Keresés

Részletes keresés

riversea Creative Commons License 2018.05.11 0 0 125773

két modern katamarán

 

Mit tudnak a román cat hajók? Hol épültek, milyen a meghajtásuk, merülésük, egyéb műszaki paraméterek? Van ezekről információd?

Előzmény: viking star (125767)
jakyg Creative Commons License 2018.05.10 0 1 125772

Mivel a Dunán nincs se híd, se komp, majd jön Moldávia, ezért a Fekete-tengernél kezdődő román-ukrán határtól kb 600 km-re van az első határátkelőhely a két ország között Szucsáva felett.

Előzmény: paca664 (125771)
paca664 Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125771

Úgy értem, Ukrajna és Románia között a Kilija ágon. Semmi.

Előzmény: siófoki35 (125769)
smith Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125770

Ha megvárod a nyári kisvizet, akkor partról abszolválható a Kapos felett minden, de alatta is csak a Hátfői duzzasztás elejtésén múlik a dolog.

Illetve nem. Először is a nem akaráson...

Előzmény: gigabursch (125763)
siófoki35 Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125769

Se híd se komp?

Előzmény: paca664 (125768)
paca664 Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125768

Köszönöm, sajnálom. Ez alapján jutott eszembe a kérdés.

https://news.bg/politics/vazstanovyavat-plavaneto-na-meteorite-po-dunav-mezhdu-silistra-i-izmail.html

 

Egyébként valami elképesztő hogy arrafelé mennyire nincs átjárás a Duna két partja között.

 

Előzmény: viking star (125767)
viking star Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125767

Üzemképes Meteor típusú szárnyashajó az Al-Dunán már nincs. Leselejtezett van 2 db. Üzemképes Voszhodból is már csak 3 db van, ebből jelenleg 1 db van vízen. Poleszje 2 db. Ez a 3 jelenleg üzemelő szárnyashajó Tulcsa és Sulina közt jár - de már nem sokáig, mert a két modern katamarán nagyon erős ütőkártya.

Egyéb szárnyashajóközlekedés nincs.

Előzmény: paca664 (125761)
rezgaras Creative Commons License 2018.05.10 0 1 125766

Pardon, ez így hibásan van megfogalmazva, de aki akarja, megérti ;-)

Előzmény: rezgaras (125765)
rezgaras Creative Commons License 2018.05.10 -1 0 125765

"35m3/s körüli eresztés a szokásos hajózóvíz."

 

Ha jól számolom, ez az eresztés 0,5cm-t jelent naponta (~3 millió m3 naponta, ami a 600km2-es, 600 millió m2-es felület 0,5%-a).

Előzmény: smith (125754)
rezgaras Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125764
Előzmény: zjakabfi (125743)
gigabursch Creative Commons License 2018.05.10 -1 0 125763

4 ember*, egy önjáró (pl egy kisebb Z), egy harvester**, ~5 munkanap. A harvesterhez szükséges egy normál kanalas fej is a rakodásokhoz, vízből való esetleges kiemelésekhez

S megoldva minden belógó fa.

 

Szükséges még 2-3 rakodópont ahol ki lehet adni/venni a fát a partra.

 

Nem egy őrületes vasziszdasz.

______

*

1 hajóvezető

1 matróz

1 harvester gépkezelő

1 bevágós

 

**

Harvester: http://img.agriexpo.online/images_ag/photo-g/182275-11853769.jpg

Előzmény: riversea (125711)
jakyg Creative Commons License 2018.05.10 0 1 125762

Szerintem ezen két város között semmi sem jár, max. kalandor vadkacsák.

Előzmény: paca664 (125761)
paca664 Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125761

Ha ismerős valaki a Dunának ezen a távoli szakaszán, meg tudná mondani hogy most járhat-e Meteor Szilisztra és Izmajil között? Zavaros információmorzsák vannak a neten, de egyik sem tűnik naprakésznek.

