Kerékpárút az Andrássyn, a Bajcsyn, a Körutakon: Miért?
A városnak van egy utakból szőtt szövete, amelynek minden közlekedési módot ki kellene szolgálnia az áruszállítástól a közösségi és egyéni közlekedésen át a gyalogutakig. Ebben a szövetben szét lehetne választani az autós és a kerékpáros-gyalogos utakat. Gyalogo sés kerékpáros tengelyeket lehetne építeni kisebb utakból, ahonnan a gépkocsikat kitiltanák. Vajon miért nem ez történik? Budapest sugárút- és körútrendszerében miért a fő autós útvonalakra kell ráterelni a kerékpáros forgalmat, miért nem kap saját, összefüggő, az autórorgalomtól elkülönített útvonalrendszert a gyalogos és a kerékpáros forgalom?
Nem szeretnék irl adatokat megadni. Ismerőseim, rokonaim közül többen örömmel kerékpározunk, de mi nem tudjuk napi életvitelünkhöz a kerékpárt használni. Beszélünk a témáról, megosztjuk tapasztalatainkat. Kerékpárlopások, balesetek, közúti szivatások, olajos sárral beterítések, vérlázító módon szervezett útlocsolások, és a viszonylag nagyobb távolságok nem teszik vonzóvá, elfogadhatóvá számunkra a napi, életvitelszerű kerékpározást. Védett kerékpárutak és biztonságos parkolók átnyergelésre késztethetnének.
Akik ma rendszeresen kerékpároznak Budapesten, ők rendben vannak az autóforgalommal szembeni küzdelemmel, ezt választották. Elsősorban nem róluk beszélek, hanem azokról, akik kerékpároznának, de nem az autók között. Ők ma hétköznap, napközben nincsenek Budapest útjain, de ez nem jelenti azt, hogy ne ismernék a terepet. Hétvégén én is bemerészkedek, de egy múzeumba, uszodába már nem tudok elmenni, mert nincs hol hagynom a kerékpárt.
Úthálózat. ismerős szó? vannak főútvonalak, és mellékutcák. A körút főútvonal, ezért autóval is meg bicajjal is gyorsabb, mint ha szarakodnál a mellékutcákban 20 méterenként a jobbkézszabályjal.
Akkor volna gyorsabb bicajjal, ha a te elképzelésed szerint az egyik párhuzamos mellékutcából főútvonalszintű bicikliutat csinálnának, végig. talán nem ok nélkül van a főút-mellékút megkülönböztetés, nem gondolod?
Ismerem a filmet és ismerem a jelenségeket, amelyekről szól. Kizsákmányoljuk a természeti erőforrásainkat, és ezen változtatni kellene. Pont erről írok én is egyfolytában.
"Sokan nem szeretnénk Körúton, Rákóczin, Üllőin autók közt kerékpározni. Jobbnak, (majdnem) mindenki számára előnyösebbnek gondoljuk"
Ki az a "mi"? Mert akik a varosban rendszeresen kerekparoznak, azok nem ezt a velemenyt valljak. A nalunk fejlettebb (sokkal fejlettebb) kulfoldi varosok sem igy oldottak meg.
Ha valaki csak elmeletben kerekparozik, es elkepzeli hogy milyen jo lenne ha... az aligha tud objektiv kepet alkotni.
Nem szidom a kerékpárosokat. Elővezettem egy gondolatot, erre néhányan - köztük te is - kitartóan azt írjátok, hogy álruhában a kerékpárosok vesztét kívánom az autósok javára.
Sokan nem szeretnénk Körúton, Rákóczin, Üllőin autók közt kerékpározni. Jobbnak, (majdnem) mindenki számára előnyösebbnek gondoljuk, ha a különböző közlekedési módok, amelyeknek más a természete, nincsenek egymásra engedve. Ezt persze a maguk módján megerősítik azok is, akik az autók közti kerékpározás mellett érvelnek, csak ők a gyalogosokat szeretnék elkülöníteni a kerékpárosoktól.
