Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 2023.12.15 -2 0 483437

Menetrend alapján történt számolgatás és a berendezés működésének ismeretében sok. 

Előzmény: 1047 005-2 (483435)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.15 -4 10 483436

Elég a link és a cím.

 

Kattint és elolvassa, aki akarja.

 

Ha pedig mégis berakod a cikket, akkor legalább az itt már kép nélküli képaláírásokat, a duplikációkat, stb. próbáld már kiszedni belőle.

Előzmény: f_k (483434)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.12.15 -1 1 483435

Elég csak számolgatni a menetrend alapján.Alaphelyzetben,mit,mikor szabad csinálni és már nem is sok a 36 perc.

Előzmény: Fizolti (483428)
f_k Creative Commons License 2023.12.15 -1 1 483434

https://parameter.sk/az-uj-vasuttarsasag-sem-tud-csodat-tenni-komarom-pozsony-szakaszon-de-mar-latszik-feny-az-alagut#google_vignette

 

Az új vasúttársaság sem tud csodát tenni a Komárom–Pozsony szakaszon, de már látszik a fény az alagút végén

2023. DECEMBER 14. - 15:45 | RÉGIÓ

Nem ritkák a késések a Komárom és Pozsonyi közti vasúti vonalon, és ezzel a problémával valószínűleg a szakaszt december 10-től üzemeltető új vasúttársaság, a Leo Express is nehezen tud majd bármit is kezdeni.

 

Az új vasúttársaság sem tud csodát tenni a Komárom–Pozsony szakaszon, de már látszik a fény az alagút végén

Fotó: Leo Express

A probléma fő forrása, hogy a Pozsony és Komárom közti vonal egyvágányú, ezért azokon az állomásokon, ahol váltók találhatók, gyakran várni kell a másik csatlakozásra – mutatott rá a Sme napilap.

 

Nem volt ez másképp nyolc évvel ezelőtt sem, amikor a RegioJet vette át a 131-es vonalat, valamint a távozásukat követően sem, az elmúlt három évben, amikor a Szlovák Vasúttársaság (ZSSK) az osztrák ÖBB-vel együttműködve üzemeltette azt.

 

A Komárom felé vezető egy vágányú vasútvonal több mint 120 éves, túlnyomó része még mindig nem villamosított, kivéve néhány kisebb pozsonyi és komáromi szakaszt.

 

A Leo Express vonatai sem közlekedhetnek 80 km/óránál nagyobb sebességgel, több szakaszon pedig további sebességkorlátozások vannak érvényben. Ennek oka a vasúti pálya rossz műszaki állapota, korszerűsítését évek óta szorgalmazzák, mostanáig eredménytelenül.

 

 

A Szlovák Vasutak (ŽSR) 2021-ben elkészített egy megvalósíthatósági tanulmányt, amelyben az említett vonalon felmerülő problémákra kerestek megoldást. Ebben szerepelt bizonyos szakaszokon a második vágány kiépítése, a vonal kiterjesztése Somorjára, valamint a távolsági személyszállítás Komáromon keresztül Magyarországra.

 

A projekt megvalósítása körülbelül öt évig tartana, és csaknem egymilliárdos beruházást igényelne. Az illetékesek nem a vonal egészének korszerűsítését, hanem kisebb szakaszokra bontását javasolták. Ez olcsóbb lenne az államnak, és jóval korábban elkezdődhetnének a munkálatok is.

 

 

A ŽSR idén májusban írt ki közbeszerzést, amelyben kivitelezőt keresnek a projekthez. Ez tartalmazza a vonal villamosítását, a második vágány kiépítését Ružinov és Dunaszerdahely közt, a vonatok 160 kilométer/órás sebességgel történő közlekedésének lehetővé tételét, valamint a peronok modernizálását, elsősorban ami a le- és felszállást illeti.

