Keresés

Részletes keresés

ARIBOY Creative Commons License 2004.01.20 0 0 338
BPO-700:A 75-ös,72-es ,81-es és 82-es trolibusz
közlekedés története érdekelne!
Üdv:ARIBOY
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.19 0 0 337
Sajnos a 181-es és a 181A jelzésű autóbuszok adatairól nem tudok információval szolgálni.

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (335)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.19 0 0 336
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Az adatok 19-es, 81-es autóbuszokkal és 74-es, 83-as villamosokkal, illetve történetével bővültek!

Az adatok száma eddig: 72.

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/

1 (20); 2 (47); 3 (255); 5 (106); 8 (107);
12 (133); 14 (138); 15 (302); 19 (332);
20 (166); 24 (222); 25 (121); 27 (245); 28 (320);
30 (73); 31 (7); 33 (136); 39 (42);
40 (53); 41 (198); 43 (70); 44 (148); 47 (200); 48 (202);
52 (36); 53 (242); 54 (33); 55 (104);
61 (278); 62 (279); 63 (197); 66 (247); 67 (291); 69 (59);
73 (9); 77 (43); 79 (250);
81 (335); 86 (204);
92 (251); 93 (199); 94 (203); 99 (79).

Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

1 (96); 7 (22);
11 (23); 16 (27); 17 (38); 18 (282); 19 (208);
21 (29); 22 (109);
31 (283); 32 (110); 34 (112); 39 (113);
41 (209); 43 (132); 44 (210); 45 (135);
57 (114); 58 (30);
67 (219); 69 (220);
71 (306); 74 (333);
81 (146); 83 (334); 84 (307); 85 (201);
96 (295).

Fogaskerekű vasút (299).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (321)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.19 0 0 335
A 81-ES AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1972–TŐL NAPJAINKIG:

1972.12.23.
Két új autóbuszjárat indult el:
A 81-es és a 181-es jelzésű gyorsjárat Madách tér és József Attila lakótelep, Lobogó utca között közlekedtek.

1977.01.01.
A 181-es gyorsjárat viszonylatjelzését 81gy jelzésre módosították, illetve a 81-es és a (már) 81gy autóbuszok Nagyvárad tér és József Attila lakótelep, Lobogó utca között közlekedtek.

1980.03.30.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 81-es autóbuszok Ecseri út, metróállomás és József Attila lakótelep, Lobogó utca között közlekedtek.
--- A 81gy autóbuszjárat megszűnt.

1989.03.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- 81: József Attila lakótelep, Lobogó utca – Ecseri út, metróállomás – Aszódi utca.
--- 181: megszűnt.
--- 181A: megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.19 0 0 334
A 83-AS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1918-TÓL NAPJAINKIG:

1918.
A 83-as villamosok Várfok utca és Hűvösvölgy között közlekedtek.
/Korábban 39/41-es körirányú villamosok közlekedtek./

1941.06.16.
A 83-as villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.

1944.12.24.
A 83-as villamosok közlekedése – Budapest ostroma miatt – leállt.

1945.05.17.
A 83-as villamosok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
/Ez volt az első budai villamosjárat (a 81A jelzésű villamossal együtt) a II. világháború óta./

1955.05.16.
A 83-as villamosok viszonylatjelzését 56-os jelzésre módosították.

1983.08.15.
A 83-as (immár) trolibuszok Orczy tér és Dimitrov (Fővám) tér között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.19 0 0 333
A 74-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:

***
A budapesti tömegközlekedésben 74-es jelzéssel nem közlekedett villamos!
***

1953.12.30.
A 74-es trolibuszok Orczy tér és Március 15-e tér között közlekedtek.
/Korábban a Baross utcai szakaszon 16-os jelzéssel villamosok közlekedtek./

1954.04.22.
A 74A jelzésű trolibuszok Orczy tér és Kálvin tér között közlekedtek.

1955.02.28.
A 74A jelzésű trolibuszok viszonylatjelzését 77-es jelzésre módosították.

1961.
A 74-es trolibuszok – Erzsébet híd építése miatt – Orczy tér és Irányi utca között közlekedtek.

1964.
A 74-es trolibuszok immár Orczy tér és Curia utca között közlekedtek.

1973.12.02.
A 74-es trolibuszjárat megszűnt.
/Pótlására 9Y jelzéssel autóbuszok közlekedtek./

1977.04.29.
A 74-es trolibuszok ezúttal Madách tér – Dohány utca – Csáktornya park útvonalon közlekedtek.
/Korábban 74-es autóbuszok közlekedtek./

?
A 74-es trolibuszok Tanács (Károly) körút és Csáktornya park között közlekedtek.

