Ma rászántam magam és szétszedtem a motort a gépben. Hát mit ne mondjak,nem voltam boldog a végeredmény láttán. Igazából, a hengerfalon kopásnak nyoma sincs,a gyűrű kissé kopott,de már megvettem az újat így azt kicserélem. A meglepetés a hengerfej volt. A szelepek tulajdonképpen lógnak a szelepvezetőben, az új szelepszár szimmering semmivel sem tűnik jobbnak mint ami most benne van. Azt gondoltam hogy 150e km nem olyan nagy futásteljesítmény hogy a hengerfejhez hozzá kellene nyúlni,de sajnos nem így van. A szeleptányérok mind nyakig olajosak! Ez nekem nem fér bel a szervíz által mondott 0,7l/1000km olajfogyasztásba,ez nem normális! A 105-ös skodám sem fogyasztott annak idején ennyi olajat annak idején. Így sanszos egy komplett hengerfej felújítás,már csak az a kérdés mekkora összegre lehet számítani. Valaki újított már fel ilyen hengerfejet? Mennyibe került,illetve a lényeg elmúlt-e az olajfogyasztás?
Fel tudna valaki tölteni Citroen C5 I. 2002-es 2.0 HDI motoros autóhoz hibaüzenet táblázatot. Ami az útmutatóban van az nem teljes. Van valakinek teljes??
Fel tudna valaki tölteni Citroen C5 I. 2002-es 2.0 HDI motoros autóhoz hibaüzenet táblázatot. Ami az útmutatóban van az nem teljes. Van valakinek teljes??
Végre sikerült elindítani a programot,meg kell mondjam nagyon hasznosnak tűnik.Gyorsan megnéztem az 1,8-as motort és a hengerfej aljában 11-es számmal van egy kis szelep, annak vajon mi a szerepe?
Mostmár sikerült letölteni meg feltelepíteni a programot,de az indítás után azt írja ki, hogy "a telepített alkalmazás lejárt,kérem frissítse".Ez nálatok is megjelent?Mit kell ezután tenni?Hogy lehet frissíteni?
reseller: Mármint ELM 327-re gondolsz, ami az Elm Electronics fejlesztése és USB/RS232 to OBD II illesztő.
A nagyobb gond a szoftver, de tényleg kérdés az is, hogy vajon az ELM 327 tud-e annyit, hogy egy jó szoftverrel sokmindent ki tudjon olvasni. Mert a "sima" OBD-s szoftver az kevés.
A torrentezés úgy működik, hogy első körben csak a kis méretű torrent fájlt töltöd le. Utána ezt meg kell nyitnod egy külön torrentezésre való programmal (ún. klienssel - pl. utorrent), és az fogja neked az anyagot magát letölteni.
Nekem az anyós oldalán megy a játék, de nekem ár hideg nem is nagyon jön (legalább 5-8°c-al magasabb, mint a vezető oldalon), és az intezitása a ventillációnak is csak 50% körül lehet,de eddig azt hittem, hogy csak valami klímacső csúszott le azért nem megy olyan hidegen és krafton. Szal a megoldás engem is érdekel....
Vagy szar a légtömegmérő....mint nekem volt a xantia hdi-n! Egy csomó érdekes dolgot produkált az autó,aztán a légtömegmérő cseréje egy csapásra mindet megoldotta.
Megtaláltam,de hogy tudom én ezt letölteni?Állandóan csak azt az egy torrentet tölti le.(még eddig soha nem használtam a torrentet).És ha már le van töltve kell-e hozzá valami kód amivel elindul?Vagy egyből működik?
Lalika75: Ha visszaolvasol itt a fórumban, "találni" neten olyat, hogy "Citroen Service Documentation Backup 2007" ill. "citroen doc backup 2007", ami egy backup a gyári szervíz dokumentációról. Abban lehet a motorról is robbantott ábra, bár ezt konkrétan nem tudom.
