A vonatok a 100-as és a 70-es vonalra vannak tervezve és nem érintik a Keletit!
Helyesen:
A vonatok jelenleg a 100-as és a 70-es vonalra vannak tervezve és nem érintik a Keletit!
2017 szeptemberében még ez volt:
"A flotta elsődlegesen tervezett üzemeltetési tartománya a magyar főváros Budapest agglomerációs tartománya. Ennek során a motorvonatok üzemeltetésére elsődlegesen az alábbi vonalakon kerül majd sor: Budapest Hatvan Gyöngyös Budapest Újszász Szolnok Budapest Cegléd Szolnok Budapest Cegléd Kecskemét Budapest Vác Szob (- Stúrovo) Budapest Érd alsó/Érd felső Martonvásár Székesfehérvár A járművek felhasználhatók a teljes magyarországi villamosított közforgalmú nagyvasúti hálózaton."
"De ha ember kell a kapacitáshiány csökkentéséhez, akkor meg "nem tudunk többet adni".
Sose fogom ezt a hazai cégeknél megérteni..."
Nem a hazai cég nem engedi,ahogy olvashattuk!
Ilyen az amikor egy cég nyeregben van és tesz magasról a Megrendelőre.(Ő szablya a határidőt,az árat,Ő dönt róla,hogy nem tudja tartani és neki még így is megéri az üzlet.)
Sajnos ez van az élet minden területén.
Azért + 1-2 millió € bértömegért,biztos lehetne találni megfelelő embereket.
Semmi ha a gyártó és a Megrendelő nem a PR-t nyomná,hanem a valóságot.
"az első kötbéres határidő a január végi forgalomba állás."
Februárra van ígérve a menetrendszerinti forgalom,több járművel.Mikor kezdődnek a tipusismereti utak a Megrendelő embereivel?
"túlnyertük magunkat"
Akkor a szerződésekben ez megjelenik szállítási határidőben?Pld..ha holnap aláírnák a fennmaradó összes KISS megrendelését,akkor mikor lenne szállítva az első és az utolsó?
Szerencsétlen KISS-ekre már akkora teher van rakva a 100a vonali balhék miatt, amit nem fog és nem is tud megoldani. Sokat segíthet, de csodát tenni nem fog. Akkor sem ha szórólapon, táblákon, molinón és minden egyéb plattformon ezt hirdetik. Úgy gondolom, hogy nem a STADLER tehet erről (gondolom nem ti kezdeményeztétek ezt az egészet), de ettől még igen veszélyes a terület. A járműoldali problémákon túl minden más súlyosbodik a 100a-n, nem látszik a megoldás (annak ellenére sem, hogy most néhány napja nem volt komolyabb esemény).
Szerintem erről írtam már, de röviden és tömören: túlnyertük magunkat és bődületes a kapacitáshiány. Mindenhol. Bussnangban, Altenrheinban, Minszkben, Szolnokon, mindenhol. Minden szakmában.
Kapacitáshiány van Dunakeszin is és a hatóságnál is. Tehát a gyártas más fázisaiban összeszedett esetleges csúszásokat nem lehet (ahogy mindig szoktuk) az üzembehelyezés felpörgetésével kompenzálni, mert nincs ember. Semelyik szereplőnél.
Most ilyen idők járják. Ne tegyünk úgy, mintha nem tudnánk. Mindenki fel tud sorolni jópár projektet, ahol években mérik a késéseket (pld. ETCS 2).
Korábban írtam, hogy az első kötbéres határidő a január végi forgalomba állás. Egyelőre még van remény, hogy ez tartható. Egyébként úgy komolyan : ezeket a vonatokat 30-35-40 évre veszi a vevő. Mi jelentősége lenne 2-3 hónap csúszásnak, azon kívül hogy a Stadler kifizetne egy halom kötbért?
Az első FLIRT flottánál (001-030) anno az első járművet és a harmincadikat is időben szállítottuk, a közbenső szállítási napok is kötbéresek voltak, na ott összeszedtünk másfél millió euro kötbért, amit úgy sem engedtek el, hogy a 031-060 közöttieket 2,5 hónappal előbb szállítottuk. Erre ki emlékszik ma már? Csak annyira emlékszik mindenki, hogy az első is, a harmincadik is rendben megjött.
"A motorvonat még nem önállóan fog mozogni a helyszínek között, egy mozdony továbbítja majd."
"Egyelőre egy kisebb adminisztrációs hiányosság miatt nem kezdődhettek el a hazai tesztmenetek, de a Stadler a hatóság együttműködésében bízva nem számít emiatt csúszásra az engedélyeztetés menetében."
Az első (?) méretes lábonlövés meg is volt, a vasárnapi monori bemutató lefújva és áttéve október 27-re.
"FIGYELEM! A nyílt nap időpontja a széleskörű érdeklődésre való tekintettel módosult: a KISS motorvonat október 26-án, szombaton 10-16 óráig Vácon, OKTÓBER 27-ÉN, VASÁRNAP 9-12 ÓRÁIG MONORON, szintén október 27-én 13-16 óráig Szolnokon lesz megtekinthető. Ennek következtében az október 6-ra meghirdetett esemény elmarad, október 27-én lesz megtartva."
Én úgy gondolom, hogy mostanában nincs lehetőségük soron kívül behozni a vonatot graffiti-mentesítésre, hanem majd max. 10 napon belül, a normál karbantartásal egyidejűleg küldik a megrendelőt is.