Keresés

Részletes keresés

szirt Creative Commons License 2009.11.30 0 0 15373

Ezt inkább köhém rendelet szokta szabályozni.

Ami kanyarodáskor világít az egyik oldalon, az akkor szabályozás szempontjából épp nem ködfényszóró.

Még ha ugyanaz a fényforrása is a kettőnek.

 

Az autó négy sarkán sárgán szakaszosan működő fényforrás is "skizofrén", ha akar irányjelzőként, ha akar vészvillogóként viselkedik, de akár a fékasszisztens bekapcsolását (vészfékezést) is jelezheti.

 

Előzmény: wdriver (15372)
wdriver Creative Commons License 2009.11.30 0 0 15372
sziasztok!

azt mondjátok meg mikor módosítják az első ködfényszóró használatáról szóló szabályt! :-)
ugyanis egyre több autón látni kanyarodáskor bekapcsoló ködfényszórót, teljesen illegális, mégha néhányszor segít is a sötétben.
:-) más eu országokban ez hogy van? akárhogy kapcsolgathatjuk? nem hiszem..

egyébként olcsó és okos ötlet csak ugye szabályszerint nem lehetne használni.
azt sem tudom kikapcsolható-e a funkció ezeken az autókon.
arhat Creative Commons License 2009.11.29 0 0 15371
"Akkor most ez normális, hogy mi ketten tudjuk mi lenne a helyes, akinek meg ez a (hivatása?) az baromságokat ír?"

Akkor miből élnének meg az ügyvédek? :)
Előzmény: szirt (15370)
szirt Creative Commons License 2009.11.29 0 0 15370
Ja most látom, hogy Te is leírtad, hogy mi lenne a helyes mondat.
"Bármelyik ajtót csak akkor lehet kinyitni, ha nem veszélyeztetsz vele."

Akkor most ez normális, hogy mi ketten tudjuk mi lenne a helyes, akinek meg ez a (hivatása?) az baromságokat ír?
Előzmény: arhat (15368)
szirt Creative Commons License 2009.11.29 0 0 15369
"folyamatosan a kibúvót keresik, mint ahogy Te is."
Nem keresem, találom.
Nem azért írtam, hogy én erre föl visszaéljek vele, hanem hogy felhívjam a figyelmet hogy milyen minőségű jogszabályok alapján állapítanak adott esetben súlyos felelősségeket...

"A jármű ajtaját a vezető csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti"
Mennyivel egyszerűbb lenne csak ezt írni.
"A jármű ajtajai csak akkor nyithatóak, ha ezzel a közlekedés biztonsága, valamint a személy- és vagyonbiztonság nem kerül veszélybe."

A vezető bizony kiszállhat a másik oldalon is, szűk parkolóhelyen magam is tettem már.

Attól. hogy valaki leállított motor, álló autó esetén a kormány mögött ül, még nem lesz vezető.
Sokszor látok áruházak parkolójában az ülésen álló 2-3 éves forma gyereket, eddig még nem büntették őket engedély nélküli vezetésért. :)
Előzmény: arhat (15368)
arhat Creative Commons License 2009.11.29 0 0 15368
"Vicc, hogy milyen pongyolán vannak megfogalmazva jogszabályok."

Nem az a vicc (amúgy tényleg vannak értelmezhetetlenül megfogalmazottak), hanem, hogy folyamatosan a kibúvót keresik, mint ahogy Te is. ;)

"Jó, akkor a maradék 1-3 oldalajtót nyitjhatják rá. :)"

Bármelyik ajtót csak akkor lehet kinyitni, ha nem veszélyeztetsz vele.

"Persze ha trükkös, akkor a vezető kiszállhat másik oldalon, vagy hátul is."

Szövegértés. Te is azt írod, vezető.... :)))))

"Egyébként is, amikor már parkol nem is vezető. :)"

Hanem?
Előzmény: szirt (15328)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.29 0 0 15367
http://jogiq.com/wp-content/uploads/2009/11/kresz_modositas.doc
szirt Creative Commons License 2009.11.28 0 0 15366
Én sem venném (ez mind igaz amit leírtál), csak arra írtam hogy a teljesítménye szerintem elég normális körülmények között, még a hegyre is felmegy.