Valoban jobb lenne, ha minel tobben ternenek at. Ehhez kepest te most azokat szidod (lasd az elobb irt dolog, miszerint mi csak az autos-kerekparos konfliktust keressuk) akik mar MEGTETTEK ezt, es legtobbszor nem autoval jarnak. Ok azok, akik a dugoban MAR NEM tartanak fel teged.
A dugó nem a kerékpárosok miatt van. A dugó azért van, mert a tranzitforgalmat is bekényszerítik a helyi forgalomba, mert mesterséges "forgalomnehezítő operatív intézkedések" fejlesztésével foglalkozik a magyar közlekedéstudomány. A dugó azért is van, mert összekeverték a dolgokat: az úttestet a parkolóval, a lassú járművet a gyorssal.
Soha nem tettem felelőssé a kerékpározást a dugókért. Minél többen ülnének át kerékpárra autóról, annál kevésbé lenne dugó. Az én véleményem szerint padig - és az eltér többekétől, akik itt megszólalnak - akkor térnének át sokan kerékpárra, ha lennének biztonságos kerékpáros útvonalak és kerékpárparkolók.
Ilyen párti, olyan párti, ez nem így működik. Az eltérő célú és jellegzetességű utazási és szállítási módokat nem feltétlenül egymás ellenében kell fejleszteni.
Azért a liberális kommunistát megnézném, milyen lény :-) No de... Bp-Budaörs közt az út tény, hogy keskeny, de azt ne mondd, hogy a bicikliút miatt... azt csak a meglévő járdára qrták rá festékkel, az útból egy centit sem vettek el.
Éveken közlekedtem a Budaörs-Bp közötti bicikliút mellett és összesen ha kétszer láttam rajta biciklit. :-/
Ellenben a bicikliút mellett, párhuzamosan folyton áll a dugó, mert kevés a 1 sáv.
Ezzel nem az autósközlekedést akarom preferálni, csak annyit, hogyha a fasz demszky és fasz hívei se autó utat, se bicikliutat nem képesek normálisan építeni.
Biciklis-autós megférne egymás mellett, ha nem a liberális kommunista elkúróbrigád fejlesztené a várost.
Én meg el sem köszönök tőled. Rájöttem, hogy csak azért csináltad a topicodat, hogy szórakozz az emberekkel. Élőben biztos nem mersz, azért vagy ilyen nagyfiú a neten. Legyen ez életed legnagyobb sikere.
Nem igaz. Arrol ervelsz, hogy tuntessek el a kerekparost az autosok utjabol. Szemforgato az ervelesed, mert kerekparos-partinak probalsz tunni, de ujra es ujra kibukik az irasodbol hogy elsodleges hogy az autosok mentesuljenek a kerekparosoktol.
De tudod mit? Allj ki a nyilvanossag ele ezzel az "alternativ uthalozat" dologgal, mint egyetlen udvozíto megoldassal. Ezzel (szerencsere) orokre be fogod betonozni a mostani rendszert, hisz a javaslatod totalisan megvalosithatatlan.
Egy Akácfa utca, ha nem parkolónak használnák, és nem lenne magas járdaszegély, szerinted egy óra alatt hány kerékpárost tudna átengedni? És mennyire lenne igény?
Ha nincs dugó, a kerékpár lassabb a gépkocsinál. Lámpás kereszteződésnél viszont utoléri, jobbról kikerüli, és kezdődik a keringőzés. Egyszerűen nem értem, mit élveztek ezen, hogy ennyire harcoltok a lehetőségért. Kezdem azt érezni, hogy nektek nem a kerékpáron odajutás lehetősége, hanem a mindenáron való autós-kerékpáros konfliktus kell.