Mindeközben Izmaijilban a kikötő épülete felújítás miatt le van zárva, sehol egy lélek aki hitelesen nyilatkozni tudna. A parton korzózó helyi polgárok azt sem tudták, hogy valaha járt ott személyhajó...

paca664 Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125760

(Sőt, ha jól sejtem ez alapján a vasutat már át is köthették tegnap: http://www.srbvoz.rs/page335.html.)

Előzmény: paca664 (125758)
paca664 Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125759

Nagyszerű videó, hangulatos, főleg az elején ahogy hasítjátok a vízpárát :)

Előzmény: riversea (125711)
paca664 Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125758

Március végén voltam ott vonattal, akkor már helyén volt az új hídszerkezet. Nemsokára be is fogják kötni.

Előzmény: riversea (125755)
linzib Creative Commons License 2018.05.09 -2 1 125757

Pont oda úszott, ahová kellett, Galambóc várát mégse szerkeszthettem oda! :-))

Itt így néz ki a part.Éppen egy volt Mahart tankert készülnek szétvágni. 

--A harang nem nálam kong, valószínűleg "gondos" kezek már megmentették a zsilipelés viszontagságaitól. Á, nem éreztük rosszul magunkat, mikor átadáskor harang helyett széttárt kezünket mutattuk. :-((Ha rajtam múlt volna, akkor elkunyeráltam/megvettem volna, hiszen van a füredi múzeumnak egy már üres állványa (Balaton m/s) ilyen célra.

--No mégis milyen sokan tudtak az eladási szándékról, egyebekről. Ezek szerint bárki számára megvehető volt, akkor minek a nagy hiszti. Teccettek volna vételi ajánlatot tenni, vagy más módon megszerezni.

-Na ne úgy, mit annó a Balaton m/s "megmentése" kapcsán, hogy az utolsó láncszem súlyosat összeget bukjon a nagy "mentőakción"! Ráadásul a hajó roncstemetőben várja sorsa jobbra fordulását/beteljesedését.

Biztosra veszem, hogy előbb lesz a Balaton m/s-ból kanál, bili, mint az exAlmádiból küszöbsín. A tulaj elmondása szerint a TdOxi által berakott 1. kép ( kék deck, kék korlát) verziót akarja megvalósítani. Belül klíma, modernizáció.

Magyarországon pedig még épp elég ilyen hajó marad.

 ---Ja, közép-dunai vontatóból már csak egy van, de ez ne izgassa a T. nagyérdeműt, csak majd ha oda került a Szőke Tisza mellé. :-((

 

Előzmény: riversea (125725)
jakyg Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125756

Én is úgy tudom, hogy igen, jó volna végre nem félni ettől a folyamzárlattal járó attrakciótól. Tavaly vagy kétszer meghirdették úgy, hogy nem történt aztán semmi (egyszer én is féltem, ott az út vége). Illetve történik, a hajós cégek perelik Szerbiát.

Előzmény: riversea (125755)
riversea Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125755

Hoppá, behúzták az új hidat Újvidéken?

Előzmény: TdiOxi (125751)
smith Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125754

Hidak témája: http://www.siocsatorna.hu/hajozas/mutargyak

A vízállást inkább a siófoki vízeresztéssel szokták megadni, 35m3/s körüli eresztés a szokásos hajózóvíz.

Előzmény: FOMA (125748)
riversea Creative Commons License 2018.05.09 -1 0 125753

A második brutál. Az így átalakított vizibuszok már inkább csak torzók.

 

Előzmény: TdiOxi (125750)
riversea Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125752

Ez volt az első utam a Sión és még pont 15 kellene a vonalvizsgához, úgyhogy kérdéseitekre inkább a szakirodalomból vett idézettel válaszolok:

 

A csatorna három szakaszra osztható:

Siófok - Kapós torkolat: csak időszakosan, a balatoni vízeresztés időszaka alatt hajózható. Szélessége: 18-20 m, vízmélysége: 1,8-2,6 m. hajó forgalma nincs a Balatonfüredi Hajógyár termelésének megszűnése miatt.

