Mejött a behívó... légzsákpatron cserére. Nyáron néztem, de akkor alvázszám alapján még semmi hibát nem dobott ki a honda keresője, most meg KEKKH-tól jött a levél, már a honlap is jelzi. Remélem nem barmolják szét...
nekem volt mar 40 l feletti tankolasom, nem is 1szer
egyszer egesz biztos valami furcsa modon, mert utana több mint 200km utan is kiakadt maradt a szintmutato, es ezen alkalommal kirivoan nagyobb volt a tankolt mennyisewgböl szamolt fogyi, mint a BC altal mutatott: +0.9 l/100km, de a rengeteg tankolas atlagaban az csak 0.2 l/100km
De, nagyon nem szeretek én sem másik kúton tankolni mint a megszokott. Amikor látom, hogy csökken a benzin és nem lesz elég arra, hogy eljussak addig a kútig, akkor már összeszorított f...pofával veszem az utolsó kilométereket.:-)
Mennyire lehet kiüríteni amúgy a tankot? Hétvégén amikor bejelzett a sárga ikon épp egy drága kút mellett mentünk el, úgyhogy még mentünk egy "kicsit", és a végén 38,x litert tankoltam. Ez már közel van a végéhez? 2005-ös 1.4 Jazz.
levegővel kevert üzemanyag került a hengerbe. - Nem vedd rossz néven, annak bizony úgy kell lenni. :)
Biztosan arra gondoltál, hogy lelevegősödött az üzemanyag rendszer. Tehát akkor és ott, annál a típusnál, kilométereken keresztül tartott a szegény keverékes üzem. Az égéskimaradások következtében került üzemanyag a katalizátorba, és bumm. Szerencsétlen eset, mert hát akkor mi csapódott le a katalizátorban, és hogy nem párolgott el a kipufogógázban, ha annyira szegény hogy a hengerben már nem detonált. Örök talány marad
Én is most figyelgettem: Tankolás után a hátralévő km. 750-et mutatott. Utána fokozatosan csökkent a megtett (A-számláló) és a hátralévő összege. Az utolsó 100km-en aztán rohamosan. Végülis 580-nál ért le 0-ra a hátralévő.
A 90-es években a Toyota szervízben mesélte valaki, aki addig szavahihetőnek bizonyult: Egy kuncsaft jött Németországból haza, de nem volt schillingje. Már Nickelsdorf előtt elkezdett ki-kihagyni a motor, de nagy szerencsével még átgurult Hegyeshalomba megtankolni. Utána furcsa hangja lett a kocsinak, elhozta a szervízbe. Szétszedték a katalizátort és a kerámia-szivacs morzsává volt törve benne. Amikor ugyanis kifogy a benzin, levegővel kevert benzin kerül a hengerbe. Nem tud elégni, kijut a katalizátorba és ott robbanásszerűen ég el. Elég hihető.
Tavaly miután megvásároltuk jártam úgy én is, hogy néztem a visszaszámlálót és pár km. alatt vagy 8, 10 km-t ment lefelé a számlálóm. A seggembe nem tudtak volna tűt szúrni. Azt hittem ez a számláló pontos. Aztán nagyon örültem, hogy elértem egy kútra. Lehet, hogy csak örömet szeretnének szerezni ezzel a figyelmetlen, vagy számolgató autósoknak.:-)
kenes nelküli - plane hosszabb - üzem a szivattyunak tenyleg nem kellemes.
kat-nak a bizonytalan eges es amiatt benne esetleg összegyült nagyobb tüzA mennyiseg egyszeri hirtelen egese lehet kellemetlen, ez nem annyira tüzA rendszerböl, mint inkabb gyujtasproblemabol adodhat ....szerintem :-)
Azóta jeleznek ennyire előre a benzinszint mérők, amióta katalizátort kaptak az autók. A katalizátort könnyen tönkreteszi, ha menet közben üres lesz a tank.
Széles, lapos a tank, a szintet hagyományos, olcsó úszó-potenciométer jeladóval méri - egyszerűen ez a fizikai oka, hogy az utolsó 8-9 liter benzinről nincs információ. Ugyanezért nem tudja mérni a tele állapot közeli szinteket sem. Ez más, régebbi off autóimnál is hasonló volt.
A Jazz2-nél a hatótáv kijelzés gyakorlatilag használhatatlan, pedig egy jobb szoftverrel a rendelkezésre álló adatokból a valósághoz közelebbi értékeket is ki lehetne jelezni. Remélhetőleg az új Jazz-nél javítottak rajta.
erdekes a 100merföldes indok, de nem szürrealis (fogalmam sincs, hogy Alaszkaban vagy epp Burmaban, sivatagi orszaokban, stb. hany km-enkent van kut)
a 100merföld az mér eleg komoly, ugye durvan 161km, 8 literrel nekem = mindig fogyasztasra menö vezetesi stilussal (plane hosszu tavon) siman megvan, de ha valaki palyan gyorsan megy, akkor erösen hatarhelyzet
az elözönel is ilyen (csak ott nem volt a megtevesztö 0 km jelzes), hogy 32.7 l (sok tankolas atlaga alapjan) megy bele lampavillanaskor - ezek szerint lampat ugyanakkor kapcsolja, mint 0 km-t irja.
..en mentem mar 180 km-t is utana - persze nem örökke ez a celom
Én a megtehetö km jelzést már nem is figyelem felgyullad a tankolást jelzö lámpa ,nyugodt vagyok mert tudom hogy még rengeteg benzinem van,és majd elmegyek tankolni!
Nekem volt még a 2007-esen teljes zár csere 220 000 Ft. lett volna casco nélkül még 6 éve. Akkor 60 000-et mondtak egy kulcsra. 44 000 volt az önrészem, ennyit kellett fizetnem.
Ezt a megkopott a kulcs dolgot, nem igazán tudom elképzelni. Mi tud ezen megkopni, ha egy egyszerű fémlap amibe két oldalról bele van marva egy, egy sáv?
Szerintem a zár belső szerkezetében ugrott szét valami. A 100 000 km-ből gondolva talán anyaghibás lehetett. A sok, sok kilométert futott öreg keleti autónál tapasztaltam ilyent még rég.
