Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trixie_tlx Creative Commons License 2019.08.06 0 0 32390

FeZ_, köszönöm a választ! Igen, és talán azt sem árt megemlíteni, hogy a szemrevételezéssel ugyebár nem látunk bele az anyagba.

 

Lion48, igen, értem a lényeget, köszönöm. Van is olyan személyes tapasztalatom más autóval, hogy a vásárlás előtt kb. 1 évvel az előző tulajdonos cseréltetett vezérműszíjat, tehát elvileg nem kellett volna hozzányúlni. Viszont közben a főtengely szimering el kezdte ereszteni az olajat, ami a vezérműszíjhoz is eljutott. Tehát bőven intervallumon belül volt a szíj, mégis cserélni kellett.

 

Egyébként ez az 5 éves "szájhagyomány" nem rossz dolog szerintem. Jobb az ilyennel biztosra menni.

Törölt nick Creative Commons License 2019.08.05 0 0 32389

"Viszont ajánlott időnként a szíjat szemrevételezéssel ellenőrizni"

 

Ez a megjegyzésem a betartott csere intervallumok mellett értendő nem pedig annak megállapítására, hogy mikor legyen csere. (Ezt nem is neked írom, mert Te érted, hogy miről beszélek). 

Tehát, ha valaki betartja mondjuk a 60 ezer kilométeres csere ciklust, azért nem árt időnként, -mondjuk olajcserénél- levenni a vezérműszíj fedelet és megnézni, hogy nem kap-e a szíj olajat valahonnan, mert azt ugyebár nem kedveli!

Előzmény: FeZ_ (32388)
FeZ_ Creative Commons License 2019.08.05 0 0 32388

A Peugeot ajánlást most nem találom, csak az Autodata volt kéznél hirtelen.

Szerintük 120e km és 120 hónap a csereintervallum normál használat mellett és 80e km / 60 hónap nehéz üzem esetén.

Az időintervallumhoz kötött csere elsősorban a szíj elöregedése miatt van, ami álltában is bekövetkezik.

 

"Viszont ajánlott időnként a szíjat szemrevételezéssel ellenőrizni"

 

Ez valóban ajánlott, sajnos azonban a sima szemrevételezés csapdákat rejthet magában: én láttam már olyan szíjat, ami a helyén nézve tökéletesnek tűnt, még a gyári felirat is szépen olvasható volt, simán azt mondtam volna, hogy mehet tovább. Leszedve és kifordítva a szíjat látszott, hogy a fogak töveinél már elkezdett repedezni a szíj. Ha úgy ment volna tovább, nemsokára ledarálta volna róla a fogakat. Úgyhogy 100%-os biztonsággal csak a szétszedett vezérlésre merem mondani, hogy jó.

Előzmény: Törölt nick (32386)
trixie_tlx Creative Commons License 2019.08.05 0 0 32387

DonBandi, Lion48, köszönöm szépen a hasznos válaszokat!

Törölt nick Creative Commons License 2019.08.04 0 0 32386

A gyári előírás 120 ezer km. Ugyanakkor a Haynes szerelési kézikönyv erősen ajánlja ennek a felét, tehát 60 ezer  km-t, Különösen intenzív használat, rendszeresen rövid utak sok gyorsítással, lassítással (intenziv városi használat) esetén.

Én a 60 ezer kilométerenként cserélem a teljes szettet (szíj, görgő, vízpumpa), ebben hiszek!

Idő intervallumot hivatalos ajánlásban én még nem találtam sehol, tehát ez az öt évenkénti csere szerintem nem előírás, inkább szájhagyomány!

Két éve vettem egy 52.000 kilométeres 12 éves benzines  206-ost, gyári állapotában, tehát gyári vezérmű készlettel. Azonnal cseréltem.  Dacára a 12 évnek, a szíj szép, repedezésmentes állapotban volt! Igaz, a szíjfeszítés is gyári volt.!!!

 

Viszont ajánlott időnként a szíjat szemrevételezéssel ellenőrizni (egy 10-es villáskulcs kell hozzá) és olaj szennyeződés vagy sérülés esetén azonnal cserélni!

 

Előzmény: DonBandi (32385)
DonBandi Creative Commons License 2019.08.04 0 0 32385

5 év vagy 60000 km.

