Szia reseller ! Tényleg jól rám ijesztettél. Gondoltam még lenne egy 500 km-es utam, még lezavarom, és vagy pause, vagy javítás, de már nem merek elmenni vele. Sajnos a "gazdagsági világváltság" nálam is begyűrűzött, így tetszik a Te megoldásod is. Milyen módon tudnám véghezvinni a cakk pakk 160 e ft javítási megoldást ? Ettől kezdve sajnos jóformán hétvégi autós leszek, és a felújításos megoldás is szóba jöhetne.
Köszi GalloG ! Közben én is serénykedtem, de csak addig jutottam, hogy Lendkerék lenne 108 ezerért (sachs ) szintén baráti áron a Birnernél, de kuplung szerkezet viszont nincs. Nézettem katalógusban a Valeo szimpla kereket, de olyan tudtukkal nincs. Az autóm a 2.0 Hdi 100 KW-os (136 LE ) típus. Jó lenne, ha a katalógus számát meg tudnád adni. Köszi előre is !
Segítségeteket szeretném kérni. 2001-es Citroen C5 2.2 HDI-hez keresek keréknyomás jeladót, 4 darabot (azt, ami a normál szelep helyén van). Hol tudnám megvenni (citroen szakszervizes megoldás nem hoz lázba)? Van-e valakinek eladó?
Tommaso86: Köszönöm a választ, egyelőre nincs több hiba, valószínűleg kitisztult... Meglátjuk. "Total Quartz Ineo Ecs" - ezt nem ismerem, ez valami adalék, amit flakonban lehet kapni?
Én nem értek egyet a 2.0-es benzines 10 literes fogyasztásával egészen. 11 ezer km.-ert mentem vele eddig, 7.6-ot írt a fedélzeti összesben, és nem csal, pedig először nekem is kevésnek tűnt. És van benne minden vegyesen, város, pálya 140-el, meg reggelenkénti lakás-óvoda-állomás-lakás kis körök, mindíg hidegen.
A legtöbb amit mértem 8,2 volt.
Igaz, hogy minden az ember lábától függ, Én nem azért vettem, hogy versenyezzek vele, de ha kell azért tud menni.
Ez valóban FAP szűrő eltömődésre utal. Ezzel egyidőben kigyullad a műszerfalon a sárga motorsziluett is. Nem kell komoly hibára gondolni. Valószínűleg sokat jártál vele városban viszonylag alacsony sebességgel. Ilyenkor ki kell vinni országútra, meghuzatni picit és 8-10 km-t egyenletes 90 - 100-as tempóval autózni és minden bizonnyal megszűnik 1-2 beindítás után a hiba. Nekemis volt ilyen, rendszeresen visszatérő volt, 1000 km város után tuti jött. Aztán elkezdtem használni bele a Total Quartz Ineo Ecs elnevezésű direkt FAP szűrős motorokhoz kifejlesztett változatát és azóta nincs hibajelzés. Ha nagyon el van tömődve a szűrő akkor folyamatosan írja a hibát, huzatásoknál füstöl és nehézkesen megy az autó. Ebben az esetben a márkaszervizek FAP szűrő cserét szoktak ajánlani, ami azonban felesleges. Maga a szűrő leszedhető és magasnyomással vízzel tisztítható. Kell egy szerelő aki szét tudja szedni ha nem akarsz hozzányúlni és sterimo. Esetlegesen még az Eolys folyadék szintet lehet ellenőrizni és ha kell utántölteni. Ami sajna nem olcsó dolog... De először ha nem ezt az olajat használtad eddig, ezentúl ajánlott ezt önteni bele.
Tegnap megvolt az első talán FAP körüli hibám menet közben. Egy szakaszon kigyorsítottam, majd egyszer csak egy pillanatra leesett a fordulatszám mutató 3 ezer felül hirtelen 2 ezer köré/alá, és kiírta az autó, hogy "Depollution system fault".
Viszont utána többször is a 3 ezres fordulat felé mentem, de semmi hiba. Lehet, hogy ez csak valami átmeneti hiba volt, esetleg pont akkor akarta a kormot pucolni?
