3-as, max 4-es fúróval gondoltam nekimenni úgy hogy kap majd WD 40-et is aztán hátha nem szorul be. Hengerfejet nem kéne cserélni legfeljebb nagyobb csavart kap. Persze plusz macera az is, de egy életem egy halálom. Se várni nem akarok szerelőre sem megfizetni az óradíját. Kell az autó, mert termelőeszköz és családi mindenes is egyben. Amíg nem muszáj nem kell másik mert baromi jó kis kocsi.
Csavarkihajtó nekem szinte soha nem vált be. Csak szétfeszíti a csavart és még jobban beleszorul. Ha megfúrod azt az M8as tőcsavart a kihajtónak olyan kicsi falvastagság marad hogy az már nem bírja azt a nyomatékot amivel kijönne.
Keress a környékeden egy lakatost vagy autószerelőt akinek van co-ja. Sokkal olcsóbb mint hengerfejet cserélni. Leömlőt természetesen levettem.
Én kifúrásban gondolkodom. Néztem hogy befér az akkus fúró. Utána pedig csavarkiszedővel kihajtom. Csak nincs az úgy beletépve, végül is alu a menet. Gondolom te sem szedted le az egész leömlőt. Ahogy láttam kb. a hf síkjánál van a törés vagyis mélyen a leömlő karimája alatt. Meg hát co-m sincs.. Na érdekes lesz az biztos. Köszi!
Ez előfordul sűrűn ennél a motornál, vsz a csavar pocsék és/vagy gyárilag túlhúzzák.
Co-val simán kiszedhető, annó lefényképeztem de nem találom.
A sík alatt letört tőcsavar körül karcoltam egy kört, ennek a segítségével központosan odatettem egy anyát.
A lukon keresztül összehegesztettem az anyát a tőcsavarral és kitekertem. Persze hegesztéskor a pisztolyt is központosan a tőcsavarra kell célozni.
Az első ilyen mentésnél kb a negyedik hegesztés lett elég erős, a harmadiknál már az első.
Szélvédőt garanciába megoldották. Elvileg kivették és az egészet ujraragasztották,gyakorlatileg meg a fene tudja, de a lényeg hogy utána már tömített rendesen.
Nah.. Víz után "tűz".. Ma egy random, félmeleg motorral való elindulás után kifújó hang elölről.. De egy fél perc után semmi..
Mondom, biztos képzelődöm.. De nem, következő induláskor megint hang.. Utána felpattintottam a géptetőt, hamisítatlan "kipufogó szag" csapott meg vagyis a katalizátor előtt van a baj és a hang is ütemes, tehát nem a közös részből jön hanem egy hengernél van gond, de kérdés hogy repedt-e a leömlő? (ennél azt hiszem nem öntvény (1.4 8V), vagy a tömítés ment ki? Később alaposabban körbenéztem, hiányzik egy csavar az egyes hengernél alul. Bele van törve a hengerfejbe. Vett már ki valaki úgy beletört csavart hogy nem vette le a hengerfejet? Nincs túl sok hely a hűtő és a zárhíd miatt.
Ejha.. És mi lett a megoldás? Én tavaly nyáron cseréltettem szélvédőt (de megint kell majd a vizsgára...) a Pilkingtonnál, én bízom benne hogy minőségi munkát végeznek. Meg mondom, szerintem nem régi a dolog, mert nincs szétrohadva se a szőnyeg, se a lemez, és nyomokat sem találtam a tűzfal körül. Bár nyilván nem tudtam minden lehetséges helyre benézni.
Helyzetjelentes: ugy dontottem hogy tulsagosan le kellene bontani hozza, inkabb elvittem egy szervizbe, kimertek mindent, minden rendben van. Nincs hiba a taroloban, a szenzorok jol mernek, uzemanyagnyomas is van (meg erre gyanakodtak). Mindent megpucoltak, megneztek. De hidegen tovabbra is nehezen indul. Csak az elso inditas, kesobb mar megy rendben. Kapott friss gyertyakat is. Nem ertem mi a fene lehet ez.
Segítséget szeretnék kérni, 2007-es 1,4 16V Grande Puntom műszerfalán a kijelző időnként megbuggyan. Hol teljesen elsötétedik, vagy össze vissza karakterek jelennek meg, vagy villog a km számláló.
Valaki tud segíteni ebben, tapasztalt már ilyet? Esetleg megoldásban, vagy szakiban aki tudja javítani.
Tegnap ért utol a döbbenet (hosszú nyugalmas idő után) amikor porszívóztam a vezető oldali lábteret. Áll a víz a lábtérben.. szőnyeg csatak vizes (utóbbi napok esői..) Viszont nem látom annak a jelét hogy már régóta fennállna ez a helyzet. Egyelőre annyit talán tisztáztam, hogy nem a tűzfal felől, sem a klímabox felől nem jön a víz. A padlólemezen az ülés környékén van két "lyuk" ami be van fedve talán a hangcsillapító kátránylemezzel. Valaki tapasztalt már ilyen "ok nélküli" vizesedést? Hol jöhet be a víz? Autó nem volt törve (nagyon).
