Üvegek épek. Foncsor, ami látszik, ép. Hátulján a krómon használati kopás, biztosan lehet javítani, én nem foglalkoztam vele. Vascica hiányzik! Szétszedve vettem, nem álltam neki összerakni, mert nem akartam katasztrófeát.
Nemááá! Te nem veszel komolyan! Egy pár IDF vagy ilyesmi lehet, hogy érdekelne a közeljövőben, mert fogok fiatozni! Fekvőm pedig épp annyi van, amennyire szükségem lehet!
Van egy Ford Escort 1300Gt (HC) motorom, még papír is van hozzá. Most találtam meg a hozzávaló szívócsonkot (711F) és a karbit, 32dgv. A hfej fel lett újítva, itt áll a nejlonban, ahogy visszahozták a gépműhelyből.
1. kérdés: érdekel-e valakit?
2. kéréds: mennyi ér egy ilyen nemsemmilyen?
Válaszokat mindkét kérdéskörben örömmel várok! :-)
Homokfujas utan a foszfat el tudja tavolitani a visszamarado rozsdat (ami a szabad levegon keletkezik, mielott lefested), ezert fontos mihamarabb foszfatozni, aztan festeni.
Kis vadászattal és szerencsével 45x90 és 60x90-es Salgó polcokat 900-1.300Ft/db áron tudsz szerezni, csak nézegesd az aprós oldalakat. Oszlopokat 1e/db áron Budaörsön az UGP-nél érdemes újat venni, ugyanitt saroklemezeket is. Csavarokat párszázas tételben Szigetszentmiklóson a Köllnernél. Így egy 4 polcos elem kijön 8-9e körül.
Még mindíg nem teljesen értem a fehér hollót! Ha a ritkaságára gondolsz, van 2 páram, szívócsonkkal és 150 ajróért további pár nem olyan messze épp eladó.
Én rakásolható tartót csináltam Bramac lécből! Pont a lent említett pedálos moszkvicsoknak. Polca nincs, csak keretek, amin hosszában is van egy-egy léc amelyen gurul be-ki a kisautó. A moszkvicsok alul, hogy ki tudják venni, a műanyag egyéb kisautók felül, legfelül az utánfutóik. Egy keretbe egy autó fér bele, és beleférnek a gyerekek egyéb kisautói is úgy alakítottam ki. Bramac léc, pár csavar, egy délután alatt 5-6 tartó legyártható könnyedén. A salgó erre irreálisan drága.
Abból is vettünk 1-1 készletet közösen, volt a Vaterán valaki aki olcsón árulta, méterben adta az oszlopokat, többféle tálcája volt, összeálltunk hárman és úgy olcsóbb volt a szállítása. Azóta inkább csak a barkácsboltos kis fém polcokat vettem (már 6db van), azon is elférnek a holmik, a nagyob holmiknak elég lett a két sornyi salgó. A barkácsboltost úgy raktam össze, hogy felniket (13-as, abroncs nélkül) is tudjak beletenni, az aprólékok meg műanyag ládákba kerültek. Olyan egy év alatt eljutottam oda, hogy kezelhető az a pár holmi ami a garázsban van, mivel csak Wartburg alkatrészeket tartok. A kasznielemek még össze-vissza vannak de arra már nem vállalkozok, hogy azokat is bepolcozzam...elvannak a padláson.
En meg bramaclecbol szegeltem ossze a vazat, a polcokat meg kidobott butorok hatuljabol kukaztam, a celnak megfelel, es a terhet, amit en rapakolok, birja.
(...és a postán mikor a pecsétes embernek szóló levelet adtam fel, előttem nyert egy bácsi egy millát. Ennél nem lesz jobb hír ma már, lehet menni aludni.)
Csak egy kis infó a forgalomba helyezési prodecúrával.
Most ott tart a dolog, hogy megtaláltam Az Embert A Hivatalban, elküldtem neki emailen a kínomat. Kaptam cserébe egy adatlapot, amelyet kitöltve visszaküldtem - ez postán ment, csatolva az adásvételit hozzá. Ez beérkezett hozzájuk, meghozták A Határozatot, amit kiküldenek, jövő hétre. A Határozat mellett sajna van egy sárga csekk is amit be kell fizetni. 1290Ft. A csekk befizetése után elküldik az iratok másolatait, amivel forgalomba lehet helyezni a járművet. Nagyjából még három hét a végleges papírig. Meglepően kedves volt az ügyintéző nőszemély, de ami még meglepőbb, tudta miről van szó...ritka kincs ám az ilyen.
A Metroban van 8000 körül fém szerkezetű fa polccal.
Ha 3at veszel olcsóbb akcióban szokták hírdetni az ujságban.
250Kg-t írnak rá/polc, na annyival még nem teszteltük, de 2db 30kg os hangfal csücsül rajta, másik polcán néha 20tálca RedBull, harmadikon meg 2 kenyeres rekesz tökig tömve kábelekkel. Hasonló terhelés mindhárom szekrényen kb 1éves és bírja.
A 914-esekről több használható infót találtam a neten, mint a 924-944-ről. De még annál is kevesebb használható darab van eladó, mint az előző kettőből.
Én egy nagyon ritka és bonyolult típushoz keresek kuplungszerkezetet, hátha valaki hallott már ilyenről. Gyári új szerkezet érdekelne Trabant 601-hez. Abból is az erősített nyomólapos.
Tudom, már az ország is megszűnt. Ha valaki tud ilyet kérem szóljon.
Na jó,de normális ember csinál ilyet? Én ha beválasztom a fokozatot,még azt is megvárom alapjáraton,amíg befeszül a hajtáslánc és csak utána adok gázt.
Asszem régebben a Ferry Porsche életrajzában olvastam, hogy a Porsche-tervezőiroda a VW-csoport részére fejlesztette a hetvenes évek elején a 924-et.Egyik tervezési szempont volt a lehetőség szerint , minél több VW/Audi alkatrész felhasználása. Aztán 73-ban az olajválság átrendezte a piacokat és 75-ben Toni Schmücker VW-vezér leállította a projectet. Így a Porsche " visszavásárolta " a terveket . Kevés saját gyártókapacitás híjján, az akkoriban éppen üresen kongó neckarsulmi ( hajdan NSU ) gyárban bérgyártásban csináltatták.
Persze Porsche akkor is az anyagi csőd szélén táncolt, s Ferry szerint akkoriban a 924-nek is köszönhették a megmenekülést.Bár kétségtelen , az orrmotoros modellek soha sem bírtak "igazi-Porsche-image"-dzsel, a köznyelvben is csak "möchtegern-Porsche"-nak (szeretne Porsche lenni) nevezték.
Akkor perkálnod kellene. Telefonáltam, szombaton elhoztam volna alku nélkül, de a hirdető nem vette le a hirdetést és simán rámlicitáltak :-( Én ilyen játékba nem megyek bele. Megy föl az ára!
Ezt értem hogy ettől kifingik egy automata én azt nem értem hogy kézi váltó mitől ennyire szar ebben a tipusban?
4 autót néztem meg anno, ebből 3 manuál 1 automata. Ez volt az össz magyarországi kínálat.
A 3 manuálból 1nek szar volt a váltója, 1 már átalakította automatára, az egyetlen működő kézi váltósnak számlája volt arról hogy az osztrákoknál hány euroért csinálták a váltóját. (Később kiderült annak meg alvázszám parája volt, így nem lett 928-asom 2009-ben.)
Ekkoriban beszélgettem sokat a kecskeméti emberkével ő is azt mondta hogy nagyon kevés a jó kézi váltós autó és kb egy 944-es ára a javitás.
A 924-nek semmi köze az AUDI-hoz, meg persze a Scirocco-hoz se.
Urban legend, mint a Fiat motoros Zsiguli.
Sok alkatrész kompatibilis, de azért odafigyeltek, hogy legyen mire elkérni a Porsche felárat.
VW csoport az látszik, pld az ülés előrehajtó karja az ugyanaz mint a Scirkánomban, még a 928-asban is, meg a fűtésventilátor kapcsolója, a géptető zárja, stb. de nem ezek szoktak beszarni egy sport autóban :)
Szerintem a 924es a legnagyobb anyagi öngyilkosság!
Nem is megy, nem is nézik meg, a Porschésok is letagadnak, de ha lakataolni kell ugyannyiért csinálják, ha kell hozzá vm, ugyannanyi lesz, mint a 928-hoz, ami azér... na...V8 bazzeg...meg...na...gran turismo...érted...?
Jó a 911-hez azért nyilván drágább, de az a típus már egy fentebbi társadalmi kaszthoz tartozik :)
A 924-essel meg simán le AUDI-znak, miközben épp a gatyád árulod a vaterán, hogy legyen zsé.
Én már láttam 928 automatát tönkremenni. Igaz mindent megtett érte a tulaj. Betette N-be, elforgatta a motort 4000 környékére majd húzott egy D-t. Egy párszor biztos meg lehet csinálni, de ahol ezt láttam onnan az autó tréleren távozott.
A kézi váltójára szoktak eszetlen összegeket elkölteni, az automatája meg örökéletű Merci.
Meg hát a K-jet ügye...
Egyébként jó kis verda. Ilyen "kismotorossal" mentem, aminek recsegett a manuál váltója. Nem fosod le a bokád, de a hangja kárpótol, meg az a pár furcsaság, meg a design, amiket szeretek ha van egy autóban.
Pld a hülye békalámpa, a hátsó napellenző, hogy ne égjen le a hátul ülők tarkója, az ilreális kardán alagút -mert a váltó hátul van, meg a műszerfallal együtt állítódó kormánya...
Van telefonszámom egy kecskeméti emberhez aki ilyeneket bont, ha kéne vm.
Mindenképp OT vizsgával venném meg, mert "picit" sok lehet a regadó, ha kitalálnak vm fasságot, a fontoskodó péniszfejek.
Hajrá, szólj ha megvetted, megyek nyálat csurgatni :)
Barátomék valamikor a 60-as években 312-es Wartbuggal Bulgáriába mentek nyaralni. Jött az üdvözlő lap (mert akkor még lapot írtak nem emailt ) "Minden nagyon szép, W. fogyaszt 100 Km.-re 9 l. benzint, 10 l, vizet és 0,2 hengerfej tömítést."
Ehhez a kocsihoz tartozik még az a sztori is, hogy amikor meghirdette eladásra, jött a VEVŐ nála 20 évvel fiatalabb cicababával és amikor a barátom a "luxusok" felsorolásánál a dönthető üléshez ért, a pár összenézett és alku és próbaút nélkül azonnal megvették.
De basszus, ezt Fehérvárnál mondta, alig félúton! Még sehol sem tartottunk ... :o)
Na jó, volt olyan prágai túra is, ahol az Etele úton már hengerfejet cseréltem, mert megállt a vízpumpa. Ezeken az adriai kirándulásokon viszont soha semmi, pedig voltunk vagy háromszor. Utoljára mi is Camptourist utánfutót vonszolva magunk mögött. Nemrég rendezgettem a CD-ket, megtaláltam azt is, amin ezek a képek vannak. Pont hajtunk fel az egyik képen a Brac-szigeti kompra a szerelvénnyel ... Annyiba került a CT6 a hátunk mögött a kompon, mint a Wartburg meg a 3 ember! Foghúzós volt, de ha aludni és enni akartunk valahol, akkor ki kellett fizetnünk.
