azért az a 280 Nm nem nagyon szégyenít meg egy dieselt :D mert a 20D-ben 350 Nm a nyomaték és 2000-es,a tied nagyobb 800 ccmel :D a 30D-be meg 500 van ;)
Nem rég hoztam én is be kintről. Ez a második behozott BMW-m saját részre. Amit már gondolom te is láttál a sok kamu meg lehúzós hírdetés.. Igaz kint is ami túl olcsó az néha túl szép hogy igaz legyen. Ha már kiadsz ennyi pénzt vedd háztól, német tulajdonostól, lehetőleg szervízkönyvel és legyenek hozzá kulcsok is, papírok legyenek rendben. Ez amatőr tanácsnak tűnik de a pillanat hevében gyakran félrenyúl az ember. Kerüld a tróger ukrán román meg török "kereskedőket" Leinfózni az alvázszámot.. az az utolsó hivatalos szervízt mutatja majd. Sokat nem számít ha gondos volt a tulaja de akkor is. 200ezer Km-ig egy BMW dízel bejáratós, ritka is amiben tényleg annyi van. Ami volt gyerekbetegség ez idő alatt már kijött. Ha havi 1000-1500 km-et mész akkor teljesen felesleges. Ülj be egy 325-330-ba és élvezd a motorhangot. De ha 7.2-vel akarsz járni gázolajba 90-170 km/h közt akkor ja. Nanáhogy számít. Touringokban sok km van, azért veszik. Sedanok drágábbak.
Biztosan volt már és nem én vagyok az első , de tanácsot szeretnék kérni . Tervezem ( már nézelődöm) a közeljövőben egy 320D vételét . Úgy 3,5 milliót dzánnék rá hitelt semmi kép nem szeretnék ezért ennyi . Németből hoznám be mert elég sokat utazgatok arra beszélem a nyelvet . Konkrét kiszemeltem még nincs ,de néztem , hogy a 2009-es évjáratban azért lehet majd 200 ezer Km .Ez mennyira sok ? Mit érdemes nézni rajta azaz előbb a hírdetésben ? Megéri a diesel ha átlag havi 1000-1500Km-t megyek ? Szóval úgy hiretelen ennyi kérdésem lenne ? Persze szivesen veszek minden hasznos tanácsot .Azért írtam ide , mert ez viszonylag pörgős topik és a legtöbb embernek van is BMW a háza előtt , így talán nem a vakvilágba beszél .Amúgy nekem sajátban egy Toyota Corollám van ami már hét éves és ezért szeretném cserélni . Nyílván mint sokaknak régi vágyam egy BMW .Amúgy Awensis kombiban gondolkodom még 2. lehetőség ként de csak a nejem miatt :),de ez már nem lényeges .
Hát ja valószínüleg igazad lehet az e46-ba azek a nagy motorok még igazi :D rakoncátlan bajor mének voltak. Hát az én 28 asom is dízeleket megszégyenítő nyomtékkal bír 280nm, még a te 10évvel fiatalabb és 20 lóerővel erősebb 25i-d is "csak" 250nm eres mondjuk cserébe jobban fogyaszt:D, de ha facelift előtti akkor rondább is mint az e46 :PP
Sziasztok lenne egy kérdésem 2007 bmw e90 professional nagy navis autóm van lehete ebben szoftver frísíteni vagy tudnátok hozzá linket küldeni hogy honnan lehetne letölteni , vagy sajnos ezt csak is a bmw -nél tudják megcsinálni gondolom csillagászati öszegért. Köszi
Hű, köszi a hozzászólásokat, kezd a döntésem a 325i felé húzni, olyan van itt esetleg akinek e90-ből az első 2,5l -es változat van, ha a fogyasztás városban 10-12 literrel tartható az szerintem ok, autópálya 140-150 km/h -ra lennék kíváncsi mert sokat használnám ott is.
Jó lehet az a 328i, de ne felejtsd el, hogy a kettő között 10(?) év kemény fejlesztés van.
A közvetlen befecskendezés, nagy légfelesleg önmagában hoz 10-20% fogyasztáscsökkenést. Elektromos kormányszeró is pár százalék (állítólag) A légellenállásból biztos faragtak az E46-hoz képest. A váltási tanácsadó már 1500-nál felkapcsoltat. A VI. fokozat iszonyat hosszú. Másrészt rengeteg apróság, ami önmagában lehet, hogy csak 0,5 .. 1%, de ha ilyenből tizet megléptek, akkor máris jelentős. (Pl. motorhűtés optimalizálása. Elektromos vízszivattyú. LED-es/Xenon lámpák, motorvezérlés optimalizálása. Stb.)
Ami nekem nem tetszik, hogy ez a takarékosság néha az élvezet rovására megy. Pl. nagyon csúnya késleltetése van a gázpedálnak. Az az érzésem, hogy a max. teljesítményt is csak akkor éri el, ha előtte jópár padlóval bizonytom neki, hogy most vadulunk, nem spóolunk. A csodálatosan fejlett elektromos energiamenedzsmenttel is van szívás. (Bár amióta kicseréltem az akkut nem volt probléma.) Az elektromos szervokormány sem olyan, mint a hidraulikus.
Érdekes, hogy az én tapasztalatom szerint a város nem annyira árt neki. (Lehet, hogy az alapjárati fogyasztást is sikerült javítani?) Persze dugóban araszolva felmegy a fogyasztás, de azért a városban is előbb utób 50-80-nal lötyögök, amikor szinte nem is fogyaszt.
Viszont ha a pályán nyomom neki, döbbenetes értékek jönnek ki. Dehát nincs ebben semmi megdöbbentő, a légellenállás miatt, a sebesség négyzetével arányos a fogyasztás, 200km/h-nál kétszerese, mint 141km/h-nál. Ezt tudja is 8 kontra 16l/100km.
Alapvetően kép, sötétben hosszú záridővel, megvilágítva :)Végén PS Amúgy ez a teszt E90-el anno Fifth Geares megoldással is lement egyszer. Akkor is ámúldoztak milyen jól fogyaszt.
Az derék! Mondjuk ezeknek a nagy motoros BMW-nek csak a város a halál már mint a CSAK város. Legalább is nekem e46 van 328i és hát városban hmmm :D maradjunk annyiba nem baráti és akkor finom voltam.
Persze ehhez nagyon-nagyon ügyesnek kellett lennem, az alföldi autópálya külső sávjában botorkálni. Ja, és +10%, mert ennyit csal a komputer. (És/vagy a benzikút)
Persze ez extrém volt, ha szabályosan megyek, akkor nekem 8.
Ha rendesen megyek (pálya:150), padlógázas gyorsítások, város is van benne akkor 10.
10 fölé síeléskor megy, amikor telepakkolt autóval, tetőboxszal gyorsan (~160)megyek.
Az abszolút csúcs megrakott utánfutóval tetőtartóval autópályán 15.
Szeretném megtudni hogy érdemes-e softver frissiteni a kocsin időnként? Az enyém 2005-ös 316i-s. 2008 ban vettem, és tudomásom szerint még az eredeti van rajta.