Nem automata. Nem lehet teljesen betolni a kulcsot az a gond. Záras szaki valószínű meg tudja javítani, de most nem volt ideje szétszedni, látni kellene mi a probléma. Jövő hét, mert tele van melóval.
Amúgy volt már nála jazz ilyen gonddal, bár nem hetente visznek ilyet, de előfordul. Igaz ez kevésbé vigasztal, hogy nem vagyok egyedül.
Szia,nekem is egy darab gyári kulcsom van, Éleséknél kérdeztem, 60-70 ezret mondtak egy gyári kulcs rendelésre. Sokallom. Azóta se találtam alternatív megoldást épeszű áron, az immobilizer a problémás. Ha neked sikerül ,légyszi írd meg,érdekel. Köszi
Köszönöm a válaszokat!Megjött a rendőrségi határozat-pont két hónapja vágták totálkárra a Jazz Coolt.A hölgy elismerte,hogy fékezés nélkül hajtott belénk.Büntetése 60.000ft,és ugrik a jogsija 3 hónapra.Lezárult az ügy!Nem kivánom senkinek,hosszúnak tűnt.Viszont előbbre tolta a ll-es Jazz vásárlásom.Kösz a fórumtársaknak a segítséget,tartotta bennem a lelket!Ha van valami írok majd.De az biztos,hogy olvasom tovább mindennap a hozzászólásokat!Ja!A törzskönyv mikor jön már egy hete itt az autó!Készpénzre vettem,banknál nem lehet!
az a tünet, hogy csak félig megy bele a kulcs. Nincs rajta semmi, csak egy karika. A tartalék kulcs+wd40-el valahogy sikerült hazahozni, de aztán újabb próbánál már az sem megy bele.
A helyzet tovább fokozódott, mivel 3 szerelőből aki a környéken van egy sem vállalta, mert tele vannak melóval.
Úgyhogy magad uram, hát a két leesős fejű csavart nagy kínlódások árán sikerült csak kiimádkozni, de végül kikerült a gyújtáskapcsoló. Most már úton van egy zárszerelő szakihoz, remélem elvállalja.
Nekem a motorom egyik gyári kulcsára ráült az előző tulaj, de csak nagyon kicsit görbe. Na az se úgy működik már olyan szépen mint az egyenes kulcs :) (de tartaléknak még pont elmegy)
Viszont a Jazz-hez csak egy gyári kulcsom van, rendelt már valaki utólag kulcsot? Mekkora összeg ez kb? (2005 1.4)
A motorhoz van egy piros kulcs, aminek segítségével üres indítógátlós kulcsokat lehet "feltanítani", ilyen itt a jazznél nincs?
Az milyen már, hogy volt egy utasom, nekiütötte picit a térdét a hátsó ablak kurblinak, és az erre leesett? :D
Még nem néztem meg hogy kell visszarakni, de vicces...
2008-as i-dsi Jazz-be szeretnék utólag ülésfűtést beszereltetni, de valahol azt olvastam hogy ebbe pont nem lehet mert nem lehet lefejteni a gyári huzatot az ülésről. Igaz ez?
Ha igen, akkor szerintetek meg lehet oldani azt, hogy utólagos méretre szabott huzat alá be lehet tenni a fűtőbetéteket?
Esetleg tudtok olyan szakműhelyt Miskolc-Debrecen-Nyíregyháza körzetben ahol vállalnak ilyen beszerelést?
Nemrég elgondolkodtam a jazz cseréjén, de úgy döntöttem, hogy inkább még pár évig megtartom, és néhány "tuning" fogást eszközölnék rajta : ülésfűtés, 14 helyett 15-ös lemez felni (nem vagyok könnyűfém párti) , kormánybőrözés, esetleg chiptuning.
Ezekre tudtok nekem cégeket, tippeket ajánlani, mire kell figyelni?
Ha pedig valaminek autóhifiben kell segítség, abban állok szives rendelkezésre ( de csak ha SQ jellegű , spl-ben nem vagyok otthon)
Nem hallotam még hasonlót sem ... 300e km felett sem.
Nem megy bele vagy nem lehet elfordítani ...?
Hallottam már szakembertől, hogy aki sok kulcsot, stb hord egy karikán és ott "hintázik" a kulccsomó a gyújtáskapcsolóban akkor az idő elötti kopáshoz vezet és problémás lehet.
azért ki van ez találva. ahogy elérte a 100ekm-t a jazz már ott is hagyta a feleségemet a munkahelyén. A kulcs nem megy bele a gyújtáskapcsolóba. Szuper. Abszolút lopás biztos. Honda szervíz nincs a közelben, lehet jobb is, mert gondolom komplett csere =200e +fa.
utána néztem a kapcsolót kiszedni sem egyszerű, mert letörő fejű csavarral van rögzítve. Szerelő majd kiszedi, de zárat nem javít, majd még keresek zárjavítót is.
Az érdekes, hogy van jazz-es ismerősöm, és ő két éve hasonlóan járt, csak ő meg egyszer csak nem tudta kihúzni a kulcsot. Neki is szerelő kiszed, záras szaki megjavít kombó volt, hasonló km állásnál.
Ez valami típushiba ennél, vagy tervezett hibásodás? másnál nem volt ilyen gond?
Oké hogy semmi nem tart örökké, de azért 100e km-nél még nem számítanék arra, hogy az autó cserbenhagy. Nem baj! Ha valami cserés, és drága is lesz, legalább a karácsonyi ajándékozás megoldódott.
...volt regen kezifekes meg regebben ECU-s visszahivas is (ez a 2004.09.-i 1.2i LS-t nem erintette), talan köztük a hatso kerekcsapagy (en tarcsfekes hatsoval is benne voltam)
Ha a bezárt Jazz-t (2003-as), távkapcsolóval kinyitom, és nem nyitom ki utána valamelyik ajtót néhány másodpercen belül, akkor automatikusan visszazár. Ha kinyitottam pl. a vezető oldali ajtót, akkor utána már becsukhatom, hónapok elmúltával sem fog visszazárni.
