Keresés

Részletes keresés

bindera Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15343
Minden példád életszerű, mindennapos.A kreszt erre külön ki is kellene terjeszteni.
csak a diósdi 65-öt nem hiszem el:))
Előzmény: BringasLevy (15339)
szirt Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15342
Azért van.
2.0 PDTDI Passatot vezettem különböző viszonylatokban (140/320 Nm), erősebb mint az 1.9.
A Volvo PSA eredetű motorja is annyit tud nagyjából.

Gondolom a 2000 utáni 115 Le-s V40-ed van.
Előzmény: BringasLevy (15340)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15341
"Ez a dízel motornak optimális működési körülmény, de ilyen éves futásteljesítmény mellett szerintem nem pénztárcabarát Neked."

köszönöm, a tanácsot, de most csukd be a szemed, mert csúnyát írok!
Szerencsére megengedhetem magamnak, hogy valóra váltsam az álmaim.

Nem a 2,4 literes dizel az álom, hanem a V50. De milyen álom az, amiben kompromisszumok vannak? :-)
Előzmény: szirt (15338)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15340
Volvo V40 kombi. A legtöbb helyzetben bőven elég. De nyáron, a hegyekben gyengécskének bizonyult a csomagokkal és a légkondival.
Az 1.9 és a 2 liter között, nem hiszem, hogy olyan nagy differencia...
Előzmény: szirt (15338)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15339
"Ezzel az erővel megengedhetnék a százat is és akkor még jobban nyafoghatnál a robogósok érdekében, úgysem tud annyival menni senki, még ha akar akkor sem.:)))"

Amikor még nem volt olyan kategória, ami biciklik sebességét szabályozta volna a KRESZ-ben, engem 65-el mértek be Diósdon. Meg is akartak büntetni, de hát nem volt miért. :-)

Egyéni csúcsom A lavamündi hágótól lefelé (Ausztria) 97km/h. Nem tudom, pontosan melyik szakaszon követtem el, de az -egyébként mindig korrekt- órám ezt jegyezte meg max sebességnek.

Relatíve lassú mountainbike-on barangoltam kizárólag az időtájt.
Több embert ismerek, aki ugyancsak az Alpok lejtőin 100 feletti sebességet regisztrált, országúti biciklivel. 120 körüli a top az ismeretségi körömben, de tudtommal világrekord 240-250 körül van.
Előzmény: bindera (15335)
szirt Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15338
Ez a dízel motornak optimális működési körülmény, de ilyen éves futásteljesítmény mellett szerintem nem pénztárcabarát Neked.
Nekem a Golf Variantban (ugyanaz a méret mint a V50) van 1.9-es (105 Le / 250 Nm), normális kívánalmaknak az is megteszi.
Amit nem szeret az a 150-160 feletti tartomány, de az meg amúgy is tilos.
Milyen 1.9-es, ha nem vagyok indiszkrét?
De a Volvo esetében is van az 1.6D és D5 között is ugye a 2.0D.
Előzmény: BringasLevy (15337)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15337
amit leváltanék az 5-10ezret fut egy évben. Mindezt 10-15 út alkalmával. Tehát ritkán, de akkor relatíve sokat megy tartósan.
Előzmény: szirt (15334)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15336
pont a gazdaságosság miatt, eddig kizárólag dizel-ben gondolkodtam. Van még idő meditálni, mert a tervezett bevétel, lassabban jön, mint gondoltam... :-(

Most egy 1.9-es dizelt hajtok, és volt a leírtakhoz hasonló gondom a Spanyol-Francia határvidéken. Országon belüli portyázáshoz a kutya miatt kell a kombi, kűlfödön meg a párom miatt... :-)

Ezzel a kiránduló autóval 5-10 ezer kilométert megyünk egy évben. A furgonom, ezt 1-2 hónap alatt megteszi. Nem hiszem, hogy a környezetre nagy befolyással lenne azon a pár ezer kilométeren annak 400ccm különbségnek.

De mivel szóba került, utána nézek ennek a dolognak. Egyenlőre úgy tűnik, hogy még a szakértők sem egyeznek abban, hogy egy jól tartott dizel, vagy egy jól tartott benzines a kevésbé káros megoldás. A gazdaságosság, meg a dizel melletti érv.
Előzmény: Törölt nick (15333)
bindera Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15335

elég érdekes, hogy most már ötvennel tekerhetnek.
Ezzel az erővel megengedhetnék a százat is és akkor még jobban nyafoghatnál a robogósok érdekében, úgysem tud annyival menni senki, még ha akar akkor sem.:)))

Viszont a szegény robogósról meg a beemwésről ez nem modható el.

Előzmény: Trebitsch (15307)
szirt Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15334

Ja bizonyos éves futásteljesítmény alatt, ill. rövid utakra nem is jó szerintem.

 

A dízel épp hogy bemelegszik, mire beérek a munkahelyre, a benzines meg az út nagy részét üzemi hőfokon teszi meg.

Tudom Te hosszabb utakra használnád, de kérdés, hogy ez évenként hány km-t jelent.

