Keresés

Részletes keresés

főgóré Creative Commons License 2024.08.17 -1 0 238623

amikor azt írtad, hogy bezsíroztad a nyeregcsövet , de a zörej megmaradt, gondoltam , hogy valami

más lesz a ludas.

elsősorban a forgó-mozgó alkatrészeket érdemes átnézni, megkenni, de egy menet közben a vázhoz

dörgölöző bowden is adhat ki nyiszogó stb. hangokat .

Előzmény: orygabor (238622)
orygabor Creative Commons License 2024.08.17 -1 0 238622

Tanulság:

 

Megoldódott a ciripelés: nem nyeregcső, nem tücsök, bal oldali pedál. Azért tanulságos, mert teljesen finoman forgott, a retesz mechanikáját pedig megfújtam. A pedáltengelyt kiszerelve a csapágy, ha nem is tökéletesen de szépen járt, és tiszta zsírban volt.

Előzmény: orygabor (238557)
xrami Creative Commons License 2024.08.17 -2 1 238621

jelenleg 6 féle bringás átvezetést ismerek.

 

1. egyik oldalán sárga kocka

2. mindkét oldalán sárga kocka

3. egyik oldalán sárga kocka, pirossal betaknyolva

4. mindkét oldalán sárga kocka, pirossal közétaknyolva

5. nem tudni hogy nézett ki mert le van rohadva, átaszfaltozták az út felét stb, autós nem látja, de ki van táblázva.

6. az a fajta nem létező, amire az útfenntartó, önkormi szarik, pedig mindenki más mondja, hogy szükség van rá.

 

Ezekből 2-őt tartanék meg.

- A mindkét oldalán sárga kockásat ott ahol az autósnak van elsőbbsége.

- Mindkét oldalán sárga kockásat pirossal közétaknyolva ott ahol a bringásnak van elsőbbsége.

__Csuzli__ Creative Commons License 2024.08.17 -1 0 238620

Nekem is van két nem olcsó kispumpám,de elég nehéz a végén már elérni a megfelelő nyomást.18 papír volt,egy próbát megér..49Dkg az egész,mint egy kis üveg ásványvíz.Abba nem szakadok bele:)És dicsérik a neten.

Előzmény: Pinyo (238602)
dhpage Creative Commons License 2024.08.17 -1 0 238619

kismotoros? akkor az ebikeosoknak és a cicanacis karbonos, szigeten stravaszegmenst próbálgatóknak is kötelező lesz? utóbbiakat arról lehet felismerni, hogy végig a felezővonalon haladnak.
mondjuk egy-egy utóvizsga ráférne a 60-70-el közlekedő darnyis buszosokra is.

Előzmény: xrami (238615)
dhpage Creative Commons License 2024.08.17 -1 0 238618

én igen, többször is.

Előzmény: xrami (238610)
dhpage Creative Commons License 2024.08.17 0 0 238617

jövök!
de hogy mivel, az még kérdéses.

Előzmény: Fishtax (238591)
dhpage Creative Commons License 2024.08.17 0 0 238616

ezek olyankor nullára vannak hajtva és kimerülnek. onnan aztán sehova. a büntetés részét nem tudom, én még nem hagytam ott rollert így. :)

Előzmény: SzeZo (238572)
xrami Creative Commons License 2024.08.16 0 1 238615

A romantikázás előnye hogy, kettessével fogynak az idióták. De se jelzés, se lassítás se körbenézés, és ezzel együtt basznak megvárni előzésre alkalmas pontot, hanem ahogy utoléri előzi is. Ha fél centire akkor fél centire. Defenzív vezetés totálisan ismeretlen.

 

Azt se értem miért nem hoztak már eddig olyat, hogy 14 éven aluliak NEM vezethetnek semmilyen géphajtású cuccot közterületen. Afölött pedig kötelező lenne a minimum kismotoros kresz vizsga.

Előzmény: főgóré (238614)
főgóré Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238614

teljesen megszokott része az utca képnek

 

mint ahogy az is, hogy a járdán hasítanak a gyalogok között, de van ott bringás is

 

Előzmény: xrami (238610)
SzeZo Creative Commons License 2024.08.16 -1 5 238613

Aki a Szabadság hídon a járdát tartja megfelelő bringás sávnak, az ne óbégasson más kerékpárosok másmilyen viselkedése miatt.

Azon a járdán két-három vízbedobó rámpa kéne, így rövid úton megszabadulna a járda a gyökér kerékpárosoktól (Csak rímelni szerettem volna a kockaköves bringaút förmedvényre.)

Előzmény: altenberger (238607)
NAR Creative Commons License 2024.08.16 0 1 238612

Én szoktam indexelni vele. Van index lámpája is, meg gomb a kormányon a bal kéznél.

Előzmény: xrami (238610)
orygabor Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238611

Valamikor a biciklisekkel is ez lehetett a helyzet.

