Enyhén szólva gyanús...:) Át tudod küldeni a linket? Megnézném énis. Bár esküdni mernék rá, hogy semmire se lehet vele menni, de azért egy szemrevételezést megérne.
Teljesen felesleges is, mert a kábel önmagában nem jelent semmit, a különböző egységekhez tartozó szoftver több 100 000 illetve több millió forintba kerülne, amik nélkül a legalapvetőbb kommunikáció sem jöhet létre az autó és a gép között. Ezért vagyunk rászorulva a márkaszervizekre...
Jó lehúzósok ezek a márkaszervizek :-( Én is kb. 10-12 ezer Ft/óra árakat láttam.
Gondolkoztam már, hogy veszek a neten Proxia/Lexia kábelt, kb. 30-40 ezer Forint (ebay-en), de mivel én nem nagyon szervízelem magam a kocsit, felesleges kiadásnak tűnik.
Köszi a választ. A folyadékot én töltöttem fel, most tele van. Sajnos a szerelőm műszere nem kezeli a C5 -komputereit teljesen. A motorvezérlőt tudtuk kezelni, de sjnos a FAP résszel nemtudtunk kommunikálni.
A debreceni Citroen szervizben csinálták, végülis 0,8 óra műszerezést kellett kifizetnem ami itt 7850 Ft. Ennyibe került összesen. De megvetették velem az Eolys folyadékot ami 25 000 Ft volt és mégse kellett... Egyelőre itt van a nyakamon, valószínű azt el fogom adni. Ha véletlenül azzal állnának elő hogy cserélik a FAP szűrőt nehogy belemenj legvégső esetben is leszedhető és nagynyomással mosható. De a szervizben tudnak computeres szűrőregenerációt végezni, ha valamennyireis el van tömődve általában elég szokott lenni. És persze a műszeres programozás része a drága... De sajnos ezzel a problémával mindenképp szakszervizhez kell fordulnod, másnak nincs meg hozzá a megfelelő szoftvere. Érdemes előtte megnézni az Eolys szintet, nehogy úgy járj mint én. A tank alatt bal oldalt van a tartály, le kell venni a hővédő burkolatnak a tarály alatti részét ás fogod is látni hogy hogy áll. írj majd ha jutottál valamire, vagy van még kérdésed, hátha tudok rá mit mondani.
Megoldódott a FAP folyadék problémám és ahogy mondtam is, leírom mi lett a megoldás. Igazad volt tényleg nem lehetett nullázva. Csináltak egy FAP szűrő computeres regenerációt és a vezérlőszoftverét frissítették. A regeneráció azért kellett mert el volt tömődve a koromszűrő, a szoftverfrissítéssel pedig helyreállt a szűrő működése. Leellenőrizte a szerelő és tényleg eolys van benne, nem kellett kicserélni végül. És természetesen a hibaüzenet is törlődött. Köszi a tippet mégegyszer!
Nem azt mondom, hogy tönkreteszi, hanem azt, hogy nem bír annyit gázzal, mint benzinnel. Dehát, amit a 100e km alatt behozott a gáz, abból gondolom bőven kitelt ez a szelepszár szimering csere :-)))
A hidegjárati benzinüzem meg csak azért van, hogy a reduktor ne fagyjon le. Ahogy a hűtővíz egy kicsit megmelegszik (ami a reduktor lefagyását gátolja meg), azonnal vált is gázra általában.
Az egyik cimborám a gázos kocsijában beépítette egy HDI motor 3 gyertyás elektromos víz-előmelegítőjét, ami kézzel kapcsolható volt az egyszerűség kedvéért (mondjuk egy 50 fokon nyitó hőgomba beépítésével ez automatizálható könnyen). Így hidegebb időben sokkal hamarabb át tudott állni gázra a rendszere.
A helyzet az,hogy mostmár valamivel több mint 100e km-t mentem gázzal,de igazából nincs gondja a motornak.A javítás során csak a szelepszár szimmeringeket kellett kicserélni,így most a javítás után(3000 km) teljesen jónak tűnik.A szelepvezetőt meg tudni kellene mi az alapmérete,de a szaki annyit mondott,hogy nem kopott . Maga a gázrendszer vegyesen működik,mivel csak benzinnel indít és megy amíg a motor hőfoka el nem éri az adott hőfokot és akkor automatikusan átkapcsol.
Azért akarja kicseréltetni, mert nem biztos, hogy az van benne, nem Ő tette bele a mostanit, és a rendszert nem is "nullázták", így nem is fogyasztotta.
Csináld google fordítóval. Az a baj ha elküldöm a torrent filét akkor onnan öltöd le és az én reggem alól megy és romlik az arányom , amikor letöltöttem igy jártam és nem tudtam letölteni. Próbáld google fordítóval h anem megy szólj és akkor elküldom a torrent filét.