1987.07.07.
A 74A jelzésű trolibuszok Mexikói út és Csáktornya park között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Újbuda-busz (329)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.19 0 0 332
A 19-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1934-TŐL NAPJAINKIG:

1929.
Tervbe vették, hogy a 19-es autóbuszok Rákosfalva, Olajgyár – Kerepesi út – Fehér út – Liget tér – Vaspálya utca – Gyömrői út – Újhegyi út útvonalon közlekedjenek.

1929.08.01.
A tervezet vonal 23-as jelzést kapott.

1934.07.15.
A 19-es autóbuszok Alkotás utca és Istenhegyi út között közlekedtek.

1940.07.02.
A 19-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

1940.07.07.
Ismét közlekedett a 19-es autóbusz.

1940.08.24.
A 19-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét is katonai célokra használták fel.

1940.09.09.
Ismét közlekedett a 19-es autóbusz.

1941.04.03.
A 19-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Ismét közlekedett a 19-es autóbusz.

1941.10.05.
A 19-es autóbuszjárat – párhuzamos közlekedés miatt – megszűnt.

1949.01.10.
A 19-es autóbusz ismét közlekedett, ezúttal mártonhegyi járatként.
/A járat két végpontja ismeretlen./

?
A 19-es autóbuszjárat megszűnt.

1951.04.30.
A 19-es autóbuszok Csepel és Pacsirtatelep között „HÉV-pótló járatként” közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban „C” jelzésű autóbusz közlekedett./

1956.
A 19-es „HÉV-pótló” járat megszűnt.

1950-es évek második felében
Az alábbi új járatok indultak:
--- A 19-es autóbuszok Goldmark Károly utca – Déli pályaudvar – Krisztina körút – Mikó utca – Attila út – Lánchíd – Rákóczi út – Kerepesi út – Fogarasi út – Nagy Lajos király útja – Zugló, Pákozdi tér útvonalon közlekedtek.
--- A 119-es gyors autóbuszok Kékgolyó utca – Lánchíd – Zugló, Pákozdi tér között közlekedtek.
/A 119-es gyorsjárat megszűntetési időpontja ismeretlen./

1964.11.21.
A 19-es autóbuszok Goldmark Károly utca – Erzsébet híd – Zugló útvonalon közlekedtek.

1972.12.23.
A 19-es autóbuszok Népstadion és Nagy Lajos király útja között közlekedtek.

1973.02.24.
A 19-es autóbuszok Baross tér és Gvadányi utca között közlekedtek.

1979.04.03.
A 19-es autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására 80-as trolibusz közlekedett./

1987.05.01.
A 19-es autóbuszok Csepel, Csillagtelep és Pestszenterzsébet, Jahn Ferenc Kórház között közlekedtek.
/Az erzsébeti szakaszon – részben – 59-es autóbuszok közlekedtek./

1990.
A 19-es autóbuszok Pestszenterzsébet, Határ út és Pestszenterzsébet, Jahn Ferenc Kórház között közlekedtek.

1993.10.30.
A 19A jelzésű temetői autóbusz Csepel, Szent Imre tér és Pestszenterzsébet, Jahn Ferenc Kórház között közlekedett.

1994.
A 19A jelzésű temetői autóbusz immár Pestszenterzsébet, Határ út és Pestszenterzsébet, Jahn Ferenc Kórház között közlekedtek.

1999.03.01.
A 19-es autóbuszok Pestszenterzsébet, Határ út és Pestszentlőrinc, MÁV-állomás között közlekedtek.
/Az új szakaszon korábban 136-os autóbuszok közlekedtek./

2004.01.05.
A 19-es autóbuszok érintik a pestszenterzsébeti TESCO áruházat is.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (326)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.19 0 0 331
Bocs a késésért!
Előzmény: BPO-700 (330)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.18 0 0 330
Estére megírom nektek a 19-es autóbuszról és a 74/74A trolibuszokról az adataimat!