Előzmény: xrami (238610)
xrami Creative Commons License 2024.08.16 0 1 238610

Na, már meg is jött a kontra.
Igazán bebökhetnék, hogy Lézer volt az nagy újkresz agytrösztje.

 

https://index.hu/belfold/2024/08/16/kresz-bkk-ember-elet-veszelyes-uj-szabaly-kozlekedes-kerekpar-roller/

 

valaki látott már elektrollerest kanyarodási-szándék jelzésével? Én még soha. oldalra és hátranézni se, ellenben Titanicozva romantikázni mindennap többet is. Mindenféle verzióban.

Előzmény: XNC (238592)
altenberger Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238609

"azért beleférne a hátizsákomba."

 

Én csak télen hordok hátizsákot, nyáron inkább oldaltáska.

Nekem elég egy kis műanyag pumpa is, mert nem a vadonban bringázok, így defekt szerelés után az első benzinkútig azzal is eléggé fel tudom fújni. Tehát nem cipelek plusz fölösleges súlyt.

Előzmény: XNC (238603)
Ati_66 Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238608

Én is úgy vagyok vele bringára bőven megfel nekem egy mini pumpa. Az akkus holmikból csak olyat veszek meg amit nagyon nem tudok kiváltani más módon. Nem környezet védelem, hanem a kínai gagyi lítium akkuk miatt. Használat nélkül is lemerülnek és mindig figyelni kell, hogy feltöltött legyen amikor kell. Szereintem ez sem lenne más, a Xiaomi  akció kamerám akkuja is ilyen. 

Előzmény: Pinyo (238602)
altenberger Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238607

"A Szabadság híd JÁRDÁJÁN sem 10-zel csorognak, ha már olyan butuskák, hogy nem tudnak különbséget tenni járda és úttest között."

 

Én próbálkoztam az MTB triállal is, ami ugye nem a sebességről szól, tehát van egy olyan skill-em (ami szerintem nem szuperképesség), hogy simán meg tudok egy helyben állni és tök lassan araszolni.

 

Én mentem át a Szabadság híd úttestjén is, a járdáján is, határozottan a járdát tartom komfortosabbnak.

 

Itt lenne az ideje legalizálni az irányhelyes bringázást a Szabadság híd járdáin.

 

Javaslat: kerékpáros piktogramok, irányjelző nyilak és "Lassan! Slowly!" feliratok sűrű felfestése a járda pillérekhez közeli oldalán.

 

Amúgy a a Hungária körúti felüljáró járdájával kapcsolatban is eszembe jutottál:

 

 

https://www.zuglo.hu/szigetelesjavitas-lesz-a-hungaria-koruti-feluljaron/

 

"Ezen időszakban a felüljárón lévő járda is lezárásra kerül az ott folyó munkák miatt. Ebben az ütemben a gyalogosok a felüljárón az 1-es villamossal juthatnak át. Kerékpárral a Vágány utca – Dózsa György út – Állatkerti körút útvonalon lehet eljutni a Róbert Károly körút felől a Városligetbe."

 

Tehát számolnak az ottani kerékpáros forgalommal is.

(Nagyon helyesen!)

Előzmény: Ashi Valkoinen (238598)
__Csuzli__ Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238606

Szerintem jó kis pumpa,a gumit meg lecserélem 5perc alatt..

Előzmény: XNC (238603)
__Csuzli__ Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238605

Hozzád szálltam,s a földszinti lakó,megilyedt nagyon...csak azt láttam,h a lány a 6.on kilép az ablakon,fáztál kicsit az égen,ám a Hold elringatott,felhötakaró volt a paplanod....:)))

Előzmény: Pinyo (238602)
XNC Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238604

Igen, a kis pumpa az ideális, ha sokat cipeljük.

Nekem mondjuk mindegy, mert nem szoktam út közben szerelni.

Ha nagyon olcsó volt, akkor jó az elektromos is.

Meg persze, ha fontos a kényelem. :)

Előzmény: Pinyo (238602)
XNC Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238603

Párszor már volt téma itt, nekem normál nagy (autós) kompresszorom van kocka akkuval.

Bár nem szoktam hurcolni, azért beleférne a hátizsákomba.

Gondolkoztam azon, hogy elmegyek és elszórakozok az ideális guminyomással.

De aztán inkább nyitottam 1 topikot neki. :)

Előzmény: __Csuzli__ (238599)
Pinyo Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238602

Kollégám mutatott egy ilyet, jópofa találmány. Én jól megvagyok egyelőre a kis pumpámmal, nem húzza annyira a hátizsákot a súlyával.

Előzmény: __Csuzli__ (238599)
altenberger Creative Commons License 2024.08.16 -1 0 238601

"Amúgy ez az egész sebességet masszírozó kerékpáros agymenés hülyeség, ahogy van, mert a kerékpárnak nem kötelező tartozéka a sebeség mérését szolgáló készülék.

