Amig nem kerultem a katonasagba es muszaly volt beletanulnom a "lagzizeneba" , kocsmazenebe es konyuzenet is kelett jatszani , addig nekem nem letezett csak Hendrix meg Clapton , Hank Marvin meg a tatajuk ,. Ha valaki egy tangot kert volna tollem egy bulin fejbevertem volna a gitarommal olyan sertes lett volna!!
Aztan rajottem hogy van mas zene is .
Amit te csinalsz azt reg ateltuk , mindenki igy jar , a jo ha egyszer csak kezded megerteni a zenet . ehez sok sok ido kell .(nem egyuteseket vagy egy egy zeneszt es mufajkent)
Hanyszor jatszol kozonseg elott hetente ? Milyen kozonseg elott? Menyit gyakorolsz a bandaval hetente?
Kell egy fejlodesi ido es sajnos ez az " eloben zenelsehez' van kotve nagymertekben.Mikor mar nincs halogatasra lehetoseg , hogy majd holnap begyakorolom , majd holnap tanulmanyozom stb.
Tobb tanitvanyom van akinek 3-4 ev kelett hogy radobbenjen mit is akar , pedig tanitottam oket magyaraztam ,..ahogy 321 modja "kinovik" egyedul kar az elfecserelt idoert a sok dumaert ,"nem ertik" .Muszaly rajukhagyni , majd jonnek , eddig meg mindig igy volt.
Elkezdenek "profi" modon jatszani penzert es ket fellepes utan raebrednek az igazsagra , es jonnek hozzam hogy azert ok most meg akarjak tanulni hogy is van a zenelessel es a zenevel .Es meg el fog telni par ev mire talan lessz egy stilusuk .
Mindegyik gitaros azt hiszi ha begyakorol 20 "szolot" a leghiresebbeket akkor az mar minden , aztan a vegen csak rajonnek hogy messze van meg a zene.
En is azt hittem , tanaraim mind bossa-nova, jazz , mag klasszikus gitaroztak , en mag fogtam az osszes Shadows , Hendrix , Clapton . Jimi Page, Pete Townshand, Blackmore lemezt es bevagtam minden szolot , aztan rajottem hogy csak enyit tudok , es perszse rem tavol a "mesterektol" .
Az igazsag hogy az ilyen "fenegyerek"-seg jol jon a sracok kozott es ott elersz egy elismerest , de az csak olyan ovodas nivon van.Ez is jo mert innen valogatnak ki az "oregek" mikor kell nekik utanpotlas az alsobb" korokbol"
A POD 2.0 feléért kaptam meg, éppen azt nyüstölöm. Az XT jobb lett volna, de 100 ropit azért nem adok.
Vettem fel vele vonalból is, nagyon szépen és tisztán szól. Nem hiszem, hogy füllel tudnék különbséget tenni a POD 2.0 és Behringer között, legalábbis a kipróbálás közben nem éreztem minőségi különbséget.
Ez igaz! X-V ampom van. Bár én elsősorban itthoni felvételre használom csak, de előfordul hogy próbára ezzel megyek ha van a helyszinen PA, illetve 1x a Pflum Orsival játszottam a New Orleans klubban és onnan volnalból ment ez a cucc. igaz ez csak "tűzoltó" megoldás ha másképp sehogyan sem tudom megoldani. Én kombón nem annyira szeretem a hangját, főleg vonalfelvételre illetve próbákra jó mert akkor nem kell cipelni.
Természetesen lassan és stílusosan dobolni sem egyszerű, ez igaz minden hangszerre is, hallottam már egy-két jazz dobost, aki 1 tamon+pergőn+lábdobon olyat művelt, hogy az arcom leraktam. De az más volt. Nem szabad stílusokat egymással szembe állítani, minden másról szól, mást közvetít. Csak rosszul esett, hogy leszaroznak olyan zenéket, meg zenészeket akiket én nagyra tartok és szeretek. Én soha nem teszek ilyet, pedig nem vagyok a zene doktorandusza, mint pl. 321.
Úgylátszik minnél képzettebb vki annál jobban lenéz bizonyos zenei műfajokat, zenészeket.
Hat igaz hogy husz evel ezelott mar nem jatszott a "CREAM" , Ginger Backrer , az igencsak dobolgatott . Vannak meg a 35 !! evel elottiekbol ,Ian Paice , Mitch Mitchel,.. , Cozzy Powel ,stb hat ezeket "tul licitalni" tehnikaban igencsak kerdeses dolog .Aztan kovetkeznaek a 20 evel ezelottiek .
De nem csak a sebessegrol van szo hanem a zeneisegrol , a feelingrol.
Ha egy dobos rosszul dobol az nem azert van mert "lassan" dobol .Sott lassu tempoban a legnehezebb dobolni es hangszeren jatszani vagy enekelni.
Lagzin nem, mert nem akartam égetni magam. A pénz amit kínáltak volna jól jött volna, de az ucca-ucca gitározás vhogy nem feküdt nekem. Nem volt vmi nagy kihívás.
Tánczenét játszottam már, de az sem állt hozzám közel, nem ez elégít ki a zenében, ha játszani akarok élőben.