Nem is arra gondoltam, hogy Te, hanem amikor visszajött a csapat a túrákból. Az élménybeszámolókból, onnan sztorikat. Azt mesélted már, hogy a Camel-es Barkas Costa Braván volt utoljára. Ez a Spanyolország nem volt egy szerencsés helyszín ... előbb a számtalan könyvben elmesélt 1982-es R5 Turbo borulás, később meg a Barkas ...
Szerintem arra gondolt, hogy maradtatok volna Akaliban, addig volt a Waresz hitelesítve :)
Dáciával + szkiffel nekünk is megvolt Dalmácia. A szkif még most is megvan :)
Hátööö ... én még megboldogult óbudai koromban beugrottam párszor hozzájuk a telepre, körülnézni. Mindannyiszor erős kétségekkel távoztam. A szöveg oké, hogy jó, de amikor fenn van az autón az illatos, új vizsgamatrica, és átlósan át van repedve a szélvédő, az kicsit meleg pite ... akkor milyen a többi része? Akartam venni egy GS 500-as Suzukit tőlük, kérdem, hogy milyen a gép? Alkalmazott mondja, hogy igazából tök jó, kell rá két gumi, meg egy vizsga. Hazajöttem, eltűnődtem a dolgon. Pár nap, nézem a honlapot: két éves műszaki ... gumik ugyanazok ... Nem mentem vissza a GS-ért. Ez nem friss történet, lehet, hogy MOST nem ez van, de akkor ez volt.
Akkoriban azért olyan nagy választék nem volt ... Quattroman kollega biztos őriz néhány sztorit, milyen volt Barkassal szervizelni Bulgáriában vagy a spanyoloknál ... Ez olyan, mint amikor kisfiam keresztapja ült hátul a 353-asban, éppen Akaliba tartottunk vele, és kicsit fanyar módon megjegyezte: "Minden tiszteletem, hogy ti ezzel Jénába meg Dubrovnikba mentetek!". Mondom: te marha, hát ez VOLT! Mivel mentünk volna?
Egy kérdés Quattroman topictárshoz: ismerős keres a Fourfour japán klónjához,Mitsu Colt háromhengeres,90 lovas turbódízelhez bontott kéttömegű lendkereket,kuplungszerkezettel,tárcsával.Esetleg van rá tipped?
A másik témához: röhögjetek ki, de nekem mindkét VW-Porsche nagyon tetszik. A 914 az egyik legkedvesebb autóm, de a Scirocco-Porschét (924) is szeretem.
Szomorú, hogy "illetéktelen kezekbe" kerültek. Sajnos az itthoniak szinte kivétel nélkül borzalmas állapotban vannak. Ámde amit valaki belinkelt, az 590 ezres a hahu-ról, az nem néz ki rosszul...
Írtam egy levelet a cégnek. Már válaszoltak is!! Vasárnap!!!
Azt írja az arc, (roppant udvarias formában, ami teljesen meglepő), hogy Ö is a melegedésszabályzóra tippel. Szereljem ki, és küldjem el hozzájuk. Már másnap postáznak egy másikat, amit előzőleg próbapadon, műszerrel beállítottak. 1 év garanciát vállalnak rá. Nem vagyok eszemnél, ezen a rugalmasságon!!:-)))
Nekem is szarakszik vmi a rendszerben. Szinte csak huzamos ideig dugóban haladáskor, minimális sebességnél és melegen jelentkezik, berángat a motor és ha nem tudom visszahűteni vagy legalább kb. 60 km/h sebességgel utána haladni meg is áll. Mintha belevegősödne a rendszer. Szerelők még nem jöttek rá mi baja, legtöbbnél nem produkálta a hibát, kettő meg nem tudott rájönni. Érden még nem jártam, mert árajánlatban igen húzós összeget mondtak.
Igaziból itt vidéken nagyon ritkán kb 5 évente jelentkezik a hiba, ha nagy ritkán Pesten járok akkor ott ha dugót fogok ki akkor szinte biztos, hogy meg is áll.
"egy nagyon egyszerű hiba is előfordul náluk, a bemenő ág áteresz csavarja alatt van egy borsószemnyi fémszűrő, ha ez eldugul akkor felszökik a vezérlőnyomás és felborul az egyensúlya a rendszernek."
Ezt a bemenő ágat azon a kis aludobozon levő üza csőre érted?
Holnap megpróbálom kicsit szemügyre venni a dolgokat.Nagyon nem sürget a dolog, mert lehet használni a kocsit, mert ha 15 percnél többet áll melegen , akkor jön elő a hiba. Mikor elmegyünk megjáratni egy kicsit, mondom a nejemnek, hogy van 10 perced bevásárolni.:-))
Lehet, hogy csak a szűrő van elkoszolódva. Mikor üzembe lett helyezve, akkor nem csinálta. Lehet, hogy azóta gyűlik a kosz benne? Ráadásul fémtankos, és ki tudja milyen szépen lett elmosva a tank, mikor 14 év állás után indítva lett. Meg a csövekben lerakódott kis kosz szemek, összegyűlnek...és már el is tömődött. Lehet, hogy úgy járt mint a konvektorunk gyújtóláng fúvókája. Az is elkormolódott, és ki kellett pucolni. Picit ki is tágult, és most olyan a gyújtóláng, mint egy hegesztőpisztoly:-))))
Az jutott eszembe, hogyha melegen nyakonöntöm vízzel a melegedésszabályzót, akkor indulnia kellene. Ha nem indul akkor sem, akkor a szűrő a ludas.
Sajnos nem. A tulajdonos nem jelentkezett - gondolom, meg sem találta a cetlinket a postaládában, a dühös szomszéd néni meg nem is szólt neki (ha még él egyáltalán - mármint a tulaj).
Ezek szerint melegen keveset kap, és azért indul nehezen.
inkább sokat. de ezért kell nyomásméró és CO műszer hogy ezt megállapítsd.
a melegüzemszabályzó olyan mint egy reduktor, a vezérlőnyomás visszatérő ágát torlaszolja el.
a magasabb vezérlőnyomás szegényíti a keveréket, hogy ezt hamarabb elérje van benne egy bimetál nyelv amit fűt elektromosan. (maga az egység kb tíz perc alatt veszi át a motor hőjét)
egy nagyon egyszerű hiba is előfordul náluk, a bemenő ág áteresz csavarja alatt van egy borsószemnyi fémszűrő, ha ez eldugul akkor felszökik a vezérlőnyomás és felborul az egyensúlya a rendszernek.
Tanulmányozom. Köszönöm.Ezek szerint melegen keveset kap, és azért indul nehezen. Lehet, hogy megpróbálom házilag orvosolni a problémát, míg nem lesz egy szervízlátogatás. Leállás után leöntöm vízzel, és visszahül. Hátha segít:-)
ha minden komponense működőképes csak egy csap és egy mérőóra kell a beállításához, (rendszernyomás, + vezérlő/torlónyomás) a finomításhoz (melegüzem) pedig egy CO műszer...
a felső holtponton lévő dugattyú tetején a tömítéssel együtt kitöltöd a gyurmával, meghengereled kicsit hogy tömören, síkba legyen. ugyanezt megteszed a hengerfej égőterével is.
ezeket a darabokat együtt vagy külön-külön beleteszed a mérőedénybe amibe előzőleg tettél mondjuk 100ml vizet.
a térfogatukat leolvashatod az edény skáláján a növekedésből.
utána kiszámolod egy henger térfogatát és összeadod a mért adattal majd szintén ezzel az adattal elosztod.
az elvárt értéket , amit a tömítés vékonyításával tudnál elérni, pedig megkeresheted a lökethosszból levont tizedekkel számítva.
A kompresszió (aka sűrítési viszonyszám) a teljes térfogat alsó holtponton osztva a teljes térfogattal felső holtponton.
A számításhoz kell tudni egy pár adatot, de nem vészes. Egyedül a hf-ben lévő égéstér trükkös, mert azt valóban ki kell köbölni. Jobb esetben csapos pipettával, rosszabb esetben fecskendővel.
Van a neten egy sereg kalkulátor, amivel könnyebb.
1. Lehet-e itthon a gyárinál vékonyabb fém hfejtömítést gyártatni emberi áron és minőségben?
2. Ha van egy konkrét motorom és kompressziót szeretném 9-ről 10-re növelni, lehet-e ezt számolni, úgy, hogy nincs hozzá leírásom, csak a motor áll rendelkezésemre?
Ez inkább elossztófedélhez való nekem az a nyiklo-nyeklő kivitelt kell keresnem a lehető legkisebb méretben az opel légszűröjéhez amit szétperemeztem és meg akarok csinálni szétszedhetősre úgy hogy azért pofás is legyen.
Szervusztok hogy hívják azt az alkalmatosságot amivel a légszűrő fedelét lehet rögzíteni az oldalán van fikszen és a ház tetejét lehet 3-4 helyen rögzíteni? Hát ha ezt valaki megértette akkor már csak hol lehet kapni?
A kis Totya is ment egy 1.6-os Audi motoros géppel, de csak 1-2 szezont. Aztán már szűkültek a lehetőségek, így befejezte. Emlékszem, előbb együtt fuvaroztak a faterral két Aviával, aztán amikor legutoljára ott voltam (még 2000 előtt, elég sokáig tartottam a kapcsolatot a fiúval), már csak egy Avia volt. De sok dömsödi versenyen voltam! Nem is volt rossz program.
Autókrosszos Tóth Sanyi fiával egy osztályba jártam szakközépben. Az öreg akkor épp 944-es motoros szöcskével ment. Jó sokszor jártam náluk Dömsödön, mert haverom volt az ifjabb Sanyi. Na, egyszer szét volt szedve a blokk a műhelyben. Hűű ... néztük ám (többen is voltunk ott akkor) a Porsche motort, mint a Szent Grált! Kicsivel később tudtam meg, hogy ez is Audi-ivadék ... :o) De majdnem szereztek nekem egy Wartburg-motoros szöcskét! Csak hová tettem volna akkoriban az óbudai panelban? Úgyhogy nem lett az üzletből semmi ... Pedig ilyen néhány tízezres összegről beszélgettünk. :-(
Csak Dénes és én ... Zoli úgy van a kockával, mint én a négyüteművel. Konkrétan a háta közepére sem kívánja. Bár Matiz 2-színűjével szerintem kivételt tenne ... :o)
Ilyen általános dolgok vannak hozzá, nem ez a gond, lentebb írtam, hogy inkább komolyabb alkatrészek nincsenek. Kopó dolgok, meg ilyenek beszerezhetőek gond nélkül.
Az különösebben nem zavarna, hogy meg kell rajta csinálni bármit, megoldható - csak legyen miből. Ha teszem azt csak két gömbfej kell de az két hónapba telik mire megjön akárhonnan akkor lement a fél szezon autó nélkül, na egy ilyet szeretnék elkerülni.
Az 1981 utániaknak a teljes kasztnijuk galvanizált, ha nem volt nagyon szétbarmolva, akkor nagyon nem rohadhat. A motorja bár VW, de nincs hozzá már komolyabb alkatrész, dugattyút vagy gyűrűt vagy csapágyakat nem lehet már kapni szokásos alkatrészboltokban, csak gyárit.
Motorja jó hangos, járhatna kulturáltabban is, üzemanyag-ellátó rendszere igen problémás (K-Jetronic). Kasztnihoz szintén nincs semmilyen utángyártott alkatrész.
