Gugliztam egyet, hátha találok Clio-fény fotót. Hát nem, de egy érdekes <a href="http://www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=7361&A_SESS=88e47a6a2136118d78e0ecbd4c2677ef" target="_blank">tesztet</a> sikerült.
Az első helyezett Touran:
Az utolsó, a Corolla:
Nagggyon durva a különbség. Az idióta NCAP-sok ahelyett, hogy csipogó hangok hiánya/megléte miatt vesznek el/adnak csillagokat, és hülyítik vele emberek millióit, inkább kitalálhatnának valami osztályozási rendszert az aktív biztonságra is. Senki le nem xarja, ha valaki forgalomba hoz egy autót két mécses kaliberű fényszóróval, vagy nulla fékekkel. Legalábbis Németországon kívül.
Hát igen, én inkább tömören a "szar" jelzővel illetném. Olyan setét, hogy városban még gyengén világított utcákban is néha kétségeim támadnak, hogy egyáltalán világítanak-e. Országúton meg egészen katasztófa. Legalább a ködlámpákkal rá lehetne segíteni, de az sem.
Háááát, ilyen fotóról most nem tudok, ami egy jó lámpa vs Clio lámpa összehasonlítását bemutatja. Ez csak egy magán megfigyelésen alapszik. Nagyon szeretem a lámpákat, és úgy érzem, hogy van annyi tapasztalatom, hogy ránézésre megmondjam egy lámpa útra vetített képéről, hogy az a lámpa jó vagy rossz. A Clio lámpájáról nekem a rossz jött le. A ráncfelvarrás után, mikor megkapta az új FF lámpákat, akkor nagyságrendekkel javult.
"Szóval vennék egy 55W-os Osram Silverstart, és az egész rendszert közvetlenűl az aksiról kirelézném, új földkábeleket tennék az izzóhoz plusz nem árt az sem ha átnézed az aksi mínusza és az autód kasztnija közti kapcsolatot is. Plusz még berakhatsz a mínusz és a blokk közé is egy jó vastag kábelt."
Öööö... én ézt úgy értelmeztem, hogy új vezetéket kell(ene) tenni az izzókhoz (a meglévő testet egy kábellal kellene megtuningolni)+a test kábelt ellenőrizni kellene az akksinál.
Én ott látom a bajt, hogy a Clio nagyitós lámpája nem sikerűlt igazán jól. Hiába van benne HB3, ami nem is 55, hanem 60W-os, akármit raksz bele nem lesz igazán jó. Néztem a fényképzését, nem tartom jónak. Plusz még sárgásan is világít ami a feszültségesés miatt van. Első körben mérd meg, hány voltot kapnak az izzók, aztán ha úgy látod relézd ki. Próbálj meg esetleg más izzót, bár ebben nem igazán hiszek, mert szabványok vannak.
Clio II phase1-em van, duplaoptikás fényszóróval. A tompított HB3-as, projektoros. És iszonyatosan gyenge. Jelenleg sima Tungsram van benne. Milyen izzóra érdemes váltani, ami érezhető javulást hoz, a fényszóró rongálása nélkül? Xenont nem akarok, annál kisebb befektetésre gondoltam, csak valami jobb izzó érdekelne.
Én, a helyedben nem raknék be 100W-os izzót. Nagyon meleg. Régen a Zsigulik a fém foncsorral kibírták, de ezek a mai autók szerintem már nem. Szóval vennék egy 55W-os Osram Silverstart, és az egész rendszert közvetlenűl az aksiról kirelézném, új földkábeleket tennék az izzóhoz plusz nem árt az sem ha átnézed az aksi mínusza és az autód kasztnija közti kapcsolatot is. Plusz még berakhatsz a mínusz és a blokk közé is egy jó vastag kábelt.
Mondjuk neked nem olyan a lámpád véletlenül, hogy be lehet látni az izzóig? Mert mintha azt írtad volna, hogy azért nem projektoros. Lehet hogy én is benevezek egyre. Bár én akkor lennék a legboldogabb, ha pld. 65-70W-osban lenne ugyanez az izzó!
:))
Az 55W még pont kicsi! Akár egy "pult alóli" is jöhetne, ha lenne. Vagy megveszem a 100W-osat!
Passz, enyémet megnézheted, itt lejebb a képeken. Ez a XD5 nevű is elég megtévesztő. Én elég régóta figyelgetem a lámpákat, de elsőre az ugrik be, hogy ez igazi kisüléses Xenon mikor ránézek, pedig nem... :)
Láttam én már 100W halogént... ez nem az volt, legalábbis nem a szó szoros értelmében Halogén... vagy igazi Xenon lehetett????? De annyira szép fénye volt!!!! Szinte "LEDfehér".
Ma láttam egy OPEL Astmát (általában OPEL+FOCUSban vannak a tuning izzók???) a pirosnál, aminek annyira erős fehér fénye volt, hogy már fájt! Kitépem legközelebb a tagot és beadok neki igazságszérumot, hogy mit használ.
Épp tegnap próbáltuk ki ezt a 4250K -es Osram -ot, és egy 4200K -es GE izzót. A GE szinte sárga volt az Osram -hoz képest. Van egy ismerős, akinek ez a 5100K -es Philips van benne, majd megnézem az övét is, hogy milyen, és a legjobbat választom magamnak. :)
Ha meg akarsz maradni a jó láőtásnál, akkor maradj nyugodtan a 4250K-s xenonnál.
Volt alkalmam látni a különbséget. Én jobban láttam a 4250K-ssal. De ez úgyis egyéni dolog. Nekem Ds2 projektoros van gyárilag, gyakorlatilag 100 km/h alatt nem használok refit. (H1 Osram Silver Blue +50) Minek.... De nagyon gondolkodom, valami olyan refiizzón, aminek a xenonhoz hasonlóbb a fénye...
Le se merem írni, annyira kedvezményesen sikerült megoldani. :) 4250K -es Osram lesz benne elösször, majd ha sikerül eladni a régi halogén lámpákat valószinű 5100K -es Philips -re lesz tuningolva.
Kis segítség annak akinek nincs gyári, és utólagosat szeretne, ezek a szettek 60-70e Ft -ból megvannak.
Nem baj! Majd együtt járunk a kezelésekre! Egyszer a te kocsiddal, egyszer az enyémmel. Persze közben arról fogunk beszélni, hogy kinek mért fehérebb/jobb az izzója!
Én úgy tudom, hogy ez ellenállás miatt lesz kicsit kékes, vagy lilás a LED szine. De itt is nagy a szórás, nekem is van olyan ami kékes volt, van ami lilás, de ami most van benne, ez a legfehérebb. Ráadásul ennek nem az a gagyi vékony kihajlított LED lába van, hanem nagy vastag, szóval nekem eddig ez a legjobb. :) A TotalCar webáruházba is lehet rendelni.
(Én is mindig le vagyok itthon hülyézve, hogy minek kell ennyi lámpa. :))) )
tegnap "nagy mellénnyel" összehasonlítottam az én hófehér 3 LEDes helyzetjelzőmet a barátnőm 4 LEDes bicikli első lámpájával és sajnos be kell látnom, hogy levert mint vak a poharat. Nem tudom mért, talán mert foncsorozott lámpa miatt és hogy elosztottak a LEDek, nekem meg egy kupacban van a 3 LED. Amúgy a bicikli első lámpa színe olyan mint a régi Junoszty TV-é, szóval nem fehér vs. az én általam gyártottal. Bár tény, hogy a lámpatestbe beépítve lényegesen veszít a fényerejéből és fehér színéből és az is kékes lesz.
Más:
reggel jött velem szembe egy Opel Asztma G és abban nem tudom milyen izzók voltak (biztosan nem Xenon!!!), de annak iszonyú hófehér lámpája volt. Komolyan mondom, egyszer kitépek valakit a piros lámpánál és megvallatom, mert "mindenkinek van", mindenkinek tuning és jó, de a fórumon sincsenek erről lényeses eredmények!!! Attól függetlenül nem rossz (nagggyon jóóó!) a Tungsram Euroblue, de "nem olyan" mint a másé!
:))
Nem ismertek egy jó pszichológust, aki lámpabajokat kezel?
Nekem ez elött 4 LED -es volt benne, erősebb volt, mint a mostani 1 LED -es, de gyorsan tönkrement. Mostmár lehet 6 LED -eset is venni, de ne OFF -oljuk szét ezt a topic -ot, LED -el gyerünk ide: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9134298&la=50546212
Elvileg nekem egy időben ment is képfeltöltés, majd egyszerűen nem enged egy ideje. Majd azért próbálkozok.
Most az egyikben LEDes a helyzetjelző. Mikor megcsináltam és kipróbáltam fehér volt a színe, az autólámpában enyhén kékes, bár kisebb a fénye mint a gyári 5W-os helyzetjelzőnek.
"Milyen LEDet használsz?"
A történet egyszerű. Bementem egy elektronikai boltba és kértem extra erős fényű ledet. Az eladó megmutatta hogy mire számítsak. Miután kiégett a retinám megvettem a LEDeket. sajnos nem volt 10mm-es LED, csak 5mm-es, ebből vettem 6db-ot, így 3-3 világít majd a fényszóróban!
Ezen a képen a fekete autóba GP Thunder 7500K -es izzó van, a fehérbe XD5 5800K -es. Jól látszik, hogy a GP kékebb, viszont a tulajdonos lecserélte, mert vizes uton rosszul látott vele.
Mondjuk nálad az átlátszó búra sokat dob még a látványába! Nekem nem projektoros a lámpám. Ha elkészül a LEDes helyzetjelző, én is megpróbálok feltenni képet (bár eddig az indexre nem sok sikerrel tudtam!)
Én "fanatikusabb" vagyok. Én még a helyzetjelző izzói is én csinálom. (extra erős fehér LED-ből)! Gyakorlatilag egy árban van a gyáriéval, de nem ér meglepetés a fényét illetően!
Még annyi adalék az XD5 mellé, hogy épp a napokba egy Volvo -val mentünk este, ami sima halogénes, végig olyan érzésem volt benne, mintha mindjárt kiégne az izzó a lámpájába, annyira sárga volt, és kicsi a fényereje. Szóval én csak ajánlani tudom ezt az izzót, 5000 Ft a pár, 3 hónap gari, nekem október óta van már benne...
Esőbe a vizes út kicsit jobban elnyeli ezt a fehér/kék fényt, itt kicsit gyengébb, de minden más helyzetbe, szerintem sokkal jobb mint a sima sárga halogén.
Csak mert a tungsram link alapján már 100W-osat sem találtam, ezért linkeltem azt be. Maradok a mostani izzómnál egy ideig, hacsak nem válaszol valaki a tunig izzóra. Valami nagyon xenonos kellene, ami nem csak úgy néz ki, de lehet is vele jól látni.
Amit linkeltél ott is csak 55 és 100 van. Ez van. A H4-ből sok fajta készűlt. Ne felejtsd el, hosszú éveken keresztűl a H4 volt az izzó szinte minden autóban. Utána jött a H1, H2, H3 és csak jóval később a többi. A H 1,2,3 is csak fényszóró/ködlámpa volt éveken keresztül. Talán a BMW volt az első aki a 80-as évek végén H1-et rakott a tompítottba. Azóta már H7 van mindenütt ahol nem H4 van.
