Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

miki_sys Creative Commons License 2009.10.09 0 0 766

Szaisztok! Korábbai fórumozásokból tudtam + hogy van olyan hogy Citroen Documentation 2007 Backup. Letöltöttem a progit+hozzá a crack-et de nem indul.

A mellékelt programmal átírtam a MAC címet telepítettem a megadott serial-al, bemásoltam és lecseréltem a  "crackinfos" filet a "Program FilesDocBackupAC Resourcesinfos" fájlal, és azt írja ki  hogy: " a telepített alkalmazás lejárt! Kérem frissítse!". Ja telepítésnél a magyart választom ki de alapból azt hozza. Mi lehet a gond. Nekem nincs video fájlom a crack-hez. Légyszi valaki írja le, hogy hogy csiholta életre a programot!

Előre is köszi!

 

1 kérdés: A 2002 c5 benzin(gázos)-nál a tágulási tartály mellett lévő hidralikatrtályt levettem. Kell valahol azt légteleníteni?

 

2 kérdés: Ki lehet kapcsolni hogy a számítógép ne számítgassa ki hogy mennyit fogyaszt az autó hanem mindíg az aktuális értéket mutassa?

 

Előre is köszi a válaszokat!

John Zero Creative Commons License 2009.10.09 0 0 765
p.ildi:
Hát, ennyit tudtam :-)
De mondom, egyrészt a márkaszerviz nem csodaszer, ugyanakkor az pozitívum, hogy egy hosszú listán alaposan végigmennek.
Elsőre 14 ezret "buktam" ezen (ennyi volt az átvizsgálás, computerrel is), de többszázezret nyertem azon, hogy nem vettem meg azt a Citroen-t :-)

Ráadásul alkudni is nagyon jó alap, ha minden nagyobb (sürgősebb) hibára legalább az alkatrészárat kikéred ott helyben a márkaszervíznél. Ezután elő kell adni, hogy ha meg is vennéd X pénzért az autót, akkor neked rögtön kb. ennyit rá kell költened, ahhoz, hogy egyáltalán lehessen vele közlekedni megbízhatóan, ami igaz is.

De persze mindenkinek megvan a saját módszere...

Ha a kereskedő úgy nyit, hogy már most itt van egy másik vevő, azonnal kell dönteni, és alkudni ne is próbálj, akkor azt azonnal ott kell hagyni! A saját érdekedben.
Előzmény: p.ildi81 (764)
p.ildi81 Creative Commons License 2009.10.09 0 0 764
Köszi szépen ezt a komoly felvilágositást , a márka szervizes vizsgálat jó ötlet.
Előzmény: John Zero (760)
semgza Creative Commons License 2009.10.09 0 0 763
nekem meg egy 2001-es 2.0hdi.. :)
Előzmény: p.ildi81 (759)
moli1 Creative Commons License 2009.10.08 0 0 762
Szia nekem van egy eladó 2003 as tökéletes C5 kombim 2.0 HDI mail cimem puplikus ha érdekel valami.
Előzmény: p.ildi81 (759)
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.10.06 0 0 761
Csak ajánlani tudom a
http://nepitelet.hu/autok/citroen/
oldalt ahol a megfelelő típusra (2001-2004 illetve 2004-2007) kattintva sok-sok tulajdonos véleményét olvashatod az autóról.
Érdemes a leglehúzósabbakat és az legömlengősebbeket figyelmen kívül hagyni.
Előzmény: p.ildi81 (759)
John Zero Creative Commons License 2009.10.06 0 0 760
Vannak nálam profibbak is, biztos írnak majd, de amire én rájöttem:
- Érdemes megnézetni a kormányszervót, mert az 150-170 ezer km-nél kezd csöpögni és sokszor cserére szorul (ami bajnak nem baj, de ha csere volt, akkor legalább ennyi kilométer van az autóban).
- Én átnézettem egy márkaszervízben, 14 ezer Ft volt (drága!), de cserébe egy listán végigmentek relatív becsületesen, számítógépre is rádugták. Ugyanakkor egy másik C5-nél nem vették észre, hogy 170 ezerről 105 ezerre vissza lett tekerve :-(
- Legjobb, ha nem veszel külföldi eredetű (forgalomba helyezésű) C5-öst, szerintem, az rizikós.
- Vezetett szervizkönyv jó (lenne), akár érdemes is felhívni a benne szereplő szervízt, hogy mit tudnak. Esetleg a rendszámtábla kerete is segíthet abban, hogy kit kell felhívni, mert azon is rajta szokott lenni a reklámja a szervíznek.
- Meg kell nézni, hogy működik-e minden, főleg a Hydractive felfüggesztés, kell emelgetni belülről és a csomagtartóból is a kocsit.

