"Ha SMSben küld egy koordinátát, akkor az GPS, bármilyen térkép megmondja, de akkor mi köze ennek a cellákhoz?"
Hát ez nem igy van. A GSM hálózatok (telefonok) még a GPS mobiltelefonban való elterjedése elött a videoban elhanzott módon, meg tudták állapítani a készülék helyét egyszerű háromszögeléses módon. ( bármelyik készülék szinte méterre pontosan tudja a felcsatlakozott toronytól mért távolságát méterben) Értelemszerüen minél több a torony annál pontosabb a helymeghatározás. Semmi köze a GPS-hez.
Manapság is használják, simán tudják egy olcsó butatelefon helyét is, cellainfók alapján a bűnüldöző szervek.
Ráadásul az elején cellainformációt mondott, csak ezért néztem végig és ott mutogatja is, hogy kb. toronyra tájolja be. Nem ismert a szoftveres környezet sem, hogy milyen telefonon miképpen futna, szóval biztos jó valamire, csak én nem értem, hogy mire :-) Ha SMSben küld egy koordinátát, akkor az GPS, bármilyen térkép megmondja, de akkor mi köze ennek a cellákhoz? Ha meg a doboz tájolja be, akkor másik irányba nem értem, mitől kerül ez térképre.
Az OBD blokkolása nagyon fontos az 1-es BMW-nél. DE teljesen más okokból, mint az elöttem hozzászóló állítja. De fontos.
A motortéri kommunikáció blokkolását pedig nagyon nagy ívben kerüld el, ha a beszerelést követően nem akarsz vagyonokat fizetni a javításokért! Dugig tele lesznek a különböző hibatárolók össze-vissza hibákkal. A BMW ugyanis különösen érzékeny minden ilyesmire. Teljesen máshol és máshogyan kell blokkolni szakszerűen egy ilyen autót. Inkább bízd szakemberre.
Sziasztok! Vettem egy 2007-es 1-es BMW-t, panel előtt fog parkolni, a parkolóbán van egy kamera. Mit javasoltok? Pajzs, Blue16 vagy valami más? 11-en lakom, nem érek le fél perc alatt:D Köszi előre is!
Azért használtam 2012-es adatot, mert ez még olyan év volt, amikor viszonylag sok autót loptak. Persze a kilencvenes években volt év, amikor 15 ezer autót loptak el nálunk, (1999-ben konkrétan 11.566-ot), de a statisztika évről évre jobb, 2015-ben már csak 3175 autót köröztek lopás miatt, tavaly pedig október végéig 1494-et - az egész évre kivetítve is biztosan 2000 darab alatti lesz a szám.
A topik lassan érdeklődés hiányában fog kimúlni :-)
Mo.-on melyik autovedelmi rendszernek es beszerelo partnerenek van
Van egy érzésem, hogy nem ismerjük a problémát, és ezért nem tudunk kielégítő választ adni.
Pontosan miért kérdezed ezeket? Exportálni akarsz magyar rendszert Németországba? Vagy az autódba szereltetnél védelmet, amit aztán Németorszgban használnál?
Es esetleg olyan ami a fentieken kivul ismert es szervizelheto Nemetorszagban is?
Teljesen felejtős.
Németországban az autólopás egyáltalán nem társadalmi probléma, 2015-ben és 2016-ban 18-18 ezer autó tűnt el - a 41.5 millióból. (Magyarországon 2012-ben 7 ezer - a 3.3 millióból.) Németországban az átlagpolgár átlag Opeljét és Volkswagenjét nem fenyegeti az autólopás kockázata. Ennek megfelelően az autóvédelmi ipar is alulfejlett, a magyar alapszinten áll, azaz "mozgásérzékelős riasztó" meg "beltérvédelem," persze megbízhatóan a gyárilag előkészített pontokra bekötve. Itt egy két éves Autobild cikk, amiben tippeket adnak autólopás ellen: sima riasztó, mechanikus kormányzár, kerékbilincs, leeresztő gumiszelep. Nyehehe.
A magyar piac trükkjei, miszerint kuplungszerkezetet blokkolunk, meg kétirányú azonosítással kommunikál a transzponder a vevőegységgel, meg motortérzárral zárjuk el a motortérbe telepített lopásvédelmet, teljesen scifinek hangzanak a Lajtán túl.
Ennek megfelelően a prémium magyar (és más k-európai) megoldásokra nincs felkészülve a kinti szerviz rendszer.
Viszont amit ember összerak, azt ember szét is tudja szedni. Igazi rakétatudomány semmilyen védelmi rendszerben sincs, így ha kapsz dokumentációt a rendszerről, egy normális szerelő kint is el fog boldogulni a szervizeléssel.
Es esetleg olyan ami a fentieken kivul ismert es szervizelheto Nemetorszagban is?
Szerintem erre a legnehezebb a válasz... Magánvéleményem, hogy ez fordítva sincs meg, itt legalábbis nem az úgynevezett gyári védelmekről beszélünk.
Szintén magánvéleményem, hogy ha egy autóvédelmet szervizelni kell, akkor az már régen rossz. Annak a háttérben kell tennie a dolgát és megbízhatóan. Ha mégis elromlik, akkor pontosan a korrekt és nehezen hatástalanítható beépítést feltételezve nem hiszem, hogy akárhol tudják javítani, mert attól jó, hogy nem szabvány beépítés. Egy jó szerelő valamekkora munkával visszafejtheti, esetleg megtalálhatja és akár meg is javíthatja. Legjobb mégis az eredeti beszerelőt megkeresni.