***
Sajnos mennem kell, de este olvasható lesz!
***

Várom további igényeteket!

Üdv.: BPO-700

Előzmény: BPO-700 (325)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.01.18 0 0 329
Kedves BPO-700!

A 74/74A trolikról nem írsz valamit???

Köszi: Újbuda

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.18 0 0 328
A háromkötetes szerint a III/288. oldalon az autóbuszok Felszabadulás térről jártak Szabadság hídon át!

Mindenesetre köszönöm hogy felhívtad a figyelmemet!

Üdv.: BPO-700

Előzmény: Blöky (116)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.17 0 0 327
Kedves BPO-700!
Az 1958-as térkép szerint,1958-ban még létezett a 45-ös és 53-as villamos.
A 45 ös villamos Keleti pályaudvar és Március 15.tér között járt,a Rákoczi úton.
Az 53-as villamos Nagyvárad tér és a Marx(Nyugati tér)tér között közlekedett.
Előzmény: BPO-700 (322)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.16 0 0 326
Kedves BPO-700!

Az 53-as buszhoz visszakapcsolódva!
Az 1958-as térkép szerint az 53-as busz Boráros tér és Hó utca között közlekedett!
Egyébként a 19-es busz közlekedés története érdekelne!
Üdv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (324)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.15 0 0 325
Vasárnap újabb adatokat tudok írni, ha igény van rá!

Melyek legyenek azok?

Üdv.: BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.15 0 0 324
ARIBOY!

Szerintem 1948. szeptember 1-től.
"A 28-as autóbuszok ismét közlekedtek, ezúttal Széna tér és Béla király út között."

Ez olyan, mint az 53-as busznál: Hó utca = Rácz Aladár utca.

Üdv.: BPO-700

Előzmény: ARIBOY (323)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.15 0 0 323
Kedves BPO-700!

És arról van infód,hogy a 28-as autóbusz mikortól közlekedik mai útvonalán?
Üdv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (320)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.15 0 0 322
Ez igen érdekes!

Mindenki ezen gondolkozik...

A BKV háza táján erről nem tudnak semmit mondani? Esetleg a Vonalhálózat-fejlesztési Osztályon (ha még van ilyen!)?

de a kérdés továbbra is:
"Tehát valamikor 1950 és 1952 között szünt meg a 45-ös és 53-as, a kérdés: mikor?"

Előzmény: SGábor (308)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 321
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Az adatok 15-ös, 28-as, 67-es autóbuszokkal és 71-es, 84-es, 96-os villamosokkal, illetve Fogaskerekű vasút történetével bővültek!

Az adatok száma eddig: 68.

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/

1 (20); 2 (47); 3 (255); 5 (106); 8 (107);
12 (133); 14 (138); 15 (302);
20 (166); 24 (222); 25 (121); 27 (245); 28 (320);
30 (73); 31 (7); 33 (136); 39 (42);
40 (53); 41 (198); 43 (70); 44 (148); 47 (200); 48 (202);
52 (36); 53 (242); 54 (33); 55 (104);
61 (278); 62 (279); 63 (197); 66 (247); 67 (291); 69 (59);
73 (9); 77 (43); 79 (250);
86 (204);
92 (251); 93 (199); 94 (203); 99 (79).

Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

1 (96); 7 (22);
11 (23); 16 (27); 17 (38); 18 (282); 19 (208);
21 (29); 22 (109);
31 (283); 32 (110); 34 (112); 39 (113);
41 (209); 43 (132); 44 (210); 45 (135);
57 (114); 58 (30);
67 (219); 69 (220);
71 (306);
81 (146); 84 (307); 85 (201);
96 (295).

Fogaskerekű vasút (299).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (286)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 320
A 28-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE -TÓL NAPJAINKIG:

1937.12.01.
A 28-as autóbuszok Széna tér és Dániel utca között közlekedtek.

1938.
A 28-as autóbuszok Széna tér és Kútvölgyi út között közlekedtek.

1939.09.01.
A 28-as autóbuszok rövíditett (Széna tér - Dániel utca) útvonalon közlekedtek, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

1939.10.05.
Ismét közlekedett a 28-as autóbusz.

1940.07.02.
A 28-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

1940.07.07.
Ismét közlekedett a 28-as autóbusz.

1940.08.24.
A 28-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

1940.09.09.
Ismét közlekedett a 28-as autóbusz.

1941.04.03.
A 28-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat immár negyedik alkalommal is katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Ismét közlekedett a 28-as autóbusz.