Használattól függően, értelemszerűen, aki klotyóra is kocsival megy annak az utóbbi, aki hétvégi hobbista, annak az 5 év.

Ez az alap ajánlás a legtöbb típusnál, érdemes is betartani.

Előzmény: trixie_tlx (32384)
trixie_tlx Creative Commons License 2019.08.03 0 0 32384

Hello!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy az 1.4-es benzines 206-oson milyen gyakran kell cserélni a vezérműszíjat? A használati útmutató mindössze annyit ír, hogy "forduljon a Peugeot-hálózathoz".

 

Van esetleg valami hiteles adat, pl. javítási könyvből, stb., ami említi az intervallumot km-ben és időben?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

FeZ_ Creative Commons License 2019.07.30 0 0 32383

Nos, a 10w-40 és az 5w-40 olaj melegoldali viszkozitása ugyanolyan. Magyarul melegen pont olyan híg mindkettő. Hidegen viszont a 10w-40 sűrűbb, ami meg hidegben illetve hideg motornál pont nem annyira jó neki. Tehát igazából csak használsz azzal, ha 5w-40-et teszel bele. Az öregebb, kopottabb motorokba szoktak sűrűbb olajat ajánlani, mert ha eszi, azt a sűrűbből kevésbé teszi. Azonban ez esetben nem 5-6 literről beszélünk, hanem pár deciről, és ha egy motor eszi már az olajat, akkor azt meg kell(ene) javítani, nem azt várni, hogy egy sűrűbb olaj majd megoldja a problémánkat.  Szerintem ;-) 

Aztán ezek után azt csinálsz, amit akarsz. :-D

 

Előzmény: -falcon (32382)
-falcon Creative Commons License 2019.07.30 0 0 32382

99 vége fele gyártották pontosabban. Ebben a dilemmába vagyok , hogy 5w-40  vagy  10 w 40  lenne jobb,   ez azért nem egy Hdi motor   --olajat keresek 1,9D hez

Előzmény: FeZ_ (32380)
FeZ_ Creative Commons License 2019.07.29 0 0 32381

Bocs, a "Mikori ?"  elhamarkodott volt. :-D 

 

Előzmény: FeZ_ (32380)
FeZ_ Creative Commons License 2019.07.29 0 0 32380

Mikori ? Bár mindegy, ahhoz még szerintem a 10w-40-et ajánlják, de én ma már nem tennék semmibe se 5w-40 alatt semmit. (jó, talán egy egyes Golfba igen :-P )

 

 

Előzmény: -falcon (32379)
-falcon Creative Commons License 2019.07.29 0 0 32379

Sziasztok, olyan dologban kérném segítségeteket, hogy 1,9d hez(99es) milyen viszkozitású motorolaj a legmegfelelőbb.Köszönöm,

fireolto1 Creative Commons License 2019.07.28 0 0 32378

Kész a 2. rész is.. Ha valakit érdekel..

https://youtu.be/gAwUGaU-UzU

 

Előzmény: fireolto1 (32371)
FeZ_ Creative Commons License 2019.07.25 0 0 32377

Nem a gázpedál tilt le, hanem nem reagál rá, de ez mindegy is.

Rá kell tenni egy diagra és megnézni, vakon teljesen felesleges találgatni.

 

Előzmény: Aboid Zsolt (32376)
Aboid Zsolt Creative Commons License 2019.07.24 0 0 32376

Sziasztok,szép napot mindenkinek!  A 206 CC gázpedálja időnként letilt. A motorja tökéletesen indul,ellenben a gázpedál nem reagál...  a kijelzőn "Anomalia Abgasreinigung" megjelenik...

 

Találkoztatok már hasonló rendellenességgel??? Mi lehet a gond??

 

Az esetleges válaszokat nagyon megköszönöm!!!

ibiza91 Creative Commons License 2019.07.22 0 0 32375

Ok, köszönöm nektek!

DonBandi Creative Commons License 2019.07.22 0 0 32374

Mégpedig mihamarabb.

Nem egy nagy munka és az olajok sem kerülnek többe 10000-nél.

Előzmény: ibiza91 (32372)
FeZ_ Creative Commons License 2019.07.21 0 0 32373

Igen.