Ha te mondod... akkor tárgytalan. Bár én abban is igazságtalanságot látok, hogy egy H4-es izzónak a tompitottja 55W-os, a távolságija 60-65W-os vs. H1-essel, ami ha akarom ha nem 55W!
Nem értem, hogy a XXI. században mért nem tudnak rendes izzót gyártani! Talán a Xenon a kivétel-> bár azt hivatalosan nagyon drágán lehetne csak elérni!
Ps.: elvileg a Tungsram gyárt 70W-os rally izzókat! Azzal már megreszkíroznám a kocsimat! Persze csak ugyanebben az izzótípussal. Bár azt is el tudom képzelni, hogy a 70W-os sima izzó jobb fényt ad, mint a drága 55W-os.
Az izzó: Tungram Euroblue. Nekem a Bravomban van, ez H1-es méretű és sima 55W-os! Elvileg létezik ugyanebből a fajtából 100W-osban is!!!!! Ha az 55-ös ennyire világít, akkor milyen lehet a 100W-os!
A fénye: havon ha nézed, akkor nagyon enyhe kék, de nagyon kellemes a szemnek. Ha a beton úton nézed, akkor annyira fehér, mint egy vaku! Nagyon jó mondom, hogy sokkal jobb mint a Megalieght típusúak. Az ára H1-esben (párban) 3500Ft volt. Ezt Bp-en a Király utcai Tungsram márkaresekedésben meg is veheted, mindig van raktáron.
Más: ha kívülről nézted az izzót, akor nem lehetett annyira fehérnek látni a fényét, nem értettem mért. Végülis rájöttem: a helyzetjelző sárga fénye megszínezi a fehér színű tompitott fényt. A megoldása egyszerű: a gyári 5W-os helyzetjelző izzót kicserélem LEDes helyzetjelzőre!!!! Így kívülről nyönyörű szép fehér fénye lesz a lámpámnak!
A Tungsram Megalight a felsorolt hibákon kívül annyi gondja van még, hogy mivel rövidebb az izzószál, így pontszerűen vetíti a fényt az útra, ráadásul azt is messze. Így először jónak tűnik, hogy messze látsz, azonban tartós használatnál nagyon fárasztó, hogy az autó eleje teljesen félhomályba bújik és nagyon távol lehet látni valami fehér fényt. Az Euroblue izzóval minden gondom megszűnt.
Amúgy az Euroblue izzó bizonyos szögből narancs színűnek látszik! Nagyon szép, főleg projektoros lámpában!
Melyik az a halogén izzó, ami leginkább hasonlít a xenon-ra? Néhányszor már láttam közelről autókban olyan szítnűt, megszólalásig olyan volt mint a gázos.
Nekem is volt EuroBlue izzóm. Én is meg voltam elégedve vele. A fénye fehéres, messziről azonban zöldes kékes pirosas színe van. Az üvege színes. Látni biztosan jobban fox vele, mint a mostanival. Én tudom ajánlani. Nekem SuperBlue van, az is nagyon jó. Igaz az nem világít olyan színesen, de az is tökéletes. Annak világoskék a búrája, de legalább jól lehet látni vele. Ezeknek az ára kb.2500-3000ft között mozog. Ezekkel az az 1 baj van hogy hamar kiégnek. De nagyon jó. kb.10 hónapot bírnak ki. Nekem bejött, megéri azt a pénzt.
J.a.n.e.s.z. egy kérdés:Ennek a Tungsram Eurobluenak van valami kékes beütése vagy legallább fehérebben világít mint egy átlagos vagy csak a nevében blue
sima 60/55 ös vagy valami felturbózott?Hol szerezted be lehet én is kipróbálnám nekem most Ring Sportzblue van viszonylag jól látok vele... Előre is köszi!
Nekem GE Megalieght volt a kocsimban. Távolra világított, az autó elejét nem is láttam. Olyan fehéres fénye volt, cserébe az összes tábla fényét annyira verte vissza, hogy rosszul láttam tőle. A szembejövők folyton villogtak. Nem bírtam tovább: lecseréltem Tungsram Eurobluera. Azóta iszonyúan jól látok, mintha nem is az én kocsimat vezetném. Valamivel drágább izzó mint a Mega, de lényegesen jobb!
2 hete égett ki az egyik Osram SilverStar h4-es ízzóm. 1 évet és 3 hónapot bírt, ami nálam kb durván 13000 km-t jelent, amiből azért sokszor lámpa nélkül jártam. Szóval kb 9000km-t bírt ki.
Ja és úgy égett ki, hogy először csak néha kihagyott az úthibáknál.
Most ismét hezitálok, és lehet, hogy kipróbálom a GE Megalight-ot. Kiváncsi vagyok az meddig fogja bírni.
Nektek mennyit bírt a SilverStar? Ja most a hibásat kicseréltem egy sima 60/55-ös Tungsramra, és nem tűnik sokkal gyengébbnek.
Ha van is köztük különbség, jóval kevesebb, mint a 25% árdifi. :) Ennyiért nincs kérdés, hogy azt vedd, ráadásul csak jókat hallottam arról az izzóról.
Látott már valaki élőben egymás mellett Osram SilverStar, GE Megalight Plus (Tungsram), Phillips Vision Plus izzókat. Van közöttük érdembeli külömbség?
Ha nincs nagy kül, akkor egy kicsit a GE felé hajlok, ugyanis a Bárdinál van 25% kedvezményem :-)
Ebből sok nem derül ki: Osram SilverStar - http://home.comcast.net/~tkcherry91/OsramSS.jpg GE Megalight Plus (Tungsram) - http://home.comcast.net/~tkcherry91/GEMega.jpg Phillips Vision Plus - http://www.rs25.com/uploads/albums/userpics/12392/PhillipsVP.jpg
Sziasztok BUEK mindenkinek. Megint OFF leszek elnezest kerek, hozzaertes nem sok helyen van. Kicsereltek a GP Thunderem egy Narva Range Power Blue 60/55W izzokra (P43t-38, 48677) gysz. Nem mondom szepen vilagitanak, az igert 30% megvan. Amit nem tudok, hogy mennyi az ara (erre az emailemre nem valaszoltak), mert a kulonbozet miatt erdekelne. Es az hogy errol az izzorol szinte semmit se talatam a hivatalos oldalon. Kicsit atveres es gaygiszagot erzek. Ha kieeg egy het mulva akkor fogok szivrohamot kapni. www.narva-light.com
Ha jársz Tecsóba, ott lehet kapni +30-t, de az nem a gazdaságos, hanem Narva. Ha van még olyanjuk azt bátran ajánlom, mert jó életartammal bír és jól világít. De ha már ebbe a topicba írtál, akkor ott van az Osram Silverstar. Azt nem próbáltam, viszont jó véleménnyel vannak róla.
Sikeresen ismét eltévesztettem a típust.Na mind1.Remélem most nem fogom.Szóval. +50es Osram izzót szeretnék venni.A www.osram.hu szerint a fantázia neve "Silverstar" .Milyen árban van egy garnitúra H4 es ebből a fajta izzóból kb.? Szép fénye van (fehéres) ? A pozitív tulajdonságait már olvastam több helyen.
> Az után érdeklődnék , hogy kinéztem magamnak a COOL BLUE nevű TUNSRAMOT
Az biztos? Én aszittem, csak az OSRAMnak van Cool Blue-ja. Na mindegy.
Általánosságban a "blue"-izzók nem adnak túl jó fényt, ezen felül csak szárazon van jó fényük (akkor tényleg jó!), de amint nedves az út, gyakorlatilag rosszabbul látsz vele, min a sima izzókkal. Gyakorlatilag néha olyan, mintha nem is lenne.
Javaslok valami sima "plusszos" (+50-60%) izzót, Tungram vagy Osram vagy Philips: azok fénye jóval fehérebb (tehát nem olyan sárgás, mint a normál izzó), és sokkal jobban is látsz vele. Szerintem a szín-igényeidnek az is megfelelne.
Nekem volt már mindenféle, de a "blue" izzó alig valamivel néz ki jobban a +50-esektől (megvallom, én egyedül szűz havon láttam meg a különbséget, ott meg minek), viszont nagyon sok kompromisszum jár vele, könnnyen megbánhatod.
Javaslom, olvass vissza itt sokat, és kb. képbe kerülsz.
Már biztos elhangzott párszor ezért előre is bocsi a kérdésért.Mivel izzóvásárlás előtt vagyok gondoltam nem veszek TESCO-s "Made in china" csill vill inkább karácsonyfaizzóra hasonlító izzót venni.Szeretném kicsit "feldobni" a világítás részt egy enyhe kék színnel.Az után érdeklődnék , hogy kinéztem magamnak a COOL BLUE nevű TUNSRAMOT.Milyen vele a tapasztalat?Mik a jó és rosz tulajdonságai?Mennyibe kerül a H4 belőle?
Miért kellen online vásárolni,biztosan van a közeledben pl. egy Unix Trade(OSRAM),Bárdiauto(Tungsram),Meteor(Philips).De pl. a Metroban megtalálható az összes Tungsram Prémium izzó,az Obiban meg szinte az összes Osram Prémiumizzó.
Én már küldtem izzót VChrisnek, mert olyan rendes vagyok. Beraktam szivaccsal bélelve egy dobozba. Ha falhozvágod, sem lesz baja.. A rázkódás meg nem árt, a kocsiban sem megy tönkre...
Hát nemtom, szerintem csak akkor derül ki, hogy minden oké-e, ha a kocsiban is műxik. :) Én is filóztam ezen anno, de nem mertem belevágni. Topictársak viszont küldtek már Postán sikeresen izzót...
Kicsit felhozom a topicot. Tegnap tettem Tungsram Megalight Plus H4 izzókat a lámpába, hát ezel valami döbbenetesen jól világítanak. A Silverstart, de a még a Philips Premiumot is verik. 1500/db áron nem is drága.
Már rég gondolkodom, hogy a gyári izzókat lecserélem ilyen xenon gázzal töltött izzókra, de nemtom eldönteni milyet vegyek annyi féle van. Régebben kb. 1 éve lecseréltem a 406ban a gyárit valami H.I.D. 130Wattos vagymilyen xenonos izzóra(by Praktiker), de szőrnyen rosszabbúl láttam mindent. Nagyon jól nézett ki meg minden de valahogy a gyárival sokkal jobban látom a dolgokat. Most egy Lancia Dedrám van és azt szeretném lecserélni, ha tudtok egy igazán jó izzómárkát vagy típus...mondani ami max 3-4000/pár és ténleg jó akkor kipróbálom...???
Igaz nekem H7 Cool blue van nem Silverstar, de fél év és 20000Km után is szuperül üzemel. Direkt kivettem megnézni, s az izzószálon semmilyen arra utaló jel nincs, hogy használt lenne az izzó. Mintha vadi új lenne! Nagyon korrekt ez is. (Jah, a Diadem indexizzók meg gyönyörűek! :)))) )
Régebbi autóimban voltak olyan H4 izzók, amit kicseréltem 100/80-asra, volt amit 140/100-asra. Mostanában nemigen divat az ilyen csere, de kérdés, hogy egyáltalán pl H7-ben van-e nagyobb teljesítményű izzó a normálisnál, vagy csak a +50% fényerejű a plafon?