Ma délelòtt...Győr,Shell kút.Tankolok.Ablakmosót veszek.Autót lezárom,fizetek.Kinyitom,hogy beöntsem az ablakmosót.Kulcsot az ülésre dobom.Beleöntöm a mosót.A maradékot viszem hátra a csomagtartóba.S nem tudom kinyitni az ajtókat!LEZÁRT!Ilyet a Jazz Cool régen nem csinált.Az új ilyen?Hol rontottam el?Ja!Ingben(kabát bezárva,telefon is,lakáskulcs is,buksza is)Shell segitőkész!Telefon feleségemnek tőlük.De!Ki tudja a telefonszámot?Hát az OKOSTELEFONOM.a kocsiban!El hozzá.Shell segit!Lakáskulcsával haza a pótkulcsért.Vissza.Shell segit,fuvaroz!Ingben!Itthon teszteltem.Ugyanúgy tettem mindent!S otthon nem csinálta.(persze a pótkulcs a nappaliban)aztán próbáltam úgy is,ha magamhoz veszem a kulcsot bezár-e?S nem!Máskor meg olyanra is felfigyeltem,hogy menetközben is reteszelt.Mi van?Ha Shell kút vezetòje nem ilyen ember,gyalogolhattam volna ingben a fél városon!Ja!A Shell árai versenyképesek.Legalábbis Győrben!335 ft/liter!!!
2010-es jazz-hez keresek online elérhető szervizkönyvet. Németországból hozták az autót, nekem viszont az angol jobban fekszik. Használati könyvet már találtam. A szervizkönyvben főképp a karbantartási tételek listája érdekelne. A fedélzeti csak a,b,2-9 ként hivatkozik a tételekre, szeretném tudni a pontos leírásukat.
"ha nem leszek rá lusta" reszt annak is lehet erteni, hogy nem erzed gyorsan fontosnak - igy van ?
mondjuk en nem erzem annak, de nincs valos sokszinü megiteles mögötte; ha lesz mas ok is, amivel össze tudom egyeztetni, akkor tervezek szervizbe menest emiatt. hivatalos hivast sem kaptam még
November közepén volt az éves szerviz+műszaki, akkor szóltak, hogy majd légzsák cserére is be kellene vinni az autót, megrendelik, majd hívnak. Hétfőn hívtak is, úgyhogy holnap viszem, mert így érek rá. Azt mondták, kB. két óra alatt megvan minden, de én otthagyom, és pénteken megyek érte, mert így tudom csak megoldani (persze lehetne úgy is, hogy még holnap érte megyek).
Egyébként kezdetektől Élesékhez viszem, náluk is vettük, és én nagyon elégedett vagyok velük, megbízhatóak.
1,2 cool 2004 decemberi jazz benne van a visszahívásban. Szallerbeket felhívtam, azt mondta megrendeli az alkatrészt és telefonál időpont egyeztetésért. (kb. 1hét múlva igérte) max 2 órás munka amíg kész.
amúgy a három közül az a "leghondább" szerviz. a Duna az vegyeskereskedés, az M&M is asszem már mindennel foglalkozik. utóbbi előnye, hogy - legalábbis régebben - viszonylag olcsó hely, és engedi saját cuccok vitelét.
A Duna autónál én már voltam. A lökhárítómat cserélték, majd arról lejött a festék. Nem javították, mert lejárt a garancia. Utána még hitegettek, lásd a Duna Autó facebook oldalán a véleményeket. A szervíz vezetője felháborító stílusban beszélt. Soha többet nem megyek oda.
2004 szeptemberi 1.2i LS-sel en is benne vagyok visszahivasiban.
közeli helyre mennek, ezek vannak legközelebb:
M&M BUSINESS CAR KFT. Bojtár u. 46-48. 1037Budapest - de roluk mar olvastam rosszat (persze lehet, hogy nem igaz, kulcsmanipulacio es autoeltünes temaban)
HONDA DUNA AUTÓ Szőlőkert u. 10 1037Budapest - öket ismeri valaki ?
HONDA RM-ROYAL MOTOR Fáy u. 43. 1139Budapest - naluk mar voltam 1 visszahivasin, kicsit jobban kiesik mint fenti 2
Megnéztem az oldalon én is érintett vagyok. Ma felhívtam a Honda Stebát kérték az alvázszámot, majd visszahívást ígértek. Ez eddig nem történt meg, holnap ismét hívom őket.
Sziasztok, én alvázszámomra kidobta a vezető és utas légzsákot, oldallégzsákot nem írja. Kérdés: tipikusan ennek cseréje mennyi időt vesz igénybe a márkaszervizben? Leadom a kocsit, másnap megyek érte? Vagy megvárható?
Valami olyant írt a cikk, hogy egy kismama 30-al nekigurult egy akárminek és a kirobbanó patron annyira erősen szakította szét a légzsákot takaró anyagot,..(gondolom ez kormánylégzsák lehetett) ,hogy az nem csak szétnyílt, hanem le is szakadt s elvágta a nyaki ütőeret és elvérzett a szerencsétlen nő, a gyermeke pedig nem sokkal később halt meg.
Sziasztok, a képen látható hóláncot elcserélném olyan hóláncra, amelyik méretben talál a Jazzem kerékméretére.(175/65 R14) Még nem volt használva, csak porosodik a sufniban.. Mennénk a Hargitára Karácsonyra:-) Ja, alvázszám szerint visszahívnak, 2006 ,1.4 Ls.
Rengeteg autót és azon belül jó pár márkát hívnak vissza, ha jó az értesülésem. A héten olvastam egy autós oldalon, hogy a Japán gyár ahol 7,8 márkához gyártanak légzsákot nem megfelelőanyagból, vagy eljárással készítették a légzsák egy alkatrészét és legutóbb egy várandós kismama halt meg. 30-cal ment és nekicsapódott valaminek ami miatt kinyílt a légzsák és egy alkatrésze elvágta a torkát és elvérzett.
Ez már a kb 4. baleset volt ami egyértelműen a légzsák miatt történt a cikk szerint és e miatt hívnak vissza ,ha jól tudom.
A visszahivás sztem a ll-es Jazzeket érinti.Beregisztrált,s a gép dobta ki a visszahivást!Honda Flick-Győr.7-re kaptam időpontot.Òk már küldik a leveleket a magyarországi,illetve a regisztrált tulajoknak-mondta a szervizvezető.Kösz a bútorlapos jótanácsot!