 

A RegioJet és a Leo Express után újabb magán vasúttársaság érkezhet a piacra

VASÚTI KÖZLEKEDÉS

A RegioJet és a Leo Express után újabb magán vasúttársaság érkezhet a piacra

Némi késésekkel, de útnak indultak a Leo Express vonatai a Komárom-Pozsony vonalonVASÚTI KÖZLEKEDÉSNémi késésekkel, de útnak indultak a Leo Express vonatai a Komárom-Pozsony vonalon

Vasárnaptól jönnek az új vonatok a Pozsony–Dunaszerdahely–Komárom vonalon, és vele együtt az új menetrend is.

 

 

f_k Creative Commons License 2023.12.15 -2 3 483433

https://www.szabadeuropa.hu/a/nem-biztos-hogy-jegyet-valtana-erre-a-vonatra-kinai-beruhazasok-magyarorszagon/32708607.html

 

"Egyelőre azonban sok gond van a kivitelezéssel. Egy neve elhallgatását kérő építésvezető beszélt nekünk arról, hogy milyen minőségű a Budapest–Belgrád építkezése. Egy kollégája úgy fogalmazott: „Nem biztos, hogy jegyet váltana erre a vonatra.”

 

A nekünk nyilatkozó építésvezető szerint a kínai dolgozók több esetben nem megfelelően végezték el a munkát, mert túlságosan is a tervek szerint haladtak – ha valami probléma adódott a kivitelezés alatt, nem alkalmazkodtak, nem foglalkoztak a megoldással. Ez leginkább a talajrendezésnél látszódott.

 

„Ha valami a tervben van, akkor ők annyit csinálnak meg. A terv mindig eltér a valóságtól, akármilyen alaposan és pontosan csinálják meg. Nem mondom, hogy hiányosságok vannak a tervben, mindig van a tervben hiányosság, de akkor ők annyit csinálnak meg, amennyi a tervben elő van írva, egy centivel se többet. Tehát ha fel kell szedni az altalajig a humuszt, a felső termőréteget, és a terven tizenöt centi szerepel, de a valóságban harminc centi van ott, akkor 15 centit fog felszedni. Ez a későbbiekben problémát jelenthet, ha erre ráépíti a vasutat. Mondjuk egyszer csak olyan mozgása lesz a pályának, hogy le kell korlátozni a sebességet.”

 

Az egyik, Budapesthez közeli épülő megállóban nemrég még az volt olvasható: „Lei, fizess ki!” Ez a felirat azonban már eltűnt – még a térkövet is felszedték. A feliratot vélhetően az egyik munkás festette fel – a kínai alvállalkozónak üzent. Több helyszínen dolgozó is név nélkül jelezte: a kétkezi munkástól kezdve az építésvezetőig sokan jártak pórul ezen a szakaszon az említett alvállalkozó miatt.

 

„Mindig van valami kifogása. Például hogy nagyon sokat panaszkodnak a segédmunkások a vonalon. Ők jellemző módon olyan emberek, akik egyik hétről a másikra élnek. Ha pénteken nem kapnak fizetést, akkor hétvégén nem eszik a család. De ez a kínai alvállalkozót nem érdekli. (…) Nem, most nincs pénz, majd a jövő héten – általában ilyenekre szokott hivatkozni. Általában nem is fizeti ki őket teljesen, hanem marad náluk abból a megfontolásból – ez szerintem szándékos –, hogy nehogy elmenjenek. Mert ha marad bent pénz, akkor vissza fog jönni hétfőn is.”

f_k Creative Commons License 2023.12.15 -4 2 483432

Köki minek indulni 27 kor vagy 57 kor?

Várjuk meg "csatlakozó" vonatot 3-4-5 percig min.

 

Fradi:

Minek :05 kor vagy :35 kor Kijáratot kezelni?

Tegyünk elé egy rakott tehert úgyis belefér...

:22 re vagy :52 re érkezőnek minek Bejáratot húzni, hadd késsen az ablakos,  egy teher vagy a tartalék fontosabb...

Klf se mindig tudja fogadni indítani időben a G43/S36 ot.