Előzmény: BringasLevy (15323)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15333
Ja, hát nem tudtam, hogy szerelem van a dologban, és azért mindenképpen Volvo... :)
Nem ismerem az utazási szokásaidat sem, de nem tudok olyan telepakolt, légkondis V50-est elképzelni, ami miatt egy öthengeres 2.4-est kéne venned... az etanoloson is el lehet gondolkodni, de egy 2.0i benzines is teljesen jó lehet. Szerintem! :)
Előzmény: BringasLevy (15323)
szirt Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15332

Akkor már legalább ketten vagyunk a klubban.

De ezt a csontot már tegnap lerágtuk. :)

Előzmény: bindera (15331)
bindera Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15331
Hüha ez biztos?
Én mintha több adót fizetnék magánszemélyként, mint autósként.
Előzmény: szirt (15245)
wdriver Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15330
ez is olyan mint bármelyik másik szabály, ha féktávon belül nyitnak rá egy biciklisre (mert neki is van olyanja) akkor nincs mit tennie, nem tud úgy közlekedni hogy bármilyen váratlan eseménykor mindig meg tudjon állni. bár az ajtónyitás lehetne akár várható esemény is.
az autók melletti elhaladás nem megközelítése pl. egy gyalogátkelőnek asszem. :-)
bár én csak ritkán bicajozom, akkor is a hobbista erdőkerülők között
ahol ritkán ugrik ki elém egy mókus talán :-)
Előzmény: arhat (15327)
wdriver Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15329
láttam az egyirányú alatt a "kivéve (és idejön egy bicikli sziluett) - meg alá egy jobbra-balra nyíl" - táblát.
szal ez van a 5ker Dorottyában is most, a bahajtani tilos alatt is.
kis négyzet alakú kiegészítő tábla. ennyi. majd figyelni kell.
bár az említett utcában van egy sárga folytonos vonal is az út szélére festve, de más nem, tehát nincs kitéve a kerékpárút jelzés még a bicaj sincs ráfestve, találd ki miért van ott.
egyértelmű a bicajosoknak, mer mellette járda is van rendesen, csak ez már nincs jelezve.
vagy a kis kiegészítő egyben ezt is jelenti?


másik, a gépkocsivezetők táblafelismerése:
a Király utcába nyíló egy-két kis utcának haladási irányát megváltoztatták, kinn van a behajtani tilos tábla, alatta egy "forgalmi rend változás!" négyzet.
ott ácsorogtam vagy 1 órát volt időm nézelődni :-) (pl. az egyik sarkon ottmaradt a falon a majakovszkij utcanév-tábla de ez nem ide tartozik)
szal jön az autós szokszer kanyarodna be jobbra de ott a bht tábla.
a többség felismeri és még a jobbkezet is megadja.
de kezdődnek a gondok.
sokan jöttek, jobbkéz ohne, egy kevés kisebbség meg ha egyáltalán észrevette a táblát akkor kis gondolkodás után mégiscsak bekanyarodik :-)
viszont hogy egy jó példát is említsek, robogós(!) srác megállt, aztán inkább nem hajtott be hanem továbbment, pedig már ráfodult mikor észrevette a változást.
bocs a hosszú léért, W.

Előzmény: tcaoe (15294)
szirt Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15328

"A jármű ajtaját a vezető csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti"

 

Jó, akkor a maradék 1-3 oldalajtót nyitjhatják rá. :)

Persze ha trükkös, akkor a vezető kiszállhat másik oldalon, vagy hátul is.

Egyébként is, amikor már parkol nem is vezető. :)

 

Vicc, hogy milyen pongyolán vannak megfogalmazva jogszabályok.

Előzmény: arhat (15327)
arhat Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15327
Olvasom, hogy felmerül a kerékpáros felelőssége akkor, amikor egy járművezető kinyitja az jármű ajtaját.
Figyelmetekbe ajánlanám a 1/1975KPM-BM rendelet 40§
"(7) A jármű ajtaját a vezető csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti."

Ezek után biztos, hogy a kerékpárosnak kell arra figyelni, hogy ne kenődjön fel a kinyíló ajtóra?
Előzmény: arhat (15326)
arhat Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15326
Látom újra éledt a fórum....

Nem tudom, hogy sikerült-e megtalálni a tábla dömping okát (még nem értem a végére a sok új írás olvasásának), de megpróbálok segíteni.
Ez az az eset, amikor felújítják az utat. Tudom, ilyennel nem sokszor találkoztok, de van ilyen. Ilyenkor kihelyeznek IDEIGLENES táblákat, jellemzően a kivitelező cég. Az hogy éppen milyen volt a konténerben, az más kérdés. Persze ezt csak jóváhagyott Forgalomtechnikai terv birtokában teheti, amit egyeztetni kell az FKF és a BFFH Forg. tech. osztályával. És illik ilyenkor letakarni azokat a táblákat, amit módosítanak.