A felelősségbiztosítás nem nagy ügy. Nagyon sok vállalkozónak van ilyen. Nekem is volt, amíg volt egy cégem. Akkor az autóvédelmet beszerelőknek miért ne lehetne? Szerintem ilyet biztosan találsz, nem egyet és nem kettőt. Nekem az üzlethelyiség biztosításához szinte automatikusan hozzácsapták és ha jól emlékszem (2000-ben) 30 millió forintig állta (volna) az általam okozott kárt.
Amikor a szerelő kereskedelmi forgalomba hozott alkatrészeket, részegységeket használ, akkor a termékfelelősség a gyártó és/vagy forgalmazó esetében fennáll. Amióta Magyarország az EU tagja, ezzel nem lehet gond. Amikor én az autómhoz pl. a Bárdi-nál veszek egy utángyártott fékbetétet, ugyanúgy nem kapok külön műbizonylatot, mintha a gyári Valeo-t rakatom bele. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogyha baj történik, akkor a számla birtokában a kártérítésnek nem lesz akadálya a műbizonylat hiánya.
Véleményem szerint az ugyn. "független minőségbiztositási cég által bevizsgált termék" autóvédelemben nem létezik. Legalábbis Magyarországon nincs. Nem is írnak elő ilyet. Ha van, akkor az nekem is új.
Most, hogy elult a vihar kicsit:), ujbol megkerdeznem:
"Mo.-on melyik autovedelmi rendszernek es beszerelo partnerenek van:
-valodi felelossegbiztositasa? Nem casco, azt en is tudok kotni. Felelossegbiztositas, ami akkor fizet ha a vedelmi rendszer elromlasa miatt pl. balesetezik az auto vagy vmi nagyobb hibat okoz a rendszer a beszerelt autoban? Gyarto/beszerelo muhelytol fuggetlen biztositasi partner.
-Mubizonylata az osszes beszerelt alkatreszrol es felhasznalt anyagrol?
-Fuggetlen minosegbiztositasi ceg altal bevizsgalt termek? TUV es hasonlok."
Es esetleg olyan ami a fentieken kivul ismert es szervizelheto Nemetorszagban is?
Bocsánat a késői válaszért, köszönöm a válaszokat!
Köszönöm Dr Minit, ez jó hír, hogy elvileg lehet rákötni ultrahangos beltérvédelmet a rajz alapján! Az ablakemelés még jobb hír, a szellőztető funkció nem probléma, mivel ezt csak kerítésen belül szoktam alkalmazni esetlegesen.
A cserét értem és alapvetően én is abból indultam ki, hogy maradjon a régi, mert működik és amint olvasgattam, nem is feltétlenül a riasztó az ami a leghatékonyabb lenne esetemben, hanem valamilyen motortérbe épített rablásgátlás, illetve motortérzár. Az elektromos csomagtérzárból pedig ezeket az elektromágneses megoldásokat láttam. Egy esetet találtam a neten, ahol valaki magának csinálta meg régi swiftben, ott központizár mechanikával oldotta meg, ha jól emlékszem.
Stevie-13 köszi az infót, néztem a zárdugózást, bár annyira nem olvastam utána múltkor. 3 ajtós az autóm, szóval a csomagtérajtón be lehet mászni (bár az én hab testemmel kicsit körülményesebb lenne). Az egyik oldalon azt ecsetelgették, hogyha a csomagtérből megközelíthető a beltér, akkor azzal a zárral pedig mókolnak valamit, de nem a lamellakivétel, ha jól értettem.
A kiegészítő mechanikai védelmet a procedúra végére tenném. Az autolok kormányzárról jókat olvastam, de elég nagy, a pedálzár megint olyan, amit pakolgatni kell, a kormányzár kicsit diszkrétebb megjelenésű, mégis nyújt valamennyi védelem.
Mert csak 1 kulcs van a kocsimhoz....ami engem nem zavar de a biztosító így nem köt velem szerződést. A zárcsere meg a harmadik kulcs lehívása a gyártól viszont borsos összeg. (A második kulcs nincs meg) Amerikai modell a kocsi és csak egy kulcsot adott hozzá a nepper.
De pont, hogy az a pajzs lényege, hogy nem fér hozzá a tolvaj a géptető alatti részhez, mert nem tudja kinyitni azt. (Ezt állítják a pajzsosok)
Amit ember összerakott, azt ember szét is tudja szedni :-)
Szervizkörülmények között, célszerszámokkal, tudással/tapasztalattal minden kinyitható.
Ugyanezt utcán parkoló autónál valószínűleg nem kockáztatja meg a tolvaj.
A motortérzár amúgy a "második lépcső" a Pajzsnál (és a "harmadik lépcső" más, okosan kitalált rendszereknél), de utána még jön a többi nehezítés. Ha valahogy kinyitja a tolvaj a motorháztetőt, nekiállhat az elektronika visszafejtésének.
Amihez megint szervizkörülmények, célszerszámok, tudás/tapasztalat...
Szóval a Pajzs ebből a szempontból kifogástalan.
Más szempontokból persze vannak nála hatékonyabb rendszerek (ugyanezt a védelmi szintet olcsóbban tudják, esetleg ráadásul magasabb műszaki színvonalon), de ha már bent van az autóban, nem kell izgulni.
Nem köt velem cascot a pajzs, mert nincs gsm, vagy gps kiegészítőm.....pedig ők maguk mondtak, h mindkettőt árnyékolják a tolvajok....akkor miért nem kötnek azzal is, akinek az alap vemar van beépítve.
Olvass vissza. Van védelem, van biztosítás, mi a kérdés? Esetleg mondhatod hol az autó, oszt végre valami kihívás, hogy reggelre valaki véletlenül kibontsa belőle :-D