Váltója vmi VW vagy Audi, enyémben sajna az is jó hangos, a tolócső, amiben a hajtás megy hátra, az is hangos szokott lenni.
Egyébként jó autó, csak mindegyik szét van rúgva, ez van.
Ezredforduló környékén volt nekem is,egy buggy-t adtam érte,annyira nagy volt a "fellángolás"..:) ( A kerék furat feltűnt,hogy melyikről lehetett,passz...
A blokkja is ugyanaz. a magas motorházas benzinesben 75lovas benzines álló, a tepsi audiban ugyanez karburátorral, a 924-ben lefektetve 30° környékére injektorosan...
ilyen motorokat rugdaltam szét a krosszautóban eleinte
Én egy időben szerettem volna 924-et, alkudoztam is egyre a Szabadság hegyen egy doktúr úrral. Nekem a második széria ami jobban bejön. Presztízse nulla, a Porschésok lenézik, de ez egy cseppet sem zavar.
Ki lehet fogni szép példányt belőle, arra amire én szeretném használni teljesen megfelel egy 924 is. Tavaly nyáron pár napig volt nálam egy, jól használható autó.
Szűk a rászánt keret nagyon. 924-ből beleférne egy használható darab, 944-ből romok vannak ennyiért. Odébb van még jóval mire vásárlásra kerül a sor, csak olvasok, nézegetek, kérdezgetek.
Ma ezt gurítottam odébb (nézegesse a fényező is kicsit), ha visszajön, összerakom, aztán a GAZolás jön. És aztán kell egy Porsche :)
műszakilag sok minden az audival passzol vagy abból megoldható kaszni rendesen el tud rohadni a korai daraboknál. műanyag, kárpit korai egyes golf minőség...
Ha már Porsche. A 924-esek mennyire vállalható, használható autók? Alkatrészt itthon találni hozzá? Karosszériájuk mennyire pusztul, ahhoz van utánpótlás?
Idén nagyon szerettem volna egy 924-est venni, amit a GAZ kicsit keresztülhúzott, de azért nem adom fel.
Marhasok T4 üzemeltetése nyomán mondom, hogy nem. Még aknáról sem. Tudod, hogy mennyi T4-esem jött be irgalmatlan zörgéssel, maga előtt tolva az alsó burkolatot? Sok. Ha le lehetne szedni, akkor elhagyta volna útközben ...
Privát véleményem szerint meg az utolsó szétüthetetlen (bár a postásoknak néha sikerült ...) igavonó Transporter volt. A T5 a fasorban sincs hozzá képest. Komfortosabb ugyan, de nem fog 15-20 évet relatív jó állapotban elfutni.
Egyszer hallgattam egy szerelőre (át is baxott). Állunk a műhelyben a félkész autóval, megjön haver, a menő autóbuzerátor (12 éves audi, festett hajmaradék, pocak, papucs). Kérdi az én mesterem, hogy ezt mennyiért festenéd le? (Abarthocska)? Ránéz, félig körbejár, majd: 1 milla. Gondoltam, elmész te a büdös p....ba! Azt most nem írom le, mennyiért festették.
Csak annyit akartam mondani, hogy az ár önmagában nem perdöntő.
Ebben teljesed igazad van, hogy így lenne ha tökéletest szeretnék.
De reálisan nézve a helyzetem, csak be lesznek javítgatva a hibák, és használom tovább. Van a kocsin 7! réteg festék, alapból homokszórni kéne az egészet, ha komolyabban hozzáakarnék nyúlni, de erre valszeg az én életem során már nem fog sor kerülni, hacsak nem nyerek a lottón, mert ahogy "öregszem" egyre inkább sok másra kell és mégannyira kelleni fog a lóvé sajna. Az alja, taposók, küszöbök újak, szal kiesni nem fogok belőle, összességben szép a kocsi, csak a gitt fog repedezni rendre újabb helyeken :( A Moszkvicson szerencsére nincs vastag festékréteg, gitt se kellesz rá nagyon sok, szal elvileg itt jobbak a kilátások :)
Hosszabban már nem annyira. Kicsit elkésett ezzel, úgy 5-6 évvel. Már kint is pénzt kérnek érte és sokkal kisebb a választék. Két ismerős is panaszkodott egymástól függetlenül akik ebből éltek egy időben.
Miért nem tudnak ott a gyárban a bódéval megegyező színű lökhárítót fújni?
Napos időben mindig csóváltuk a fejünket, mikor az új autók mellett kolbászoltunk...egy-két színnél ordított a különbség.
Hallottunk olyat, hogy a bódét vízbázisú, a műanyagokat meg oldószeres anyaggal fújják, nade ez nem magyarázat, hogy mindig van 1-2 árnyalat különbség...
Egy helyi maszek mester szerint előfordul, hogy néha felkeverés nélkül öntik a robot tartályába a színt, de ez megintcsak az urban legend kategória szerintem.
Szeretném megkérdezni, hogy ismer-e valaki ilyen megbízható fényezőt Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg, vagy Borsod-Abaúj-Zemplén megyében? (hajdú-bihari vagyok) Lassan aktuális lenne a munka, de nem vagyok benne biztos hogy a fényező akihez elvileg visszük majd a kocsit, a szakmája magaslatán áll. Sajnos rosszat is hallottam róla, így nem tudom, hogy bele merjek-e önteni 350-400 ezret a fényezésbe hogy aztán egy narancsos festésű hulladékot kapjak vissza. Vagy ilyen esetben van lehetőség reklamációra? (garanciát vállal elvileg egy évre, de nem tudom, hogy ez a munkaminőségre is vonatkozik, vagy csak az elkészítési minőséghez képest értendő minőségromlásra)
"És igen, meg lehet látni, hogy milyen az előkészítés és a fényezés. És egy jó autót is elront egy esztétikailag nem megfelelő fényezés. Inkább spóroljon az ember a lökhárítón, mertt az később gond nélkül cserélhető, de a lakatolás és a fényezés ugye nem..."
Ez a lényeg. Ahogy a házakon is az alapozás és a statikai szerkezetek a legfontosabbak, az autónál is a lemezanyag meg a fényezés (ami nem csak dekor, hanem korrgát is :-) ).
Visszaolvasva a hozzászólásokat, laikus-műkedvelőként megerősítem, hogy a lakatolás-fényezésen pont nem érdemes spórolni. Mondjuk a különbség azért talán több annál, mint amit Zoli írt (mármint profi fényező 350 ezer - ez még OK - no de fellocsolt garázsban fényező 300 ezer Ft ??? ez mondjuk vérlázítóan drága lenne így, egy ötvenesen senki nem állna oda spórolni).
Ámde segítsen valaki, aki tud, legyen szíves, Vaskalap kartársnak. Nála kevés rendesebb és lelkiismeretesebb embert ismerek, "véletlenül" Öcsém Zapiját is ő segített feltámasztani. :)
Amúgy pedig engem is érdekelne a 133-as okán - ha már túl leszek a lökhárító krómozáson - a műbőr ülések felújítása, újrakárpitozása.
5 db T4-est nyűttem el, tört el generátor rögzítő csavar, szállt el klímaszíj, fosott be önindító. Környéken se akna, se emelő, se szerelő, minden esetben. Lajosmizsén fagyott sárban, a lemez által szétvágott kézzel cseréltem csavart a generátoron, miközben átkoztam a tervezőket.
ismerek olyan fényezőt, aki egy konkrét autót elvállalt egy sötétnek mondható színben.
előkészítették, lefújták feketére, mintha ez lenne a kész szín.
a feketén nagyon szépen előjöttek a legapróbb előkészítési hibák is, ezeket kijavították majd leszedték a fekete színt és lefújták a megrendeléésel megegyezően.
"Most 7 év után már sajnos sok helyen repedezik a gitt, meg a sárvédők szegélye rohadozik" = 2-3 év múlva lehet megint egy vagyonért - jóval többért mint 7 éve - újrakezdeni az egészet.
A szar MGB-met az angol valamikor 2004. előtt lakatolta ki, és fújta át fehérről sárgára - ha megtartja az eredeti színt, igen megfelelő lenne az autó, mert egész jó munkát végeztek:
nem rohad, nem pattogzott fel, egyenletes, nem látszódnak csiszolási nyomok, nem vastag, nincs megfolyás, stb. - pedig az elmúlt éveket szinte kizárólag szabad ég alatt töltötte.
"aki sokalja egy kis busz 6-700000-es festését ahol minden belül is fém és látszik az áljon neki napi 8 órában csiszolni és megtudja hogy nem a szin fujásában van csak a tudomány."
Nálam előre kialkudott ár alapján dolgoztak a fényezők, akik egyben a lakatosok is voltak. Külső belső fényezés, ráadásul két színben. Két heti simogatás után lihegve mondták, hogy egy kicsit megbánták :o))
Hát végig olvasva ezt a fényezősdit ugy látom elégé megoszlanak a vélemények.Az én teóriám nézzük meg mit kell fényezni,szerintem nem mindegy hogy egy 1970-es MOSZKVICS-ot vagy egy 1950-es CITROENT kell gatyába rázni ,néha elfelejtik a restaurátorok autófelujitók hogy ott is emberek dolgoztak és hibáztak megrogyott megfojt stb....stb....a mai világban sokan átesnek a ló másik oldalára és ugymond túlrestaurálnak pl: a zsigulik mindig egy kicsit narancsos fénnyel készültek SOHA NEM VOLTAK LAKOZVA és az alja sem volt szinre fujva csak ami beködölődött.Az árról meg anyit hogy aki sokalja egy kis busz 6-700000-es festését ahol minden belül is fém és látszik az áljon neki napi 8 órában csiszolni és megtudja hogy nem a szin fujásában van csak a tudomány.
Láttam én már olyan fényezést amit te intéztél, ha ez ugyanaz a brigád, akkor egy éve van az autónak. Feltéve ha száraz helyen tárolják.
A vajszínű autónak másfél év múlva minden eresztékéből folyt a rozsda. Szóval egy lyukas fruttit sem ért az olcsó fényezés, még ha frissen egész jól is nézett ki.
A fényezés mondjuk pont az ami kép alapján nem igazán itélhető meg tutira.
De amúgy én sem vagyok az udvaron fújás ellen, ha szerencséd van, vállalható és akár szép is lesz. Persze a jó anyag, meg előkészítés, meg szaktudás feltétel. Nekem is szabadban fújták a Bogaram, meg a Moszkvics is ott lesz, ez van, erre telik, nyilván nem kiállítási minőség, de bőven szép, és OT-ról sem amiatt dobnák vissza az tuti. Most 7 év után már sajnos sok helyen repedezik a gitt, meg a sárvédők szegélye rohadozik, de erről nem a fényezés tehet, hanem a pénztárcám, hogy nem kapott új karosszérialemeket, hanem a régiek lettek foltozva ezerrel.
A Moszkvics "vége" meg ígyis minimum 700 ezer körül lesz, hogy magam csinálok mindent, a fújás kivételével(csak a fújás, gittelni én tervezek), és nem kiállítási, hanem csupán "vállalhatóan szép" minőségben. Így is 2-3 évbe telik, se időm, se pénzem többet "várni rá" ;)
Ide is felteszem; hátha szerencsém lesz, ugyanis egy kis segítséget szeretnék kérni.