Amúgy egy oszlopra 3 tábla illik.
"83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet a közúti jelzőtáblák megtervezésének, alkalmazásának és elhelyezésének követelményeiről"

A méretekről:
"4/2001. (I. 31.) KöViM rendelet a közúti jelzőtáblák méreteiről és műszaki követelményeiről"
Előzmény: Byk001 (15195)
szirt Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15325

Ami szerintem a legbarátibb szennyezés szempontjából az az LPG, vagy földgáz.

LPG-s talán van a Volvonak?

Vagy vennék egy E85-össel működőt, ami feltöltött.

Feltöltött motor esetében jól muzsikál az az üzemanyag is.

Előzmény: BringasLevy (15323)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15324
"De te nem is Pesten tekersz. :)"

Azert ritkan, megteszem.

"Ezen kívül a biciklisekre a jobbratartás se lesz kötelező, most már legálisan
kóvályoghatnak a sáv közepén."

Elvileg autoval is jobbra tarts van. Megis sok ostoba bringas rohogve elfer jobboldalt...
Előzmény: Trebitsch (15317)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15323
A volvonak nincsen emlitesre melto hibridje (vagy Te tudsz valamit?) En meg szerelmes vagyok a V50-be...

Nagy motos: Mikor nyaron tele a csomagtarto, nem mindegy, hogy a szerpentinen a legkondi megy az auto is...
Előzmény: Törölt nick (15319)
Szakadás Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15322
Szerintem is tök egyszerű a bizonyítás.
Mikor kiteszik a táblát, végigcetlizik az autókat, hogy el kéne onnan menni. Ugyanakkor felírják a rendszámokat szép sorban, kik voltak ott előbb, mint a tábla, és azokat nem kezdik el még egy hétig büntetni.
Civilizált, kulturált megoldás, ami helyett ugyanaz a beleszarás megy, ami dől az ilyen szervekből.
Előzmény: Macika (15320)
Trebitsch Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15321
Valahogy nekem nem teljesen szimpatikus, hogy már megint az ártatlanságot kéne bizonyítani. Civilizált helyeken ez nem így megy.
Előzmény: Macika (15320)
Macika Creative Commons License 2009.11.26 0 0 15320
Hát hogyne, míg felkísérte a lakásba a fájós lábú szüleit, addig kirakták a táblát és végig is büntették a sort.

Borzasztóan egyszerű a megoldás.

Óra percre megvan, mikor telepítették a táblákat, hozzáférhető adat.
Óra percre megvan, mikor büntették meg a tilosban parkolásért.

Össze kell vetni a két időpontot és minden kiderül.

Ha a különbség =>12-24óra, 100%, hogy bukik a bírság egy reklamáció esetén...
Előzmény: nyuszy (15300)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.26 0 0 15319
Nem értem a hosszú út és a nagy motor közti összefüggést, de ahogy gondolod. :) Ha meg nem is lenne napi használatban, egy hibrid simán megfelelne évi több belföldi túrára vagy külföldi nyaralásra is.
Előzmény: BringasLevy (15316)
Trebitsch Creative Commons License 2009.11.26 0 0 15318
Szálló porból termel többet a modern (cr) diesel, mint a benzines. (A benzines olyat gyakorlatilag nem termel.)
Aztán hogy épp mit kiáltanak ki a sötétzöldek főellenségnek... :)
Előzmény: BringasLevy (15311)
Trebitsch Creative Commons License 2009.11.26 0 0 15317
De te nem is Pesten tekersz. :)
Ezen kívül a biciklisekre a jobbratartás se lesz kötelező, most már legálisan
kóvályoghatnak a sáv közepén.
Előzmény: BringasLevy (15309)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.26 0 0 15316
Mert a Volvo tetszik és a hosszú utakhoz előnyösebb a nagyobb motor.

Egyébként pont úgy nem lesz napi használatban, mint a mostani 1.9-es.
A munkához a furgonomat használom és azzal is intézem el a napi egyéb teendőket. A környéket -de kiváltképpen a nyüzsgő várost- a kis Micraval járjuk. kikapcsolódni meg biciklivel szoktam...

Előzmény: Törölt nick (15315)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.26 0 0 15315
(Öh, ha már környezettudatosabban szeretsz élni, miért pont D5-ös Volvót akarsz? Miért nem hibridet? Egy Honda Insight vagy 2/3-ad annyiba kerül, mint az S40 dízel, listaáron.)
Előzmény: BringasLevy (15311)
szirt Creative Commons License 2009.11.26 0 0 15314
Azért én úgy gondolom, hogy a részecskeszűrőnek van értelme.
Én a benzines mellett egy DPF-es PDTDI-vel járok, nulla korom jön ki belőle.
Mentem már utána, párom vezette előttem, egy kicsit kerkettük egymást, tehát provokációra sincs füstje.
DPF nélkül tényleg igénytelenül okádja a legtöbb a füstöt.
Persze azt is mondják (és teljesen hihető), hogy nem feltétlen a szemmel látható szemcsék a veszélyesek.
Előzmény: Törölt nick (15310)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!