Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mantec Creative Commons License 2019.02.21 -1 1 40450

 

Mondom:

 

Hajrá -prokee-!

Hajrá Kauffer!

Előzmény: -prokee- (40449)
-prokee- Creative Commons License 2019.02.21 0 0 40449

Hát ezt még nem is láttam, köszi :)

Mantec, köszi a bíztatást, úgy tűnik, nem volt rá nagy szükség, ment ez magától is.

 

Előzmény: 40-0832-2 (40448)
40-0832-2 Creative Commons License 2019.02.20 -1 0 40448

Mr. Mannol és specialistái már össze is keverték a kemikáliákat, és megszületett ez:

 

https://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=7709%20O.E.M.%205W-30

 

 

 

 

 

Előzmény: mantec (40446)
-prokee- Creative Commons License 2019.02.20 0 0 40447

Nincs ezzel semmi baj, de pont mantec szájából (izé, billentyűzetéből) ez egészen bizarr.

 

Persze nem, eddig is egyértelmű volt, hogy az ő favoritjainak nagyjából minden szava arany, eközben a világ fennmaradó része hiteltelen hazudozó.

Előzmény: SLX-350 (40445)
mantec Creative Commons License 2019.02.20 -1 1 40446

 

Mondom:

 

Hajrá -Prokee-!

Hajrá Kauffer!

Hajrá Mannol!

Előzmény: -prokee- (40444)
SLX-350 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 40445

" ... a legszebb, hogy az API által kiadott liszenszek .... között nincs ott a szóban forgó termék .... "

 

Lehet keresni a kákán a csomót: szvsz a Castrol sem állít többet mint hogy az adott termék megfelel az API SN Plus minősítés követelményeinek.

Előzmény: -prokee- (40444)
-prokee- Creative Commons License 2019.02.20 0 0 40444

...és a legszebb, hogy az API által kiadott liszenszek (=pénzért megvásárolható, de műszakilag amúgy nem ellenőrzött jog arra, hogy egyes API-kategóriákat API APPROVED vagy API CERTIFICATE logóval tüntethess fel a flakonon) között nincs ott a szóban forgó termék, ahogy más Castrol termék sincs ott API SN Plus liszensszel. Pedig végignéztem még a Kínára kiadottakat is.

 

Itt lehet keresni.

Előzmény: -prokee- (40443)
-prokee- Creative Commons License 2019.02.20 0 0 40443

"API SN Plus elfogadással rendelkező motorolaj."

 

Természetesen ez így nem igaz. Az API saját megfogalmazása szerint is (classification) besorolást, osztályozást tesz közzé, nem fogadja el, nem is minősíti, csak közzéteszi, hogy milyen műszaki paramétereknek, határértékeknek kell megfelelnie az olajnak ahhoz, hogy nyugodt lelkiismerettel a címkére írd az adott besorolást, ha eselteg épp olajgyártó (vagy -csomagoló) vagy.

 

Az tehát, hogy a Castrol ezt feltünteti a saját termékén, nem jelent sem elfogadást, sem minősítést, sem jóváhagyást - csak annyit, hogy a gyártó saját állítása szerint az adott termék megfelel az API nevezett kategóriájában megszabott paramétereknek.

 

Ennek a hitelességét persze felesleges megkérdőjelezni, csak azért jegyzem meg, mert vannak itt a topkiban néhányan, akik szerint egy elfogadás csak akkor elfogadás, ha arról van dokumentum.

 

Kivéve persze, ha teljes vertikumú, mert akkor mindent elhiszünk bemondásra.

Előzmény: mantec (40442)
mantec Creative Commons License 2019.02.20 -2 1 40442

T Urak!

Nagy tapsok kérek a BP-nek!
Megjelent Mo-on az első (1.)
API SN Plus elfogadással rendelkező motorolaj.
Legalább dokumentáció szinten:
Castrol Edge 5W-30 M (Termékkód: 469579).

A gyakorlatra felkészül:
ExxonMobil (Mobil),
Shell,
Total,
Liqui Moly.

 

Hajrá csomagolók, kenőolaj importőrök!

BenHur63 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 40441

https://www.vezess.hu/magazin/2015/01/19/melyik-motorolajat-szabad-megvenni/

 

Egy kis csemege...régebbi, hibáktól hemzsegő cikk

BenHur63 Creative Commons License 2019.02.18 0 1 40440

Hát én aztán egy szóval sem mondtam hogy 30ezrenként cseréltess pláne nem irreálisan drágán,

egész másra utaltam amit fenn is tartok. Peace

Előzmény: nyebojsza (40439)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.18 0 0 40439

Az a kidobott pénz, ha 10 ezrenként raksz bele 8 ezer forintos olajat,

vagy ha a szervizben 30 ezrenként raknak bele olajat 60 ezerért?

Előzmény: BenHur63 (40437)
40-0832-2 Creative Commons License 2019.02.17 0 0 40438

A "gyártói motorolaj specifikáció" és a "használható még..." számomra külön fogalmak.

Előzmény: Törölt nick (40436)
BenHur63 Creative Commons License 2019.02.17 0 1 40437

 De nem is vártuk meg soha a 10 ezret az olajcserével.

 

Hát pont erről beszélünk...ez a kidobott pénz és a környezet szennyezés. Ráadásul a fogyasztáshoz semmi köze.

Előzmény: nyebojsza (40425)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.16 0 0 40436

Pedig megbúvik az ott kérem. :

 

 

 

 

Előzmény: 40-0832-2 (40434)
suzuki samuraj Creative Commons License 2019.02.16 0 0 40435

Sziasztok

 

Kérdezném hogy egy audi a6 c5 2.8 v6 benzines 1999-es autó motorolaj gyári előírása mi lehet ? Külön érdekelne a vw 5..... jóváhagyás .