Hozzáértők szerint a PDTDI és DPF nem barátok, részben ezért és a hangja miatt is kellett a CRTDI.
Mint írtam nekem pont ehhez a "szerencsétlen" kombinációhoz van szerencsém.
Egyelőre (első 38 ekm) nincs vele probléma (mivel ez 1.9 az olajat sem eszi) és látható füst tényleg nulla.
A hangját azt hittem megszokom, de azt nem lehet! :)
Előzmény: a8lang (15365)
a8lang Creative Commons License 2009.11.28 0 0 15365
Pont a 2L tdi passatot nem vennék soha, faternak olyan van, és bár tényleg keveset eszik, de okádja a kormot új kora óta, egy szégyen az a motor, zabálja az olajat és füstöl ha kell ha nem, néha jobban néha kevésbé de szinte mindig.
Az övé nem koromszűrős, viszont a koromszűrős meg szar állítólag mármint ez a motor állandóan check engine lámpa ég, túl sokszor eldugul a szűr benne.

Ilyen kevés km-hez csak benzinest vennék, kényelmes nagyobbacska motorral pl T5.
esetleg az eggyel gyengébb turbó benzines. A dízel lehet kevesebbet eszik de jóval több baj lehet vele és amikor már lejárt a gari akkor lesz is és nem pár GBP lesz a javitás, értékvesztése meg mindenek van főleg az angoloknál, ott pár évesen már semmit nem ér szinte egy autó. Ja és jóval szennyezőbb egy kályha mint egy benyás, és mindenki a co2 vel jön, ennél sokkal fontosabb a rákkeltő korom amit okádnak ezek az új dízelek is( a koromszűrős amikor kiégeti a szűrőt akkor aztán nem éppen tiszta üzemű)
Előzmény: szirt (15342)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.28 0 0 15364
Egy óceániai szigetre én is elköltöznék, a helyi törzs megtanítana a földből és a tengerből élni, azt csókolom. Se apeh, se köjál, se Fásy Mulató, se semmi. :)) Így szívesen lennék mélyzöld. :))

Nem tudom, hogy valaha készítettek-e tisztességes méréseket, hogy mennyire erőlködik kevésbé hegymenetben a nagyobb dízel, mint a kisebb... És hogy akkor mennyi százalékkal kevesebb a különbség az értékek között. :))

Lehet valami a logikádban, persze, ésszerűnek tűnik. Szvsz nincs akkora különbség teljesítményben, hogy a nagyobb motor behozná a hátrányát a hegymeneti "kevésbé" erőlködés közben.

Ako én is off-olom az off-ot. :)) Alaposan járd még körül a témát gyakorlatban is, vezetgesd vissza-visszatérve többféle motorral, hogy hogyan esik ez, meg az, meg amaz. :)) Aztá möglátod. :)
Előzmény: BringasLevy (15361)
Trebitsch Creative Commons License 2009.11.28 0 0 15363
Azért még annyit, hogy a dizlik úgy 200 és 300 ezer km között kukaérettek lesznek (más kérdés, hogy Magyarországon még beletolnak félmillió forintot, mer csak).
Szóval ha ilyet vesze, akkor feltétlen add el még 200e előtt, és addig is kínosan ügyelj arra, hogy jó minőségű gázolajat tankolj bele, és szigorúan cseréltesd az üzemanyagszűrőt, akár a gyár periódusnál gyakrabban is, de semmiképp se ritkábban.
Na kresszeljünk. :)
Előzmény: BringasLevy (15362)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.28 0 0 15362
...és ezt meg is köszönöm. :-)

De sajnos eléggé elvittem a témát a KRESZ-től. :-(

Részemről be is fejezném az offolást, köszönöm mindenkinek a segítő véleményeket, tanácsokat!
Előzmény: Trebitsch (15360)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.28 0 0 15361
Logikus amit írsz. Sokáig magam ezen a véleményen voltam. Mint írtam, majdnem meg is rendeltem a 2.0D-t.
De a hegyek között a megpakolt autó fogyasztása elég messze megelőzi a gyári adatokat (tapasztalat). Nem értek ugyan a robbanó motorokhoz, de úgy gondolom, hogy egy erősebb motor, kevésbé erőlködik hegymenetben és így az ebből adódó fogyasztási többlet sem olyan kirívó.
Vagyis igen, kb 10%-kal többet fogyaszt, normál körülmények között. De egy ilyen kirándulásnál, ez a 10% lemehet akár 5%-ra is. Ennyit meg nekem megér az extra kényelem. Pár hónapig volt egy 3,4 (vagy 3.6?) literes Audim. Hagytam magam rábeszélni. Hiba volt. Az az autó ugyan sosem erőlködött alattam, de a fogyasztása mégis azt mutatta. Az már túl nagy/erős nekem.
Káros anyag kibocsátásnál, meg még inkább igaznak vélem ezt. A kisebb motor jobban erőlködik, a nagyobb kevésbé. Ezzel szerintem arányban van a károsanyag kibocástás is. Vagy tévedek? Persze itt is megvan az a bizonyos felső határ. Az Audi ebből szempontból is túlzás volt szerintem.