Fú vazze... miután épp te írtad be,hogy egérfogót mi zavarja szerinted, pont ezen ugatsz? Hülyébb vagy, mint gondoltam. De komolyan, az elején tök normálisnak tűntél, aztán beakadt a szalag az agyadban, de most már talán szét is szakadt mindenestül...
Az elso mondatod eleve egy tevhitre epul. Egyaltalan nem lassitja le a forgalmat egy kerekparos. Sokat autozom, pontosan tudom hogy a kerekpar az uton nem zavaro tenyezo. Nem miatta vannak a dugok, es nem miatta 20-25km/h az autok ATLAG sebessege a varosban.
A tranzitutvonalakrol meg annyit, hogy sokkal kisebb problema lenne a tranzitutvonalakat a varoson kivul vezetni es megkimelni a varost a tranzitkozlekedestol. Es ezzel mindenki jobban jarna, mert varosban csokkenne a forgalom, ami mindenkinek kedvezobb lenne.
A kifutopalyas gondolatod marhasag, nem erdemes vele foglalkozni.
Olyanon, te szerencsétlen, hogy az a hálózat, amelyről te kitiltanád a bicikliseket, létezik. Amit meg csinálnál nekik, az nem. Új város építésénél természetesen lehetne eszerint tervezni, sőt még nekem is tetszene az elképzelés, de Budapesten a meglevő városszerkezet ilyen átalakítása lehetetlen. Te pedig itt okoskodsz, hogy lehetséges, de természetesen nem voltál képes egyetlen utcácskát sem megnevezni, amely ennek a hálózatnak része lehetne.
Én efogadom azt a tényt, hogy neked más a véleményed, mint az enyém. Nem értem, miért fontos hülyézned, tedd, ha ettől jobban érzed magad.
Ha egy városban párhuzamosan vannak az autós és a kerékpáros utak, és véletlenszerűen választunk ki indulási és célpontokat, azonos valószínűséggel fogunk kerékpáros és autós úton végződni. Ha vannak ilyen utak és olyanok is, milyen alapon állítod, hogy az egyik hálózaton haladva közelebb a célod, mint a másikon?
Téged zavar, hogy a biciklis is tud haladni... Egyébként ha egy főúton nem tudja az autós megelőzni a biciklist, az azt jelenti, hogy nagy zsúfoltság van. Ekkor viszont a biciklistől függetlenül sem haladna gyorsabban. Csak szűk utcákban fordul elő az, hogy a biciklis lelassítja az autókat, miközben a forgalomtól lehetne gyorsabban menni.
Magyarázd már el, miért zavar az téged, ha az áruszállítók tudnak 50-nel haladni és a maguk tempójában gyorsulni, ha közben neked is megvan a kerékpárutad?
Ahol indokolt, hogy az autókat lelassítsák a kerékpárosok tempójára, ott keveredjenek nyugodtan. A szállítási tranzitutakat viszont bűn lelassítani a kerékpárok tempójára. Ahelyett, hogy tovább akadályoznánk, fel kell gyorsíani azokat, hogy az áthaladó járművek minél hamarabb elhagyják a helyszínt, minél kevesebbet kelljen fékezniük, és tonnáikat gázolajjal újragyorsítani.
Hatekonyabbnak? Marmint az autok szempontjabol, ugye? Hisz a mellekutcakon kanyarogni (meg ha azok automentesek is) nyilvanvaloan lassabb a haladas mint a nyilegyenes fouton. A kerekparos meg huzza meg magat, es ne usse az orrat a felnottek dolgaba.
Te nem szeretsz az autok kozt kerekparozni, tehat nem fogsz. Ez teljesen oke. De akkor szetvalasztast ne kotelezo jelleggel csinaljak. Legyen meg az automentes, de lassabb ut neked es azoknak, akik szamara fontosabb az autoktol tavoli kozlekedes, mint a gyorsabb haladas. De ezzel parhuzamosan ne kenyszeritsek oda azokat, akik nem felnek az autoktol, es tudnak veluk egy uttesten haladni.