Válaszokat elöre is köszönöm

40-0832-2 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 40434

Benzin üzemű Toyota motorba még nem láttam Acea C2 előírást, de attól persze még lehet.

Előzmény: Attis001 (40433)
Attis001 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 40433

Nem zavartál össze, az MC3- nak MB, BMW, VW, Hyundai, Kia, GM jóváhagyása, ajánlása van, az NFC-nek pedig Ford, és Volvo. Az ECS-nek, pedig Citroen, Peugeot, és Toyota.

Előzmény: 40-0832-2 (40416)
mantec Creative Commons License 2019.02.16 0 0 40432

T technoid34!

 

"... minden öreg autóba ..."

 

Ahol az API a gyártóművi követelmény.

Előzmény: technoid34 (40430)
SLX-350 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 40431

" .... a gyártók többet tudhatnak a motorjaikról, de az API meg a motorolajokról :)) .... "

 

Az API egy dolgot tud: meghatározza az egyes minősítési szintekhez tartozó tesztkövetelményeket.

A motorolajokat (is) a gyártóik ismerik legjobban.

Előzmény: technoid34 (40430)
technoid34 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 40430

Hát, a gyártók többet tudhatnak a motorjaikról, de az API meg a motorolajokról :))

 

Az az API mondása, hogy a benzines motoroknál az API kategóriák visszafelé kompatibilisek, szóval egy SN kategóriás olaj minden öreg autóba is megfelelő.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: SLX-350 (40427)
technoid34 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 40429

Első nagymotorom egy GS500-as volt (ósdi technológia), ahhoz én is azt töltöttem, nem különösebben néztem akkoriban az API grade-eket.

A 30-35 éves motorjaidhoz természetesen megfelelő az Actevo is. 

 

Előzmény: Katana750 (40426)
Attis001 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 40428

Majd írom a tapasztalatokat!

 

Előzmény: 40-0832-2 (40416)
SLX-350 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 40427

" ... az API mondja az SJ-re, hogy 2001 vagy annál régebben gyártott motorokhoz való. .... "

 

Ebben a kérdésben én inkább a motorgyártók véleményére adok. Úgy sejtem hogy egy kicsivel többet tudhatnak az adott motorról mint az API.

Előzmény: technoid34 (40424)
Katana750 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 40426

Mindhárom motorom nagyon régi és elavult. A Viragom 1983 a Magna(a páromé) 1985 a Katanám 1986-os évjáratú. Tökéletesen megfelelnek. A Katana '91 van nálam hibátlanul, de a többi is régen nálam(nálunk) van. Amíg kapható csak ezt az olajat fogom venni mert szeretem a motorjaimat. 

Előzmény: technoid34 (40421)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.15 0 0 40425

Azért abban a cikkben azt is írják, hogy a 307-esek sokat fogyasztanak...

Igaz a miénk 1,4-es, meg öregebb (2004-es, 88 lovas), de városban télen 6,3 a nagyátlag, országúton meg 5,7... De nem is vártuk meg soha a 10 ezret az olajcserével.

Mondjuk a miénken nyoma sincs a rozsdának, vagy beázásnak, a cikkben lévő meg csúnyán rozsdás, a hátsó ülés alól hiányzik a kárpit, meg még ki tudja...

Előzmény: technoid34 (40422)
technoid34 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 40424

Az Actevo Xtra API SG, az általad linkelt verzió API SJ, ami eggyel jobb. De csak eggyel.

Maga az API mondja az SJ-re, hogy 2001 vagy annál régebben gyártott motorokhoz való.

 

3 ezer Ft körül már API SM, SN követelményeket teljesítő motorolajok kaphatók (JASO MA2-n kívül), akkor miért választaná bárki az SG-t vagy SJ-t?

 

 

Előzmény: SLX-350 (40423)
SLX-350 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 40423

" .... Az Actevo egy nagyon régi, elavult olaj. .... "

 

A Vas-Edényhez képest? A motorkerékpár gyártók többsége nem is annyira API Sx hanem JASO MA (vagy MA2) minősítésű motorolaj használatát írja elő a négyütemű motorokhoz aminek az Act<Evo 4T motorolajok kivétel nélkül megfelelnek.

 

http://lsg-gh.com/wp-content/uploads/2017/05/Semi-Synthetic-Motobike-Engine-Oil-Castrol-Act-Evo-4T-10W-40.pdf

 

Legjobb tudomásom szerint kevés másik cégnek van olyan jól felszerelt motorkerékpár kenőanyag tesztlaborja mint a Castrolnak.

Előzmény: technoid34 (40421)
technoid34 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 40422

Az autóm esetén 20 ezres olajcsere periódus van előírva.

A FB-csoportban sokan egymásra licitálva írogatják az általuk alkalmazott rövidített csereperiódusokat.

Vannak olyanok, aki 10 ezrenként cserélnek, vagyis felezik a gyári előírást.

Van, aki 40 ezer helyett 10 ezrenként cserél légszűrőt, stb.

 

Úgy tűnik, egyes autósoknak sok a fölös pénzük, illetve nem foglalkoznak a környezeti hatással sem.

 

 

 

Előzmény: BenHur63 (40420)
technoid34 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 40421

Az Actevo egy nagyon régi, elavult olaj.

Az API SG követelményeket teljesíti.

Felejtsd el, ha szereted a motorod.

 

https://www.api.org/products-and-services/engine-oil/eolcs-categories-and-classifications/oil-categories#tab-gasoline

 

 

 

 

Előzmény: Katana750 (40419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!