Ha a 14 ről jár ki a Jet vagy a Pécsi a balra akkor épp keresztben, jár. Sajnos se a 40 és se az 1 es vonal vonalai nem pontosak Jeti is tetszőleges késéssel jön sokszor...

 

 

Előzmény: István Gyuri (483424)
f_k Creative Commons License 2023.12.15 -4 3 483431

Ferencváros-Kelenföld között meg pont az ETCS L2-vel lehet kényelmesen késést behozni a "40-es" főjelzők miatt

 

Különösen ha Kelenföld vagy Fradi Bejárat Vörös és csak a Bejáraton történő megvárakoztatás után óhajtják kezelni.   ... :))))

 

Fradiban nem szeretik a Kökis vonatokat se Kellemetlenföldön.

Aki tudta eddig is húzta neki 40 alá aztán felgyorsított.

Fradi Klf távon max 1 perc ha időben kezelnek jelzőt, Bejáratot és lehet finomabban dolgozni..

Fradi előtt a munkavédelmi lassújel meg a hídon levő 40 es a balon a legjobb helyen van amúgy is...

.

 

Előzmény: István Gyuri (483424)
Vendégsín Creative Commons License 2023.12.15 -2 8 483430

belegondoltál már utas szemmel?

 

Az utas ne gondolkodjon.

Ezt Lézerünk megteszi helyette, és ki is fejti, ha kell, hogy sz@r, de legalább olcsó...

Előzmény: NoHABlaty (483427)
Vendégsín Creative Commons License 2023.12.15 -4 6 483429

Főpolgármester jelölt úrnál is kezd kialakulni a csontritkulás... ...a gerinc kezd odalenni, a mész kell a politikai karrier építésének habarcsához...

Előzmény: 1047 005-2 (483426)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.15 -1 1 483428

Ez a 36 perc a meglévő berendezés ismeretében is sok, valami ott eléggé félremehetett a forgalomszervezésben, vagy lehetett valami műszaki jellegű probléma. 

Előzmény: NoHABlaty (483427)
NoHABlaty Creative Commons License 2023.12.14 -1 5 483427

Mindent elhiszek, de belegondoltál már utas szemmel? A vonaton jó sokan voltak és nem mindenki megértő úriember módjára reagálja le az ilyesmit, hanem "igazi" utasként. Főleg, hogy minden lekéshető le lett késve, helyjegyek bukva, indulatos viták az ügyfélszolgálaton (olyanokkal szemben akik nem is tehettek semmiről) és még sorolhatnám. Ez a vonal most nagyon fókuszba lett helyezve (talán túlságosan is), s így még jobban látszik minden.. 

Előzmény: István Gyuri (483389)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.12.14 -2 7 483426

https://hvg.hu/itthon/20231214_Vitezy_David_Ha_meg_harom_honapig_folytathattuk_volna_a_munkat_2023_oszere_megvalosult_volna_minden_amit_igertunk

 

 

"Kilencvenszázalékos magabiztossággal tudom mondani, ha még három hónapig folytathattuk volna a munkát, 2023 őszére megvalósult volna minden, amit ígértünk

 

 

Mennyi hónap volt aláírni a Vectron megrendelést?

kozma555 Creative Commons License 2023.12.14 -1 0 483425

A 38-as Nagyatád - Somogyszob vonalon legalább a tehervonatok örülhetnek most, nincs útban egy személy vonat sem.

 

Szergely +tológép.

 

https://m.youtube.com/watch?v=TbbM5_v_hrg

István Gyuri Creative Commons License 2023.12.14 -5 4 483424

f_k: EVM el lehetett késést behozni.

A korrektebb képhez: pl. Köki-Ferencváros-Kelenföld között meg pont az ETCS L2-vel lehet kényelmesen késést behozni a "40-es" főjelzők miatt...

Előzmény: f_k (483420)
DJ. Bakter Creative Commons License 2023.12.14 -1 3 483423

Tényleg elbeszélgetünk egymás mellett, úgyhogy én most itt abbahagyom.

