Keresés

Részletes keresés

MTTP Creative Commons License 2014.10.23 -1 0 39164

Szia,

A német vasút Talent 2-ese van TT-ben.

Más nincs.

 

Előzmény: karikaV43 (39160)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 39163

Igen, az alsó állmás nem olyan jó. De nem is biztos, hogy onnan kellene nézni és nem a fejállomás felől.

Előzmény: Törölt nick (39158)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 39162

Igen, mindenki azt mondja: ne legyen telezsúfolva. És a hivatalos pályatervek is ilyenek.

 

Szerintem viszont 2 nm nagyon sok. Ekkora területen 2 különálló motívumnak el kellene férnie. Én gondoltam az RZD - DRG témára kb. ennyi helyen. Csak elég sok pénzbe kerülne.

 

Ha a Troost könyvből valaki emlékszik a Quadratmeteranlage tervre, az sem volt túlzsúfolt, de egy városi témánál is elég lehet 1 nm. - nyi terület.

 

Persze magyar vasútnál más a helyzet, oda tényleg több hely kell.

 

Előzmény: MTTP (39157)
G-cart Creative Commons License 2014.10.23 0 0 39161

Sziasztok!

Ez a pálya nekem is bejön. Erre alapozva tervezgettem én is egy új asztalt, Tillig sínekkel. SCARM-mal megrajzoltam, illetve a WinTrack demó verziójával is elkészült, csak azzal ugye nem lehet menteni, viszont fotó készülhet a 3D-s képről. Egész jól néz ki.

Ha kell valakinek, el tudom küldeni a SCARM file-t.

Üdv:G'

Előzmény: Törölt nick (39158)
karikaV43 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 39160

Sziasztok!

Nem ismerem ezt a méretarányt,ezért kérnék némi segítséget.

Van ebben a méretben Talent vagy Flirt motorvonat MÁV színezésben vagy esetleg másban.

Köszönöm a segítséget előre is.

gmarc Creative Commons License 2014.10.23 0 0 39159

Jelenleg itt tartok. A cél: legalább egy rendes állomás lehetőleg a valósághoz közeli vágányelrendezéssel, használható funkciókkal az asztal egészére nézve, és nem túl nagy távolság az asztal szélétől. Alsó szint: alul a 2 vágányos állomás egy csonkával, középen a nagyállomás fűtőházzal és gázgyári iparvágánnyal, itt lenne a város is, felül a körbefutó mellékvonal egy bánya ipvk.-val és egy fatelepi rakodóvágánnyal a végén. A szürkés sínek nem látszanának. 230*130 cm a befoglaló méretek, a nagy állomás 1-3. vágányainak használható hossza 83 cm, ami Nohab+3 Y-kocsi befogadására alkalmas.

 

Előzmény: Törölt nick (39158)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39158

 

Én jelenleg erre csorgatom a nyálamat. Az alja annyira nem izgi, de a felső szinten a vontatási telep eléggé csiklandozza az érzékszerveimet :D... kicsit talán magyar nyelvű Zeuke pályaterv füzet 8-as terepasztaltervéhez hasonlít, vagy annak a Tilligesített továbbfejlesztése. 

Előzmény: GOLAZ111 (39155)
MTTP Creative Commons License 2014.10.22 -1 0 39157

Igazán az van, hogy a Modellgleis pályatervek még nem érhetők el a lengyel barátunk honlapján: http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/tech.asp

Mivel ezeket jogok védik, így valószínűleg várni kell a feloldásukig.

Viszont a TT Gleispläne füzeteket évről évre átdolgozzák, így van bennük bőséggel elfogadható terv.

Ha beírod a keresőbe, hogy Tillig TT Gleispläne, akkor kiad néhány rajzot. Érdemes ott nézelődni. Akár több terv vegyítésével is eljuthatsz a megoldásig.

 

Ha megengedsz egy személyes javaslatot: ne legyen telezsúfolva! Nem kell két nm-en az egész világ vasúti közlekedését leképezni. Lehetnek szellős, hegyes-völgyes, mezős vidékek, városi jelenetek és, ha a lehetőség adja, szép hosszú állomás(ok), ahova akár egy 4-5 kocsi szerelvény is befér. 

Előzmény: GOLAZ111 (39155)
gmarc Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39156

Nézem azt is, de valahogy eddig megfelelt ez, amit egyszer rég találtam, és már kitanultam a működését. Ami nekem kell, azt tudja. :) De azért kipróbálom ezt is. :)

Előzmény: MTTP (39154)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39155

Engem már foglalkoztat a kérdés egy ideje, hogy nem találtam meg, az minősíthetetlen és személyes kudarcomnak tekintem.