Mint írtam, nem értek a robbanó motorokhoz. Ha fel kellene nyitni a motorháztetőt, el is tévednék benne.

Úgy gondolom, hogy sokkal többet védek azzal a környezetemen, hogy csak akkor megyek autóval, ha muszáj. Nem restellek buszozni a városba, kimondottan keresem az alkalmat, hogy biciklivel mehessek valahová. A bevásárlásokra és rövidebb utakra, meg egy Nissan Micra zsemle méretű motorját berregtetjük. A munkához a céges furgon, olyan mint egy szerszám. Elkerülhetetlen a használata. Olyan is előfordult, hogy csak azért pöfögött, hogy termelje az áramot. Ezeket a helyzeteket, nem tudom elkerülni, de igyekszem úgy szervezni, hogy feleslegesen ne járjon az a motor.
De az élet egyéb területén is az ésszerűséggel vegyített környezet tudatosságot részesítem előnyben. Persze, hogy a legkímélőbb az volna, ha beköltöznénk egy barlangba és állatszőrökbe takarózva vészelnénk át a telet. De ennyire nem vagyok sötét zöld... :-)
Előzmény: Törölt nick (15357)
Trebitsch Creative Commons License 2009.11.28 0 0 15360
Ez az ő dolga, mármint a motorválasztás. Én csak ellátom némi információval, ennyi.
Előzmény: Törölt nick (15359)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15359
Csak utaltam rá, hogy BringásLevy úgy vallott, igyekszik környezettudatosan élni, de ha be akarod vele kapatni, nem állok közétek. :))
Egyébként sokszor 10% az azért már döfi.
Persze, hogy hűdekényelmesebbmegszebbenjár a nagy motor, de pusztán azért, hogy egy fokkal jobban bizseregjen a sofőr valaga, nem érdemes, ha csak ilyen keveset jár vele évente...
A kétféle motor közti pénzbeli különbséget meg inkább utazza el mégegyszer valahová. :)
Előzmény: Trebitsch (15358)
Trebitsch Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15358
Ezek a nyomaték meg lóerő számok önmagukban nem jelentenek sokat. em lehet egy motor működését néhány számmal jellemezni, de még néhány görbével is csak hellyel-közzel.
Röviden: a nagyobb motorral lényegesen jobban használható az autó, egyenletesebb a nyomatékleadás, egyszerűen jobb vezetni. Ezért mondtam, hogy próbálja ki mindet, mielőtt.
Az ilyen 10 százalékokat meg bekaphassák az összes sötétzöldek. :)
Előzmény: Törölt nick (15357)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15357
Induljunk ki abból, hogy Levy V50-est akar, és igyekszik környezettudatosabban élni. Nos, a Volvo V50-esben több mint 10%-kal többet fogyaszt a 2.4 D5, mint a 2.0 D, a károsanyag kibocsátása pedig majdnem 10%-kal több. Az adó és a biztosítás is több rá (lóerő/köbcenti többlet). A 2.0D is 320 Nm nyomatékkal bír, azért az egy hegyi kiránduláshoz nagyon jó. Szerintem. Persze Isten mentsen attól, hogy meg akarjam erőszakolni Levy-t. :))
Előzmény: Trebitsch (15356)
Trebitsch Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15356
A nagyobb dízelmotorok nem fogyasztanak sokkal többet, mint a kisebbek. Legalábbis jóval kevésbé emelkedik fogyasztásuk a térfogat függvényében, mint a benzineseké; a minőségi szabályzásnak megvannak a maga előnyei.
Előzmény: Törölt nick (15355)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15355
(Írta, hogy évi 5-10 ezer km a futásteljesítmény. Erre nem éri meg a legnagyobb dízel. Max. a hegyi túrák miatt érdemes, ha már. De arra 2.0D is elég, szvsz. )
Előzmény: Trebitsch (15354)
Trebitsch Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15354
Ilyen futásteljesítményre vedd meg a lehető legnagyobb dízelmotorral szerelt autót oszt csók. Ámbár nagyjából még az is mindegy, ha benzinest veszel, viszont mindenképpen menj benzinessel is, dízellel is, ugyanolyan autóban, mielőtt döntesz.
Előzmény: BringasLevy (15352)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15353
A gazdaságossági számításokba remélem beleveszed majd a hiper-szuper dízel szűrők és társaik esetleges cseréjét is. És nem csak az elromlott darabokra gondolok. Van a környéken egy fókusz, részleteket most nem pontosítanék, de mivel újabb/erősebb jobb motor, mint az elődje, akárhányx100 ezer km-enként ki kell cserélni néhány százererért. Persze ez nem a te futásodra vonatkozik.
Aki meg a kisebb motorokban látja a megmentőt, az belegondolhatna abba is, hogy az erősebb motor simán elmegy erőlködés nélkül ott, ahol a kisebb motoros autó gazdája erőlködik és "kinyomja még a szemit is". Na az akkor ott mennyire károsít?
Egy másik konkrét példa, hogy az 1,4-es polo kevesebbet fogyaszt, mint a másik, ami csak "kímélő" még kisebb köbcentis, amit azért vettek, mert az milyen gazdaságos lesz, és úgyis csak a kisvárosban használják. Én csak gondolom, hogy azért (vezettem olyat is), mert igen hamar "kihúzzák alóla a talajt", azaz egy darabig még gyorsul, de aztán elfogy az erő. A vezető meg persze gyorsítana tovább, amihez ugye egyetlen út vezet, mégpedig a gázpedál taposása.
Szóval mindenki olyat vegyen, ami a stílusának megfelel. Vagy (és) valósítsa meg az álmait. :)
Előzmény: BringasLevy (15352)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15352
Igazából a 2.0D néztem ki először. Akkor nagyon ment a bolt és majdnem meg is rendeltem itt Írországban. Aztán volt egy sikertelen befektetésem és várni kell. Közben nézelődtem és megláttam, hogy a britteknél lehet kapni D5-t is. Ráadásúl pont annyiba kerül, mit itt 2.0D.
Először a 2 literest akartam olcsóbban a brittektől, de aztán jött a kirándulás az Ibériai hegységben. Azóta érzem, hogy talán nem az olcsóbb, kellene, hanem a nagyobb a rászánt pénzért. De túl nagyot nem akarok. Ezért a T5 nekem nem játszik.
Előzmény: szirt (15349)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15351
Még megrágom a dolgot... :-)
Előzmény: szirt (15349)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15350
Most már én is... :-)