A visszahivás sztem a ll-es Jazzeket érinti.Beregisztrált,s a gép dobta ki a visszahivást!Honda Flick-Győr.7-re kaptam időpontot.Òk már küldik a leveleket a magyarországi,illetve a regisztrált tulajoknak-mondta a szervizvezető
A szokásos bőröndöket, csomagokat nyugodtan be lehet pakolni.
Kerestem a Kezelési könyvben ezt a 10 kg-os korlátozást, de nem találtam. A lényeg szerintem az, hogy a csomagtér közepén a pótkeréktartó feletti takarólemezt ne terheld túl, nehogy megsérüljön. Úgy kellene a pótkeréktartóba pakolni, hogy alulról megtámassza a takarólemezt, ne deformálódjon, ha rátesznek valamit. Mellette körben a fémlemez bírja a terhelést.
Nagyobb súly esetén én egy kb. a csomagtér aljának megfelelő méretű bútorlapot szoktam betenni a takarólemezre, ez jól elosztja a terhelést. Így már szállítottam beton rácskövet, több zsák homokot, csempét, stb., semmi baj nem lett.
No.Ráérdeklődtem a kocsira,és mindjárt regiszráltak is!Kiderült visszahivás van ezekre az autókra!Hoppácska!Első légzsák patront cserélnek dijmentesen.Időpont egyeztetve.Érdemes volt beugrani hozzájuk.Az a bizonyos 10kg-os korlátozás a felső csomagtértálcára vonatkozik.Kezelési utasitásban van!Most akkor hogy'pakoljon az ember?10 kilóig?
Szia , köszönöm hogy szakítottál rám időt és választ adtál kérdéseimre , mtf-3 honda olajat olvasok párhelyen , azt javasolják , gondolom te is . megfogadom tanácsaid , és mégegyszer köszi .
Az égve hagyott külső világítást az információs képernyőn piktogrammal jelzi, de kolompol is. Ha a csomagtérlámpa vagy az utastér világítás marad égve, azt 30 perc után leoltja. De a térképolvasó lámpára ez nem vonatkozik, az le tudja meríteni az akkut!
Ha 2011 utánit vettél volna, annak sokkal lágyabb a rugózása.
Ez nekem is kérdéses volt. A rolós szerintem is jobb volt a réginél. A kivétele is egyszerűbb ,ha nincs rá szükség.
Az a rés az ülés és a kalaptartó közt..
Na igen.
Ez nekem is felmerült, hogy mit lehet kezdeni vele.
A sorstársak tettek ide fel pár fotót miként fest ez alap állapotban.
Az első az az, hogy az ülést hátradöntöd, ha van ilyen lehetőséged. Nekem nincs. Van olyan típus ahol ez megvan. A másik az valami szín azonos erősebb szövet amely az ülés hátsó részére és a kalaptartóra van rögzítve tépőzárral, vagy patenttal.
Én azt agyaltam ki, hogy egy lehetőleg szín azonos bontott kalaptartóról egy megfelelő méretű darabot levágok és rögzítek fordított állapotban a Honda kalaptartójának a 2 centis pereméhez a rés eltakarásának érdekében. Eddig nem jutottam el még, de ha meglesz majd felrakom a fotót.
A probléma mellett az vigasztaljon, ha nem is olyan jó és praktikus mint a rolós, de legalább kétszer annyiba kerül.
Sziasztok ,2006-os jazz 1,2 cool 45 ezer km állása , mikor kell a váltóban olajat cserélni ? mtf-3 honda olajat ? hány liter kell bele ? egr járat tisztítását mikor kell elvégezni ? A válaszokat előre is megköszönöm .
8-as út,83-as út.Kacskaringós,sok kamion,inkább 90-100 km/ó.De sok előzéssel.Kezelési könyv van valahol a neten magyarul?Hátra a csomagtérbe csak max.10kg?Láttam egy rajzon...de németül.
Hazahoztam az új Jazz Trand plus-t.Hú!160 km-t mentem érte.Hazafele 4,6 l/100 km.Ezt a Jazz cool 5,5-ben hozta!1.2-ről beszélek!Van fehér metál.Casco K&H 25451,- a KGFB ugyanott 17.500,- baleseti adóval. 43.000,-egy évre,6 éves autóra.A Jazz cool téli szett jó rá,télen kicsit kisebb lesz.Annyi volt beleszeretni,mig elindultam Zalaegerszegről.Nem figyeltem van rajta égvefelejtett lámpa sipolás?Holnapi penzum.Rossz uton picit mintha zöttyenne ott hátul a cucc.Kalaptartó,vagy csomagtér alja?Kiderítem.De csak rossz úton.Kösz a segitségetek!Sokat számitott!51 napig buszoztam!Nagyvárosban.Jó ha öt Jazzt láttam-az újabbikból!Remélem tudja azt amit a bátyókája tudott!Már hazafele megmutatta azt a plusz 12 lóerőt!Számit!
Hogy a Netrisken "nincs ajánlat" szerepel valamelyik biztosítónál, csak annyit jelent, hogy nem válaszolt a szerverük megadott idő alatt. Ha máskor próbálod, biztos kapsz ajánlatot.
nem tudom mi lehet az oka (azert gondolom a teljes parameteratnezessel meglenne, ...igen kis eselyünek latom, hogy valamiert nekünk jobbat ad ugyanazon parameterekkel), nekünk 2004-es Jazz-re B10-es KGFB es C8-as Casco. nekem az volt erdekes, hogy netrisk-en at union nem ajanlott semmit, viszont tavaly mar ott volt casco, es jövöre ajanlottak 24781 Ft-os eves dijat, egyben utalva eves fizetessel.
Nekem a lenti értékek dupláját dobta netrisk. A legolcsóbb ajánlat 48e volt. 2 éve is néztem, amikor vettük az autót, akkor 70e körül lett volna az éves díjam egy akkor 8 most 10 éves autóra.
A másik autónkra volt casco, de annak is minden éveben nőtt a díja, pedig semmilyen káresemény nem történt. Arra 4 évig fizettem és a kezdeti 60e-ről 80e-re ment fel. Tehát 4 év alatt kifizettem kb 300e Ft-ot mondjuk, hogy a semmire, szóval ezt is lemondtam.