Hétfőn megyek a szervizbe és elmesélem nekik ezt is és mivel megvettem már az Eolyst mindenképpen kicseréltetem. Majd ha dűlőre jutok vele megírom a végkifejletet és a pontos okát is a hibának.
Nekem is megfordult a fejemben a "nem gyári" csere. Egy hibás esetén gyárit rakok, ha több hibás, akkor pedig követem példádat. 12 e-ért már 4+2 fejest lehet venni. ..igaz az elsőt kézzel kell kapcsolni. Ellenőrzés után rövidesen lesz eladó gyári radarfej. Köszi mindenkinek a hozzászólást !
Azt ne feledd el, hogy a gázüzem jobban megviseli a motort a benzinüzemnél, mert a gáz nem ken és hűt semmit, mint a benzin. A szelepek és a vezetőik pedig szeretik a kenést és a hűtést (ott jó esetben nincs olaj). A korrekt gázbeszerelők ezt előre meg is mondják, hogy tisztán gázzal használva messze nem lesz olyan tartós a gép, mint gyárilag benzinnel lett volna.
Gázpedál állás érzékelő hibánál teljesítmény vesztés vagy hasonló lehet, de alapjárat van, és nem áll le miatta.
Én inkább valami testelési vagy gyújtáskapcsoló hibára gondolok, pláne az egyszerre felvillanó összes visszajelzőből kiindulva. Akksi jó? Töltés (generátor) rendben van? Testkábelek a motorra és a kasznira jók?
C5-nél csak a futómű hidrós. A kormány és a fék hagyományos (kormány szervópumpás, fék vákuum-rásegítésű). Így a "különleges" futómű semmilyen módon nem befolyásolja a kormányzárt vagy a fékezést.
Szerintem simán rossz a kerék-geometria (széttart), azért van a támolygás.
A folyadék szintet nem méri a kocsi, hanem számolja. Feltöltéskor tudatni kell vele, hogy fel lett töltve, és onnan minden használatkor levonja a megfelelő mennyiséget "fejben". Ha szerinte elfogyott, akkor nem üzemelteti a rendszert tovább, és reklamál.
Szerintem Neked feltöltötte valaki (előző tulaj, annak szerelője), de nem állították be az ECU-ban ennek a tényét. Így a kocsi szerint már elfogyott, ezért nem működik a rendszer és ezért van a hiba (és nem is fogy a valójában nem kifogyott lé, mivel a kocsi szerint nincs és nem is erőlteti).
Szerintem a szervizben a folyadék feltöltési procedúrát kellene végigcsinálniuk a valódi betöltés nélkül. Esetleg lehet ellenőrizni, hogy valóban az van-e a tartályba, nehogy ne az legyen, mikor megpróbálja meggyújtani először a részecskeszűrőben...
Az orosszal elég rosszul állok, elég rég tanultam, akkor is csak 2 évig, így nem is sikerült beregelni. Nem tudnád esetleg elküldeni a torrent file-t? Kábelt tudok egyet kölcsönbe, ami az eredeti citroen computerhez való, kipróbálom majd azzal, aztán ha működik, akkor meglátjuk mi lesz.
C5 II. 1.6 Hdi-m van 2005-ös évjárat. FAP szűrő hibát jelez minden beindításkor, service lámpa felgyullad sípol és kiírja, hogy "Particfilter additive level too low" tehát Eolys folyadék kell bele. Megnéztem és a tartálya teljesen tele van, mentem vele 40 000-et mióta megvan és ugyanott van a folyadékszint mint mikor hozzám került. A szervizben csak találgatnak nemigazán tudják miért csinálja és hibatörlés után azonnal vissza is jön. Nem tudja valaki mitől lehet? Esetleg volt már másnak is ilyen hibája vele?
Szia ! Nekem is minden elindulásnál és tolatás kezdetén jelzett a radar, hogy hibás. Szervízben pontosan megmondják melyik a rossz. Nem csak Citroenesek, nekem máshol olvasták ki, kb. 10 perc alatt. Ha tudnak kommunikálni a számgéppel akkor nem gond. Egyébként először a szervizes pasi csak az ujját finoman rátette a jeladókra, azt mondta apró kis bizsergést lehet érezni azon amelyik jó. Utána a gép azokat írta ki rossznak amire Ő előtte mondta. Sajna nekem 5 db a rossz, így lemondtam a cserékről, amit egyébként házilag is egyszerű megoldani, ha van jeladó. Nekem is a kecskeméti Citr. szervíz 18 000/ db-ot mondott. Kicsit sokaltam, így vettem egy komplett radart 7800-ért, igaz csak hátra jutott a 4 adó amit adtak hozzá, de ott az érdekesebb ! A gyári furatokba tettem, a csomagtartó kárpit mögé az egységet, az eredetit kikapcsoltam. Igaz ez csak sípol, de a semminél ezerszer jobb.