Sok oka lehet, pl hiányzik valamelyik légzsák, a légzsák indítót nem cserélték miután összerakták az autót, kormánykapcsolóban elszakadt a vezeték és akkor a dudád sem szól. Nem értek hozzá ezek csak saját tapasztalatok.
Az érdekelne hogy a légzsák visszajelez hogy hiba van konkrétan " airbag fault" .Van valakinek tippje hogy ezt hogyan lehetne orvosolni.......ja és gázos autóm van tehát akármilyen szervízbe nem vihetem be.Előre is köszönöm
Volt itt szó a Lexia szoftverről illetve a kommunikációs interface-ről nemrég. Ma találtam ezt a linket, de nem lettem okosabb pedig kíváncsi voltam mi lehet a belsejében. http://www.digital-kaos.co.uk/forums/f68/citroen-lexia-3-interface-schematics-48543/ Próbáltam már a Vector CANCase XL-t interface-ként használni, de jól kinevetett a szoftver, szóval valami speckó cucc lehet egyedi azonosítóval...találtam egy helyet ahol 240§-ért árulják a SW-t és HW együtt, ehhez képest a vaterán nemrég 140ezer forint volt egy ilyen.
C5-nél többen is panaszkodtak már erre (én is). Külföldi fórumokon több helyen olvasni, hogy "copper grease"-t tesznek a fékbetét és az őt nyomó dugattyú köré. Na de hogy mi ez az anyag arról fogalmam sincs, bár rákerestem"réz zsír"-ra, de valamilyen sprayt dobott ki. pl. itt egy link ahol írnak róla:
Nekem egy 2005-ös 1.6-os HDI-m van, a fogyasztásmérőm 4,8-at mutat, többször mértem utána, pontosan 1 literrel több a valós fogyasztás, de szerintem ez is nagyon jó.
Nekem nyár elején fékgarnitúra csere volt (utángyártott, de középkategória, nem a legolcsóbb). Most voltam a szervízben, ahol mondták, hogy ez C5-ösnél tipikus, elő szokott fordulni sajnos. (Nekem hátsó fék.) Elvileg szöszöltek vele valamit (csiszoltak?), most jobb, de sajnos még mindig hallom, bár jóval halkabban és ritkábban.
DTD: Nekem is kombi, C5 II-es (2004-es gyártású), elvileg 100 ezer kilométer körül van benne. Sajnos elfelejtettem a benzinkúton nézegetni a cetliket, hogy kiderítsem mennyire pontos a beépített mérő, de majd legközelebb megnézem két teletankolás között. A fedélzeti mérő mindenesetre 5.5-6 l/100 km között mutat autópályán (és nem csak aktuálisan, hanem távra, átlagolva is!) Tempomat 140-re (ha nincs túl nagy forgalom), és persze 6. sebesség...
Hát azzal én is elégedett lennék, de nálam ennél min. 2 literrel többet eszik. És ez gyárilag van így, vagy már hozzányúltál a szerkezethez. Ja és az enyém kombi, ami egy kicsit növelheti a fogyasztást, de nem 2 literrel.
"A következő kérdésem lenne. Foglalkozott már valaki új C5 2.0 HDI tuninggal?"
Nekem autópályán 5.5-6 liter 140-nél (ráadásul diesel), a beépített kijelző szerint. C5 II-es. Szerintem ez nagyon jó fogyasztás, pláne egy ekkora autótól, szinte csoda!
A következő kérdésem lenne. Foglalkozott már valaki új C5 2.0 HDI tuninggal? A kocsi egész jól megy 2000-es ford. felett, de szerintem relatíve sokat fogyaszt. Most kb. 10ekm van benne. Városban még hagyján, igazából az zavar, hogy autópályán 130-nál már 7,5 körül eszik, 140-nél már 8 fölött, 160-nál meg 10 felett. A korábbi kocsim (Audi A6 2.5TDi 1996) ehhez képest csak 8 litert se evett meg 160-nál (igaz ott csak átlagot lehetett mérni, de hosszú pályázások alatt is 7 körül volt).
Az egyik Népítéletbeli cikkben (http://nepitelet.hu/autok/citroen/c5_2007/kenyelem/) olvastam, hogy másoknak is feltűnt ez, és Upsolute chiptuninggal megoldódott a dolog. Van esetleg valakinek itt ezzel vagy mással tapasztalata? Nem ugrik a garancia a chip beépítésétől?
Sziasztok! Van valakinek ötlete,hogyan kell kiiktatni,vagy javíttatni az immobilizert?Reggelente nem indul a gép,mert nem ismeri fel a kulcsot./Akksi saru le,15 perc várakozás,újratanítás,vagy bikázás/!2002-es,2.2 HDi,automata. Köszi
Nekem 2.0HDi csinalt "depollution system fault" hibat. Soha nem lattam (ertsd, nem vagyok szerelo, nem szedtem szet stb.), de par hazai es kulfoldi forumban utanaolvasgattam, amit meg is erositett a szerviz.
Konyhanyelven: van ket szenzor a FAP szuron, egy a bemeneten, egy a kimeneten. A ket szenzor nyomaskulonbsegebel kovetkeztet a FAP, hogy mennyire van eltomodve a szuro, mikor kell a kiegetest kezdenie. Nekem mikor felvillant a "depollution system fault", akkor azt javasolta a szerviz, hogy hasznaljam a kocsit, par hibatlan inditas utan el fog mulni a hiba, kiegeti hasznalat kozben a szurot. A kocsi viszont letiltott, kb. 2000 fole nem volt hajlando forogni a motor. A szerviz a diagnosztika utan sima kontaktsprayvel fujta at a szenzorok csatlakozoit, es a hiba elmult, azota is jo.
Ha valamit nem jol irtam, kerek valaki hozzaertot javitson.
"Antipollution Fault" Nekem is újra. A gép 2.0 benzines, első szériás.
Volt róla szó korábban, Nekem is előjött, katalizátor öregedési hibának hozta a computer szakszervízben. Én hittem neki, ki lett cserélve a katalizátor, univerzálisra, mert a gyári ehhez 130.000, -FT. Büdös maradt utána is az autó, elég erős savanykás szaga van, valszeg sok a CH, amit kipufog. Zöldkártyán simán átment, a CO-ja tökéletes!
Aztán elkezdte megint kiírni nekem is, volt, hogy el is aludt, aztán újra, és most is jelzi.
HA valakinek sikerült ezt maradandóan orvosolni, vagy van egyéb tapasztalata erről benzinesnél, akkor írja már le legyen szíves, mert ez eléggé sötétben tapogatódzás. Sejtem még, hogy a hátsó (alsó) lambda szonda is szar lehet, mert új katalizátoral is ugráló értékeket mutat (egyenletesnek kellene lennie, mert ugye a katalizátor leredukálja a gázokat), valszeg vissza is piszkál emiatt a rendszerbe, de hogy még mi lehet arról a vállukat rángatják csak a Citroenék...
Lehet, hogy ennél is valami cső öregszik el, repedezik meg, ami az injektor körül van..
Való igaz, hogy amíg nem ez volt benne, előjött a részecskeszűrő eltömődés üzenet teljesen váratlanul, ugyanis épp 100-110 körül mentem már jó ideje. Amióta ezt használom no problem.
"Total Quartz Ineo Ecs" nem adalék, hanem a Totalnak a FAP szűrős motorokhoz kifejlesztett motorolaja. 5W30-as. Nem túl drága dolog,nagyobb autósboltokban is beszerezhető, de webáruházakban olcsóbb. Nemrég néztem és kicsivel 3000 Ft alatt van az ára literenként.