De én is voltam fiatal, pénztelen. Pénz hiányában nem volt autóm, meg benzinre sem pénzem. Viszont volt egy az átlagtól kiemelkedő minőségű mountainbike-om. Azzal jártam dolgozni márciustól novemberig (napi 2x25km) és azzal barangoltam be Európát a szabad időmben. Augusztusra mindig olyan edzett voltam, hogy az Érd-Siófok távot 3 órán belül csináltam meg. Ehhez néha 60 fölé ment sebesség.

Igaz, akkor a teherautók légörvényét sem vetettem meg.

Mindez mára emlék. Lehiggadtam, mára kerülöm a veszélyeket és igyekszem szabályosan közlekedni még biciklivel is. Öregszem?
Előzmény: szirt (15345)
szirt Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15349
Ja, ott vannak.
OK, a Te döntésed.

A T5-tel sem csak versenyezni lehet (sőt arra nem is való) viszont egy valóban jó, csendes, erős utazóautó.

Az a mondjuk 2 liter amennyivel esetleg többet eszik a D5-nél, az ekkora futás mellett nem számít, bár a pénz úgy általában sem számít. :)
Előzmény: BringasLevy (15348)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15348
Sok igazság van abban, amit írtál.

A T5 szerintem feleslegesen erős. Nem versenyezni akarok az autóval, de jövőre Svájcba mennék egy autós kirándulásra. Emlékeim szerint, ott vannak dombok... :-)
Előzmény: szirt (15344)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15347
:-))

Talán. De ha hiszed, ha nem, gyakran kellett a féket húznom a Kedvenc helyeimen (Bükk, Mecsek, Bakony, stb.)

Sajnos biciklin is igyekszem szabályos lenni...

Aztán, hogy ki mit hisz el, az egy másik dolog... :-)))
Előzmény: bindera (15343)
BringasLevy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15346
2004-es. Igazából csak volt, mert szeptemberben eladtam. De fogalmam sincsen, hogy hány lóerős volt... :-(
Előzmény: szirt (15342)
szirt Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15345
Nekem is országúti van, de én bizony egy sebesség felett már húzom a féket...
Elgondolkodtat, hogy 2x0,5 cm2-en van kapcsolatom az úttal...
Előzmény: BringasLevy (15339)
szirt Creative Commons License 2009.11.27 0 0 15344
:)
Jó, ez így van, az ember csomó mindenből fölöslegesen nagyot/szépet/drágát vesz.

A Dacia Logan MCV pl funkcionálisan megfelel a V50 helyett, még összevéve tán nagyobb is.

Mondjuk akkor már inkább egy T5, mint D5. :)
Előzmény: BringasLevy (15341)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!