1941.10.05.
A 28-as autóbuszjárat megszűnt.

1948.09.01.
Az alábbi intézkedésre került sor:
--- A 28-as autóbuszok ismét közlekedtek, ezúttal Széna tér és Béla király út között.
--- A 28A jelzésű autóbuszok Széna tér és Dániel utca között közlekedtek.
/A 28A jelzésű autóbuszjárat megszűnési időpontja ismeretlen./

?
A 28Y jelzésű autóbusz Moszkva tér és Városkúti út között közlekedtek.

1977.01.01.
A 28Y jelzésű autóbusz viszonylatszámát 128-as jelzésre módosították.

1996.03.01.
28É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett József körút és Kőbánya, Mádi utca között.
/A megszűntetett 28É jelzésű éjszakai villamosok pótlására indult be./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 319
Ech! Nem tom!
Előzmény: ARIBOY (315)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.14 0 0 318
Nolan,üdv és kössz a kijavitást,Gogol utcát akartam irni!
Előzmény: Törölt nick (316)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.14 0 0 317
Az 5-ös villamossal kapcsolatbanA villamos.budapest.hu szerint 1974.Január 3.án szünt meg ez a vonal.Akkoriban a Flórián tér és Veder u.között járt.
Üdv:ARIBOY
Törölt nick Creative Commons License 2004.01.14 0 0 316
üdv.
Gogol utca
Előzmény: ARIBOY (315)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.14 0 0 315
Kedves BPO-700

A 15-ös autóbusz mikortól jár a Golgota utcáig?(Lehel tér)

Előzmény: BPO-700 (302)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 314
1915-18 között
71 Kőbánya - Orczy út - Üllői út - Ferenc József híd - Körtér
Előzmény: BPO-700 (306)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 313
Azaz mégsem igaz. A 3köt.-ben 1949.03.21-től a 72-es Óbuda főtér - Bécsi út - Margit híd.
Tehát 49-ben vagy 50-ben történt az átszámozás.
Előzmény: BPO-700 (303)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 312
Igaz lehet, most megnéztem, az 1950-es menetrendben már 7-es van.
De akkor 1957-ben nem volt szükség semmiféle "újraindításra".
Előzmény: BPO-700 (304)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.01.14 0 0 311
Kedves fórumozók!

Aklit érdekel, a www.port.hu/bkv/busz oldalon el lehet érni a bkv rt. régi (1999-es) oldalát. Tele régi menetrendekkel, pl. a 180-as busznak fenn van az 1992. márciusi menetrendje.

Üdv. Újbuda

Peto Creative Commons License 2004.01.14 0 0 310
A 67-eshez

A 67-es busz 70. 04. 03-tól Örs vezér tere - Rákoskeresztúr,Ferihegyi út elágazás között járt, ez volt a XVII. kerület legfontosabb vonala.
A Jászberényi úti felüljáró átadásakor sikerült kiküszöbölni a sorompót, ekkor a Jászberényi úti 61-esek vették át a gerincvonali szerepet, a 67-es Kelet-pesti Tejüzemig rövidült (74.03.01.)

A 61E a 67-es hosszabbításával egyidőben (88.01.30.) került át a Keresztúri útra (ekkor készült el a Keresztúri úti felüljáró).

Előzmény: BPO-700 (291)
Peto Creative Commons License 2004.01.14 0 0 309
A 92-eshez:

Korábban a 44-es busz valóban csak Cinkota, gyógyszertárig járt, viszont a 92-es 1960. 08. 20-án rögtön körforgalomban indult be a ma is járt cinkotai vonalon.
Rákosszentmihályon 1962-ig között a Csömöri út és Rákosi út között a Köztársaság utcában járt, 62-64 között a Csömöri út-Varga J. u. (Szent korona) között továbbra is a Köztársaság utcát használta, és a József utca teljes hosszban csak 64-ben készült el.
1960-ban indult a 92Y is, ami 77-től a 192-es névre hallgat.

Előzmény: BPO-700 (251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!