Műanyagok hajlamosak hámlani. Ez acetonos, benzines, stb tisztítással eltávolítható kiszerelt állapotban és műanyag alapozó, filler, festék + lak szinte új állapotra hozható. Az ülést lehet tömetni, több helyen foglalkoznak vele.
A kapcsolókban hajlamosak kiégni az izzók, talán egy éve ide képeket is raktam be, filléres a csere. Ha kéz nélküli zárás nem működik kb 150 ft a mikrokapcsoló darabja, erre vannak elírások a neten.
A vezetőülés és a kárpit biztosan kopott vagy szakadt. Mivel felfelé ülsz be, ezért folyamatosan csürüszkölöd. Ha sokat volt kozmetikában az ajtókon a kárpitok lógnak.
Nekem is gyári navi van benne (annó akkor közel fél milllió volt a velára). A carminat 2-nek az utölsó térképfrissítése 2012. A nyugati autókon jellemzően nincs MO térkép, de ez egy cd-vel viszonylag egyszerűen frissíthető.
A napfénytető hajlamos elfelejteni a beállításokat (ekkor olyan mintha nem működne a motor) de ezt a kapcsoló 0 helyzetben történő10 sec-es nyomásával újra lehet tanítani.
a km. allast nem is vetterm eszre a kepeken... de telefonon lejött hogy elegge megelhetesi autonepper, szoval valahol nem lep meg. Szamitok ra hogy 200e km-nel a vezetöules es a belsö nem lesz ujszerü de szerintem szetütött es szakadt sem kell hogy legyen..
elvileg 8 kerekkel arulja, nem lepödnek meg ha valahonnan összelegozott szettek lennenek, szoval most telre ha egy szett gumi kihuzza akkor mar jol jartam...
nekem is kb. egyben nez ki a karosszeria kepekrol, viszont ezert is inkabb ketszer megnezem hogy nem-e javitott illeve rozsda (mar megint)...
meg egy kerdes, fenyszorok, valamiert azt gondolom hogy xenonos fenyszorok vannak benne, ha annak gyenge a fenye vagy tul fako a bura akkor muszakit buktam, nem tudom hogy mennyire olcso a csere, vagy siman bemegy az izzos fenyszoro ezek helyere (el. csatlakozo)?
szombaton reggel megbeszeltem, megnezem, addig probalok utanaolvasni amit tudok...
Azért pár dolog kiderül a hirdetésből pl. a km órát két eltérő időpontban fényképezte. Négyévszakos gumik vannak rajta, nagy törés nem látható. Szemre egyben van, de csomag és motortér kérdéses.
Arra gondoltam hogy enni kerni fog, de ha kb. javithato, rendben tarthato különösebb nyüg nelkul az valahol megnyugtat. Rozsdatol tartok (többek között elöbb irtam, ausztria), azt meg nem lattam hogy tisztessegesen, tartosan megjavitottak volna nekem, illetve csaladban, ismerösi körben. Draga penzert sem...
ez lenne az, link lent... hirdetes sokat nem mond, plusz az arat meg probalnam lealkudni, mivel oktoberben lejar a muszaki, amire ha nem akarja elvinni az elado, akkor mar o is rendes kiadast var... tudom hogy tetöablak nelkülibol vagy rövidebböl nagyobb a valasztek, plusz motorbol is, de maradnek kb. a 130 LE-nel ahogy utanaolvastam az lesz az 1,9es motor... max. ha ez nem lesz jo, nekem is gyanus lesz vagy az altalatok felsorolt dolgokbol valamit eszlelek, legfeljebb otthagyom es egy kb. ugyanilyet keresek.
Sajna dragabbakbol nem tudok szemezni, penzem nem sok van, de kiesett alolam a mostani autom, nem akarok arra mar költeni, mindenkeppen egy grand scenicet neztem ki, az elejen meloba is jarni keszülök vele, es remelem tavasszal összejön egy kisebb munkaba jaros, ez meg marad utazos cuccolosnak. (napi 2x 2-3 km orszagut, utana 80 km autopalya oda-vissza a munkaba).