Előzmény: oldmumus_v.2 (483422)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.14 -4 0 483422

Én sem akarok vitatkozni és lehet nem egyről beszélünk. Amire én próbálok világítani azok olyan szakmai előírások amik az egész földön az ETCS tervezését, kivitelezését és felügyeletét szabályozzák. Ha továbbiakban is EU-s elvárásokra hagyatkozunk az más, de ne feledjük el a nem EU tag Svájcot. Nekik az egyrészt elavult, nem biztonságos hazai vonatbefolyásoló rendszert kellett leváltani, másrészt mint korridor folyosós ország a pálya használati bevételekből hasznot kovácsolni. Ott nem a 160 km/h vagy a feletti sebesség volt a nagy motiváció. Majd jött a többi: lassan nem lehet beszerezni hagyományos izzókat, LED nem megbízható (majd csak ha jönnek a digitális biztberek).

Meg van van egy vonat ami 6 országon keresztül megy akkor ne kelljen a járgányokba annyi féle vonatbefolyásolást beépíteni meg vizsgáztatni.

Előzmény: DJ. Bakter (483421)
DJ. Bakter Creative Commons License 2023.12.14 -1 1 483421

A világért sem akarok vitatkozni, de nem értek egyet, vagy nem értjük egymást, vagy csak elbeszélünk egymás mellett.

A műszaki, technikai, megbízhatósági norma az egy dolog. Lehet ilyen normákat, szabványokat, stb. kreálni, és akár el is várni azok teljesülését, HA és amennyiben van rá akarat.

 

Mi van akkor, ha a 2016/797/EU nem létezik, és/vagy nem kényszeríti semmilyen jogszabály és semmilyen szervezet sem pl. Magyarországot, hogy akármilyen műszaki normának megfelelő rendszert (jelen esetben ETCS-t) építsen, bevezessen, és üzemeltessen? Akkor az van, hogy egy fillért nem áldozunk rá, és marad az EVM, és boldogan él, amíg van vasút Magyarországon.

Előzmény: oldmumus_v.2 (483419)
f_k Creative Commons License 2023.12.14 -3 2 483420

EVM el lehetett késést behozni.

EVM nem 200 m után enged gyorsítani a lassújel után. Ha Vörös a kijárat utolsó 80-100 méteren kb 15 el csorogsz, ez idővesztesség.

A nagysugarú váltókat érzékeli, a Megállj jelző meghaladását megnehezíti, gyakorlatilag lehetetlen vele,  de rövid 160 km/h szakaszoknak nincs értelme, nem nyer annyi időt vele az ember...

Előzmény: DJ. Bakter (483406)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.14 -2 0 483419

átpörgettük egy kollegával Online a 2016/797/EU-t, ami egy "szakmai" köntösbe tekert politikai akarat. De viszont semmiféle akarat vagy irányelvnek álcázott dolog nem írhatja felül a az elektrotechnikai, telekommunikációs vagy éppen biztonsági/megbízhatósági normákat. Azaz csatlakozni lehet bármilyen közösséghez, annak egy elvárását valahogy teljesíteni, de nem mindegy az, hogy más elvárásoknak ami 100% szakmai meg tud-e felelni.

Előzmény: DJ. Bakter (483415)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.14 -2 1 483418

Ha van egy jól üzemelő nemzeti hatóságod és konform törvényeid/eljárásaid akkor az ERA-val való közös munka már nem annyira feszített. Ha viszont "balkáni" módon van az egész akkor lehet szenvedni.

Előzmény: scsabi (483414)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.14 -2 0 483417

Ha az alábbi filmnek a 39. percébe elmész akkor ott van erről szó, illetve egy rajz is mutatja. Azaz EU-s irányelvek meg egyéb közösségi dolog felett vannak a szakmaiak amit felsoroltam.

https://youtu.be/99VfTLkseyA

Előzmény: DJ. Bakter (483415)
Vendégsín Creative Commons License 2023.12.14 -2 1 483416

És ahol valami történt csírájában, a 30a-n, ott valami jobb lett?

