Keresés

Részletes keresés

tasitneipas Creative Commons License 2023.02.20 0 1 14656

Ebben a posztmodern világban nagyon sokszor fordítva ülnek a lovon az emberek.

 

Ez egy nyilvános felület, ahova az ember szabadon leírhatja a véleményét - a vélemény kinyilvánításának szabadsága érvényesül Magyarországon, ezt alaptörvény garantálja, és ezt egy üzleti vállalkozás is el kell ezt viselje - bár nagyon sok ellenpéldát látunk a világban, ahogy az embereket a cégek próbálják elhallgattatni. 

 

Egy hölgy lentebb írta, hogy kíváncsi kinek volt panasza Gigamatrac-os termékkel - arra reagáltam. Ha az általam leírtak igazságtartalmával kapcsolatosan merülnek fel kételyek - az nem az én problémám.

 

A termékbevizsgálással kapcsolatosan nekem vannak negatív tapasztalataim. Önmagát függetlennek kiadó intézetek jöttek vissza azzal a véleménnyel, hogy én vagyok hibás, mikor egyértelműen a termék volt a rossz. Magyarországon a fogyasztóvédelem tulajdonképpen megszűnt. Egy normális világban érvényesülne az, hogy nekem panaszom van, a gyártó/kereskedő meg intézkedik, hogy a kellemetlenség megszűnjön, nem kényszerít arra, hogy méricskéljek, keressek pótló terméket, töltsek ki rahedli iratot, stb.

 

Alváskultúra Creative Commons License 2023.02.17 -1 0 14655

Kedves Fórumtársak,

 

tényleg bocsi: még egy gondolat -csak úgy (bár idevágóan, de) általánosan.

 

Olyan 2015 óta van részem (olyan 10-20 márka mellett) az Isbir matracok disztribúciójában Magyarországon és mint minden általam is képviselt márka olyan, mint bármelyik gyermekem: kritizáld nyugodtan, ha az érdekét kívánod; ha azt szeretnéd, hogy még jobb legyen, de ne merj rosszat mondani róla ha csak a kárát szeretnéd. 2004 óta vagyok a szakmában, ez kb. lassan húsz év. Ca. ezzel egy időben is kezdtem itt a fórumot -bár eleinte más nick név alatt (ha valakit érdekel, megírom azokat is). De ez mindegy is. Azt gondolom, hogy egy szakmában és Magyarország -talán- legolvasottabb topikjában közel 20 évet eltölteni óvatosan, de mondhatjuk hitelesnek. Szerintem mindenki tudja: én egy kereskedő vagyok annak minden előnyével és minden hátrányával. Persze a kereskedő lop, csal, hazudik. Elég sok Vásárlót ismerek személyesen, nem gondolnám, hogy bárkinek is lehetne rám panaszra oka. Loptak el tőlem matrac típusokat és pereltek be érte, hogy azt írtam a blog oldalamon. Négy év, sok tárgyalás, érdekes bírók és sok millió Forint, de nem bánom. Csak mert igazam volt. Csak mert igazam lett. Loptak el tőlem pénzt, matracot, üzletet, know-how-t is az évek során. Nem fontos. Az igazság a fontos. A többi jön-megy.

 

Az előbbiekben már említettem, hogy 1 db perünk van. Ez megy már vagy 5 éve. Vásárló vett egy 120k matracot és fél év múlva elkezdett neki penészedni. Állítólag nálunk lett vizes és fél év múlva nála kezdett el penészedni. Szerintem ezt a paradoxont minimális biológiai ismeretekkel bárki összerakja fejben. Bíróság, tárgyalás (mikrobiológus) gazságügyi szakértő kirendelése. Első fokon a Bíróság nem adott igazat a Vásárlónak (miért is adott volna?), másodfokon sem. Most jött egy levél, hogy a Vásárló perújrafelvételt kér. Én tényleg megértek mindent, talán a jazz meg az operett lehet kivétel:-)

 

Jön egy újabb probléma, amit elkerülhetetlenül a jellegéből adódóan az internet világa szül. A névtelen rágalmazás és a jó hírnév nick-név mögüli megsértése. Persze lehet, hogy egy sor panasz jogos. Lehet, de általában ezek megoldódnak. Azért néha vannak fenntartásaim. És ez nem lehet állandósultan a 21. század gyakorlata.

 

Én úgy gondolom, hogy a leírt szónak súlya van, a kimondott gondolatoknak pedig következményei. Ez eddig is így volt annyi különbséggel, hogy a kimondott gondolat vagy a leírt szó alá oda volt írva, hogy Jókai Mór, Radnóti Miklós, Hemingway vagy József Attila. A "baktafitty26 vagy a "ne itass pasi" nick-kel a topikon tett első bejegyzésével viszont nehezen tudok mit kezdeni. Illetve ez nem teljesen igaz. Megkérem a Moderátorokat, hogy töröljék. Általában jogos, általában megteszik nekem. Persze jön a felháborodás, hogy nem lehet kritizálni. Dehogynem lehet! Csak nem baktafitty26 nick alatt.

 

Minden Vásárlónak van egy terméke, egy számlája vagy annak egy sorszáma, egy szállítólevél száma vagy egy árukísérő okmány száma és egy garanciajegye. Nem sok. ennyi lenne a minimum a hitelességhez. És ez még mindig nem azt jelenti, hogy a Vásárlónak igaza van (lásd: lejjebb)

 

Minden Vásárlónak joga van azt kapni amit megvett és olyan minőségben, ahogyan azt a kereskedésben ígérték neki. Minden vásárlónak joga van panasszal élni, amennyiben ez nem teljesül vagy amennyiben a vállalt garancia során -a rendeltetésszerű használatból eredő minőségvesztésen kívül- meghibásodást, vélt vagy valós panaszt észlel. Ez természetes. Na de egy fórumon? Tényleg ezért járnak ide a fórumolvasók?

 

Nem természetes viszont, hogy zsírúj nick nevekkel, pihentetett régebbi nickek mögé bújva rossz hírnevét keltjük egy vállalkozásnak. Legyen az bármelyik is. És nem a legutóbbi esetre gondolok, simán lehetséges, hogy Vásárlónknak 100% mértékben igaza van, csak valahol elkeveredett a garanciális ügyintézés kötelező formai kliséi között (és most tekintsünk el problémarendezést vélt vagy valós részleteitől). Lehet. Szóljon, írjon, segítek, megoldjuk. Más is szólt, más is írt, mást is megoldottunk már eddig is (amire ráhatással voltam -néha olyat is, amire nem)

 

Szóval nem erre gondolok. És még egyszer: az nem lehet, hogy 20 év munkáját, ugyanennyi szakma alázatát, tudását, sikerét és tapasztalatát valaki a semmiből jötten egy nick névvel beledöngölje a Fórumolvasók előtt földbe. Egyszerűen nem. Nem és pont. 