Egyelőre bízom benne, hogy nem töröm össze őket :) Éjszaka meg csak akkor áll utcán valamelyik autó, ha elutazunk valahová.
Mondjuk 20e körüli éves díjat még én is bevállalnék, de ahhoz nem tudom, hogy mi kell.
"Fehér 1.2-es.Van abból metál?Mire figyeljek?Hangja szinte nincs!!A jazz cool után egyszer futott a biztonsági őr,hogy megkérdezze ez hibrid?😄nem ez Honda!"
szerintem a feher nem metal - a korabbibol biztosan igy volt
hangja - plane melegen es alapjarat tajan - szerintem is igen kicsi...bar nekem ebböl is az 1.2i DSI-vel van sajat tapasztalatom. olyan nekem is volt mar, hogy parkolobol kijövetnel allo parkolokartya ellenörzö ember megugrott, mert hattal allt mikor odagurultam hozza es nem hallott meg :-) lopakodo üzemmod
nekem - pl. ceges Passat utan - az is fel szokott tünni, hogy a kezelöszervek milyen finoman jarnak
Kb. 2 hete TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 -esre cseréltem a motorolajat az 1,2-es Jazz-ban, és egyenlőre semmi nyoma nincs az előtte hidegen hallható dugattyú kolompolásnak.
Tavaly nem kaptam 15-ös lemezfelnit sehol. Az előző tulajtól elhasznált 14-es téli szettel vettük, azt voltam kénytelen felgumiztatni. Ráadásul a váltóméret szerintem túlságosan ballonos, úgyhogy télire kisebb kerekekkel járunk...
Köszönöm a válaszaitokat.Tegnap a K&H-hoz átkötötték a KGFB-t,holnap meg kötök már itthon náluk CASCO-t.Tehát csak nyerhetek,ha a kötelező is ott lesz.A többi kérdésre nem irtatok!
ebben mar az is benne van, K&H-hoz kötöttem at KöBE-tol a KGFB-t (2013-ban is Köbe volt, 2014-ben meg union - olyan 3-5000 Ft/ev különbsegert ugraltam, ugralok at most is)
Casco viszont union24-nel marad < 25e /ev 100e/10% önresszel
..lakasbiztositast is atkötöttem: KöBE-töl KöBE-hez, az uj olcsobb.
sajnalom - es sajnos a magyar (?) mentalitas mellett megertem -, hogy a biztositok nem a hüseget jutalmazzak (persze ezt is tehetnek), hanem a lustakat büntetik. egesz jo oraber jön ki biztositasok atkötesevel :-)
erdemes a netrisk-nel megnezni, szerintem nem altalanosithato, hogy hol a legjobb (pl. vezetök köre, lakhely, emailkedvezmeny, eves vs. negyedeves fizetes, utalva vs. csekk, stb. mas-mas) nalam ilyen a netrisken at:
TELJESKÖRŰ CASCO
Éves díj
K and H Biztosító Zrt. 10%, de minimum 100.000 Ft önrésszel 25.451 Ft
Groupama Biztosító Zrt. 10%, de minimum 100.000 Ft önrésszel 31.776 Ft
Allianz Biztosító Zrt. 10%, de minimum 100.000 Ft önrésszel 32.040 Ft
UNIQA Biztosító Zrt. 10%, de minimum 100.000 Ft önrésszel 35.000 Ft
Genertel Biztosító Zrt. 10%, de minimum 100.000 Ft önrésszel 37.681 Ft
Aegon Biztosító Zrt. 10%, de minimum 100.000 Ft önrésszel 39.996 Ft
Generali Biztosító Zrt. 10%, de minimum 81.000 Ft önrésszel 56.442 Ft
Az 1.2 Jazz cool régi téligumi szettje( ami 175/65 14-es) jó a 2009-es Jazz trend plusra ( ami viszont 175/65 15?)Ha nem mi a teendőm?Éves teljeskörű CASCO hol a legjobb?Tapasztalat?Megvan az autó,alkudhattam is.Ma műszakizik.Nagyon remélem olyan lesz,mint a Jazz cool volt!Klimát néztem rajta,de minusz 5°C-ban...Na be bekapcsolt azt hallottam,meg a hűtéscső is hűlt.Fehér 1.2-es.Van abból metál?Mire figyeljek?Hangja szinte nincs!!A jazz cool után egyszer futott a biztonsági őr,hogy megkérdezze ez hibrid?😄nem ez Honda!
Ha mindenképp klímást szeretnél akkor ellenőrizd le működik e? A Szallerbecknél azt mondta az értékesítő, hogy hozzánk csak klímás érkezik. Az enyém Németországból származik és Angol gyártmány. Nem tudom a sógorokhoz honnan hordják...
vagy alapból megvan az autóhoz a hiányos szervizkönyv, amit utána csak ki kell tölteni. Nem hiszem hogy nagy probléma lenne valami random ausztriai honda szerviz pecsétet szerezni...
Megaztán vannak olyan nepperek akik feltűnően jó kapcsolatban állnak egyik másik márkaszervizzel (magyarán kábé minden autójuk szervizkönyve ott van "végig vezetve").
Köszönöm az ajánlatokat!Létezik fehér metál Jazz?Mert így hirdetik.A fehér meg a piros nem csak sima festés?Mindig úgy hallottam!1,2-ben automata,vagy manuális klima kell legyen?Ausztriai autó, szervizkönyvben bizhatok?Este hívhatom a tulajt,beszéltem a feleségével,jól gondoltam autóért van külföldön.
Hondánál lehet, de saját Citroen Saxo autómnál más volt a helyzet. A gyári tárcsafékbetét vasig kopott 60.000 km-nél, csereként tárcsával együtt fillérekért vásárolt semmilyen nevű még további 110.000 km után is tökéletes, még mindig van a betétből.
A jelenlegi hazai kínálat nagyrésze nepper által külföldről behozott, ezért a kilométerállást nem nagyon kell figyelembe venni ezeknél.
A hazaiaknál egy 2009-es már jóesetben kétszer volt műszakin, az akkori km állás már igen egyszerűen lekérdezhető. Tehát a neppereknek a hazaiakkal nehezebb trükközni, magánszemélyeknél nem tudom mennyire jellemző ebben a kategóriában hogy minden műszaki előtt megy tekergetni...