Szeretett Zaporozsecem restaurálásában a kárpitok vannak műsoron. Ahogy a népautóknál általában, itt is műbőrt használtak, ami idővel teljesen megkeményedett, és félő, hogy a felújított ülésvázra visszahúzva elhasad, vagy ha valaki elsőnek ráül, elreped alatta.
Szeretném újrahúzatni, de az a baj, hogy a műbőrbe bordákat sütöttek, ahogy már ez lenni szokott. Bordákat varratni nem szeretnék, mert az túl csicsás lenne; a szovjet autóipartól ez teljesen idegen technológia. Inkább meg kéne találnom azt a szakembert vagy céget, amelyik bele tudja sütni a bordákat. Állítólag volt egy ilyen kárpitos Jászberényben (Bősze Pál), de sajnos már meghalt.
Tud-e valaki ilyen szakembert? Lehetőleg Magyarországon, de már hajlok rá, hogy ez nem elvárás részemről.
Én olyat? Áááá....Ezt egy októberi verőfényes délelőtt az udvar kellős közepén láttam,hogy fújják... 1 szem bogár,vagy szilikon pötty nélkül,ilyenre...polír nélkül....(Pont43 e. ft-os anyagköltséggel) Lehet fikázni...
Erre csak annyit, hogy sokan valóban fellocsolt garázsban fújnak 300-ért, de én pl. olyan helyen fényeztetek, ahol rendes kamra van, időben cserélt szűrőkkel, karbantartott berendezésekkel, gyakorlott fényezőkkel, saját festékkeverővel - és ott 350 egy telifény, olyan minőségben mint a 6-7 milliós garis autóra. Sok? Lehet, de ha belevesszük az invesztíciót is, meg a minőséget is, akkor nem.
Nagy gond az, hogy manapság Mo-n senki nem akarja megfizetni a szaktudást - DAF Variomaticot akart valaki javíttatni, beállíttatni, hozzám irányították, rajtam kívül kb. két ember foglalkozik még ilyennel az országban (az egyik már befejezte a dolgot, ő küldte hozzám az ügyfelet).
Mondtam egy összeget - szerinte sok. Jó, akkor tessék máshová vinni. Veszteséget termelve nem lehet dolgozni.
Ja, csak most már mindenki rétegmérővel szaladgál, mert a kevésbé igényes munka avval szűrhető ki. De a profik már megfújják 10-20 mikron eltéréssel a gyári értéket.
Láttam már pár veteránt, és igen, mint minden autónál, a fényezés minősége döntő fontosságú. Hidd el, hiába tökéletes egy autó műszakilag, szép a belseje, stb. de ha a fényezés láthatóan nem túl szép, az erős értékcsökkentő tényező.ű
De nem akarok senkit meggyőzni, hajrá, fényezzen mindenki maga, csak nem úgy járjon mint egyik veterános, aki maga akart kilakatolni egy B-oszlop nélküli ritka Coupe autót, és az utolsó hír az volt, hogy megrogyott a tető...
Megsúgom, a fényezésekből írtam a szakmérnöki diplomamunkámat + olyan fényezési vizsgálati módszerekből, amikről az átlagfényező és szakértő még csak nem is hallott. Két autóimportőrnél dolgoztam, és a fényezésekből és hibáikból volt a legtöbb vita, mivel egy autón mindent ki lehet cserélni nyomok nélkül - kivéve a karosszériaelemeket és a fényezést...
Több gyárban voltam, és az autógyárak a fényezéssel és a rétegvastagságával küzdenek a legtöbbet. És egy veteránnál sem mindegy, hogy a gyári környéki a rétegvastagság (a lentebbi Wartburgomon a gyári fény vastagsága a mostani fényezésekhez hasonló, 90-110 mikron), vagy 0,5 mm, vagyis 500 mikron... és máshogy is mutat.
És igen, meg lehet látni, hogy milyen az előkészítés és a fényezés. És egy jó autót is elront egy esztétikailag nem megfelelő fényezés. Inkább spóroljon az ember a lökhárítón, mertt az később gond nélkül cserélhető, de a lakatolás és a fényezés ugye nem...
ismerek olyat is aki kidobja uj sata-t mert nem all emberei kezere (es megosszak az emberek melyik tipust ki tud jobban reprodukalni)... de olyat is tudok, hogy egy pormentes fenyezest nekiall lekapartatni a megrendelo, mert az alatett alapozo nem megfelelo a korabbi strukturaval....
Szerintem egy 40 eves autonal nem erdemes a pontos festekreteg vastagsagon lovagolni. Sokkal fontosabb az esztetika. Egy balma lt200 kompresszorral es egy sata pisztollyal igen is lehet szepet fujni. Eleve kiindulva abbol hogy a fenyezok zome is csak sata masolattal fuj.
cask erdeklodnek lattal mar szep fenyezest? es esetleg azt megvizsgaltad retegvastagsagmerovel? igen le lehet egy zsigat is festeni az udvaron neoluxal, lehet meg fenyesebb is lesz mint az origin, csak lehet nem az kell a megrendelonek es akkor nem beszeltunk kicsit dragabb autokrol, de persze senki nem szuletett fenyezonek, meg vehetsz 30 ezerert kompresszort meg par ezerert pisztolyt... ja nem vitaindito, de a feny is egy eleg meghatarozo s latvanyos eleme a kocsinak.
Amiket írsz,az mind az előkészítésen múlik...Ehhez kell némi szakmai tudás-tapasztalat, a fújást már a YouTube-ról sajátítják el sokan..:) Túl nagy misztikum övezi ezt a melódiát,ennek köszönhetőek a csillagászati árak...
Idén jubilálok... Éppen tíz éve vettem meg a 110R-t, Rozikát... és én is kész kocsit szerettem volna. :o)
Nem vagyok műszaki végzettségű, nem tudok hegeszteni, fényezni, kárpitozni, de érdekel minden, ami egy régi Skodával kapcsolatos. Sokat gondolkodtam, mi legyen. Akkor 2004-ben feleség és gyerek nélkül is úgy voltam vele, hogy sem időm, sem energiám, sem teheségem, sem pénzem nincs belefogni egy restaurálási projektbe, meg aztán azt szerettem volna, hogy a Coupé úgy legyen szabadidőautó, hogy minnél többet használni tudjam és ne csak eltöltsem vele az időt.
Persze óriási szerencsém volt, hogy nulla tapasztalattal, kézzel fogható típusismeret nélkül belebotlottam egy olyan emberbe, aki egy Coupé restaurálása után belefogott egy másodikba (mert az első korai évjáratú volt neki, ez meg későbbi), de elfogyott a kedve és a türelme, így feldobta a Coupé fórumban, hogy megválna a kocsitól.
Az autó ki volt lakatolva, le volt fényezve, de a ki-/leszerelt alkatrészekkel még nem nagyon foglalkozott az ember és azok egy ház pincéjében voltak szétszórva.
Külön szerencsém volt, hogy - bár az akkori viszonyok között drágán vettem egy félkész autót - belement az ember, hogy hat hét alatt együtt összerakjuk a kocsit és én csak akkor fiztetek, ha lábon haza tudok jönni a leműszakizott autóval.
Végül öt hétvége alatt összeraktuk az autót (hétközben persze kárpitot pucoltam, alut políroztam esténként) és tényleg el is hoztam a hatodik hét végén az autót friss műszakival és a nevemre írva.
Nem olyan volt, mint most, de utólag visszagondolva jól jártam az akkor legdrágábban eladott Skoda 110R-emmel. Sok esztétikai dolog (új lámpák, lökhárítók, mindenféle bizgentyűk) sokba került, de apránként kellett kiadni rá a pénzt közben pedig egy, ha nem is hibátlan, de azért kifejezetten szép autóval járhattam a találkozókat.
Tudom, nem lett volna erőm és kitartásom éveken át csak vágyakozni arra, hogy majd egyszer, ha elkészül és tökéletes lesz, vezethetem az autót. Nekem így volt jó, éveken át használni és közben lassan kicserélni mindent, ami még nem volt az igényszintemnek megfelelő. Nem mondom, hogy most tökéletes, de már kevés olyan hibája van, ami igazán zavar.
Ennyire nem szelsoseges ez a dolog. Nagyon jo segedanyagokat lehet vasarolni. Egy kis odafigyeles es turelem kell hozza es mar lehet is egy elfogadhatot fujni. Ami annyival messze nem roszabb mint amennyivel dragabban csinaltatni lehet. Ezt ugy ertem hogy ar/minoseg aranyban jo.
Ja, csak ha az olcsó fény 2-3 év után kezd repedezni, felválni, mattulni, foltosodni, stb. jön elő a roszda, illetve már a fújáskor felhős, egyenetlen, megfolyt, alatt a lemez hullámos, csiszolási nyomos, esetleg rozsdás... akkor tényleg olcsó volt?
Gondoltam,hogy nem csak én vagyok vele így...:) Egyébként ezek a több százezres és milliós "tételek" mindig mosolyra fakasztanak..:) Főleg,mikor 3-500 ezres fényezésekről beszélnek sokan. Egy másik(bogaras) fórumon azon sopánkodik egy srác,hogy 600-e.-ért vállalnák a T2-s buszát...Én elhiszem,hogy minden fényező visszaél a tudása hatalmával,de ilyen horror pénzt elkérni egy pár hetes előkészítésért és egy 3 órás tüsszentésért,kicsit zsenant..! (Részemről a"jó erkölcsbe" ütközik"..:)) Viszont amíg ez a "mérvadó" árfekvés és lesz aki kifizeti, addig minden piszok sokba fog kerülni...A baj valószínűleg velem van,teljesen más az értékrendem :))
Inkább bontott cuccai vannak, nemnagyon láttam nála original cuccokat. 353-ashoz viszont van egy még hamut nem látott hamutartóm a műszerfalba való, illetve ha jól körülnézek talán még néhány apróság akad. (Apum 30évig vareszozott, nemrég eladtuk az utolsót, de néhány cucc még akad a polcokon.) Ha jól rémlik pl 353-asra a régi 80-as évkjárathoz van első lámpabúrám is új.
Gyerek nincs, garázs van lassan készülőben a harmadik amiben csáposemelő is lesz, az lényegében műhely lesz. Főállásban állandó délelöttös vagyok, másodállásban pedig van egy vállalkozásom, ami sok időt nem rabol, viszont mikor van meló akkor órára lebontva jól fizet.
"Érdekes ez a veteránozás...A sokadik után úgy leszel,foglalkozzon vele az,akinek két anyja van..."Beleülök" inkább egy készbe...(Egyre inkább kezdem megérteni az így vélekedőket...:))"
Nem akarlak megbántani, de ha 500 000 Ft. sok a veteránozáshoz Neked, akkor felejtsd el az egészet. Csak kidobod a kevés pénzedet, és ott lesz egy harmadában lévő autó - ami már semmit sem ér - a nyakadon.
Egy bármilyen normális, csak kissé elhanyagolt (veterán)autó vizsgára felkészítése simán lehet 300 000 Ft.
"Az az igazság, hogy nincsen 1,5-2 millióm egy restaurált, vagy megőrzött állapotú autót megvenni"
A linkelt Honda 3000 euró volt, 900 000 Ft. Különben pedig mint írtam bármire rámegy min. 1 millió, nézz át a Zaporozsec és a Wartburg topicba. Hasznos lesz.
Szóval ki fogod adni azt a pénzt, max. részletekben, és rengeteg iddőd rámegy. Saját garázs van? Család, gyerek? Saját vállakozásban dolgozol vagy alkalmazott vagy? Ezeket csak a ráfordítható idő és pénz miatt kérdezem.