 

Én még soha nem pereltem be senkit semmiért, soha nem jelentettem fel senkit semmiért. Nem az én stílusom. Nem ilyen vagyok. Viszont változom. Nem unatkozom- talán csak öregszem (ugye az öregedés szó szép formája a változás:-).-)

 

És egyre inkább érzek kényszeredetten vágyat arra, hogy egyszer egy ilyen (amolyan vagy másmilyen, bármilyen) nick vagy ál-nick bejegyzés-párbeszédet, rágalmazást, jó hírnév nagy nyilvánosság előtti  megrontását "futó lép D3 matt lépésig" végig kell játszanom. És ha az ember fejébe egyszer befészkeli magát egy gondolat... Persze itt vannak még presztízsveszteség, elmaradt forgalom, kiesett nyereség -meg amit még ugye az ügyvédek kitalálnak a pénzükért... Még egyszer: nem unalomból. Önbecsülésből. A szakma szeretetéből. Ha már, akkor persze amúgy rendesen, olyan pálinkás-módra: pénzt, paripát, időt, energiát, fegyvert nem kímélve. Nem tudom hogy hogy megy ez, erre vannak az ügyvédek. Gondolom ugye ügyvéd, megbízás, rendőrség, ismeretlen tettes, ügyvéd megint Inda Media felszólítás, rágalmazás, becsületsértés, jó hírnév megrontása, stb.... szerverek, nyomozás, Ip cím azonosítás, vád-per-ítélet-fellebbezés, első fok-másod fok-évek-milliók. Csak a gondviselés óvja, hogy ne egy kereskedés vagy egy kereskedéshez kapcsolható személy legyen a nick vagy az IP-cím mögött, mert az csak további problémákat szül (védjegybitorlás, GVH, stb). Mármint nem fenyegetésként, inkább csak tény-szerűen. Ez régen sem volt olcsó móka, most sem lesz az. De mind1, valaki majd csak kifizeti a cekket és ahogy Torrente mondta: ha meg kell b*szódni, akkor meg kell b*szódni... Azt sem tudom különben, hogy lehet-e ilyet egyáltalán (mint Üvegtigrisben. "-feljelentelek! -Ahhoz Te hülye vagy. - De megpróbálom:-) de olyan Jason Bourn-triológiásan hihetően hangzik.-) és kizártnak tartom, hogy ha ez így megy tovább, akkor bármi áron is, de ne fussak neki egyszer valakinek. Vagy valakiknek:-)

 

És még egyszer: semmi személyeskedés nincs ebben, még az is lehet, hogy minden bejegyzésben minden panasz, minden poszt, minden mondat, minden szó, minden betű igaz. Lehet...

 

 

 

Bocsi, ha unalmas és hosszú voltam, az elején még azt gondoltam, hogy: jobb így mindenkinek:-)))

 

Jó éjszakát!

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

 

 

Alváskultúra Creative Commons License 2023.02.17 0 0 14654

Kedves Tasitneipas,

 

alapvetően nem bagatelizálni szeretném a dolgot. Sőt. 6. éve (én itt tegeződni szoktam általában: elnézést érte) vagy a fórumon, összesen három bejegyzéssel. Ebből kettő azzal foglalkozik, hogy egy Rhodes Mark I hangszert kellene felújítani, egy meg azzal, hogy a Gigamatrac... Alapvetően egy részről örülök. És ne essen félreértés, annak örülök, hogy hat év alatt mindössze (és még egyszer- de ez később kiderül-: nem bagatelizálom) ennyi probléma adódott az életben, amit az internet népével és a kedves Fórumtársakkal meg kellett osztani, pl. hogy a Cool Flow matrac felpuhult és senki nem foglalkozik a problémáddal. Nem biztos, hogy igazam van, mégis valahogy úgy gondolom, hogy akinek egy ilyen hangszer van a birtokában (mégha nem is a 60-as évek elejéről- mégis csak egy igényes ember lehet és továbbra is így gondolom. Szóval játszunk el a gondolattal, hogy veszünk egy Rhodes Mark I. billentyűs hangszert. Most mindegy is, hogy 70-es vagy 80-as évekbelit. Bár kicsit sántít az analógia, de ugye használt (főleg vintage) termékekre is van 6-12 hónap gari, de lehet akár új is. (mint az említett matrac) Na most a F# (fisz) billentyű nem működik. (felpuhult/kigödrösödött a matrac) Mondhatnánk, hogy nem akkora gáz, de egy D dur-nak pl nagyon szüksége van egy F# hangra. (a pihenésnek meg egy ép matracra)  Írunk a kereskedésnek, hogy: hallo, ez a billentyű nem szól. (a matracunk kigödrösödött) Ha már az analógia sántít egy kicsit, akkor túlozzuk is tovább. A chicagoi kereskedő (akitől a Mark I-et rendelted) mondhatná, hogy ugorj ki vele és megcsinálja gariba. Vagy segíts neki légyszi, hogy megspóróljuk azt a gyenge 7 447 km távolságot Chicago-Budapest viszonylatban. (kb. hasonlóan jár el egy pesti kereskedő is egy távolabbi garanciálisnak bejelentett matraccal) Bekéri tőled az adásvételi szerződést mailben, messengeren, whatsup-on, ahogyan Neked kényelmes (itthoni vásárlás esetén egy blokkot, számlát, a szavatossági/jótállási papírt és megkér, hogy pl. egy videóval vagy Facetime.on, Zoom-ban vagy bárhogyan mutasd már meg légyszi, hogy kb. mi a gond. Végigklampírozod a billentyűzetet, kivehetően nem szólal meg a fisz. (matrac esetében ráteszel egy seprűt vagy bármi egyeneset és csinálsz egy fényképet). A garanciális ügyekkel foglalkozó kolléga elküldi a gyártónak, aki vagy azt mondja, hogy ok csere vagy azt hogy nem. Innentől a kereskedő még mindig dönthet úgy, hogy ő másképpen látja -és kicserélheti bizonyos esetekben. Ha minden nem sikerül, akkor ott a Fogyasztóvádelem, a Békéltető Testület (akár helyi), a Bíróság és még egy sor jogorvoslati lehetőség. 

 

Én nem mondanék le sem egy Cool Flow matracról, sem annak a cseréjéről és végképp nem a bekerülési költségéről.

 

És csak hogy ismételjem önmagam és egy nem sokkal régebbi -de egészen idevonatkozó bejegyzésemet- nem tudom megállni, hogy ne illesszem be lábjegyzetként ismét. Bár lábjegyzetnek kicsit hosszú, de hátha elkerülte valakinek is a figyelmét:

 

"csak általánosságban egy-két gondolat. Olyan 16-17 éve vagyok jelen ebben szakmában és ebben a topikban több, mint 5000 választ adtam különböző itt különböző kérdésekre. Érdekes jelenség, ahogyan a vásárlói és a kereskedői attitűd változott az elmúlt másfél évtizedben. Ez persze valószínű, hogy az egész világra igaz, mindenki egyre nagyobb erővel támad és ezzel párhuzamban egyre nagyobb erővel is védekezik a másik oldal.

 

Feleségem vett egyszer egy csizmát. Mondja, hogy valami nyomja a sarkát. Belenézek a csizmába és belül a sarokrész szélénél kiáll egy csavar. Semmi gond, nem állt bele a lábába. Boltba vissza, mutatjuk eladónak, hogy nini -itt kiáll egy csavar. Azt mondja, hogy elküldi bevizsgálásra. Mondom értem, de kb milyen eredményre számíthatunk? Az ugye, hogy nem áll ki a csavar nem jöhet ki eredményként, az hogy kiáll belőle egy csavar -azt meg mindhárman látjuk most is. Ugye most van hideg, most kellene a csizma. Válasz: protokoll. Ez a protokoll.

 

Amit viszont nem egészen értek. Bemegyek a boltba, veszek egy matracot (cipőt, kanapét, bármit). Ha valami gyártási- vagy anyaghibás, az általában pár hónapon belül kiderül. Ha én úgy gondolom, hogy az én termékem hibás, akkor fellépek. A hibának láthatónak, mérhetőnek kell lennie, hiszen a hiba az, amikor egy termék a normálistól eltér (nem ide értve a természetes használódást). Matracok felpuhulásánál is van egy standard, de ez most nem érdekes.