 

Meg amúgy is, méri bárki a bringások sebességét, baszódott már meg azért bringás"

 

Én nagyonzöldvagyokmerbringázokneszóljábabölcsészként nem a büntetésben hiszek.

Az "önmagát magyarázó út" elve alapján világossá kellene tenni, hogy a bringainfra nem az esztelen és figyelmetlen száguldásról szól, hanem a felelős kerékpáros közlekedés segítéséről.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238598)
ujszela Creative Commons License 2024.08.16 0 1 238600

Ja, a közlekedés veszélyes üzem. Még most is a józan ész a legfontosabb biztonsági felszerelés, ami sajnos nem mindenkinek adatott meg.

Előzmény: xrami (238590)
__Csuzli__ Creative Commons License 2024.08.16 0 1 238599

Októberben felmegyek....:)))Vettem egy Xiaomi elektromos pumpát szarért-hugyért..:))))Van valakinek?Nem kell többet rettegni,ha messze megyek,és kidurran a kerék!:))))

Előzmény: Fishtax (238591)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.08.16 0 1 238598

Van egy jól körülhatárolható kerékpáros réteg, akik "száguldoznak".

Ők azok, akik a BuBa Biatorbágyi gyalog- és kerékpárút szakaszára beesnek 50-nel a peron büfé mellé, és még nekik áll feljebb.

 

A város azonban tele van lámpákkal, és még pirosozni sem mindenhol kifizetődő, szerintem "köcsög bringás" szempontból, Budapest közigazgatási határain belül elenyésző esetszámban lehet velük probléma.

 

Az átlagos budapesti gyalogosban vagy autóvezetőben inkább a közúti jelzéseket (fényjelző készülék piros színe, egyirányú utca rossz vége) nem ismerő, és/vagy azokra fittyet hányó harmadikvilágbeli futárok, meg a nagyonzöldvagyokmerbringázokneszóljába bölcsészek után alakul ki a "köcsög bringás" elképzelése.

 

Amúgy ez az egész sebességet masszírozó kerékpáros agymenés hülyeség, ahogy van, mert a kerékpárnak nem kötelező tartozéka a sebeség mérését szolgáló készülék.

 

Meg amúgy is, méri bárki a bringások sebességét, baszódott már meg azért bringás, mert a Bajcsi-Zsilinszky gyalog- és kerékpárúton 20-nál többel tekert, vagy az Árpád hídon 30-nál többel döngetett? A Szabadság híd JÁRDÁJÁN sem 10-zel csorognak, ha már olyan butuskák, hogy nem tudnak különbséget tenni járda és úttest között.

Előzmény: altenberger (238596)
altenberger Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238597
altenberger Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238596

"akik képesek akár munkába menet is 25-ös átlag felett tekerni"

 

7 kg bringával 23 mm keskeny kerekeken ki nem képes? :-)

 

Engem ez akkor zavar, ha egy nagyforgalmú, kerékpáros/gyalogos úton teszi, másokat figyelembe nem véve.

 

"Konkrétan mi bajod van?"

 

Konkrétan ma reggel gazolják a kerékpár/gyalogos utat, kuka az út közepén, a munkát végzők lapáttal gyalulják a gaz gyökerét, mindenki (normál bringások, e-rolleres, gyalogos) próbál alkalmazkodni, ám a köcsög outis csak berongyol közéjük. :-(

 

Gondolom lemaradna a Straván a szegmens csúcsról! :-(

 

 

Az is zavar, hogy ha arról beszélek, hogy bringával járok dolgozni, akkor magyarázkodnom kell, hogy "Nem, én vagyok olyan köcsög bringás". :-(

Előzmény: SzeZo (238587)
altenberger Creative Commons License 2024.08.16 -1 0 238595

Szerintem az e-rolleresekkel kevesebb a probléma.

 

Az outi bringa egész kialakítása a sebességre lett optimalizálva, a bringás testtartása is.

Az outisok nem szeretnek fékezni, lassítani.

Mert sokkal nagyobb energia befektetés az újra gyorsítás, mint a sebesség megtartása.

 

Az e-rollereseknél, e-bike-osoknál nincs ilyen gond, ők az egyenes testhelyzetükben jobban látnak és nem ódzkodnak a lassítástól, fékezéstől sem.

Előzmény: xrami (238589)
orygabor Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238594

A gyalogosok már most is úgy értelmezik, hogy a szándék is elsőbbség. Nagyrészt az autósok is. Ha valaki már ott áll a járda szélén, annak megállnak. ez így jobb megfogalmazás lesz.

Azokkal a gyalogokkal meg nincs mit csinálni, akik fejet leszegve gondolkodás nélkül szelik át az utat telefont szuggerálva. Meg kell állnod, mert úgyis te baszol rá.

Előzmény: xrami (238590)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!