Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Lol. Nézd már meg az antenna méretezését. Aztán csodálkozz rá hogy miért nem lehet elnyelő burkolatot csinálni méteres radar ellen.
Az hogy hasraütve kitalálsz egy brutál csillapítást majd beírod a radar egyenletbe az nem fizika hanem propaganda. Alá kéne támasztani hogy milyen vudu varázslattal lett kisebb az az RCS. Mert elnyelni nem tudod az elektromágneses hullámokat ezen tartományban, átereszteni sem fog menni a motoron stb. és hát fizikailag lehetetlen irányítottan visszaverni, úgyhogy pont detto ugyanolyan RCS-t kapsz mint egy azonos méretű nem lopakodó célon.
De persze még mindig elmagyarázhatod milyen fizikai mechanizmus mentén is lenne kisebb az az RCS. :)
Értem én hogy te hiszel a csodálatos láthatatlan repülőben, de a hit kevés, konkrét fizikai mechanizmust kéne felmutatni.
A passzív lopakodás fizikája szerinte nem lehet ilyen méretű célra méteres hullámhosszon sem érdemi eltérítést, sem érdemi visszaverődés csökkentést csinálni.
És ez akkor sem fog változni ha sokat mondogatod hogy de az láthatatlan.
Ha méteres radar ellen hatékony passzív lopakodást akarsz akkor ahhoz sokkal nagyobb gép kell. Egy hadihajót vagy egy B-52 méretű gépet elvileg el lehet rejteni a méteres radarok elől passzív lopakodással, de egy vadászgép méretű célt lehetetlen.
Na most feltételezzük hogy az F-35-ös radar-keresztmetszete mondjuk -29dBsm.
Hibás feltételezés.
Nincs érdemi veszteség. Mivel a mérete alapján a geometriai tartományon kívül esik, így nincs irányított visszaverés, azaz nem tudja a vevőtől eltérő irányba visszaverni a jelet. A lopakodó bevonatnak meg 20-30 cm vastagnak kellenne lennie ahhoz hogy érdemi elnyelést tudjon produkálni. Ahogy antennával sem tudod venni a jelet ha túl kicsi hozzá, úgy érdemi elnyelést sem tudsz elérni.
Azaz a radarkeresztmetszete pont ugyanakkora mint bármilyen más hasonló méretű célnak, mivel ebben a méretben fizikailag lehetetlen mind más irányba vissza verni a rádióhullámokat, mind elnyelni őket.
Az olvasosdi onnan indult, ELMÉLETILEG mire lennének képesek a magyar Gripenek és pilótáik egy baltikumi fegyveres konfliktus esetén. (énnem osztom a véleményt, hogy minden flottul menne, hála a NATO pilótaképzésnek, a AWACS-oknak E-3-nak és JTAC-nak.
Az a baj hogy primer forrásokkal nem nagyon foglalkozol, ellenben minden propagandatoposzt, legendát készpénznek veszel, aztán repszimes marhaságokkal házalsz véresen komolyan.
A szovjetunió minisztertanácsa a KUB rendszer leváltására rendelte meg a BUK-ot, olyannyira, hogy az első verzió még KUB SzURN-t használta.
Őő, ugye elvileg kb. 2 év múlva lesz nálunk egy RM-MH vegyes gyár, ami a világ vélhetően legkorszerűbb gyalogsági harcjárműveit fogja összeszerelni ill. egyeselemeit gyártani.
Itt egy 40-50 évvel ezelőtti technológiáról van szó.