Előzmény: ibiza91 (32372)
ibiza91 Creative Commons License 2019.07.21 0 0 32372

Sziasztok! Szerintetek cseréljek olajat a váltóban és a kormányszervóban, ha nincs velük probléma, de tudom, h az elmúlt 60e.km.en nem volt, a váltóban talán meg még sosem? 1.6 benzin, 140e.km.el! Köszönöm. 

fireolto1 Creative Commons License 2019.07.21 0 0 32371

Pár hónapja írtam, hogy egy osztrák származású autót javítgatok. Mostanra már kapott rendszámot. A felújításról készültek videók, 8 v. 9 rész. Ezeket feltöltöm kb. hetente a jutyubra, akit esetleg érdekel , megnézheti.

 

A videóban is elmondtam, de itt is megteszem: bocsi a minőségért, első sorban a magam szórakoztatására  vettem fel a javításokat.

A kamera nem volt a helyzet magaslatán. De azért néha vannak látható részek :)

Link: https://www.youtube.com/watch?v=fY88l4URMnQ&feature=youtu.be

 

Ezzel az autóval kapcsolatban:

 

Levett gyújtásnál a ford.mérő mutatója majdnem függőlegesen áll lefelé. Tehát nem 0, hanem -500.

Az alapjáraton 200-at mutat. 90-es tempónál kb 2200. 

Ezt mi okozza?

 

Az alapjárati motort kiszereltem, megtisztítottam, a rudat is megmozgattam ki, be. Mikor viszaraktam egyszer nem volt alapjárat, majd állítva rajta 3000 lett. Még egy állítás után már szépen járt a motor. De, mintha akkor jó lett volna a mutatott érték...

1,1 benzin, 2002

 

Remélem nem kell szétszedni a műszeregységet és a mutatót átrakni másik pozícióba....

 

 

B.GY Creative Commons License 2019.07.18 0 0 32370

Ne ennek a felét nem értem de nem is lényeg :) Azt nem tudom hogy s mint kapott áramot de most már jó.

Előzmény: zsekazst (32369)
zsekazst Creative Commons License 2019.07.18 0 0 32369
De komolyan...
Olyan alapvetö dolgokon buktok el, hogy beszarás...
II ii itt
Az még érdekelne, hogy ha elszakadt a test kábel...vajh' min keresztül kapta a motor, meg a többi cucc a GND-t????
Mert azért az inditózási 100-150A alatt csak megsült kissé...nem!?

Na, de majd meglesz hamarosan az is...

T
Előzmény: B.GY (32368)
B.GY Creative Commons License 2019.07.18 0 0 32368

Meglett a probléma elszakadt a testkábel.Tegnap este nem vettük észre.

Előzmény: DonBandi (32367)
DonBandi Creative Commons License 2019.07.18 0 0 32367

Hát erre csak egy diagnosztika tudna hatékony választ adni.

Annyi minden lehet, hogy diag nélkül érdemtelen elkezdeni zongorázni a lehetőségeken.

Most hoztok egy új főtengely jeladót, vagy egy marék gyertyát, vagy a befecskendezőket nézitek meg, vagy az üzemanyag szivattyút? Túl sok a lehetőség szerintem, diag nélkül nehézkes.

Előzmény: B.GY (32366)
B.GY Creative Commons License 2019.07.17 0 0 32366

Sziasztok !

Egy kis segítségre lenne szükségem. Szomszédom vett ma egy 206 ost és hazafelé jövet leállította a vasúti átjáróban aztán nem indult be.Záhonyba vette onnan jött vele Pestre.Vecsésen állt meg onnan húzták haza. Önindító tekeri szépen.Elöl a biztosíték dobozba kerreg valami gyújtáson. Leszedtük a csatlakozókat megmozgattuk de nem történt semmi. Letoltuk a garázsomba hogy ne álljon az utcán az elektromos ablakot se lehet felhúzni. Valami relé adta meg magát ? Vagy merre kutakodjunk ?

FeZ_ Creative Commons License 2019.07.17 0 0 32365

Ha nem gyári, akkor mikrokapcsolót minta alapján én mikroelektronikai boltban próbálnék keresni, elég jó arányban szoktam találni ott megfelelő dolgokat a gyári cuccok kiváltására. (pl. mini tokozott relék, távirányító mikrokapcsolók, stb. stb) Mondanék neked boltot is, de az itt van felénk  Bp-en a XXII. kerületben, azzal nem vagy nagyon ki a vízből. 