 

Bejelentem a forgalmazónál. Forgalmazó jegyzőkönyvet vesz fel és megpróbálja kivizsgálni a problémát a lehető leggyorsabban. Egy pc-ket forgalmazó cég garanciális vevőszolgálatán az első kérdés, hogy be van-e dugva a hálózatba. Ez derogáló lehet, akár megalázó is, de a statisztika szerint elég nagy százalékban megoldja a problémát. Persze el is lehetne menni a 375 kilométerre fekvő Magosligetre szemrevételezni egy matracot, de mennyivel egyszerűbb és gyorsabb mindenkinek, ha megkérdezzük, hogy milyen ágyrács van a matrac alatt, bekérünk egy-két fényképet, hogy gyorsan, távolról is látható legyen a hiba. A bonyodalom ott kezdődik, amikor a hoba nem látható, otthoni eszközökkel nem mérhető, nem kimutatható. Az információkat megküldik a gyártónak, a gyártó vagy bólint egy cserére vagy úgy ítéli meg, hogy nem hibás a termék. Vásárló ezt nem fogadja el, ilyenkor jöhet a termék bevizsgálása.

 

És igen. Ha egy autó elromlik, akkor el kell vinni a szervizbe és ott kell hagyni akár még egy tízmilliós autót is. Persze jogosan merül fel a kérdés, hogy a forgalmazók miért nem adnak egy csere matracot erre az időszakra, ha valakit érdekel a válasz -kibontom ezt a témát is szívesen...

 

Szóval a termék bevizsgálásra kerül, a gyártó a saját standardjai alapján elutasítja. Lábjegyzet: a gyártónak sem érdeke elutasítani olyan panaszt, amit nem kellene, hiszen így hosszú távon a kereskedő bizalmát veszíti el, ami az érdekével ellentétes (persze ugyanez érvényes a kereskedő-Vásárló viszonyra is). Szóval elutasításra került. Vásárló megkapja az infót, jogosan vagy jogtalanul -felháborodik. Legyen ez így érthető is, hiszen Vásárló meg van győződve arról, hogy őt becsapták. Ilyenkor jön a jogorvoslat.

 

A békéltetőtestületeket (Fogyasztóvédelem) azért hozták létre, hogy egy lehetséges per előtt (tehermentesítve a bíróságokat) próbáljanak egyezséget létrehozni az adott ügyben Vásárló és kereskedő között. A békéltető ingyenes, a Vásárló érdekeit védi, nagyon gyorsan kitűznek egy tárgyalást és 60 perc alatt véget is ér. A békéltetőn a kereskedésnek lehetősége van nyilatkozni, hogy aláveti magát a Békéltető ajánlásának, azt kötelező jelleggel elfogadja, tehát ha az javasolják, hogy csere, akkor csere.

 

Amennyiben a Békéltetőtestület úgy dönt, hogy a Vásárló panasza nem jogos, akkor még mindig ott van a bíróság, ami ugyan nem egy olcsó sport, cserébe viszont nagyon lassú és kétes a kimenetel.

 

A 16-17 év alatt 100 000-nél is több matrac került ki tőlünk. A nagy számok több esetet is hoznak, mint minden terméknél a matracok esetében is előfordulhatnak garanciális meghibásodások. Nem tudok pontos statisztikát, de a 100 000 matracra vetítve az eddigi garanciális probléma 99%-a "házon belül" megoldódott, talán talán 0,0003% került a Békéltetőtestület elé és 1 db bírósági per történt szakértő bevonásával, ahol a Vásárlónak a bíróság nem adott igazat.

 

Persze a statisztika nem nyugtat meg senkit, de talán a fentiek rávilágítanak arra, hogy a kereskedő nem okvetlenül gonosz, hanem csak bizonyos protokollokat követ.

 

Annyi történetem lenne, de nem szeretnék untatni senkit -csak egyet engedjenek meg.  Egyik ősz elején bejött hozzánk egy úr egy Baranya megyei (bocsánat: vármegyei) városból. Egy sportszállót üzemeltet Ausztriában, a síszezonra vannak szakosodva. Megállapodtunk, vásárolt közel 50 db matracot abból egy olyan zsákrugós típusból, amit éveken keresztül szállítottunk pl a Hunguest Hotel részére is NULLA garanciális problémával. Eljött a tavasz. Elolvadt a hó. A tavasz már csak ilyen. Kapunk egy bejelentést, hogy az összes matrac hibás. Baranya megye, Pécs, békéltetőtestület, szerintem mindenki kitalálja a történet végét...

 

Egy utolsó gondolat. Én is töröltettem már posztot. Bár nem angolszász jogrendben élünk, mégis vannak normák. Egy cégről rosszat állítani a jó hírnév megrontása. Ez egyszerű. És egészen addig az, amíg nem bizonyosodik be, hogy valóban így van. Az internet egy arctalan világ, egy nick mögött valójában bárki lehet, akár egy kevésbé egyenes versenytárs is. Sokkal egyszerűbb (mindkét félnek) töröltetni egy rágalmazó bejegyzést, mintsem hogy a kereskedő a jogosnak vélt érdekét és jó hírnevét védve rendőrségi feljelentést tegyen nagy nyilvánosság előtt elkövetett blablabla...  Engem is pereltek már be az alváskultúra blog oldalam miatt jó hírnév megrontása, rágalmazás vétséggel. MatracGuru: Pálinkás László blogja: Matrac gyártók: itthon és nem (alvaskultura.blogspot.com) (egyébként tényleg akár 1-3 év szabadságvesztés) 4 éves tortúra, néhány millió forint.  Bíróság, Kúria, Alkotmánybíróság, Strasbourg emberi jogok bírósága. Ennyi tortúra kellet az igazsághoz.

 

Én annyit tapasztaltam, hogy még ha fel is vagyok háborodva olykor, kedves hozzáállással könnyebben intéződnek a dolgok. Ha nem, akkor persze indokolt, hogy ráüssünk az asztalra, berúgjuk az ajtót néha. Én ha egyből berúgom az ajtót, általában nem lesz sem jobb, sem könnyebb, sem gyorsabb semmi.

 

Olyan szép ez a világ. Persze lehet elsőre is rugdosni is az ajtót, püfölni az asztalt -nem vagyunk egyformák...

 

Ha bárkinek bármiben tudok segíteni, továbbra is készséggel:-)"

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: tasitneipas (14652)
Hooshee Creative Commons License 2023.02.17 0 0 14653

Mivel ennek a matracnak a deluxe verzióját hasnzálom már 5 éve megelégedéssel, kíváncsi lennék, mi az az adminisztatív tevékenység, ami ennyire vállalhatatlannak tűnik.

 

Mondjuk ezt így, a levegőben lógva idedobni, hát nem elegáns.

Előzmény: tasitneipas (14652)
tasitneipas Creative Commons License 2023.02.17 -1 1 14652

Gigamatractól vásároltunk 2020 februárban - Isbir Cool Flow matracot 450 ezer Ft-ért.

Másfél év múlva már elviselhetetlenül besüllyedt a matrac - garanciát akartunk érvényesíteni, erre mindenféle adminisztratív tevékenységet vártak tőlünk, az általunk előadott panasz az kevés - előre láttam ez csak egy veszett ügy lehet, feladtuk. Többet se a kereskedőtől, se a gyártótól nem vásárolunk, ennyi.

Előzmény: zeherfoltan (14634)
Alváskultúra Creative Commons License 2023.02.06 0 0 14651

Szia Mephisoft,

 

ha feszes, kemény habot keresel, ami csak pár centit nyomható be kézzel, akkor létezik egy (általában) kék színű normál hab 40/50. Ez szerintem visz mindent:-) A Signum Hard matracoknak (kb 15 éve futó termék) ez a keményebbik oldala és még úgy is kemény, hogy jelentős ergonómiai vágások vannak a habban. Ez a hab profilozás nélkül, simán lapra vágva ütős, megfelelően sűrű bordázaton vagy teli lapon hosszú-hosszú éveket kibír majd.... Olyan 45-50k körül lehet egy 90x200x15 cm vastagság huzat nélkül.