Tegyük akkor mindjárt hozzá: ha nem kapnak el, mert a BUSZ sávban kanyarodsz, illetve azt is, ha 1általán a sok szabálytalan parkoló autótól fizikailag meg is tudsz..... :-))))))
1ébként én még ilyet máshol nem láttam, hogy a Busznak felfestett kanyarodó, visszaforduló sávban parkolnak a kocsik..... :-?????????????????)
Helyi sajátosság......
Bocs az OFF-ért.
Kísérletképpen kéne. Van egy 3D-s Mag-em, benne 10 db Ni-Cd-s AA-a akksi, és ezt a lámpát szeretném beletenni a fejébe. Múltkor már benne volt egy Tungsram, de az nem volt elég szűk fényű és különben sem tetszett. Lehet, hogy az alu 8 fokos lenne a nyerő:)
Egy félig OFF kérdésem volna. Van nálatok 12V-os 10 vagy 20W-os MR16-os kinézetű fényforrás, de max 10°-os sugárzási szögű lámpatest? Felőlem lehet alu reflektoros, vagy üveg, csak 5cm-es legyen.
Helló. Ok, köszi, ha aktuális, akkor majd odacsörizek valamelyik nap, pénteken vagy hétfőn úgy alakítom, hogy be tudjak ugrani, +szemeztem a cool blue halogénekkel is, lehet, hogy megpályázok belöle egy párat. :) Mégegyszer köszi.
Ha bejössz a déli felől át a dombon, majd utána jobbra, mintha a rakpart felé mennél. A kanyar után van egy benzinkút, azzal szemben van a bolt, van ott egy buszmegálló, ott szoktam megállni a tilosban vészvillogóval arra a néhány másodpercre, amíg beszerzem az izzókat :-))
Helló. Köszi az infót. Ha jól tudom, Te az I. ker.-ben vagy ugyi? Sajnos azt a részt nem nagyon ismerem, de szerintem majd holnap utánanézek, hogy hogy tudok oda jutni, hol tudok ott megállni, stb. Amúgy mennyibe kerül nálad? Gondolom a postai utánvéttel küldés nem megoldható. Helló
Sziasztok. Kérdésem lenne, hogy hol tudok venni 7507LDA OSRAM DIADEM 12V/21W BAU15s típusú indexizzót? (konkrétan ilyen kellene: http://www.vamos.cz/zdroje/diadem/images/diadem_big.jpg ) Már bejártam jópár boltot, de nem sok sikerrel. A Kelemen Művek KFT-nagykernél hiánycikk, nem tudták mikorra lesz. Ha van valakinek valami infója, azt megköszönöm. Sziasztok.
Nekünk kb 4-5 éve van a kocsiban az az égő és még 1x sem kellett cserélni, márpedig 1 évvel ezelőttig elég sokat volt használva a kocsi és a fényszóró is!
Figyu, és nem vagyok forgalmazó, csak egy lelkes amatőr aki régóta foglalkozik világítással..:) Nézz meg egy normál 60/55-öst, tedd mellé az általad erősebbnek vélt izzót, ha vastagabb az izzószál benne, akkor nagy valószínűséggel emelt watt számú. A 140/100-al az a baj, hogy nagyon rövid az élettartama ( 20/50 óra ).
Én még 100/95-ről nem hallottam. Nincs véletlenül utána írva hogy "CP" ? A relézés azt jelenti, hogy veszel 2 relét ( tomp, fénysz. ) berakod a lámpák elé, az aksitól hozol egy pluszt egy lengőbiztivel vastag kábellel a reléhez, ami gyárilag ment az izzó plusszához azt elvágod, az fogja vezérelni a relét, azt globálisan ennyi, a többi bekötést értelem szerüen megcsinálod:)
Én nem mernék 100-ast belerakni. Egyébként mire gondoltál, 100/80-ra itt a 80-as a tompított, vagy a 140/100-ra mert csak így kapsz 100-as tompítottat. De ha a rendszer nincs kirelézve, akkor a kapcsolót is megszívatod:)
Kösz a választ majd hívlak. Előbb megérdeklődöm, hogy mennyiért relézik be a kapcsolót. A foncsolt nem bántja a 100 W-os, Lagúnában 3 évig használtam, nem változott, ez meg egy másik Renault, Espace, ugyanaz a lámpa van benne, mint a Lagunába.
A 100w-osat azt nem igazán ajánlanám,persze ettől még lehet használni sőt használják is sokan,ha emelett döntessz ügyelj a beállításra....!!!!!!
A legjobb plusszos izzó most az Osramnál A Silver Star ez fehér színű és 50%-al több fényerejű....Ez biztos nem tesz kárt a fényszoróba....Az élettartama kb 8-9 hónap a tapaszatlatok szerint...2000huf/db a H1-es..../Persze nem lesz olyan erős mint a 100w-os de szabályos!!!!!!
Üdv Az lenne a kérdésem, ha bereléztetem a kapcsolót, akkor tudok venni 100 W-os Osram égőt a kocsiba? H 1 -esről van szó. Vagy inkább egy tuningolt 55W-osat ajánlasz?
Eddig is a régi autómban 100W-os Tungsram égőt használtam, a foncsolnak nem lett baja, nem égett meg.
Bocsánat, most látom hogy van a Tungsramnak ilyenje. Becsszó először az Osramot néztem, kevés sikerrel. Az Osram webmestere lesz kedves szégyellni magát! Két napot adok neki, ezen idő leteltével a konkurrenciától leszek kénytelen megvenni az izzót mer' kell.
Létezik H3 ami Coolblue, Maxituning, Verykék? Kékes (mondjuk kék) fényű kellene. Nem nagyon hallottam még róla, a 100 W-osért is bejártam a fél várost, csak az most már túlontúl sárgának látszik.
Én most vettem 2db Osram H11Super (+30%) izzót Renault MeganeII ködlámpába. Ez is tök úgy néz ki. H11-ből sima és +30%-os létezik, legalábbis ezt mondták nekem a boltba.
Az izzókat november elején rendeltem, és 1 hete jöttek meg!!! :((((
Sajnos a telefonszám úgy látom lemaradt vagy csak én nem látom?
A CoolBlue nagyobb fényerejű is mint a hagyományos izzó, jól gondolom?
Ha nem is lesz túl drága, és van is raktáron, akkor megpróbálom a cuccost. Az ár azért lenne lényeges, mert 4 db kellene a pilácsból. Az eBay-os izzóból a 4 db kb. 9000 Ft-ból lenne meg postaköltséggel együtt. Van remény arra, hogy OSRAM-ból is megússzam e-körül?
Tegnap kiégett az egyik Silverstar köd. Nem találtam mást, csak egy 100wattos kék búrája xenonatommegagiga izzót. Hát gyengébben világít, mint a bal 55 wattos SVS. Mikor vettük az Alfát, ez volt benne.
9005-as (HB3) fényszóró izzzót keresek, 60-65W körüli teljesítménnyel. Úgy láttam, hogy van ilyen az OSRAM-nak is, csak nem tudom, hogy mennyire körülményes a beszerzése. A Kelemen-Művek árlistájában 1890 Ft volt az ára. Azt nem tudom, hogy nettó vagy bruttó.
A Tungsram katalógusában is láttam HB3-as izzót, nem tudom, hogy átlag autós boltban tartanak-e ilyet? Attól tartok, hogy nem.
Van valakinek tippje, hol lenne érdemes megnézni?
Annyi gondom van még, hogy a HB3-as OSRAM és TUNGSRAM izzó is tök hagyományos halogén pilács. Igazából jobban szeretnék valami emelt fényerejű, magasabb színhőmérsékletű típust, de olyat meg nem találtam itthon.
A Light&Day normál fehér színű,a rendeltetése a hogy aki nappal sokat jár országúton annak gazdaságosabb legyen a világjtás mivel a megnövelt élettartam mellett nő a csereperiodus ideje....
Hasznos még azoknak is akik "all-time" használják a gépjárművük világítását..
Az ára magasabb lesz mint a többié....Kérdés :201-91-80
Az összetört 8 éves Valeo fényszóró helyére ma került egy (még nem tudom milyen típusú) új. Döbbenetes a különbség a kettő között. Lehet hogy meg kell majd követnem az SilverStart. Elképzelhető hogy a lámpatest koszossága és bemattulása miatt világított olyan szarul a SVS. Igaz, akkor a Philips Premium is gyengén világított volna ugyanabban a lámpában. Rejtély...
Kérdés: tuning oldalakon vannak kb 4000 ft körül lézerfehér fényű, meg lézerkékes fényű izzók. A fehérre azt írták, esőben igen jó???##? Ez ellentmondó.
Érdemes ezek között kutakodni, vagy ez mind csak parasztvakítás.
Amúgy egy ALS vagy SVS izzót szeretnék venni. H4-est. Ki melyiket ajánlaná? Most beteszem, és addig nem fogom kivenni, amíg meg nem halnak. Jah, és főleg este vezetek város/országúton 40/60. De városban lámpa nélkül is látni, tehát inkább országút a fontos, hogy lássam vele az út szélét.
Szeretnék venni én is egy pár Osram Silverstar H1 12v 55w izzót de ez nagyon gáz itt vidéken (Szombathely).
Ezúton kérdezném meg O.S.R.A.M.-ot hogy mennyibe kerül nálatok és hogyan és mennyiért lehetne ezt lejuttatni hozzám?
Sziasztok!
A hétvégén vettem Osram Silverstar H4-es izzókat, és ki is cseréltem a régi Tungsram 100/90 CP izzókat, amit sima 55/60W-os nak mondanak.
A tapasztalatok:
Először felesben cseréltem, ami feltűnt, hogy a SVS-nek fehérebb a fénye, a régi sárgásabb volt.
Fényerőben, egy kicsit jobb az SVS.
Országúti próba: az SVS-nek rövidebb a bevilágított területe, főleg az országúti fénynél, mint a 100/90 CP-nek, viszont a területen belül mind a tompított, és az országútinál is világosabb, mint a régi, azaz, sokkal részletesebben lehet látni az utat, az egyenetlenségeket stb.
Ami még feltűnt, hogy rövidebb a reakció ideje fényváltáskor, refiről tompítottra és vissza, ami egy plusz pont.
Szóval felemásak az élményeim, kicsit többre számítottam.
Nekem az SVS váltotta a Megalight Plust. Az én tapasztalatom az volt, hogy a Megalight jobb volt. Itt a többiek meg akartak győzni hogy nem igaz, de inkább annak hiszek amit látok. :-) Vagy amit nem látok... :-(
Most az egyik lámpában ilyen van, a másikban olyan, de most nem mérvadó a fényszóróm. Ha meglesz az új lámpa, akkor valszeg majd az ALS-sel teszek egy próbát.
Sziasztok!
Szerintetek melyik a jobb izzó a GE Tungsram Megalight +60, vagy az OSRAM SVS? Melyiknek mi az előnye hátránya?
Köszönöm szépen!
A szívem az osram felé húz.
Mivel nem ködlámpának**, hanem kiegészítő fénynek használom szarabb úton a magas lámpatest miatt, azért tettem bele inkább SVS-t.
Illetve azért, mert nem volt pénzem egy full téli ALS-szettre mindenhová, meg időm cserélni őket mindig. Ködlámpának használva értelemszerűen szarabb, mert a fehér fény jobban vakít a ködön, mint a sárga. Ez tény, ahogy Te azt mondani szoktad...