Es azt nem mondtam, hogy ausztriaban lakom, szerencsere epp nem hegyekben, ezert viszont felek a rozsdadol meg a szetütött kuplungtol/futomutol mert az elado lakhat, jarhat fos helyen, es eszetlenül tudnak azok az autok rohadni amiket telen nem mosnak...
Szervizbe nyilvan magyarorszagra viszem/ vinnem, oktober vegeig meg atlephet a hataron, addig kell muszaki kepesre összehoznom, illetve alap szerviz (olajok-szürök-vezerles) remelem a kuplung-kettöstömegü egy darabig meg birja, de valahol arra is keszülök hogy beeshet egy csere. Vezermüszijjal együtt mi szokott lenni, feszitö, vizpumpa; termosztat es generator szabadonfuto is illik? Utobbi kettöt azert kerdezem, mert legutobbi autoimnal amikor csereltem, ezek kimaradtak, es persze kb. 2000km-vel a vezerles csere utan szalltak el (ket különbözö gep volt)
a 191 ekm kb a közepe a kettőstömegű lendkerék élettartamának (150-250 ekm). Ha ezt cseréni kell akkor kapb 180-250 e ft. Fgyelj arra, hogy leállításnál koppanó, fémes hangot hallasz-e.
A turbóba és befecskendezésbe nem látsz bele. Esetleg érdemes rákérdezni, hogy volt-e turbó csere már. Motortérben turbó könynyéken olaj vagy korom nyomok vannak-e?
Váltó teteje olajos-e (termosztátház tömítés, bár ez 6 eft-os tétel.) Olajfolyások a motortérben, hűtőviz szine (nem olajos-e).
Menetpróbán jobbra és balra aláterket kormánynál ha indulsz, kopogó. ropogó hang van-e. Hullámos (macskaköves) űton lassan haladva, kopogó hangok jönnek-e a futúműból.
Féktárcsák vállasak-e, fékbetétek állapota, féltengely gumiharangaok, talpas, kormányösszekötők gumijai repedezettek-e, kormány hogyan viselkedik állóhelyzetben tekeréskor, stb.
Renault Scenic II vasarlas elött allok, es segitsegetek, tanacsotok szeretnem kerni. (Tudom, olvassak vissza, amit meg is teszek meg, de eleg hirtelen jött a vasarlas tema, ma delutan, es ha lehet meg a heten letudnam az ügyet, mar ha a kiszement jarmü összejön...)
A kiszemelt masina egy 2006os Grand Scenic 1,9 DCI 131 LE, 195 ezer km-vel, kezi valto, panoramatetö.
Mi az amire szerintetek figyeljek, milyen hibai lehetnek, hol figyeljek rozsdara, ennyi km-vel motor-turbo-futomü, eletktronika kb. milyen allapotu kell legyen? Mi az ami fontos hogy egyben legyen, mert pl. maceras vagy draga javitani/cserelni?
Nyilvan vasarlas utan vezerles-folyadekok csere lesz, kettös tömegü lendkerek gondolom van bennük, valami amire meg nem art figyelnem?
Barmilyen tanaccsal, tapasztalattal tudtok szolgalni, elöre megköszönöm, es meg szorgalmasan olvasom vissza a forumot!
jelenség: Scenic 2-öm kijelzője tökéletesen világít, egészen addig amíg el nem indítom a motort, utána ingadozik a fényereje, "becsikózódik", elhalványul 2/3-1/2 fényerőre, éppen mikor milyen kedve van... a fényszóró nincs bekapcsolva mindeközben, és amikor leállítom motort, pár mp múlva újra teljes fényerőben pompázik. sőt, nemrég voltam vele KRK oda-vissza, akkor pl odafelé a határnál pici pihenő után elindítva az autót megjavult teljesen. aztán persze visszafelé megint ingadozott... és azóta is. mi lehet a gond? köszi.