 

De amikor átnéztem az Tillig sínrendszert talán 2 rendes pályatervet találtam. A többi drága, sok helyet foglal és unalmas. Még a pályaterv füzetben van 1, ami kicsit másként jó lenne, aztán ennyi.

 

Szóval, ahhoz képest, hogy a csere elég drága, nagyobb támogatást várnék a Tilligtől, ha már a geometria egyáltalán nem egyezik. A segítségetekkel, amit köszönök, már sokkal könnyebb lesz.

 

 

 

Előzmény: MTTP (39154)
MTTP Creative Commons License 2014.10.22 -1 0 39154

Nem neked írtam, meg nem is leszólva.:-)

Csak a másik fórumon havi rendszerességgel előjön a "milyen tervezőprogrammal tervezzek?" kérdés - most is éppen szó van erről - és fura mindig újra és újra belefutni ebbe a témába.

:-)

Előzmény: gmarc (39152)
enigma1965 Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39153

A hivatalos oldalról simán ingyenesen letöltheted:

http://www.scarm.info/index_en.html

Előzmény: gmarc (39152)
gmarc Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39152

Nem spanyolviasz, egyszerűen egyszer találtam és abban csinálgattam, nem is néztem másik után. De köszi, kipróbálom ezt is.

Előzmény: enigma1965 (39150)
MTTP Creative Commons License 2014.10.22 -1 0 39151

Egyet értek! nem kell újra feltalálni a spanyol viaszt.:-)

A SCARM a legjobb ár-érték arányú progi.:-)

Előzmény: enigma1965 (39150)
enigma1965 Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39150

Én a SCARM-ot használom, kezdetektől fogva. Tud magyarul, az ősi Zeuke/BTTB geometriát is ismeri, ingyenes, 3D-t is tervez, sütfőzmostakarít :) Még nem volt olyan küldetés amit nem tudtam vele megoldani.

Előzmény: gmarc (39147)
enigma1965 Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39149

Nekem sem sürgős, most elég sínem van, de kell még egy új projekthez, majd jelentkezz ha átgondoltad, és megoldjuk okosból.

Előzmény: gmarc (39148)
gmarc Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39148

Tárgyalhatunk róla, de előbb átgondolom, mit is akarok kezdeni vele. :)

Előzmény: enigma1965 (39145)
gmarc Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39147

Nem tudom, én a neten találtam a BizTools német nyelvű progiját, nem a legfejlettebb, van benne hiba, és eltart egy ideig a szerkesztés megtanulása, de megszoktam. :) Ingyenes demó verzió van fenn, év végéig licenc-kulccsal a teljes használhatósághoz.

 

http://biztools.ch/productBizTrainTrack-de.htm

Előzmény: GOLAZ111 (39144)
D.G.E. Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39146

Annyira nem drága, mint azt elsőre gondolnád.

A gördülő állomány jobban elviszi a költségeket.

Előzmény: gmarc (39143)
enigma1965 Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39145

Segítek! Megveszem a BTTB-s síneid!

Előzmény: gmarc (39143)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39144

A Busch program milyen? Nézegettem az S21 - et és a Wintrackot is, de elég drágák és igazából nem is kell ilyen fejlett program. A Busch viszont állítólag nagyon vacak.

Előzmény: gmarc (39141)
gmarc Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39143

Ja, akkor az, igen. Nekem az alapméret a 228 mm-es. Van egy nagy dobozzal BTTB sínem, de ha egyszer eljutok a terepasztal építésig, azt mindnképp Modellsínnel tervezem (sokba fog kerülni, tudom...)

Előzmény: enigma1965 (39142)
enigma1965 Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39142

Alaphangon az 1/1 egyenes a 114 mm a feles az az 57 mm-es. A 228 mm-es a katalógusokban 2/1-esnek jelzik.

Előzmény: gmarc (39141)
gmarc Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39141

Igen, át kell tervezni, ezt én is megtettem. A BTTB kitérő pl. R=286, míg a Tillig modell R=353. A kitérő hossza sem azonos, mert a BTTB az egy fél egyenes, ami 114 mm, a Modell pedig 129 mm.

Előzmény: GOLAZ111 (39140)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.22 0 0 39140

Egy nagyon amatőr kérdés. Megnéztem, és szerintem egyáltalán nem, de tényleg egy kicsit sem egyezik a régi és a modellsín geometria? Vagyis az összes pályatervet teljesen át kellene számolni az újra?

MTTP Creative Commons License 2014.10.22 -1 0 39139

Tisztelt MéreTTársak!

