Én 2001-ben vettem az E30-amat. Már akkor is nehéz volt jó állapotú 6 hengerest találni. Hogy egy kereskedőt idézzek "azokat már mind rommá törték".
5-10 évvel ezelőtt könnyebb és olcsóbb lett volna az álmodat beteljesíteni.
Nézz körül a piacon, próbálj ki néhányat hogy melyik motorral tudnád szeretni. Én biztos, hogy Motronicos kézi váltós jó állapotú autót keresnék. A korai mindenféle "Jet" vezérlésűekkel már csak szopni lehet.
Aztán ha megvan hogy pontosan milyet szeretnél (18i, 18is, 20i, 25i) akkor a mobile.de-től se zárkózz el. Lényegesen nagyobb a választék.
Én a két első gyári Boge-t küldtem Katonáékhoz. Mondták, hogy mikorra küldjem, 1 hét múlva visszakaptam. Azt érdemes náluk figyelembe venni, hogy elsősorban a versenysportból élnek, így szezonban nagyon tele vannak melóval. Ősszel-télen célszerű felkeresni őket. Én annyit kértem, hogy újítsák fel, és kb. 30%-ot keményítsenek. Nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel, sokkal feszesebb az autó, és alig csökkent a komfort. És hogy mennyit fizettem? Kb. 16 000 Ft-ot postával együtt/2 gátló.
Régi vágyam teljesítem és szeretnék venni egy E30-ast.
Hobbi autónak szánom, sok évre tervezek vele. Ezért kérném a segítségeteket egy jó állapotú gép megtalálásában.
Gyári, vagy ahhoz közeli állapotút keresnék, ami nincs "agyon" tuningolva, megbízható társ lenne a hétköznapokban.
Motor kérdésben még gondolkodok, ebben is segíthetnétek melyik legyen. Az 1.6-ot elvetettem, a 318 és 320i között gondolkozok, a 325-től kicsit tartok, gondolom azt már mindenki padlózta és az áruk is magasabb picit. Elsősorban a kaszni fogott meg, viszont lehet a sor4 helyett a sor6 lenne az ideális. Az élményhez lehet hozzátenne :)
Esetleg ha Budapesten vagy környékén ráérne közületek valaki, szívesen megnézném a gépét, hátha látva, érezve könnyebb lenne a döntés.
Ha esetleg tudtok eladó, szép és megbízható állapotút, megköszönném!
Tervezett program: 11:00 kor találkozó a Bazilika előtt, vagy amennyiben ott nincs elég hely, akkor mintegy 100 m-re a Szent Adalbert központ parkolójában. Dél körül vonulás extra útvonalon Esztergom- Kertvárosba a Fa-Míves Kft. telephelyére (2509 Esztergom-Kertváros, Strázsa u. 2.), itt ebédelünk - bográcsos disznópöri a terv. Kb. 13:00-kor lenne az étkezés, és ezt jó volna tartani is! Délután egy kis meglepetés programot tervezünk egy helyi E30 mániással, drukkoljatok, hogy minden rendben menjen ehhez. Este ivászat&tivornya, kulturált keretek között, okosan ahogy szoktuk. Részvételi díj kb. 2000,-Ft/ fő csak ebéddel, ahogy tavaly úgy idén is lesz egy meghatározott "támogatói" részvételi díj, aki megengedheti magának és beledobja ezt a magasabb összeget az hozzájárul: az italokhoz, a zenéhez, a rezsihez, és az értékelt autók tulajdonosainak szánt apró ajándékokhoz, sőt: a megmaradt pénzből egy helyi, független állatvédőt szeretnék támogatni, aki rengetek kidobott, elhagyott, sérült vagy beteg négylábúnak (macskának és kutyának) ad otthont - mindezt saját erőből. Őt egyébként a helyszínen megvásárolható a Fa-Míves Kft által gyártott és felajánlott új bükkfa vágódeszkák megvásárlásával is tudjátok támogatni majd. A támogató részvételi díj tervezett összege 3000,-Ft/fő lesz. A gyerekeknek a rendezvény ingyenes, ahogy mindig is volt. Itt alvás lehetséges, ágy kevés van, de a ház nagy, dupla fürdő/WC rendelkezésre áll, aki bevállalja a polifoam/hálózsák kombót az garantáltan talál helyet és kap reggel egy gyógyító KV-t. Lehet további E30 barátokat hívni, ez esetben a meghívó felelősséget vállal a meghívott viselkedésért. Várva a találkozást (SZBM): Matyi Jelentkezés:
A szemem egy dudort látott, mire elővettem az Auchanos flexet, mely fényt derített egy folytonossági hiányra az anyagban. Látom valaki már ""javítani"" is próbálta. Hát nem strandon voltam az utolsó kánikulai hétvégén!
e30 M40B19 6gang projekt 1. resz: valto fennvan, mukodik, egyedul kardant kellett gyartatni a tobbi mind megoldhato bontott cuccokbol.