**: ahogy a TC-s mondás tartja: Ködöt felülről egyedül Omega-koncerten van értelme világítani. :)
Hőlégfúvóval kicsit megmelegíted a ragasztás mentén és szép lassacskán körbe-körbe haladva szétfeszegeted.
Ha a foncsorod is piszkos akkor azt langyos vízzel szappanos kézzel finoman ki lehet mosni. Törölgetés kerülendő mert azzal csak megkarcolod, esetleg vmi nagyon puha rongy ( új, mosatlan szarvasbőr pl.)
Hát nem tudom... Egyelőre most nem ugrálok, mert az egyik fényszóróm rommá tört, így nem veszek új izzót, mert úgyis az első nagyobb esőben szétpukkan. Ha nem esik, akkor búra nélkül is világít (kicsit közelre ugyan...) de ha kap egy nagy vízfröccsöt a forró izzó akkor pukk.
Szerintetek fényszórót lehet tisztítani? Nekem úgy tűnik hogy az üvegbúra belseje is koszos rendesen. Most hogy az egyiket cserélni kell, tartok attól hogy szembetűnő különbség lesz az új és a 7 éves lámpatest között.
szervízben felvetettem, hogy mi a véleményük arról, hogy erősebb égőket tennék bele. azt mondták, hogy lehet, de nem javasolják, mert nem véletlen hogy a gyári égő olyan erős mint amilyen. ha erősebbet tennék bele, szerintük 1/2 éven belül megolvadna a lámpa belseje.
Régen White Power 100Wattos izzókat használtam, de kezdte megperzselni a foncsort, ezért átálltam a RING 80 Wattos H7-esére. Félévente garantáltan kiég, de mindenféle +akárhány százalékos, csak sárgás gyertyalángnak tűnik mellette, a foncsor sem bánja, meg le is van relézve.
Viszont Anyu kocsijába vettem H4 silverstart, és aszongya, hogy észrevehetően jobb. Én csak szürkületben prószáltam, amikor kicseréltem neki, és határozottan jobb a geometriája, szép egyenes éles határvonalat rajzolt a szomszéd házra.
Te kivi... nekem most a legutóbbi CoolBlue után a gyári sima H7 ficcent be átmenetileg, de 2 hete mind a hat első izzót (H1, H7) SVS-re cseréltem. Veri az eddigi CB-t és "xenongázos +50%-os"-t is. A tiednél valami nem kóser szerintem. :(
Nézd már meg az izzón a gyári számot vagy mit... (hátha csak egy sima izzó, OsramMester majd megmondja jól...)
A silver az pedig eléggé fehéres legalább is a hagyományos izzókhoz képest....
A cool blu az már egy kicsit kékes de nem mondanám azt sem kéknek inkább hidegfehérnek,de a mostani csapadékos időben a legjobb szerintem az ALSEASON+30%
Elnézést, nem akarom a Topikot offolni, de akkor milyen márkákat/típusokat ajánlotok, ha az elvárás az, hogy fehér/kékes fénye legyen H7-es méretben, és még lássak is vele "vizes" időben?
Valaki korábban Philips-et ajánlott erre a célra........
Most már csak várom, hogy kiégjen, és lecserérlem valami jóra, amikről itt beszélgettek.
Még nem döntöttem el, hogy melyik legyen. Igazából nem is vagyok tisztában, hogy milyik "prémium" izzó mire jó, esetleg valaki összefoglalná pár mondatban.
A kocsimban Tungsram 100/90 CP Candle Power izzók vannak. Én nagyon meg vagyok velük elégedve, csak azt nem tudom, hogy ezek hány wattosak, valaki azt mondta nekem,hogy ezek egy sima 55/60 wattosak, mert a Candle Power valami angol mértékegység.
Gondoltam rá, hogy kimérem, ampermérővel, és ekkor kiderül.
Szóval tudtok valami bővebb infót, erről az izzóról?
OSRAM:
Huuuuúú! Ez igazán ár a javából!!! Kutakodtam 1 kicsit és 12E-ből darabáron ki lehet jönni, bár egy helyen 6E (!!!) is kínálnak.
Mindenesetre érdekes ára van. Esetleg a DSR mennyi lenne?
Üdv: TR/66
A Tungsram Megalight Plus most akciós a Láng Kft-nél, ez ugye van az országban több helyen is. A héten vettem én is náluk (jó fénye van!), párban adják 2200 Ft-ért.
Én is kérdeztem a kecskeméti UNIX-TRADE- nél, de nem tudnak beszerezni. Sőt az UNIX honlapon lévő szolnoki kereskedésben sem tudnak adni,még rendelésre sem.
Ígyhát megkértem egy Pesten élő ismerősömet vegye meg OSRAM barátunknál.
Üdv. Én is Osram Silverstart vadásztam, de nem volt sehol. Viszont egyik helyen (Os-Car alkatrészkereskedés, Budaörs, Tesco mögötti úton) ajálottak Tungsramból is nagyobb fényerejű izzót. Vettem és tényleg működik a dolog. 3500 Ft/pár. A pontos megnevezése: "Tungsram Megalight plus 60%".
Sziasztok. Ma körbe telefonáltam Szolnokot ,Kecskemétet, de sehol nincs H4 SVS. Pug Expertem van, förtelem fényszóróval.Az előző télen tettem bele SVS-t, döbbenetes különbséget tapasztaltam.Oan 5 hónapot bírtak, de nekem megérte. Na de az idén sehol nem találok
OSRAM! Van készleten eme izzód és mibe fáj? Jövő héten beugranék.
Hát igen, amíg halogénnel nyomultam, addig nekem is minden autómban Tungsragold 80/100-as volt. Gyönyörűen lehetett vele látni, a ködlámpában meghagytam a gyári 55W-os teljesítményű izzót.
OSRAM:
Légyszíves áruld el, hogy van-e nálad xenonizzó, mert az egyik oldali elkezdett remegni időnként, valszeg game over lesz előbb-utóbb. Jó lenne, ha mondanál egy árat is, mennyire kell spórolnom. Tudom, hogy kétfajta is van, valszeg DS2 (????) lehet az enyémben. szégyellem, de nem értem rá 7végén megsasolni, némi víizszerelési projekt miatt... :-(( Ha esetleg nem lenne, hol próbájam?
Úgy két hónapja kiégett az egyik lámpám és tűzoltásként bementem az első boltba és vettem 1 párat abból ami ott volt (noname kékes valami). Nagyon fehér fénye volt és meg is feledkeztem róla, bár láttam vele túl jól de gondoltam majd ha kiég veszek bele másikat. No pénteken kiégett, és cserénél elszörnyedve láttam, hogy mond a két lámpánál el van égve a csatlakozó. Nem kispályás módon, hanem egyszerűen az egyik fele kokszos volt a másik fele teljesen hiányzott. Alig bírtam leszedni a csatlakozókat a műanyag koksz miatt és egyenként kellett ráraknom az új lámpákra.:(((((
Volt eddig a gépben a CoolBlue, +60% Tungsram, EuroBlue és más plusszos égők, de eddig semmi gond sem volt. Most egyébkén próbaképen beleraktam a Tungsram kadmium sárga égőjét és semmi plusszosságával is sokkal jobban látok vele mint bármelyikkel, sőt az asszony is megjegyezte milyen jó, gondolom havon esőben még jobb lesz.
Csak azért írtam ezt be, hogy gagyit ne vegyetek a gépetekbe, okuljatok az én hibámból.:(((
A Narva szintén német márka és nem is olyan kis múltra tekint vissza habár nem hagyományos fényforrások a fő profilja hanem a speciálisok de attól még jó minőség..
Úgy tudom, hogy a 75W az a 24V-os rendszeré. 12V-nál 60/55; 100/55; 100/80; 140/100.
A 100/80-as tompítottja tulképpen csak olyan 15W-tal erősebb mint a 60/55-é de annél sokkal fehérebb, viszont több meleget is termel amit hosszútávon nem biztos, hogy a lámpád elbír és a fényképzése sem túl szép a nagyobb spirál miatt.
Inkább javasolnék megnövelt fényerejűt, mert az nem melegebb.
A GE-t kerüld mert a megnövelt fényerőt a spirál vékonyításával érték el emiatt összteljesítménye majdnem 10W-tal egy normál H4-es telj. alatt van. A GE +60%-a még rosszabb volt.
A tescós +30%-a Narva gyártmányú, meg voltam elégedve vele.
Azt persze tudnod kell, hogy élettartamban a fele mint egy normál H4-é.
Az Osramról nincs tapasztalatom, de szerintem hasonló lehet mint a Narva úgyhogy bátran veheted:)
Csak kkérdés a fényereje is.
Nirvana márkájuban láttam 75/75wattos H4 t de lehet hogy a 60/55 sylver féynereje nagyobb.
Minél nagyobb fényeröt akarok,nemfeltétlen nagy teljesitményt.
Én is Obi-ban láttam eddig Pesten egyedül (se Praktiker/Baumax, se Auchan/Tesco), illetve ugye az OSRAM boltokban. Ha Kátáról jössz, akkor a Keletiből a Moszkvára menj metróval, és onnan 2 perc csak gyalog a Hattyú utca. Ott van egy OSRAM mintabolt.
Én nem tudom, hogy a standard 55W fölött mi lenne/lehet a jó, de mintha láttam volna Ring márkájú izzókat nagyobb teljesítménnyel is a Tescóban vagy az Auchanban (már nem emlékszem).
Hány Wattos és milyen erös izzok vannak H4 ben?
Egy táblázatot nemtudnátok irni?
távolsági,toompitott watt : márka,tipus : plusz fényerö %ban : szin árnyalat
A topicot olvasgatva kevés az egyembertöl származo osszehasonlito vélemény.
Maximum 75wattig mit érdemes venni H4 ben?(mint lentebb irtam,hofehér vagy kékes fehér)
Valaki mondana nekem egy maximum 75/x Wattos H4 es izzot ami a LEGERÖSEBBEN világit,és a szine
lehet tiszta fehér,vagy kékes fehér.
A lényeg hogy minél "világosabb" legyen északa.
Motorba kellene az elektromos rendszer elbirna 90-100wattot is de nemakarok bontoba menni lámpaburáért :)
Max 75wattig irjatok lécci valami nagyon erös izzot.
Az emlitett 60/55Wattos Sylverstar t Szolnokon vagy Nagykátán vagy Pesten hol lehet kapni?
Egy kérdésemre még nem válaszoltatok 100%-ban. A Tungsram Megalight-nek milyen fénye van? Ez érdekel engem, mert ha ugyan olyan mint az 500 forintos H4-é, akkor nem veszek olyat csak a +30% miatt.
Excerpt from Auto Express magazine UK H7Bulbs The pace of development in headlight bulb technology has never been faster, with more and more effective lights hitting our roads with big claims of improved performance. But do they make a real difference? Nearly two years ago, we put twin-filament dip-and-beam H4 bulbs through their paces. Our results showed that the manufacturers' claims were justified - if you read the small print.
The Test Our assessments were carried out independently using specialised testing equipment at Philips Automotive Lighting in Aachen, Germany, and under the watchful eye of AA Technical Information Centre engineer Rory Stockbridge. Before we could begin, we illuminated the bulbs for an hour to settle light output. After that, the illumination was measured in a photometric sphere, which also calculated the power draw.