Kapós torkolat — Szekszárdi a mellékvízfolyások vízhozamától függően vízeresztés nélkül is megfelelő mélységű és tartósságú vízi út alakul ki, de a hajózás ezen a szakaszon is alapvetően a balatoni vízeresztéstől függ.

Szekszárd - Duna közötti szakasz: állandóan hajózható, IV. kategóriájú szakasz. A torkolati mű - Duna közötti szabad folyású szakaszon a Duna visszaduzzasztó hatása biztosít kedvező hajóútméreteket.

 

A Sió mértékadó hídjának számít a szabad űrszelvénymagassága miatt a sióagárdi közúti híd (23,3 fkm), amely a csatorna legalacsonyabb hídja. Hasonló okból figyelmet érdemel a pálfai (66,1 fkm), a simontomyai (73,1 fkm), és a mezőkomáromi vasúti híd (98,2 fkm) is. Ezeknél a hidaknál áthajózás előtt a szabad űrszelvény pillanatnyi magasságának az ellenőrzése helyszíni méréssel elengedhetetlen.

 

Tudtommal a hajózás előtti napon a kollégák motorcsónakkal végigmentek a szakaszon és mind a meder állapotát, mind az űrszelvény magasságokat ellenőrizték. A hajózás egyébként Szekszárd fölött, csak előre bejelentett módon, hajózási program keretében lehetséges.

Előzmény: FOMA (125748)
TdiOxi Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125751

Az ideiglenes célállomást tartom :) és emelek két vizsgálattal és egy Újvidékkel :D

 

 

 

 

Előzmény: linzib (125718)
TdiOxi Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125750

Az új tulaj nagyon örült neki, nagy vizibusz rajongó nem véletlen döntött ismét a típus mellett. A már meglévőhöz hasonlóan lesz átalakítva, ami nagyjából megtartja a hajó formáját, legalább is az általam talált képet szerint. Viszont jobban igazodik a mai igényekhez.

Van egy másik verzió is a tavon, ez nem annyira hasonló típushoz, de azért így is elég jól látszik honnan származik.

 

Előzmény: riversea (125741)
Enzo Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125749

1998-99-ben a Balatonon volt a NEPTUN is, az összesen 15.

Nehéz pontos számot mondani, a 301-esek nagy része járt a Dunán is, és a dunaiak közül is sok megfordult a Balatonon, talán pont az ALMÁDI volt közülük az egyetlen amelyik végig a Balatonon szolgált.

Előzmény: zjakabfi (125743)
FOMA Creative Commons License 2018.05.09 -1 0 125748

Én még azt kérdezem mellé, hogy hány problémás híd van, aminek a megemelésével könnyebb lenne a hajózás? A szekszárdi vasútiról halottam/olvastam, ha jól emlékszem, hogy az a legalacsonyabb. 

Előzmény: doncike (125747)
doncike Creative Commons License 2018.05.09 -1 0 125747

Köszi neked is a választ.

 

Van a Sión a vizállásnak (mélységnek) egy optimuma? Amikor már elég magas ahhoz, hogy nagyobb merülésű hajók is mehessenek, de nem túl magas, hogy a hidak alatt még átférjenek (akár némi visszabontással)? Nem lehet túl széles ez a tartomány.

Előzmény: riversea (125717)
doncike Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125746

Köszi az infot.

Elég komoly "takarítás" kellene, mert ez a nem túl nagy hajó is sokszor éppen csak elfért.

Előzmény: Ádám Várkonyi (125715)
jakyg Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125745

Köszi!

Előzmény: zjakabfi (125743)
zjakabfi Creative Commons License 2018.05.09 -1 0 125744

A szállítást végzőket aztán végképp nem bántotta senki.

 

 

Előzmény: jakyg (125740)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!