A "ketyere" egy házi készítésű ún. csettegő, ha jó látom, UAZ/GAZ hidakkal, MIA motorral. Ez is egyfajta ipartörténeti emlék. Főleg Soltvadkert környékén lehet ilyeneket látni.
Mind a két árat teljesen jónak itélem, talán a kis-dutra csábítóbb. Ez a betegség kezd tipikus lenni, különösen ha valami jó kis mai traktoros féle barom akaszt a nagy kátyúban és leszakad a hidraulika. 8 csavar tartja az egészet. A mai munkagépek súlya nem volt 1960-ban.
UE-50 teljesen üzemképes,azonnal munkára fogható 600e-ft
UE-28 üzemképes,a hidraulikaházfedél az alatta lévő résszel eggyüt leszakadt.
Adnak hozzá egy másik /sebességváltóházat???nem biztos hogy ez a neve/át kell szerelni,most át van pántolva azért használható,gumik nullássak,első felni áthegesztve/azthiszem csepel/200e-ft. A ketyerét nem tudom nem is lényeges,legfeljebb érdekes.
Viszont szerintem az önrakodóstól még ritkább a G-116 sőt azt is ekébzelhetőnek tartom hogy ez a gépfajtát teljesen kipusztították,ha mégis tudtok még fellelhető példányt akkor kéremszépen jelezni!!!!!!!!
Ja tudok ezekről! Mielőtt nekiállok valaminek, szeretem kicsit körüljárni a témát, nem csak beleugrani!!! Szedtem is össze egy csomó dokumentációt, majnem az összes típushoz megvan az alkatrészjegyzék, kezelési, meg szerelési utasítás 28-ashoz minden megvan. Úgyhogy még a meghúzási nyomatékokkal sem lesz gondom. Még a 6500-as homlokrakódohoz is megvan a kezelési!
Öcsi ha már a cipőd fröcsi, miért nem kell neked a vöcsi?
Normálisabban, ha a dömper nem a tied, javasolnám menj rá. Nagy dutra ha fogyóban is, de még van. Ilyen jó állapotú dömpert, nem azt mondom hogy nem lehet, de én mostanában nem láttam, pedig jártam egy-két helyen.
A pannónia, a ganz mozdony a vöcsi a nemzeti tudatunk a magyar büszkeségünk része. Az identitás. Olyan mint Papp Laci, Mátyás király, a c-vitamin, a kettes számrendszer, a karburátor, Rubik. Még hogy mi odataláltunk Európába. Hallottatok olyat, hogy a szív kapcsolódni akar a lábhoz.
Közöttünk élnek olyanok, hogy nem is hallották még azt a zenét, hogy dutra.
Nem állítólag, hanem a Bábolnai gazdanapok keretében, kevesen voltunk, de megalakult. Most 30 főnél tart kb. Nagyon szívesen fogadnak-unk új belépőket.
Hát az enyém kicsit többmindenen keresztülment, de tavaszra a mellsőkerék hajtásházig új színben fog ragyogni!!! A háttulja megmarad jövő télre. A blokk talán 2 héten belül már talpon lesz, minden porcikája fel lesz újítva. Adagolótól, az olajszivattyúig... A felújítás menetéről teszek fel képeket a www.kep.tar.hu/totipityu -ra
Jó hogy megvetted azt az ezrest!!! Én is vennék, de pár nulla úgymond, hiányzik hozzá! Egybként Zalaegerszegen volt egy muki, aki 28-asokat adott bérbe, volt neki 12-14 darab. Meg 2 1000-es! Az egyik gyári steyr motors volt, ezeket is németbe vitték, darabját 1,2 milláért!!! Azt mondta a német muki, hogy volt neki egy 1000 eladta, vett valami újabb gépet, és most jött megint dutrát venni, mert rájött hogy azzal az új géppel nem tud úgy dolgozni. Ja és vitte mind a 2-t. Egyébként nekem is UE-28 van, most készül megújulni éppen ma állok neki homokolni a blokk alkaltrészeket. Meg én is talán majd kertészkedni fogok, de egyenlőre még csak a kertészmérnök képzést taposom. (má annyi lesz a papír mind a szar) Mailen keresztül felveszem veled majd a kapcsolatot!!!
azért inditottam mert annyi érdekes masína van ami nem fér bele az auto,teherautó,motor...kategoriába,meg mert a magyar nemzet megfeletkezett kicsit,a kiválo trakiainkról a hoffertöl a dutráig.....................
Bepofátlankodtam rendesen. Az 1000-re gondolsz? Nem melozom vele. Klimaxos pánikomban vettem, amikor szinte minden telepen tanyán ahol megláttam, német foglalózta le. Drága is volt, de mondhatni a hazai nagy dutrák között állapotát illetően talán dobogós. Eredeti, mindene megvan. Kis dutrákkal UE-28-asokkal túrjuk a földet a kertészetemben.
Érdekes, hogy van aki úgy gondolja van 1974-es UB-28.
Már tavaj gondolatilag szándékoztam itt Tökölön egy magyar gép találkozót. A videoton rádiótól az ikarusig. Teljesen lájtos kis egyszerűt, némi traktor pullinggal fűszerezve.
Ez az év kerek 50 a dutra életében. 1957-ben indult a csoda. Most kellene valami ébresztő riadót fújni azoknak akik megkérdezik milyen gép, nekünk meg had legyen libabőrős a hátunk a gyönyörűségtől.
Rengetegszer előfordult velem jövök haza a nyalókával(kis-dutra) a határból, és a korosztályom meg még ídősebbek is megkérdik, hu de faja kis traktorod van, milyen gép ez? Hát eddig hol voltatok, hol éltetek? Ez a világ legjobb azon túl magyar traktor.
Aki nem akarja eladni 800-at kér. A napokban kelt el egy Balatonszárszón 400-ért(azaz a 4 gumi áráért), Jó gumik teljes üzemkészen, mindene működve, kopottas festéssel, eredeti 6 hengeres csepel motorral. Ált. ez már ritka, IFA motorosokat kínálnak. Érzésem szerint vagy 20 db van még az országban összesen.1974-ben amikor az ország az önkiherélésre szavazott a mangalica is majdnem kipusztult, 17 koca volt össze-vissza.
Ha beírod a gugliba eladó dutra, még remélhetsz.
( én adok tanácsot számítógépből, ez nem semmi, mert olyannyira kuka vagyok a computerhez, hogy le a kalappal) No, de az én koromban....