6 év 120e km szerintem teljesen vállalható lenne, de mivel a vevő kevés km -est keres, így a nepperek (többnyire) visszaállítják az órát az igényeknek megfelelően. Aztán a vevő később csak szidja a márkát, hogy ilyen kevés km mellett mennyi problémája adódott.
2009-2010 -ben itthon a legkisebb felszereltség is Trend plus volt, amiben az alufelni alap volt. (Saját mérés alapján a "könnyűfelnije" egyébként nehezebb, mint az acélfelni, igaz abroncsostól mértem.)
Megkaptam a biztositótól a pénzt.Hat hét után,rendőrségi határozat nélkül.2009-es Jazz kéne,és nincs.Tud valaki?2.000.000 a határ.Sérülésmentesen.S ja!6 évesen ne 120.000-rel!Egyet kinéztem a Hahun,fehér 2009-es,de se cim hozzá,se fel nem veszi a tulaj.Most kb.egyhónapja hozta Ausztriából,75.000 van benne sérülésmentesnek hirdeti,de miután megirta,sms-ben hogy hétfőn megnézhetem,nem veszi fel a telefont.Arra gondolok talán külföldön lehet másik autóért,mert találtam ugyanezzel a "címmel"-Zalaegerszeg(4800} másik Jazzt is ugyanennél.Minden adott oszt mégsincs kocsim.Valaki tud ajánlatot?A 2009 utáni 1.2-esek nem könnyűfelnisek?
"Gyártás után az akkumulátorokat töltik. A tesztelő operátor három csoportba rendezi őket. A legjobbak lesznek a gyári, új autóba kerülő darabok. A közepesek a gyári tartalék alkatrészek, a gyengéket OEM partnerek kapják, ezek lesznek au un. NoName termékek. (Nem akarok márkaneveket írni). Ezért bírja az új autó akksija 6-7 évig, a gyári cseredarab 3-4 évig, a "futottak még" 1-2 évig. Mobil telefonokra és laptopokra is igaz. Saját, gyártónál szerzett tapasztalat."
kicseréltem a másodlagos lambdaszondát, előtte 5.6-5.8 körüli átlagfogyival jártam, most 35km után 4.5-4.6ot mutat, lehetséges hogy a rossz lambda szondától ennyivel többet fogyasztott?
Érdeklődni szeretnék főleg wastegate-től. 65e km-nél volt EGR + szelep + olaj + szűrők + gyertya wastegate-nél. Azót csak kommersz olaj + szűrők csere volt, most kb. 93e km-nél jár. Megint olajcsere előtt állok és érdekelne mit kell még nézni, cserélni. Szerintem a fékek határesetesek. Ha tudtok esetleg árakat is írhatnátok és típust pl. olaj, szűrő. Ki milyet rakna. Előre is köszönöm segítségeteket.
...na erre a "hinni az eladóban" faragtam rá nem egyszer. Ellenőriztetni kell. Nem tudom mily módon lehetséges. Talán ha elviszed a vásárlás előtt a tulajjal a szervizbe és a szerelővel félrevonulsz. Megkéred, hogy mire figyeljen alaposabban. Pl erre.
Én így vettem az enyémet. A futott km-re, a sérülések felderítésére kértem meg leginkább. Elég normálisak voltak. A legutóbbi eladóval szerencsém volt. Tisztességesen elmondta az előzményeket. A szerelő csak ezt tudta megerősíteni.
Egy ex kollégám egy pár éves Audi A4-est vett. Azt mondta neki a tulaj csak annyi a baj a klímával, hogy újra kell tölteni. amikor ezt meg akarta egy év elteltével tenni, kiderült, hogy kiszerelték belőle.
(Honda Jazz 1.4 ES -2005.) nyár végén vettem észre, hogy a kipufogó rendszer környékéről a fordulatszám visszaesésekor zörgő-rezonáló hang hallatszik, a szervízben megállapították, hogy az első kúptömítés kopása okozza a problémát, ma megtörtént a csere és kiderült, hogy a katalizátor is zörög, ennek a javítása/ felújítása/ cseréje kb. mennyibe kerül reálisan?
Lehet-e valami káros hatása az autóra nézve, ha kb. fél év múlva történik meg a csere/javítás?
Jazz vásárlása előtt szakszervizben computerrel mit lehet kiolvasni a kocsiból? A futott km -ert csak az óra mutatja vagy a belső számítógépből-elektronikából is kiolvasható?
Ha törött volt egy autó és spórolásból nem tettek bele új légzsákot akkor az kiderül a computer vizsgálattal vagy létezik olyan 'átkötés' amivel az diagnosztika azt látja hogy rendben van az ami valójában nincs is.
motorfelújításról van valakinek tapasztalata? nagyon zavaróan kopog a motor hidegen, üzemmeleg állapotban, 3-4000fordulat környékén már elég csúnyán hallani a sűrű kattogó hangját a dugattyúnak, félek hogy valami komolyabb baja lesz, eltörik
Úgy nézett ki, hogy szervizbe elvisz- hiba megallapit - alkatrészt megrendelik (18k) - másnap viszem beszereltetni - kiderul hogy rövid a vezeték, másik alkatrész 51k
Lehet zárlatos egy-egy cella, de hirtelen az összes? Ezt én nem hiszem. Azt meg külön nem, hogy a zárlat hirtelen megszűnjön és az akku feltöltve maradjon, hiszen a zárlatnál kisül.
Találkoztam viszont belső kontakthibával, amikor valamilyen belső kötés tönkremegy, rosszul érintkezik (mintha egy nagy ellenállást kötnénk sorba az akkuval). Ilyenkor az akku teljesen jól működik, aztán egy indításnál se kép, se hang, aztán pár próbálkozás után hirtelen megint jó lesz - egy darabig. Ilyen már előfordult többünknél, főleg a 2006-2007-es autók gyári akkujával.
A már említett, kontakthibákon túl lehet még zárlatos is az akksi. Nekem is ilyen volt a Jazzben, hipp hopp léállt, és teljes sötétség, a Moszkvatér közepén, utánna megint jól működött, inkább egyből kicseréltem.