The Verdict We were shocked to discover that nearly half our random sample failed to meet legal requirements. It is incredible that such a quantity of safety-related products is on sale - and on our roads. The regulations are simply not being enforced, jeopardising road safety. And buying a name is no guarantee of ensuring quality.
The Winners, H7Bulbs
1 Philips VisionPlus 2 Philips Premium 3 Philips BlueVision 4 Ring Ice Blue 5 Halfords Laser Blue
The original '50 per cent extra' bulb can certainly justify the claims. It places massive amounts of light on the road in all areas. We saw the difference in the tunnel, and you will on the road. Well worth buying.
Osram Silver Star (Not in production at time of review) Rating **** Price: £25 Output: 1,584 Power: 57W Geometry: OK 75m: 33.4 50m kerb: 58.6 50m centre: 26 Overall beam: 151.5
The Silver Stars we looked at were pre-production examples - the maker's answer to Philips' '50 per cent extra' bulbs. If the final version works as well as these when it goes on sale in February, we would happily recommend it.
Philips' entry-level H7 sells at the standard price and is an easy choice for budget-buy award. It puts plenty of light on the road at 75m yet manages a sharp cut-off, avoiding too much glare. Top stuff.
Yet again, Philips is our pick of the blue bulbs It was less 'white' than its rivals, which may explain the better result. It really scores at 75m where its superiority is clear.
Ring Ice Blue Rating *** Price: £15.90 Output: 1,400 Power: 56.3W Geometry: OK 75m: 30.8 50m kerb: 51.5 50m centre: 30.6 Overall beam: 143.6
IF GE's results elsewhere may suggest otherwise, it supplied this one, proving it can make decent bulbs. The beam is noticeably white. But if you want to see well rather than look good, ignore blue and go for premium.
The blue-and-white look does not seem to affect H7 light output as badly as H1 and H4s, as there are three in our top six. Halfords' version brings up the rear of group, but tops the price charts. Ouch...
Bosch went to Osram for this one. Light closer to the car was decent, but the 75m result was a bit behind the best despite a good power output. For this kind of money, we would expect excellence.
Another Narva-built bulb so, not surprisingly, a similar result to Ring (see left). It can claim to be the best of the standard bulbs. Light output is better, which explains the improved tunnel results.
Built by Narva, with light output near the bottom of the scale it is hardly surprising that this example struggled to match the beam performance of the best on test. Not bad, but you could shop around for better. rated
After its stablemates' performance, it was a shock to see this Osram among the also-rans. The glare cut-off could have been sharper, but the bulb simply did not put enough light on the road.
General Electric Rating ** Price: £19 Output: 1,417 Power: 55.4W Geometry: OK 75m: 26.5 50m kerb: 50.6 50m centre: 19.5 Overall beam: 123.2
Build was within the regulations, but in the tunnel the beam looked too low, which would explain the relatively poor results. It does the job, but your money would be better spent on a higher-rating product.
Three geometry failures, including the filament in the wrong place, meant the Astralamp wouldn't get far. Positioning is critical with H7s and a poor set-up meant little light down the road, despite a reasonable output. Not rated
A well known UK make, Lucas shares the dubious honour with Hella of not having a single legal bulb in this test. This time, poor light output is compounded by dodgy build, which meant a poor beam performance. Not rated
Eaglite bravely stamped its name on this less-than-brilliant bulb but the results hardly do it credit. Meagre light output was made worse by poor build quality, leaving less light on the road than was desirable. Not
Build quality let down Bosch's high-power blue bulb although, unlike other failures, the result on the road was acceptable. Bosch needs more consistency from suppliers if its bulbs are to live up to its reputation. Not rated
An excellent beam pattern with plenty of light at 75m, and more closer to the car. However, three geometric fails cannot be excused, even if it's the sort of problem we'd expect from an OE bulb maker. Not rated
Boasts a 55W bulb with 100W output - but our tests didn't agree. The light output is below the legal minimum, it draws excess power, geometry is non-reg and the beam's one of the worst. And what a price! Not rated
Sheer lack of power pushes this Bosch into the doldrums. When the best standard bulbs can push out 1,450+ lumens, it is not good enough to fall some 200 shy. A rethink is needed. Not rated
Our final Hella H7 failed, which means that we did not buy one legal bulb from the top German electrics giant. Not only did it fail to measure up, the illumination it put out was woeful. Not rated
At east this failure was safe for oncoming road users. The build was well out of the required specification and the light output was some 200 lumens behind the next worst. How this got an E mark is a mystery. Not rated
Hm... véletlenül nem a Ford topicból jöttél? :-) Hogy ne mondhassa OSRAM topictárs hogy rontom a márka hírnevét, elmondom hogy nekem a CoolBlue bevált, szeritem az nagyon jó. Akárcsak az általad említett Megalight Plus és a Philips Premium. Ezek között nem tudnék sorrendet felállítani, nekem az Escortban mind a 3 jól teljesített. Talán (talán!!!) a Tungsram egy icuripicurit halványabb volt, de ez már lehet az én szemem hibája is. Viszont a legolcsóbb a Tungsram.
Most, hogy a Silverstar nem tetszik, valszeg megy vissza egy CoolBlue ismét. Vagy Premium. :-) 80/100-ast nem merek berakni, sajnos nem fém a lámpatükör.
Lenne hozzátok egy-két kérdésem. Hallottam, hogy a
Tungsram Megalight Plus és a Philips Premium izzók jók. Ha jól tudom, akkor ezek többlet fényerős izzók. A kérdésem az lenne, hogy ezek milyen szinűek? Fehéres, sárgás esetleg kékes? Nekem a kékes fényű jobban tetszene. A másik kérdésem, hogy szembetűnően nagyobb a fénye a Megának, mint egy Blue-nak? Esetleg ti mit javasolnátok, ha kékes fényű kellene, és ha plussz fényerős?
Ne hülyülj, milyen lehetne még ami pont illik a foglalaltba? :-) A baj az, hogy nemhogy nem világít messze, de olyan sárgás fénye van hogy döbbenet. Az foncsor nem sárgulhatott be 1 nap alatt, és a búra is tiszta.
Nekem egyszer volt ilyen "élményem", mikor rosszul raktam be az izzót. Elég egy picit ferdén berakni, máris sokat romlik a fénye. Nézd meg, hátha a tiédné is ez a gond. Bár az elég valószínűtlen, hogy mindkettőnél...
Én most vettem SilverStart régi Pajeroba (H4) sok különbséget nem vettem észre én sem. Az Eclipse-be végül Philips Premium került, de azt még nem használtam.
Hát a SilverStar... Amennyire jó volt nekem a CoolBlue, annyira szarul világít a SilverStar. Ma jöttem haza vidékről, sok helyen a reflektor is épphogy elég volt ahhoz hogy lássak. Csak simán sötét volt, semmi köd, semmi eső.
Valszeg a jövő héten kiszórom...
Egyszer már segítettél rajtam, HB4 izzóval kapcsolatban, most megint kéne de valami nagyobb teljesítményű. Magyarul 2db HB4 (9006) és 2db HB3 (9005). Ha jól látom (kb. 2 napja ezzel szenvedek), ami nálunk kapható, és nem "sima" halogén, az az Osram Cool Blue. Bár a szín nem érdekes, de ez valamelyest nagyobb teljesítményű. Igazából a SilverStar lenne az igazi, de az ebben a típusban nincs. A kérdésem az, hogy tusz-e ilyeneket szerezni, illetve érdekelne még 2db 21W Diadem, 2db Cool Blue a ködlámpába (talán H1) és 2db sima H4 SilverStar is.
Na megvettem az ALS izzókat a ködlámpába.Nem igazán várom a xar időt,de azért kíváncsi vagyok,hogy világítanak pl. ködben.
A tompított/fényszóró SVS immár 8 hónapja,és naggyon KIRÁLYul világít!!!!
Szerintem a Silver Star az jó megoldás lenne,de még szóba jöhet az Allseason izzócsalád is ami igaz csak +30% fényerőt biztosít viszont a nedves csapadékos időben sokkal jobban érvényesül...
Néhánnyal lejjebb olvastam, hogy kérdezted, hogy melyik kocsiban van együtt a köd-tompított,távfény kombi.
Meg is kaptad a választ, hogy a pl. a Passatban.
Csak emlékeztetni szeretnélek, hogy kb. 6-8 hónappal ezelőztt ugyanezen a topcon már ezt megemlítettem, sőt a kapcsolási sémát is leírtam, mivel a H4-es nem H4-es normálba van kötve..... OSRAM még meg is jegyezte, hogy egész egyéni a kötésmódja. :-)
Úgylátszik ahozsszútávú memcsinél túlmelegedett a proi.. :-))))))
Vagy Qavinton???? De nem, mert az én szedem, Te még túl fiatal vagy ehhez!!!
1875huf/db azaz eléggé borsos az ára ezért csak az igazán fan-oknak ajánlom,mert lényegesen előbbre nem jutsz vele mert a különbség és az ár valahogy nincs ennél a terménél egyensúlyban....
Előre bocsátom, hogy nekem H7 SVS van a tompítottban és H1 ALS a ködfényben.
Nem akarok vitát provokálni, de egyszer már valaki megmagyarázhatná nekem, hogy miért csúnya a sárgás fény és miért olyan über gyönyör a kék fény?
SZVSZ azért világítunk, hogy lássunk (erre én is háklis vagyok, hogy jól lássak).
Nálam ez a #1. szempont.
Bizonyított tény, hogy a sárgás fénynél sokkal jobban lát az emberi szem sötétben, különösen rossz látási viszonyok között, mint köd, eső, hóesés. (Magam is tapasztaltam). Ilyenkor a kékes fény sokszor nem hogy alig érvényesül, hanem még zavaró is lehet a jó látás tekintetében. Egyébként nem véletlenül nem kékesek az éjszakai vezetéshez készülő autós szemüvegek, hanem(?)...!
Nem lehet, hogy ez amolyan divat hóbort, hogy mindenféle belső meggyőződés nélkül imádjuk azt, ami éppen a "menő"?
Persze, valakinek tetszhet a kékes fény meggyőződésből is, nem csak divat majmolásból. A kérdés, fordítva is feltehető, hogy miért kell iszonyodni a sárgás fénytől.
(Ja: a figyelmeztető fények mindenhol sárgák, ugyanúgy mint az auttók kijelzőjén is - Na, OK a mentő, tűzoltó és rendőr megkülönböztető jelzése kék ;-)
Divat ide vagy oda, különösen rossz látási viszonyok közt SZVSZ az első a biztonság, amibe bele tartozik, hogy jól lássunk - és csak aztán a divat.
Mentem már úgy, hogy azt kívántam: ugornának át a +30%-os ALS izzók az +50%-os SVS-ek helyére (amelyekkel egyébként elégedett vagyok).
Amúgy engedjétek meg nekem, hogy nagyon sekélyesnek tartsam azt, ha valaki Xenon utánzás végett tesz be kékes fényű izzót (akkor már legyen valódi Xenon). Ez valahogy nálam olyan, mint a műanyagból készült faborításs a műszerfalon.
Nem szerettem volna senkit se megbántani - remélem, nem is bántódik meg senki.
Olyan választ viszont szívesen olvasnék, amely higgadtan leírja, hogy miért is szép az egyik és miért csúnya a másik. Lehet akár teljesen szubjektív is, csak őszinte legyen!