Itt egy izelito a lagzi-zenerol , a dobot programoztam es nem tettem bale semmifele pergetest , csak az alapritmus ( nagyon unom a dobokat programozni)
Ez strukturalissan egy szimpla szam , tehnikailag is konnyu eljatszani , van rengeteg amit meg se probalok gitarral eljatszani plyan fekvesek jonnek elo hogy meg Malmsteen is beleizzadna . Aztan lattam cigany gitarzenekart , megall az esz hogy jatszottak gitarral ciganyzenet meg folklort.
Bocs a tobbiektol , ezt mar belinkeltem egyszer de nem talaltam meg visszamenoleg ( ott van valahol)
Édesapám zenész, dobos, a könnyűzene, hakni, tánczene, stb. stílusokban utazik. Beatles fan főként (abban nőtt fel) Tudja milyen végig dobolni egy lagzit, vagy egy igényes tánczenés műsort, mondjuk képviselőknek a rózsadombon, vagy a Dunán egy hajón.
Derek Roddynak kétszer nézte végig az oktató anyagát, amiben az alul kezelt 6 pedál is benne volt, azt mondta eszméletlen és felfoghatatlan. Azt mondta 20 évvel ezelőtt nem gondolta volna, hogy ilyen irányba is elmegy majd a dobolás technika.
Már nem veszem komolyan, ebből is látszik, hogy nem ért hozzá. Aki egy kicsit is ért a dobhoz nem mond ilyet, hogy román lagzis dobos, nevetséges.
Egyébként voltam kipróbálni egy POD XT-t és hazajöttem egy Behringerrel! Na ilyen se történt még velem, hogyan jól jártam e vagy sem, azt éppen most próbálgatom itthon, de eddig nagyon úgy tűnik, hogy jó vétel volt (pénz-szolgáltatások) függvényben.
Ha jól tudom a POD perli a Behringert, mert lenyúlták a cuccot, Behringer szaré-hugyé adja majdnem ugyanazt.
az oldalon ahova a link kapcsol az van szep nagyban odairva hogy dobszolo , hogy egy tanulo dobost latok aki igyekszik a szamot vegigpufolni azt en is lattam , de arra mondom hogy gyengecske. Nincs semmi "sulya"
Tenyleg ilyet vernek a lagzidobosok , es ezt ugy 12 oran keresztul , persze nincs double bassdrum .A ritmus ugyanaz egy az egybe.
Ez a fajta zene csak egy "atiude" , egy osszeruccanas , pont az mint a disco , House . Drum & bass .
En regi lovas vagyok , hidd el hogy 90% a kozonsegnek a buliert jon , legyen hangos , menjen a ritmus a tobbi nem erdekes !!!
Tehat ha nem csinalsz valami erdekesset sehol semmi az egesz mert zenei teren ebben a stilusban nagyon szuk a kifejezesmod .
A Lemmy az onmaga egy "attitude" es ennyi kell , fantasztikus ahogy nyugodtan keveri a basszust ( Klang Klang hangon) es horog hozza ,valami harom szobol allo " refrent".
O egy latvany egy egyeniseg , most hogy mar ismerik teljessen mindegy mit jatszana mindet maghalgatnanak tolle.
Az utanna kovetkezok ezt probaljak elerni de nem mindenkinek megy...stb
A valtozatossagert probalgatnak mindent , noi enekhang , torzitasok , efektek,
gyors riff=ek , meg gyorsabb riffek , aztan egy kis klasszikus hangzasu bejatszas,
megrettento szovegek, oltozkodes , hajviselet ....kb minden kulsoseget megragadnak csak zeneileg nem nagyon tesznek semmit.
Van ennek kulturpolitikai es szocialis hattere de ahoz kene egy kulon topik .
Ugy a "beatniks"-tol keresd az indulopontot , 1948 korul.
Legalabb lassad hogy mit akarsz ..ha megkerdezz valaki hogy mit akarsz kifejezni zeneddel .Meg kell tudd magyarazni magadnak vagy masnak is hogy mitol "EZ AZ IGAZI" hatha kesobb rajossz hogy mas az IGAZI . Van ilyen.
tök örültem a pitch shifternek, és amikor kipróbáltam szomorúan konstatáltam h néha nagyon csúnyán begliccsel a POD (főleg ha több húron mesterkedek egyszerre). Vagy ez csak nálam van így?
Ami még dejól jönne: harmonizer. van valami octaver de azt nem tudom állítani h mittomén tercel legyen csak lejjebb a másik hang.
Persze hogy nem szeretem. Hadd ne fejtsem ki, de szerintem zeneietlen ez a világ, zenei eszközökkel kiélt frusztráció, rosszul. De ez az én magánvéleményem.
"A Stratovarius egy teljesen más stílus, láttam őket többször élőben, itthon is. Jól nyomják, de nem köt le. Motorhead meg már történelem, tisztelem Lemmy urat, csak nem hallgatom a zenéjüket, mert nem köt le."
Íme, a széles látókör. :-)
Viszont kérdeztem lentebb, hogy miket hallgatsz - mindenféle stílusból -, és nem válaszoltál. Titok?
Szerintem a déli zenék nem vidámak, sőt, siránkoznak, hogy a törökök de szemetek voltak, meg Máriá lelépett a kecskepásztorral, szóval ezek mind rendben vannak, meg hát a gonosz szimbólumok nagy része a mediterrán környékekről eredeztethető, mégsincsen olyan kultúrája az ilyen zenének. Gondolom a napsütés, a jó kaják, a jó bor és a bajszos nők miatt.