175cm/75kg vagyok. Van kutyám is, úgyhogy minden stimmel :D
Én nem akartam nagy kocsit, meg Japán párti vagyok. Így esett a választás a Jazzre. 1.4 2007-es. Bár előtte nem vezettem ilyet, de nagyjából tudtam mire számíthatok menetteljesítmény szempontjából. (ezzel meg kell barátkozni, vagy vesz valaki egy Panda 100HP-t és tud gyorsan menni, viszont kicsi, stb,stb...De cserébe nem is hörpint nagyokat!) Az ülésekkel abszolúte nincs probléma, mi sokat utazgatunk, Bp-Debrecent simán le lehet nyomni vele megállás nélkül. Hátul sem volt panasz a kényelemre. (és négy személlyel is tud dinamikusan menni) A kutyának meg királyi helye van hátul. És marad még bőven csomagtér is. A kormány full elektromos, mint sok más autóban. Ez azokat zavarja, akik nem tudják merre mennek. Engem pl nem.
Nem bántam meg egy kicsit sem!
(a teljesítmény miatt kicsit, de mint írtam is ezzel együtt kell élni, vagy-vagy).
A fenntartási költségei szabad szemmel alig láthatóak.
Így hirtelen az akkuhoz csatlakozó kábelekre gondolnék hiba okaként. Ellenőrizd a korrodáltságot a csatlakozó felületeken, természetesen a negatív kábelen is, a testponton (is), valamint a rögzítő csavarkötést, nem lazult-e meg.
Ha sokkal öregebb autóról beszélnénk, azt is ajánlanám, hogy rángasd meg a kábeleket, nincs-e majdnem teljesen elkorrodálva.
"1,2-est próbáltam, a nagyobb motorú lényegesen mozgékonyabb. merthogy a motorja is erősebb és a váltója is rövidebb."
Az 1,4-es sem betonszaggató. Alapul véve a magyar utakat, sebességkorlátozásokat, fix és mobil telepítésű pénzgyűjtő helyeket, összevetve a sebességhatárokkal, még az 58 LE-is bőven sok. (Saxo 1,5 D)
Persze, hogy szó esik hibákról. De milyenekről? Mennyiről? Tökéletes nem létezik. Sokkal több valutáért is nehéz ügy. Akinek fontos szempont a megbízhatóság, takarékosság, praktikum, nem jár gyorsulási versenyekre, csupán normálisan közlekedik, annak ajánlott alternatíva a Jazz. És persze kezeljük a kategóriájában, ami a lovakat illeti. :)
az aksinak van egy olyan érdekes tulajdonsága hogyha lemerül a hideg miatt, akkor valahogy egy minimális töltési idő felspanolja.
nem saját, de általam használt furgon játszik ilyent gyakran. lemerül, nem indul, rárakom a zsebtöltőt 10 percre (tényleg zsebtöltő, akkora mint egy elemlámpa) és a mondjuk 90 amperórás akku megához tér ettől a nemistudom 2 amperórától amit ennyi idő alatt kap ettől a töltőtől és beindul az autó.
azt mondják hogy a terheléstől is megébred, de ezt nem tudtam igazolni, hiába teszem rá mondjuk a világítást pár percig, az kevés, attól nem ébred olyen szintre fel hogy beindítani tudja.
én is épp ülök át benzinesbe, mert nincs km-em, nem kell erős autó.
benéztem ide a topicba, mert gyűjtöm az infókat ahol érem.
és itt meg ugye a topicban írnak a sok dícséreten kívül a hibákról is. én meg sápadok, mert a saját jazz csak egy aksit evett meg 8 év alatt, a saját dízel az meg azért több dolgot, de az se sok problémát hozott végül is.
itt meg ha végigolvasok pár lapot akkor vannak azért hibák említve.
jó, a mieink új és elsőgazdás autók és kevés km van még mostanra is bennük, ez azt hiszem számít:)
ja, és ha benézek a vw topicba, ott mondjuk tényleg jobban panaszkodnak...
Van egy olyan problémám, hogy leállitás után néha nem akar indulni, elforditom a kulcsot és kialszik minden lámpa, aztán egyszer csak gondol eggyet és indul. Valahol már olvastam erről, de nem találom, tudna esetleg segiteni valaki?
de a honda kereskedésben ha jól értettem akkor azt mondták hogy alig lehet kapni új jazz-t, vagy hatalmas időre, mert nem győzi a gyár a termelést.
és: mindenki akivel erről beszéltem azt mondta hogy azért nem tetszik nekem, mert csak és kizárólag az 1,2-est próbáltam, a nagyobb motorú lényegesen mozgékonyabb. merthogy a motorja is erősebb és a váltója is rövidebb.
nézegetem is a kifutó szívóbenzines civiceket kontra aurisokat (ez utóbbiban van már turbós benzines is), meg van ez az ecoboost a fordtól, meg a síma 1,6 benzin, és ha azt mondom hogy tanácstalan vagyok akkor finoman fejeztem ki magam:)
mert a turbó jobb paraméterekkel bír, de félek hogy nem megbízható/nem elég kiforrott. lsd vw tsi.
260 nm-es nyomatékú öreg turbodiesel (még pár hétig). /aztán a nagy kérdőjel hogy mi jön..../ ezzel kb 10x annyi helyen lehet országúton előzni mint a jazz-al. node mondjuk a lendkereke sem olcsó, ami azt illeti:)
persze felfelé a határ a csillagos ég, vezettem már 400 lóerős benzinest, az meg még sokkal jobban megy, ami azt illeti. mondjuk a tulaj mondta hogy az idei fogyasztási csúcsa 11 liter volt százon. egyszer, minimumban, amikor többen mentek a balcsira és 120 volt a tempó:)
de nyilván alapból attól függ hogy mire kell az autó. országútra sem a jazz az ideális a mai erős forgalom mellett, ha előzni akarsz, hát azzal nem fogsz (annyit).
de városba jó.
illetve országútra is jó, ha nem vagy rohanós. és ma már célszerű nem sietni mert nagyon mérnek. mondtam is amikor a jazz-t használtam hogy igazából magyarországon bárhova is mennék vele, max egy fél óra amivel lassabban érnék (mint az erősebbel). mert az erősebb esetén a műszaki paraméterek többet engednek, de hát nem vagyunk otromba állatok és a KRESZ szabályait nagyjából betartva nincs nagy időelőny.