2.resz motor: ez mar koltsegesebb lesz, de igy az 1.9 m43 bontott dugokkal meg mindig olcsobb mint az m40B18 felujitas. egy m43as fuzott blokk 40ezer forint ebbol kijon a fotengely, hajtokar, dugattyu(85mm es az m40 felfurhato ekkorara), valamint egy gorgos himba+szelep szett. A tobbi koltseg mar uaz mint egy sima felujitasnal(csapagyak, tomitesek, gepmuhely).
Az ETK sima vekony futomuhoz is hozza a Bilit, Boget, es Bogebol meg a gazos verziot is. Valszeg M-technel is tobbfele van. A gyari allapot visszaallitasa sztem nem azt jelenti, hogy 30 eves gatlokat kell belerakni, hanem valami hasonlo karakterut. Ennek a B4 pl az en olvasatomban teljesen megfelel, az mar mas kerdes, hogy tudsz-e es milyen aron szerezni? Nekem nem igazan sikerult, mindenhol hianycikk volt, amikor kerestem, ahol meg volt, ott csillagaszok dolgoztak, nem alkatresz ertekesitok. Erdeklodtem a felujitasrol a Katonaeknal es nem igazan gyoztek meg. Kovetkezo volt a felallas. 120-ert volt ajanlatom egy garnitura vekony B4-re (elso+hatso) Ezt alapbol tulzonak talaltam, mivel Bardi, stb helyekrol, ahol eppen hianycikk volt kb 90-ben jott volna ki. 80-at mondtak Katonaek a felujitasra, amire en azt mondtam, hogy az uj ar 70%-at nem fogom kifizetni egy felujitasra, akkor inkabb veszek ujat. Vegul nem egesz 60-ert vettem egy garnitura Sachs-ot, ami ugyan nem egy B4, inkabb csak B2, minthogy nem gazos, viszont a gyari allapotnak sztem teljesen megfelel. Ez kb egy eve volt.
"Van jelentősége, hogy melyik, ha alapvetően a gyári állapot visszaállítása a cél?"
Ez esetben keress bontott m-tech futóművet. ;)
Én az eredeti lengéscsillapítók felújítása mellett döntöttem, Katonáék csinálták, annyit kell csak mondanod, hogy nem akarsz módosítani, csak felújítani.
(Megjegyzem a megadott határidőt khmm.... nem igazán sikerült tartaniuk. Szerintem bármelyik jó referenciával rendelkező cég is megcsinálja ezt, sokkal gyorsabban.)
Az m-tech futómű ca. 20mm-t ültet a simához képest, a ma kapható ültetőrugók között nem fogsz hasonlót találni, Eibach Pro Kit, H&R Cup...stb, mind min. 35-40mm-t ültet. De, lehet nincs igazam, én anno nem találtam ezeknél "magasabbat".
Ez esetben itt is marad az eredeti bontott, vagy új. Hogy a cabrióban más-e a rugó a nagyobb tömeg miatt, azt ellenőrizd le ETK-ban!
Bilstein: B8 biztos nem, mert az a B6 rövidített változata, gyárilag nincs benne rövidítés.
A német fórumos tapasztalatok szerint az m-tech inkább a B4-re hajaz, mint a B6-ra, de egy fórumon mindenki azt mond, amit akar. :D
Itt egy cikk az iS-ről, eszerint elöl 15, hátul 17mm-rel ül alacsonyabban, mint a többi, és ez a típus csak m-tech-hel jött ki.
Itt is Bilsteint említenek, de pl. nekem Boge Gas volt elöl-hátul és nekem az ETK is ezt hozza.
25i-be volt fordított "nagyon vastag száras" Bilstein is, de majd a fórumtársak kiigazítanak, mert ebben én sem vagyok annyira képben, hogy melyikbe mi és miért. :)
320-as kabriónál (1990) mit jelent pontosan, hogy gyárilag M-tech sportfutóművel jött ki a gyárból? Nézegettem pár oldalon, de megoszlanak a vélemények. Elsősorban a Bilstein-t írják, de, hogy azon belül melyik, az nem egyértelmű B4, B6, B8, de még FB is szóba jön. Ugyanez vonatkozik a rugóra is: Eibach/Bilstein. Ki lehet ezt valahogy pontosan deríteni? Van jelentősége, hogy melyik, ha alapvetően a gyári állapot visszaállítása a cél?Létezik valami oldal, ahol pontos specifikációt ki lehet deríteni?