 

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: mephisoft (14649)
GIGAMATRAC (X) 2023.02.06 0 0 14650

Kedves Mephisoft,

 

Amennyiben a kényelemet és egyéb mást ami a komfort érzést biztosítja (pl: HR hab, memory hab, zónák) egy kissé a háttérbe szorítjuk egy megfelelő sűrűségű hab válasz lehet a kérdésére.

A "szivacs" vágás, mint termék: természetesen itt is már egy magasabb minőség látszik ami időtállóbb, és a a sűrűsége/keménysége már választható.

 

Nézzünk egy-két példát:

- N3543 - Az "N" a Normál hab, ezek mind feszes habok, de vannak a rugalmas habok, ezeknek a jelölés: "R", jelen esetben szerintünk nem ezt keresi. A számok: 35, ez a kg/m2 jelöli, ez már egy tartós anyag, megfelelő vastagságban már egy jelentős testsúlyt is képes megtartani (kb.: 20-21 cm esetén 140-150 kg), a 43: ez pedig a keménységre utal, ez már egy határozottan kemény matrac

- N3038 - Szintén normál hab, egy megfelelő sűrűséggel és kvázi félkemény-kemény komfort fokozattal, kb.: 20-21 cm vastagságban 130-140 kg a teherbírás.

 

Egy 90*200 méret 20 cm vastagság esetén a fenti habokból, huzattal együtt 80-85.000 Ft lenne az ár.

 

Tisztelettel:

 

Gigamatrac online szaktanácsadás

www.gigamatrac.hu

Előzmény: mephisoft (14649)
mephisoft Creative Commons License 2023.02.04 0 0 14649

Matrac kéne mind a két (nagy) gyerek ágyába, mert kinyúvadtak a matracok. 5-6 évet szolgálhattak, már horpadtak, kényelmetlenek. Már nem tudom, mennyibe kerültek – nem voltak túl drágák, de nem is a leggagyibbakat vettük.

 

Nem értek hozzá, de azokról a vastag, puha, rugalmas dolgokról, amiket manapság matrac néven árulnak, amit pár éve a gyerekeknek vettünk, és amikkel szállodákban is találkozom, azt gondolom, múló hóbort, divat, átverés; ezek nyilván pár év alatt tönkremennek, de igazából új korukban sem jók; túl puhák.

 

Ugyanakkor van nekünk egy 20 éves franciaágyunk. Nem volt drága, szerintem akkor is volt már csak matrac ennél drágábban. Nincs külön matrac, az ágy része az, amin fekszünk. Nem tudom mi van a kárpit alatt. Alákukkantva és tapogatva úgy sejtem, egy váz fölött egy tele forgácslap van, és azon van valami kb. 15 cm vastagságú akármi. Rugó egész biztos nincs benne. A felület viszonylag kemény, talán 3-4 centit tudom kézzel benyomni. A keménysége miatt mindketten tartottunk tőle, hogy kényelmes lesz-e: húsz éve tökéletes. Szerintem ez még legalább 20 évig jó lesz.

 

Na az a kérdés, hogy mi a szösz lehet ebben az ágyban, és lehet-e valami ilyesmit kapni a gyerekek ágyába?

vargap75 Creative Commons License 2023.01.31 0 1 14648

Üdv Mindenkinek!

Sajnos hasonló a probléma nálunk is. Ma azért elindítottam a garanciális igényt. Kíváncsi leszek a válaszra. Ha pozitív, ha negatív ide megírom röviden.

P.

Előzmény: Tibi47 (14642)
zeherfoltan Creative Commons License 2023.01.29 0 0 14647

Kedves László!

 

Kérésének megfelelően, ment az email.

 

Farkas Mónika

Előzmény: Alváskultúra (14646)
Alváskultúra Creative Commons License 2023.01.28 0 0 14646

Kedves Mónika,

 

szerintem engedjük el a számvitelinemistudom meg levelezések részt és próbáljunk meg a megoldása fókuszálni. Ki kellene derítenünk, hogy az Ön matraca hibás vagy sem. Hogyan tovább?

 

Üdvözlettel:

 

pálinkás László

barkimaslaszlo (kukac) gmail (com)

Előzmény: zeherfoltan (14645)
zeherfoltan Creative Commons License 2023.01.28 0 0 14645

Kedves László!

 

Az ön által leírt válaszok nem felelnek meg a valóságnak. Számviteli bizonylattal, levelezés tartalmával, egyéb okiratokkal tudom bizonyítani az általam leírtakat. DE! Pontosan tudom, hogy versenytársak is olvassák a fórumot, valamint adatvédelmi okból is aggályos az ön alkalmazottjával történő levelezés anonimizálás nélküli közzététele.A legdurvább, hogy van egy olyan érzésem olyan versenytársak kerestek meg akiknek én segíteni nem akarok. Ez eladó - vásárló között kialakult helyzet nem alakulhat egy oktalan "jó magyar" módjára kialakult sárdobálássá. Maradjunk mindvégig a tények mezején.

 

Viszont tényleg örömmel olvasom, hogy alapvetően ön is rendezni kívánja a kialakult vitás helyzetet, azonban mégis önnél pattog a labda, ezért kérem kollégáján keresztül kérje el e-mail címemet és írjon rám, válaszom tartalmazni fogja a tények alátámasztására vonatkozó adatokat, számviteli bizonylatszámokat. Ezt követően továbbléphetünk a megoldások irányába akár egyezség akár per is lesz a vége.

 

Mivel még nem vagyunk perben és haragban, még az is lehet, hogy megköszöni nekem, hogy lefolytattam cége ügyfélközpontúsági belső auditját.

 

Tisztelettel:

 

Farkas Mónika

Előzmény: Alváskultúra (14644)
Alváskultúra Creative Commons License 2023.01.28 0 0 14644

Kedves Mónika,

 

a probléma ott kezdődik, hogy nincs Magyarországon bevizsgálásra lehetőség. Habmatracok esetében megoldható, de ott is csak úgy lehet hiteles mérést végezni, hogy a franciaágy méretű matracot ketté kell vágni. Szóval ilyen lehetőség hiányában egyedi mérési módszerekhez folyamodik mindenki. Az esetek többségében egy alakváltozás látványos, egy keresztbe fektetett léccel fényképről is könnyen felismerhető, minden gyártó el is fogadja. A nem látható dolgokkal van a nagyobb gond, ilyenkor valahogyan meg kell határozni, hogy a felpuhulás mértéke a normálistól eltér-e. Budapesti viszonylatban ez nem gond, kolléga kimegy, jellemzően kézzel benyomással is lehet érezni, ha az a normálistól eltér. Vidék viszonylatban nem marad más lehetőség, mint:

 

1., a Vásárló elvégzi a mérést, ebben minden elméleti segítséget megadunk

2., természetesen ez nem a Vásárló feladata, így elhozatjuk a matracot és elvégezzük mi a vizsgálatot

 

1./ Létezhet-e, hogy a vásárlónak kell a NAV-on keresztül bizonyítania, hogy a vételár nem egyezik a számlán feltüntetett értékkel, tetőzve ezt a garanciális ügyintéző meghazudtolja a vásárlót?

Futottam egy kört ezzel. A vásárlást igazoló blokkot Ön megküldte a garanciális kollégának. Ön a vételárként 299 000 forintot írt, a blokkon a vételár (és ez a termék vételára) 289 900 Ft szerepel. Ebből adódott a kolléga további kérdése.