 

 

Előzmény: H. B. (32364)
H. B. Creative Commons License 2019.07.17 0 0 32364

Van egy sanda gyanúnk, hogy ez nem gyári... Az összes létező bontásra ítélt 206 CC-ben (paraméterek egyeznek: évjárat, szelepek, motor) és csak ugyanarról a zárról küldik át képet. Ahol már nem a tüskénél van a mikrokapcsoló, hanem a másik végén, és már el is van bújtatva.

A szerelő, akinél van a kocsi, azt mondta, tuti szarrá volt törve a hátulja, és így mókolva lett az egész elektronika, mechanika, hidraulika...mert minden más mint az eredeti gyári. Ezért kell most kidobnom az ablakon a komplett kerettel oldalzárakat, bovdenekkel együtt. 

De nem ez a lényeg...hanem végülis működött a kárpitmosás előtt....gyártatnom kéne?! De ki csinál ilyet, hogy ha kiveszem a mikrokapcsolót, lemásolja?!....El kéne érnem a Szilva Tamást...de nem veszi fel a telót és az sms-re se válaszol sajnos. 

Azért felhívom most a Peugeot-ot itt Dunaújvárosba, megkérdem alvázszám alapján a mikrokapcsolót. Mindenképp írok, hogy mit mondtak.

Előzmény: FeZ_ (32363)
FeZ_ Creative Commons License 2019.07.17 0 0 32363

Gyári újban nem nézted, hogy kapható-e esetleg ez a kapcsoló ?

Alvázszám utolsó 8 karaktere alapján lehetne kinézni.

Előzmény: H. B. (32362)
H. B. Creative Commons License 2019.07.17 0 0 32362

Sziasztok! S.O.S szükségem lenne segítségre, tanácsra, mert már nem tudom hova és kihez forduljak a bajommal....

Vettem egy 206 CC 1.6-os 16 szelepes autót. 2004/7 gyártási év. A csomagtér zár kapcsoló, a jobb oldali szétesett, és sehol sem tudom beszerezni. Az összes bontóval beszéltem, képet küldettem és küldtem, egyik CC sem ezzel van felszerelve. Most én hülye megvettem az egész tetőmozgató elektronikát, bal-jobb oldali zárral, bovdenekkel, basszus kiderült, hogy a hidraulika is tök más mint a 2004-esCC-é. Szóval kuka...pedig csak egy hülye USB nagyságú mikrokapcsoló kéne....

Bekarikáztam a mikro kapcsolót, aki ért hozzá, látja, hogy nekem a tüske fölött van. Kihez forduljak, mit csináljak szerintetek?! Szilva Tamás neve már felmerült....esetleg tudtok hozzá elérhetőséget? Előre is iszonyat hálás lennék, ha valaki válaszolna....sziasztok

DonBandi Creative Commons License 2019.07.16 0 0 32361

Én simán megvenném.

Hátul ugye a recék lentebb vannak engedve.

Az összes kerék mérete jóval nagyobb a gyárinál.

Elöl biztos állítható tag van, ennek ha nincs bejegyzett bizonylata a forgalmiban, akkor trélerrel mehetsz tovább, ha olyan a rendőr.

A felnik önmagukban is bukták egy műszakin, tehát kell egy garnitúra normális is melléjük.

Ha nincs rendesen kiszámolva ez az egész futómű "PIMP", akkor az meglátszik a felniken és gumikon, mert folyton beleérnek a kasztniba.

Egyébként kényelmetlenül kemény és a szilenteket hamar szétüti az alacsony gumi és nagy felni kombi, a 206-ban amúgy sincs sok belőlük.

Alacsonyabb a hasmagasság, figyelni kell nagyon a rossz utakon. Vagyis mindig!

Tehát jól néz ki, de a menetteljesítményt és a sebességet alapvetően csökkenti az ilyen beavatkozás.

Tipikus esete a széria kocsi tuningnak, amikor egy gép jobban néz ki, mint ahogyan menni tud.

Szerintem.

Előzmény: ibiza91 (32358)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!