És akkor a többit az itt lévő "profik" remélem még hozzáteszik, én mint amatőr írtam ennyit :)
Előzmény: p.ildi81 (759)
p.ildi81 Creative Commons License 2009.10.06 0 0 759
használtat vennénk, kb. olyan 2001- 2003-ast, 2.0d, és esetleg az érdekelne, hogy mire figyeljünk oda a vásárlásnál?
Előzmény: John Zero (758)
John Zero Creative Commons License 2009.10.06 0 0 758
p.ildi81:
Én csak pár hónapja használom, de - lekopogom - ajánlani tudom. Szerintem diesellel érdemes venni, és 2.0l-es vagy legalább 1.8-as motorral.

Újat vagy használtat vesztek? Az újról (C5 III) nem tudok nyilatkozni, a használtnál nagy veszély lehet a kilométeróra visszatekerés (mint minden használt autónál).
Előzmény: p.ildi81 (757)
p.ildi81 Creative Commons License 2009.10.06 0 0 757
Most állunk autó vásárlás elött, mi a véleményetek erröl az autóról? Véleményeket, tapasztalatokat várok.
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.10.02 0 0 756
A VAN buszba is tuti építettek hiba detektálást. Igazából nem ismerem mert a PSA fejlesztette ki és még a Renault használta, franciául meg nem értek....Hálisten gyorsan áttértek ők is a CAN-re.

Az előző linkben a kis dobozka leírását ha elolvasod egyértelmű lesz, hogy azzal a módszerrel büntetlenül lehet kendácsolni az autóban.
Az a lényege, hogy a doboz nyugodtan vehet nagy áramot az új fogyasztók működtetéséhez, mert hozzá van kapcsolva közvetlenül az akkuhoz. Az autóban futó vezetékeket csak azért csapolja meg, hogy kisáramú vezérlőjeleket szedjen le róluk, így az eredeti rendszer úgymond érintetlen marad.

Citromék mindentől óva intenek, már a 1994-es ZX kezelési útmutatóban benne van, hogy szinte mindenért menj márkaszervizbe, pedig hol volt az komplexitásban egy C5-től, persze a C5 sem atomreaktor bonyolultságú, dokumentáció alapján sok mindent meg lehet otthon is csinálni.
Előzmény: m-tom4 (753)
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.10.02 0 0 755
A VAN buszba is tuti építettek hiba detektálást. Igazából nem ismerem mert a PSA fejlesztette ki és még a Renault használta, franciául meg nem értek....Hálisten gyorsan áttértek ők is a CAN-re.

Az előző linkben a kis dobozka leírását ha elolvasod egyértelmű lesz, hogy azzal a módszerrel büntetlenül lehet kendácsolni az autóban.
Az a lényege, hogy a doboz nyugodtan vehet nagy áramot az új fogyasztók működtetéséhez, mert hozzá van kapcsolva közvetlenül az akkuhoz. Az autóban futó vezetékeket csak azért csapolja meg, hogy kisáramú vezérlőjeleket szedjen le róluk, így az eredeti rendszer úgymond érintetlen marad.

Citromék mindentől óva intenek, már a 1994-es ZX kezelési útmutatóban benne van, hogy szinte mindenért menj márkaszervizbe, pedig hol volt az komplexitásban egy C5-től, persze a C5 sem atomreaktor bonyolultságú, dokumentáció alapján sok mindent meg lehet otthon is csinálni.
Előzmény: m-tom4 (753)
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.10.02 0 0 754
No attól, hogy nem CAN busz van a kocsiban attól még a VAN ott van :)
Én azt csinálnám, hogy próbaizzókkal bekötném hagyományosan. Aztán ha az autó nem csipog össze-vissza izzóhibákat jelezve és az eredeti vezetékek sem melegszenek akkor rendben van. Ha jelez, valamint abban az esetben ha aggódsz, hogy nehogy túlterhelődjenek a vezetékek amik eredetileg csak az autó kiszolgálására lettek méretezve (pl.utánfutó féklámpa kör felvesz 3,5 Ampert pluszban) akkor meg a következő dobozkát használnám:

http://www.vonohorog.bolt.hu/smid/elektruniverzalis.jsp

Előzmény: egoka76 (751)
m-tom4 Creative Commons License 2009.10.02 0 0 753

Én is értem is, meg nem is....:-)))) Jó, hogy Te legalább otthonosabban mozogsz erre....