2./ Megtörténhet-e, hogy a garanciális ügyintézőt a vásárló értesíti arról, hogy telefonált egy ismeretlen  szállító aki közölte, hogy új matracot biztosít a cég ezért azonnal elszállítanák a terméket, majd ezt követően megtagadja a telefonos elérhetőségének megadását, egyben közli, hogy szó sincsen ilyenről!

Egy szállító cég nem tud új matracot biztosítani, ő csak szállít, megbízást teljesít, ilyet egy fuvarozó csak abban az esetben mondhat, ha a megbízó ezt a feladatot adja neki

3./ Titokban tarthatja-e a forgalmazó szakértői vélemény elkészítéséhez tartozó módszertant és felhasznált eszközöket?

Nem gondolom, hogy titkolózni kellene, de mivel Ön ezt a garanciális kollégától nem kérte, így nem is juthatott el Önhöz ez az információ

4./ Egyáltalán nem tartja-e elfogultnak az ilyen vizsgálatot?

Lehet, hogy elfogult, de nincs más módszertan. Egy vállalkozásnak sem érdeke, hogy a Vásárló rovására trükközzön/csaljon, hiszen jogos, mérhető panasz esetén a gyártó fogja a matracot cserélni/jóváírni

5./ Ön odaadná egy fentiekből következtethető "ügyfélközpontú" cégnek a saját 300eFt értékű matracát, lesz majd vele ami lesz alapon szakadó havasesőben? (maga a szállító is közölte, hogy ilyen értékű matraca lenne biztos, hogy ilyen időben ráadásul a teraszról leadva nem engedné elszállítani)

A világ nem áll meg esőben, esőben is szállítunk termékeket, miért is ne tennénk. Minden szállítónál van csomagolóanyag, minden körülmények között el lehet szállítani egy matracot

6./ Végezetül kérem olvasson vissza  itt is, ha nem emlékszik, nem tartja viccesnek, hogy terheletlen állapotban kell a vásárlónak bizonyítania azt, hogy sikerült megvennie élete első igazán gyorsan 3-4 hónap alatt kifeküdt, felpuhult ócska matracát? (segítség a Google értékelések közötti seprűnyeles mérés talán a legkiábrándítóbb)

Nem tartom viccesnek. Szomorúnak tartom, de mivel szerény kis országunkban nem működik sem matracokra szakosodott vizsgáló állomás, sem pedig szerviz, így valahogy mégis csak meg kell tudnunk közösen határozni, hogy egy matrac selejt vagy sem. Bármelyik magyarországi gyártó -megfelelő berendezések hiányában- ugyanilyen mérési metódusokat használ. Egyszerűen nincs más. Persze, hogy ultra-proli megoldás a seprűnyél vagy egy bármilyen egyenes léc, viszont minden háztartásban rendelkezésre áll, "működik", gyors és bárki számára véghez vihető gyors megoldás egy probléma megállapítására. Persze ez nem a Vásárló feladata, de a közreműködés jelentősen felgyorsítja az esetleges probléma megoldását. Vagy ugye jön az elszállítás.

 

Nem tudom, hogy a terheletlen mérés és kerékpár analógia hogyan került elő, nem is értem. Nem gondolom, hogy bárki is azt javasolta volna Önnek, hogy terhelés nélkül végezzen mérést egy matracon.

 

Úgy gondolom, hogy a feladatát mindenki megcsinálta eddig Ön is, ügyintéző kolléga is, a szállítók is. Ha nem engedi, hogy elhozzuk a matracot, akkor nem tudjuk bevizsgálni. Ha Ön sem segít a probléma dokumentálásában, amit el tudnánk küldeni a gyártónak, akkor ez egy patthelyzet.

 

Ha már volt csizma is, kerékpár is, akkor még egy labda talán belefér. Tekintettel, hogy Önnél van a matrac, a szállítóknak nem adta át, hogy bevizsgálhassuk, így a labda most Önnél pattog. Garanciális kolléga készséggel segít, hogy hogyan készüljön 5 perc alatt méréssel együtt két-három olyan fénykép, amit meg tudunk küldeni a gyártónak panasza dokumentálására.

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: zeherfoltan (14641)
GeriSoft07 Creative Commons License 2023.01.28 0 1 14643

Üdv, csak pár gondolat, mert sok matracot kellett már reklamáljak (más gyártókét, a gigamatracos isbir 2021 novemberi, már puhul egyébként). Ott is az volt, hogy az eladónál jelentettük a hibát, és megjelent a gyártó, előbb elvitte javítani (2x) aztán cserélte (2x) aztán kidobtuk és vettük az isbirt

 

Szóval

1: nem lehet ilyen

2: igen, megtörténhet, más gyártó és kereskedő páros esetén is

3: kizárt, nem! A mérés pontos menetét, az alkalmazott műszert, a megfelelő értéket és a mért értéket tartalmazni kell, a méréshez használt eszköz ha hitelesíttendő, annak hitelesítési idejével, bármilyen terméket vizsgálnak be bárhol

4: ez az eredmény nem elfogadható, támadható

5: mindig kérik, hogy a csomagolást (fóliát) tartsa meg, vagy a vevő kell gondoskodjon hogy be legyen csomagolva, és vicc hogy az erkélyen kell leadni, ott is lett felvíve? 

6: én úgy csináltam, hogy fogtam 2db 2kg-os súlyzótárcsát, ami 2cm vastag, ráraktam a gödörre, fölé fektettem egy 1,5m-es alu cső felmosónyelet, és átnyúltam a 4cm-nyi 4kg-os súly felett tenéyrrel, elég egyértelmű volt, hogy egy átlagember feneke lényegesen több, mint 4kg terhelés, és már itt elvérzett :) 

 

Sajnos mindkét oldalról lesz itt kérdés bőven, a fentieket csak általánosságban írtam, múltbéli tapasztalatok után, és nem a gigamatraccal szemben, hanem a Li....x volt.

Előzmény: zeherfoltan (14641)
Tibi47 Creative Commons License 2023.01.27 0 1 14642

Sajnos én is pórul jártam a hiper-szuper L°vital Perfect Sense matracommal. Kábé három hónapig jó volt, de utána úgy felpuhult, hogy derék fájdalmakkal ébredtem minden nap. Nem gödrösödött, csak egyszerűen kegyetlen puhává vált, ahol feküdtem rajta. Először költöztem ide-oda (180X200-as méretű) de eljutottam oda, hogy már nem volt olyan rész, ami nem lett volna túl puha. Végső elkeseredésemben egyszerűen megfordítottam és a hátulján aludtam, illetve alszom jelenleg is. Ez a megoldás is csak ideig-óráig volt jó, de ez a fele is felpuhult. Pedig csak 75 kiló vagyok. Most nézem, 330 ezer forint egy ilyen matrac.....

Előzmény: zeherfoltan (14641)
zeherfoltan Creative Commons License 2023.01.27 0 0 14641

Tisztelt Pálinkás László!

 

Először is köszönöm szépen a terjedelmes okfejtését.Magam is a kulturált vita híve vagyok, sárdobálásnak semmi értelme nincsen. Nem tudom, hogy kapcsolatban áll-e még a Gigamatrac Kft-vel, amennyiben igen kérem válaszolni szíveskedjen az alábbi kérésekre, előrebocsátva, hogy szóba sem kerülhet rendőrségi feljelentés, netán 10 év fegyház mivel ezek tényállítások.

 

1./ Létezhet-e, hogy a vásárlónak kell a NAV-on keresztül bizonyítania, hogy a vételár nem egyezik a számlán feltüntetett értékkel, tetőzve ezt a garanciális ügyintéző meghazudtolja a vásárlót?

2./ Megtörténhet-e, hogy a garanciális ügyintézőt a vásárló értesíti arról, hogy telefonált egy ismeretlen  szállító aki közölte, hogy új matracot biztosít a cég ezért azonnal elszállítanák a terméket, majd ezt követően megtagadja a telefonos elérhetőségének megadását, egyben közli, hogy szó sincsen ilyenről!