és még a német autópályán se, mert 150-160 felett nem megy az átlagautós, és azt meg tényleg majdnem ki lehet préselni a jazzból is. de mondjuk az már megterheli, és zabál és félelmetes érzés. ráadásul tényleg nem gyorsul ott már. úgyhogy haladni lehet vele mondjuk 140-el, de egyszerűen nem arra való.
azaz: abszolút időelőny nem annyira van, de az erő azért mégsem felesleges. sok ismerősöm azt mondja (van benne valami), hogy pl az előzés időtartamának a lerövidítése egy nagyon komoly biztonságfokozó tényező, többen ezzel magyarázzák hogy miért vesznek erős autót.
"...de egy picit értetlenül állok az istenítése előtt. mert gépnek tökéletes, de autónak?"
Nekem az 1,4-es van, ami nagyobb teljesítményű, rövidebb áttételekkel, nyomatékosabb motorral.
Nem volt gondom vele autópályán folyamatos 150 km/h -nál sem. 170 km/h-t könnyen eléri, ha tovább nyomom 10-15 másodpercig gondolkodóban van, utána elindul felfelé 180-ig.
185/55 R15-ös gumikkal.
Hibátlan autó nyilván nincs, a kérdésem most már csak az, mit használsz jelenleg, ami autónak tökéletes?
A Honda mindenütt jól tarja az árát, még az USA-ban is, ahol más pennával írnak autókérdésben.
Az elmúlt hetekben több időt szántam autócsere vonalon a keresgélésre, többek között a Jazz is listán (mellette még két márka) van, így néhányat megnéztem.
Összességében az 1,8m ft. a futásteljesítmény figyelembe véve még korrektnek is mondható egy sérülésmentes autónál, a legmagasabb felszereltség, és alkulehetőség esetén.
A leírt problémák szerint viszont magasnak találom, a keresgélésem (ismerősök ajánlása, autóudvarok/kereskedések bejárása, hálóböngészés) tapasztalatai alapján.
Az is megkockáztatnám, hogy nem lenne érdemes alapozni rá.
ja, én is mentem vele 1200 km-t együltömben, különös gond nem volt a kényelmével. de egyértelműen nem pályára való (mondjuk ez nem az autó hibája, 78 lőerő). a futóműve sem szereti a gyors kanyarokat.
a fék elég érdekes (ez új korában került hozzánk): sokat ígér, de elfogy. mármint nem úgy hogy sok használattól fofy el, azt nem próbáltam, hanem ahogy rálehelsz a fékre már jól lassít, de amikor elém került valami akkor vészfékezéskor sem lassult nagyon jobban.
A családommal második autónak, főleg városi, rövid távokra szeretnénk egy Honda Jazz-t.
Tapasztalataitokkal hátha segíteni tudtok nekünk a döntésben, Hondánk még sosem volt. Remélem nem gáz a kérésünk :)
Szóval, kinéztünk egy második generációs példányt.
Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort 99 LE
2009/02
88.000 km
első tulaj
alufelni + új téligumi lemezfelnin
ára: 1,8 MFt
Kötelező szervizek márkaszervizben végig rendben betartva, számlával igazoltak.
Sajna ráfutásos baleset miatt elöl-hátul törött volt, márkaszervizben lett szépen kijavítva.
Kisebb rozsdásodás már jelentkezik, pl. ajtózsanérnál és a motortérben, főleg ott ahol a karosszériásnak hozzá kellett nyúlnia.
Egyébként jó kiállású, a próbaúton 3 személlyel szépen húzott, egyenesen fut, csak a fék nyöszörgött egy kicsit, mert szeptember óta nem használják, rozsdás.
Tudom, hogy Honda, de kicsit vacillálunk, nem túl magas ez az ár egy hét éves autóért?
Továbbá, az EGR szelep problémája a második generációsnál is feltűnik vagy már orvosolták?
Ja, alapjáraton, üzemi hőmérsékleten a hűtőventilátor 20 mp-ként ki-be kapcsol. Ez normális?
És egyéb tanács, ha lenne, mert még sosem volt Hondánk.
Többször írtam már róla itt, hogy nem néhány száz km-t húztam vele le rendszeresen egyszuszra, hanem 27-30 óra alatt 2300 km-t. Előtte VW Golffal tettem meg ugyanezeket az utakat. Nem csupán az ülésről van szó, hanem összességében a kormánynál való elhelyezkedésről. 1000 km-ig még elmegy akármelyik, az igazi nagy gondok efölött jönnek ki. Lényeg, hogy a Golf lll-hoz viszonyítva a Jazz szanatórium volt!!!
Tervezem első generációs jazz vásárlását, valahol a használtautópiaci felső 1/3-ad szegmensben, tehát olyan 1.5 millió forint környékén. Amiért a választás a kocsira esett, hogy kb csak két hetente kellene mozdulnia, jellemzően országon belüli távokra. A hátsó ülés felhajtható, és az Argentin dogunk ott szépen elfér anélkül, hogy kárt tenne kárpitokban, stb. Sőt akár egy ember még simán mellé is ülhet. Az autó személy szerint nekem nagyon tetszik, nagyon jópofa és amolyan igazi kis mindenesnek érzem.
Egyetlen aggodalmam, hogy nem tudom hosszabb utakon, milyenek az ülései? Szóval akinek ilyen Jazz van, és kb 175cm / 80 kg, mondja már el milyen is levezetni ezzel az autóval párszáz kilómétert? Gyötrelem, vagy rendben van? Eddig nagyobb céges autóim voltak, ráadásul franciák, és ez az egy ami a dilemmémban egy nagyobb autó felé fordít. Mert az ülések elég ócskák szoktak lenni a kis kocsikban.
beszéltem a szerelővel, szombaton ránéz, de szerinte a kuplungnak jónak kell lennie mert az egész szett cserélve lett nem olyan rég
feltűnt egy másik hang a motorból (a kopogáson kívül ami egyébként elég hangos lett ebben az időben egészen 1-2 fokozatig), van egy kattogó hang ha pl megyek 50-60körül négyesben és csak épphogy nyomom a gázt 1-2cm között benyomva tartva hallani, ha egy kicsit tovább nyomom elmúlik, máskor szinte minden sebességben hallani gázadásra gyorsul pörgősebb