 

Akkor tehát a VAN-Bus-os rendszerben lehet büntetlenül barkácsolni? + lámpák, sziréna, csörlő, miegyébb????

 

Hivatalosan ugye citromék óva intenek, hogy a C5 elektromos rendszerébe belenyúljkálj, mert tönkre teszed az ECU-t és felrobbannak a gömbök, meg egy izzócserével is menj márkaszervízbe, mert az is pénz nekik.....

 

Most akkor szted bele szabad nyúlni (plusz fogyasztót bekötni) vagy nem? Köszi, 

Előzmény: oszcilloszkop (749)
egoka76 Creative Commons License 2009.10.02 0 0 752
Szerintem ilyenkor lassan aktuális a vezérműszíj, és a görgők cseréje is.
Előzmény: önindítópersely (750)
egoka76 Creative Commons License 2009.10.02 0 0 751

Értem, illetve nem értem pontosan, de köszönöm, akkor tehát valóban nem kell külön busz, vagy mi.:) Tehát simán fel a horog, hagyományosan bekötni, és kész.

 

Cserélt-e már valaki gömböt?  Csere után kell-e légteleníteni, Xantiánál ugyi kellett a fékeknél, de ott egy körön volt. Itt van-e ilyen légtelenítő hely, vagy megcsinálja magától?

 

Köszi.

Előzmény: oszcilloszkop (749)
önindítópersely Creative Commons License 2009.10.02 0 0 750

 

Sziasztok!

 

Megtudná mondani valaki, hogy  C5-nél a 200 ezres szervízben mit kell megcsinálni a szűrőkön és az olajon kívül?

oszcilloszkop Creative Commons License 2009.10.01 0 0 749
Facelift előtti C5-ökben két fajta buszrendszer volt. Egyik a CAN (controller area network), a másik a VAN (vehicle area network) utóbbiból kettőt is beépítettek.
CAN buszon a motorvezérlés, felüggesztés, ABS kommunikált egymással, a VAN-eken pedig a többi rendszer pl. kormány távvezérlés, légzsák, audio és ami jelen esetben fontos; a világítás rendszer.
Ez a facelift (2004 szeptember) utáni autóknál megváltozott úgy, hogy bennük nincs VAN, tehát csak CAN buszon kommunikálnak az egységek egymással.
Így egy 2001-es autóhoz teljesen felesleges CAN-es vonóhorgot venni.
Előzmény: egoka76 (744)
John Zero Creative Commons License 2009.10.01 0 0 748
"kenbus" vezérlőegység -> Ez pontosan CAN busz (vagy CAN bus).

Sokat én se értek hozzá, a dokumentációból csak annyit olvastam ki, hogy több CAN busz is van a C5-ben (pl. Comfort CAN, body CAN, stb.), itt nyilván a megfelelőre kell rácsatlakozni, és gondolom a vezérlőegységnek tudnia kell a (Citroen?) CAN protokollját, hacsak ez nem valami általános protokoll?

Google-on keresve 15-25 ezer körül mintha lenne elektronika (vezérlő) is.
Előzmény: egoka76 (744)
m-tom4 Creative Commons License 2009.10.01 0 0 747

Moil1,

 

Na a C5-nél pont, hogy nem, mivel külön körön van a kettő....

Előzmény: moli1 (738)
m-tom4 Creative Commons License 2009.10.01 0 0 746
Egy ilyen engem is érdekelne.....:-)))
Előzmény: ezustgolyo (740)
semgza Creative Commons License 2009.09.30 0 0 745

tudtommal épp az a baj ha nem érzékeli. ha le akarod vizsgáztatni akkor kell hogy visszajelezze hogy müködnek-e az utanfutó lámpái.
Előzmény: egoka76 (744)
egoka76 Creative Commons License 2009.09.30 0 0 744

Sziasztok!