3./ Titokban tarthatja-e a forgalmazó szakértői vélemény elkészítéséhez tartozó módszertant és felhasznált eszközöket?

4./ Egyáltalán nem tartja-e elfogultnak az ilyen vizsgálatot?

5./ Ön odaadná egy fentiekből következtethető "ügyfélközpontú" cégnek a saját 300eFt értékű matracát, lesz majd vele ami lesz alapon szakadó havasesőben? (maga a szállító is közölte, hogy ilyen értékű matraca lenne biztos, hogy ilyen időben ráadásul a teraszról leadva nem engedné elszállítani)

6./ Végezetül kérem olvasson vissza  itt is, ha nem emlékszik, nem tartja viccesnek, hogy terheletlen állapotban kell a vásárlónak bizonyítania azt, hogy sikerült megvennie élete első igazán gyorsan 3-4 hónap alatt kifeküdt, felpuhult ócska matracát? (segítség a Google értékelések közötti seprűnyeles mérés talán a legkiábrándítóbb)

 

És mivel nagyon szép hasonlatokon keresztül írt, ahol még a felesége cipőjéről is tanulságot vonhattunk le, képzelje el kedves László, hogy vásárol egy kerékpárt ha ráül és teker akkor annyira rázza a kormányt és hangos berregő hangot ad, hogy alkarja elfárad és nem tud vele tovább haladni. Erre közli az eladó cég, hogy küldjön egy olyan videót amelyen tolja a kerékpárt. Visszaírnak, hogy megvizsgálták a panaszomat de olvassam el garanciális feltételeket amelyet tudomásul vettem, benne szerepel, hogy csak akkor minősül a termék hibásnak, ha a kerékpár terheletlenül mellettünk tolva is rázkódik és berreg. Nem marad más mint, hogy azt mondják menjek békélteni vagy pereskedni, de egyébként tájékoztatnak, hogy nagyon sok vásárlójuk kizárólag tolja a kerékpárt és úgyis nagyon elégedett.

 

Kérem, higgyen nekem Pálinkás úr ha lenne olyan képességem, hogy a matrac felett lebegve aludjak nem pazarolnám erre a bejegyzésre sem az időmet.

 

A cég belső statisztikái irrelevánsak akár a itt akár a google értékelések figyelembevételével, szerintem én ha igazán jó céget szeretnék magamnak akkor 1 csalódott vásárló is kudarc lehet. Tudja miért? Mert én a saját problémám esetében a jogszabályi keretek között mindvégig együttműködő voltam, nem tudom kizárni, hogy a török gyártó hibázott és egy szériát totál silány rugószerkezettel szerelt össze, magyarán lehet, hogy semmi köze a Gigamatrac Kft.-nek az egészhez, ehelyett a tények: meghazudtolnak a vételár vonatkozásában, telefonos elérhetőséget nem adnak a bizalom jegyében.

 

Elkeseredett vagyok, mert én nem az a vevő voltam aki életében is valaha visszaküldött volna valamit, de azért van egy olyan összeghatár ami jogos igényeket ébreszt bennem, főleg ha ehhez egy igazán bizalmi garanciális ügyintézés társul. Hivatkoznak a Békéltető testületre és a bíróságra állandóan ahelyett, hogy felvennék a kapcsolatot közvetlenül a vevővel és legalább próbát tennének megnyugtató módon kezelni az ilyen eseteket.

 

Remélem, hogy az 5001. válaszban kielégítő válaszokat kapok, de tudja mit, ha megkérdezi a garanciális ügyintézőt akkor még az elérhetőségemet is megkaphatja ha okirati bizonyítékokat szeretne látni az állításaim vonatkozásában.

 

Tisztelettel:

 

Farkas Mónika

Előzmény: Alváskultúra (14640)
Alváskultúra Creative Commons License 2023.01.27 0 0 14640

Kedves Fórumtársak,

 

csak általánosságban egy-két gondolat. Olyan 16-17 éve vagyok jelen ebben szakmában és ebben a topikban több, mint 5000 választ adtam különböző itt különböző kérdésekre. Érdekes jelenség, ahogyan a vásárlói és a kereskedői attitűd változott az elmúlt másfél évtizedben. Ez persze valószínű, hogy az egész világra igaz, mindenki egyre nagyobb erővel támad és ezzel párhuzamban egyre nagyobb erővel is védekezik a másik oldal.

 

Feleségem vett egyszer egy csizmát. Mondja, hogy valami nyomja a sarkát. Belenézek a csizmába és belül a sarokrész szélénél kiáll egy csavar. Semmi gond, nem állt bele a lábába. Boltba vissza, mutatjuk eladónak, hogy nini -itt kiáll egy csavar. Azt mondja, hogy elküldi bevizsgálásra. Mondom értem, de kb milyen eredményre számíthatunk? Az ugye, hogy nem áll ki a csavar nem jöhet ki eredményként, az hogy kiáll belőle egy csavar -azt meg mindhárman látjuk most is. Ugye most van hideg, most kellene a csizma. Válasz: protokoll. Ez a protokoll.

 

Amit viszont nem egészen értek. Bemegyek a boltba, veszek egy matracot (cipőt, kanapét, bármit). Ha valami gyártási- vagy anyaghibás, az általában pár hónapon belül kiderül. Ha én úgy gondolom, hogy az én termékem hibás, akkor fellépek. A hibának láthatónak, mérhetőnek kell lennie, hiszen a hiba az, amikor egy termék a normálistól eltér (nem ide értve a természetes használódást). Matracok felpuhulásánál is van egy standard, de ez most nem érdekes.

 

Bejelentem a forgalmazónál. Forgalmazó jegyzőkönyvet vesz fel és megpróbálja kivizsgálni a problémát a lehető leggyorsabban. Egy pc-ket forgalmazó cég garanciális vevőszolgálatán az első kérdés, hogy be van-e dugva a hálózatba. Ez derogáló lehet, akár megalázó is, de a statisztika szerint elég nagy százalékban megoldja a problémát. Persze el is lehetne menni a 375 kilométerre fekvő Magosligetre szemrevételezni egy matracot, de mennyivel egyszerűbb és gyorsabb mindenkinek, ha megkérdezzük, hogy milyen ágyrács van a matrac alatt, bekérünk egy-két fényképet, hogy gyorsan, távolról is látható legyen a hiba. A bonyodalom ott kezdődik, amikor a hoba nem látható, otthoni eszközökkel nem mérhető, nem kimutatható. Az információkat megküldik a gyártónak, a gyártó vagy bólint egy cserére vagy úgy ítéli meg, hogy nem hibás a termék. Vásárló ezt nem fogadja el, ilyenkor jöhet a termék bevizsgálása.

 

És igen. Ha egy autó elromlik, akkor el kell vinni a szervizbe és ott kell hagyni akár még egy tízmilliós autót is. Persze jogosan merül fel a kérdés, hogy a forgalmazók miért nem adnak egy csere matracot erre az időszakra, ha valakit érdekel a válasz -kibontom ezt a témát is szívesen...

 

Szóval a termék bevizsgálásra kerül, a gyártó a saját standardjai alapján elutasítja. Lábjegyzet: a gyártónak sem érdeke elutasítani olyan panaszt, amit nem kellene, hiszen így hosszú távon a kereskedő bizalmát veszíti el, ami az érdekével ellentétes (persze ugyanez érvényes a kereskedő-Vásárló viszonyra is). Szóval elutasításra került. Vásárló megkapja az infót, jogosan vagy jogtalanul -felháborodik. Legyen ez így érthető is, hiszen Vásárló meg van győződve arról, hogy őt becsapták. Ilyenkor jön a jogorvoslat.