Nálatok mennyiért vesztegetik az CoolBlue 5W halogén izzokat?
Van ezeknek az izzoknak valami gyakorlati haszna is vagy csak egyszerünen az extra profitot generálják a gyártonak?
A napokban meghalt ez egyik elso helyzetjelzöm, (Philips BlueVision ) és megdöbbenve tapasztaltam, hogy le volt pöndörödve/málva rola a kék bevonat, mint a leggagyibb piaci festett izzorol!
Ezt én nem nagyon értem, ha ennyire hitvány minöségüek, nem felelötlenség ráirni a philips márkanevet?
Egyébbként a fénye/szine jo. Teljesen fehérnek tünik, esztétikusan mutat.
Igazán akkor a feltünö ha a másik lámpában hagyományos izzo van, akkor igazán látványos a külömbség.
Most Osram.ot tettem bele, kiváncs vagyok, hogy vajon erröl is lemálik-e a lakkréteg?
'94-es Mitsu Coltba keresnék izzót. Mivel gyárilag elég gyenge fényerőt produkál (pedig nincs megavakulva se a lámpa) ezért olyat szerenék ami nem tesz kárt benne mégis nagyobb féynerővel világít. Színe mindegy (én nem vagyok ilyen neonozzukörbeazautót mert az a puding-tuning, típus. De amúgy bírom a neonos autókat. Jól látszanak a visszapillantóból:P) Ja! mégse! a borostyán-sárgás fényt egyéb okoból nem nagyon prefereálom....
2-3 honap mulvan meg majd azt fogod irni A mi autonk topicba, hogy :
Sziasztok, nem tudtok olcson két elsö fényszorot Ignisbe?
OSRAM:
Tudom az AllSeason.t de az "gold" , azt meg nem nagyon szeretem, az Allweather semmiképpen nem sárga, talán inkább egy kicsit lilás fénye van, tényleg jo, föképp hóesésben, esöben. De a SilverStar nekem jobban tetszett, nagyobb a fényereje és nagyobb a kontrasztja.
Akkor egy az 1600 körül van, nemde? :)
Mert én elkértem a 2500at, mert a másik boltba múltkor annyi volt, de akkor megveszem 1600ért és még meghívok valakit a Mekibe vagy Kentuckyba. :)))
Holnap számíthatsz ránk! :)
43ezer van a Stiloba
19ezernél cseréltem 2 SVS-t
43 ezernél cserélek most +1 SVS-t
Ha csak sima izzószálas hagyományos izzót cserélsz akkor nem kell semmi külsős cucc hozzá,persze a 100w azért vitatott dolog egy 60/55w-osra tervezett lámpatestbe,van amelyik elbírja van amelyik nem károsodás nélkül.
HAGYOMÁNYOS KÉKES FÉNYŰ IZZÓ AZ OSRAM COOL BLUE...
Ha kisülőcsöves enon lámpát akarsz akkor ahoz kellenek külsős szerelvények,gyújtótrafo,foglalat fényforrás kábelek.
Valamikor kora tavasszal beszéltünk, hogy akkor mi is a legjobb, vagy legalábbis jo +__% izzo.
Abban maradtunk, hogy szolok mikor hal meg az izzo.
Akkor beraktam 4db Silverstar H1et, és igértem, hogy szolok az élettartam ügyében.
Na tegnap kiegett az elsö.
Azota 10.500km t mentem az autoval, végig tompitott, nincs az autoban semmiféle feszültségcsökkentö a nappali világitásra, stabilan kapja a 13.7 Voltot.
Ebböl arra lehet következteni, hogy megközelitöleg 250 órát birt. mondom ez persze csak következtetés. Ez elfogadhato élettartam szerintem.
Az fényerövel, szinnel, az uttest megvilágitásával, meg vagyok elégedve, másoknak is merem ajánlani. Azthiszem ennél jobb világitást már csak Xenonnal lehetne elérni.
Lehet, hogy a jövöben ki fogom probálni a GE MegaLight.ot (ezt hogy hivják Magyarországon?), egy kis tapasztalatszerzés okán.
Jopárszor volt már az autoban Philips BlueVision, nem vagyok elragadtatva töle, mivel 4.000km.nél többet még egyszer sem birt ki.
Amit a Philips.ek közül jonak tartottam az az AllWeather volt.
Köszi, ott jártam én is, de a kiszolgáló srác nem volt éppen a helyzet magaslatán (bár a szándék megvolt), és csak nagy nehezen tudta kiszedni a gépből az árakat -- a háta mögött volt kirakva pár izzó, és azok nem éppen olcsók voltak.
Ezek szerint volt ott más is? No mindegy. Megvárom OSRAM válaszát a topickedvezményről. :o)
Az áratt anno a számláról másoltam be, nem tévedhettem. Sajnos a boltosok egyik-másika azt sem tudja mi van a polcon a háta mögött. Először telefonon érdeklődtem, mondták van, menjek. A boltban valszeg másik fickó szolgált ki, mondta ilyen nincs. Erősködtem, meghallotta a másik eladó és levette a polcról a keresett árut. Esetleg meg kell kerestetni a számítógépen a terméket és ha nincs készleten, akkor behozatni.
Emlékeim szerint nekem legalább 1,5 éve (15 eKm) vannak bent H7-es OSRAM SilverStar izzók a tompítottban (FIAT Stilo) és eddig még egyik se égett ki (kopp-kopp). Az idő 30-40%-ában voltak használatban.
A ködfény H1-es AllSeason-jéről nem nyilatkoznék, mert csak pár órát volt használatban.
Nem tudom, hogy élettartam szempontjából mennyire számít a mostani agyon elektronizált kocsiknál, de ártani biztos nem árt, ha gyújtás ráadásánál és elvételénél nincs bekapcsolva a világítás. Hátha mégis kap egy kis "löketet" ilyenkor az izzó.
A Philips premium +30%-os H4 izzóit használom, sokkal jobb az alap izzóknál. Menet közben (~10ekm évente) mindig használom, így kb. 2db/2év a fogyása, sztem teljesen normális. Az ára méltányos, a meteornál csepelen 627Ft volt legutóbb.
Mivel Szgeden az osram izzók nem igazán beszerezhetők, a philipsek viszont igen, ezért nekem az előző és a mostani autómban is philips premium volt ill. van.
Semmi probléma nincs velük, a régi h4-es a mostani H1-es. 13,9V-ot ad az autóm, de cserélni még nem kellett soha. A mostani autómban is már kb2,5 éve benne van.
Van valakinek tapasztalata Philips izzókkal kapcsolatban? Elsősorban a SilverVision nevü érdekel... Egy darabig Osram Cool Blue-t használtam, az kiégett, most Tungsram Megalight +60 %-ost, ezután Osram SilverStart akartam, de ez a Philips most nagyon tetszik külsőre! Kérdés hogy hogyan világít! Köszi! Xanyi
Szvsz attól is függ,mibe rakod.A régebbi vasakban többet elmegy,mert pl. az én kocsim 13.7-13.8-al tölt,mig az újabb autók 14.2 körül.
Nekem fél éve van benne a silverstar,de azóta semmi gond.Bár lehet,hogy ma pukkan el.:))))
Még valami eszembe jutott!! Van nekem beépített ködlámpa is, lehet, hogy abban van a H1??? Holnap megnézem ezt! :)) .... ha tényleg abban van, akkor kicserélem azt is és egyszerűen veszek még H4-eseket is :))
A H4 két izzószálas, az van a tompított/reflektorban.
Én is csak azért tudom, mert ki akartam cserélni és megnéztem :))
A probléma az, hogy én pécsi vagyok és vasárnap hajnalban elpályázom Olaszországba :((( ... azért megpróbálom megbeszélni a kollégáimmal, hogy jövő hét kedden Pestre menet menjenek be Hozzád és cseréljék ki, de ezt nem ígérem biztosra :))
Na csak írjad szépen ide az eredményt, mert nekem sima égőim vannak még, már spekuláltam a Megalight-on, de még nem jutottam el odáig :o Lehet, hogy inkább az Osramba kellene belehelyeznem a bizalmat? :))
Na a véleményt én is várom :) Nekem is még csak a Tungsrammal van tapasztalatom, de egyelőre hibátlan, már majdnem 1 éve tettem be őket és még mindig nem égtek ki :)
Én még nem bírtam rávenni magamat, hogy rendeljek. 4x40USD ~36.000,- Ft lenne +PP. Igaz ez a legszélesebb tányérral, de ha jól vettem ki a többi sem sokkal olcsóbb. Szóval, ha vkinek van vmi jó forrása engem is érdekelne.
Más, OSRAM!
Fehér színű, de sárgán villogó izzót most akkor hol is lehet kapni BP-n?
Olyan króm, vagy átlátszó izzót keresek ami kétszálú (fék-helyzetjelző) pirosan világító!
Szerintem az osramnak van ilyen, mert az új minik tök fehér hátsólámpájának mintha ilyen lenne...
Nem tud erről valaki??
A 2004-es ismét egy meglepetést tartogat,ezzel csak annyit akarok mondani hogy április 1-től feljebb mennek az árak akinek sűrgős vagy pótolni kell az menjen jöjjön....
Az érintkezők azon kis része amely nem volt eloxidálva az a kis rész az vezette az áramot..
A megfelelő érintkezési felület híján a feszültség megnő és nagy mértékben károsítja a fényforrást...Ez lehet a magyarázat..
Egy tapasztatlatot szeretnék megosztani veled. A Vectram egy izzocsere után elkezdte zabalni az égőket - az index egőről van szó . Aztán eccer csak egy kicsit megtisztítotttam az érintekőket és az ( új ) égő érintkezőit és utána nem volt több probléma
Baromi sok helyen láttam már azóta is ezt az izzót. Egyébként ahol én vettem, komoly hely, hangszóróügyben segítőkészek és korrektek voltak, de még attól is elment a kedvem, hogy a környékre menjek, szóval igazad van. Egyébként a napokban elmennék hozzátok a boltba, vennék valami normális prémiumizzót, mert alig látok a normál izzókkal. Tapasztalatod szerint melyik bírja tovább az SVS vagy a CB? Lehet ezeket darabra is kapni? A szutykokkal meg nem kisérletezem tovább... Bár igazság szerint a fényszórókat kellene komplett kicserélni. 30k/db.
VDanI
Neked tök igazad van, erre jöttem rá én is, sajnos csak utólag. Cserélni cserélik bármennyiszer, de van értelme? Elvből? Ha az 5 év alatt 50-szer kicseréltetem, akkor az mibe kerül nekem? Inkább összetöröm dobozostul, és megállapítom, hogy megint okosabb lettem.
Figyelj, végülis két gagyi izzó 200 Ft. A doboz előállítása 30 Ft. A dobozban levő papír 10 Ft. Plusz a humbuk színezések
Kb. 250-300-400-500 Ft egy pár izzó. Nekik. Te megveszed 6000ért, ha 3x cseréled, akkor 1500 Ftjukba van és kerestek 4500at. Amúgy ha 3x garanciális időn belül ugyanolyan problémád van, akkor kötelesek kicserélni a terméket!
Nem?
