "lefolyását"? Emiatt pl lehet szerintem. De ez csak egy ötlet. :)"


Természetesen megvárom, ebbőla szempontból már vén róka vagyok.

Hideg motornál például, mindig megvárom a zúgás-kattanást (amíg az AC pumpa dolgozik),így szivatózom-és csak utána indítom a motort.

A Lanosnál pl. több napi állás után akár 2-3-szor is ismételtem, így nem rángatott, és simán indult (nem csak 3 henger).

Üdv.
Előzmény: bago_ (20187)
neho Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20196
és a telo?
Előzmény: GregHozta (20195)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20195

Derasnak Made in England. De neki 185/65 R15

Nekem Made in Germany. De 205/55 R16

Előzmény: ilias (20193)
Soldato Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20194
"ez van ráírva, nektek is?"

Igen,és Koblenz,Germany.
Előzmény: neho (20192)
ilias Creative Commons License 2008.04.07 0 0 20193
Az oldalára van írva. Made in .....
Nekem Germany.
Előzmény: neho (20191)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!