 

Én már cseréltem elöl ilyen szintérzékelő potméteres kütyüt, valóban nem akarja a kocsi magát lejtőn vízszintbe tenni, mert nem szintező van benne, mindössze a hasmagasságát érzékeli az autónak, és azt állítja a megfelelő szintre. Ezt egyébként lehet állítani is mechanikusan, aláfekszik a mukesz, és elfordít kicsit a felfogatáson, és ezzel lehet külön-külön változtatni azt a magasságot, amire be fog állni az autó, nekem pl. magasan volt a hátulja, abból vettem vissza.

 

MÁS.

 

Vonóhorog ügyben érdeklődnék. Találtam egyet, 25-ért lehetne hozzájutni, de közben mondtak olyat is, hogy un "kenbus" vezérlőegység is kell, mert a plusz áramfelvételt érzékeli, és ezt hibaként jelezni fogja. Namost én rátettem hamar plusz két izzót a féklámpára, de nem zavarta, meg kiszedtem két index izzót, az sem zavarta. Akkor most tudja valaki a tutit? Mert ezek alapján ez még itt nem kell. 2001-es gép.

 

KÖszi!

egoka76 Creative Commons License 2009.09.30 0 0 743

Sziasztok!

 

Én már cseréltem elöl ilyen szintérzékelő potméteres kütyüt, valóban nem akarja a kocsi magát lejtőn vízszintbe tenni, mert nem szintező van benne, mindössze a hasmagasságát érzékeli az autónak, és azt állítja a megfelelő szintre. Ezt egyébként lehet állítani is mechanikusan, aláfekszik a mukesz, és elfordít kicsit a felfogatáson, és ezzel lehet külön-külön változtatni azt a magasságot, amire be fog állni az autó, nekem pl. magasan volt a hátulja, abból vettem vissza.

 

MÁS.

 

Vonóhorog ügyben érdeklődnék. Találtam egyet, 25-ért lehetne hozzájutni, de közben mondtak olyat is, hogy un "kenbus" vezérlőegység is kell, mert a plusz áramfelvételt érzékeli, és ezt hibaként jelezni fogja. Namost én rátettem hamar plusz két izzót a féklámpára, de nem zavarta, meg kiszedtem két index izzót, az sem zavarta. Akkor most tudja valaki a tutit? Mert ezek alapján ez még itt nem kell. 2001-es gép.

 

KÖszi!

önindítópersely Creative Commons License 2009.09.30 0 0 742

 

Te nagyon okos vagy, teljesen meggyőző, amit írtál, márcsak azért is, mert egy ideje így jövök le és működik, de nem tudtam megmagyarázni. Ettől függetlenül a gömb nyomásásnak is lehet köze hozzá nem?

Köszi!

 

 

Előzmény: GalloG (735)
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.09.30 0 0 741
Kipróbáltam. Tényleg nem ejti :)
Előzmény: GalloG (735)
ezustgolyo Creative Commons License 2009.09.30 0 0 740

Sziasztok!

 

Nincs valakinek egy felesleges rossz (vagy jó)kormánykapcsolója?

Com2000 vagy akármilyen, megpróbálnék a kettőből egyet csinálni.

Köszike.

miki_sys Creative Commons License 2009.09.30 0 0 739

Sziazstok!

Gázgömbös teleszkóp működésről, cseréről, hibalehetőségekről hol tudhatok meg többet? Ha valaki tud webcímet vagy leírást legyenszives küldjön. Köszönöm.

moli1 Creative Commons License 2009.09.30 0 0 738
A leülést okozhatja a központi gázgömb hibája (nyomástároló) mivel nincs tárolt nyomás igy a féktől veszi el. Az automata váltóban is kel cserélni olajat csak ritkábban az enyémben 160 000 ezernél volt először.
Előzmény: önindítópersely (730)
GalloG Creative Commons License 2009.09.28 0 0 737
A varázsige valószínűleg: fűtőbetét csere. A leggyakrabban használt ülés(ek)ben elszakad vagy elég, javítani nem lehet. Sajna C5-be nem rendelhető külön a fűtőbetét, csak üléstámlával együtt, de úgy tuti senki nem akarja kifizetni.

Bontott jó ülésből, vagy utángyártott ülésfűtésből nyerhető másik fűtőbetét.
Előzmény: önindítópersely (734)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!