 

A békéltetőtestületeket (Fogyasztóvédelem) azért hozták létre, hogy egy lehetséges per előtt (tehermentesítve a bíróságokat) próbáljanak egyezséget létrehozni az adott ügyben Vásárló és kereskedő között. A békéltető ingyenes, a Vásárló érdekeit védi, nagyon gyorsan kitűznek egy tárgyalást és 60 perc alatt véget is ér. A békéltetőn a kereskedésnek lehetősége van nyilatkozni, hogy aláveti magát a Békéltető ajánlásának, azt kötelező jelleggel elfogadja, tehát ha az javasolják, hogy csere, akkor csere.

 

Amennyiben a Békéltetőtestület úgy dönt, hogy a Vásárló panasza nem jogos, akkor még mindig ott van a bíróság, ami ugyan nem egy olcsó sport, cserébe viszont nagyon lassú és kétes a kimenetel.

 

A 16-17 év alatt 100 000-nél is több matrac került ki tőlünk. A nagy számok több esetet is hoznak, mint minden terméknél a matracok esetében is előfordulhatnak garanciális meghibásodások. Nem tudok pontos statisztikát, de a 100 000 matracra vetítve az eddigi garanciális probléma 99%-a "házon belül" megoldódott, talán talán 0,0003% került a Békéltetőtestület elé és 1 db bírósági per történt szakértő bevonásával, ahol a Vásárlónak a bíróság nem adott igazat.

 

Persze a statisztika nem nyugtat meg senkit, de talán a fentiek rávilágítanak arra, hogy a kereskedő nem okvetlenül gonosz, hanem csak bizonyos protokollokat követ.

 

Annyi történetem lenne, de nem szeretnék untatni senkit -csak egyet engedjenek meg.  Egyik ősz elején bejött hozzánk egy úr egy Baranya megyei (bocsánat: vármegyei) városból. Egy sportszállót üzemeltet Ausztriában, a síszezonra vannak szakosodva. Megállapodtunk, vásárolt közel 50 db matracot abból egy olyan zsákrugós típusból, amit éveken keresztül szállítottunk pl a Hunguest Hotel részére is NULLA garanciális problémával. Eljött a tavasz. Elolvadt a hó. A tavasz már csak ilyen. Kapunk egy bejelentést, hogy az összes matrac hibás. Baranya megye, Pécs, békéltetőtestület, szerintem mindenki kitalálja a történet végét...

 

Egy utolsó gondolat. Én is töröltettem már posztot. Bár nem angolszász jogrendben élünk, mégis vannak normák. Egy cégről rosszat állítani a jó hírnév megrontása. Ez egyszerű. És egészen addig az, amíg nem bizonyosodik be, hogy valóban így van. Az internet egy arctalan világ, egy nick mögött valójában bárki lehet, akár egy kevésbé egyenes versenytárs is. Sokkal egyszerűbb (mindkét félnek) töröltetni egy rágalmazó bejegyzést, mintsem hogy a kereskedő a jogosnak vélt érdekét és jó hírnevét védve rendőrségi feljelentést tegyen nagy nyilvánosság előtt elkövetett blablabla...  Engem is pereltek már be az alváskultúra blog oldalam miatt jó hírnév megrontása, rágalmazás vétséggel. MatracGuru: Pálinkás László blogja: Matrac gyártók: itthon és nem (alvaskultura.blogspot.com) (egyébként tényleg akár 1-3 év szabadságvesztés) 4 éves tortúra, néhány millió forint.  Bíróság, Kúria, Alkotmánybíróság, Strasbourg emberi jogok bírósága. Ennyi tortúra kellet az igazsághoz.

 

Én annyit tapasztaltam, hogy még ha fel is vagyok háborodva olykor, kedves hozzáállással könnyebben intéződnek a dolgok. Ha nem, akkor persze indokolt, hogy ráüssünk az asztalra, berúgjuk az ajtót néha. Én ha egyből berúgom az ajtót, általában nem lesz sem jobb, sem könnyebb, sem gyorsabb semmi.

 

Olyan szép ez a világ. Persze lehet elsőre is rugdosni is az ajtót, püfölni az asztalt -nem vagyunk egyformák...

 

Ha bárkinek bármiben tudok segíteni, továbbra is készséggel:-)

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

 

 

László5204 Creative Commons License 2023.01.26 0 0 14639

És bocsánat már azzal kezdik, hogy elviszik a matracot, nyilván tudva azt, hogy a korábbi matrac hiányában a földön fekve várhattuk saját maguk szakértését. Nyilván jönnek azzal, hogy a mérést csak elszállítással lehet elvégezni… Következő az lesz, hogy a kényelem mindenkinek mást jelent, és, hogy szegény cég mit kezdjen egy használt matraccal, a vevő a hibás mert nem érzi kényelmesnek a 3 hónap alatt kigödrösödött ágyat. 

László5204 Creative Commons License 2023.01.26 0 0 14638

Köszönjük a lehetőséget! Sajnos arra mennek, hogy egy olyan garanciális feltételt határoznak meg ami nyilvánvalóan kizárja a jótállás érvényesítését. Gyakorlatilag már nevetséges amit műveltek, elvitték a matracot saját maguk jól megszakértették és visszaküldik, hogy csak 0,22 % os eltérést mértek egy alvásra alkalmatlan matracon! Hivatkoznak ügyvédeikre és mindenre ami elveszi az emberek kedvét a pereskedéstől, pedig a matrac egy kisebb autó ára. Elég csak itt visszaolvasni, ami még nincsen törölve. Csodálkozom Mónika, hogy nem lett fenyegetve és trollozva lehet ez már egy jó jel. Szerintem a Gigamatrac Kft hosszútávú érdeke, hogy korrekt legyen, az is lehet, hogy a gyártó húzza csőbe és megtéveszti a Gigamatrac Kft jóhiszeműségét. Várjuk a további fejleményeket a megadott elérhetőségi csatornán!

Előzmény: zeherfoltan (14634)
GIGAMATRAC (X) 2023.01.26 0 0 14637

Tisztelt Farkas Mónika!

 

Bejegyzését olvasva, természetesen joga van garanciális igényét bejelenteni/kivizsgáltatni amit a jogszabályi előírásoknak megfeleltően segítségére is leszünk.

A cégünknél a garanciális bejelentéseket, kérjük szíveskedjen a garancia@gigamatrac.hu mail címre megírni. A bejelntéseket, minden esetben jegyzőkönyvezzük és kivizsgáljuk.

 

Összeségében a termékek megítélése, hogy melyek a "luxus minőség" körébe tartozó termékek nem biztos, hogy meg fogjuk tudni beszélni, de amennyiben a mérési eredmények vagy egyéb más tények azt igazolják, hogy a termékkel kapcsolatosan garanciális esemény lép fel, természetesen meg fogjuk oldani.

 

 

További jogorvoslattal is élhet a területileg illetékes hivatalokban.

 

Tisztelettel:

 

Gigamatrac online szaktanácsadás

www.gigamatrac.hu

Előzmény: zeherfoltan (14634)
zeherfoltan Creative Commons License 2023.01.26 0 0 14636

Köszönöm akik eddig írtak, többen figyelmeztettek, hogy ez a poszt hamarosan törlésre kerül. Az eddigi gyakorlat ez volt, de azért bizakodjunk.

zeherfoltan Creative Commons License 2023.01.26 0 0 14635

Kérlek szíveskedj jelentkezni! Lásd a posztomat!

Előzmény: UserXyz (14576)
zeherfoltan Creative Commons License 2023.01.26 0 0 14634

Kedves Fórumtársak!