Megvenni a legkönnyebb a veteránautót, az összes nehézség utána jön.
Teljes mértékben meg tudom erősíteni, amit Zoli ír.
Én tipikusan az "olcsón veszem, rettentő sokat költök rá, még mindig nincs kész és picit kevesebbet ér, mint amennyiért vettem" típusú őrült vagyok.
Egy I-es Golffal barátkozom 2006 óta és tavaly szeptembertől van egy Fiat 133-asom. A Golffal már a saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy a bűvös egymillió egész egyszerűen megúszhatatlan. Egy percig sem reménykedem abban, hogy a Fiattal jobban járok.
Ez mindkettő olyan autó, ahogy figyelem a hasznaltauto.hu-t, mobile.de-t és a 133-as esetében a milanuncios nevű spanyol hirdetési oldalt, hogy a legtökéletesebb állapotban sem fognak többet érni kétezer eurónál.
Egyvalami vigasztal: eszemben sincs eladni őket, így egyáltalán nem számít a valós piaci értékük. :)
Egy pénzügyes barátom viszont az USÁ-ból akar hozni romos Porschét, felújításra ÉS befektetésnek. Nooormális? :)
Nem akarom elkapkodni a kiindulási példány beszerzését, csak nézelődök majd ha lesz valami jónak tűnő akkor azt meglesem közelebbről. Mindenképpen fotózni akarom, és nem megbontott autót venni.
Tudsz valami képet küldeni, hogy milyen lökös kellene a barkácsodra? Van egy ismerősöm akinek van kb 2 kamionnyi skoda, wartburg, barkasz, záporjoska, polski meg hasonló bontott cuccai. Ha gondolod megkérdezem neked, hátha van neki elfekvőben...
Ebben teljesen igazad van, amennyiben megvesz az ember minden ilyen karosszéria elemet, akkor az hihetetlen összeg, csak kérdés hogy feltétlen szükséges-e? Ilyen alkatrészekkel "gyorsan" helyre lehet dobni egy kasznit, vagyis szinte hegeszteni egy újat. Lehet hogy még túl naivan állok hozzá a projekthez, de úgy gondolom, hogy bizonyos lemez darabokat le lehet hajtogatni, behegesztve fényezés után nem mondod meg hogy két tenyérnyi darab bele van varrva a sárvédőbe (persze lehet olyan eset is mikor kénytelen az ember elemet cserélni, mert konkrétan nincs mihez hegeszteni).
Akarmit is vennel, nem annyira az allapot szamit, hanem az, hogy erintetlen legyen. Amit meg nem probalt mas felujitani. Ha mar hozzanyultak amator "restauratorok" annak sokszor nincs jo vege.
A szetszedes folyaman igy latod, hogy mi hogy volt, es fotozol, es tudni fogsz mindent, hogy menjen ossze.
Tréfálsz? Erről beszélek én is. Az a három nap nyolc volt. Csak az alja. Ja, lassan dolgozom...
Meg aztán kapargálás után le is kellett tüsszenteni valamivel, az is konvertibilis forintba került.
Négy gumi, illetve öt mert hülye vagyok és találtam egy eredeti Jogoszláv diagonált a pótkerékre. Belső gumi után két napig vadásztam, volt, de nem akartak adni. Külön kellet rendelnem. Felnik rendbetétele, fényezése. Egy horpi jav, utána elem fényezés, teljes polír. Fékrendszer rendbetétele, egy akku. Új vízcsövek, vízpumpa, hűtő és üzemanyagrendszer tisztítás üzemanyagcsövek cseréje. Másik tank, mert a régi elfáradt. Ha már akkor kibéleléssel. Gyújtás kábelek, rotor, fedél, gyertyák. Futómű szilentek, gumipufferek, négy lengéscsillapító. Küszöbdíszlécek Hollandiából. Forgalomba helyezés, papírozás. Csak ami így hirtelen eszembe jut. Akkor sem írtam össze, most sem számolom. Hidd el, akkor is baráti volt az ára, de most sem tudsz ennyiből ide elérni ha elölről kezded.
Nem ások aknát, kiment már a divatból, 300 ezer fölött picivel lehet venni jó állapotú csápost, csak egy 25cm vastag megvasalt aljzatbeton kell, ledübelezem és kész. Nem érdemes aknában gondolkozni, ha akna akkor kell perememelő a kényelmes melózáshoz, és ne feledjük, hogy aknán a kocsi magasság nagyjából fix, és még lépcsőzni is kell. Megéri az a csápos az árát. Akarok foglalkozni egy kicsit alváz és üregvédelemmel, valamint hegesztési munkálatokkal, így a csápos szerintem nélkülözhetetlen lesz.
Kb:17 éve újítottam fel egy ilyent akkor 500 ezerbe állt meg a vége saját hegesztéssel festéssel és kárpitozással. Az első szélvédőt belgiumból hozták 18 ezerért.
Én még nem fejeztem be az első autóm felújítását, de osztom a véleményed. Annyival egészíteném ki, hogy bármilyen jó az alkatrész ellátottság, mindig lesz valami apróság ami átmenetileg beszerezhetetlen, és heteket-hónapokat áll miatta a munka. (Egy éve keresek régi tipusu lökhárítókat Barkasra. Ha valaki esetleg látna egyet valahol...)
rengeteg dolgot meg sem lehet aknán csinálni Pl a smartok alsóburkolatát függőlegesre kell lehajtani hogy kiakadjon (e nélkül nem férsz hozzá főfékhenger, üza szivattyú, ABS stb) de olyan széles hogy aknán nem lehetséges. ugyanígy a T4 alsó motorburkolat...
csápost már 2-3kilóért vehetsz.
hab a tortán hogy egyszerűbb kisétálni alóla mint le fel mászkálni egy gödörből...
Én az 500-ast elég jól ismerem mert az volt életem első autója anno... még 21 éves koromban kaptam és azután 6 hónapba telt mire rendberaktam . Mindent magam csináltam. Utánna 6 évig jártam vele. Többször bejártam az egész országot nagyon sok élményem volt. Szerelnem nagyon ritkán kellett és csak minimális országúton gond nélkül elhárítható hibák voltak Később a kilencvenes években akkor már komolyabb lehetőségekkel újra fel lett újítva . Megvan jelenleg is. Én alkatrészeket innét szereztem be itt megtalálhatók az árak is és szinte minden van hozzá.
Sajnos amit jó alkatrész ellátottságnak gondolsz az messze nem úgy van. Persze vannak általános cuccok, de sok típusspecifikus alkatrész már nincs vagy nem olcsó.
Tegyük fel, hogy kaptál egy autót ajándékba, egy forintodba sem került. Mondjuk azt amit belinkeltél.
Itt van egy egész jó weboldal. Add össze a karosszéria elemek és javítóívek árait amik egy normális lakatoláshoz szükségesek:
Lakatolásra ne számíts semmit, mert magad csinálod. Mármint munkadíjat. Mert ugye némi segédanyagra szükséged lesz, de mondjuk az "van otthon", most nem kerül pénzbe.
Vegyél egy alap fényezést valami vidéki cimboránál, az is lesz minimum 250 ezer. Előállítottál egy kilakatolt fényezett kasznit. Olyan, hogy üregvédelem, meg szigetelések mondjuk megint ne kerüljön pénzbe, épp találtál mindent hozzá otthon.
Kédergumik biztos csere az összes.
Már bent vannak az ablakok is. Hol tartunk számszakilag?
Futómű, lengéscsillapítók, szilentek, motor, váltó, elektromosság, ezekre úgy megy a pénz, hogy észre sem veszed. Nem nagy összeg egyik sem, de a sok apróság hétvégére összeadva meglepő számot dob.
Fékrendszerre is lehet költeni, bár egy része P126-ból jó. Üzemanyagtank (egyik Zastiban sem jó) hűtőrendszer (vízpumpa folyni fog), és már technikailag is majdnem jó.
Persze mondhatod, hogy majd kispolszkiból megoldjuk, vannak is amit lehet, de közel sem annyi alkatrész passzol amire most számítasz. Hol is tartunk anyagilag, milyen szám jött ki eddig?
Kellene bele egy szőnyeg és kárpitozás. Nem drága a kárpitozása, mert kicsi autó és egyszerű mindene. Legyen csak alsó hangon egy ötvenes.
Meg némi krómozás esetleg ha menthető a lökhárító. Egyébként az épp nem is drága, pont annyiba kerül mint egyetlen egy darab krómozott lökhárítóbaba... Kilincsek, zárak?
Lámpák? Szívás lesz velük tudom. Nézd csak meg a fent linkelt weboldalon erre mennyi pénzt fogsz elkölteni, megdöbbensz.
Add össze eddig mennyit költöttél. Munkadíj nélkül.
Ha még mindig egy millió alatt járnál, szólj, elmegyek hozzád tanulni.
Aztán veszel négy gumit, elviszed a felniket is rendbe rakatni, mert mind szar. Hidd el, tapasztalat. Mondjuk még veszel dísztárcsát is, az csak 80 EUR.
Ne gondold, hogy Szerbiából majd minden lesz olcsón, ezen a körön én már túl vagyok. Semmi olyat nem sikerült vennem ami fontos lett volna, gyertyakábel szet meg itthon is van.
Aztán már csak a papírozás és a forgalomba helyezés van hátra. Nem összeg az eddigiekhez képest. Ja persze vettél közben bele egy akkumulátort is. Sok apróságot mint embléma meg tükör, küszöbdíszlécek nem is számoltam.
Van tapasztalatom, végigjártam ezt az utat. Pedig az enyém egy üzemképes messziről egész szép autó volt, mégis szinte minden alkatrésze volt a kezemben.
"privát véleményem szerint a legszarabb megoldás aknán szerelni..." Nem,az a szükség...A csápos meg a kényelem és a hozzá tartozó tecnikai-anyagi háttér...Ami akkor célszerű,ha ki van használva és pénzt termel - szerintem. Hébe-hóba barkácsoláshoz (mint amire a srác is készül) bőven elég lehet egy "alaphelyzet"...
A csápos árát,illetve amennyivel alacsonyabbra kell építened az objektumot,azaz az ezen megspórolt tégla és vakolat árát is az autóba teheted...
mert az aknát elég csak kiásni? nem kell kellő szilárdságú oldalfal, keret a tetejére+ fedőlapok hogy ne törje ki a nyakát ha nincs felette semmi? esetleg vízelvezetés ha olyan környezetben van ahol időnként medencévé válhat?
privát véleményem szerint a legszarabb megoldás aknán szerelni...
