Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Remélem, az elküldöttben majd látszik a két legalsó, a Surfliners és az NCDOT (North Carolina DOT).
A Surflinerek között van Cab/Baggage/Coach, az NCDOT-ok között meg Theater/Inspection (??), Coach/Bag/Bike, Bag/Lounge/Vending/Bike meg egyéb marhaságok (a vending pénzbedobós automatás?). Ezekkel érdektelenség miatt nem foglalkozom :-)
Van egy olyan feltételezésem hogy különösen a személyszállító járművek építésénél a gyúlékony, robbanékony cuccokat kerülni szokás vagy legalábbis a kocsiszekrényen kívülre vannak száműzve. Olajtartály, gáztartály is inkább alváz alatt, esetleg kifelé nyitott és a kocsi belseje felé zárt szekrényben vannak.
Kösz, csak annyit hallottam benne, ami erre vonatkozik, hogy egy utas robbanást hallott. Lehet, hogy valami tűzveszélyes anyagot szállított a kamion, vagy a motoros fej kiömlött dízelolaja és a motorbokk-kipufogócső hője okozta a tüzet? Az biztos, hogy sima ütközéstől a személyvagonok nem gyulladnak így ki.
A tuz mindent feleget egy bizonyos hofokon. Ami eszreveheto hogy az inox test nem pusztult el, talan egy picit megnyult az anyag es a teto meghajlott. Ami roncsolt az az utokozes miatt. A terep elhagyatott es nem a szomszed utcabol erkeztek a tuzoltok.
Hirtelen nem látok gyúlékonyt, minden villanyról megy, a víz melegítés, a fűtés, a légkondi. De itt a középső rész ég, ezek meg a végén vannak. Azt nem tudom, milyen borítás van bent, ami ennyire ég. A másik két kocsira (coach 34033 és snack-coach 35006) meg erről terjedt át a tűz.
Coach 34033. A második képen bal oldalon felnyílt a kocsi oldala (ez a kocsi "B" vége), ott van az aux. és a main reservoir tank, a battery charger ill. a kocsi mindkét végén egy-egy air condition unit.
A középső rész a tippem szerint a teherautótól gyulladhatott ki, ennek a kocsinak az oldalát találta el. Amúgy meg a Superliner alsó szintjén a két végén mindenféle berendezések vannak, majd megnézem a leírásban, hogy van-e valami gyúlékony. Meg pacának úgyis teszek be ilyen rajzokat, csak idő. :-) Előbb az Amfleet-et folytatom neki.
Nem egy kocsi, hanem egy kocsitípus érdekelt volna. :-) Az égvilágon semmi leírás nincs, csak egy fotó (típusonként) meg a táblázat? Melyik coach-baggage-ről és transition sleeper-ről van kép és milyen dátummal? A coach-baggage már belemezelt ablakú?
"1835-ben a City of Portland vonat mozdonyának a Vapor-Clarkson gyártmányú generátora a mozdony hátuljában 800 font (363 kg) gőzt tudott előállítani óránként."
Erre utalás van az írásban: "A modern generátor sokkal több gőzt fejleszt, mint a régi, és alig foglal el nagyobb helyet. Nem is tehetné, mert egy dízelmozdony belül nagyon zsúfolt. " Érdemes olvasni is, nem csak a képeket nézegetni :-)
Ezek az uj Siemens Venture kocsik a MidWest festessel. Ez alhalmazaban lehet a Phase szamoknak, nem hiszem ez lesz az Amfleetek helyett a Keleti Part jaratain. California es a MidWest kulon szintervet szokott kapni az East Coasttol peldaul.