van aki nem önszántából nem indexel, hanem olyan régi autója van amivel effektíve NEM lehet indexelni ha éppen olyan szögben áll a kormány (márpedig körforgalmakban általában olyanban áll...)
És mi az a zebratörvény?:-o
A horvát és az angol zebrák viszont jónak tűnnek. A horvát zebra előtt az autós a stopnál szokásos útburkolati jelekbe botlik, az angol meg a gyalogosnak ad meg minden figyelemfelkeltő és útba igazító jelzést.
Autójuk gyorsulását mérték össze azok a fiatalok, akik hármas karambolt idéztek elő a Terézvárosba. A karambolban egy terhes nő és barátja súlyos sérüléseket szenvedett. Az egyik vétkes autó utasai elmenekültek a helyszínről.
A nyomozás adatai szerint egy BMW és egy Alfa Romeo sofőrje egyszerre ért a Podmaniczky utcába, ezért vetélkedni kezdtek, hogy melyikük a gyorsabb. A csaknem százas tempóval haladó két kocsi azonban a Bajza utca előtt összeütközött, majd mindketten nekicsapódtak egy szabályosan eléjük forduló Skodának is.
A balesetet az okozta, hogy a Dózsa György út felé haladó versengők egyikének "elfogyott a sávja", ezért erőszakosan próbált befurakodni a másik elé. Pillanatnyi, megszerzett előnyéből azonban egyik fiatal sofőr sem volt hajlandó engedni, ezért az egy sávra szűkülő úttesten a két autó összeütközött. Innentől az autók kormányozhatatlanná váltak, és irányíthatatlanul csapódtak be a Bajza utcánál lévő lámpás kereszteződésbe.
Ekkor ért oda egy, a keresztutca zöld jelzésénél kikanyarodó Skoda, amit telibe találtak a száguldó kocsik. Az erős ütközéstől a Skoda egy villanyoszlopnak csapódott, utasait, egy terhes nőt és barátját, súlyos sérülésekkel vitték kórházba a mentők.
A BMW utasai elmenekültek a helyszínről, ellenük körözést adott ki a rendőrség. Az Alfa utasai sértetlenül úszták meg a balesetet. Az egyik sérültet a tűzoltóknak kellett kiszabadítaniuk az összeroncsolódott gépkocsiból. A helyszínelés több mint két órán keresztül tartott.
Na ezek az igazi ámokfutók, nem azok, akik 140-150nel közlekednek az autópályán. Csak kíváncsiságból kérdem, mennyit lehet egy ilyenért kapni? Gondolom a bmwsnél még befigyel a cserbenhagyás is.
Ma olvastam,hogy amiota bevezették itt Svédországban a zebratörvényt, sokkal több baleset van a zebrán. Ez az összes kategoriában jellemzö, és ami eddig nem volt jellemzö, egyre több auto hajt bele az elötte levöbe aki megáll a gyalogos elött.
Néhány éve az Andrássy és Bajcsy sarkán kanyarodtam be szabálytalanul a Bajcsyra, jobbra kis ívben!. A rendőr megállított (nem csak engem), amúgy jogosan, és felírta az adataimat. Szerencsére nem kaptam pakkot azóta sem, de aznap többször is megfigyeltem, hogy rendőrségi autók, megkülönböztetett jelzés nélkűl simán szabálytalankodtak, ugyanúgy, ugyanott, ahol én. Az igazoltató rendőrök szeme láttára!
Hát bekaphatják...
Így nem követelhetik meg tőlünk sem, hogy szabályosan közlekedjünk.
Sajnos sok estben a megkülönböztető jelzést pedig arra használják, hogy előrejutásuk szabálytalan voltát fedezni tudják. A műveletsor végén pedig mintha mi sem lenne természetesebb kikapcsolják a kék szirénát.
Vérlázító pofátlanság!!!
Gergényi bácsi erre is figyelhetne!
Nemzetközi tapasztatalataim alapján, az a legjobb ha az ember megvárja amikor már biztos kifordulnak,vagy elmennek elötte a többiek. Az irányjelzöt sokszor kint felejtik.
"egyetlenegyszer sem tapasztaltam, hogy a rendőr ne szabálytalanul kanyarodott volna"
Nem rendőr privilégium az ilyesmi. Ha büntetni vágyó rendőr volnék, nem az egyenes lejtők aljában állnék meg, a féktárcsájukat féltőkre lesve, hanem körforgalmaknál. Kb. féléves autós tapasztalatom, hogy minden 3-4. kocsi vezetője az energiatakarékosság és/vagy a telepátia megszállottja, aki bízik abban, hogy elég csupán tudnia, hogy hol fog kihajtani a körből, a közlekedési többi résztvevője is azonnal tudni fogja.