Az ABS hiba a kísérletezgetések (pl. először szelepek cseréje) majd később tömb csere árának töredékéért javítható. Amennyiben érdekel, részletek miatt emailben elérsz.
Kollegak: az osszes O2 szenzor ki lett cserelve mert a kod(ok) azt jeleztek, es a fogyasztas is rossz volt. Hozom haza a szerelotol (Rover Shop) es a lampa eg. Este nem volt mar idom, igy reggel megnezem a kod olvasoval, azt irja hogy nincs hiba kod. Akkor miert eg a lampa? Egy eleg olcso ODBII kod olvaso/torlom van, lehet hogy nem mutat minden kodot? Vagy valami speci gyari kodolvaso tudja csak kiutni a lampat?
Nemrég írtam, hogy készül az a karókkal rögzíthető eke szerű dolog csörlőzéshez. Hát elkészült.
Pénteken ki kellett próbálnom, hogy működik-e.
Volt felénk (Tamási és környéke) egy jó félórás felhőszakadás, jéggel. Éppen téglát pakoltunk utánfutóra és mivel nem számítottam ekkora esőre hagytam az autót a hátsó udvarban (persze oda lejt minden), utánfutóstól, mindenestől. Csak akkor kezdtem el kicsit aggódni, amikor 15 perc után sem csillapodott az eső és hömpölygött lefelé a víz az udvarban. Amikor az autó mellett bokáig süllyedtem a sárban, akkor meg már biztos voltam benne, hogy nem lesz egyszerű kihúzni a közel 1 tonnás utifutit, otthagyni meg nem akartam. Szóval az eső elállt és megpróbáltam a lehetetlent. 10 méterig nem is volt gond, de akkor megsüllyedt az utánfutó és az autó is behúzta magát a felázott részbe (addig próbáltam a kevésbé sáros részen evezni). Hátra tudtam volna tolatni, de a futó bebicskázott, lendület nulla, a Defi meg beásta magát kb. 20 centire. Az addig kikapart nyomnál előrébb nem jutottam.
Ekkor jött az "eke". Levertem és elkezdtem csörlőzni, csigával. Kb másfél métert haladtam, amikor a futó még mélyebbre húzta magát a sárba és itt kifordult az eke a földből. Tettem még egy próbát, szintén sikertelenül. Az autó nem haladt, csak az eke engedett. Közben anyám leintett egy traktorost, aki be is tolatott az udvarba, hogy kihúzzon. Az öreg csak fogta a fejét, hogy hogyan nem bírok kijönni onnan. Azt nem látta, hogy van még egy utánfutó is. Végül a traktorhoz rögzítettük a csigát, és elkezdtem húzni magam. Előtte természetesen elmondtam a traktorosnak, hogy véletlenül se próbáljon meg a csörlőnél fogva húzni. Mit ad Isten, a traktor picit megmozdult, jó szándékú emberünk meg már ült is be és elkezdett rángatni, "mer' eeehúztad a traktort". Miután ordítottam vele egy kört belátta, hogy hülyeséget csinált - vagy csak egyszerűen azt látta, hogy nem vagyok nyugodt- és hagyta hogy kicsörlőzzem magam.
Szóval ennél a próbánál az eke elvérzett. Mondjuk sok reményt nem fűztem hozzá, mert az első udvar is fel volt ázva. Azt azért már bánom, hogy nem próbáltam meg utánfutó nélkül a dolgot... legalább életszerű körülmények közt is teszteltem volna, hogy elbírja-e az autót :/
A majálist Erdélyben töltöttük, sajnos ebben a csapatban én voltam egyedül angolos, de helyt álltunk. Többiek nagy terepgumikkal voltak, mégis végigmentem mindenütt én is az AT-s gumival. Igaz sokat voltam csörlőkötél végén. A nagy akciók közben senki nem fotózott, pedig mindhárom nap voltak nagyon izzasztó részek, autót is gyötörni kellett sokat, de bírta.
Imo kiiktatása nem egy nagy feladat. Keress rá "discovery spider bypass"
Sok bosszúságtól tud megmenteni.
Ez csak a régebbi 300TDI-nél működik, ahol a spider unit a műszerfal mögött van. Az újabb 300TDI-nél az adagoló végébe integráltakegy hasonló funkciójú modult.
Régi típusú adagoló: egy vezeték megy az adagoló mágneszelepéhez
Újabb típusú adagoló: 4 vezeték megy az adagoló végébe (ezt is át lehet alakítani egy vezetékesre, de le kell hozzá szedni az adagolót, és lefúrni a "szemetet" róla.
Felezővel 30-nál szétpörgi magát, országúton 110 fölött már minden baja van. Én nem akarok vontatni, a TD5 nem egy erőtlen jószág, a rövid áttételből származó előnyt nem használom ki. Persze, ha raknék fel 37-es kerekeket, akkor biztos, hogy jó lenne, de per pillanat ez így nem tetszik.