Én is kereskedő vagyok,ami azt jelenti hogy a vevők a legfontosabbak,innentől kezdve nem értem,hogy miért kel ilyen mocsok szutykot tartani,másrészt mi értelme van hazudni a vevőnek... 6000 forintért.?Nem hiszem hogy megéri,te például valszeg nem fogsz ilyet venni soha többet és messze kerülöd a helyet is...
Az igazság előbb vagy utóbb ki fog derülni,inkább előbb és utána eláshatja az egész boltját...
Végigolvastam az egész topicot, ma így lógtam el a munkát... Nagyon sok hasznosat írtatok, grat.
Leírok egy történetet, a tanulság kedvéért, hogy mással ne történjen ilyen:
Többen írtak itt is arról a műanyag aranypapír-betétes dobozú izzóról amit az EUFAB gyárt. Én decemberben 4-én csábultam el, és 6.000 Ft-tal lettem vékonyabb. A kereskedő - nem írom ide a nevét - azt mondta, sokat eladtak, nincs vele gond, meg különben is 5 év garancia van rá, cserélik. Na jó, beépítettem. Eget verő különbség a világításban nem volt, de csalódást sem okozott, igaz a 96-os B Omegák lámpája nem éppen csúcsminőségű - a Hella által gyártott műanyagbúra rettenetesen karcérzékeny, mattul. Sebaj, kívülről jól nézett ki vele a dög. December vége felé egyszer csak szól ám az okoska bordkomp: "Abblendl.Rücklicht" ami egy egyszerű magyar halandó számára azt jelenti: cserélj izzót öreg! A jobb oldali csodaizzó ennyit bírt. Vissza az eredetieket. Izzó visszadobozol, kéz elvág a kihajlott tűzőkapoccsal és vissza a boltba. Leltár miatt zárva. Két nap múlva nyitva, de most nincs, majd hó végén. Január 30-án vissza: szó nélkül csere, biztos gyári hibás volt -mondották. Új készlet beépít, boldog világítás-autózás...Happy end..lenne ha éppen a tavaszi nagyszervíz és takarítás után megint nem szól az okoskám - borostyánszínű pontmátrixaim nem hagytak cserben: csodaizzó kaputt. Most a bal. Kiszámítottam:
1. készlet izzó: beépítve: 24 napig, 1.500 km-en át, ez kb. 37,5 óra élettartamot jelent
2. készlet izzó: beépítve: 34 napig: 2.000 km-en át, ez 50 óra élettartamú volt.
Lehet, hogy a következő már 70 órát is bírna?
Nem biztos, hogy még egyszer visszaviszem. Idő és pénz visszacserélni is. Tudja ezt a gyártó meg a forgalmazó is. 5 év gari... Na de kinek van kedve havonta rendszeresen izzót cserélni? Ez volt a csapda, amelybe én - aki azt hitte, ilyen vele nem történik - ügyes trükkel ÁT LETT VERVE. HA HA 6.000 FT. még ha kétszer visszaviszed, lehet, hogy akkor is megéri nekik!!!
Na,nagynehezen sikerült szereznem Kecsón Silverstart.NAGGYON KIRÁLY!Most jöttem a tesztelésb?l.Már a tompitott is k@rva messze elvilágit,a fényszóróról nem is beszélve,és az út szélét is jobban lehet látni.Ugyhogy nagyon fasza,csak ki tudja meddig:(
Az UNIX-TRADE-nél,az eladók néztek mint a moziban,mikor mondtam,hogy Osram Silverstar izzót kérek.El?ször azt mondták,hogy ilyen izzóról még nem is hallottak:(
Utána telefonálgatás,és volt a központi raktárban.
Mondjuk ezt csak azért irtam,hogy milyen tájékozatlanok az eladók.
Úgyanígy csináltam, de egyszerüen a távolságihoz nem férek be.
Holnap lehet, hogy újra probálkozom, le fogom venni a kerekeket.
De azért köszi!
Üdv.:
Puru
Ha kifordítod a kereket, akkor onnan tudod csinálni, ott kell kipattintani egy kis műanyagot...
Vagy vedd le a kereket, vagy csak fordítsd ki...
Menni fog, én hiszek bened. :)))
NEkem is detto.HA már az egyik kiégett akkor automatikusan cseréltem mindkettőt!:))Az az érdekes hogy ezek a kivett égők (ami még az enyémben nem égett ki), azóta is jók egy 20 éves Golf-ban!:))
Megvettem a jó kis H1-es és H7-es Osram SVS izzókat. De sajnos kipróbálni nem tudom őket. Ugyanis az automban (meganeII), egyszerüen nem lehet házilag izzót cserélni.
Úgyhogy, ha kell valakinek, sajnos eladom őket. Mindegyik bontatlan dobozban van, ja és 2-2db.
Valamennyi kedvezményt adok persze.
Üdv.:
Puru
"Keress egy Castrol benzinkutat, ott biztos kapsz 1500Ft körüli áron."
Jó is lenne,ha lenne Castrol kút Kecsón.:(
Most már oda jutottam,hogy tungit kell venni,mert az osramot nem tudom itt beszerezni.
Már azon gondolkoztam,hogy felhívom az Osram központját,ugyan mondják már meg,hogy Kecskeméten kinek hordanak autós izzókat,de az Osram honlapról kimaradt az elérhetőség:(.
Na mindegy marad a Megalight.
A light@day elvileg azoknak lett kifejlesztve akik sokat járnak nappal az országutakon.A szabály értelmében nappal is kötelező a tompított fény lakott területen kívül ami ugye több igénybevételt ezáltal hamarabbi elhasználodást eredményez...A +fényerő meg ebben az esetben mellékes.Erről szól a light&day program...1200-3000h élettartam.Hamarosan kapható lessz.
Aki jobb fényt akar az mindenképp a super,a silver star vagy a coll blue közül válasszon ezek a premium izzók,ezek viszont csökkentett csereperiódus idejűek..
A H4 és H7 közt a foglalat a különbség,nomeg az első dupla a második szimpla izzószálas.
A silver star +50% fényerőt ad a hagyományos halogénhez képest(60/55w),ami kb 20m plussz utat jelent sötétben,nomeg fehéresebben világít a magasabb színhőmérséklete miatt,ezek azonban lerövidítik az élettartamot...
Új vagyok ebben a topicban, de elhatároztam, hogy Osram izzót (H7) fogok venni az autómba.
A lámpa fényerejével meg vagyok elégedve ezért azt nem szeretném tuningolni. Mivel az izzócsere elég nehézkes ezért arra gondoltam, hogy valami hosszabb élettartamút raknék bele.
Hallottam már a Light@day-ről, de sokkal többet nem tudok róla, minthogy hosszabb élettartammal bír.
A kérdésem az, hogy mennyivel bír többet az átlagos izzótól (Light@day)?
Ha jól tudom egy H4-es 1000 órát tud. Azt nem tudom, hogy a H7-es nél mi a helyzet (üzemidő). Mennyit ígérnek a Light@day-nél H7-es re?
Mikortól lehet kapni és mennyivel lesz drágább?
Egy utolsó kérdés: Mivel tud többet egy H7-es, ha többet tud, vagy csak egyszerűen egy szál van benne és kész más különbség nincsen a H4-es hez képest?
Alátámasztandó: A refibe Osram javaslatára ST-t tettem, nem is volt gond az éjszakai horvát úttal, az erről szóló minitesztet jóval alább, úgy augusztus-szeptember környékén megtalálod.
Egyébként azóta is műxik az izzó, olyan 1-1,5 évet adok neki, lévén hogy ritkán működik hosszan, inkábbcsak jelzésre használom. (fénykürt)
Ha sokat jársz sötétbe országúton akkor megéria refibe is silvert tenni egyébként nem indokolt annyira mint a tompított fényszoró helyett hiszen kevesebbet műxik...
MIndenkit megnyugtathatok,elég sok Osram fényszóróizzót adtam már el és sok tapasztalatot megírtatok,nomeg látom milyen időközönként jönnek pótlásra az emberek..
A silver star esetében kb 8-9 hónap amit kibír,persze volt már olyan aki fél év után cserélt de mondta is hogy nagyon sokat tekerta bringával..
Darabja ennyi??Én 2500 ért vettem általában a H4-es Superblue-t.Az lehet hogy egy éve használja, kérdés hogy mennyit megy vele.Én havi kb. 4000 Km-t megyek, és e mellett tart eddig.De csomo ismerősnél is pár hónap alatt kiég az SVS (Focus-ok)
KacagóGerle:
Keress egy Castrol benzinkutat, ott biztos kapsz 1500Ft körüli áron.
Szerintem is hosszabb az élettartama mint 3 hónap. Szerintem reálisan olyan 1 év, 10000km, vagyis olyan 350 óra (amit a gyártó mond) a normális. Persze lehet több is! De a rázkódás nagyon befolyásolja.
Ezt a topikot olvasván,megsasoltam milyen izzó is van a kocsimban.Az eredmény:GE Superblue
3 éve vettem a kocsit ezekkel az izzókkal,mentem vele 40k km-t.
Namost akkor hogy is van ez az élettartam kérdés?
Igaz az egyik már be van feketedve,de még világít.
Osram svs-t vennék most,de egész Kecskeméten nem lehet kapni.
Körbejártam már vagy 20 boltot,többek között itt a topikban említett boltot is,de nincs,csak tungi,de az dögivel.
Szevasztok!
Az UNIX-nél lehet kapni H.I.D égőket párban
H1,H3,H4=2456Ft H7=2729Ft http://www.unixtrade.hu
Cim:Központ 1139 Frangepán u 55-57
Ha valaki próbálta már ossza meg a tapasztalatait
velünk.
Szeintem meg ajánlott.A gyári izzóknál messze jobb, igaz az Osram svs nél kicsit gyengébb a fénye, de az meg 3-4 havonta kiég.HA van 3-4 havonta 4000-5000 forintod rá akkor ezt vedd.Ha nincs akkor meg a garisat!
Olvass vissza: vagy itt, vagy a másik (OSRAM) topicban írtam (ill. írtunk többen is) már róla.
Nálam mindenesetre a kezdeti FELTÉTELESEN AJÁNLOTT besorolásból a NEM AJÁNLOTT-ba csúszott át, annyi a negatív visszajelzés.
Sziasztok!
Mi a véleménytek erről az új típusú izzókról? Állítólag xenon gáz van bennük és ami a lényeg, 5 év garanciát adnak rá!!!
A pontos típusára nem emlékszem, egy autósboltban láttam (asszem a Miskey-ben Csillaghegyen), de felírtam róla a webcímet (www.eufab.com). de itt semmit nem találok izzókról. Az ára asszem 5800Ft volt.
Ha valaki tud vaalmi, kérem ossza meg velünk!
Köszi,
Puru
"Arról nem is beszélve, hogy nem 4-5 fix fokozat közül válogat, amik közt esetleg amúgy rohadt nagy különbség lenne, hanem ha jól sejtem, fokozatmentesen"
Jól sejted, fokozatmentes és user-beavatkozás-mentes. A fülkében nincsen állítógombja. Nem véletlen...
Ez igaz, de azt se kell elfelejteni, hogy UGYANÚGY vakít a normál halogén is, csak éppen az nem olyan erős, nem vakít el annyira. Szerintem senki se legyen olyan hanyag, hogy nem állítja be az izzók magasságát, ha beülnek hátra, vagy bepakolsz...