 

Kérem szíveskedjenek jelentkezni akik a Gigamatrac Kft.-től vásároltak Törökországban gyártott matracot és fél éven belül minőségi kifogással éltek, mivel a matrac meg sem közelíti a termék oldalán szereplő magas szintű luxus minőséget, a Goolge értékelések alapján már találtunk csalódott vásárlókat, de a közös érdekérvényesítés elősegítése érdekében további fogyasztók bevonása szükséges.

 

 

Egyúttal kérem segítségeteket matrac vonatkozásában igazságügyi szakértő elérhetőségére is.

 

Köszönöm!

 

Farkas Mónika

GIGAMATRAC (X) 2023.01.14 0 0 14633

Kedves Margit52,

 

Alapvetően a rugós és a hideghab matracok közt javasoljuk a nézelődést. De mégis a hideghabokat javasoljuk, bizonyos szemszögből jobb lehet választás. Léteznek a piacon "junior" matracok is, de ez hamar kinövésre kerülhet, ezért egy picit a magasabb kategóriák felé is érdemes gondolkodni. Ebben az esetben vannak hosszú távra is jól tervezhető termékek, pl.: a magasabb terhet is képesek elbírni, akár forgatható - két különböző keménységi oldallal, rendkíül jól szellőző anyagok is elérhetőek már, de összeségében van néhány opció amit érdemes fontolóra venni.

 

Gyermekről lévén szó, javasolni szoktuk a levehető mosható huzatot, ezt az életszerű használat teszi általában indokolttá, de a különböző típusú (vízhatlan, antiallergén) matracvédőkkel már ez is jól tolerálható. 

 

A konkrét termékválasztás, hogy honnan is veszük, az említett kereskedésből vagy szakkereskedésbőlM Mi általában a szakkereskedéséket szoktuk ajánlani, a szakértelem, választék vagy nem utolsó sorban a szinte bármilyen egyedi méretet is képesek kiszolgálni illetve megannyi kritérium ami általában a választáskor fel tud merülni. Ezekre sokszor nem mindenhol találjuk meg a megfelelő szakembert. 

 

A gerinc védelmét öszetett tényezők fogják befolyásolni (Sport, testsúly, testtartás, telefonozás, stb.), de tény, hogy a matrac a segétségünkre lesz, természetesen a konkrét termék ajánláskor már ilyen típusókból fogunk termékeket ajánlani. 

 

Az alábbi típusok esetén több szempontot is figyelembe véve, köztük a levehető, mosható, huzatot, két különböző keménységi oldalt a hosszú távra tervezhető kényelmet, szellőzést bátran ajánljuk Önnek/Önöknek:

RelaXx® Signum Dual Medium ortopéd hideghab matrac - GigaMatrac Factory&Outlet. Matrac, ágykeret, ágyrács outlet

RelaXx Signum HR Climatic hideghab matrac - GigaMatrac Factory&Outlet. Matrac, ágykeret, ágyrács outlet

RelaXx Signum Infinity hideghab matrac - GigaMatrac Factory&Outlet. Matrac, ágykeret, ágyrács outlet

 

A két utóbbi típusnak a "HR" alapanyaga miatt kimagasló az átszellőzési képessége.

 

Természetesen mindenképp javasoljuk a matracok próbáját, de a fenti típusokból a tapasztalataink szerint jól fognak tudni dönteni.

 

Tisztelettel:

 

Gigamatrac online szaktanácsadás

www.gigamatrac.hu

Előzmény: margit52 (14632)
margit52 Creative Commons License 2023.01.12 0 0 14632

 

10 éves fiamnak vennék matracot, milyen tipust ajànlana? Kókusz-latex, hideghab, rugós? Mi szól egyik-másik típus ellen/mellett? Mire kell feltétlenül ügyelni? Ikeás matracok mennyire jók? Fontos szempont lenne a választáskor a gerincre való odafigyelés. Milyen vastagságút érdemes választani? Fix ágyrácsra menne. Nagyon köszönöm előre is! 

Alváskultúra Creative Commons License 2023.01.03 0 0 14631

Szia Rob19,

 

szerintem meg kellene nézni, hogy melyik lehet a ludas. Én letenném a fedőmatracot a földre ahol van hely és ráfeküdném, hogy érzek-e valami nem odaillőt. Ha már le van véve a matracról, akkor megnézném ugyanígy a matracot is. Minden anyag fárad, hét év mondjuk nem is annyira kevés egy fedőmatracnál. Fedőmatracoknál az alakvesztés nem jellemző, ugye a memoryfoam az, amelyik az emlékezőhab jellegét szép lassan elveszíti, tehát egyre gyorsabban áll vissza az eredeti alakjára (ami egyáltalán nem is biztos, hogy akkora baj) Ha bármiben tudok segíteni, írj nyugodtan, intézzük!

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: rob19 (14630)
rob19 Creative Commons License 2022.12.31 0 0 14630

@Alváskultúra

 

László, van egy olyan kérdésem, hogy a memory toppernek mennyi az élettartama?

Mert mintha úgy érezném, hogy mintha kezdtük volna kifeküdni. Lehetséges ez? Vagy a matracot feküdjük ki? (a matrac most lesz 3 éves, a topper meg tavasszal 7 éves)

Ha azt mondod, hogy a topper lesz a ludas, akkor melyiket javaslod? A mostani 8cm (huzattal együtt 10cm) és nem szeretnénk "lentebb adni" :)

 

Köszi

Alváskultúra Creative Commons License 2022.12.19 0 0 14629

Szia Yamaszaki,

 

az összes boxspring jellegű ágyon nincs körbetámasztás, nincs keret, hanem a rétegek keret nélkül egymásra vannak téve. Szinte az összes szállodában van egy vagy két különálló box lábakkal alul és arra van rátéve egy bonell- vagy zsákrugós matrac. Szóval nem gondolnám, hogy kellene neki keret... Amennyiben az ember a földre teszi, úgy arra érdemes figyelni, hogy ha magasabb a páratartalom a helységben, akkor nehogy elkezdjen penészedni. Néha érdemes rekkel megemelni egy kicsit a matracot és valamit betolni alá (könyvet, papucsot, bármit), hogy kapjon egy kis levegőt, tudjon szellőzni... Amennyiben ez két külön matrac és nincs keretben és a földre-galériára teszed, úgy mindig szét fognak csúszni egymástól:-)

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: yamaszaki (14628)
yamaszaki Creative Commons License 2022.12.18 0 0 14628

Üdv Mindenkinek!

Az lenne a kérdésem hogy a táskarugós matracot valóban nem érdemes körbe támasztás nélkül használni vagy ez is csak egy városi legenda?

Van-e valakinek valós tapasztalata,hogy pl: földön vagy alacsony szegélyű ágyon használta hosszú évekig és bírta vagy ép ellenkezőleg hamar kikészült.

 

Köszi!

Alváskultúra Creative Commons License 2022.12.09 -2 0 14627

Kedves Eastsider,

 

a Levital matracok talán 5-6 éve vannak forgalomban, több ezer honfitársunk ébredt ma reggel is Levital matracon különösebb problémák nélkül. ez persze nem azt jelenti, hogy az Ön matracával nem történhetett valami, de megfelelő rugalmas ágyrács vagy a felület 70%-át alátámasztó ágyborda alátámasztás mellett nagyon ritka egy-egy garanciális probléma. Klíma berendezéseknél, hűtőknél, telefonoknál, a legtöbb gépgyártónál is, stb. bevett gyakorlat a regisztrációhoz kötött kiterjesztett garanciavállalás, a kereskedelemben tehát ez kb. annyira gyakori ügymenet, mint a városokban a zebra vagy a településeken a kerítés.

 

Sajnálom ha csalódást okozott Önnek a termék!

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: eastsider (14626)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!