 

Csírázó búzaszemből nem feltétlen lesz kalász...

Előzmény: DJ. Bakter (483406)
DJ. Bakter Creative Commons License 2023.12.14 -1 1 483415

Ha nem, hát nem. Én úgy olvastam a 2016/797/EU irányelvben, de biztos rosszul olvastam. Az, hogy valaki önként, vagy jól felfogott gazdasági érdekből csatlakozik egy máshol kötelező rendszerhez, szerintem nem releváns. 

Előzmény: oldmumus_v.2 (483413)
scsabi Creative Commons License 2023.12.14 -1 2 483414

Az ERTMS pályamenti projektek rendszerjóváhagyása központosított ERA hatáskör (IOD 19. cikk). Mindemellett és egyáltalán nem lennék nyugodt, ha bármilyen tekintetben az ERA engedélyezési/jóváhagyási/tanúsítási eljárását kellene végigszenvednem.

Előzmény: oldmumus_v.2 (483410)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.14 -4 1 483413

Ebben az esetben EU tagság és vonatkozó előírások nem mérvadóak. Példa: Svájc mint ETCS egyik európai fellegvára de mégsem EU tag. Itt CENELEC, EN, RAMS, stb. sokkal irányadóbbak.

Előzmény: DJ. Bakter (483412)
DJ. Bakter Creative Commons License 2023.12.14 -1 0 483412

Magyarország még az EU tagja, és az EU összes tagországában szükség van - állítólag - tanúsításra. 

Előzmény: oldmumus_v.2 (483410)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.14 -3 1 483411

A válaszod utolsó része tetszik. Innen hiányzik a pontos koncepció, a teljes követelményfüzet és ahhoz tartozó nemzetközi pályázat kiírása. Illetve vizsgáztató/felügyeleti hatóság (erről írtál már egy másik válaszodban), illetve folyamatos rendszerfelügyelet és fejlesztés.

Előzmény: DJ. Bakter (483406)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.14 -3 0 483410

Köszönöm a válaszod. De mivel nem élek és nem dolgozok Magyarországon így nem tudom ott mi a helyzet. Ezáltal tettem fel a kérdést. Ha tényleg független és tényleg ERA égisze alatt megy akkor meg vagyok nyugodva.

Előzmény: DJ. Bakter (483407)
DJ. Bakter Creative Commons License 2023.12.14 -1 2 483409

A 120a-n nincs extra lassújel a tehervonatoknak. De cserében a Nagykáta- Tápiószele  60, részben 40, a Tápiószele - Tápiógyörgye 100, a Tápiógyörgye -Újszász pedig 80, minden vonatnak, már évek óta.

A 89-es eleve 60 km/h végig, a 42-esen a tehervonatokra nincs külön korlátozás.

Előzmény: jbaal (483394)
DJ. Bakter Creative Commons License 2023.12.14 -1 2 483408

Gyakorlatilag az egész vasútvonalon a rekonstrukció utáni engedélyezett sebesség nagyon kevés helyen nőtt, a legnagyobb "dobás" Aszód (bez) - Hatvan "A" elág (kiz) közötti 160 km/h (benne a turai nyomvonal-korrekcióval. Kisebb dobás a Domonyvölgy-Bag 120 km/h, illetve a Gödöllő - Domonyvölgy 100 km/h (mindkettő a 90 km/h helyett). 

A többi helyen marad a 100-120 km/h, ami eddig is annyi volt.  Ami persze elvitathatatlan, hogy a pályaállapot miatti 60-80-as lassújelek megszűntek, ami különösen Gödöllő és Aszód között volt sok.

 

Az való igaz, hogy ezért a 12 km 160-as pályáért a START nem fog a büdös életben ide olyan gördülőállományt helyezni, ami 160-ra alkalmas, tehát a 160-nak itt egyébként sem lenne semmi értelme, de a menetidőben is mennyit jelent? Talán ha 1 percet.

Előzmény: jbaal (483397)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!