Miért nem ásol aknát? (A csápos árát,illetve amennyivel alacsonyabbra kell építened az objektumot,azaz az ezen megspórolt tégla és vakolat árát is az autóba teheted...:)
Apum barátjának van egy Fityó 500-as gépe, üzemképesen lett betéve egy garázsba mert a család kinőtte, azóta ott áll, száraz helyen (cirka 30 éve, egy darabig időnként járatta), arra fáj a fogam nagyon csak meg kell győznöm az öreget, hogy inkább adja el mint hogy ott rohadjon szét teljesen. Ha ez nem jön be akkor talán marad a zaszti 750. Még a nagy nekiugrás előtt egy új nagy garázs projektet kell véghez vinnem amibe csápos emelő is van betervezve. :)
Fityóhoz az utolsó"szögig" minden kapható ! Minihez is,de nem jellemzően hazánkban..:) Zastival annyival vagy"könnyebb"helyzetben,(mivel a délszláv utakon rengeteg poroszkál a a mai napig),hogy egy onnan származó donorral könnyedén tarthatod az elkészültnek,úgymond a "műszaki színvonalát"..:) Érdekes ez a veteránozás...A sokadik után úgy leszel,foglalkozzon vele az,akinek két anyja van..."Beleülök" inkább egy készbe...(Egyre inkább kezdem megérteni az így vélekedőket...:))
Mondasz valamit azzal, hogy olyan autót keressek amihez van bőven alkatrész. Milyen típusokra célozgatsz? Árban nem biztos, hogy az általad említett kiinduló összegre gondolnék, de nem is 500 ezer ft-ra. Ha jól nézelődök akkor 200 körül már lehet venni mozgóképes 750-es zasztit korrodált kasznival, talán így elsőnek egy ilyesmi jó lehetne, nem? Ezekhez alkatrész van dögivel, és a konstukció se tűnik túl bonyolultnak. A Fiat 500 jobban tetszik, de kevés van belőle, és alkatrészt se dobálnak utánam.
Az lenne a lényeg,eldöntsd,mit is akarsz valójában...Ha jól sejtem,vonz a 60-as,70-es évek formavilága. Viszont azt is,hogy kb. 67500 ft. amennyiért egy valamire való darabot vennél! "Tanuló" projektnek ne kifejezetten egy ritka típust,hanem inkább egy "tucat árut" tárazz be. Annyi szemét van szerte széjjel,mind arra várva,hogy valaki jobb sorsra érdemesítse! (Nagy részüket ajándékba is adnák,csak a papírmunkája le legyen tudva...)-De max. jelképes pár ft. Ez a Mini,Fiat öccá',Honda kategória pont az,ami nem kicsi felkészültséget,kapcsolat rendszert és komoly anyagi hátteret igényel...! Első autónak mindenképp olyat válassz,aminek"látod a végét"...Mind anyagi,mind technikai lehetőségedhez mérten,belátható időn belül "autóvá" válik a kezed munkája által...Ilyet válassz...!
Ugyan nem én vagyok a legnagyobb szakértő, de szerintem keress egy olyat, ami jobban néz ki, még jelen állapotban is vállalhatónak tűnik. Azzal is lesz szívás rendesen.
Köszönöm az infókat, instrukciókat. Az az igazság, hogy nincsen 1,5-2 millióm egy restaurált, vagy megőrzött állapotú autót megvenni, még ha lenne akkor sem venném meg. Szeretek dolgozni, autót javítani, kihegeszteni, gondolkodni a megvalósításokon... mindenképpen egy fellelt állapotú autót szeretnék magam széttszedni és összerakni, ez számomra egy kihívás. Talán a kihívás még jobban érdekel mint maga az autó.
Mi a véleményetek egy 750-es zasztit vagy 500-as fiatot ami jó alap lehetne milyen árban találhatok, milyen árban keresgessek? Amit belinkeltem elég ramatyul néz ki, de lehet hogy az ára is olyan, hogy érdemes esetleg nekilátni, jó lenne tudni hogy a motor elfordul-e illetve a váltó milyen állapotban van, írtam a srácnak de még nem reagált.
Ez így van, elsőre megevsz az mebre valami romot, megismeri rajta a típust a saját kárán, ha lesz is autó belőle, közel nem lesz tökéletes, aztámn vesz egy másikat...
" SOHA, de SOHA nem fog annyit érni, mint amennyit belefeccöltél."
Ha szinte mindent magad csinálsz, akkor egy Mini vagy egy 500-ast ki lehet hozni kb nullszaldósra. De ehhez is kell hogy a kiindulási alap és az ára jó arányban legyen. Elsőre ez kevés embernek sikerül.
Egy komplett rendbetétel SEMMILYEN veteránautónál (az ilyen évek óta álló, korrodált, működésképtelen darabok esetén) sem áll meg manapság 1 millió alatt. Még akkor sem, ha sok mindent magad csinálsz.
Pár dolgon túl vagyok, egy példa: A képen látható Wartburgom korróziómentes, gyári fényezésű, szép, gyári kárpitozású, effektíve működőképes autó, évtizedeket állt száraz garázsban.
Eddig csak anyagban ment rá 250 000 Ft., hogy induljon (motor nem volt beállva), kanyarodjon, fékezzen, hűtsön, fűtsön, pár esztétikai hiba eltűnjön. Semmi fény, lakat, semmi komolyabb beavatkozás. Csak egy vizsgára felkészítésnek nevezhető dolog. Munkadíj csak a hűtő- és radiátor, valamint a az indítómotor felújítására ment el, összesen 12000 Ft. A többit magam csináltam, de van még tennivaló.
DAF66 Coupe, képeken bitang jól néz ki, a valóságban is:
Pár kisebb hiba volt, javítsuk ki, komplett lakat-fény lett a vége... és volt mint csinálni...
Az általald betett roncs max. alkatrésznek jó, vagy pedig vagyonokat fogsz rákölteni, és SOHA, de SOHA nem fog annyit érni, mint amnynyit belefeccöltél.
Szedd össze a pénzt, és vegyél egy JÓ, más által már rendbehozott veteránt, mert akkor ő bukik rajta, és Te jobban jársz + megspórolsz egy rakat időt, idegeskedést és pénzt.
Csak picit félve kérdezem:Ez nem egy NDK-ás Varant dömper?Lehet bezavar az IFA ülés&Trabant tank?Mert amire én emlékszem,azon pl Zuk/Nysa kormánykerék volt.
Mindkettőtök hozzászólására reagálva. A Fiat 500 tetszett meg elsőnek, de jó áron nem találok alapot, kezdő révén egy zsákokba bepakolt alkatrészhalmot és egy külön bakon álló kaszni megvásárlása nem biztos, hogy a legjobb, így "fellelési" állapotú autóból lenne érdemes kiindulnom, amit magam bontok szét. Édesapám egyik barátjának van egy ami közel 30 éve garázsban pihen, de se felújítani se eladni nem akarja, de egyik nap azért megpróbálom még fűzni, hátha.... A hegesztéstől nem félek van hozzá felszerelésem és abban némi rutinom is van. Tehát a java részét magam csinálnám. Zastava 750 az jobban megtalálható autó, de amennyi infót az elmúlt estéken magamba gyűjtöttem, nekem az nagyon Fit másolatnak tűnik, és a végeredmény is értéktelenebb (lehet, hogy tévedek). A csavar viszont ott jön a dologba, hogy a mindennapi életben Honda őrült vagyok és rábukkantam a neten, hogy a Hondának is van ilyen mini járgánya, így talán az állna legközelebb a szívemhez (ezen az oldalon valahol sokkal régebben láttam egy csatolt képet egy eléggé szétkorrodált eperszínű jószágról) ami ha jól vettem ki a szövegkörnyezetből, valahol Budapesten ázott egy volt kereskedés udvarán. Ami még felmerült bennem keresgélések után egy 1. generációs Civic, de ez annyira még nem is öreg.... belinkelem: (nyílván a 20.000 km vicc, vagy néhányat fordult a 99999-ig mérő óra ha az van benne)
Ez van háromezer euróért. A Z 600 elviselhetetlenül drága, illetve van egy másik N 600-as 850 EUR-ért, de azt azért atomjaiból kellene összerakni.
Nem vagyok műszaki guru, de úgy gondolom, hogy ezek semmihez sem hasonlító jószágok, az alkatrészek beszerzése nagy valószínűséggel csak az ebay-ről lesz lehetséges.
Amúgy pedig csatlakozom a többiekhez: a Mini vagy valamelyik kis Fiat (500, 600, 850, 133 :-) ), Zaszti költségkímélőbb választás lenne.
Az elmúlt hetekben elkezdtem érdeklődni a régi járgányok iránt. Tudnátok nekem tippet adni, hogy hol tudnék esetleg jó restaurálási alapot beszerezni Honda S, N, Z 600 típusból vagy Fiat 500-at? Ezek a pici jószágok tetszenek nagyon, de nem igazán találok belőlük a neten, illetve inkább csak méregdrága felpöcköltet... Hátha tud valaki egy pajtában 20-30 éve pihenő példányt!
Tanácsokat is szívesen fogadok, hisz kezdő vagyok ezen területen.
... vizsgáztattak nálunk egy Trophy-t. Azt a fajtát, amelyiknek a kormányvégben van az átlátszó indexe, és egy szoffita izzó villog előre-hátra. A vizsgabiztos egészen addig kifogásolta a hátsó index hiányát, míg a tulajjal közösen el nem magyaráztuk, hogy erre elég az az egy is a kormány végében ... :o)
Továbbra is a vendégem vagy egy 03-as gyári számú, tehát 1968-as váltóházra. A bele, az sajnos kell nekem, meg amúgy se járnál vele jól (olaj nélkül tárolták, ennek minden következményényével), de a váltóház egy alapos pucolás után jó lesz Neked. Kell az a zöld tetős gépedbe, hidd el nekem ... :o)
A tükör nem gond, kap egy másikat is, bár egy tükörrel jobban néz ki szerintem :)
A többi infót a Pannoniások visszaírták, az Ocskay könyvem is előkerült és abban is volt szó ilyesmiről. CSak infó végett, papír nélküli jármű, a forgalomba helyezéshez kellett az infó. A tavalyi szezonban már motorozható lett volna de ellustálkodtam a papírmunkát, nem történt semmi az amúgy sem túl jó helyzetben. Viszont az idei szezonban már szeretnék vele járni rendszeresen, nekiláttam papíroztatni. A vizsgaállomáson kezdtem, onnan természetesen elhajtottak mint macskát sz...ni. Aztán az NKH-nál jártam, Gödöllőn, ott szerencsére egy olyan emberrel beszéltem, aki látott már motorkerékpárt, sőt, Pannoniát is. Kaptam tőle egy telefonszámot, a központi okmányiroda valamilyen elérhetőségét, hogy ott beszéljek az emberével. Ő irányított a hivatalhoz (nem röhögni: ez a neve, így hívják: A Hivatal) azon belül megtaláltam a Pecsétes Embert aki végre kiállítja a szükséges papírt...volt még 1-2 kör telefonon a volt tulaj családjának és az NKH-nak, de most úgy néz ki, hogy kb egy hónap és megérkezik a forgalomba helyezéshez szükséges igazolás.
A műszaki vizsga majd ezután jöhet, remélem az már nem lesz ennyire bonyolult.
Nekem bő egy hete jött meg a töltés a 105-ösben. Vagy 4 éve kínlódtunk vele...
Az autót csak városban 8-9 km-es utakra használjuk, zömmel a nejem jár vele. Nyáron nem is szokott vele gond lenni, ősztől tavaszig volt nyűgös a használata, mert ilyenkor még Bp-en belül is érdemes használni a fényszórókat, szinte mindig megy a fűtőventillátor, gyakran az ablaktörlő, és ugye ez a gép már "villannyal megy", tehát áramot fogyaszt a nagynyomású AC és maga a injektoros rendszer is.
A megoldás az volt, hogy kb. ilyenkor úgysem használjuk a 110R-t, otthon van az akksija, így mindig van egy feltöltött pótakksi otthon. Üzemszerűen kéthetente cserélgettem az akksikat, kb. annyit bírt a gyengélkedő generátor-fesz.szabályozó egységgel. A b.meg akkor volt, amikor elfelejtettem kicsrélni és hétfőn reggel nem indult a vas a hátul a két gyekerrel a gyerekülésekben...