Automatában nincs is lendkerék :-) A szó klasszikus értelmében.
Valójában van, és valóban fix is. Csak sokkal vékonyabb és könnyebb, mint a manuális váltós kocsikon, Csak azért kell, hogy az önindító tudjon mit forgatni, és a főtengely pozíció jeladónak is legyen forrása. A fő lendítő tömeget a nyomatékváltó és a benne lévő olaj adja automatánál.
Cserébe ha megáll az automata, egy forinttal sem olcsóbb megint működésre bírni, mit a kettős tömegű lendkerekes kézi váltóst. Sőt... :-)))
Javítsatok ki, de én úgy tudom, hogy az automata C5-ben(egészen pontosan 2.0HDi) fix lendkerék van gyárilag. Ha van időtök utánanézhettek. Ha így van, jobb vételnek tűnik az automata:))
Utána kérdeztem. A Valeo-nak már van 4 részes szettje C5 HDi-hez is. Ebben egy fix lendkerék és egy hagyományos kuplung szett van (jóval nagyobb rugókkal a tárcsában, hogy majdnem tudja a kéttömegű elfordulását). Bruttó 221 ezer forint a szett ára kedvezmény nélkül UNIX-nál (a jóbarátom ott dolgozik).
Viszont a következő kuplungozáskor csak a kuplung szettet vagy csak a tárcsát kell megvenni, ami nagyságrendekkel olcsóbb. A fix lendkerék örök élet + 1 nap.
"Amúgy az igazi vicc, hogy magyarországon elvileg simán meg lehetne csinálni, hogy a 2 évente esedékes műszaki vizsgán beírják a kilométert is valami állami nyilvántartásba, és utána esetleg le lehetne kérni... És a forgalmiba is beírhatnák az utolsó dátumot és kilométert."
Ausztriában pont így van, ráadásul ott évente esedékes a műszaki...
Használt autó vásárlásakor úgyis meg kell csinálni minden fontos karbantartási pontot (vezérmű csere, összes folyadék és szűrő csere, fékek ellenőrzése, stb.), így mindegy, hogy ki, mikor, mennyi km-nél csinálta vagy nem csinálta meg ezeket. Az el nem végzett karbantartásoknak pedig nyoma, van vagy így-vagy úgy.
Egyébként ha kevés km, akkor tuti visszatekerték, mert egy széthajtott szar. Ha meg sok, akkor egy széthajtott szar... Ez Magyarország, az előítéletek és az irigység hazája. :-)))
Nem kell semmi mást nézni csak a műszaki és esztétikai állapotot. Persze nem úgy, hogy szép a fénye, csillog a belseje, meg tiszta a motortere...
"Amúgy az igazi vicc, hogy magyarországon elvileg simán meg lehetne csinálni, hogy a 2 évente esedékes műszaki vizsgán beírják a kilométert is valami állami nyilvántartásba, és utána esetleg le lehetne kérni... És a forgalmiba is beírhatnák az utolsó dátumot és kilométert."
Ezt már néhány éve teszik is (sőt: zöldkártyán is!), csak nem tudom, hogy ez az adatbázis hozzáférhető, kereshető-e a köznépnek....
Szerintem lehet reális, de azért óvatosan. A kilométerórát tényleg nem nagyon érdemes nézni, csak irányadó.
Én már láttam visszatekert C5-öst, igaz, 4 éves és import (Francia), hihetetlen, hogy a márkaszervíz se szúrta ki. (Azaz sajnos: hihető, mert így volt.)
Amúgy a C5-nél azt hallottam (szervízben is mondták), hogy pl. a kormányszervó cső cseréje 150-180 ezer km körül "szokásos".
A másik, hogy itt Pesten szimpatikus volt a szervíz, ahová vittem (CP Klikina), nézték a szervízkönyvet, ami nagyrészt üres volt (előző tulaj), mondtam, hogy biztos nem márkaszervízbe vitték, mire a szervízes azt mondta, hogy attól még lehetne vezetni a könyvet, és ő be is pecsételte, beírta amit csináltak.