Az tény, hogy ez egy szabály, de mégis mennyi idő a vizsga idejére visszarakni a halogént? 10 per? fél óra? nem sok, sokévente 2x ez nem nagy kunszt...
Na mindegy, hi!
Arról nem is beszélve, hogy nem 4-5 fix fokozat közül válogat, amik közt esetleg amúgy rohadt nagy különbség lenne, hanem ha jól sejtem, fokozatmentesen.
A 4-5 fix fokozat azért hátrány, mert átmeneti- vagy határhelyzetben esetleg a júzer a "kicsit kevesebb bevilágított távolság" helyett a "nem baj, ha picit vakítja a szembejövők, de milyen szépen világít!" alternatívát választja. Vagy észre se veszi az egész problémát...
A dinamikus magasságállítás azért szükséges a xenon esetében mert bármilyen körülmények közt a fényszórónak az úttestet kell megvilágítania,tehát nem úgy van hogy útközben beül hátra három ember és én meg elfelejtem beállítani,ez ugyanis eléggé balesetveszélyes a szembejövő részére.
GdI:Az autókban használatos"Xenon" igen sokban külömbözik a hálózati feszültségűektől:
1.Hálózati feszültségra alkalmas egy vas-réz előtét, 12V-ra kapcsolóüzemű táp kell, meglehetősen pontos.
2.A hálózati üzemben a gyújtófeszültség kb 4-5kV, az autóban viszont szükség van a lámpa azonnali/melegen történő/ visszagyújtására, ami kb egy nagyságrenddel nagyobb feszültséggel sikerül.20-30000 Voltra alkatrészt gyártani sokkal nehezebb, ez szintén möveli a költségeket.
3.A gyártási szériák között szerintem hatalmas a külömbség.
4.Az autósok mindig is a "LEHÚZHATÓ" kategóriát
képviselték, a gyártóknak vastagabban fog a ceruzájuk.
5.Még nem képes mindegyik kínai dzsunka xenont és hozzávaló tápot gyártani./persze szvsz ami késik, nem múlik/
Danika elhangzott, olvass figyelmesen: SZABÁLY. az mind1, hogy ki mit gondol, ha a Mozaikban a vizsgán megbux vele....
Xenon DINAMIKUS magasságállítással és mosóval kell, hogy rendelkezzen. Mutass egy gyárit, ami nem így van szerelve!
A mellesleg a Trabantomban is volt magasságállítás, csak nem dinamikus.... De a dinamikus nem is azért van, hogy a gödröket "kisimítsa"....... Nem véletlenül van ez a szabály, de ne menjünk bele. Olvass sokat az Autó-Motort most indult egy EU-s cikksorozat a közlekedéssel kapcsolatos szabályokkal kapcsolatban....
50 körül már lehet Hella szettet kapni.
Dinamikus magasságállítás: gödröknél úgyse állítja, ezért ha induláskor beállítod, minden rendben...
Lámpatest: van nem egy autógyár, aki ugyanazt a lámpatestet alkalmazza a xenonhoz, normál lámpához, tehát ez sem kell feltétlenül, max ki kell takarni az izzónál egy részt.
Mosó: elvben csillog a kvarcszemcséken a xenonfény és ez vakít. Lehet, hogy van valami valóságalapja is ennek, sőt biztos. De szerintem ha tisztán tartod a lámpát, ez nem gond. Ha meg esik az eső vagy nyálas az út, akkor nem fogsz 3 kilóméterenként megállni lámpamosót töltögetni, mert 100 méterenként lemosod, tehát akkor meg úgyis koszos lesz a lámpa...
Na mindegy, ahogy gondolod, láttam már nem egy utólagos xenonos autót vetítőlencsés lámpával, normál lámpával egyaránt de nem vakított egy sem, ami jól volt csinálva, be volt állítva.
Szerintem ezeken a szetteken k..va sok a kereskedők haszna,végül is nem sokban különbözik a hálózati nagyfeszültségü impulzusos gyujtoktol,trafóktól és a gázkisüléses izzoktol!Csak az hogy 12v rol üzemel.Ennyire drága lenne az előállitása?Ezen a képen is látni azért valami távolkeletit.A hella,philips,szettek még mindig joval 100e felett vannak.De azokhoz tipusspecifikus lámpatest,dinamikus magasságállitás,mosó is jár,mivel ez müszakinál ha nincs,akkor bukta!
Ez egy komplett, rendes xenon kit, az ilyen humbuk izzók legtöbbször csak átlagos izzók, befestve. Nem világít, de jól néz ki a disco előtt, aki nem ért hozzá, annak, mert látszik, hogy ez a gagyi.
Ezen kívül még vannak a Silverstar, Megalight, stb... izzók, amik jobban világítanak az átlagosnál, erősebben, messzebbe, cserébe picit hamarabb kiég...
Ezzel azt akartad mondani, hogy 35 W a xenonizzó teljesítménye minösszesen? Vagyis összesen 70 W varázsol elém nappali fényt?
Akkor ez a nem semmi.....
Mellesleg voltam ma feléd, a másik sarkon a gumisnál.... :((((( Egy laza defekt reggel korán, meg éjszaka összetörte egy vadbarom a kerítésemet (beletolatott). Jól indult a nap..... :(((((
A fényforrás ebből aszempontból nézve vagy izzószálas vagy kisülőlámpa tipusú.
Az utóbbinál két elektróda közt nagy fesz.hatására ív keletkezik,ami fénykibocsátással jár,tehát axenon lámpa hatást igen nehéz lenne elérni izzószállal mivel sokkal kisebb színhőmérsékleten világít,és a teljesítményt nézve ami 35w ez lehetetlen lenne...
Állitolag az Optx foglalkozik az importjával,de hogy hol állnak vele azt nem tudom,csak annyit hogy Németországban már van sőt ami a lényeg nem "sing sang" országokban gyártják!Azt nem tudom hogy a gáz vagy izzoszál löki az ívet,de köze van a xenonhoz,és a "szinesizzo" árkategoriában van!szerintem az autot is meghoditják ezek a kompakt dolgok végre.
Igen lehetséges,szabad áras rendszer van,az én boltomban meg sajna nem én határozom meg az árakat.Hogy magam mellett érveljek egy kicsit megpróbálok a lehető legkorrektebb módon hozzáálni a vásárlóhoz ez ami segít néha leküzdeni az ilyen problémákat...
Szia OSRAM!
Az hogy lehet,hogy más boltokat ill.márkaboltokat nézve mindenhól más és más az ár? Nem ti vagytok a leggolcsobbak.Ezt ne vedd sértésnek csak egy kérdés lenne.Egyébként az SVS izzók nagyon jól világítanak nekem és több ismerősömnek is van.
A tompítottba és a refibe ajánlom a silver star-t ami +50% fényt ad /lejjbb láthatod működés közbe/.
Az ár függ a attól is hogy H7 v. H1 1875-2625huf.
A ködlámpába mindenképp az Als-t,igaz hogy csak 30%-al növelt a fényereje,de amikor fell kell kapcsolni nyálkás ködös esős időbe nagyon tud hatolni..2000huf körül..
Jön az usa bol az ugynevezett HID izzo ami h4h7h1hb3 ban is kaphato lessz Mo.n,ez 35w teljesitménnyel kb ugyanolyan jol világit mint egy 100as!Ja és nagynyomásu!Nem kell se gyujtó se trafó,olyasmi mint a kültéri izzoknál a hgli ami nem igényel gyujtot mert beleépitették!A fénye állitolag hasonló szinhőmérsékletü a xenonéhoz!
Osram!
Hol van a Te üzleted? Vennék Nálad izzókat.
Van egy MeganeII Belinem, és abba szeretnék nagyon tuti izzókat. Asszem duplaoptikás és ködfényszoró is van. Mit ajánlasz és mennyiért?
Köszi,
Puru
Szia!
Pontosan nem tudom, mert 1 évig használtam az SVS-t, és akkor eladtam az autót. Elég sokat égettem, tehát tartósság szempontból nekem bevált.
Nem tudom igazából mit csináljak. A Magnumosok 1 hónap garit adnak, de az olyan kevésnek tünik a 8000 Ft-hoz képest.
Üdv.
Én nem hiszek olyan izzókban, amik xenon fényűek, de nem xenonok... Izzó sosem fog úgy világítani, mint a xenon. Vagy ha mégis, akkor legfeljebb 1-2 hónapot bír...
Már kérdeztem a MagnumTuning-os izzókat, és azt mondták ezen a fórumon (vagy a Xenon fórumon ), hogy nem érdemes megvenni. Végülis SVS-t vettem, mert lebeszéltek róla. Pedig az Xenon gázzal van töltve, de tényleg nem tudom milyen lehet.
Neked meddig bírta az SVS (idő, km)? Mindíg be volt kapcsolva?
Sziasztok!
Izzó vásárlása előtt állok. Eddig Osram SVS-t használtam, de most láttam a www.magnumtuning.hu oldalon állítólag valódi xenon fényű izzókat. Van valakinek tapasztalata?
Meg mostanában egyre több helyen árulnak egy izzófajtát, nem tudom mi a neve, de ilyen szürke-barnás álló dobozban van és olyan 5-6eFt egy pár.
Ha valaki tud ezekről valamit, írja már meg.
Előre is köszönöm,
Puru
Sose bánd, hogy nem volt nálad annyi pénz.
Legalább nem dobtad ki.
Az én, (hangsulyozom az én! vannak nálam okosabbak is akik máshogy gondolják) véleményem, tapasztalatom szerint, nem szabad 100/130 as izzokat tenni normál lámpákba, 130/165 ösöket meg méginkább nem.
Fém-üveg felépitésü lámpákba esetleg lehet 80/100 at vagy 55/100at de mindenképpen érdemes, ellenörizni a kábelezést elötte, hogy megfelelö keresztmetszetü-e?
Legyen itt élö példának az Astra G amiben a 80/100 tol el fog repedni a fényszoroüveg, ha viz éri.
A jo kis müanyag francia lámpák meg különösen nem szeretik a nagyobb höterhelést, ngy valoszinüség szerint be fog sárgulni a 'foncsor'. Arrol nincsenek tapasztalataim, hogy a kábelezés mit szol a 130W.hoz, de ismerve a francia autok komoly elektromos rendszereit, nagy esélyed van rá, hogy a kábelköteg is összeolvad elöbb-utobb.
általában a nagyobb teljesitményü (áramfelvételü) izzokat nem ajánlom gyári lámpákba.
Ha mindenképpen kell, akkor a komolyabb kiegészitö fényszorot kell az autora tenni, pl. Luminator, azok tervezésénél figyelembe vették a 100+W höterthelését, gond nélkül használhatók.
Ha látni szeretnél, a CB helyett inkább a Sylverstar.t tedd bele.
Ha divatozni akkor CB.t
Megrendeletem az autómhoz az amerikai kivitelhez gyártott foglalatot ami 3 érintkezős, meglátjuk milyen izzó való bele, de az én nagy reményeim szerint az amit te ajánlottál, azt mindenképp megvárom kb. 1 hét amíg megjön.
Van valami márkája,mert az Osram termékkatalógusába nem találtam ilyet,de lehet attól függetlenül hogy van illetve gyártja valaki..
Ketten vagyunk a boltba én és egy kolleganőm,ha ő veszi fel mond hogy az üzletvezetővel akarsz beszélni.Címet szándékosan nem írok majd telefonba megbeszéljük...