 

Ismét eladó sorba került pár, kifogástalan állapotú, Bttb modell.

 

A teljesség igénye nélkül:

 

    

 

Árak és részletek a honlapon:

http://mastertape.x3.hu/eladok_dizel.htm

http://mastertape.x3.hu/eladok_gozos.htm

 

És megint jött egy rakás új, vagy újszerű sínanyag, váltók, egyebek.

 

Köszönöm a figyelmet!

gy.aTTila Creative Commons License 2014.10.21 0 0 39138

Kedves Érdeklődők!

 

 

Eladó Tillig TT 2012-es klubmodell. 6 tengelyes nehézteher szállító vagyon, vaslemez rakománnyal, III.korszakos DR-es festésben.

Új állapotban, pályán nem volt, csak a fényképezés miatt lett kiszedve a dobozából.

Cikkszáma: 501195

 

Ára: 9.000 Ft

 

 

 

 

Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy előre utalás után postázom.

 

Érdeklődni a gyori.attila1979@gmail.com címen lehetséges.

 

  

Köszönöm figyelmeteket: Attila

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.20 0 0 39137

No, ennyire nem vagyok benne a ma forgalomban lévő sínprofilok jelölésében:)

Előzmény: MTTP (39136)
MTTP Creative Commons License 2014.10.19 -1 0 39136

A TT-ben használatos 2,07 mm-es sk okai:

 

1. Be van járatva valóban, mert ahogy én tudom, a rendszer eredeti gyártója a Pilz H0 Elite síngeometria is erre a sínszálra épül és mivel a Tillig tulajdonosa még a '90-es évek elején beolvasztotta a cégbe ezt a márkát, így mi sem volt egyszerűbb, hogy mind a két méret ebből az alapanyagból építkezett.

2. Ez kevésbé lehetett szempont, lévén hogy azért az az átalakító vágány mindenre jó, csak az üzembiztos átmenetre nem. Szerintem.

3. A nyomkarimák az elmúlt pár évtizedben jelentősen csökkentek. Főleg amiatt, mert asztal- és modulépítési szempontból is figyelmet érdemel a TT Filigran (http://www.ttfiligran.de/) térnyerése, amely pályákon el kell tudni menni minden járműnek. Volt itt is tavaly a Temofeszten, pár hete Leuna mellett Bad Dürrenbergebn is megnéztem egy modultalálkozón az ilyen anyagból épített pályát. Vezettem is rajta vonatot, minden gond nélkül ment. Ez a sínrendszer Code60-as, azaz 1,5 mm-es sk magasságú. Ide vág a Kühn sínrendszere a maga 1,7 mm-es sk magasságával. Mindkettőhöz van átmeneti papucs, tehát integrálható a régebbi rendszerekbe.

Hab a tortán, hogy lehet kapni olyan esztergakést, ami RP25-ös kerékprofilt vág a régi kerekekbe.

Mindemellett persze tény és való, hogy a modell fizikája teljesen más, mint az igazinak. Viszont, ha a pálya makulátlan, akkor nem lehet gond. Ezt saját szememmel tapasztaltam.

Előzmény: Törölt nick (39132)
enigma1965 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 39135

Oké, lebuktam…:)

Igen, tervezek egy projektet, csak még nagyon az elején járok. Az igazság, hogy most még a nagy nyilvánosság elé nem akarok kilépni vele, addig, amíg nem bizonyosodik be, hogy működhet, és urambocsá’ piacéretté is válhat. Egy pillanatra fellebbentve a leplet annyit elárulok, hogy az U profilos sínekkel van szoros kapcsolatban. Most megdöbbentettelek, ugye?

Viccet félre téve. Valószínűleg Te úgy is előbb tudod meg, hogy miről is van szó, mert már egy korábbi hozzászólásomban jeleztem, hogy (majd) szeretném veletek szakmai szinten is (echte a műgyanta öntésre gondolok) fel venni a kapcsolatot, mert szükség lesz némi műgyantázásra is az egyik verzióban. Idejekorán akkor majd meg kereslek Benneteket priviben, ha lesz rá mód.

Valószínűleg Te is félreértettél engem. Eszembe nem jutott elektronikai jártasságod kérdőjelezni. Az itteni, és a Hobbivasúton írt hozzászólásaidból nekem az jött át, hogy klasszisokkal felettem állsz elektronikai tudásban (is). Ne vedd seggnyalásnak, komolyan gondolom.

Az én vasas alapképzettségemnél fogva én még az U=RxI-nél járok. Tehát van még hová fejlődnöm ezen a téren is.

Előzmény: Törölt nick (39134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!