De ennek már vége! :o) Szert tettem a PoHu készletéből állítólag az utolsó új faros generátorra. Ehhez passzítottam egy új fesz.szabályozót és alapjáraton, minden fogysztót csúcsra járatva is kerek 12V van az akksin, fordulaton pedig éppen 14V-ot mértem.
Asszony örül, hogy rendesen pörög a fűtőventillátor (mint egy hajszárító), nekem meg már hiányzik a folyamatos törődés a kocsival... Mi lesz így? :o) Amióta injektoros, nem nagyon kellett szerelgetni, az most utolsó jelentős hibát is kijavítottam rajta... Asszem most kellene eladni és elölről kezdeni az egészet... :-D
Én 1971-ben Kolmar (Franciaország)-ból jöttem haza töltés nélkül, egyedül, akksi csere nélkül benzines Citroen Tractionnal. Sehol nem inditottam, benzinkutnál vettem 2 db. 10 literes kannát, mindig azokba tankoltam és öntöttem a benzint 100-200 km-enként, ahogy benzinkutat találtam. Hegyeshalomtól már az index sem müködött, de úgy voltam vele, hogy ameddig megy megy, utána haza húzatom magam. A motor a kapuban állt le, csak be kellett tolni az udvarba.
Egyszer azért le kellett állitanom, mert már sötétedett, egy parkolóban aludtam, Salzburg környékén. Reggel segitséggel belöktük és este előtt itthon voltam. Bécsen át kellett jönni, többször figyelmeztettek hogy nem ég a féklámpám, (nem hát mert én is kivettem az égőket, csk az indexekét hagytam benne). Mégegyszer nem szívesen tenném meg.
Ismerem mint a rossz pénzt. Egy szavát se hidd el :-D.
Állítólag vett egy 80Ah-s teherautóakksit és azt menet közben az autópályán cserélgette a kocsi sajátjával ha lemerült. Még csak félre sem állt, mivel a hátsó ülés alatt lakik az akksi a mini kombiban :-).
Legalább 2o - éve történt ,1200 NSU Salzburg után hazafelé lefüstölt a dinamó lakókocsit vonszoltam. Mivel már sötétedett be egy parkolóba. Reggel egy arra járó rendőr segítségével bebikáztuk mert az aksi már nem pörgette.Minden égőt kivettem csak a féklámpa maradt.Mosonmagyaróváron egy Magyar kamionos lehelt egy kis áramot az aksiba avval Pestig hazajöttem.Itthon dinamó csere a polcról és örül.
Az unokatesóm 3 laposelemmel hazahozta Lőrincre Nyergesújfaluról az 1000 es nagykereküt.
Forgalomba helyezéshez az alábbiakkal segítsetek légyszi!
Pannonia 1961-esről van szó (még mindig de pislákol némi fény már az alagútban): a motorszám és a vázszám ugyanaz! A táblán, a vázban és a motorban ugyanaz van beütve, ez jó így?
Első rendszáma EI 10 27, ez lehet 1961-es kiadású motornál?
Motorkerékpár műszaki vizsgájához feltételek között van-e kitétel - öt éve nem voltam motort vizsgáztatni, így nem tudom:
-kötelező tükör mindkét oldalon?
-nincs rajta index - hiszen sosem volt, ez így sima műszakin is átmegy?
Ha jol tudom, mernok vagy. Nem hiszem, hogy ne talalnal valami jot. Aggaszto a mernokhiany szerte Europaban, sorba alakulnak az uj fejvadasz ugynoksegek a gyors meggazdagodas remenyeben.
Azért ez alatt fekszel, és folyton kijönni alóla , pl, szerszámért, sörért, stb. A másik alól kiveszel egy ásónyom földet, és kész:-) Már lehet is állva szerelni.
finnyásak vagytok, szereltem már árok felett, és a versenyautó váltóját pl a tréleren úgy hogy a rampáit kerekekre támasztottuk miután feltolattam, majd visszagurult a rampákra...
Szerintem kényelmes. Akinek nincs lehetősége emelőn dolgozni, nagyon hasznos lehet. Épp Bregenzben vettem a piros Alfát, leverték az olajteknőt, csak emiatt nem akartuk trailerezni, úgyhogy inkább a helyszinen kicseréltük. Más kérdés, hogy a sok állástól a generátor meg sem mozdult, igy töltés nélkül kellett 900 km-t kocsikázni. :-))
Az 1.4 Corolla 6,7 volt, nem mondom, hogy soha nem jött ki, de ha mondjuk az ember a válság előtti forgalmú Budapestre kívánt látogatni, akkor el lehetett felejteni. Az 1.4 Astra meg 7,3, hát ahhoz is korán kellett felkeni.
Más: takarítottam, szembejött ez az igényes keretbe foglalt csodálatos műszer, ami egy Alfa Spider műszerfala alatt lakott, megmozgatja valakinek a fantáziáját? Egyáltalán miféle borzalom (GM felirattal)?
Nejem útnyilvántartást készít. Párszor cserélnünk kellett, a kombival ment a dolgára. Mutatja: a Nubirára a NAV 9.5/100 km fogasztást adott meg, e szerint kell számítania a költséget. Én meg a megállapítónak a bélrendszer tetszőleges pontjáig benyalok, ha ezt a 9.5-et kihozza belőle ... még nyáron se jön ki 10 alatt, ilyenkor télen meg még úgy se ... Csak egy adalék a múltkori 13 literes történetedhez. Ennyit a NAV normákról. Nehogymá' spórojjá'! Fizess csak rá nyugodtan.
Ne felejtsd el, hogy a környéki helyekről is ide járnak vásárolni, szóval egy kb. 3-3,2 milliós tömegről beszélünk. Persze hogy úgy tűnik, minden mindig tele van. De azért karácsony előtt sem volt már tömeg a boltokban.
A forgalom nagysága pedig megint ugrott egyet lefelé, szerdán du. a Lehel piactól 23 perc alatt hazaértem a 16. ker-be (Ikarus mellett). Ez kb. 25-30 percet ver rá a kötöttpályás közlekedésre. Hétfőn az Örs vezér térről 22 perc alatt jutottam el a Budakeszi út közepére, és 24 perc alatt vissza.
Kénytelen voltam elmenni alkalmazottnak:( Szerda óta dolgozom*. Ergo valamivel több pénz lesz, szabadidő pedig 0.
*Az eddig ott dolgozót lecserélték, mert nem ment bele a fizetéscsökkentésbe, hát könnyebb volt elküldeni. Én meg kényszerhelyzetben voltam, a 0-nál bármennyi fizetés több, főleg hogy a járulékokat nem nekem kell fizetnem. Ilyen világ van.
"a befizetett illetékek kb. arra lehetnek elegendőek, hogy az állam működtesse az illetéket kezelő-könyvelő szervezetet, nettó bevétel már nem nagyon származik belőle, szóval akkor mi értelme van az egésznek.."
Sajni ilyenkor kísérletezni kell, ez egy ilyen játék. Ha nem unod meg a próbálgatást akkor még szódabikarbóna oldattal is megpróbálhatod fordított polaritással.
A flakon szerind desztvíz amit használok. De lehet nekiállok és desztillálok pár litert :-).
A kénsavas maratást próbáltam, 2-5 sec 5%-os oldatban. Utána már pezsegni kezd. Sokat nem javított a helyzeten. A sós oldatot kipróbálom holnap. Ma kaptam pici salétromsavat is. Azzal is megpróbálom.
A múltkor (2009. októberében) beszélgetünk egy bizonyos (mpm10) olajtükrös levegőszűrőről, illetve számos a típushoz köthető alkatrészről,
hát, most jött le az idő (remélem, nem agyaltam túl sokat ezen), amikor szükségem lenne, különösen a gyári bing porlasztóra, és a szűrőre is, úgy, ahogy van,
Én megpróbálnám ha kész vagy a horgannyal egy kis sós vízzel megjáratni :) Vagy valami kénsavas lötyivel egy picit megmaratni. ugye nem ioncserélt hanem deszt-vizes oldatot használsz? :) Bár nem tudom milyen alapot használsz, én a végén tennék rá egy kis nikkelt, vagy krómot, esetleg egy leheletnyi rezet is közbensőnek. Majd ha jut egyszer rá időm kikísérletezem mit mivel lehet széppé tenni :)
Apropó! Te szoktad vágni az ilyesmit :-). Horganyzásnál hogyan lehet javítani a felület fényességét? Cinkloridos oldattal galvanizálok, 1-1.5 A/dm2 áramsűrűség mellett. Alapvetően messze nem rossz ami van, de picit még mindig opálos.
Ez a GENEX nevű kereskedő árult egy kétütemű Wartburgot, Trans-ként, ami egy sima négyajtós kasznira otthon hekkelt platós cucc volt. Mindezért 10 ezer €-t reméltek kapni.
Szóval egy olyan autóért amit itthon csettegőnek hívnak és 25-50 ezer körül adnak vagy megy a vasba mert kimúlt végleg.
A helyzet az, hogy a külföldről behozott autóknál ott a regadó, esetleg a vám, ezért igen furcsa a további sarc.
Valójában a vagyonszerzési illeték mint olyan célja eléggé homályos, elvileg ugye a regisztrált vagyontárgy regisztrációjával járó állami tevékenység ellenértékét fizeted meg, persze ha ez így van, és nem valamiféle vagyonarányos elvonásról van szó, akkor miért van differenciálás ingatlan érték, vagy pl. teljesítmény alapján. És ugye aztán ott a regisztrációs díj a külföldről behozott autóknál, aminek ideológiai megalapozása ugyanaz.
Valójában persze itt vagyoni adóról van szó, akárminek is nevezzék, hiszen a megszerzett vagyontárgy valamilyen attribútumával arányosan kell fizetni, innentől viszont ez csak egy további sarc. Nyilván azért hozták be, mert a kereskedők trükköznek a bianco adásvételikkel, és magánfelek között létrejött szerződésnek álcázzák az importált használt autók általuk történő behozatalát.
Am,i érdekes, hogy az lletéktörvény általános hatálya a külföldön történt adásvételekre nem terjed ki, tehát elvileg elég ha külföldre dátumozzák a szerződést. és akkro nem beszéltünk a távollévők között létrejött szerződések problematikájáról, ahol a NMJ szerint változó a szerződés helye létrejöttének jogi megítélése.
Tiszteletem az uraknak. Kivitelezőt keresnék aki tud műanyagot krómozni. Krómhatású festés nem érdekel. A régi krómozást már sikerült eltávolítani vegyileg /furcsamód háztartási Clorox-al, a sósav-hidrogénperoxid kombót nem mertem megkockáztatni az alkatrészek ritkasága miatt/. Valami tipp?
Lassan mindennel ez fog történni, annyira nincs itt Mo-n pénzünk, hogy a magunk fenntartására sem futja, nemhogy veterán járművekére.
