...és a legszebb, hogy az API által kiadott liszenszek (=pénzért megvásárolható, de műszakilag amúgy nem ellenőrzött jog arra, hogy egyes API-kategóriákat API APPROVED vagy API CERTIFICATE logóval tüntethess fel a flakonon) között nincs ott a szóban forgó termék, ahogy más Castrol termék sincs ott API SN Plus liszensszel. Pedig végignéztem még a Kínára kiadottakat is.
Természetesen ez így nem igaz. Az API saját megfogalmazása szerint is (classification) besorolást, osztályozást tesz közzé, nem fogadja el, nem is minősíti, csak közzéteszi, hogy milyen műszaki paramétereknek, határértékeknek kell megfelelnie az olajnak ahhoz, hogy nyugodt lelkiismerettel a címkére írd az adott besorolást, ha eselteg épp olajgyártó (vagy -csomagoló) vagy.
Az tehát, hogy a Castrol ezt feltünteti a saját termékén, nem jelent sem elfogadást, sem minősítést, sem jóváhagyást - csak annyit, hogy a gyártó saját állítása szerint az adott termék megfelel az API nevezett kategóriájában megszabott paramétereknek.
Ennek a hitelességét persze felesleges megkérdőjelezni, csak azért jegyzem meg, mert vannak itt a topkiban néhányan, akik szerint egy elfogadáscsak akkor elfogadás, ha arról van dokumentum.
Kivéve persze, ha teljes vertikumú, mert akkor mindent elhiszünk bemondásra.
Nem zavartál össze, az MC3- nak MB, BMW, VW, Hyundai, Kia, GM jóváhagyása, ajánlása van, az NFC-nek pedig Ford, és Volvo. Az ECS-nek, pedig Citroen, Peugeot, és Toyota.
Hát, a gyártók többet tudhatnak a motorjaikról, de az API meg a motorolajokról :))
Az az API mondása, hogy a benzines motoroknál az API kategóriák visszafelé kompatibilisek, szóval egy SN kategóriás olaj minden öreg autóba is megfelelő.
Mindhárom motorom nagyon régi és elavult. A Viragom 1983 a Magna(a páromé) 1985 a Katanám 1986-os évjáratú. Tökéletesen megfelelnek. A Katana '91 van nálam hibátlanul, de a többi is régen nálam(nálunk) van. Amíg kapható csak ezt az olajat fogom venni mert szeretem a motorjaimat.
Azért abban a cikkben azt is írják, hogy a 307-esek sokat fogyasztanak...
Igaz a miénk 1,4-es, meg öregebb (2004-es, 88 lovas), de városban télen 6,3 a nagyátlag, országúton meg 5,7... De nem is vártuk meg soha a 10 ezret az olajcserével.
Mondjuk a miénken nyoma sincs a rozsdának, vagy beázásnak, a cikkben lévő meg csúnyán rozsdás, a hátsó ülés alól hiányzik a kárpit, meg még ki tudja...
" .... Az Actevo egy nagyon régi, elavult olaj. .... "
A Vas-Edényhez képest? A motorkerékpár gyártók többsége nem is annyira API Sx hanem JASO MA (vagy MA2) minősítésű motorolaj használatát írja elő a négyütemű motorokhoz aminek az Act<Evo 4T motorolajok kivétel nélkül megfelelnek.