Koszi szepen, igy utanaolvasva a topikban en a MAP szenzorra tippelnek, azt sikerult megtalalnom. De ha mar ott jarok a tobbit is megnezem. Az a fura hogy a motorboritas tele van csovekkel, ezek a bilincsek leszedhetoek/felrakhatok celszerszam nelkul is, vagy keressek olyat elotte?
Sziasztok, 1.4 T-Jet, rendszeresen karbantartva, szepen fut. De mostanaban inditaskor szivat. Vagyis inkabb nem szivat. Ugye amikor indul akkor nem alapjaraton megy (800rpm korul) hanem 1200 kornyekere felemeli a fordulatszamot amig kicsit be nem melegszik. Mostanaban viszont azt csinalja hogy beindul, de rogton a normalis alapjaratra ejtene a fordulaszamot, amitol rogton le akar fulladni. Kicsi gazfroccsel at lehet ezen lenditeni es akkor felveszi a melegedo fordulatszamot es minden megy rendben utanna. De ez biztos valami gond es nem szeretnem ha komolyabbra fordulna. Merrefele kell keresgelni, mivel lehet a problema? Tudom otthon javitani, vagy komolyabb es keressek szerelot? Koszi!
Sok évnyi halogatás után elkezdtem foglalkozni a ragadó műszerfal problémával. A műszercsoport körüli kisebb takarót kiszedtem (4 csavar) és kipróbáltam rajta sokféle szert, ha valamelyik végleg tönkretenné az könnyebben és olcsóbban cserélhető. WD40, féktisztító, benzin, lakkbenzin, motortisztító folyadékok, zsíroldók, izopropil alkohol, stb. Egyik sem működött, vagy csak nagyon minimális hatása volt.
Aceton és nitrohígító leszedte, viszont magát a műanyagot is megoldja.
Denaturált szesszel szépen lejött, viszont a kis takarót kifehérítette. De mivel ez tűnt a legjobbnak kipróbáltam a műszerfalon is egy picike darabon, és azon tökéletesen működött. Légbeömlőket, ezüst színű betétet, szélvédőnél levő légbeömlőt kipattintottam, kisebb rongyokkal, zoknikkal csináltam, hogy amit már a rongy felszedett ne kenjem vissza, és sorban haladtam kis törlésekkel egy újjal, nem nagy elhúzásokkal tenyérrel. Kb fél liter fogyott el, hibátlan lett a végeredmény, nem hagyott nyomot, nem lett fehér, foltos, nem rongálta a felületet. A kis takarót viszont kifehérítette. Ha nem próbálkoztam volna rajta mindenféle szerrel lehet megpróbáltam volna műszerfalápolóval vagy hasonlóval vissza feketedik-e, de mivel már foltos lett az acetontól meg nitrotól, ezért az egészet gyors, folytonos, hosszú mozdulatokkal áthúztam nitros ronggyal, ismét szép fekete lett tőle. Nagyon dörgölni nem lehet, mert mint írtam oldja a felületet, ez inkább szükségmegoldás volt, de az eredmény így is egész jó lett.
Összefoglalva:
Ragacsos műszerfal -> denaturált szessz + rongyok + rengeteg dörzsölés -> ragadásmentes szép műszerfal
Egyik este nem indult a kocsi, lemerült az akkumlátor, kerregett, kattogott, nem volt semmi nafta az aksiban.
Reggel sem töltött fel igazán, mivel 5 éves volt már a jószág, így cseréltem.
Azóta indul.
Viszont, a csere után vettem észre, hogy a benzinszintjelző alap állásban nem vízszintes, hanem a szegénységjelző lámpáig beesik.
Ha teletankolom, akkor sem megy fel teljesen hanem 1 osztással kevesebbet mutat.
Van erre valami házipatika? Hogy lehet rávenni, hogy újra jó helyen álljon?
Másik: Ma pedig a csomagtérzár kezdett el szarakodni. Le van csukva, de azt jelzi hogy nyitva van. Bukkanóknál a visszajelzés eltűnik majd visszajön. Levettem a kalaptartót, hogy megnézzem mi a helyzet a csomagtér-világítással.
Ha le van csukva a csomagtérajtó, akkor gyönyörűen világ. Ha csak a nyitóval kipattintom a csomagtérajtót, akkor el-el alszik a lámpa, de aztán újra világit. Ha kinyitott állapotban megkocogtatom a zárat, akkor is el-el alszik a lámpa.
Gondolom a zár megadta magát. Vagy olvastam, hogy a mikrokapcsoló, de inkább cserélem az egész zárat. Jól sejtem, hogy ez lehet a baja?
A vezérlést nem kell rögzíteni, viszont a rögzítő szettben lévő "pók" használata nélkül nem tudod pontosan oda visszatenni a szelepfedelet ahova kéne, ami nem a tömítés miatt gond, hanem azért mert a veztengely jeladó (a szelepfedélben van) nem a megfelelő helyzetben lesz. Legendák szólnak arról hogy van akinek ez sikerül szerszám nélkül is, de ugye az esély nem 100%... Amúgy annyit kellett volna a gyárban tenniük, hogy pozícionáló stifteket tesznek a szelepfedélbe... Látom, hogy májusi a kérdésed, szóval remélem túl vagy már ezen a dolgon szívás nélkül.