Ugyanez a kérdés a katalizátor-kipufogó kombóval is.
Ez utóbbi nagyon komolyan oldja a fékport, persze drágább is.
A használat során tartsátok be az előírást!
Épp az imént fejeztem be a kocsimosást, nem volt kéznél fogkefe :D, így hirtelen ötlettől vezérelve a háztartási boltokban kapható műanyag sörtés üvegmosó kefét szabadítottam meg a nyelétől és fogtam be egy akkus csavarbehajtóba. Igen jól tette a dolgát. :)
Amit még ajánlani tudok, az a nagyon alapos felnitisztítás után a Würth "Nano pajzs lakkra és alufelnire" nevű cucca.
Az E46-om szegény nem sok takarítást lát kívülről, málhás szamár szerepben van sok-sok autópálya használattal, így gyakran már majd' fekete a felni, mire odajutok, hogy lemossam. Ezzel a nano cuccal kezelve sima hideg vízzel, szivaccsal letörölhető a fékpor, mindennemű dörzsölés nélkül! Nagyon jó! Ég és föld a kezeletlen és a kezelt felnit takarítani.
Legutóbb már csak igen borsos áron sikerült beszerezni, de a fenti guglizás során futottam bele, hogy a Sonaxéknak is van hasonló cucca.
egyeb kozerdeku hireink: az alkatreszes cegek raktarkeszelterol es a netes webshopokbol is rohamosan kezd eltunni a Lemforder gombfejek keszlete E30-hoz. :( aki tervez elso lengokar felujitast gyari minosegben barmikor a jovoben, az siessen. en meg be tudtam szakolni egy garniturat.
Ez a kamionmososzer erdekelne. Tudsz bovebb infot adni rola (nev, beszerzesi lehetoseg)? Bar nalam a brigeciol jol bevalt az evek soran, ill nagy mocsok eseten a sosav, azert erdekelne mit tud a szer:)
ez nagyban fugg attol is, milyen jellegu/allagu a dzsuva rajta. sok felnit evekig vagy soha nem tisztitanak, csak amit az automoso levisz rola. a rakovult fekport, alu oxidot haztartasi vizkooldoval lehet megkezdeni. nalad nem hiszem hogy ilyen helyzet all fent, de a gyari pokhalos felni kulloinek tovebol, a kis mely resbol nem fogja csodaszer onmagaban kihozni, nem usszuk meg, be kell avatkozni tettelegesen (ersd surolas) ahogy a kollega is promotalja a lenti kepen! :)
en 1-2 eve lugot (ipari kamionmoso szer) hasznalok mindenfele tisztitasra, kinosan ugyelve a kulonbozo eloirt higitasokra. nagynyomasuval az igazi, arra lett kitalalva, de kisebb kezi tisztitashoz is jo. automosashoz is! muanyagot, gumi nem bantja, csak a kulso feluletebol oldja ki, ami nem odavalo. durvan megujul minden utana. nem akarom es nem is szoktam futtatni a dolgot, de amiota megismertem (durva marketing szoveg) :), nem hoz lazba semmilyen uj csodaszer, nem kell ujat vagy mast keresnem. azota teljesen elfelejtettem pl a brigeciolt is. 5l a legkisebb kiszereles, de nekem az honapokig eleg igy is hogy sokat hasznalom. es a vegen az is kiderult, hogy a dragabb olcsobb.
egy dolog viszont evekig szivatott a felnitakaritasok alkalmaval: a bitumen. gyozott az alhatatossag: azt kizarolag a klasszik benzin viszi, semmi mas, de az dobbenetesen konnyeden. csak kesobb esett le: persze hiszen rokonok! es nem is tavoliak.
Na ez erdekesn hangzik. Egyszer ajanlotta vki a hideg zsiroldot, de az egybol le is kapta a festeket is. Szerencsere a potkerek belso oldalan teszteltem.
Az utobbi bo 2 hetet Gorogorszagban toltottem es lattam a sajatomon kivul egy masik magyar e30-at. DID rendszam, szekerkerek, soderszita az elejen. Ismeros valakinek?
A visszajelzések alapján 2017. szeptember 23. lehegesztve mint egy telepi kisházas! Megy majd köremail, lesz facebook esemény, így szokás szerint megkaptok majd minden infót időben! Addig is elő a fogkefékkel!! XD