Kipróbáltam,de igazán ez sem segített,bár könnyebben indult,de csak harmadikra.Egyébként én ezt az olajfogyasztási mennyiséget nem tartom normálisnak,pláne úgy hogy kb60-70e km-ig nem is kellett utánatölteni az olajat.Aztán 10e km-ként kellett egy liter. Erősen gondolkozom hogy szétszedem a motorját,mivel vagy gyűrű baja lehet vagy szelepszár szimmering,mivel máshol nem fogyaszthat olajat. Nincs valakinek 1,8-as motorrol robbantott rajz?
Klíma, C5 I.: a hibás klímáknak nem segít, de akinek (még) jó: az automata klíma ha be van kapcsolva (automatán van, világít a zöld), és így indítod a motort, akkor a normálisnál kicsit nagyobb áramot kap(hat). Ettől pedig könnyen behal. Tehát leállított klímával érdemes indítani, úgy tovább él.
Nekem is a vezetőoldali szórakozik. Ahogy többen írtátok, hogy nem véglegesen halt meg, hanem időnként. Valamikor egész nap ilyen. Csütörtökön megyek egy klíma szakihoz. Megírom majd, hogy mi van vele. Ha esetleg valaki addig is tud valamit,akkor írjon.
hát szerintem egy motorban csak fizikális problémák lehetnek, a kocsi nem fárad el "lelkileg" :)
tehát vagy kicsi a kompresszió, vagy nem tölt a turbó, vagy nem kap üzemanyagot. mindegyik mérthetö, tapasztalt szaki szerintem megmondja egyböl hogy mi szokott megfáradni. jó lenne tudni, mert akkor tervezhetö hogy mennyiböl táltosodik meg 2000 alatt a paripa.
pl. régen volt egy bmw-m ott konkrétan a turbónyomás szabályzó halogatott meg, 10-20 ezer körül kicserélték és utána szedte a lábát.
De ha tekergetem "játszadozom" vele,idővel pár indítás után esetleg pár nap :D utűn helyre áll amíg újra meg nem tekerem...Sz.r dolog,mert most lent van 16fokon,de pár napja fáztam és nem mertem hozzányúlni...Inkább vacogtam.Ráadásul nekem pont a vezetőoldali halt be...
Egy ismerősöm C5 -ében kb 200.000km van ezzel is normálisan gyorsul harap a motor és csak 2.0 HDI úgy gondolom ezek a megmagyarázhatatlan lomhaságok olajfogyasztások stb. ha nem fizikális problémák az okozója akor csak a sok 100.000 kilométerek.
A Xantia 1.8i 16v motornak a gyárilag normális olajfogyasztása max. 8 dl / 1000 km... Próbálj egy olyat reggel, hogy csak egy pillanatra indítassz, aztán 1 másodperc múlva rendesen. Elvileg a másodikra be fog ugrani.
A PSA 1,8-asok szeretik az olajat, mindegyik ilyen...sajnos az enyém is. Viszont pl. az 1,6-os TU motor 160e km felett sem evett nálam semmit két olajcsere között....
Ez a fogyasztás egyébként nem "olyan" vészes, van márka ahol ennek a duplája is normális....:-OOO
Sziasztok! Megoldódott az önindító problémám.Szerencsére az önindító rendben van(mégiscsak jót csinálnak a japánok),mindössze a test kábel,ami a váltóra van erősítve annak volt érintkezési gondja,Mindenesetre nagyot szívtam vele,mert feleslegesen elment egy csomó időm,meg nem is kellett volna bántani,de most már ezt is tudom! Valakinek van-e ötlete,hogy mitől indul nehezen a reggeli első indítás alkalmával az autó?1,8 benzines a gép.Na meg ha beindul lök egy kis kék füstöt.Annak mi lehet az oka?Gyűrű törés vagy szelepszár szimmering?150e km-t mentem eddig,gyakorlatilag gond nélkül,igaz eszi az olajat kb 3000 km-ként 1 liter olaj, ami már szerintem nem normális dolog.