Ha ésszerűen gondolkodnék, akkor én is eladnék mindent, de ha az ember feladja teljesen az álmait, vágyait, elképzeléseit, akkor fel sem érdemes másnap kelni...
olyan helyen már én se fárasztom magam, hogy kiigazítsak - viszont bevallom jó nosztalgiázni egy kicsit..../ ezt a Kenguru című filmet is megnéztem az előbb százhuszadszorra...../
Az osztófedél burkolata sincs meg. A tankok közül csak az ülés alattit használtuk, a másik biztosan rozsdás, de ebben reménykedem, hogy használható maradt. A ponyván volt egy kör alakú, pár centi átmérőjű lyuk, ez lehet antenna helye? Raj kivitel, a rádiós olyan volt? Más fúrás-faragás nyomát nem látom. Keresni foglak az eredeti állapotú megnézése miatt akkor.
Mennyi benne a méter? Mikori évjárat? Az a fedél magában sokat nem jelent, van egyéb is ami kell. Az osztófej is burkolt benne mint a képen is látható.
De anélkül is működik jól. Nem a gázlómélység miatt van, hanem a rádiós autók jellegzetessége volt ahogy a kettős dinamó szíjtárcsa is. Zavarszűrés miatt lett így szerelve. de ha nem rádiós volt akkor nem biztos, hogy volt benne. Hátsó lámpákat lehet szerezni hozzá, nem túl vészes áron. A gumik már drágábbak lesznek. Írtad, hogy rozsdás a tank. Melyik? Mert kettőnek kell lenni, egy fő tanknak hátul és egy kicsinek a vezetőülés alatt. Váltócsap az ülés előtt. Érdemes mindkettőt kibélelni. Egy eredeti van a baráti körben, szívesen megmutatom.
Én is gratulálok hozzá ;) ! Pont a napokban játszadoztam én is a gondolattal, hogy előbb-utóbb kéne egy "szőlőhegyrejárós". Olasz..ziként nagyon rég óta szemezgetek a Fiat Campagnolaval. Azonban mindig beugrik egy kedves de homályos emlék, hogy nagyapám pajtájában állt egy kissé átalakított GAZ 69 - amivel kijártak a nagy vasi erdőbe fát kitermelni. Egy óriási körfűrészlap volt rákötve a síkra alakított platójára. Nem sokkal azután, hogy iskolás korba léptem eladta a nyugdíjazása miatt..
Egyébként egyre népszerűbb típus szerintem. Tavaly majdnem kiugrott a szemem, amikor megláttak, hogy egy teljesen restaurált darabbal állított be a második szomszédunkba az édesanyjához a veszprémi Pannon Egyetem rektora - aki amúgy városbajárósnak egy M6-os BMW-t használ. Azóta többször látom mifelénk a Gazzal, mint az M6-ossal :)..
Igénybe fogom venni azt hiszem. Honvédségtől van, és valójában már évek régóta megvan de a tulajdonosi háttér körül ment a vita, ki mit szeretne vele. Most sikerült pontot tenni ennek a vitának a végére, ráadásul úgy látom, mindenki elégedett, én azt mondtam, hogy amíg nem nyilvánítjuk ki bármilyen formában, hogy a vas csak az enyém, egy csavart nem húzok meg rajta, és most túl vagyunk ezen is végre :) Áprilisig befejezem a zöldséget, ezután kezdek hozzá csak.
Ami jó: nulla egész nulla rozsda, soha nem piszkálta senki motorilag-hajtásilag-kaszniilag, ahogy van úgy van.
Ami nem jó: sok éves állás, megkockultak a gumik is rajta, főfékhenger folyik, tankban rozsda, motor gyenge, ponyvát megette az egér/mókus/patkány/szomszédnéni, az a pár elektromos dolog is teljesen esetleges működésű rajta ami van.
Most fedett helyen van, áprilisig nem is nagyon fogom mozgatni, mert itthon nem tudom ezt biztosítani és csak pusztulna. Szerintem nagyon nagyon jó alap egy felújításhoz. Amikor még használatban volt, vezettem, jó kis gép volt. Télen kb 10-en mentünk vele szánkózni. A ponyva alá jó meleget varázsolt, ez volt a legmeglepőbb szolgáltatása, a karral kihajtható levegő-beszívó nyílás a szélvédő előtt mindenkinek tetszett, meg a zsaluk a hűtő előtt. Olyan "van benne anyag" fíling az egész autó, tetszőleges pontján terhelhető bármilyen károsodás nélkül :)Vannak hiányosságok is. Öreg szakik elmondása szerint a hengerfejre valamilyen fedél kell ami a nedvességet kívül tartja így biztosítva a nagy gázlómagasságot, ott pl nincs semmi ezen. A hátsó lámpák most kocka alakúak, teherautóról vannak. A gyújtáskulcs nincs meg, egy kapcsolóra lett kötve. Egyáltalán, mielőtt hozzákezdek keresnem kell egy eredeti vagy megbízható állapotú autót, hogyan kell kinéznie. Láttam fényes sötétzöldet, matt zöldet, barnás-zöldet, barnás mattzöldet, és mindet OT rendszámmal, mind másként nézett ki - melyik a jó irány? Ez sima mattzöld volt, olyan palackzöld árnyalat, amikor elhoztuk a honvédségtől. Nincs semmi felszerelés, csak az autó, de vannak a hátsó padok alatt dobozok, oda gondolom kéne ez-az mert üresek. Na első feladatként ez lenne, kijelölni a célt, hogy milyennek kell lennie a vasnak, aztán felmérem mit kell javítani, alkatrészeket keresek, aztán már csak dolgozni kell rajta, ez még a legkönnyebb része :))
a ventilátor lapát lehúzása után kiválóan lehetett tekerni vele a km. órát, csak egy kis műa. csőbe szerkesztett km. spirálvéget kellett a helyére tenni.....
Faterom autójában is volt, és biztosan emlékszem, hogy a "brátánki"-tól vette.
Az értelmére viszont sose jöttem rá. Ha forró levegő volt az autóban, azt kíválóan az ember képébe tudta fújni, ha egy-két légy is volt a közelben, akkor azokat is ... ;o)
Megérkezett végre a rég várt,"elengedhetetlen" kiegészítő..:)) (Majd meg is tisztálkodtunk),amennyire lehetett,próbáltam megmenteni a hajszálvékony papírkáját,de nem jövök rá milyen márka lehet:) Tuti nem kínai,se nem cocialista...remélem:)
Van egy Blaupunkt Düsseldorf rádióm, de az autóvillamosságis szerint nem működik, csak sistereg. Tudtok ajánlani valakit, aki ért hozzás és meg tudná nézni mi lehet a baja, esetleg meg is tudná javítani?
Az egy másik kérdés. De ettől még ez olyan értelmetlen megkülönböztetés volt eddig (mármint hogy külföldi autóra nem kell kifizetni), mintha a P-s rendszámú autók átmehettek volna a piroson. Megszüntették, ez van. Csak jó lenne a másik oldalon sűrűbben látni olyan intézkedéseket, amik viszont könnyítik az életet. Ilyen volt a regadó csökkentése (de ezt nem számolom, mert eleve a regadóval se értek egyet), a 125 ccm-s sztori, és mondjuk ilyen lehetne még a több autóra egy rendszám.
SZVSZ nagyon régen nem "átírási" az illeték. Azóta, hogy már nem írják át automatikusan a cuccot, ha kifizeted... Régen ugye bármit a nevedre írtak, na ennek vége, de a pénzt beszedik.
A trélert elb.sztam, ha Steinberg tartja a száját, te se írd be a jelentésedbe... :-)
Valóban nem lettél népszerű - na jó, nem te, hanem amit írtál! :-) -, de én pl "álamellenes" vagyok és azt szeretném, ha az állam mind több területről elhúzna a vérbe. Nem szólna bele a dolgokba és nem szedne illetéket azért, hogy elrontja a szánk ízét.
1. Ingatlannál is fizetsz vagyonszerzési illetéket.
2. Nem a vagyon, hanem a megszerzése illetékköteles (lásd: Illetéktv.). Az a vagyonadó, amikor a vagyonodat sarcolják.
3. Én még úgy tanultam, hogy az adó egy olyan elvonás, amiért nem kapsz semmit. Ezzel szemben az illeték egy szolgáltatási díj, te fizetsz az államnak illetéket, ő pedig ad ezért valamit. Pl anyakönyvi kivonat, stb. Legjobb emlékezetem szerint ez egyébként tán az Illetéktv-ben is benne van. Nem tudom, ezért mi a szart kapok az államtól.
4. És vannak a szolgáltatási díjak, amiért szintén konkrétan díjat fizetsz, csak nem illetékként fizeted.
"eddig is ki kellett csengetni" nem, átírási illetéket kell, nem vagyonszerzésit. Eleve nem értem, ha valamiért a két kezeddel megkeresett pénzzel fizetsz, azzal nem vagyonosodsz, hiszen az elleértékét átadod az eladónak...
"nem is akkora tétel" hát ja, ezekkel a nemisakkora tételekkel (rendszámérvényesítő matrica, eredetvizsgálat, régebben a zöldkártya, csak hogy a járműves vonatkozást említsem) tartunk itt.
"Negyvenvalahány-ezer forintból egy tréler (ha egy autó van rajta) nagyjából 50 km-t tud megtenni oda-vissza" te mekkora trélerrel számolsz? ENI gázolajárfolyamon számolva (423Ft/l - ma tankoltam) 40.000 Ft az 94,5liter. Ha ezt százon bekajálja valami, akkor sok autó elfér a hátán...
Ha már vagyonszerzési illeték: ha jól emlékszem, a múltkor Papp Tibi számolgatta, hogy a befizetett illetékek kb. arra lehetnek elegendőek, hogy az állam működtesse az illetéket kezelő-könyvelő szervezetet, nettó bevétel már nem nagyon származik belőle, szóval akkor mi értelme van az egésznek...
Nem leszek népszerű, de szerintem teljesen jogos, hogy ha belföldi autóvételnél, sőt, külföldi újautó-vételnél eddig is ki kellett csengetni, akkor a külföldi használtautó-vételnél sincs semmi alap arra, hogy miért ússza meg az ember. Azonkívül nem is akkora tétel; ha épp ezért már nem venné meg a magyar ember a külföldi autót / motort, akkor ne vegye meg, és jól kitolt az állammal. Negyvenvalahány-ezer forintból egy tréler (ha egy autó van rajta) nagyjából 50 km-t tud megtenni oda-vissza, de ehhez nem számoltunk semmilyen költséget, csak az üzemanyagot. Ha az ember autót akar venni, ennél jelentősebb szórással számol. A főcímekben elmennek a nagy szavak, de itt olyan emberek vannak, akik ezzel foglalkoznak, szóval beszéljünk már komolyan: nehogy már ezen boruljon meg egy autóvétel! Sarc? Sarc. Az autózás drága, ez van, szidd a kátyúkat, az jogosabb, drágább, és értelme kb. ugyanannyi van.
A cím meg szerintem arra utal, hogy ahhoz azért pofa kell, hogy azt az alcímet adják a cikknek, hogy "Az állam hárommilliárd forinttal többet húz ki az autóvásárlók zsebéből." Illett volna hozzátenni, hogy egy kisebbségéből, akik eddig egy tételt egyszerűen nem fizettek meg. (Tudom, regadó. Ha azzal együtt is megéri, ne panaszkodj. Ha azzal együtt nem éri meg, szidd a regadót.) Meg ehhez: "bátran összerúgják a port néhány százezer kispénzű autóssal" - akik 113 lóerős Cagiva Raport akarnak, de a 38-40 ezer forint fogja földhöz vágni őket. Zách Danitól eddig jobb cikkeket szoktam meg.