Szóval normálisak, de még meglátom, hogy beválnak-e, eddig csak egyszer voltam náluk...
Amúgy az igazi vicc, hogy magyarországon elvileg simán meg lehetne csinálni, hogy a 2 évente esedékes műszaki vizsgán beírják a kilométert is valami állami nyilvántartásba, és utána esetleg le lehetne kérni... És a forgalmiba is beírhatnák az utolsó dátumot és kilométert.
Persze ez csak a vevőknek, a "népnek" lenne jó, ezért nem teszik :-(
Akkor úgy fogalmazok: ez a futásteljesítmény ennyi idősen gyanús, tehát érdemes nem elhinni elsőre. Át kell nézni mindent. Nekem az a bajom a nem pontos km órával, hogy vannak ugye kötelező javítások, amik így vagy megtörténtek, vagy nem. Nem beszélve a HDi 15-20e kilóméterenkénti esedékes olajcseréjéről...
Most nézem csak, miről is van szó. Miért kevés a 8 év alatti 166 ekm egy családi (mármint nem céges) használatú autóban? Mikor itthon minden dízel kombi Passat-ban 170 ezer van, évjárattól függetlenül, és úgy is jó... :-)
Szóval én nagyjából ki se szállok a kocsimból, ügyfelek telephelyére járok számítógépes problémákat megoldani. Javarészt városon belül, vagy szűk vonzáskörzetben. Ennek ellenére szűken van meg az évi 20 ezer (azért az nem is olyan kevés). És dízellel járok ennek ellenére, mert a benzines 1.5x annyiba lenne kilométerenként. Ha valaki csak melóba jár kocsival, meg a hétvégén családot látogatni és évente 1x-2x üdülni, akkor simán hihető éves 10-15 ekm-es futás is.
Érdekes, hogy mindenkinek van előítélete mindennek kapcsolatban itthon. De ha lenne is tekerve az órája, 1.2 M-ért kínálja, ami megint csak nem túl sok. Szerintem.
Két hete javítottunk egy C3-ast (elgurult és összetört az eleje kicsit), ami most lesz 2 éves, és 3200 (!) km van benne összesen...
A kinai klón kábel lehet és programot meg tudsz letülteni hozzá az internetről , nekem is megvan a proxia progim csak cseszhetem mert nincs hozzá kábelem, szóval ezért olyan a CD amilyen.
Mondjuk azért, hogy ne fizesse ki a szemét is a kúton minden nap. Azért egy benzines 2.0 átlag 10 literes fogyasztásánál sokkal barátibb egy ugyanekkora dízel 6-os átlagát finanszírozni, bármennyire kevés is az éves futás. A C5 dízel nem volt soha annyival drágább újonnan, hogy ne hozza vissza a különbözetet fogyasztáson.
Egyéb iránt nem a KM számlálót kell nézni soha. A belső kopottságát, az autó karbantartottságát kell vizsgálni, és a remélhetőleg dokumentált előéletet. Teljesen mindegy, hogy mennyit futott, ha jó, mivel 50 ekm-es korára is szét lehet taposni és le lehet lakni egy autót, de 300 ekm-nél is lehet tipp-topp és jó műszakilag.
én is gondolkoztam ezen, de ez elvileg egy tulajdonosé volt, nem hiszem hogy magának tekergetett volna, aztán meg visszavitte a szalonba és vett egy újat, úgy került hozzám. persze nem lehet kizárni, de akkor a citroen szalon a bünös. van valami amiböl meg lehet állapítani egyébként? mondjuk a szervizkönyv nincs végig, az tény.
Nem biztos, hogy rossz a km óra, de azért gyanús lehet!
Az előző autómban 13 év alatt 230 ezer km volt, az átlagban 18 ezer/év. Attól is függ, ki használja és mire, persze... Azért évi 20-25 ezer km szerintem lehet átlagos.
ebay.com, ott keress Lexia és Proxia-ra (Lexia 3 vagy Proxia 3 kell). De mondjuk a 190 USD-snél van egy 90 USDs szállítás (jó vicc, így könnyű olcsóbbnak lenni mint a többi 300-400 USDs).